Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#2101

Postad 10 september 2012 - 17:47

Grön49
  • Grön49
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 1

Denna box är mycket bättre en gamla Sagemboxen, men att påstå att den är buggfri är ren och skär lögn. Boxen lider av en hel del buggar.
Jag fick som du höra att det var den bästa boxen på marknaden och att CD inte fått ett enda klagomål på den. Den var helt buggfri sas det. Nu vet jag ju bättre och ifrågasatte detta. Tonen blev då genast hårdare och mer aggresiv från CD sida.

Att dumförklara en kund och tro att denne ska fortsätta vara kund måste vara bland det dummaste jag hört på mycket länge. Jag hoppas att du har namn på personen du pratade med? Tveka inte att leta reda på en chef över denne och påpeka detta.En sån idiot ska ju inte ha kundkontakt över huvudtaget.
Men jag vet av erfarnhet som kund hos CD i över 10 år att det finns ena riktiga idioter som sitter på supporten.

Monshi: "ADB-boxen är ljusår bättre än Sagem. Du kan inte jämföra." Jag jämförde inte boxarna utan att kundtjänst sitter och ljuger om att ADB- boxen är buggfri. Det var exakt samma sak som dom gjorde med Sagemboxen.

#2102

Postad 10 september 2012 - 18:04

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 1
Tja, kundtjänster står inte högt i kurs hos mig oavsett vilket bolag de representerar. Jag föredrar att inte ha med dem att göra så långt som möjligt.
Buggfri är inte boxen, det har jag inte sagt, men den fungerar överlag bra. Mycket snabbare, bättre, stabilare än Sagem.

#2103

Postad 10 september 2012 - 18:25

Berns
  • Berns
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Tja, kundtjänster står inte högt i kurs hos mig oavsett vilket bolag de representerar. Jag föredrar att inte ha med dem att göra så långt som möjligt.
Buggfri är inte boxen, det har jag inte sagt, men den fungerar överlag bra. Mycket snabbare, bättre, stabilare än Sagem.


Är nog lätt att jobba hos en kundtjänst när man säljer skit, som CD. Men samtidigt kan man tycka att man från CD sida vill utbilda sina kundtjänstmedarbetare. Men dom sitter väl och fixar mjukvaror för fullt så dom inte hinner med en sån trivial sak :lol:
Men att förbättra sig från den gamla boxen kan inte varit svårt, hade dom vågat anta en utmaning så hade dom gjort den sämre. DET hade varit svårt...

#2104

Postad 11 september 2012 - 10:17

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 1
Mja. i strikt mening är det väl inte CD som jobbar med kundtjänsten, den är outsourcad och mjukvaran lär de inte heller jobba med själva utan det gör garanterat respektive tillverkare.
Angående att försämra så är ADB-boxen åtminstone sämre än den kunde varit, och det på CDs begäran, så att påstå att det är europas bästa är aningen vilseledande. Boxen i sitt ursprungsutförande har mycket riktigt fått fina betyg men det är inte det utförande CD skickar ut till oss, vår box är snöpt på diverse punkter.
Därmed inte sagt att boxen skulle vara dålig, det är trots CDs ansträngningar en mycket bra box.

#2105

Postad 11 september 2012 - 18:09

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Mja. i strikt mening är det väl inte CD som jobbar med kundtjänsten, den är outsourcad och mjukvaran lär de inte heller jobba med själva utan det gör garanterat respektive tillverkare.


Detta håller jag inte alls med om. I strikt mening är det apparaten inklusive mjukvaran (samt manualen), och understundom kundtjänsten, som kunden möter. Alltså är det dess prestanda som avtalats. Att CD valt att lägga ut delar av sitt åtagande på tredje part minskar inte Canal Digitals ansvar för sin produkt. De får stå för det de levererar till 100%, ingen annan.

I övrigt håller jag helt med alfistas uttalande om CDs bristande förmåga att styra projekt.

