Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3551

Postad 19 maj 2015 - 18:55

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Det handlar väl om ett personligt ansvar som förälder hur länge man låter sin barn spela. Min erfarenhet var att det fungerade bra med en DS till dem när de var mindre och att de tyckte att både PS3 och Xbox 360-kontroll var alldeles stor för deras händer vilket skapade problem när de skulle spela. När de var 6-7 år gick de naturligt över till tv-spel då de hade bättre motorik för att hantera spelen och kontrollen låg bättre i handen. Men jag har aldrig ägt en Wii utan det var Skylanders, LEGO etc på Xbox360/PS3 som de spelade. Nu för tiden spelar de mest Minecraft på PS4. Jag upplever också att många spel idag är mer komplexa, även barnspel som LEGO-spelen vilket gör att det är svårare för en 4-åring idag att spela det än att spela ett spel på en maskin för 20 år sedan. Jag hade min första maskin när jag var 10 år 1985 så jag kan inte relatera till den åldern alls utan baserar bara saker på hur jag har gjort. 



#3552

Postad 19 maj 2015 - 21:48

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Min nya kontroll anlände igår :-)

Jag har en fråga till dig, det är så att jag nämligen har fått intrycket av att de här nya Fight Pad kontrollerna är anpassade efter just karaktären som kontrollen representerar? Stämmer detta? Är din kontroll mer anpassad efter Link karaktären på Super Smash Bros? Läste det i dess beskrivning, men har inte sett en officiell bekräftelse på det..?



#3553

Postad 19 maj 2015 - 22:05

Unregisterede489578f
  • Unregisterede489578f
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Det där har jag ingen aning om eller har läst om. Jag köpte den mest för att kunna spela Virtual Console spel i Wii mode samt till mina gamla GameCube spel på Wii. :-)

#3554

Postad 19 maj 2015 - 22:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

På vilket sätt skulle den kunna anpassas?



#3555

Postad 20 maj 2015 - 02:43

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

På vilket sätt skulle den kunna anpassas?

"Each style within the Wired Fight Pad for Wii U line is based on an iconic Nintendo character."

Nu börjar man undra om jag bara missförstod, de menar uppenbarligen att kontrollen har en design baserat på karaktären.

Det där har jag ingen aning om eller har läst om. Jag köpte den mest för att kunna spela Virtual Console spel i Wii mode samt till mina gamla GameCube spel på Wii. :-)

Jag är säker på att jag missförstod beskrivningen. Dela gärna med dig om vad du tycker om kontrollen i allmänhet, känns den bra i handen? Hur känns det att spela med den etc? :)

#3556

Postad 20 maj 2015 - 12:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det handlar väl om ett personligt ansvar som förälder hur länge man låter sin barn spela. Min erfarenhet var att det fungerade bra med en DS till dem när de var mindre och att de tyckte att både PS3 och Xbox 360-kontroll var alldeles stor för deras händer vilket skapade problem när de skulle spela. När de var 6-7 år gick de naturligt över till tv-spel då de hade bättre motorik för att hantera spelen och kontrollen låg bättre i handen. Men jag har aldrig ägt en Wii utan det var Skylanders, LEGO etc på Xbox360/PS3 som de spelade. Nu för tiden spelar de mest Minecraft på PS4. Jag upplever också att många spel idag är mer komplexa, även barnspel som LEGO-spelen vilket gör att det är svårare för en 4-åring idag att spela det än att spela ett spel på en maskin för 20 år sedan. Jag hade min första maskin när jag var 10 år 1985 så jag kan inte relatera till den åldern alls utan baserar bara saker på hur jag har gjort. 

Min fyraåring har väldiga problem med en Pro Controller till Wii U. Greppar vänsterspaken som om det vore en växelspak. Kanske ska låta honom prova 3DS XL istället. Bäst funkar iPad.



#3557

Postad 20 maj 2015 - 12:30

Unregisterede489578f
  • Unregisterede489578f
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Jag är säker på att jag missförstod beskrivningen. Dela gärna med dig om vad du tycker om kontrollen i allmänhet, känns den bra i handen? Hur känns det att spela med den etc? :)

 

Nu har jag inte hunnit spela med den än men i allmänhet känns den väl hyffsad.

