Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Diablo III

2057 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Diablo III (PC) (PC-spel) 9 5,55 (75) Inga priser
Diablo III (Mac) (Mac-spel) 1 3 (1) Inga priser
Diablo III - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 2 (0) Inga priser
Diablo III (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,5 (3) 219:-
Diablo III (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,5 (1) 299:-
Diablo III: Eternal Collection (Switch) (Nintendo Switch-spel) 1 7,67 (2) 379:-

#1951

Postad 01 mars 2014 - 21:20

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Nu har jag provat nya patchen. Vilken enorm förbättring det blev! Jag har bara spelat några timmar och har redan hittat flera uppgraderingar, bl.a.en legendarisk hjälm, en set-del på brallorna och flera rares som var uppgraderingar. Nivån på rares är enormt mycket högre än de var innan patchen. Numera är det rätt vanligt att hitta föremål med primary stats runt 200-300 och jag har inte hittat en enda som har typ str+dex+int+vit. Jag hittar helt enkelt väldigt många fler föremål som skulle kunna vara upgrades, har inte varit inne på AH alls men har ökat min DPS med 50% och min hälsa med ungefär lika mycket.

Experience går också väldigt mycket fortare, fixade 8 paragon levels på denna tid (halva act2 och hela act4), en bråkdel av tiden det tog att fixa mina första 5 levels.

Har också dubblerat min lilla mängd guld på denna tid.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 01 mars 2014 - 21:20.


#1952

Postad 01 mars 2014 - 21:37

perperub
  • perperub
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Vad kul att höra Stefan! =D Jag längtar tills jag har tid att spela igen!

Vilken svårighetsgrad kör du på?

#1953

Postad 02 mars 2014 - 00:34

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Vad kul att höra Stefan! =D Jag längtar tills jag har tid att spela igen!

Vilken svårighetsgrad kör du på?


Körde på den högsta dock med den lägsta eller ingen monster power (eller vad det heter numera). Var i co-op och det är tveksamt om jag hade klarat det solo, min barbar är fortfarande rätt vek. Men om dropsen ser ut så här så är det bara en tidsfråga innan jag kan börja ta mig upp i nivåerna.

#1954

Postad 04 mars 2014 - 10:36

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Körde act 1 och 2 på Torment i lördags. Gick väldigt bra återigen. Fick bl.a. en legendarisk ring som visade sig vara dubbelt så bra som den bästa som låg på AH och den låg ute för 300 mille buyout. Tyvärr fick jag error så gick inte att sälja den. Ska prova igen ikväll.

Känns som att man spelar ett helt nytt spel numera. Dessutom ökar man väldigt fort i paragonlevels så det händer saker hela tiden. Mobsen är lite tuffare att ta ned men de verkar inte ha ökat i styrka å andra sidan. Jag gillar också att jag måste göra val med mina paragon poäng.

#1955

Postad 04 mars 2014 - 11:01

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Körde act 1 och 2 på Torment i lördags. Gick väldigt bra återigen. Fick bl.a. en legendarisk ring som visade sig vara dubbelt så bra som den bästa som låg på AH och den låg ute för 300 mille buyout. Tyvärr fick jag error så gick inte att sälja den. Ska prova igen ikväll.

Känns som att man spelar ett helt nytt spel numera. Dessutom ökar man väldigt fort i paragonlevels så det händer saker hela tiden. Mobsen är lite tuffare att ta ned men de verkar inte ha ökat i styrka å andra sidan. Jag gillar också att jag måste göra val med mina paragon poäng.


Åh du får mig nästan att starta Mac versionen igen :P Men jag ska banimej hålla ut till PS4 versionen.

Redigerat av stabbe, 04 mars 2014 - 11:01.


#1956

Postad 06 mars 2014 - 10:17

Unregisterededfb6b6e
  • Unregisterededfb6b6e
  • Lärjunge

  • 351 inlägg
  • 0

Körde act 1 och 2 på Torment i lördags. Gick väldigt bra återigen. Fick bl.a. en legendarisk ring som visade sig vara dubbelt så bra som den bästa som låg på AH och den låg ute för 300 mille buyout. Tyvärr fick jag error så gick inte att sälja den. Ska prova igen ikväll.


Alla set items och legendary drops är account bound, du kan inte lägga upp de på AH.

