Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#12101

Postad 04 december 2016 - 08:59

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Jag hann läsa en mening, redan där spoilade du en del av filmen för mig! sen fick jag göra en piruett med ögonen för att inte råka läsa mera (antar det står massor om handlingen där)

redigera o använd spoilerfunktionen kanske? Men ge gärna kommentarer om bild, ljud mm. o betyg :)

 

 

Ledsen att du blev spoilad! Arrival är kanske lite extra känslig för all slags information eftersom det är ett sånt stort mysterium som avtäcks och man vill veta så lite som möjligt i förhand. Jag skriver aldrig regelrätta spoilers om slutet på filmer och stora vändningar utan om jag till exempel beskriver en scen så är det alltid en som händer tidigt och är i stort sett obetydlig - samma sak i Arrival-recensionen.

 

Men jag förstår dig, jag tänkte på det när jag skrev att Arrival är känslig och det var en balansgång med det jag ville berätta och det folk kanske uppfattade som spoilers. Med en sån film kanske man ska undvika recensioner helt och hållet innan man sett den.

 

Hur som helst, tack för feedbacken. Arrival rekommenderas!  :)



#12102

Postad 04 december 2016 - 09:58

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

SSF: A Midnight Clear (1992) | 3/5 |

Frankrike 1944, Ardennerna. En sargad amerikansk pluton blir i krigets slutskede skickad att bevaka en stuga långt från övriga kompaniet och nära tyska linjen. Moralen är låg, befälen pissiga och snön och kylan förjävlig att handskas med. Psykologiskt är de på gränsen till vansinne - nu gäller det bara att överleva till kriget tar slut. Snart kommer de i kontakt med en tysk patrull som är i en liknande situation men av någon anledning börjar de inte försöka döda varandra till varje pris. Det visar sig att tyskarna också är krigströtta, och kanske kanske kan medmänskligheten segra över galenskapen för en gångs skull.

Den utforskar ett intressant tema: hur ofta tänkte soldaterna på att fienden var en helt vanlig man som en själv och den egentliga orsaken till att man försöker mörda varandra är för att någon "viktig" person bestämt det? Hur onödigt är inte det här liksom, vi kan ju bara gå varsin väg och låtsas som ingenting så slipper nån dö, det kommer ändå inte påverka nånting. Den här lite bortglömda pärlan är mer psykologisk än häftiga krigsscener och det gör den intressant. Man kommer snabbt nära karaktärerna, mycket tack vare en charmerande tillbakablick när de försöker finna en tjej att förlora oskulden till innan de skickas ut på krig. Men skådespelet är på topp också, det är trovärdigt hela vägen.

Ethan Hawke spelar här samma tystlåtna, försiktiga och mjuktalande kille som så ofta i hans tidiga filmer. Att han samtidigt har befälet rimmar lite illa, men plutonen är ändå som ett kompisgäng och Hawke uppvisar också en auktoritet när det behövs. Stjärnan är dock Gary Sinise som i sin allra första filmroll är lysande. Det är hans karaktär som plågas mest av kriget, och Sinise är ett nervrak från första bildruta och härligt oförutsägbar.

Jag älskar snömiljöerna. Det är något speciellt med krigsfilm i vinterlandskap, just den kontrasten mellan smuts/blod och ren vit snö är läckert visuellt. Tankeväckande historia, intressanta karaktärer och spännande till slutet. En enkel film som lyckas vara djupare än många andra. Snöbollskrig istället för handgranatskrig - man måste ju bara älska det.



#12103

Postad 04 december 2016 - 11:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

PIXELS (3D)

 

Lite smårolig och annorlunda med ganska häftiga effekter som höjer betyget ett snäpp för min egen del :) Bra ljud var det..

 

3/5 Färjestadare



#12104

Postad 04 december 2016 - 12:39

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 3

Ledsen att du blev spoilad! Arrival är kanske lite extra känslig för all slags information eftersom det är ett sånt stort mysterium som avtäcks och man vill veta så lite som möjligt i förhand.

