Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2051

Postad 10 augusti 2011 - 17:38

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Sitter nu och försöker faktiskt koppla min G2 med Kies. Men det fungerar inte.
Är det verkligen någon som har lyckats med detta?

Fungerar att ansluta via Wifi men då går det inte att uppgradera programvaran.

Redigerat av klauzer, 10 augusti 2011 - 18:03.


#2052

Postad 10 augusti 2011 - 18:37

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Sitter nu och försöker faktiskt koppla min G2 med Kies. Men det fungerar inte.
Är det verkligen någon som har lyckats med detta?

Fungerar att ansluta via Wifi men då går det inte att uppgradera programvaran.

Funkar både på hemdatorn och jobbdatorn, båda med W7 profesional 64bit.

#2053

Postad 10 augusti 2011 - 18:58

maaalin90
  • maaalin90
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, jag undrar om någon vet hur man får tillbaka sin google sökruta som var på första sidan från början? Har nämligen i något spontant ögonblick tagit bort den och får inte tillbaka den.

#2054

Postad 10 augusti 2011 - 19:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Håll fingret på en ledig plats på skärmen tills de ploppar upp en meny å välj widgets å google search

#2055

Postad 11 augusti 2011 - 07:24

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Funkar både på hemdatorn och jobbdatorn, båda med W7 profesional 64bit.



Men vad gör jag för fel?

Jag har en fungerande USB kabel. Kies är uppdaterad till senaste. Har W7.
Något mer jag måste tänka på?

Finns det en live support hos samsung som man kontakta kanske?

#2056

Postad 11 augusti 2011 - 07:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Testa olika portar.
Och inte i nån usb hubb

Redigerat av moparman, 11 augusti 2011 - 07:38.


#2057

Postad 11 augusti 2011 - 09:18

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0

Någon som vet svaret till detta märkliga beteende?


Verkar vara helt kasst det där. Min ligger oxå i hela tiden och när den aktiveras så raderar den även tiden jag satt för skärmsläclaren till 15 sekunder igen och den ställer inte tillbaka till ursprungliga efter jag laddat den

Sett att vissa har problem med batteriet, min brukar hålla 3-4 dagar men ibland laddar den ur på en dag oavsett om den bara ligger. Det enda samband jag kan se är att jag i nära anslutning till dagen den laddar ur haft den kopplad med usb till datorn för filöverföring. Kan det vara så att den laddar ur då istället för på?

#2058

Postad 11 augusti 2011 - 09:46

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Min ligger oxå i hela tiden och när den aktiveras så raderar den även tiden jag satt för skärmsläclaren till 15 sekunder igen och den ställer inte tillbaka till ursprungliga efter jag laddat den


Jag precis samma problem med skärmsläckaren. Den "nollas" alltid efter laddning. Så efter varje laddning måste jag gå till inställningar och ändra från 15sek till 30 sekunder. Mycket retligt.

#2059

Postad 11 augusti 2011 - 10:30

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0

Jag precis samma problem med skärmsläckaren. Den "nollas" alltid efter laddning. Så efter varje laddning måste jag gå till inställningar och ändra från 15sek till 30 sekunder. Mycket retligt.


Verkligen värdelöst. Ska det vara så? Någon som vet? Hur fan kan man ge en mobil så bra betyg med en sådan epa funktion isåfall?

#2060

Postad 11 augusti 2011 - 10:45

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Jag har min skärmtimeout satt till 2min och den ändras aldrig av sig själv.

Har heller aldrig haft problem att koppla luren till Kies. Jag kör Win7 32-bit.

Testa att ändra USB-felsökningsinställningen som finns under Inställningar -> Program -> Utveckling och se om det hjälper.

#2061

Postad 11 augusti 2011 - 12:44

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0

Jag har min skärmtimeout satt till 2min och den ändras aldrig av sig själv.

Har heller aldrig haft problem att koppla luren till Kies. Jag kör Win7 32-bit.

Testa att ändra USB-felsökningsinställningen som finns under Inställningar -> Program -> Utveckling och se om det hjälper.


Och du har energispar aktiverat?

