Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#9451

Postad 07 december 2015 - 23:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

nervsystemet går bra, det är där styrkan finns, inte i massan.

säger jag och tänker på naim suleymanoglu (ja, jag stavningsfuskade på google! :D)

 

Ja, muskelmassan har jag nog sen tidigare. Det är nog bara tekniken och effektiviteten som förbättrats senaste veckorna. Får till en riktigt bra setup och känner att jag kan aktivera bröst, axlar och triceps riktigt väl. Ser redan fram emot nästa bänkpass som blir på fredag.

Ben och mage imorgon, men blir nog ingen BFR-träning den här gången. Blivit så fruktansvärt öm uppe vid höften, antagligen nån slags blåmärke eller så från lindorna. Dom sitter ju rätt hårt redan från början och sen när man börjar få pump så sitter dom ännu tightare. Inte så mycket fett heller som vadderar längst uppe vid höften.

 

Knät börjar kännas bättre i alla fall, inte lika mycket ont som jag hade förra helgen efter fitnessfestivalen. Tänker fortsätta hålla benträning på en ganska mesig nivå, promenera mycket och sen över jul och nyår så tänkte jag försöka åka lite längdskidor. Börjar nog inte köra igång böj och mark på riktigt förrän slutet av januari, vill inte att problemen ska komma tillbaka igen.



#9452

Postad 08 december 2015 - 16:13

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Det är kul det här med hur kläder kan framhäva ens kropp. Jag brukar vanligtvis har rätt löst sittande kläder på mig, dels för att jag tycker det är skönare och dels för att jag inte är speciellt nöjd med hur min kropp ser ut. Var in en sväng på Jack & Jones idag och provade lite kläder. Hittade en tröja där som var rätt intressant.

 

Vänsta bilden visar hur jag skulle kunna se ut en vanlig dag. Till höger är tröjan jag provade.

 

Ph0qbSk.png

 

Står helt avslappnad i båda bilderna. Köpte dock inte tröjan eftersom jag tänker vänta med att köpa kläder tills att jag gått ner några kilon till.

 

Den uppmärksamme kan även ser hur tröjan framhäver hur sneda mina axlar är. Kolla på sömmarna som kommer från armhålorna.



#9453

Postad 09 december 2015 - 11:28

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

Långärmade t-shirts är fan snyggt alltså. Man ser extra grov ut  :lol: .



#9454

Postad 09 december 2015 - 20:36

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Det är kul det här med hur kläder kan framhäva ens kropp. Jag brukar vanligtvis har rätt löst sittande kläder på mig, dels för att jag tycker det är skönare och dels för att jag inte är speciellt nöjd med hur min kropp ser ut. Var in en sväng på Jack & Jones idag och provade lite kläder. Hittade en tröja där som var rätt intressant.

 

Vänsta bilden visar hur jag skulle kunna se ut en vanlig dag. Till höger är tröjan jag provade.

 

Ph0qbSk.png

 

Står helt avslappnad i båda bilderna. Köpte dock inte tröjan eftersom jag tänker vänta med att köpa kläder tills att jag gått ner några kilon till.

 

Den uppmärksamme kan även ser hur tröjan framhäver hur sneda mina axlar är. Kolla på sömmarna som kommer från armhålorna.

 

 

Va glad att du kan gå in på en vanlig herrbutik och få på dig normala kläder haha! Ser skitbra ut!



#9455

Postad 09 december 2015 - 22:42

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Va glad att du kan gå in på en vanlig herrbutik och få på dig normala kläder haha! Ser skitbra ut!

 

Haha, kan tänka mig att du får tänka till lite när du shoppar kläder :P

Tror jag kommer gå tillbaka och köpa den där tröjan efter jul. Då har jag förhoppningsvis gått ner något kilo till samt att jag lär ha en plan då för att räta ut mina axlar.

Tog en promenad nyss, ca trekvart och enligt runkeeper så skulle jag ha bränt ca 250 kalorier. Trevligt med lite friskluft på kvällen.



#9456

Postad 11 december 2015 - 18:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Träningen går rätt dåligt nu, alldeles för mycket annat som sker i livet och kan inte fokusera fullt ut under träningspassen. Också haft lite känningar i vänstra axeln samt att jag gjorde illa vänstra handleden/underarmen igår lite klantigt. Dieten går bra i alla fall, vägde in på 87kg nu direkt efter passet så gissningsvis omkring 86kg morgonvikt. 