#1957

Postad 06 mars 2014 - 10:28

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Alla set items och legendary drops är account bound, du kan inte lägga upp de på AH.


Insåg det sen när jag började spela igen. Den timer som markerade hur länge jag kunde trade föremålet med andra spelare återställdes hela tiden när jag satt på AH. Men när jag väl spelade så tickade klockan ut och då dök noteringen om account bound upp. Den syntes inte innan dess. Men nu efter onsdagens patch så verkar account bound dyka upp direkt.

#1958

Postad 06 mars 2014 - 11:18

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Sålde 2b guld för 100€ igår. Över tre gånger så mycket som när jag sålde det mesta av mitt guld :D Kan fråga sig varför folk vill köpa guld nu när AH försvinner och allt är billigt som fan att crafta etc. Plus att man hittar mer guld nu.

Den där timern du pratar om är att du kan ge bort legendariska du hittar till kompisar i samma game om du vill. Annars blir den account bound.

Tycker inte det nya loot systemet är något vidare. Nu tvingas föremål att ha två secondary attribut och alla dessa är värdelösa. 25% Gold Find eller 2 Pickup Radius (som var 7 innan patchen)? 100 Poison Resistance? Nej, det är bara de fyra primära attributen som spelar någon roll. Så det känns som att alla föremål kommer att bli likadana i alla fall. Ännu mindre variation än innan patchen. De där unika attributen på legendariska är väl det som avgör vilket man kommer använda. Till exempel har jag bytt till en cold build med min WD och vill gärna hitta ett par Frostburn!

Dessa handskar craftade jag på typ 15 försök. Det enda som kan förbättras är lite högre stats på dem. Men spelar verkligen 20 mer eller mindre intelligens någon roll när man kommer ha totalt 5000 med alla nya prylar? Innan patchen hade jag craftat säkert 500 handskar och fått långt ifrån perfekta. Nu är Frostburn det enda som kan vara en förbättring. Nä, tråkigt med den uppdelningen av secondary skit.

Postad bild

EDIT: Själva monsterslaktandet är roligare nu dock. Går inte längre bara ut på att Wizard fryser och Monk samlar in allt. Monk kan dock fortfarande stunna och samla in monster men inte på samma sätt. Har kört Torment 6 och Übers på Torment 4-5 och det har varit mycket svårare än MP10 innan patchen.

Redigerat av Freezard, 06 mars 2014 - 11:27.


#1959

Postad 06 mars 2014 - 12:37

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Jo jag såg timern och förstod vad den var. Problemet låg i att det inte stod accountbound förrens timern runnit ut.

Men tyckte du loot systemet var bättre tidigare när man aldrig hittade något? Jag hade inte hittat en enda vettig upgrade innan patchen. Den bästa grej jag hittade lyckades jag sälja för 75k guld. De flesta items hade helt värdelösa attribut som t.ex. både int+str+dex och sen kanske frost res. Jag gearade upp mig helt baserat på AH innan patchen och numera går jag bara in där för att sälja av eventuella gula grejer som droppat. Detta märks tydligast när jag levlar för jag behöver aldrig gå in på AH, det är bara att spela sig upp.

Det känns kul att spela igen, tidigare stod man bara och stampade och lyckades efter en massa grindande köpa en uppgrade så att man gjorde 1k mer skada eller nått. Tyckte det var urtråkigt.

#1960

Postad 06 mars 2014 - 14:07

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Loot-systemet var inte särskilt bra innan heller. Men då fanns i alla fall chansen att hitta ett superbra föremål pga mer randomness. När man väl hittade något värdefullt kändes det fett för man kunde sälja det på AH och köpa något annat valfritt föremål. Om man hittar något jättebra nu känns det bara kasst för om man redan har ett liknande bra föremål kan man inte göra något med det, inte ens ge bort.

Sedan gillar jag inte att allt är anpassat till den gubben man spelar med, 95% av det jag hittar har int på för att jag kör med WD just nu, men jag gillar att köra med alla fem karaktärerna. Men jag hittar ju inget till dem och kan snart inte byta föremål på AH/trade så man måste farma items för varje gubbe en åt gången... då blir man ju lite låst för man vill ju spela med sina bästa gubbar. Tror inte ens man kan hitta set items som tillhör en annan klass än sin egna. Har dock inte hittat något set, bara typ 20 legendaries. Trist eftersom jag har fulla Zunimassa set som jag är väldigt beroende av och inte kan byta ut så jag måste farma alla fyra nya delar... typ som i Diablo 2 fast drop raten är asmycket sämre här.