Den sitter inte lika gjuten i handen som de gamla GameCube kontrollerna gjorde, känns lite tjockare & bredare i "handtagen".

Annars tycker jag att knapparna & spakarna känns bra rent tryckmässigt & glapp finns där inte mer än vad det finns på GC kontrollerna.

Får utvärdera lite mer när jag väl testat den.

Upptäckte idag att Spel & Sånt har fått in en del av dessa kontroller.

https://www.spelochs...dex/category/66



#3558

Postad 20 maj 2015 - 16:44

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Nu har jag inte hunnit spela med den än men i allmänhet känns den väl hyffsad.

Den sitter inte lika gjuten i handen som de gamla GameCube kontrollerna gjorde, känns lite tjockare & bredare i "handtagen".

Annars tycker jag att knapparna & spakarna känns bra rent tryckmässigt & glapp finns där inte mer än vad det finns på GC kontrollerna.

Får utvärdera lite mer när jag väl testat den.

Upptäckte idag att Spel & Sånt har fått in en del av dessa kontroller.

https://www.spelochs...dex/category/66

Ja det såg jag också, men av någon konstig anledning är det billigare att beställa från en brittisk hemsida. Fast jag har ännu inte bestämt mig för vilken design jag ska välja, vad tycker ni? Hittills tycker jag Metroid eller DK versionen är snyggast.



#3559

Postad 20 maj 2015 - 16:49

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Är det inte alltid billigare att beställa allt utomlands?  :o



#3560

Postad 20 maj 2015 - 16:57

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Är det inte alltid billigare att beställa allt utomlands?  :o

Med dagens dyra pund börjar det komma till en gräns då det nästan går att diskutera om man beställer från Storbritannien. Men annars så är svaret generellt ja det är alltid billigare att beställa från utlandet



#3561

Postad 07 juni 2015 - 07:35

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Missar jag något eller kan man inte ens spela ett spel utan att logga in med Nintendo ID?

Jag har glömt mitt lösen och knackade in fel fem ggr och nu får jag inte prova mer och kommer därmed inte förbi user selection sidan. 



#3562

Postad 16 juni 2015 - 15:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Nintendo president Satoru Iwata has reconfirmed what fans should and shouldn’t expect from the Digital Event today. You know, just in case you needed a reminder.

Once again, Nintendo will be focusing on games launching through early 2016. This applies to both Wii U and 3DS.

As mentioned previously, there will be no talk about Nintendo’s next system known as the “NX”. There also won’t be any news about the Big N’s Quality of Life initiative or smart device games.

That’s it! Iwata will be watching along from Japan as

 

 

 

 

 

Enda jag har ett litet hopp om är nytt Metroid, men annars vet jag inte vad som kan vara intressant som vi inte redan vet om =/

 

 

Edit: Det var inte det Metroid jag ville ha =P


Redigerat av Zoiler, 16 juni 2015 - 18:04.


#3563

Postad 16 juni 2015 - 19:48

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Jag hoppas att Retro annonserar ett riktigt Metroid nu under kommande dagarna, och att 3DS spelet bara är en liten spin-off till ett maffigt Wii U spel.

För annars blev det där ett redigt "slap in the face" på fansen ;)

 

Starfox är det enda som verkade intressant för min del, hittills iaf.

Hade jag varit ett stort fan av JRPG, så hade jag nog kissat på mig nu :D



#3564

Postad 16 juni 2015 - 19:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det var ju som sagt inget man inte redan visste, kändes som att det skulle bli rätt tamt iom att de fokuserade på spel som kommer i år eller i början av 2016 och det vet vi redan om. Bra för 3DS iofs.

 

Det enda som skulle kunna liva upp det var ett nytt Metroid men vi får väl tänka som så att det kommer inte så tidigt, utan samtidigt som Zelda till vintern 2016 =P

 

Xenoblade har fått rätt svala reaktioner i japan vad jag vet, men Fire Emblem-spelen kommer bli asgrymma.