 

Bänk på schemat idag. 5x10 82.5kg och det gick helt okej. Inte lika lätt som förra gången på 80kg men känner att 85 ska inte vara några problem nästa gång. Provade efteråt att känna på lite tyngre vikter också. Gjorde en femma på 90 utan problem men utlyftet var väldigt jobbigt. Lade på 100 sedan men det var utlyftet så brutalt jobbigt att jag började se stjärnor. Vågade inte ta i fullt för jag var rädd att jag skulle svimma då men gjorde tre reps och sen på det fjärde så kom jag ur "banan" lite och failade. 



#9457

Postad 14 december 2015 - 13:31

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Nu har jag lagt en order på koffeintabletter. gymgrossisten hade något big buy erbjudande, inge mer preworkout, beställde även mitt favorit proteinpulver protelux 360, vanilla/pear. Går lite upp och ner med gymmandet, blev förkyld sen han jag träna 5dagar förra veckan och sen fick jag känningar i halsen. så får se hur det känns imorgon igen. Kör högreps på allt nu för att träna flåset och uthåligheten. klarar lätt 5 rep på 160kg i marklyft, men kändes lika mycket när jag körde 130kg 5gånger, så måste träna upp min andningsteknik. körde 2x10 på 100kg sen 5x10 på 120kg. Det funkade. Så ska testa med 5x10 på 125kg nästa marklyftspass. Kör likadant på knäböj och bänkpressen nu.



#9458

Postad 14 december 2015 - 15:39

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Håller med. Surt som fn...när man väl börjat få upp ångan och börjat häva lite vikter av magnitud så börja näsa rinna, pannan bulta och halsen kännas si så där. Dessutom ligger halva jobbet i kräksjuka så det är väl bara och abdikera över jul och ta ledigt..



#9459

Postad 14 december 2015 - 18:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Tack för tipset, jag ska också köpa en massa massa koffeintabletter :) har blivit en vana att ta två-tre stycken innan varje pass och placebon tror jag hjälper :)

#9460

Postad 14 december 2015 - 22:11

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

86.5kg på vågen efter dagens pass, inte illa! Höll nog ganska mycket vatten också för jag hann bli kissnödig igen direkt när jag kom hem typ 10 minuter senare. Morgonvikten borde ligga på typ 85kg nu tror jag, vilket var målet innan julafton. Kommer köra på ändå för jag vet att jag inte kommer kunna hålla dieten så väl över jul och nyår. Sedan i januari så tänker jag öka kaloriintaget lite men ändå försöka ligga på underskott. Målet är väl sen att komma ner till typ 82-83 till påsk, alltså en ganska långsam deff på typ 1kg i månaden kanske. Sen kan jag därifrån enkelt ta mig ner till 80-81 inför sommaren.

Det är spännande att se var fettet försvinner först. Det har försvunnit riktigt fort från bröstet vilket är riktigt trevligt. Stora bröstmuskler i kombination med hög fettinlagring där är ingen smickrande kombo direkt. Tror jag har väldigt bra gener för att bygga volym där, till skillnad från t.ex triceps. Har börjat stretcha ut mina biceps också. Har ju ganska stor vinkel i armbågen när jag står avslappnat och det är ju inte heller speciellt vackert. Lär väl ta ett tag att få armarna raka men jag tänker försöka i alla fall.

Körde axlar och rygg idag. Gjorde 3x8 55kg och 3x10 40kg strikta militärpressar. Inte kört på 55 förut men gissade att 3x8 vore lämpligt eftersom jag kan köra sexor på 60 och tior på 50. Verkar vara ungefär 2.5kg per rep så det skulle betyda att jag skulle maxa ~72.5kg vilket låter rätt rimligt, grisade ju upp 70 för ett tag sedan.

Förresten, den där 16-åriga killen jag tränar med ibland. Han drog 200 i mark i förrgår. Utan bälte också. Börjar känna mig lite jagad av honom, hehe. Träffade honom precis innan jag skulle gå hem från gymmet idag och vi jämförde våra lår lite snabbt och jag ligger lååångt efter hans lår. Han är nog uppe i 70cm lår om någon månad. Han lär nog ha 200 i böj snart också, han har muskelmassan för det i alla fall.