Men det finns vissa fördelar som att strength inte kan rolla på quivers och sånt löjligt. Tycker att man hittar main stat + vitality på de flesta föremål nu. Det jag undrar är dock hur länge spelet kommer hålla men det kanske blir bättre med adventure mode och det nya i RoS med mer svåråtkomliga föremål.

#1961

Postad 06 mars 2014 - 14:26

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att det förra kändes bättre om man faktiskt fick något. Jag hittade aldrig något så det kändes helt meningslöst att spela. Har dock kompisar som fick en bra grej tidigt i spelet och kunde sen leva på den guldhögen. Nu för tiden snittar jag ca 2 legendaries i timman och har även fått set-delar. Har även fått legendaries för andra klasser än min barbar, t.ex. en grym dex-ring.

Det roliga tycker jag dock är att jag slipper hålla på med AH. Det var anledningen till att jag inte ville spela andra karaktärer. Numera är jag sugen att spela upp alla till 60.

Tror inte spelet i sin nuvarande skepnad håller så värst länge. Jag skulle nog tröttna igen, men det kommer ta längre tid än första gången för nu känns det som att det går att progressa framåt medans tidigare så nådde man snabbt en vägg där det tog stopp om man inte fick en extremt ovanlig drop av hög kvalite.

#1962

Postad 11 mars 2014 - 15:43

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Nu när jag börjar komma upp lite i gearnivå så börjar jag förstå vad du menar. Går rätt segt när man behöver uppgraderas specifika delar. Men å andra sidan droppar det bra saker i stadig takt. Jag får i runda slängar 1-2 legendariska per timma och alltid ett par riktigt bra gula per spelrunda.

#1963

Postad 20 mars 2014 - 21:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 1
Kanske dags att sparka igång Diablo igen.
Inte spelat den det släpptes typ.



#1964

Postad 21 mars 2014 - 07:33

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Lirade upp en demonhunter och jäklar va lätt det var att få hög dps på den. Visserligen kanske jag hade tur med dropsen, jag fick t.ex. tre legendariska på diablo när jag var lvl 56. Men när jag dingade hade jag över 100k dps och då har jag en jäkla massa gear runt lvl 40-55. Hade högre dps på den vid lvl 59 än vad jag har på min lvl 60 mage :P

#1965

Postad 25 mars 2014 - 09:12

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Expansionen släpps idag. Någon som hunnit spela än? Jag tänkte prova ikväll efter jobbet.

#1966

Postad 25 mars 2014 - 09:29

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Jag fick hem den igår. Måste köra lite mer Titanfall så jag kan skriva min recension men lite helgen så...

Annars är dagens nyhet: Blizzard: Diablo 3 in development for Xbox One, release not finalized

Diablo 3: Ultimate Evil Edition is up and running on the Xbox One, though its release is not yet certain, Diablo 3 lead producer Alex Mayberry told Videogamer this morning.

"I don't know where we are with Microsoft right now so I can't really comment on what that contract looks like," Mayberry said. "The point is we are developing for Xbox [One] and PS4 simultaneously. We hit those major platforms and then our goal as a development team is to make them run."

Diablo 3's upgraded Ultimate Evil Edition was previously announced as a PlayStation 4 exclusive. Blizzard notes that the upcoming port will feature content from this week's forthcoming "Reaper of Souls" PC expansion, along with expanded social features and a redesigned interface suited for consoles.


Mayberry explains that cross-platform development is standard practice for Blizzard's console ports. "We have that pipeline worked out," he told Videogamer. "We've already done it with the 360 and PS3, so that team knows how to develop at the same time for both of those platforms. That's just what we do. And then Blizzard and Microsoft can work out whatever they work out."



#1967

Postad 25 mars 2014 - 09:33

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Ska man köpa Diablo 3? Tyckte inte det såg så imponerande ut i betan och det har ju fått en hel del kritik, spelar Path Of Exile nu och det är kul men nog inte så långvarigt.

Hur är Diablo jämfört med POE och har de lyssnat på kritiken ordentligt?

