Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony RDR-HX510/710/910/1010 & GX210

521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony RDR-HX710 160GB (DVD-spelare) 0 8,17 (41) Inga priser
Sony RDR-HX910 250GB (DVD-spelare) 1 7,5 (7) Inga priser
Sony RDR-GX210 (DVD-spelare) 1 6,38 (12) Inga priser
Sony RDR-HX510 80GB (DVD-spelare) 9 (0) Inga priser
Sony RDR-HX1010 400GB (DVD-spelare) 1 9 (9) Inga priser
3 relaterade trådar

#101

Postad 14 april 2005 - 07:50

volvov70
  • volvov70
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Sony Europe announces the launch of the HDD and DVD recorder, RDR-HX1010, at the Sony Media Experience in Bordeaux.

The RDR-HX1010 delivers a host of outstanding features including: 400GB HDD and HDMI; in addition to ‘IQ Recording’ features, such as HQ+ recording mode, Intelligent Chaptering and One Touch Dubbing.

As a flagship model from Sony, the RDR-HX1010 has a 400GB HDD (Hard Disk Drive) capacity ensuring that large volumes of programmes can be recorded, meaning that consumers never have to miss their favourite programmes again.

Included as another key feature is an HDMI (High Definition Multimedia Interface) output offering full digital output with one single cable, for easier connection to a TV or an AV receiver.


Similar to its predecessor, the EISA (European Imaging and Sound Association) award winning DR-HX1000, the RDR-HX1010 includes the ‘HQ+ mode recording’ function which offers better video recording quality than a traditional DVD-Video format. One-Touch Dubbing also enables hassle-free personal video content creation on DVD-Video by pressing one single button.

In addition, thanks to the original scene-finding algorithm technology from Sony, the RDR-HX1010 can recognise the beginning of significant scene changes and write a chapter mark using ‘Intelligent Scene Chaptering’. The user can then select the desired scene quickly using the ‘Visual Chapter Scene’ function, which displays a small thumbnail image of the beginning of each chapter.

To delete a scene, users simply select the easy Scene Chapter Edit function to select the scene they want to delete, then press the one button.

Broadcasting can also now be paused as if it were a pre-recorded programme by using th


The RDR-HX1010 is also ideal for anyone who demands high picture quality video playback. Via the newly developed D-Matrix Noise Reduction technology, ‘digital noise’ is drastically reduced using three different noise reduction technologies at the same time, depending on the characteristic of the picture. The 12 bit 216MHz Video DAC will also realise and support high picture quality.

For those entertainment enthusiasts who demand a lot from their HDD/DVD recorder, the RDR-HX1010 has to be the product of choice. Giving wider selection of media by being compatible with DVD-RW/-R, DVD+RW/+R, and DVD+R Double Layer, this product meets the demands of the most ardent entertainment enthusiast.

The RDR-HX1010 will be available in continental Europe from September 2005.

#102

Postad 14 april 2005 - 07:56

volvov70
  • volvov70
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Kommer även än med mindre hårddisk på 80 GB
vet ej om denna kommer till Sverige

Sony Europe will announce the launch of the Sony RDR-HX510 at the Sony Media Experience in Bordeaux on April 12th 2005.

Featuring IQ Recording, the RDR-HX510 expands the range of DVD/HDD Recorders from Sony and is the ideal entry-level product for those wanting to improve their home entertainment experience. The “I” refers to the range’s intelligent, easy to use controls and the “Q” stands for high quality DVD/HDD Recording.

The RDR-HX510 boasts 80GB HDD capability. For quality, the HQ+ recording realises the original video source signals as accurately as possible by recording onto the hard disk at 15Mbps; a higher bit rate than the DVD-Video standard bit rate.

In addition the RDR-HX510 has a newly developed D-Matrix Noise Reduction feature that diminishes ‘digital noise’ using three different noise reduction technologies simultaneously, depending on the characteristic of the picture.