 Om du vet att Arrival är extra känslig för all slags information eftersom det är ett sånt stort mysterium som  avtäcks - varför avslöjar du så mycket då? Märkligt!


Jag skriver aldrig regelrätta spoilers om slutet på filmer och stora vändningar

 

 Du avslöjar ju i stort sett slutet!

 

edit: du har PM :)


Redigerat av FEA, 04 december 2016 - 14:19.


#12105

Postad 04 december 2016 - 13:46

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

 Om du vet att Arrival är extra känslig för all slags information eftersom det är ett sånt stort mysterium som  avtäcks - varför avslöjar du så mycket då? Märkligt!


 Du avslöjar ju i stort sett slutet!

 

Som jag skrev så valde jag att "avslöja så mycket" - vidhåller att man inte kan kalla det mycket eller speciellt vitalt, för det var den eller de punkterna jag kände starkast för och ville berätta om.

 

Du får gärna PM:a mig på vilket sätt jag ens är i närheten av att avslöja slutet, för jag ser det inte.

 

Jag ska tänka på det i framtiden att kanske försöka formulera mig annorlunda, speciellt när det gäller biofilmer.



#12106

Postad 04 december 2016 - 19:28

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Hemmabion visade Xanadu, kultmusikalfilmen från 1980, nördbetyg 5 av 5. Man bara väntar på att Seth MacFarlane ska dyka upp i en av låt/dansscenerna :)

 

PC041793.jpg

Gene Kelly är med och steppar, bara en sån sak! ;)

 

Musiken är det som bär filmen, med flera av ELO's bästa låtar. John Farrar, som skapat låtarna för Olivia Newton-John är ingen dum låtsnickare heller (You're the One That I Want - Grease). Handlingen och skådespeleriet får man ta med en nypa salt... tycker man att Ben Affleck är stel ska man kolla på hans överman Michael Beck!

 

Jag gillar Xanadu, den har en särskild plats i mitt film-minne, den återkallar massor för mig som såg den på bio när jag var 16 :wub:



#12107

Postad 04 december 2016 - 19:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

SSF: Arrival (2016) | 4/5 |

Jorden har fått besök. Tolv farkoster har placerat sig runt jordklotet och bara hovrar en bit ovanför marken. Vad vill dem? Och framförallt: är de farliga? Språkforskare Louise Banks kallas in för att etablera en kontakt och få igång en konversation, men arbetet går frustrerande långsamt och under tiden växer frustrationen hos världsledarna som måste veta om det är en invasion eller inte. Tiden rinner ut för Louise och kanske även för mänskligheten.

Jag älskar sci-fi som fokuserar på vetenskapen och inte tänker drama drama drama hela tiden. Contact (1997) är den uppenbara jämförelsen som likt Arrival vågar vara lite långsam och gräver på djupet hur mänskligheten skulle reagera på en utomjordisk kontakt. Hur j*vla rädda och försiktiga skulle vi inte vara egentligen? Inledningen på Arrival fångar den här känslan perfekt med Amy Adam's fragila personlighet som plötsligt står inför något okänt och läskigt. Uppbyggnaden till det första mötet med varelserna är otroligt ödesmättad och det känns verkligen som att mänskligheten stirrar ner i avgrunden. Den fantastiska musiken skapar en ruggig stämning med sina flygalarm och utomjordiska toner, jag har sällan varit så fängslad som när varelserna introduceras - påfrestningen gjorde att jag nästan var tvungen att titta bort.

Sen kommer tyvärr det obligatoriska dramat.. när soldater börjar planera en motattack satt jag och tänkte: "nej snälla låt det vara och fortsätt med det vetenskapliga arbetet". Men det utvecklar sig till en konventionell historia som är otillfredsställande i förhållande till den lysande uppbyggnaden. Likt Denis Villeneuve's förra film Sicario (2015) blir det pyspunka under andra halvan med en trött sensmoral.