#1968

Postad 25 mars 2014 - 09:49

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
friare builds i poe, mer låst i d3, grafiken lite snyggare i d3. Dungeons/banor osv random i poe, inte i d3. Jag gillar nog poe mer än d3 faktiskt och har lagt mer timmar på poe totalt.

#1969

Postad 25 mars 2014 - 09:53

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 1
Jag har aldrig provat Path of Exile så kan inte jämföra. D3 är kul för stunden, knappast ett spel man orkar spela länge men just nu är det kul. Framförallt gillade jag förändringarna i senaste patchen när de tog bort AH och istället ökade chansen att få bra drops ordentligt samtidigt som man får mer användbara gula saker. Så det känns som att man hela tiden går framåt när man spelar. Snarare än står still och bankar huvudet i en vägg.

#1970

Postad 25 mars 2014 - 10:01

perperub
  • perperub
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Jag lirade ett par timmar Reaper of Souls i natt. Jag hann inte igenom hela act V. Ville se allt, höra allt och göra allt. Väl värt att ta det lugnt och inte stressa.

Första intryck: vilken stämning! Snyggt och en riktigt bra vidareutveckling på 2.0. Köp! Spela! Njut!

#1971

Postad 26 mars 2014 - 20:53

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Tog två dagar att klara act 5 och då kollade jag allt. Kändes inte som akten var särskilt lång :P Adventure mode är rätt kul!

#1972

Postad 26 mars 2014 - 22:44

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Act 5 kändes nog kort för att det bara var den man spelar. Tror jag gick igenom den solo på ca 5-6 timmar och då lyssnade jag på allt och gick ner i alla dungeons jag hittade. Samt att jag var tvungen att spela igenom belägrings-biten tre gånger p.g.a. att spelet kraschade. Men en väldigt kul act måste jag säga. Gillade slutbossen som helt klart var den roligaste fighten hittills.

Provade Adventure mode ikväll och det verkade lovande.

#1973

Postad 27 mars 2014 - 07:34

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
vad är adventure mode?

#1974

Postad 27 mars 2014 - 08:04

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Jag hann bara med två omgångar igår men du spelar i samma värld som kampanjen men istället får du uppdrag i stil med: rensa den där grottan, döda den där o.s.v. Som belöning får du guld, experience och blood shards. De sista kan sen bytas mot gear men jag har inte hunnit kolla på det än. Sen får man även ett föremål som det behövs 5 st av för att öppna en portal till ytterligare en nivå. Så långt hann jag inte igår. Överlag verkar det varierande och framförallt snabbt. Varje uppdrag tog nog 10-20 minuter.

#1975

Postad 27 mars 2014 - 11:16

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
ah som typ insta-adventure, eller randomgroupfinder i wow osv! Bästa gearen i spelet får man av blood shards?

#1976

Postad 27 mars 2014 - 12:26

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

ah som typ insta-adventure, eller randomgroupfinder i wow osv! Bästa gearen i spelet får man av blood shards?


Ja lite så. Jag vet inte vad man får för blood shards, kan inte tänka mig att det är top gearen som fås där. Det enda jag såg var: "Mystery 2-H" "Mystery Bracer" o.s.v. Så det var ingen info alls, tror det blir som att dra lott.

#1977

Postad 27 mars 2014 - 14:17

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
ah ok, blir lite som token-gear ( fast random ) i de flesta nyare mmon då! tack för infon! :)

#1978

Postad 13 april 2014 - 17:32

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
NU är D3 roligt tack vare RoS.

#1979

Postad 14 april 2014 - 08:18

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Håller med, är inne och lirar nästan varje dag numera och har riktigt skoj. Ett helt annat spel än det var innan expansionen.

#1980

Postad 13 maj 2014 - 10:11

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 1
Reaper of Souls™ Coming to PS4 August 19 - Diablo III


Den som väntar.. :)

Hoppas det på PC och Ps3, ska bli kul med lite local splitscreen igen.

#1981

Postad 13 maj 2014 - 15:23

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Patch kommer imorgon.

#1982

Postad 13 maj 2014 - 15:27

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Det ska tokliras på ps4 från min sida :)

#1983

Postad 20 juli 2014 - 14:16

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Trading kommer till konsol.
http://diablo.incgam...m-trading-rules

Tvåhandare ändras. :D
http://diablo.incgam...-viable-at-last

Blir till att lira igen när 2.1 kommer till live.