#2106

Postad 11 september 2012 - 23:27

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Naturligtvis är det CDs ansvar att vi får de kanaler vi avtalat, boxar som fungerar som utlovat och som man kan ha rätt att förvänta sig samt en kundtjänst som kan hjälpa en när något av ovanstående mankerar (bedöm själva hur de lyckas med dessa uppgifter). Vad jag ville belysa var dock att ingen anställd på själva CD är upptagen med att svara på kundernas samtal eller med att plocka bort finesser ur fullt fungerande mjukvaror.

#2107

Postad 13 september 2012 - 13:22

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns diskreta on resp off koder för denna box?

#2108

Postad 14 september 2012 - 08:08

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det finns diskreta on resp off koder för denna box?

Googlat på det. Visst vore det bra men jag skulle inte tro att det gör det, CD har ändrat koderna så att den funkar med den gamla Sagemboxens fjärrkontroll så man slapp tillverka en ny fjärr när man införde den nya 5720:n på nordiska marknaden.

#2109

Postad 16 september 2012 - 21:17

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Min box har börjad med otyget att starta om sig i tid och otid. 2 ggr bara idag. Ruggigt frustrerande.
Första gången idag dök det upp en blå skylt med en massa text. Han bara läsa något om att boxen inte kunde konfigurera HDCP eller något innan den dog och startade om.
Någon mer som upplever detta störande moment med omstartande box?

#2110

Postad 16 september 2012 - 21:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Min box har börjad med otyget att starta om sig i tid och otid. 2 ggr bara idag. Ruggigt frustrerande.
Första gången idag dök det upp en blå skylt med en massa text. Han bara läsa något om att boxen inte kunde konfigurera HDCP eller något innan den dog och startade om.
Någon mer som upplever detta störande moment med omstartande box?

Har skett ett par gånger men inte på sistone

#2111

Postad 16 september 2012 - 23:24

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Gällande inspelningar...jag har nu kopplat upp min box till Internet och således fått möjligheten med On Demand (GO) samt fjärrinspelning.

Har testat att spela in via fjärrkommando och mina 3 första program har funkat utmärkt.

Har för mig att jag läst i denna tråd att det varit problem men denna typ av inspelning ?!

Är det "ökad risk" att något skall gå fel med inspelningarna om man programmerar via fjärr ?

#2112

Postad 17 september 2012 - 07:10

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Fjärrinspelningen fungerar bra för enskilda program så länge det inte finns en serieinspelning utan nästa inspelningstid satt i boxen.
Ja, så var det senaste jag testade för några veckor sedan ivartfall.

#2113

Postad 17 september 2012 - 13:17

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hmm...är inte säker på att jag förstår vad du menar Monshi :wacko:...nästa inspelningstid satt i boxen ?

Angående serieinspelningar så passar jag på att ställa en fråga om det också.

I min tidigare box så valde jag alltid en manuell inspelning och valde sedan "veckovis" om det t.ex var något som gick samma tid varje vecka....det funkade ju bra faktiskt.

Märkte dock att "Eighties" som gick på SVT hade omaket till att ha olika tider varje vecka....blev således bara 4 av 10 inspelade av det programmet :-(

I denna box....räcker det med att välja serieinspelning så håller boxen koll på detta själv....eller är den lika "dum" som den förra boxen och bara kopierar sändningstiden ?

#2114

Postad 17 september 2012 - 14:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Om du går via EPGn så markera boxen via två cirklar vad den ser som serier. Exempelvis Lillyhammer på SVT1 ikväll. Där kan du då välja att spela in ett avsnitt eller hela serien. Det klarar även Sagem-boxen.
Då håller den koll på och spelar in alla avsnitt av en serie.
Ibland lite mer än man önskar men alltid det man vill.
EPG data har den för sex-sju dagar. Dvs efter det att den idag spelat in Lillyhammer så har den inte koll på när nästa avsnitt kommer att visas, den har inte måndagens EPG-data än. Då har du en serie utan nästa inspelningstid satt, då fungerar icke fjärrinspelning, går ej att programmera en sådan.



Även om de tycks ha problem med serieinspelning på C More Series HD (någon annan som märkt det?)
Fast de ska visst göra en sat-flytt imorgon, kanske det ordnar upp sig då?