For intelligence, the RDR-HX510 also includes original scene-detecting algorithm technology from Sony. This technology enables the DVD recorder to recognise significant scene changes and insert chapter marks using ‘Intelligent Scene Chaptering’. The user can then select their desired scene easily by using the ‘Visual Chapter Search’ function, which displays a small thumbnail image of the beginning of each chapter. To delete a scene, the user simply employs the ‘Scene Chapter Edit’ function to select and then delete the scene. This process is also helped by a smoother and faster Graphic User Interface (GUI) than on previous models.

In addition the DVD recorder includes the new feature ‘Pause Live TV’ which allows the user to pause a live programme via the remote control. This feature means users can view their programmes with a delay or simply fast forward to catch up with the real time broadcast, thus giving consumers control over how they wish to view their programmes.

With its affordable price point, RDR-HX510 is targeted at the growing number of HDD/DVD recorder users. Including DVD-RW/-R and DVD+RW/+R compatibility, the DVD player is the perfect DVD/HDD recorder for all entertainment enthusiasts.

The product will be available in continental Europe from August 2005.

#103

Postad 14 april 2005 - 09:55

stenene
  • stenene
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Intressant med RDR-HK1010, men vänta till september verkar trist.
Vilka jämförbara alternatv finns idag?

#104

Postad 14 april 2005 - 10:41

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

I vilken butik finns den i lager?

<{POST_SNAPBACK}>

Den Finns inte i butik än Sonys lager har fått in dom nu

<{POST_SNAPBACK}>


Du är säker på det?

Fick nytt datum på den(910) jag beställt nu.. liten lätt framskjutning från 2005-04-14 till 2005-06-02...

Buhuuu.. jag tror jag börjar grina... :P

Redigerat av BulanS, 14 april 2005 - 12:10.


#105

Postad 14 april 2005 - 14:07

volvov70
  • volvov70
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Ja dom ändrar lager info varje dag väldigt tråkigt att
få vänta till juni samtidigt då släpper dom ju ett hemma bio paket med
hårdiskbrännaren RDR-HX710 paketet heter HTD-710SS
men 710 ska finnas i lager fortfarande
Ha det

Redigerat av volvov70, 14 april 2005 - 14:08.


#106

Postad 14 april 2005 - 19:17

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0

Intressant med RDR-HK1010, men vänta till september verkar trist.
Vilka  jämförbara alternatv finns idag?

<{POST_SNAPBACK}>


Ska väl vara Pioneers 920 , dock "bara" 250GB HDD.

#107

Postad 15 april 2005 - 07:13

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Om det är stor hårddisk man är ute efter så finns Panasonics DMR-E500 med 400Gb, men den saknar HDMI.

#108

Postad 22 april 2005 - 15:22

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Nu får vi se vad 710:an går för. Jag fick just meddelande att Dustin skickat den till mig.

#109

Postad 23 april 2005 - 07:27

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Nu får vi se vad 710:an går för. Jag fick just meddelande att Dustin skickat den till mig.

<{POST_SNAPBACK}>




Om du har möjlighet, kan du kolla om progressiv komponent kan
vara aktiv samtidigt som scart-RGB

elis

#110

Postad 23 april 2005 - 11:30

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Jag har ingen projektor eller plasma, så jag vet inte hur jag skulle kunna kolla det? Kanske kan låna hem projektor från jobbet...

#111

Postad 23 april 2005 - 12:48

Soundz
  • Soundz
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Abob!

Vänd ut och in på maskinen och ge oss sedan din dom! ;)

/Soundz

#112

Postad 24 april 2005 - 08:06

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Jag har ingen projektor eller plasma, så jag vet inte hur jag skulle kunna kolla det? Kanske kan låna hem projektor från jobbet...

<{POST_SNAPBACK}>



Det kanske står i manualen..... ;)

elis

#113

Postad 24 april 2005 - 10:02

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Jag har ingen projektor eller plasma, så jag vet inte hur jag skulle kunna kolla det? Kanske kan låna hem projektor från jobbet...