Ändå, Arrival är en fest för både sinne och intellekt. Det visuella och musiken tar dig på en resa som nästan är obehaglig och samtidigt väcker den oerhört många tankar inne i ditt huvud. Jag är fascinerad av såna här berättelser, hur just den initiella reaktionen på nåt världsomskälvande skulle se ut och Arrival behandlar det ämnet med största trovärdighet och nyfikenhet. Jag hade hoppats på ett mästerverk men en förbannat bra film duger det med.

Tack för den spoilern!! :angry:

Redigerat av masse70, 04 december 2016 - 19:44.


#12108

Postad 04 december 2016 - 20:48

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Arrival

 

Jag tyckte den var riktigt bra, betyg 8/10.

 

Det krävs nog en visning på hemmabion också för att fullt ut greppa den intrikata handlingen. Vad jag menar tänker jag inte avslöja i klartext. Det har redan skrivits för mycket vad gäller spoilers och jag vill definitivt inte addera till detta. Mitt enkla tips, var uppmärksamma. Det är ingen övertydlig film.

 

Och Amy Adams växer som skådespelerska. Nu är hon långt från "Enchanted".

 

För den som sett filmen och undrar vad jag menar:

Spoiler

Redigerat av Mr_Tom, 04 december 2016 - 20:53.


#12109

Postad 04 december 2016 - 21:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Hotellet 4/5 



#12110

Postad 05 december 2016 - 07:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

The Thing

 

Mindes den som igår, härliga "Aliens" figurer :)

 

3/5 Färjestadare



#12111

Postad 05 december 2016 - 07:46

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

The Thing

 

Mindes den som igår, härliga "Aliens" figurer :)

 

3/5 Färjestadare

Vilken årgång? :)



#12112

Postad 05 december 2016 - 09:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Alice Through the Looking Glass.

Sämre än Wonderland. Depp är en tråkig träbock fast han försöker vara rolig (som vanlig), Mia är söt som vanligt (men tråkig). Det som gör filmen värd att se är Sasha Baron Cohen. Han är i vissa scener hysteriskt rolig (som vanligt). Det skadar heller inte att Cohen har en rätt stor roll.

De magiska djuren är också tråkiga, men de mekaniska är lite roligare.

 

Det finns dock en aspekt av filmen som är intressant och det är att det inte går att förändra något som redan har hänt, vilket varenda modern SF-film med tidsresetema knasar till. Jag förmodar att det är för att 1800-talets SF/Fantasy-författare försökte att vara mer upplysta än moderna författare.

 

Betyg, måste man sätta det?


Redigerat av agpath, 05 december 2016 - 09:16.


#12113

Postad 05 december 2016 - 09:28

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Suicide squad.

Detta var bland de sämsta jag sett på riktigt länge. Jag är ingen riktigt inbiten Marvelanhängare, men jag brukar ändå kunna uppskatta superhjältefilmer. Det här var ett gigantiskt undantag. Riktigt urusel IMO.

Jared Lehto har fått beröm för sin Joker, men i mina ögon saknade han helt pondus. Någon androgyn snubbe som man aldrig får grepp om. Jag som tyckte att Heath Ledger gjorde det väldigt enkelt som spelade honom så galen, men nu i efterhand saknar jag hans version någonting oerhört.

(Då är jag ändå ett fan av Lehto. Både för hans 30 seconds to mars som jag sett live två gånger och skådespelarinsatser som i Dallas Buyers Club).



#12114

Postad 05 december 2016 - 09:57

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag hann läsa en mening, redan där spoilade du en del av filmen för mig! sen fick jag göra en piruett med ögonen för att inte råka läsa mera (antar det står massor om handlingen där)

redigera o använd spoilerfunktionen kanske? Men ge gärna kommentarer om bild, ljud mm. o betyg :)


Tummen upp på den

#12115

Postad 05 december 2016 - 10:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Suicide squad.

