Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Canon EOS 7D *

415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canon EOS 7D (Systemkameror) 7 9,12 (25) 13 996:-
Canon EOS 7D + 15-85/3,5-5,6 IS USM (Systemkameror) 9 7,5 (3) Inga priser
Canon EOS 7D + 18-135/3,5-5,6 IS (Systemkameror) 9 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#101

Postad 27 september 2009 - 00:15

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

  • 363 inlägg
  • 0
Hoppas jag får min nästa vecka!! :)

Redigerat av BlinkingLEDs, 27 september 2009 - 00:15.


#102

Postad 27 september 2009 - 00:40

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
I det här klippet får man en hint om att den faktiskt verkar vara tyst också... :)
http://www.youtube.c...h?v=Yfpw0UqJyTc

Redigerat av Velodynamic, 27 september 2009 - 00:41.


#103

Postad 27 september 2009 - 01:19

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

I det här klippet får man en hint om att den faktiskt verkar vara tyst också... :P
http://www.youtube.c...h?v=Yfpw0UqJyTc


3 min in i klippet, attan vad tyst den var! :( Det måste väl bero på var de hade micken när de gjorde det här klippet, eller..?

[edit]hittade ett annat klipp http://www.youtube.c...h?v=rKYt64GpPLM, nu lät det mer som jag trodde.. :) [/edit]

[edit2]Äh, klart den är tystare om spegeln är öppen.. :D [/edit]

Redigerat av BempaS, 27 september 2009 - 01:30.


#104

Postad 27 september 2009 - 02:09

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Varit fint inköp om man hade haft pengarna, synd inte det finns en vertikal avtryckare från början.

#105

Postad 27 september 2009 - 12:56

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Jag har inte satt mig in i den här kameran, kanske orkar ni dra några rader som säkert annars går att hittat efter 30 mins Googlande. (Lat)
Vilket hål ska denna kamera fylla?
Trodde det var 500D (insteg)->50D (semiproffs)->5Dmk2 (fullproffs).
Faller 7d mellan 50D och 5Dmk2 eller är den typ 5Dmk2 fast med liten sensor?

Så här på håll känns den ganska onödig men som sagt, är inte särskilt insatt i denna.

#106

Postad 27 september 2009 - 13:12

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Som jag förstår det är 7D en version av 5D som är mer inriktad på sport och utomhusfotografer. Den har snabbare seriebildstagning än 5D och allvädersskydd. Det är viktigt för fotografer som tar många bilder på rörliga objekt, men inte så viktigt för studiofotografer.

#107

Postad 27 september 2009 - 14:01

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Exakt, så nu har Canon en bra sportkamera för dom kör APS-C med!

#108

Postad 27 september 2009 - 20:00

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Ok, alltså en 1Dmk3 light fast med mindre sensor för att generalisera en aning?
Trodde folk med sportfotarintresse antingen var nördiga nog att köpa 1D eller inte så bitna så de köper en 40-50D istället.
Jag menar, hur många bilder i sekunden måste ett ickeproffs ta?

#109

Postad 27 september 2009 - 21:31

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0

Ok, alltså en 1Dmk3 light fast med mindre sensor för att generalisera en aning?
Trodde folk med sportfotarintresse antingen var nördiga nog att köpa 1D eller inte så bitna så de köper en 40-50D istället.
Jag menar, hur många bilder i sekunden måste ett ickeproffs ta?

1Dmk3 modellerna har bättre vädertätning än 7D, fast 7D har ändå överlägset bättre väderskydd än 50D och något lite bättre än 5D mkII, om man får tro Canon.
Med ett minskat avstånd mellan mikrolinser och fotodioder i bilsensorn samt dubbla processorer får man bättre brushantering (om det nu stämmer-återstår att se) och som följd även snabbare seriebildstagning.
Jag är tveksam till att Canon skapade 7D "enbart" för den höga seriebildstagningens skull.
Visst är det kanske fräckt att ha vid sällsynta tillfällen, men mest av allt kanske det kan vara en liten "knäpp på näsan" åt konkurrenter som inte grejjar 8 fps utan vertikalgrepps-booster.

Redigerat av Velodynamic, 27 september 2009 - 21:39.