<{POST_SNAPBACK}>



Det kanske står i manualen..... ;)

elis

<{POST_SNAPBACK}>


hmmm, bra idé.... :D

#114

Postad 25 april 2005 - 00:09

Unregistered397a7182
  • Unregistered397a7182
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Kan Sonys recorders växla kanal på digitalboxen när de spelar in på timer, likt JVC:s recorders? Eller kan Sonys apparater ta emot något slags signal från en timer-programmerad digitalbox? För det är väl inte så illa att man måste programmera devicerna var för sig?

För övrigt är även jag sjukt intresserad av synpunkter på apparaterna, främst Sony RDR-HX710 (Fläktljud, ev dvi-/hdmi-anslutningar, handhavande i allmänhet mm).

Börjar inte denna tråd förtjäna "Officiell tråd"-status..?

P.S. Är någon intresserad av en 21-växlad mountainbike med dämpad framgaffel? D.S.

#115

Postad 25 april 2005 - 09:42

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Jahapp..

Varför kan de inte släppa både 710 & 910 samtidigt...
Nu blir jag ju helsnurrig om jag ska avbeställa min 910:a som enl nuvarande levbesked ska komma om en månad, och istället beställa en 710 för ~1000pix mindre och mindre disk, men istället ha den om någon dag bara...

Hur tusan hade ni gjort? Det enda som skiljer dem är ju disken.. är det värt en månads väntetid för det?

(sen kan det ju iofs hända att den dyker upp tidigare.. men det vet man ju inget om i dagsläget.. ;) )

(tycker nog också att det luktar officiell tråd om denna..)

Redigerat av BulanS, 25 april 2005 - 09:44.


#116

Postad 25 april 2005 - 14:00

Unregistered2346d1fb
  • Unregistered2346d1fb
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
nu är min 710 i posten, så jag hoppas att få den tills på onsdag! spännande...

#117

Postad 25 april 2005 - 14:56

Unregistered51e43403
  • Unregistered51e43403
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

P.S. Är någon intresserad av en 21-växlad mountainbike med dämpad framgaffel? D.S.

<{POST_SNAPBACK}>

Var riktigt nära att ta en sväng förbi SIBA för att få med mig en cykel hem (och en 710 på köpet ;) )

Redigerat av Unregistered51e43403, 25 april 2005 - 14:57.


#118

Postad 26 april 2005 - 07:29

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem den och hunnit packa upp den.
Här kommer lite bilder för den som är intresserad.

Bifogad fil  DSCN1731.jpg   105,72K   483 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSCN1732.jpg   121,4K   479 Antal nerladdningar

#119

Postad 26 april 2005 - 11:00

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
YES!

De fick tydligen in en leverans av 910:an också, för idag så damp den ner också!!
Nästa leverans står det dock 2:a juni på fortfarande..

Bara man slutar på jobbet så ska man hem och koppla in!

#120

Postad 26 april 2005 - 12:04

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Om någon skulle vara intresserad..
Snabbguide till olika skivtyper

Den klarar ju av alla möjliga skivtyper, här är de olika begränsningarna med de olika varianterna + HDD... såsom 16:9 format etc..

Har bara börjat kika i manualen.. ska se om det står ngt vettigt i den..
Max 8 timmar per titel står det iaf.. när man nu skulle spela in längre än det.. ;)

Bifogad fil(er)


Redigerat av BulanS, 27 april 2005 - 12:13.


#121

Postad 26 april 2005 - 12:17

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Om du har möjlighet, kan du kolla om progressiv komponent kan
vara aktiv samtidigt som scart-RGB

elis

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan citera från sidan 90 i manualen:

När punkten "Linjeutgång 1" är inställd på "RGB", går det inte att ställa in punkten "Komponentutgångar" på "På".


Så jag antar att det betyder att det inte går... ;)

#122

Postad 26 april 2005 - 12:31

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Om du har möjlighet, kan du kolla om progressiv komponent kan
vara aktiv samtidigt som scart-RGB

elis

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan citera från sidan 90 i manualen:

När punkten "Linjeutgång 1" är inställd på "RGB", går det inte att ställa in punkten "Komponentutgångar" på "På".