#2062

Postad 11 augusti 2011 - 18:27

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Och du har energispar aktiverat?

Nej

#2063

Postad 11 augusti 2011 - 19:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Bör va nån bugg att skärmsläckaren tappar minnet..
Aldrig hört talas om nån med det problemet tidigare

#2064

Postad 11 augusti 2011 - 19:44

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Jag tänkte uppdatera mina appar i market men när jag väljer mina appar så står det att det inte finns några hämtningar. vad kan det bero på ?

Edit. vet inte vad som var fel men en omstart löste problemet.

Redigerat av järker, 11 augusti 2011 - 19:58.


#2065

Postad 11 augusti 2011 - 21:26

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Testat nu och mittenknappen funkar som play/paus när man spelar musik samt för att ta och avsluta samtal. Volymknapparna gör inget alls.

Edit: Och ovanstående kommentar om att micken inte skulle funka utan adapter stämmer alltså inte, den funkar.

Ok, tack för hjälpen!
Volymknapparna klarar man sig utan!

#2066

Postad 12 augusti 2011 - 08:32

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Vilken är den senaste Android versionen vi kan ha?

Jag har i min 2.3.3, är det den senaste?

#2067

Postad 12 augusti 2011 - 10:22

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0

Nej


Nej då tappar inte min heller tiden utan det är bara när energisparläget aktiveras.

Bör va nån bugg att skärmsläckaren tappar minnet..
Aldrig hört talas om nån med det problemet tidigare


Och du kör med energisparläget? Som sagt, skiter man i att ha det så funkar det som det ska.

#2068

Postad 12 augusti 2011 - 15:41

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0
Jag har med lite problem med energisparläget. I övrigt så upptäckte jag en lustig bugg i dag, kunde inte ladda telefonen. Strax efter jag stoppat in laddsladden så avbröts laddningen och gav mig ett meddelande om att batteriet var överhättat. Både batteriet och telefonen var dock svala. Hjälpte inte att starta om telefonen heller. Så jag fick slita ur batteriet, och efter det så fungerade laddningen som den skulle.

Redigerat av StarChild, 12 augusti 2011 - 15:43.


#2069

Postad 13 augusti 2011 - 00:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Och du kör med energisparläget? Som sagt, skiter man i att ha det så funkar det som det ska.



Mm ..Har för mig det men nu ska jag kanske inte säga för mycket.
Var ett tag sen ja körde stock .

Kör cyanogenmod7 nu

#2070

Postad 14 augusti 2011 - 12:11

Unregistered9df70361
  • Unregistered9df70361
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Snabb fråga.

När man skriver in en URL i browsern (Internet) så anges förslag, t.ex wiki -> wikipedia
Clickar man på wikipedia leder det till google search och inte att wikipedia fylls i URL'en.

Hur får man till 'word complete'

#2071

Postad 15 augusti 2011 - 08:04

ebbas
  • ebbas
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
När jag spelar musik på mobilen och lägger ner den med skärmen neråt så pausar den låten och vibrerar. hur gör man för att det inte ska hända?

#2072

Postad 15 augusti 2011 - 08:20

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

När jag spelar musik på mobilen och lägger ner den med skärmen neråt så pausar den låten och vibrerar. hur gör man för att det inte ska hända?


Bocka av rutan i Inställningar->Rörelse->Vänd

#2073

Postad 15 augusti 2011 - 09:20

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0
Hjälp!
Jag kan inte helt plötsligt hitta knappsatsen så jag kan ringa ett samtal utan att gå via kontakter!
Ska den ens kunna försvinna? rätt säker på att jag inte taget bort något!

#2074

Postad 15 augusti 2011 - 09:48

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Hjälp!
Jag kan inte helt plötsligt hitta knappsatsen så jag kan ringa ett samtal utan att gå via kontakter!
Ska den ens kunna försvinna? rätt säker på att jag inte taget bort något!



Dra med fingret till höger i den rutan där det finns "loggar", " kontaketer" mm.

Redigerat av klauzer, 15 augusti 2011 - 09:49.