Redigerat av Zerox_no1, 20 juli 2014 - 14:31.


#1984

Postad 23 juli 2014 - 09:01

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Mindre än månad kvar till D3 UEE finns det några här som ska köra på ps4? :)

#1985

Postad 23 juli 2014 - 15:31

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Jag kommer köra igenom det på PS4 :)

#1986

Postad 23 juli 2014 - 15:37

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 1

Jag kommer köra igenom det på PS4 :)

Släng in em vänförfrågan till mig Xnetium på psn om du vill lira eller bara vara social under spelets gång kommer ju bli ett par tusen timmar speltid på detta :)

#1987

Postad 23 juli 2014 - 15:47

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Släng in em vänförfrågan till mig Xnetium på psn om du vill lira eller bara vara social under spelets gång kommer ju bli ett par tusen timmar speltid på detta :)


Jag har beställt det också och spelar gärna ihop med någon, nick: avantasia . Jag är småbarnsförälder så spelar i mån av tid men brukar försöka planera in så att när jag spelar så ska jag ha spela några timmar åt gången :).

Har inte kört D3 innan men däremot D1 och D2 men det är ju ett tag sen nu...

#1988

Postad 23 juli 2014 - 17:57

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0

Jag har beställt det också och spelar gärna ihop med någon, nick: avantasia . Jag är småbarnsförälder så spelar i mån av tid men brukar försöka planera in så att när jag spelar så ska jag ha spela några timmar åt gången :).

Har inte kört D3 innan men däremot D1 och D2 men det är ju ett tag sen nu...


Älskar D3 och ser du mig online så är jag väldig social av mig när jag spelar och bara att joina voiceparty och spelpartyt :)

#1989

Postad 23 juli 2014 - 20:45

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
Även jag tänker köra på PS4, har spelat en del på PC tidigare men inte expansionen och de senare tyngre patcharna.
psn: stabbe

Redigerat av stabbe, 23 juli 2014 - 20:45.


#1990

Postad 23 juli 2014 - 20:56

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0

Även jag tänker köra på PS4, har spelat en del på PC tidigare men inte expansionen och de senare tyngre patcharna.
psn: stabbe


Skickade en vänförfrågan till dig färdigt :)
Körde också PC vanilla men sedan länge inväntat ps4 UEE :)

#1991

Postad 23 juli 2014 - 21:41

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Älskar D3 och ser du mig online så är jag väldig social av mig när jag spelar och bara att joina voiceparty och spelpartyt :)


Låter bra. Jag spelar för att det är kul och det är roligast när man är fler :)

Redigerat av anders_avantasia, 23 juli 2014 - 21:41.


#1992

Postad 23 juli 2014 - 21:50

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0

Låter bra. Jag spelar för att det är kul och det är roligast när man är fler :)


ja alltid skoj när man är fler och är man inte någorlunda nära och man har lite tid och vill spendera den tiden på sitt egna ställe så kan det ändå vara trevligt att vara social via voicepartyt man vet aldrig när man behöver hjälp etc :)

#1993

Postad 31 juli 2014 - 19:43

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 1
Fina nyheter!

Kommer bli möjligt att överföra sina karaktärer till de nya konsolerna.
http://diablo.incgam...iablo-3-console

Just to confirm, in an upcoming console patch for PS3 and Xbox 360, we’ll be enabling what we’re calling “cross-brand” or “cross-generational” transfers for Ultimate Evil Edition. As the name suggests, these transfers will allow players to copy their character save data across brands and across platform generations.

We’ll have more details to share once the patch is live, including how to complete a transfer with step-by-step instructions and how Battle.net account linking works. In the meantime, here’s a quick list of what’s supported:

  • PS3 > Xbox One
  • PS3 > PS4
  • Xbox 360 > PS4
  • Xbox 360 > Xbox One
The goal of cross-brand/cross-generational transfers is to support players who may have switched brands when next-gen systems were released for PlayStation and Xbox, but don’t want to leave their progress from original Diablo III behind when upgrading to Ultimate Evil Edition.
As a follow up to that, please note that the following cross-platform transfers will not be supported:
  • Xbox 360 > PS3
  • PS3 > Xbox 360
For same-platform upgrades to Ultimate Evil Edition (PS3 > PS3 and Xbox 360 > Xbox 360), your character save data will automatically loaded once the game is installed. No additional steps needed!
Of course this does NOT mean we’ll be able to use our PC characters on console.
Correct.
Postad bild



#1994

Postad 01 augusti 2014 - 21:49

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Ja det vore väl rätt kasst annars.. :P

Spelat lite hardcore på sistone... paragon 100 nu och har en barb som är bättre än mina softcore gubbar :) Roligare än att köra SC på Torment 4 och dö då och då eftersom det inte spelar någon roll... man blir some en zombie och bryr sig inte längre till slut. Men meningslöst att spela mycket nu när de ska göra om spelet för 10:e gången i nästa patch.