#110

Postad 27 september 2009 - 21:43

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Jag läste lite om den på Cyberphoto nu när ni fått mig att få upp intresset men jag tycker att prisskillnaden till 5D är för liten, att den är supersnabb bryr jag mig inte så mycket om. Lägger hellre till lite och får en inte så mycket dyrare 5Dmk2. Men för zoomjunkies som gillar 1.6x förstoring så ser den onekligen bra ut.

Det ser lite ut som en kamera för riktiga tekniknördar.. dubbla cpu:er osv.. jesus!

#111

Postad 27 september 2009 - 22:02

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
@Kenta777: Om själva bildkvalitén är det absolut viktigaste tycker jag du gör helt rätt i att kolla på 5D mkII istället.
Skillnaderna i brushantering (speciellt vid höga ISO) har defenitivt minskat sedan XXD serien, men jag tycker ändå inte att 7D riktigt når upp till 5D mkII'ans FF-sensor just i det avséendet. Inte heller färgtonsmässigt.
Detaljerna är nog hugget som stucket. Om du kollar på länken jag postade tidigare kan man göra en direkt jämförelse. Många föredrar ju också det mindre skärpedjupet med FF-sensorn vid samma bländare som APS-C, något som jag inte bryr mig så mycket om. Då uppskattar jag hellre brännviddsförlängningen med x1.6. Skillnaderna i video-mode är jag inte så insatt i.

Redigerat av Velodynamic, 27 september 2009 - 22:10.


#112

Postad 27 september 2009 - 22:13

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Ah, att FF har mindre skärpedjup än cropkamera vid samma bländare har helt förbigått mig. Jag är en "kort-skärpedjups-knarkare" av rang. :)
Tack för infon.

#113

Postad 28 september 2009 - 07:28

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

1Dmk3 modellerna har bättre vädertätning än 7D, fast 7D har ändå överlägset bättre väderskydd än 50D och något lite bättre än 5D mkII, om man får tro Canon.
Med ett minskat avstånd mellan mikrolinser och fotodioder i bilsensorn samt dubbla processorer får man bättre brushantering (om det nu stämmer-återstår att se) och som följd även snabbare seriebildstagning.
Jag är tveksam till att Canon skapade 7D "enbart" för den höga seriebildstagningens skull.
Visst är det kanske fräckt att ha vid sällsynta tillfällen, men mest av allt kanske det kan vara en liten "knäpp på näsan" åt konkurrenter som inte grejjar 8 fps utan vertikalgrepps-booster.


Jag fick uppfattningen att den marknadsfördes som att ha lika bra vädertätning som 1D?

Jag håller med om att enbart för seriebildstagningen är den inte tillräcklig för att skapa en egen klass, men i kombination med vädertätningen blir det klart intressant. Om man är en inomhusfotograf eller fint-väder fotograf så gör det så klart ingen större skillnad, allt beror på hur man använder den. Personligen skulle jag hellre ha en 7D än en 5DMk2 om jag fick välja till samma pris.

Att man väljer att skapa en ny kamera istället för att göra en 5DMk3 med vädertätning och snabbare seriebildstagning tycker jag är intressant. Om det är rätt väg att gå eller inte att introducera en ny klass får försäljningssiffrorna visa. :)

Autofokusen är uppgraderad också om jag förstår det rätt, och den kan till och med vara vassare än den i 5dMk2?

Ah, att FF har mindre skärpedjup än cropkamera vid samma bländare har helt förbigått mig. Jag är en "kort-skärpedjups-knarkare" av rang. ;)
Tack för infon.


Det hade jag inte heller någon aning om, bra info, tackar!

Redigerat av Sigma78, 28 september 2009 - 07:35.


#114

Postad 28 september 2009 - 07:31

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0

Autofokusen är uppgraderad också om jag förstår det rätt, och den kan till och med vara vassare än den i 5dMk2?


Det är jag också nyfiken på. Är det några andra data som gör den bättre än 5Dmk2 mer en seriebild och tätning?

#115

Postad 28 september 2009 - 07:34

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
5D-serien (5D, 5DMK2) behöver nog inte mer fps då den är riktat till studio samt allt annat som inte är sport, men däremot bättre vädertätning är ju aldrig fel!