Detta var bland de sämsta jag sett på riktigt länge. Jag är ingen riktigt inbiten Marvelanhängare, men jag brukar ändå kunna uppskatta superhjältefilmer. Det här var ett gigantiskt undantag. Riktigt urusel IMO.

Jared Lehto har fått beröm för sin Joker, men i mina ögon saknade han helt pondus. Någon androgyn snubbe som man aldrig får grepp om. Jag som tyckte att Heath Ledger gjorde det väldigt enkelt som spelade honom så galen, men nu i efterhand saknar jag hans version någonting oerhört.

(Då är jag ändå ett fan av Lehto. Både för hans 30 seconds to mars som jag sett live två gånger och skådespelarinsatser som i Dallas Buyers Club).

Jag läste igår att de har backat på beslutet om att göra en uppföljare (trots att det var var beslutat redan innan premiären) och istället låtsas som att denna film aldrig hände. Varför är det så svårt att göra vettiga DC-filmer (du skriver Marvel men detta är givetvis DC!) när Disney lyckas med Marvel gång efter gång?


Redigerat av agpath, 05 december 2016 - 10:14.


#12116

Postad 05 december 2016 - 10:14

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
TMNT 2: Out of The Shadows

Bifogad fil  IMG_0045.JPG   184,27K   0 Antal nerladdningar

Såg den med sonen som är ett stort turtles fan precis som jag själv var i hans ålder.

Tyckte den var underhållande och kul att se dom gamla karaktärerna Beebop och Rocksteady.

Glädjen hos min son gör att betyget blir full pott :)

#12117

Postad 05 december 2016 - 10:24

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag läste igår att de har backat på beslutet om att göra en uppföljare (trots att det var var beslutat redan innan premiären) och istället låtsas som att denna film aldrig hände. Varför är det så svårt att göra vettiga DC-filmer (du skriver Marvel men detta är givetvis DC!) när Disney lyckas med Marvel gång efter gång?

Du har säkert rätt. Blandar ihop DC och Marvel, vilket naturligtvis är oförlåtligt. Det visar dock vilket intresse jag har.

 

Men, hur tänkte man när man gjorde filmen. Jag tycker att man misslyckas så kopiöst med karaktärerna. Vissa presenteras och det är det enda intressanta med dem, vissa verkar byta "drivkraft" igenom filmen. Vad som hade kunnat vara karaktärsutveckling blir här en rätt omotiverad karaktärsförändring om du förstår min poäng.



#12118

Postad 05 december 2016 - 10:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Du har säkert rätt. Blandar ihop DC och Marvel, vilket naturligtvis är oförlåtligt. Det visar dock vilket intresse jag har.

 

Men, hur tänkte man när man gjorde filmen. Jag tycker att man misslyckas så kopiöst med karaktärerna. Vissa presenteras och det är det enda intressanta med dem, vissa verkar byta "drivkraft" igenom filmen. Vad som hade kunnat vara karaktärsutveckling blir här en rätt omotiverad karaktärsförändring om du förstår min poäng.

T o m Jared Leto var extremt missnöjd när han fick se slutresultatet. Måste vara frustrerande att göra en så bra karaktär som man kan som skådis och sabbar de själva filmen.



#12119

Postad 05 december 2016 - 14:34

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Bourne Identity 4K med DtsX

Filmen gillar jag stark sedan tidigare och den blev inte sämre i denna förpackning. Första filmen med DtsX för mig här hemma och oj vad det levrar.

Film. 4/5
Bild. 5/5
Ljud. 5/5

#12120

Postad 05 december 2016 - 16:12

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: The Yes Men Fix the World (2009)

The Yes Men är två aktivister och skojare, Andy Bichlbaum och Mike Bonanno, som utför avancerade skämt som är designade för att dra ner brallorna på stora företag - att belysa deras korruption eller ovilja att göra rätt för sig. Tillvägagångssättet är att de lägger upp välgjorda fejksidor på nätet där de utger sig för att vara ett visst företag, när förfrågningar om intervjuer/konferanser kommer in åker de ut på dessa och låtsas vara representanter för företaget och viola - som "officiell talesperson" kan de nu säga vilka löjligheter som helst i företagets namn. Och de gör det så bra att konsekvenserna oftast är stora.