#2115

Postad 17 september 2012 - 19:14

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Ok...tack för den förklaringen...nu fattar jag faktiskt :-)

#2116

Postad 17 september 2012 - 19:16

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Ni som har hunnit med att installera den nya boxen, är det någon som anslutit till marknätet. Hur gör man det bäst? Det vore intressant att kunna komma åt de lokala kanalerna och även kanal 6.

#2117

Postad 17 september 2012 - 19:33

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Ni som har hunnit med att installera den nya boxen, är det någon som anslutit till marknätet. Hur gör man det bäst? Det vore intressant att kunna komma åt de lokala kanalerna och även kanal 6.

Jag har försök utan större framgång. Jag får ingen som helst signal på USB dongeln.

#2118

Postad 17 september 2012 - 19:56

hermaniii
  • hermaniii
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Ni som har hunnit med att installera den nya boxen, är det någon som anslutit till marknätet. Hur gör man det bäst? Det vore intressant att kunna komma åt de lokala kanalerna och även kanal 6.

Vet inte vad du funderar på. Men för mig var det bara stoppa in usb dongeln som följde med och ansluta antenn kabeln. Sen får du gå in i "dvb-t" menyn och söka efter nya kanaler.

#2119

Postad 17 september 2012 - 20:08

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Vet inte vad du funderar på. Men för mig var det bara stoppa in usb dongeln som följde med och ansluta antenn kabeln. Sen får du gå in i "dvb-t" menyn och söka efter nya kanaler.

Vad bra, allt följer med boxen.

#2120

Postad 18 september 2012 - 06:40

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Även om de tycks ha problem med serieinspelning på C More Series HD (någon annan som märkt det?)
Fast de ska visst göra en sat-flytt imorgon, kanske det ordnar upp sig då?

Har också haft problem med serieinspelningar på C More Series HD. Det verkar ha löst sig nu, jag plockade bort C More Series (SD alltså) ur favoritlistan, tog bort de gamla serieinspelningarna och la upp nya och igår spelade den in en serie. Ingen aning om mina ändringar gjorde någon skillnad eller om CD har fixat något. När det inte funkade så låg serieinspelningarna i inspelningslistan men utan datum och tid, dvs. den hade inte hittat någon matchande inspelning.

#2121

Postad 18 september 2012 - 08:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Har också haft problem med serieinspelningar på C More Series HD. Det verkar ha löst sig nu, jag plockade bort C More Series (SD alltså) ur favoritlistan, tog bort de gamla serieinspelningarna och la upp nya och igår spelade den in en serie. Ingen aning om mina ändringar gjorde någon skillnad eller om CD har fixat något. När det inte funkade så låg serieinspelningarna i inspelningslistan men utan datum och tid, dvs. den hade inte hittat någon matchande inspelning.

så funkar det även på andra kanaler, satte "mördare okänd" den nya säsongen på serieinspelning, bara det att boxen lade till varenda avsnitt oavsett säsong,att repriserna kommer med kan jag förstå men säsonger jag inte ens valt?

#2122

Postad 18 september 2012 - 08:29

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

så funkar det även på andra kanaler, satte "mördare okänd" den nya säsongen på serieinspelning, bara det att boxen lade till varenda avsnitt oavsett säsong,att repriserna kommer med kan jag förstå men säsonger jag inte ens valt?

Jag tror det är ett medvetet val av Canal Digital att inte låta säsongsinformationen följa med i epg-datat.
Det gör serieinspelning totalt oanvändbar för vissa serier (t ex the big bang theory, NCIS etc).

#2123

Postad 18 september 2012 - 08:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
nej, Askungen, det är olika fel. C+ Series HD har allstå inte spelat in något, det du påpekar är att boxen spelar in allt.

Ja, den spelar in alla säsonger av en serie. Man får radera en del, minst sagt, för kanaler som Kanal5 och TV3 som repriserar och sänder nytt parallellt.

CD är medvetna om detta och bara de vet om det kommer ändra på detta i framtiden. Vore underbart om man vi programmering kan välja "säsong 4 och framåt" exempelvis.