Kanske att 5DMK3 kommer ha 5-fps...

#116

Postad 28 september 2009 - 18:31

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0

Jag fick uppfattningen att den marknadsfördes som att ha lika bra vädertätning som 1D?

Nja, det var nog snarare filmversionen EOS-1N man syftade på. B)

Redigerat av Velodynamic, 28 september 2009 - 18:32.


#117

Postad 28 september 2009 - 19:40

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Nja, det var nog snarare filmversionen EOS-1N man syftade på. B)


Vad är nu detta för en version? Den finns inte med på hemsidan, och jag har aldrig hört talas om den.
Hur många versioner av 1D finns det egentligen? :lol:

#118

Postad 28 september 2009 - 19:54

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Som nämnt, det är en gammal kamera sen filmeran så den är nog inte aktuell idag B)

#119

Postad 28 september 2009 - 20:01

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Ah... när det stod "filmkamera" tänkte jag en kamera som man kan spela in rörliga bilder med... inte en analogkamera B)

Kan nog stämma att det var en gammal 1D som de jämförde med ja... och de nya 1D har då bättre vädertätning? Varför jämföra med en gammal relik kan man undra, men det får stå för Canon.

#120

Postad 28 september 2009 - 20:04

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Just den kameran (EOS-1N) var nog utformad för att klara riktigt dåligt väder som t.ex regn och liknande (rätta mig om jag har fel, men det är så jag har uppfattat det!) och det var nog därför dom tog upp den!
Tror heller inte att det fanns speciellt många kameror på den tiden som var riktigt vädertätade som denna EOS-1N...

#121

Postad 29 september 2009 - 08:26

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Jämför de en ny kamera med en gammal kamera? Meningslöst?

Den här nya Volvon är bättre än världens bästa bil -76.

#122

Postad 29 september 2009 - 08:33

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Om det har skett någon jämförelse så är det nog bara mellan själva vädertätningen, och vad är det för fel att jämföra en sådan mota dagens om den nu var väldigt bra för länge sedan?

#123

Postad 29 september 2009 - 08:55

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Varför inte jämföra den med dagens 1D avseende vädertätningen i sådana fall?
Eller det kanske skulle bli orättvist, eftersom dagens har blivit så mycket bättre än den gamla reliken som de jämför med?

Jag tycker att det är ett märkligt sätt att göra reklam. Om den gamla kameran var bra då eller inte är ganska ointressant. Hur bra vädertätningen är i jämförelse med andra moderna kameror som man funderar på som alternativ är däremot väldigt intressant.

#124

Postad 29 september 2009 - 16:37

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Ingen kamera är 100% vattensäker hur gärna man än vill tro det.
Det går ju liksom inte att mäta som med ett armbandsur (som också kan börja läcka in vid handhavandefel).

Redigerat av Velodynamic, 29 september 2009 - 16:42.


#125

Postad 29 september 2009 - 16:48

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Det finns kameror som är gjorda för att fotografera med under vatten likväl som på land.... även kompaktkameror. Om de inte är vattentäta kan man lämna tillbaka dem och få en ny på garantin.

Så det är inget magiskt med att göra en kamera vattentät.

Det har väl egentligen inte att göra med vilken kamera Canon valde att jämföra vädertätningen i 7D med, om det var en gammal analog 1N eller de nya 1D som jag tycker hade varit en bättre jämförelse.

#126

Postad 29 september 2009 - 19:17

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0

Varför inte jämföra den med dagens 1D avseende vädertätningen i sådana fall?

I mejlet som Gordon Laing fick ifrån Canon skrevs ju att 7D INTE är lika tät som 1D modellerna är. :rolleyes:

http://www.cameralab.......450&start=0

Ursäkta att jag inte såg det jag läste att du skrev. :rolleyes:

Redigerat av Velodynamic, 29 september 2009 - 19:25.


#127

Postad 29 september 2009 - 19:36

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Antagligen är väl tätningen sämre än på 1D-modellerna (vore ju dumt annars) men bättre än tidigare modeller, exempelvis 5D. Varför man istället valde att jämföra med en föregångare till 1D-serien typ.

Det är i alla fall min gissning.