Så jag antar att det betyder att det inte går... ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Det lär nog vara så....
Frågan är nu om den stänger av övriga bildutgångar (s-video o komposit)
vid användning av progressiv komponent

Enligt manualen till GX 210 så gör den maskinen det, kan det vara så
illa att 710:an också gör det?

elis

#123

Postad 26 april 2005 - 13:24

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Kan Sonys recorders växla kanal på digitalboxen när de spelar in på timer, likt JVC:s recorders? Eller kan Sonys apparater ta emot något slags signal från en timer-programmerad digitalbox? För det är väl inte så illa att man måste programmera devicerna var för sig?

<{POST_SNAPBACK}>


Det finns tydligen något som heter "Synchro Rec" som man ställer in, så fort den då får en signal på Scart-in så börjar den spela in

Frågan är nu om den stänger av övriga bildutgångar (s-video o komposit)
vid användning av progressiv komponent

Enligt manualen till GX 210 så gör den maskinen det, kan det vara så
illa att 710:an också gör det?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har då hitills inte hittat att det står om någon sådan begränsning... jag kan ju ha missat det så jag slänger in en reservation.. men har som sagt inte sett ngt och jag har nu läst igenom hela manualen... ;)

#124

Postad 26 april 2005 - 14:42

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Är det nån som hittat hur man kan göra den regionsfri?

#125

Postad 27 april 2005 - 06:14

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
[quote name='eliselis' date='Apr 26 2005, 13:31 ']Frågan är nu om den stänger av övriga bildutgångar (s-video o komposit)
vid användning av progressiv komponent

Enligt manualen till GX 210 så gör den maskinen det, kan det vara så
illa att 710:an också gör det?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Jag har då hitills inte hittat att det står om någon sådan begränsning... jag kan ju ha missat det så jag slänger in en reservation.. men har som sagt inte sett ngt och jag har nu läst igenom hela manualen... :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]


Låter bra
Blev lite fundersam när 210:an tydligen gör så
Den har iof även en omkopplare på baksidan där man ställer in
komponentsignalen vilket 710:an inte har (kollat på abobs bild)

Tack för att du har kollat genom manualen :rolleyes:

elis

#126

Postad 27 april 2005 - 08:11

Unregistered468fc156
  • Unregistered468fc156
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag är mycket intresserad av hur fläktljudet låter. Tacksam för info om detta snabbt. Funderar på att sticka till Siba vilken dag som helst.

Men när jag ringde Siba och kollade fanns inga i lager än, trots att annonsering gått ut. I bladet står "först i Sverige", men det är ju alltså fel uppenbarligen.

Hoppas den går lätt att göra regionsfri (ett krav).

Tänkte cykeln kunde vara bra att ha också, när man har punka på den ordinarie (har ingen bil).

#127

Postad 27 april 2005 - 08:12

mohram
  • mohram
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Är det nån som hittat hur man kan göra den regionsfri?

<{POST_SNAPBACK}>


När jag var i kontakt med Loudness Hembio om detta så svarade de "..fick just reda på att de två första leveranserna av 710/910 ej kommer att kunna modifieras.". Detta tyckte jag lät konstigt så jag frågade om de bara inte hade medlen att göra den regionsfri, eller om det helt enkelt inte går. Fick då svaret "Det är tyvärr så att om du köper en spelare idag kommer det inte att gå att göra den regionsfri alls. De maskiner som det går att göra på kommer inte förrän i leverans 3 (slutet av Maj). Håll koll på vårt lagersaldo, vi kommer att ha dem i lager så fort de finns tillgängliga."
Låter konstigt, men jag vete sjutton om jag vågar köpa en 710:a det närmsta taget... :/

#128

Postad 27 april 2005 - 09:40

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Ok.. har kopplat upp den hemma och småtestat lite..