#2124

Postad 18 september 2012 - 10:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

nej, Askungen, det är olika fel. C+ Series HD har allstå inte spelat in något, det du påpekar är att boxen spelar in allt.

Ja, den spelar in alla säsonger av en serie. Man får radera en del, minst sagt, för kanaler som Kanal5 och TV3 som repriserar och sänder nytt parallellt.

CD är medvetna om detta och bara de vet om det kommer ändra på detta i framtiden. Vore underbart om man vi programmering kan välja "säsong 4 och framåt" exempelvis.

Borde vara självklart som du säger, val av säsong. Vem fanken pallar och sätta sig varje dag för att redigera inspelningslistan allrahelst, som du säger kanal 3 och 5 osv. Ingen raketforskning precis så det borde de kunna ordna snarast.

#2125

Postad 18 september 2012 - 10:52

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 2
Och sedan vill vi absolut ha så att en serieinspelning hamnar i en egen "mapp" i listan över inspelade program, precis som den gamla boxen.

#2126

Postad 18 september 2012 - 11:58

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Och sedan vill vi absolut ha så att en serieinspelning hamnar i en egen "mapp" i listan över inspelade program, precis som den gamla boxen.

Ja, det är ju bara ett måste. Nu blir det ju kaos om man inte tittar av inspelade avsnitt.

#2127

Postad 18 september 2012 - 12:02

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Ja, det är ju bara ett måste. Nu blir det ju kaos om man inte tittar av inspelade avsnitt.

agree!

#2128

Postad 18 september 2012 - 14:44

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Och sedan vill vi absolut ha så att en serieinspelning hamnar i en egen "mapp" i listan över inspelade program, precis som den gamla boxen.


Kan inte betona detta nog! Hur kan det ha blivit så fel? Tittar man historiskt så var Sagem-boxen helt fenomenal med sin gamla mjukvara. Där kunde man editera sina filer och klippa bort hela stycken, tex reklam eller om man hade spelat in för länge. Har dessutom för mig att man kunde skapa kataloger och fritt sortera bland sina filer, men detta kan jag blanda ihop med min gamla Samsung-box till Comhem.

Vad hände med denna friheten? Antagligen finns inte efterfrågan hos Svenne Banan som bara vill spela in Körslaget och X-factor en gång i veckan och som tycker att det är coolt med snygga menyer. Att de sen inte är funktionella det struntar han/hon i. Dessa personer är i absolut majoritet och därför kommer Canal Digital/Viasat/Boxer undan med sitt skit, för att folk är dumma i huvudet och betalar dyra pengar för något som inte fungerar ordentligt. Det är bara att ta mina föräldrar som exempel. Klart att de skulle ha bästa Viasat-boxen och största förbannade kanalpaketet. Sen ringer de till mig för att de knappt fattar hur man byter kanal. Vilka guldkunder! Betalar och håller käften. Och så här är det hos alla polarnas föräldrar. Suck... 40-talisterna har alldeles för mycket pengar...

#2129

Postad 18 september 2012 - 19:12

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Beror på att du har en serieinspelning på boxen som inte hittat nästa inspelningstillfälle.
Känd bugg. Rensa bort alla serieinspelningar och se att det ovan försvinner.


Raderade alla serieinspelnignar och då fungerade det. Satte sedan en inspelning via boxen mellan 14:00-15:00 varje vardag (måndag-fredag). Fortfarande fungerade fjärrinspelningssidan, men när jag sedan (via fjärrinspelning) satt inspelning av CSI Miami på torsdag så slutade sidan för fjärrinspelning att fungera. Din bugg och lösning verkar ju fungera, men detta är i så fall ytterligare en bugg relaterat till detta?