#3565

Postad 16 juni 2015 - 21:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ska dock sägas att, trots att jag inte hade några förhoppningar, så trodde jag ändå på Metroid. Och där trollade de oss alla. De har verkligen inte fått folket med sig efter detta =P

 

Liiite för mycket dockteater, långa utlägg från Miyamoto etc och amiibosnack. Jag trodde de körde såna här digitala event för att fokusera på spelen, annars kan de lika gärna köra en presskonferens som vanligt. Men men, det kan bara bli bättre.

 

 

KjbDxoy.png



#3566

Postad 16 juni 2015 - 22:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Ja, dom la ner alldeles för mycket tid på spel som det snackats om i över ett år nu.

T.ex. Yoshi's Wolly World och Super Mario Maker känns inte direkt som nyheter längre.

 

Nintendo sågas hårt på NintendoLife, och jag måste tyvärr hålla med om den hårda kritiken dom får nu.

http://www.nintendol...3_digital_event

 

Får hoppas på att nästa år blir bättre, när dom visar upp Zelda och NX.



#3567

Postad 16 juni 2015 - 22:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nintendo sågas hårt på NintendoLife, och jag måste tyvärr hålla med om den hårda kritiken dom får nu.

http://www.nintendol...3_digital_event

Några procent som tyckte det var awesome, måste ju vara rätt hardcore haha :P



#3568

Postad 22 juni 2015 - 10:22

Unregistered71a682bb
  • Unregistered71a682bb
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0

Missar jag något eller kan man inte ens spela ett spel utan att logga in med Nintendo ID?

Jag har glömt mitt lösen och knackade in fel fem ggr och nu får jag inte prova mer och kommer därmed inte förbi user selection sidan. 

Hoppas du har fått ordning på det, men det ska tydligen gå att återställa lösenordet. Även om det inte funkar ska du kunna skapa ett nytt NNID:

http://en-americas-s...-gender,-region,



#3569

Postad 06 juli 2015 - 21:15

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Hoppas du har fått ordning på det, men det ska tydligen gå att återställa lösenordet. Även om det inte funkar ska du kunna skapa ett nytt NNID:
http://en-americas-s...-gender,-region,


Jag fick ordning på det igen. Men tyvärr spelar jag för sällan så glömmer bort lösen snart igen. MÅSTE man logga in? Finns ingen automatiskt log in som på xbox?

#3570

Postad 07 juli 2015 - 14:53

Unregistered93aa32e3
  • Unregistered93aa32e3
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag fick ordning på det igen. Men tyvärr spelar jag för sällan så glömmer bort lösen snart igen. MÅSTE man logga in? Finns ingen automatiskt log in som på xbox?

Du ska kunna välja att logga in automatiskt, tyvärr verkar det som om man inte använder lösenord då.


Redigerat av Unregistered93aa32e3, 07 juli 2015 - 14:55.


#3571

Postad 18 juli 2015 - 21:37

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Hej.

Denna fråga har säkerligen redan besvarats så jag ber om ursäkt om de är någon som blir irriterad nu.

 

 

Går det bra att ha Wii U Stående som Wii?



#3572

Postad 18 juli 2015 - 22:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Första gången jag hör frågan tror jag ;)

 

 

Det går väl men tror man behöver ett ställ som här.

 

http://www.gamereact...verse in detail,+Wii+U+unboxing/

 

Nintendo rekommenderar att man lägger den ner dock.



#3573

Postad 12 november 2015 - 14:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nytt Nintendo Direct kl 23 idag btw.

 

UYJ3bEa.gif



#3574

Postad 12 november 2015 - 16:03

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Nytt Nintendo Direct kl 23 idag btw.

 

UYJ3bEa.gif

Ge oss en ny konsol!



#3575

Postad 12 november 2015 - 16:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

-_-

 

 

Du får vänta till nästa år, något sånt kommer de inte snacka om nu :)

 

 

Ryktas om ett Twilight Princess HD. Det mest intressanta är väl dock hur upplägget kommer vara nu när Iwata är borta.


Redigerat av Zoiler, 12 november 2015 - 16:08.


#3576

Postad 12 november 2015 - 16:31

pege36
  • pege36
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Ge oss Zelda U i julklapp



#3577

Postad 12 november 2015 - 21:49

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Det är lite tråkigt man släpper HD versioner av spel man redan spelat. Hoppas de kommer någon spännande sak man inte förväntat sig.