1984 inträffade världens värsta industriella katastrof i indiska Bhopal när en gasläcka orsakade över 15.000 dödsfall. Det ansvariga företaget Dow Chemical har konsekvent vägrat att ta ansvar och betala ut skälig ersättning till offren. In kommer The Yes Men... i en intervju under direktsändning med BBC har plötsligt "Dow Chemical" ändrat ståndpunkt - nu vill de ta fullt ansvar för olyckan och kommer betala ut miljontals dollar i ersättning oavsett hur det påverkar aktieutdelningen. Liv före pengar säger representanten. Naturligtvis blir det här en världsnyhet och det bästa är när det riktiga Dow Chemical tvingas gå ut med: - nää vi tänker inte ta något ansvar och vi struntar fortfarande i offren... Genialiskt sätt att sätta ett företag i strålkastarljuset.

Dokumentären innehåller flera episoder som den där, alla är lika underhållande och bisarra och ingen organisation är för mäktig för att förödmjukas av The Yes Men. Uppfriskande att se personer som handgripligen försöker ändra världen och dessutom gör det på ett underhållande sätt. Andy och Mike är två riktigt sköna snubbar med glimten i ögat, de försöker inte hamra in sina personliga övertygelser - även om det märks att de är vänster på den politiska skalan - utan låter aktionerna tala för sig själva.

En örfil på kapitalism och en välsmakande sådan. Finns på Youtube.



#12121

Postad 06 december 2016 - 21:28

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Morgan på BD.

Jäkla tågkatastrof till film.

Den hade säkert aldrig spelats in om det inte vore för att Luke är son till Ridley Scott och därmed har produktionsbolaget med sig.



#12122

Postad 06 december 2016 - 21:42

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Morgan på BD.
Jäkla tågkatastrof till film.
Den hade säkert aldrig spelats in om det inte vore för att Luke är son till Ridley Scott och därmed har produktionsbolaget med sig.

WTF, jag som såg fram att se den i helgen... Hoppas smaken är lika delad som vanligt :)

#12123

Postad 06 december 2016 - 22:02

Ibymafayhas
  • Ibymafayhas
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 1

Veckans dokumentärtips: The Yes Men Fix the World (2009)

1984 inträffade världens värsta industriella katastrof i indiska Bhopal när en gasläcka orsakade över 15.000 dödsfall. Det ansvariga företaget Dow Chemical har konsekvent vägrat att ta ansvar och betala ut skälig ersättning till offren. In kommer The Yes Men... i en intervju under direktsändning med BBC har plötsligt "Dow Chemical" ändrat ståndpunkt - nu vill de ta fullt ansvar för olyckan och kommer betala ut miljontals dollar i ersättning oavsett hur det påverkar aktieutdelningen. Liv före pengar säger representanten. Naturligtvis blir det här en världsnyhet och det bästa är när det riktiga Dow Chemical tvingas gå ut med: - nää vi tänker inte ta något ansvar och vi struntar fortfarande i offren... Genialiskt sätt att sätta ett företag i strålkastarljuset.

 

Det där är ju faktiskt inte helt korrekt. Företaget som orsakade den katastrofen hette Union Carbide. Dow köpte inte upp UCC innan 2001, så lite taskigt att skylla den katastrofen på Dow.