#2130

Postad 18 september 2012 - 19:58

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jag kan inte starta uppspelning av program/filmer i ONdemand tjänsten. När tjänsten kom så testade jag att köpa en film och det fungerade utmärkt.
Nu åtskiliga månader senare vill jag pröva igen.
Allt fungerar bra till jag ska trycka "spela upp", då börjar boxen försöka spela upp men hoppar tillbaks i menyn omg med en ilsken röd skylt som förklara att ett fel har uppstått.
Sen dess har jag ringt CD "kundtjänst" 5-6ggr som mest skyller ifrån sej på min ISP Bredbandsbolaget utan nån egentliga argument. BBB å andra sidan hävdar bestämt att de inte är problemet.
Det verkar ha o göra med den autetisierings signal som ska skickas inte kommer fram?!

Är där någon på detta forum som har nån bättre idè? :wacko:

Har natvis kontrollerat programkort, gjort fabriksåterställning och resetat mitt "mina sidor" konto.


Har exakt samma fel, och det har fungerat för mig tidigare också. Supporten vill så klart att man skall fabriksåterställa.

Dumpade trafiken mellan boxen och nätet och verkar som den börjar ladda ner filmen som den skall men ger sedan upp efter några sekunder. Den försöker slå upp drm2.xstream.dk.dinegendomain vilket ju e helt fel, men den försöker också med drm2.xstream.dk så det borde ju kunna fungera när den väl skall snacka med denna server. Dock går det ingen trafik mellan boxen och denna server.

Vet inte om någon har några bra ideer?

#2131

Postad 18 september 2012 - 21:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
roccolord, något tips på hur jag kollar upp samma som det du gjort? Min box sköter sig ju, skulle vara intressant att se om jag får samma resultat som du.
Har tyvärr ingen avancerad router som jag kan göra det med...

#2132

Postad 19 september 2012 - 07:26

Lepe
  • Lepe
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Har exakt samma fel, och det har fungerat för mig tidigare också. Supporten vill så klart att man skall fabriksåterställa.

Dumpade trafiken mellan boxen och nätet och verkar som den börjar ladda ner filmen som den skall men ger sedan upp efter några sekunder. Den försöker slå upp drm2.xstream.dk.dinegendomain vilket ju e helt fel, men den försöker också med drm2.xstream.dk så det borde ju kunna fungera när den väl skall snacka med denna server. Dock går det ingen trafik mellan boxen och denna server.

Vet inte om någon har några bra ideer?


Jag hade samma problem med ADB-boxen, ringde supporten pratade med en som visste att det var ett fel de var medvetna om. Fick en ny box i utbyte allt fungerade direkt. Med andra ord var det inget med bredbandsleverantören.

Redigerat av Lepe, 19 september 2012 - 07:27.


#2133

Postad 19 september 2012 - 08:09

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Raderade alla serieinspelnignar och då fungerade det. Satte sedan en inspelning via boxen mellan 14:00-15:00 varje vardag (måndag-fredag). Fortfarande fungerade fjärrinspelningssidan, men när jag sedan (via fjärrinspelning) satt inspelning av CSI Miami på torsdag så slutade sidan för fjärrinspelning att fungera. Din bugg och lösning verkar ju fungera, men detta är i så fall ytterligare en bugg relaterat till detta?


Och nu fungerar det igen, men bara via Internet Explorer och inte via Google Chrome.

#2134

Postad 19 september 2012 - 14:50

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Och nu fungerar det igen, men bara via Internet Explorer och inte via Google Chrome.


Och nu fungerar inte fjärrinspelningen någonstans (förutom i mobilens webbläsare) trots att jag inte rört boxen sedan imorse när det fungerade. Ger upp det här. Kommer säkert en uppdatering om ett par år som löser detta.

#2135

Postad 19 september 2012 - 17:38

Icon
  • Icon
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hur går det med CD-apparna till Android egentligen?
Jag tycker att dom borde sätta lite mer fart.

#2136

Postad 19 september 2012 - 19:54

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 1

Har exakt samma fel, och det har fungerat för mig tidigare också. Supporten vill så klart att man skall fabriksåterställa.

Dumpade trafiken mellan boxen och nätet och verkar som den börjar ladda ner filmen som den skall men ger sedan upp efter några sekunder. Den försöker slå upp drm2.xstream.dk.dinegendomain vilket ju e helt fel, men den försöker också med drm2.xstream.dk så det borde ju kunna fungera när den väl skall snacka med denna server. Dock går det ingen trafik mellan boxen och denna server.