#2075

Postad 15 augusti 2011 - 10:02

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0

Dra med fingret till höger i den rutan där det finns "loggar", " kontaketer" mm.

**** vad pinsamt. Tack!
Någons om vet varför musikspelararen tappar minnet? Kan vara så att jag oavsiktligt avslutar programmet för eller senare men tycker den är borta lite väl ofta så man får välja senaste spår när man lyssnar på talbok. Dessutom ändrar den ljudet oxå till ursprungliga oavsett vad jag vill ha!

#2076

Postad 15 augusti 2011 - 14:19

Perb
  • Perb
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Jimpa: https://market.andro...e=search_result

#2077

Postad 16 augusti 2011 - 12:17

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0

Jimpa: https://market.andro...e=search_result

Tackar!

#2078

Postad 17 augusti 2011 - 10:19

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Hem -> Program -> Inställningar -> Samtal -> Extra Inställningar -> Foto-ID -> Nätverksstandard/Visa Nummer! :)


Tack tack!


bumpar frågan igen. Varför är ljudet så låget i headsetet? Man hör knappt personen i headsetet men när man drar ur headsetet så räcker det att man har knappt på 30-50% på vlymen i mobilen för att man skall höra väldigt bra. . .

#2079

Postad 17 augusti 2011 - 10:42

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Tack tack!


bumpar frågan igen. Varför är ljudet så låget i headsetet? Man hör knappt personen i headsetet men när man drar ur headsetet så räcker det att man har knappt på 30-50% på vlymen i mobilen för att man skall höra väldigt bra. . .


Har nog endast att göra med vad det är för headset/kvalitén! :) Pröva spela upp musik genom headsetet, klarar den rätt höga volymer utan att brusa alldeles för mycket och får ut rätt hög volym så känns ju något fel, men är det lite sämre kvalité så är det nog helt enkelt så att de är för dåliga! :wub:

Lyckades tyvärr slita sönder det medföljande headsetet första dagen jag använde mobilen, på bussen, så kan inte pröva med mina tyvärr (om det nu är såna du har).

Ledsen att jag inte kan hjälpa mer än så! :(

#2080

Postad 17 augusti 2011 - 11:08

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
Tänkte koppla jobbmailen till epostprogrammet i telefonen. Dessvärre stöter jag på patrull när jag matar in uppgifterna för "Domän: användarnamn", "Lösenord" och "Exchange-server". Var hittar jag i Outlook vad Exchange-servern heter?
Borde det inte vara det jag finner under
Arkiv --> Info --> Kontoinställningar --> Kontoinställningar --> E-post --> Ändra --> Server:?

Någon som vet?

#2081

Postad 18 augusti 2011 - 07:48

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Du får nog fråga din It avdelning, hos oss är domänen för Exchange inte samma som vår huvuddomän, utan webadressen till vår Exchange via webben

Sitter o leker med en Galaxy s2, och när jag la in mitt googlekonto så laddade den ner de flesta appar som jag hade på min gamla telefon. Men jag tycker att alla ikoner i programbiblioteket är huller om buller, inte i bokstavsordning. Kan man fixa detta utan att behvöa flytta varje ikon manuellt??? lite störigt, är ju omöjligt att hitta i den.
Annars verkar det vara en trevlig telefon, väger ju nästan ingenting jämfört med min Desire HD. Trist är bara att baksidan är så B, Arc är mycket snyggare. Sitter med båda nämligen och har svårt att bestämma vilken jag ska behålla och vilken en annan anställd ska få.

#2082

Postad 18 augusti 2011 - 12:17

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Du får nog fråga din It avdelning, hos oss är domänen för Exchange inte samma som vår huvuddomän, utan webadressen till vår Exchange via webben

Sitter o leker med en Galaxy s2, och när jag la in mitt googlekonto så laddade den ner de flesta appar som jag hade på min gamla telefon. Men jag tycker att alla ikoner i programbiblioteket är huller om buller, inte i bokstavsordning. Kan man fixa detta utan att behvöa flytta varje ikon manuellt??? lite störigt, är ju omöjligt att hitta i den.
Annars verkar det vara en trevlig telefon, väger ju nästan ingenting jämfört med min Desire HD. Trist är bara att baksidan är så B, Arc är mycket snyggare. Sitter med båda nämligen och har svårt att bestämma vilken jag ska behålla och vilken en annan anställd ska få.


