Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

H/K BDS 270 vill inte samarbeta ordentligt

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 juli 2016 - 23:37

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Hej, köpte för ett litet tag sedan en Samsung 60KS7005 som inte vill samarbeta med min H/K BDS 270 via ARC. Efter att jag satt TVns ljudenhet på HDMI samt ljudformat på PCM(Bitstream fungerar inte alls) Så hör jag ljud i någon sekund och sen försvinner det i några sekunder, detta främst i menyn där inget annat ljud förutom knappljuden hörs. Detta problem förekommer även när det är tyst i filmen/TV-programmet/spelet i några sekunder innan det blir ljud igen, då kommer ljudet tillbaka några sekunder senare. Det känns som att förstärkaren har svårt att välja ljudformat på något sätt men jag hittar ingen inställning någonstans där man kan välja ett och samma format.

 

Jag har testat med 3 olika HDMI-kablar och jag vet att någon av dom är av typ 1.4a. Jag får samma problem med alla 3. Med optisk kabel så får jag precis samma problem.


Redigerat av Daniel Assor, 16 juli 2016 - 23:41.


#2

Postad 17 juli 2016 - 07:02

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Det verkar som det är problem med "handskakningen". Det här händer mig när jag ska se tv via min laptop som är kopplad till teven med en HDMI-kabel. Men bilden kommer alltid tillbaka efter glitchen, så jag är inte nervös för att bilden eller ljudet kommer att försvinna.

 

Jag är nästan säker på att det inte är något kabelproblem. Varför inte bild och ljud skakar hand med varann direkt vet jag inte. Det kanske är stora mängder data som ska överföras, vad vet jag. Prova att koppla bort ARC. Har du samma problem då så är det säkert en seg handskakning bara.



#3

Postad 17 juli 2016 - 12:35

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Det verkar som det är problem med "handskakningen". Det här händer mig när jag ska se tv via min laptop som är kopplad till teven med en HDMI-kabel. Men bilden kommer alltid tillbaka efter glitchen, så jag är inte nervös för att bilden eller ljudet kommer att försvinna.

 

Jag är nästan säker på att det inte är något kabelproblem. Varför inte bild och ljud skakar hand med varann direkt vet jag inte. Det kanske är stora mängder data som ska överföras, vad vet jag. Prova att koppla bort ARC. Har du samma problem då så är det säkert en seg handskakning bara.

Jag vet inte om det är handskakningen som är problemet då jag får exakt samma problem när jag kopplar in det med optisk kabel. Det funkar om jag kopplar in HDMI via ARC till TVn och sen kör allting inkopplat till förstärkaren men löser inte alla problem då jag fortfarande kommer att ha problem med netflix/hbo/youtube-apparna.


Redigerat av Daniel Assor, 17 juli 2016 - 12:36.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.