Redigerat av Freezard, 01 augusti 2014 - 21:52.


#1995

Postad 01 augusti 2014 - 23:03

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Riktigt tråkigt att det ej är crossplay mellan konsol och pc...hade varit ett givet köp då
kötta med polaren med ett par kalla i soffan och sen fortsätta vid datorn. :(

Redigerat av WarpGuN, 01 augusti 2014 - 23:04.


#1996

Postad 04 augusti 2014 - 16:25

neverg
  • neverg
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Håller på o nöta upp nå gubbar till lvl 60 för kommande release till ps4. Adda o säg hej eller nåt, psn :Neverg888

Redigerat av neverg, 04 augusti 2014 - 16:27.


#1997

Postad 04 augusti 2014 - 18:22

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Håller på o nöta upp nå gubbar till lvl 60 för kommande release till ps4. Adda o säg hej eller nåt, psn :Neverg888


Forsätt nöta efter lvl 60 för du får ju paragon lvls.

#1998

Postad 06 augusti 2014 - 14:40

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
En guide för hur man överför sin save.
http://us.battle.net...8023/#samebrand

#1999

Postad 06 augusti 2014 - 15:04

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Ikväll blir det livestream med Q&A angående UEE.
http://www.gamespot....d/2300-6420595/

En liten snabb lista på vad som sas:

Traps kill white mobs outright. Elite packs take as much as 50% to 75% damage. Bestows bonus to Resource Regeneration based on number killed.

Action Combat a response to PC players ignoring white mobs and racing for elite packs.

Patch strategy announcement coming soon.

Cursed Chests, added for UEE.

TouchPad on PS4: Left tap = inventory. Right tap = skills. Radial panels works with gesture.

Clan/community support may come to UEE.

Monster density matches PC.

X1 gets 1080p after all.

Stat ranges mapped to D-pad.

Nemesis enemies can jump back into your game after killing your friends.

PVP: no.

Blizzard randomly samples live games to examine gear. They’re also quite impressed with some legit set of gear players have built.

Can’t be cheat-proof because of offline.

Rift costs may be reduced in future patch.

TLoU rift is a pure rift. Only TLoU enemies.

Linking to battle.net nabs you a level 11 ring called Signet Ring of the Blizzard for all new characters.

Greater Rifts coming to UEE.

Seasons not coming to UEE.

Sigils and banner items transfer over.

Hacked items will not transfer.

Brand new set of achievements to earn.

Items, gold, gems, crafting materials all sendable via in-game mail.

Gift system tied to legendary drops.

Legendary gems in the “near future" (BlizzCon announcement, perhaps).

Bounties ever-changing as you play.

Action combat makes normal monster slaying more rewarding. Massacre’s highest level is 300. One dungeon in particular (name withheld) is particularly good for hitting the maximum.

Social features: Gift system, Nemesis system, Apprentice Mode.

TLoU rift and Guise of the Collosi are part of Day 1 patch.

Camera zoom not configurable.

Evaluating console features for PC.

Couch co-op supports USB and native system cloud storage. Requires user account on machine.

The Mystic is the primary gold sink. “If you have a lot of gold, you can kiss it goodbye… she charges a lot.”

The Mystic is available early in Act 5.

Pretty much anything in the game can be mailed.

Pretty much all trade restrictions removed.

Decision to not do DLC keyed to launch of next gen platforms.

Kick systems not implemented in UEE. Blizzard will rely on XBL and PSN systems for blocking players.

Plans for in-game events. Nothing specific.

Redigerat av Unregistered055e1f21, 07 augusti 2014 - 09:24.


#2000

Postad 07 augusti 2014 - 21:01

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Trevligt att ni får:
*Greater Rifts coming to UEE.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.