Verkar inte som att det går att sortera ikonerna, har försökt en hel del. Däremot kan du visa apparna som en lista istället då kommer dom i bokstavsordning.

#2083

Postad 18 augusti 2011 - 12:24

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Du får nog fråga din It avdelning, hos oss är domänen för Exchange inte samma som vår huvuddomän, utan webadressen till vår Exchange via webben

Sitter o leker med en Galaxy s2, och när jag la in mitt googlekonto så laddade den ner de flesta appar som jag hade på min gamla telefon. Men jag tycker att alla ikoner i programbiblioteket är huller om buller, inte i bokstavsordning. Kan man fixa detta utan att behvöa flytta varje ikon manuellt??? lite störigt, är ju omöjligt att hitta i den.
Annars verkar det vara en trevlig telefon, väger ju nästan ingenting jämfört med min Desire HD. Trist är bara att baksidan är så B, Arc är mycket snyggare. Sitter med båda nämligen och har svårt att bestämma vilken jag ska behålla och vilken en annan anställd ska få.


Ska inte vara nåt problem att få dom i bokstavsordning i appdrawern.
Jag har mina i bokstavsordning men jag har rootat min och kör med Launcher Pro Plus som launcher så jag kan inte svara för exakt hur man gör i "originalutförandet".

#2084

Postad 18 augusti 2011 - 14:20

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

köpte två stycken batterier till mobilen för ca två veckor sedan ifrån ebay, fick dem med posten igår. kan meddela att de fungerar kanon än så länge, är glatt överraskad, jag räknade inte ens med att de skulle fungera.

såhär har jag gått tillväga. la in ett batteri i mobilen och laddade den till fullt, sedan lät jag mobilen ligga på under natten. när jag vaknade var den på ca 91% (efter typ 6h). sedan körde jag hårt med mobilen på väg till jobbet, streama musik, surfade, uppdatera mejl och facebook osv. och såhär ser det ut vid skrivande stund

Postad bild

så jag skulle säga att kina batteriet har bättre batteritid än orginal. men jag återkommer om några dagar då jag testat mer utförligt.

nedanstående är de jag köpte. jag har inte vågat använda medföljande batteriladdare, är rädd att den ska kortsluta och bränna ner lägenheten :) (den ser ut som en leksak).
http://cgi.ebay.com/...#ht_1891wt_1313



Så hur länge håller batteriet?

#2085

Postad 19 augusti 2011 - 22:23

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Halloj, ny och förhoppnigsfull,,,,
Skaffade en samsung galaxy s2 i dag ,,
första frågan :
stoppade in mitt gamla sd kort med alla kontakter i telefonen hur får jag in dom i min telefon?

Pls

#2086

Postad 20 augusti 2011 - 08:50

itdamen
  • itdamen
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Skaffade S2 nu i veckan. Jag laddade upp alla mina kontakter från min gamla lur på ett google email - konto, därefter laddade jag ner detsamma i nya S2:an..

Tror detta är det enklaste sättet, iaf när jag testat alla andra varianter, som oftast bara strular (tycker jag).

L

Redigerat av itdamen, 20 augusti 2011 - 08:51.


#2087

Postad 20 augusti 2011 - 09:17

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Har precis fått denna telefon eller tjejen köpte den men hon ville inte ha den utan fick ta min Iphone 4 istället.

Grym telefon så här efter 2-3 dagar men ngt som slår mig är den usla batteritiden (iaf jämfört med iphone 4).

Kollar man specs så säger dom

The iPhone 4 has a Li-Po 1420mAh battery offering up to 300 standby hours using 2G and up to 300 standby hours using 3G, you will get up to 14 talk time hours using 2G and up to 7 hours talk time using 3G. The Galaxy S2 has a, Li-Ion 1650 mAh battery offering up to 710 hours standby time using 2G, up to 610 hours standby time using 3G, you will get up to 18 hours 20 minutes talk time using 2G and up to 8 hours 40 minutes using 3G.