 



#12124

Postad 07 december 2016 - 02:17

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 1

 

Veckans dokumentärtips: The Yes Men Fix the World (2009)

1984 inträffade världens värsta industriella katastrof i indiska Bhopal när en gasläcka orsakade över 15.000 dödsfall. Det ansvariga företaget Dow Chemical har konsekvent vägrat att ta ansvar och betala ut skälig ersättning till offren. In kommer The Yes Men... i en intervju under direktsändning med BBC har plötsligt "Dow Chemical" ändrat ståndpunkt - nu vill de ta fullt ansvar för olyckan och kommer betala ut miljontals dollar i ersättning oavsett hur det påverkar aktieutdelningen. Liv före pengar säger representanten. Naturligtvis blir det här en världsnyhet och det bästa är när det riktiga Dow Chemical tvingas gå ut med: - nää vi tänker inte ta något ansvar och vi struntar fortfarande i offren... Genialiskt sätt att sätta ett företag i strålkastarljuset.

 

Det där är ju faktiskt inte helt korrekt. Företaget som orsakade den katastrofen hette Union Carbide. Dow köpte inte upp UCC innan 2001, så lite taskigt att skylla den katastrofen på Dow.

 

 

 

Nä jag vet det och dokumentären förklarar det bra. Jag orkade bara inte (och fick inte plats för Instagrams teckengräns) förklara uppköpningen, tyckte inte det är så relevant heller när Dow hävdar att de har gjort allt de kunnat men bevisligen kan de göra mer. Katastrofen var inte Dow's fel nej, men de köpte så att säga ansvaret och vägrar ta fullt ansvar för det.



#12125

Postad 07 december 2016 - 09:29

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
The Hobbit: An Unexpected Journey

Bifogad fil  IMG_0058.JPG   69,17K   0 Antal nerladdningar

Betyg: 4/5

#12126

Postad 07 december 2016 - 13:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

The Hobbit: An Unexpected Journey

Betyg: 4/5

Sen går det utför. Denna film var i varje fall någorlunda lovande.



#12127

Postad 07 december 2016 - 15:27

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Sen går det utför. Denna film var i varje fall någorlunda lovande.

Minns knappt men ska försöka se del 2 ikväll :)

#12128

Postad 07 december 2016 - 16:36

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Miss Peregrines på BD

Tim Burtons senaste.

Vet inte riktigt, hela filmen haverar halvvägs in och blir lite svt juldrama. Inget jag kommer se igen.

Ljudmixen är fantastisk dock.



#12129

Postad 07 december 2016 - 19:20

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Miss Peregrines på BD

Tim Burtons senaste.

Vet inte riktigt, hela filmen haverar halvvägs in och blir lite svt juldrama. Inget jag kommer se igen.

Ljudmixen är fantastisk dock.

 

OK jag nappar! Du menar filmen som släpps på BD om en vecka i USA och i februari i Sverige?

 

Hur är bildkvaliteten förresten? :)



#12130

Postad 07 december 2016 - 22:50

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Hur är bildkvaliteten förresten? :)

Bildkvaliten är bra, finns inte så mycket att klaga på annat än gradingen genom hela filmen. I extramaterialet exhollows finns en side by side shot med rupert everett när de är på stranden där man verkligen ser hur fult det blir med cyan och tar bort all pop.

Big Eyes upplevde jag som bättre presentation pga ljussättningen, men å andra sidan så har denna 4K DI. Gillar man filmen så satsa på UHD med atmosspåret.



#12131

Postad 08 december 2016 - 15:35

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Miss Peregrines på BD

Tim Burtons senaste.

Vet inte riktigt, hela filmen haverar halvvägs in och blir lite svt juldrama. Inget jag kommer se igen.

Ljudmixen är fantastisk dock.

Jag tyckte att den var vacker och ljudet var fantastiskt, men ingen film jag kommer att se igen. Dotter på femton år undrade hur det kunde vara en barn/ungdomsfilm då den blir lite otäck på slutet.

 

Jag tycker att man dras in i historien och att den är rätt ok tills det ska till att hända saker. Fram till dess är den dessutom ganska långsam, men efter att det man sitter och väntar på ska hända går det alldeles för fort och jagt tycker den blir rätt ointressant.