#3578

Postad 12 november 2015 - 23:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hmm ja...

 

TP HD såg inte bra ut, inte lika stor förbättring som Wind Waker HD alls.

 

Det jag tar ifrån detta ND är att Wii U inte har något kvar nu utöver Zelda 2016 som dock såg jäkligt bra ut, det lilla de visade. Samt Fire Emblem x Persona-spelet då. Och Star Fox för de som är intresserade. Men det var inga nya utannonseringar, utan mest DLC till befintliga spel. Pratar man i 10 minuter vardera om Splatoon DLC och användarskapade banor i Mario Maker så finns det ju inte mycket eget.

 

Men det var ju väntat med tanke på att nya konsolen säkert lanseras 2016 då.

 

3DS däremot har ett starkt år med flera bra RPG.



#3579

Postad 13 november 2015 - 08:12

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Har Nintendo sagt om det kommer något nytt Zelda till Wii U eller skulle det kunna bli typ en lanseringstitel till nya maskinen?



#3580

Postad 13 november 2015 - 08:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Har Nintendo sagt om det kommer något nytt Zelda till Wii U eller skulle det kunna bli typ en lanseringstitel till nya maskinen?

SFQKux9.gif



#3581

Postad 13 november 2015 - 11:23

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

med tanke på cloud till smash bros, innebär det ff7 till nintendo?



#3582

Postad 13 november 2015 - 15:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det öppnar iaf upp en del samarbetsmöjligheter.



#3583

Postad 13 november 2015 - 19:59

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

SFQKux9.gif

 

Börjar lukta NX om nästa Zelda....



#3584

Postad 13 november 2015 - 21:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

De bekräftade Wii U iofs. Men det kan och bör komma till NX också.



#3585

Postad 13 november 2015 - 22:58

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 1
Tp all over again?

#3586

Postad 14 november 2015 - 00:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tp all over again?

HD port confirmed till NX2?



#3587

Postad 15 november 2015 - 16:53

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Kan man tänka sig en prissänkning på 500:- på Wii U till BlackFriday?

Tänker isf köpa en till grabben i julklapp. Alternativt ett till Xbox One till honom, då han har en hel del spel på den befintliga som jag använder.

#3588

Postad 16 november 2015 - 11:24

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

För er som undrar kommer Zelda U definitivt komma till Wii U, men sedan kryllar det av teorier av att de kommer göra som de gjorde med TP som kom ut till både Wii och GC, att det finns en chans att NX släpps ut med nya Zelda spelet och förhoppningsvis andra efterlängtade titlar. Egentligen om man tänker efter, ifall Nintendo tog sig chansen att utveckla en kraftfull konsol samt skaffar tredjepartsstöd igen, då skulle de ha övertag i konsolkriget.



#3589

Postad 16 november 2015 - 14:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Egentligen om man tänker efter, ifall Nintendo tog sig chansen att utveckla en kraftfull konsol samt skaffar tredjepartsstöd igen, då skulle de ha övertag i konsolkriget.

För att?



#3590

Postad 16 november 2015 - 17:57

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

För att?


För att XBone och PS4 har alldeles för lite exklusiva titlar för att konkurrera med PC, men Nintendo däremot har bara exklusiva spel samt egenskaper som ingen annan konsol har, det fattas bara mer kraft i maskinen för att öppna möjligheter för multimedia, fler bra spel m.m och sedan med tredjepartsstöd finns det ingenting för de andra konsoler att matcha med förutom några enstaka titlar. Dessutom har Nintendo även gratis online vilket är ett plus. Vad tycker du?

#3591

Postad 16 november 2015 - 20:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är mycket mer som spelar in än enbart grafisk kapacitet. Vad kommer den kosta, hur ser handkontrollen ut, har den VR som PS4 erbjuder nästa år, hur modernt kommer online och kontosystemet att vara, hur reagerar folk på att den släpps tre år in i en generation när allas vänner redan spelar på PS4 eller XB1...  plus att det inte är helt säkert att online blir gratis ännu.