Vet inte om någon har några bra ideer?


Löste sig med hjälp av CD. Var på rätt spår med mina drm-grejer. Och här kommer lösningen om någon skulle råka ut för samma problem.

Inställningar -> teknisk information -> behörighetskontroll -> ondemand-skyddssytem.

Här inne stog det att drm-klienten var trasig, men det finns en knapp som heter "initialisera om/starta om". Efter denna manöver står det att drm-klienten är frisk och det funkar att spela upp filmer via ondemand.

Gutt, heja CD sm löste det redan efter andra samtalet.

#2137

Postad 19 september 2012 - 22:37

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Löste sig med hjälp av CD. Var på rätt spår med mina drm-grejer. Och här kommer lösningen om någon skulle råka ut för samma problem.

Inställningar -> teknisk information -> behörighetskontroll -> ondemand-skyddssytem.

Här inne stog det att drm-klienten var trasig, men det finns en knapp som heter "initialisera om/starta om". Efter denna manöver står det att drm-klienten är frisk och det funkar att spela upp filmer via ondemand.

Gutt, heja CD sm löste det redan efter andra samtalet.


Jamen se där... ett riktigt bra tips. Borde skrivas på något ställe som folk hittar. Förfarandet fixade även min box. Tack!

#2138

Postad 20 september 2012 - 15:27

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Är det meningen att man skall få upp meddelandet "HDCP ?" på boxens display så fort man ändrar ingång på TV:n? Alltså om jag byter från HDMI1 som boxen är inkopplad på till något annat så dyker detta meddelande upp. Något med handskakningen med TV:n att göra antar jag?

#2139

Postad 21 september 2012 - 06:38

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Min box har börjad med otyget att starta om sig i tid och otid. 2 ggr bara idag. Ruggigt frustrerande.
Första gången idag dök det upp en blå skylt med en massa text. Han bara läsa något om att boxen inte kunde konfigurera HDCP eller något innan den dog och startade om.
Någon mer som upplever detta störande moment med omstartande box?

Vår box startande om sig igår. Jag håller med om att det är grymt irriterande.

#2140

Postad 21 september 2012 - 07:18

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Startar era boxar om medans ni tittar på TV eller när de är i "Stand By" ?

Har inte haft min så länge och inte märkt av detta...men däremot vid min första bekantskap med "Go-tjänsten" så fick jag meddelandet att det inte gick att spela upp filmen eller nåt sånt...blev likadant 3-4 gånger...sedan så funkade det helt plötsligt.

Gjorde inte en så stor sak av detta då det till slut funkade...men är detta något ni andra varit med om ?

#2141

Postad 21 september 2012 - 08:02

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Startar era boxar om medans ni tittar på TV eller när de är i "Stand By" ?

Har inte haft min så länge och inte märkt av detta...men däremot vid min första bekantskap med "Go-tjänsten" så fick jag meddelandet att det inte gick att spela upp filmen eller nåt sånt...blev likadant 3-4 gånger...sedan så funkade det helt plötsligt.

Gjorde inte en så stor sak av detta då det till slut funkade...men är detta något ni andra varit med om ?


Hurvida boxen startar om i standbyläge törs jag inte svara på. Dom gånger den startat om för mig så har det varit när jag tittat på tv. Samtliga gånger har boxen spelat in något på en annan kanal. Känns som en liten röd tråd här.

#2142

Postad 21 september 2012 - 08:25

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Om era boxar startar om spontant rekommenderar jag er att ta kontakt med Canal Digital. Det är inte ett normalt beteende.

En gång är ingen gång, två gånger på kort tid en varning. Om det sker fler gånger, om det sker regelbundet, är säkert CD intresserade av varför.
Två möjliga orsaker
1: Mjukvaran, men då borde fler drabbas.
2: Hårdvaran. Något i strömförsörjningen, kanske, eller annat fel i hårdvaran?