#128

Postad 29 september 2009 - 20:52

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Ursäkta att jag inte såg det jag läste att du skrev. :rolleyes:


Den var lite klurig du :rolleyes:

#129

Postad 30 september 2009 - 07:23

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Minireview gjord utav någon inom "canonrumours" segmentet.

#130

Postad 30 september 2009 - 07:55

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0

Minireview gjord utav någon inom "canonrumours" segmentet.


Intressant läsning! :rolleyes:
Vore dock kul att se lite fler testbilder från snubben, eller iallafall bilderna i större format!
Häftigt att se bilder vid f/1.2 för en ovan person som mig :rolleyes:

#131

Postad 30 september 2009 - 07:59

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Trevligt att se någon som kommer med riktiga kickar i Dislikes-sektionen. Många är ganska fega när de delar ut sparkarna tycker jag.

#132

Postad 30 september 2009 - 08:08

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Trevligt att se någon som kommer med riktiga kickar i Dislikes-sektionen. Många är ganska fega när de delar ut sparkarna tycker jag.


Konstruktiv kritik är alltid trevlig att läsa. Att gnälla på att sensorn är på 18Mp istället för 10 känns lite småaktigt tycker jag, det går säkert att ställa ner upplösningen till 10 eller 12 Mp och sen bedöma bildkvalitén på dem. Att såga att den har ett läge med högre upplösning än vad han vill ha är bara onödigt.

Jag hänger inte riktigt med på vad problemet är med AWB, varför det "stinks". Kan någon förklara vad problemet med AWB i den här är?

I övrigt var det konkreta punkter han tog upp som tillkortakommande tyckte jag.

#133

Postad 30 september 2009 - 08:28

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Han tycker väl den automatiska funktionen för att ställa in vitbalansen inte är så säker?

#134

Postad 30 september 2009 - 08:33

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Men på vilket sätt blir bilderna dåliga med den automatiska vitbalansen? Vad ska man titta efter?

Jag har aldrig varit inne och pillat med vitbalans manuellt, men på hans artikel låter det som ett måste att man gör det. Enligt artikeln är den inte bara dålig, den stinker.

Redigerat av Sigma78, 30 september 2009 - 08:33.


#135

Postad 30 september 2009 - 08:59

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0

Jag hänger inte riktigt med på vad problemet är med AWB, varför det "stinks". Kan någon förklara vad problemet med AWB i den här är?

Jag är inte helt säker, men får nästan uppfattningen om att mer hängivna fotografer aldrig någonsin blir nöjda med AWB'n hos någon kamera. Det är ju bara en industristandard eller kall beräkningsprocess om hur det borde se ut, medans i fotografens eget huvud kanske det rör sig om helt andra värden.
Har han t.ex. tagit sig tid att justera in vitbalansvariationen som han vill ha det kan man ju fråga sig? :rolleyes:

Inte för att vara oförskämd, men det ser nästan ut som snubben hade klarat sig galant även med en 40D. ;)
Hade varit intressant att se någon recention ifrån någon mer inriktad på djur och naturfoto, som kanske har iaf. något mer att säga om de andra mätmetoderna. :rolleyes:

Redigerat av Velodynamic, 30 september 2009 - 09:01.


#136

Postad 30 september 2009 - 09:03

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Fota i raw så behöver man inte bry sig om vitbalansen.

#137

Postad 30 september 2009 - 11:44

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0

Fota i raw så behöver man inte bry sig om vitbalansen.


*Host* Inte helt rätt *Host* âr bättre at använde korrekt WB, du kan få clipping i rgb kanalerne om du ändra på wb i pp :rolleyes:

#138

Postad 30 september 2009 - 15:20

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

*Host* Inte helt rätt *Host* âr bättre at använde korrekt WB, du kan få clipping i rgb kanalerne om du ändra på wb i pp :)

Förklara gärna detta lite mer i detalj Hamsteren för det är inte något jag har märkt när jag ändrat WB i efterhand. :D

#139

Postad 30 september 2009 - 16:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Nej inget jag har hört heller. Jag går iofs mycket på tips från Scott Kelby, Trodde han visste vad han pysslade med, fast så kanske inte är fallet?