 

Vad gäller exklusiva titlar så är jag inte säker på att Nintendo är de som är hetast längre. Nintendos spel är inte lika populära som de var på SNES-tiden längre. Många av dem är dessutom i samma genre, du har Kirby, Yoshi, Mario, Donkey Kong = Plattform. De har inget riktigt bilspel, Mario Kart är kul men det är inget som de som gillar Gran Turismo eller Forza är ute efter. De har inga riktigt storydrivna spel som Uncharted eller Beyond, inget actionspel som God of War.

 

De har utöver ovanstående i stort sett Zelda, Smash Bros, Metroid, Fire Emblem och Pokemon (som de aldrig gör något vettigt av på konsoler). Alla underbara spel enligt mig, men jag tror inte längre allmänheten gillar dem mer än Uncharted, GoW, The Last of Us, Ratchet, Killzone mm.

 

Sedan vet vi ju redan sedan Gamecube att det inte räcker att förlita sig enbart på rå prestanda. Jag är mycket intresserad av hur Nintendo ska ta sig ur den här knipan de försatt sig i, det känns som ett väldigt tufft utgångsläge på förhand.



#3592

Postad 16 november 2015 - 21:53

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Det är väl mest exklusiva titlar som kommer få en edge mot dagens konsoler? För om NHL eller FIFA kommer till NX lär dom väl inte få unik grafik eller så för att maskinen eventuellt är kraftfullare. Blir ganska mycket merjobb för spelutvecklarna.

 

Eller tänker jag fel nu?



#3593

Postad 16 november 2015 - 21:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det beror på hur stark konsolen är så det är omöjligt att säga. Men om vi tänker oss att den ligger i ungefär samma bollpark så blir det inte större skillnader än mellan PS4 och XB1. Alltså, mest framerate, upplösning och mindre grafiska skillnader.

 

Hade den helt teoretiskt varit två gånger starkare än PS4 så hade de haft en rejäl fördel i upplösning och bilduppdatering till varje spel och det hade trots allt varit betydande, men det känns rätt osannolikt...



#3594

Postad 16 november 2015 - 23:19

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är mycket mer som spelar in än enbart grafisk kapacitet. Vad kommer den kosta, hur ser handkontrollen ut, har den VR som PS4 erbjuder nästa år, hur modernt kommer online och kontosystemet att vara, hur reagerar folk på att den släpps tre år in i en generation när allas vänner redan spelar på PS4 eller XB1...  plus att det inte är helt säkert att online blir gratis ännu.
 
Vad gäller exklusiva titlar så är jag inte säker på att Nintendo är de som är hetast längre. Nintendos spel är inte lika populära som de var på SNES-tiden längre. Många av dem är dessutom i samma genre, du har Kirby, Yoshi, Mario, Donkey Kong = Plattform. De har inget riktigt bilspel, Mario Kart är kul men det är inget som de som gillar Gran Turismo eller Forza är ute efter. De har inga riktigt storydrivna spel som Uncharted eller Beyond, inget actionspel som God of War.
 
De har utöver ovanstående i stort sett Zelda, Smash Bros, Metroid, Fire Emblem och Pokemon (som de aldrig gör något vettigt av på konsoler). Alla underbara spel enligt mig, men jag tror inte längre allmänheten gillar dem mer än Uncharted, GoW, The Last of Us, Ratchet, Killzone mm.
 
Sedan vet vi ju redan sedan Gamecube att det inte räcker att förlita sig enbart på rå prestanda. Jag är mycket intresserad av hur Nintendo ska ta sig ur den här knipan de försatt sig i, det känns som ett väldigt tufft utgångsläge på förhand.