Har inte speciellt lyssnat efter fläkt/hdd-ljudet ännu, dvs stängt av ljudet på tv:n och lyssnat..
För närvarande står den lite mysko också då jag tänkte palla upp den en bit från Recievern så den får luft också, men det var inte nå bra uppallnings grejor jag hittade, så den står nog lite snett.
Men iaf så är det väl ngt sorts diffust surr iaf, men jag tror det kommer från HDD:n. Som sagt så har jag ju inte lyssnat efter det hela så ordentligt. Ska testa ikväll och fundera på om det var ngt som stör mig.. Men märkte inget direkt igår iaf som var för otäckt.. då låter min Xbox bra mycket mer när den är igång..

Sen lite småsaker då som jag halvstör mig på..

*Den känns lite seg ibland i menyerna.. inte jätteseg, men precis att man märker det typ..

*Kanalnamnen kan man bara ha 5 tecken i (inget större, men iaf ngn tkn till iaf..)

*Timerinspelning, jag måste bläddra mig fram i timmar och minuter med pilknapparna, kan inte mata in ex. 00 med siffrorna direkt

*Har inte hittat att kunna dela in inspelningarna i grupper (finns iaf 4 st på Pioneer 520)

Jag vet ju inte hur det är på andra DVD-Recs, så det kanske inte bara är denna modell. Ska kolla mot polarens Pioneer 520 sen om jag orkar..

Sen hade jag viljat kunna få ut signalen vi antennen också, vet inte om det går? Detta för att kunna kolla på inspelningar från ett annat rum dit antennkabeln är splittad. (har kört så med videon). Kanske går? har inte gjort ngn sökning och försökt hitta någon kanal, men det stod inget om det i manualen så jag drog slutsatsen att det inte gick? ngn som vet bättre kanske?

#129

Postad 27 april 2005 - 09:46

Unregistered468fc156
  • Unregistered468fc156
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Låter skumt att den inte skulle gå att göra regionsfri, men jag vågar inte chansa. Går det inte att få den (710:an) fixad i butiken får det vara tills vidare (cykel eller inte)..

#130

Postad 27 april 2005 - 09:59

mikael_in_action
  • mikael_in_action
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Hur fungerar timerinspelning? Kan man välja program direkt från text-TV? (alltså slippa att knappa in tid) Showview? Hur många timerinspelningar kan man ha programmerade samtidigt?

#131

Postad 27 april 2005 - 10:15

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Hur fungerar timerinspelning? Kan man välja program direkt från text-TV? (alltså slippa att knappa in tid) Showview? Hur många timerinspelningar kan man ha programmerade samtidigt?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är showview eller Knappa in start/stopptid som gäller på min 910:a iaf.
Maxantalet vet jag inte.. tror det stod ngt i den PDF-en som är länkad i första posten.. tror det var ~20 (gissar)

Den kan hämta namnen på det du spelar in från en text-tv sida om det finns ngn för den kanalen, men jag har inte hittat någon för någon kanal. Kanske någon anann som vet ngt om det vilken sida man ska köra med på resp kanal?

Redigerat av BulanS, 27 april 2005 - 10:17.


#132

Postad 27 april 2005 - 11:10

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Jag tror det är följande som gäller:
SVT1 - 601
SVT2 - 603
TV3 - 611
TV4 - 610
Kanal5 - 601
ZTV - 611
TV4+ - 610

#133

Postad 27 april 2005 - 12:12

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Jag tror det är följande som gäller:
SVT1 - 601
SVT2 - 603
TV3 - 611
TV4 - 610
Kanal5 - 601
ZTV - 611
TV4+ - 610

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar.. jag ska testa det..

Dock är ju SVT1 eg på två sidor 601 OCH 602.. sen kväll/natt programmen hamnar ju på 602.. det var lite därför jag tänkte det inte skulle funka så bra... men jag kan ju prova får vi se..

#134

Postad 27 april 2005 - 18:58

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

  • 478 inlägg
  • 0
Hittade en tysk manual här (2,3 MB):
Sony RDR-HX510 / HX710 / HX910 - Tysk manual

#135

Postad 28 april 2005 - 07:10

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Ok..nu har jag försökt lyssna lite på hur mycket den låter...
Och enligt mina öron så låter den inte speciellt mycket. Är du alldeles brevid den hör du HDD/fläkt(?), som sen försvinner gradvis och jag hör den inte längre ~2-2.5 meter bort.
Ventilationen i lägenheten låter då mer..