Bästa vore om ni finner sätt att provocera boxen att starta om, en serie händelser om alltid får den att starta om. Med denna info kan andra kan testa och se om de kan få samma effekt.

#2143

Postad 21 september 2012 - 15:34

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Jag har provocerat boxen på en mängd olika sätt får att hitta ett samband mellan dessa omstarter, Den enda röda tråd jag kommit fram till är att det hänt när boxen spelat in på en annan kanal än den man tittat på. Samtliga gånger har jag tittat på en HD kanal.

Jag har återställt boxen, kollat om nätagget är ovanligt vartm när dessa omstarter skett (vilket det aldrig varit). När jag varit i kontakt med CD har jag fått till svara att jag ska fabriksåterställa boxen, vilket jag redan gjort innan jag kontaktade dom. Något annat än det kan dom inte bistå med har dom sagt. Jag fick även till svar att jag var den enda som hade dessa problem. Något byte av box var inte aktuellt då dom bytte ut boxen en gång redan.
Känns lite som att CD gör det lätt för sig genom att bara säga åt kunden att återställa boxen, hjälper inte detta så finns inget annat att göra. För det är ju naturligtvis aldrig några fel på deras sida, utan det är ju kunden som ligger inne med alla fel som uppstår.

Jag antar att det är ett handhavande fel från min sida när det blir dubbelinsspelningar att allt på TV Sport med.

Redigerat av Erro, 21 september 2012 - 15:35.


#2144

Postad 21 september 2012 - 15:52

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Har också samma problem med att min box startar om sig. Det hände så sent som i går kväll och då gjorde jag inget med boxen utan bara kollade på comedy centaral och satt med laptopen och surfade. Hade heller inga inspelningar på gång.

Canal Digital sa att dom skulle skicka en ny nätadadappter! Hum det låter bekant!

#2145

Postad 21 september 2012 - 16:12

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Har ni som drabbas av omstarter boxen ansluten till nätverk? Minns inte om det var denna box eller den gamla som strulade för vissa användare när nätverkskabeln satt i. Kan ju vara intressant att testa utan nätverk och se om problemet försvinner, kanske finns något "packet of death" som studsar runt på nätet och lyckas leta sig in till era boxar.
Har själv inga omstarter men kommer nog ändå att skippa nätverket, fjärrprogrammeringen tyckte jag var en kul pryl första gången jag testade den, men sedan har den aldrig blivit använd och någon annan nytta har man ju inte av nätverket, det har ju CD sett till.

#2146

Postad 21 september 2012 - 20:12

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Har ni som drabbas av omstarter boxen ansluten till nätverk? Minns inte om det var denna box eller den gamla som strulade för vissa användare när nätverkskabeln satt i. Kan ju vara intressant att testa utan nätverk och se om problemet försvinner, kanske finns något "packet of death" som studsar runt på nätet och lyckas leta sig in till era boxar.
Har själv inga omstarter men kommer nog ändå att skippa nätverket, fjärrprogrammeringen tyckte jag var en kul pryl första gången jag testade den, men sedan har den aldrig blivit använd och någon annan nytta har man ju inte av nätverket, det har ju CD sett till.


Jag har nätverk anslutet till min box. Har även testat att köra utan. Det har inte påverkat omstarterna alls.

#2147

Postad 21 september 2012 - 21:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Nätverksproblem har inte blivit rapporterat om denna box. Det var i Sagem-boxen som en del fick problem efter att Ondemand-delen lades till.

#2148

Postad 21 september 2012 - 21:49

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Nätverksproblem har inte blivit rapporterat om denna box. Det var i Sagem-boxen som en del fick problem efter att Ondemand-delen lades till.

Hur vet du att inte det är rapporterat till CD? Finns det någon typ av lista på rapporterade buggar? Eller jobbar du rent utav på CD?

#2149

Postad 21 september 2012 - 22:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Nej, det vet jag inte. Jag syftar på vad som ältats här i tråden, inget annat.

#2150

Postad 21 september 2012 - 23:27

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Nej, det vet jag inte. Jag syftar på vad som ältats här i tråden, inget annat.

Ok :)



4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.