Ditt argument uppfattades nästan personligt, du pratar som att Nintendo spelen inte går att jämföra med de andra "realistiska" spelen? Nu går jag inte utifrån ren styrka, utan även Nintendos touch på maskinen, deras idéer har alltid varit revolutionerande och fräscha enligt mig. Man kan inte bara påpeka att online kommer kosta i framtiden eller att den kanske inte kommer vara modern? Uppenbarligen ska man utföra de sakerna bra också, men vi pratar om Nintendo här, jag tror starkt på att de faktiskt kan göra något stort som definitivt kommer konkurrera med de andra företagen, som även kan vara till ett rimligt pris, hittills har jag inte funnit något problem med deras idée av kontroller heller. Men om en sån konsol som jag nämnde, skulle komma ut då antar jag att det först och främst är riktat mot nintendo fansen, sen om du föredrar Forza före Mario Kart, är det uppenbart att man inte prioriterar nintendospelen först eller hur? Dessutom ska vi inte glömma att Wii sålde betydligt mer än PS3 och är även etta i bärbara konsoler, jag tvivlar knappt på att Nintendo kan göra det igen, och trots Wii Us flopp tycker jag fortfarande att de kunde gjort försäljningen bättre med mer marknadsföring, mer tydlig information och kanske bättre spel vid lanseringen. Men de har kapaciteten att komma etta igen, men att du inte håller med är självklart individuellt och respektabelt men det är i alla fallin åsikt. ;)

#3595

Postad 17 november 2015 - 00:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ditt argument uppfattades nästan personligt, du pratar som att Nintendo spelen inte går att jämföra med de andra "realistiska" spelen?

Nu ska vi inte kasta stenbumlingar i glashus med tanke på att du själv anser att "de andra inte kommer att ha något att matcha med" eller har "alldeles för få exklusiva titlar" vilket är starka personliga åsikter som inte är faktabaserade. Långt ifrån alla håller med dig om de påståendena. Nästan allt du tar upp i inlägget är för övrigt dina personliga åsikter. "JAG har inte funnit några problem med kontrollern". "JAG tror starkt på...". "Deras idéer har alltid varit fräscha enligt MIG". Jag vet redan att du gillar Nintendo mest utifrån dina tidigare inlägg, men om vi tar och kollar på vad marknaden tycker och utgår ifrån det så blir det ju en mer produktiv diskussion. Vad vi själva anser är irrelevant.

 

Att Nintendo däremot inte har något konkurrenskraftigt storydrivet spel som The Last of Us eller något realistiskt bilspel är väl ändå mer faktabaserat än en åsikt. Eller du kanske kan komma på något? Nintendos har inte nödvändigtvis spel i de genrer som är populära just nu är vad jag menar.

 

Jag personligen gillar Nintendos spel... men vad har de släppt i år? Plattformsspel och Splatoon. Det är inte det som säljer just nu, tyvärr ska sägas. Tropical Freeze förtjänade att sälja bättre, Pikmin också. Men folk gillar tydligen inte sånt, det är niche. Jag tror inte ens TF har sålt 500 000, det är skandal. Det finns tillräckligt med Wii U-ägare för att det ska sälja mer, men ändå köper folk det inte.

 

 

Uppenbarligen ska man utföra de sakerna bra också, men vi pratar om Nintendo här

 

Ja, exakt. Vi pratar om Nintendo som var 10 år sena med online. De har alltid legat en bit efter när det gäller sånt här och de måste ändra på det. Finns inga garantier att de erbjuder något som är lika smidigt som de andra. Förstår inte hur du kan säga "det är Nintendo vi pratar om här" som om det vore en fördel. Det är bara nu på senaste tiden som de verkar ha vaknat och insett att de behöver släppa skit som friend codes och sånt samt integrera med sociala medier.

 

Men de har kapaciteten att komma etta igen, men att du inte håller med är självklart individuellt och respektabelt men det är i alla fallin åsikt. ;)

 

Jag har å andra sidan inte sagt något annat. Jag gillar dessutom inte Forza mer än Mario Kart personligen.

 

Och jag säger heller inget om att de inte skulle kunna "komma etta" förrän jag ser konsolen, jag säger bara att utgångsläget verkar minst sagt tufft. De lanserar mitt i en konsolgeneration som det ser ut just nu. Om det är något jag tror på så är det att Nintendo har förmågan, men frågan är om de kan trolla.

 

Men om en sån konsol som jag nämnde, skulle komma ut då antar jag att det först och främst är riktat mot nintendo fansen

 

Ja det är det som är problemet. Det finns inte lika många Nintendofans som Sonyfans. Wii var en statistisk avvikelse, att den sålde bra berodde på rörelsesensorn. De måste få till någon liknande succé för att lyckas, enbart kraft som du pratade om (i första inlägget) kommer inte att räcka. Titta på försäljningssiffrorna för GC, SNES, N64 så får du ett mått på antalet Nintendofans när de inte erbjuder något innovativt som med Wii. Wii var den enda konsolen de lyckades slå Sony med och det beror inte på något annat än att de hade något innovativt att erbjuda, det var inte spelen i sig som slog Sony.