Har hittat ett till störande fenomen... Allt jag spelar in på Kanal5 (har via kabel) får namnet "Cellus 7233", trots att det inte står ngn sida inställd för texttvguiden där den isf hämtar namnet på programmet man spelar in. Det där Cellus ä ju ngn reklam för ringsignaler och sånt.. men varfölr i hela friden döper den programmen till det??
Antagligen och förhoppningsvis ngn inställning ngnstans, men störande just nu ändå..

#136

Postad 28 april 2005 - 07:40

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0

Dock är ju SVT1 eg på två sidor 601 OCH 602.. sen kväll/natt programmen hamnar ju på 602.. det var lite därför jag tänkte det inte skulle funka så bra... men jag kan ju prova får vi se..

<{POST_SNAPBACK}>

Inspelarna brukar vara smarta och leta på nästkommande sidor om den inte hittar rätt klockslag på första.

Redigerat av Unregisterede6099cda, 28 april 2005 - 07:41.


#137

Postad 28 april 2005 - 09:29

Juggernaut
  • Juggernaut
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Låter skumt att den inte skulle gå att göra regionsfri, men jag vågar inte chansa. Går det inte att få den (710:an) fixad i butiken får det vara tills vidare (cykel eller inte)..

<{POST_SNAPBACK}>

Well på braskens kan man välja en regionsfri för 5197kr (vanlig 4.997kr): http://www.braskens....&SectionId=2294
Dock så har ju braskens sitt inte allt för förnämliga rykte ;)

#138

Postad 28 april 2005 - 12:09

Soundz
  • Soundz
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Tar det lång tid att starta upp maskinen?

#139

Postad 28 april 2005 - 12:22

mohram
  • mohram
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Hur är det med scart-kontakterna egentligen? På de flesta ställen står det att det bara är en som klarar RGB, och det skulle ju verkligen vara en miss i så fall. Brukar ju även stå att den klarar RGB på ena s-video uttaget också så..... ;)

Frågade Braskens om regionsfriheten och de svarade "När det gäller regionsfriheten på denna, så går det ej göra detta på första sändningen som kommer in till Sony. Du får avvakta ett tag om du måste ha denna regionsfri."

#140

Postad 28 april 2005 - 12:44

mikael_in_action
  • mikael_in_action
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Varför behöver man en regionsfri spelare? Är novis på DVD-området.

#141

Postad 28 april 2005 - 12:54

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Tar det lång tid att starta upp maskinen?

<{POST_SNAPBACK}>


Det är Quickstart, så det går på ngn sekund

Varför behöver man en regionsfri spelare? Är novis på DVD-området.

<{POST_SNAPBACK}>

Om man vill importera filmer från utlandet så måste man ha en regionsfri spelare för att kunna spela upp dessa.
Detta pga av världen av ngn anledning har indelats i olika regioner av DVD-films tillverkarna(?), och spelarna som säljs inom en region fungerar då bara med den regionens skivor.

Tittar du bara på film inhandlad i Sverige (europa) så är det inga problem, ska du importera film från ngn anann region t.ex. USA så behöver du en regionsfri spelare.

Vilka regioner som finns + lite mer info: http://hometheaterinfo.com/dvd3.htm

Enda anledningen är väl att filmbolagen ska kunna släppa filmer olika tider i olika delar av världen utan att ngn enkelt ska kunna köpa från det landet..

Redigerat av BulanS, 28 april 2005 - 12:58.


#142

Postad 28 april 2005 - 14:12

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Är det ngn som har mer konkret information om varför det inte skulle gå att göra om de första av dessa spelare till regionsfria?

Skiljer det ngt i hårdvaran mellan 1:a och andra batchen?

#143

Postad 28 april 2005 - 14:32

mohram
  • mohram
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Frågade både Braskens och Loudness hembio.
Braskens sa att de inte visste mer än att deras Sony-kontakt hade sagt att det var så.
Loudness hembio svarade att det var mjukvaran i spelaren som kommer ändras. Mjukvaran som är i dem nu tillåter ingen regionsmodifiering.