Ett skämt skulle jag vilja säga då tiderna inte är i närheten av dessa siffror.
1 gång om dagen behöver man ladda om man använder telefonen normalt, är det så illa för er andra också?

Jag hoppas det blir bättre eller att man kan skaffa ett värre batteri (eller så får man väl roota den och trycka in ngn hemkokt ROM) för i övrigt så verkar det vara en kompetent telefon.

#2088

Postad 20 augusti 2011 - 10:14

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Ett skämt skulle jag vilja säga då tiderna inte är i närheten av dessa siffror.
1 gång om dagen behöver man ladda om man använder telefonen normalt, är det så illa för er andra också?

Jag hoppas det blir bättre eller att man kan skaffa ett värre batteri (eller så får man väl roota den och trycka in ngn hemkokt ROM) för i övrigt så verkar det vara en kompetent telefon.


Måste tyvärr meddela att det är ungefär som du säger, ladda varje dag... 18 timmars taltid skulle jag nog aldrig nånsin få ut skulle jag vilja säga! :)

#2089

Postad 20 augusti 2011 - 11:00

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Halloj, ny och förhoppnigsfull,,,,
Skaffade en samsung galaxy s2 i dag ,,
första frågan :
stoppade in mitt gamla sd kort med alla kontakter i telefonen hur får jag in dom i min telefon?

Pls


Har du provat att gå in på kontakter och sedan vänsterknapp och där välja import/export ?

Jag har själv gjort som itdamen men såg att det ska gå att göra som jag skrev ovan.

/ J

#2090

Postad 20 augusti 2011 - 13:03

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Har du provat att gå in på kontakter och sedan vänsterknapp och där välja import/export ?

Jag har själv gjort som itdamen men såg att det ska gå att göra som jag skrev ovan.

/ J


Aha ,, Så lätt var det hehehe Stort tack,,,

#2091

Postad 20 augusti 2011 - 17:29

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Jag harfått problem med samsungs epost-klientapp som ligger i luren.
Helt plötsligt syns inte längre bifogade filer när jag öppnar ett mail som har bifogade filer!
I själva översikten på inkorgen syns det att mailet har en bifogad fil genom att gemet syns bredvid datumet, men när jag öppnar mailet saknas förteckningen över filer!
Går jag tillbaka några veckor och öppnar ett gammalt mail med bifogade filer så finns dom när jag öppnar brevet!
Något har hänt på sista tiden och jag kan inte komma på om jag gjort något speciellt och jag hittar inga inställningar som påverkar om bifogade filer skall hämtas!
Öppnar jag Gmail-klienten så finns filerna där, men gmail-appen saknar jag en bra widget för som visar inkomna mail live!

Några ideér? Jag har försökt "rensa data" under hantera program!

#2092

Postad 20 augusti 2011 - 18:07

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Jag harfått problem med samsungs epost-klientapp som ligger i luren.
Helt plötsligt syns inte längre bifogade filer när jag öppnar ett mail som har bifogade filer!
I själva översikten på inkorgen syns det att mailet har en bifogad fil genom att gemet syns bredvid datumet, men när jag öppnar mailet saknas förteckningen över filer!
Går jag tillbaka några veckor och öppnar ett gammalt mail med bifogade filer så finns dom när jag öppnar brevet!
Något har hänt på sista tiden och jag kan inte komma på om jag gjort något speciellt och jag hittar inga inställningar som påverkar om bifogade filer skall hämtas!
Öppnar jag Gmail-klienten så finns filerna där, men gmail-appen saknar jag en bra widget för som visar inkomna mail live!

Några ideér? Jag har försökt "rensa data" under hantera program!


Hmm.... Jag gick igenom mina mail nu, och alla mina bilagor fanns kvar... Märkte dock att flera mail av någon anledning hade det där gemet på sig, som markerar att någonting är bifogat, på vissa mail där ingenting alls är bifogat.