 

trots Wii Us flopp tycker jag fortfarande att de kunde gjort försäljningen bättre med mer marknadsföring, mer tydlig information och kanske bättre spel vid lanseringen

 

Alltså, de kanske hade kunnat sålt aningen bättre, men de hade floppat ändå i slutändan. Kraften för det priset är det största problemet. De förlitade sig på att gamepaden skulle vara innovativ, men de räknade inte med att de var för sent ute och smartphones och plattor skulle bli så populära. Gamepaden drog upp priset och blev bara ett hinder. Med den förlegade prestandan de hade var det orimligt för tredjepartsutvecklare att fortsätta. De hade behövt sänka priset flera gånger om och tidigare men det gjorde de aldrig, antagligen för att de kände att det inte var någon idé/skulle förlorat ännu mer pengar än de redan gjorde.



#3596

Postad 17 november 2015 - 07:52

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0
Du har absolut helt rätt i det du säger, tyvärr har nintendo en filosofi de går efter och det är att inte fokusera mycket på prestanda och andra funktioner för att inte skämma bort sina fans. Det är något de borde fundera på att ändra om de ska hänga med i nästa generation. Vi får bara hoppas att nintendo gör en comeback nästa år.

#3597

Postad 17 november 2015 - 15:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det är något de borde fundera på att ändra om de ska hänga med i nästa generation.

Det är åtminstone något de själva har insett enligt deras uttalanden (att de fått mycket kritik för att ha för dålig prestanda). De har inte velat göra det på grund av att de vill tjäna pengar på sin hårdvara. De verkar ha insett mycket på senaste tiden, lärt sig mycket av Wii U och pressas dessutom av aktieägarna att ändra på saker och ting.

 

Så vad de än gör lär det bli bättre än Wii U kommersiellt.



#3598

Postad 17 november 2015 - 20:17

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Så vad de än gör lär det bli bättre än Wii U kommersiellt.

Annars lär vi få se Mario och Zelda till andra konsoller i framtiden, ungefär som Sonic.



#3599

Postad 17 november 2015 - 20:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Sony förlorade mycket, mycket mer på PS3 och har vänt det 180 grader med PS4.

 

Trots att Wii U har varit en katastrof har Nintendo inte gått sådär jättemycket med förlust eftersom den inte var sådär jättedyr att tillverka (samt att 3DS hjälpt till) och de har förstås stora summor kvar på banken.

 

Men framförallt så breddar de sin verksamhet som ett svar på detta. De tänker använda sina IP:n till film och TV-serier framöver. De har börjat med leksaker igen via amiibos som är en guldgruva, och de har gett sig in i mobilbranschen. Det känns väldigt långsökt att de skulle sluta med hårdvara, då det är det de traditionellt har tjänat pengar på. Det är där de har chans att tjäna de stora pengarna dessutom, får de en hit som Wii/DS var fjärde generation så är det fortfarande värt det så länge de inte förlorar mycket de andra generationerna.

 

Om de går thirdparty så förlorar de dessutom en massa inkomst på spelen de säljer eftersom det tillkommer en massa avgifter. Nu får de i stort sett hela kakan själva genom hela distributionsledet för att de gör sin egen hårdvara. Så om de säljer 2 miljoner Zelda på Wii U, så vore det som att sälja kanske 500k på PS4. Då är det nog värt att fortsätta med hårdvaran hur som helst.

 

Jag vet inte om jag personligen hade velat att de bara gör spel i vilket fall; att slippa köpa en konsol till vore bra, men en stor anledning till att Nintendos egna spel blir så bra och snygga är för att de kan sin egen hårdvara utantill.



#3600

Postad 19 november 2015 - 22:24

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Upptäckte till min förvåning att mitt Nintendo ID som jag haft inte funkade på det nya WiiU som jag köpte till grabben. Har sålt det gamla för ett år sen. Hade ett hel del spel liggandes på kontot som jag köpt.
Snopet var namnet...



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.