/Björn

#144

Postad 28 april 2005 - 15:08

Unregistered2346d1fb
  • Unregistered2346d1fb
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
jag beställde från voxon och fick ingen svensk manual... ingen engelsk heller för den delen... nån som vet om det finns nån på nätet,, för jag har inte hitta nåt. har mailat voxon och frågat om dom saknade manualerna

#145

Postad 28 april 2005 - 15:28

Unregistered468fc156
  • Unregistered468fc156
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Låter som om jag får vänta på nästa batch (pga regionslåset). Hatar detta påfund. ;)

Men tack för infot, ni som kollat upp det.

#146

Postad 28 april 2005 - 16:57

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0
Ni som har dessa nya maskiner hemma , hur är det med redigeringen? , är den lika begränsad som på dessa modellers föregångare? Det var nämligen det som fick mig att avstå köp tidigare, speciellt att man inte kunde klippa sönder det man hade spelat in hur man ville utan var tvungen att markera chapters under inspelningen för att sen ta bort hela chapters.
Vill ju ha som t.ex Pioneer där man kan välja fritt hur man ska klippa o redigera.

#147

Postad 29 april 2005 - 07:13

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Testade de där Text-Tv sidorna som magic skrev, och det verkar funka.
Inspelningen från Kanal5 hette iaf inte längre "Cellus 7233", utan hette det riktiga namnet.


Ang att mjukvaran inte tillåter Regionsmodifiering på den första batchen... Det borde väl inte vara några problem att Firmware-uppgradera den 1:a batchen till samma firmware som de senare?? Får man hoppas iaf, det har väl gått på tidigare modeller väl?



Ni som har dessa nya maskiner hemma , hur är det med redigeringen?
/.../
Vill ju ha som t.ex Pioneer där man kan välja fritt hur man ska klippa o redigera.

<{POST_SNAPBACK}>


Du kan välja ut två punkter A och B och klippa mellan dem, eller så kan du klippa bort hela kapitel om du vill det. Det är alltså förbättrat

#148

Postad 29 april 2005 - 12:11

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0
Låter bra det! , får väl ta sig en ordentlig funderare nu :)

#149

Postad 01 maj 2005 - 15:05

Unregistered2346d1fb
  • Unregistered2346d1fb
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
jag försöker att koppla in (via rgb scart) mitt ps2 till spelaren, men när jag ska spela ntsc spel så hoppar bara bilden och är svartvit på projektorn. nåt förslag på vad som kan vara fel?

#150

Postad 02 maj 2005 - 07:27

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Ok.. En sak som småstör mig lite, och ni som har ngn annan spelare får gärna berätta hur den beter sig.

Det är att när jag har pausat ett Tv-program, så till att börja med så går det inte att trycka på play direkt, utan man får vänta ~15-20 sek..
Sen om man kör 1,5x fart (som man inte kan köra förrens man hamnat ngn minut bakom livesändningen) så kommer man aldrig helt ikapp liveutsändningen.. inte heller om man spolar, utan den ligger alltid minst 20 sek bekom, men mer bortåt 1 minut.

Detta står också i manualen, att den alltid ligger minst 1 minut efter. Men det tycker jag är lite dåligt iom att jag då måste förlita mig på att stoppa inspelningen i nästa reklampaus (om det är ngn) annars kan jag aldrig komma ikapp (trots 1,5x läget) och får lov att köra inspelningen programmet ut.

Jag själv upplever det som rätt negativt iaf, skulle därför vilja veta hur andra spelare beter sig med detta?

...PS2...

Det där med PS2 via spelaren... kan det inte ha ngt med att man behöver ha ngn speciell kabel för att få färg på sina NTSC-spel in till TV:n? Och sen när du kopplar via spelaren så tappar den den informationen eller kan inte hantera den? gissar bara, men det borde kunna vara ngt sånt låter det som

Redigerat av BulanS, 02 maj 2005 - 07:29.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.