#140

Postad 30 september 2009 - 18:56

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Skal se om jag kan hitta igen det, men är något med at när du ändra på wb "skjutar" du på färgarne, vet iallafall att om jag har ett bild som är överexponerad kan det ändra sig om jag ändra wb

Från dpreview:

5. I know that one of the posts about UniWB says that, when the red
channel is increased in pp by applying WB correction, it won't really
blow highlights. You can recover then by applying negative exposure
compensation. But I've always read that if the highlights are really
blown (255) that no amount of exp. comp will recover them. Are we
talking about two different things here?

You are confusing highlights that exceed 255 at capture with those artificially promoted during PP. If your capture data exceed 255, you're screwed. If they do not (and this is what the UniWB/LTC combination allows you to see most meaningfully), then the data are there and usable. During PP you want to make your adjustments so as not to push those data above 255.

If, at the default settings in your PP, the WB adjustment causes one or more channels to blow, you haven't really lost those data. Just reduce EC (or apply Recovery) to bring things back into line. The only reason things appeared to blow is because, for that image, your default Exposure setting was too high. To help conceive things, consider what would have happened if you had lowered your default exposure setting by, say, 2EV, before any WB adjustment. Now when you correct WB, things will not blow -- and you can just increase Exposure until everything is nicely pushed to the right. Doing it this way shows that nothing has been lost.


Så inte rigtigt blown hightlights, men kanske nånting at komma ihåg.

Redigerat av Hamsteren, 30 september 2009 - 19:04.


#141

Postad 03 oktober 2009 - 14:57

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Det är väl bara att kika i ett vanligt histogram. Växla mellan röd, grön och blå kanal och se till att kurvan längst ut till höger i histogrammet aldrig blir för hög eller t.o.m. bryter taket i histogrammet / sticker iväg utanför.
Vad man också riskerar med att ändra vitbalans i efterhand är färgförskjutningar i områden med små nyansskillnader, exempelvis newtoneffekter på en blå himmel m.m. Man sparar in en hel del tid i efterarbete om man har en godtagbar vitbalansering direkt i kameran.

Redigerat av Velodynamic, 03 oktober 2009 - 15:00.


#142

Postad 03 oktober 2009 - 15:05

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Men förhoppningsvis klarar kameran av 99% av fallen inom marginalerna.

Och vet man att man ska fota under tex lysrör så kan man ju ställa in det just då lite snabbt :)

#143

Postad 03 oktober 2009 - 15:21

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0

Men förhoppningsvis klarar kameran av 99% av fallen inom marginalerna.

Och vet man att man ska fota under tex lysrör så kan man ju ställa in det just då lite snabbt :)

Exakt. Inomhus utan blixt är det väl inte så märkligt om AWB läget inte funkar, med kanske flera olika artificiella ljuskällor från olika håll. Det är betydligt värre ifall den fuskar utomhus tycker jag. ;)

#144

Postad 03 oktober 2009 - 18:47

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Problemet är väll att kameran använder jpg till histogrammet och det är bara 8bit, så det är inte specielt bra :)

#145

Postad 03 oktober 2009 - 18:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Problemet är väll att kameran använder jpg till histogrammet och det är bara 8bit, så det är inte specielt bra ;)

Har aldrig fått något problem själv. Men om ens bilder blir så dåliga av att köra awb ska man självklart köra manuellt hela tiden :)

#146

Postad 03 oktober 2009 - 19:29

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Hehe var mera till klipping grejen, 8bit färgar mot 12-14bit i raw, så man kan inte räkna med klipping på histogrammet ;)
Jeg bryr mig inte själv om det :) (så hade jeg kört med en UniWB profil)

#147

Postad 04 oktober 2009 - 14:12

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Har aldrig använt mig utav kamerans histogram. Trodde bara att det var en plojj för teknikfreaks... :D

#148

Postad 05 oktober 2009 - 13:58

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
Hämtade ut en 7D idag och en 50/1.4 glugg så jag kommer nog pilla på den en hel del ikväll.

#149

Postad 05 oktober 2009 - 15:41

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

Hämtade ut en 7D idag och en 50/1.4 glugg så jag kommer nog pilla på den en hel del ikväll.


Återkom gärna med dina intryck, både ris och ros! :blink:

#150

Postad 05 oktober 2009 - 15:44

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
Återkommer om några dagar med piska och godisbit.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.