#12132

Postad 08 december 2016 - 21:05

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

The legend of Tarzan, ingen höjdare främst pga dålig historia



#12133

Postad 08 december 2016 - 21:35

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
The Hobbit: The Desolation of Smaug

Bifogad fil  IMG_0067.JPG   181,54K   0 Antal nerladdningar

Betyg: 4/5

#12134

Postad 08 december 2016 - 22:22

mangler
  • mangler
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Livet är underbart / La vita è bella
Blu-ray import från UK

Gräver fram känslor som väldigt få filmer har lyckats med mig.

#12135

Postad 08 december 2016 - 23:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Magnificent Seven

Som fan av Kurosawa och att nyligen även myst till filmen från 1960 så var jag lite skeptisk till Denzel Washington och gänget.

Men jag gillade den och det var duktigt drag i ljudet :)
Och Haley Bennett är mysig att vila ögonen på.

Klart sevärd western, mycket bättre än många westerns som levererats på sistone.

#12136

Postad 09 december 2016 - 00:15

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 2
En man som heter Ove. Betyg 8/10. Filmen i sig är inte fantastisk men en briljant Rolf Lassgård som Ove gör ändå filmen mycket sevärd.

/R

Redigerat av zephir, 09 december 2016 - 07:01.


#12137

Postad 10 december 2016 - 12:57

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
"The shallows" på Uhd BD.

Snyggt filmad och skådespelandet är okej men då historien inte riktigt bär blir betyget 5 av 10 surfande tjejer i för trånga våtdräkter.

"Jason Bourne" på Uhd BD.

Historien känner vi ju igen från tidigare filmer. Jag har lite svårt för skakig handkamera och delar av filmen är klippt i ett sånt rasande tempo att actionscenerna blir närmast outhärdliga.

Jag gillar Bournefilmerna som idé men man borde kunna göra något bättre av dom än att bara återupprepa tidigare filmer.

Betyget blir 5.5 hemliga agenter av 10

#12138

Postad 10 december 2016 - 21:09

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Finding Dory

Bifogad fil  IMG_0071.JPG   161,61K   0 Antal nerladdningar

Mycket bra och barnen älskade den :)

Betyg: 5/5

#12139

Postad 11 december 2016 - 00:19

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0

"Jason Bourne" på Uhd BD.

Historien känner vi ju igen från tidigare filmer. Jag har lite svårt för skakig handkamera och delar av filmen är klippt i ett sånt rasande tempo att actionscenerna blir närmast outhärdliga.

Jag gillar Bournefilmerna som idé men man borde kunna göra något bättre av dom än att bara återupprepa tidigare filmer.

Betyget blir 5.5 hemliga agenter av 10

Tack, då skippar jag den.



#12140

Postad 11 december 2016 - 10:10

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Suicide Squad

Bifogad fil  IMG_0072.JPG   155,3K   0 Antal nerladdningar

Den börjar helt ok men efter ett tag tappar den mitt intresse helt.

Svårt och sätta ett betyg. En stark 2:a eller en svag 3:a ifall man vill vara snäll.

#12141

Postad 11 december 2016 - 10:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

En stark 2:a eller en svag 3:a ifall man vill vara snäll.

På en skala 1-20 så passar det betyget bra ;)

#12142

Postad 11 december 2016 - 12:10

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Jag tänkte på en skala 1-5 :)

#12143

Postad 11 december 2016 - 15:26

Unregisteredace8621f
  • Unregisteredace8621f
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 1

Suicide Squad

attachicon.gifIMG_0072.JPG

Den börjar helt ok men efter ett tag tappar den mitt intresse helt.

Svårt och sätta ett betyg. En stark 2:a eller en svag 3:a ifall man vill vara snäll.

Såg den själv igår och håller med dig där om betyget:)

Men väldigt bra utgåva på Blu-ray när det gäller bilden och ljudet.



#12144

Postad 11 december 2016 - 20:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Captian America "Civil War" 3D

 

Gillar dessa Marvel filmer, men nu kanske det börjar rinna ut sanden... Bra början men handlingen höll inte för mig.. :)

 

2/5 Färjestadare


Redigerat av mcmike, 11 december 2016 - 20:49.