Det kan ju vara så att e-mail klienten inte får cacha för mycket så att den tar bort större filer, såsom bilder? Är det större filer eller mindre som har försvunnit? För jag kunde iaf hitta bilagor (textfiler på 50-120kb) som jag fått månader sedan!

#2093

Postad 20 augusti 2011 - 18:46

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Hmm.... Jag gick igenom mina mail nu, och alla mina bilagor fanns kvar... Märkte dock att flera mail av någon anledning hade det där gemet på sig, som markerar att någonting är bifogat, på vissa mail där ingenting alls är bifogat.


Det kan ju vara så att e-mail klienten inte får cacha för mycket så att den tar bort större filer, såsom bilder? Är det större filer eller mindre som har försvunnit? För jag kunde iaf hitta bilagor (textfiler på 50-120kb) som jag fått månader sedan!


Jag saknar nyare bilagor som är ca 2Mb men har kvar gamla mail med bilagor >3mb!
Det verkar som det är något som hänt på sistone. Har försökt lista ut om jag bara "döljt" bilagedelen av mailen men kan inte lista ut hur det skulle gått till och det finns inga inställningar för detta.

#2094

Postad 21 augusti 2011 - 19:47

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Något som har börjat irritera mig något fruktansvärt är att bakåtknappen inte reagerar direkt, utan att man måste trycka några gånger. Det verkar som att man måste trycka och den börjar lysa för att fungera. Vet inte om detta är ett problem för alla, men min kompis har samma problem med sin. Även så måste man trycka någon extra gång på en app för att startas vid vissa tillfällen.

#2095

Postad 21 augusti 2011 - 19:54

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Fan ,har hållt på hela dagen med att försöka få kontakt mellan mobilen (samsung galaxy S2) OCH datorn genom USB Kabeln,
tänkte för över lite talböcker och några filmer men datorn hittar inte telefonen som brukligt så man kan få fram telefonens filhanterare eller mobil enhet så man kan överföra filer mellan varandra,,
gör jag nått fel, något jag missat, eller går det helt enkelt inte?
Någon som har tips på hur man gör
Alla andra mobiler jag haft har det inte varit några problem med att connecta dom med datorn!

#2096

Postad 21 augusti 2011 - 20:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Skit i det.

Använd myphoneexplorer

https://market.andro...explorer.client

Då kan du föra över filer via wlan,om du har det såklart

#2097

Postad 21 augusti 2011 - 21:30

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Skit i det.

Använd myphoneexplorer

https://market.andro...explorer.client

Då kan du föra över filer via wlan,om du har det såklart


Tackar,Funkade helt perfekt,, kanon med er hjälp till en nödställd som mig ;-)

#2098

Postad 21 augusti 2011 - 21:47

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0

Skit i det.

Använd myphoneexplorer

https://market.andro...explorer.client

Då kan du föra över filer via wlan,om du har det såklart


Du kan oxå använda kies air som är förinstallerat i telefonen.

#2099

Postad 21 augusti 2011 - 21:59

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Du kan oxå använda kies air som är förinstallerat i telefonen.

Nej Fick det inte att fungera i kies , eller rättare sagt jag hittade/fann filerna på mobilen i datorn men hittade inte omvänt eller hur man skulle överföra datorns filer till telefon?
Borde ju funnits typ mina dokument mapp eller liknande i programmet,men som sagt hittade det inte,kanske kan du förlara var jag hittar dom för överföring till mobilen,,

#2100

Postad 22 augusti 2011 - 08:02

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Fan ,har hållt på hela dagen med att försöka få kontakt mellan mobilen (samsung galaxy S2) OCH datorn genom USB Kabeln,
tänkte för över lite talböcker och några filmer men datorn hittar inte telefonen som brukligt så man kan få fram telefonens filhanterare eller mobil enhet så man kan överföra filer mellan varandra,,
gör jag nått fel, något jag missat, eller går det helt enkelt inte?
Någon som har tips på hur man gör
Alla andra mobiler jag haft har det inte varit några problem med att connecta dom med datorn!


Hade samma problem med min S2....skickade till slut in den på garantirep.....dom påstod att jag fått fukt i usb uttaget....endast laddning fungerade för mig!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.