#12145

Postad 11 december 2016 - 21:09

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Fire, Ice Dynamite.

 

Ojojoj, hade helt missat denna sköna kalkon. Fann filmen(DVD) för 10kr på SIBA tillsammans med andra sköna rullar, bl.a. Deltagänget m.fl.

 

Det blir 3/10 Champagneflaskor

 

Bifogad fil(er)



#12146

Postad 12 december 2016 - 17:34

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: The Cove (2009)

Varje år i japanska Taiji drivs tiotusentals delfiner in i en vik och antingen dödas för sitt kötts skull eller infångas för att säljas till publika akvarier världen över. Ett gäng amerikanska miljöaktivister ledda av Ric O'Barry, mannen som en gång tränade den folkkära delfinen Flipper, anser att den här jakten är inhuman och ger sig ut på ett uppdrag för att exponera grymheten en gång för alla. Viken är extremt otillgänglig dock och vaktas dygnet runt, för att lyckas fånga dödandet på film måste de ta till metoder som påminner om en James Bond film. Det de får på film visar sig vara mer fruktansvärt än de någonsin kunde föreställa sig.

En dokumentär som knappast behöver någon större presentation. Den fick oerhörd stor uppmärksamhet när den släpptes och än mer när den vann en Oscar. Har man mot förmodan lyckats missa den är den dock ett måste så snart man bara kan. Från första bildruta fängslar den, och fortsätter vara oerhört spännande fram till en punkt som är så hjärtskärande att man knappt orkar titta. Förutom att den dramaturgiskt är perfekt är den också väldigt snyggt filmad så den blir spektakulär långa stunder, som en actionfilm. Sen är det ju någonting med delfiner som fascinerar. Deras intelligens, vänlighet och allmän awesomness gör att man lider extra mycket när de behandlas dåligt. Speciellt när det är så j*vla meningslöst - köttet går ju knappt att äta för att det är fullt av kvicksilver, något dokumentären intressant följer upp.

Ric O'Barry har en fascinerande historia. Det var han som planterade drömmen i miljontals människor att en dag få simma med delfiner. På 60-talet fångade och tränade han delfiner för att använda dem i den omåttligt populära tv-serien Flipper. När så en av delfiner till synes begick självmord började han tvivla på att delfiner i fångenskap var en bra sak och sen dess har han varit en outröttlig aktivist för deras frihet - driven av sitt dåliga samvete.

En dokumentär som lämnar en förbannad och med en vilja att göra någonting. Det grundläggande är förstås att aldrig köpa en biljett till en delfinshow. Det blodfärgade vattnet får förhoppningsvis den effekten på dig.



#12147

Postad 12 december 2016 - 19:20

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Sucide Squad

 

Jag hade egentligen inga förväntningar alls. Jag var mest nyfiken efter sommarens diskussioner om filmen.

 

Jag tyckte den var riktigt dålig. Det som förvånar mig mest är att etablerade skådespelare inte kan se på ett manus att detta är kass.



#12148

Postad 12 december 2016 - 21:56

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Ikväll blev det ett förspel till nästa års största filmhändelse, Trainspotting i väntan på T2:Trainspotting. Ewan i en av hans bästa roller, pre stjärnkrigar smörjan.....

"Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose a three-piece suit on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pissing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourselves. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life. I chose somethin' else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?"

#12149

Postad 12 december 2016 - 22:41

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
The Hobbit: The Battle of The Five Armies

Bifogad fil  IMG_0078.JPG   102,93K   0 Antal nerladdningar

Betyg: 4/5

Redigerat av MikeVKR, 12 december 2016 - 22:41.


#12150

Postad 13 december 2016 - 07:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

The Hobbit: The Battle of The Five Armies

Betyg: 4/5

Kul att någon tycker att dessa filmer var bra...





4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.