#9461

Postad 15 december 2015 - 08:36

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Har fortfarande inte börjat använda mitt bälte jag köpte. handledslindorna används inte heller just nu, och inga straps är inköpta. Vid högreps känns inte behovet så högt. Sen drog jag ju 190kg i mark innan, utan bälte och kände inte något behov av det ännu. Jag kör nog såhär året ut och början av januari, sen ska jag börja med tyngre vikter igen. Ska i alla fall dra upp 200 i mark innan jag testar bältet. Tar man mer vikt med bältet eller är det mer för att klara fler reps med rätt hållning? Tar ju en stund att vänja sig med bältet också vad jag förstått.



#9462

Postad 15 december 2015 - 13:41

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

När du lärt dig använda bältet rätt så kommer du kunna lyfta lite tyngre skulle jag gissa på. Men visst, det hjälper också när man reppar för det blir inte lika jobbigt att hålla bra form genom hela setet.



#9463

Postad 15 december 2015 - 19:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

har tänkt börja köra överkroppen varannan dag. det efter det att jag sett hur många styrkelyftare tränar. men betydligt mindre volym dock. benen kommer jag köra varje dag som knäna tillåter, då blir det troligtvis ett kombinerat pass.



#9464

Postad 15 december 2015 - 21:52

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

**** så kul det är att bänka nu. Körde ju ett riktigt bra axel och ryggpass igår och har varit lite sliten idag efter det. Lite allmänt seg idag också och 5x10 på 85kg stod på schemat, gissade att det skulle ta stopp och att jag skulle behöva gå ner till 5x8. Men icke sa nicke, gjorde 5x10 på 85 plättlätt. Kunde hålla fullt tempo genom alla seten förutom sista där jag var tvungen att ta en sekunds paus efter nio reps. Bestämde mig för att prova ett set på 90 också och gjorde en tia på det också som avslutning. Det kändes ungefär lika tungt som jag trodde att 85 skulle kännas idag. Kunde hålla fullt tempo upp till typ 7-8 reps sen var jag tvungen att sakta ner lite.

 

Efter det 3x8 70 i smalbänk och sen lite blandat triceps och biceps.

 

Var på gymmet lite drygt tre och en halv timme idag. Visst, en hel del snack också, speciellt på slutet, men det tar så lång tid helt enkelt. Uppvärmningarna börjar ta riktigt lång tid nu. Det är vinter och inte lika varmt inne på gymmet samt att jag dietar så jag har inte samma värme som tidigare. Blir knappt ens svettig numera när jag tränar. Idag tog det 35 minuter från att jag lade mig på bänken första gången till att jag körde mitt första set på 85kg. Blev typ 3-4 set med bara stången, 2x15 på 50, 1x10 på 60, 1x6 på 80. Körde mellan med tre andra också så det tog lite extra tid.



#9465

Postad 15 december 2015 - 22:17

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 1
Bänkade igår, (var ett tag sen) gick bättre än väntat efter en längre tid med kontakt, en 6:a på 160kg. Riktigt nöjd!

Mark idag. Riktigt tungt när man har kört kontakt även på ryggen en längre tid. En 4:a på 260kg, får vara nöjd!

#9466

Postad 16 december 2015 - 07:35

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Körde armar och mage imorse, var på gymmet i 45 min, Då körde jag 5x10 på 50kg, curls med vanlig stång. 5x10 på 70kg smalbänk. 5x10 med 20kg hantel sittandes curl när man stödjer mot ena benet. Rep över huvudet 5x10 35kg för triceps, ingen utväxling på den. Sen tog jag samma rep och körde 5x10 på 30kg för biceps. Efter det så blev det dips 5x10 så många jag orkade i varje set.

Sen mage så hängde jag i chinshandtagen och lyfte upp benen, lite varierat rakt upp och sidorna. Sen blev det magmaskinen som finns på gymmet. Höll inte koll på hur många eller vilken vikt jag körde ville bara köra igenom magen.



#9467

Postad 17 december 2015 - 14:49

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

Har fått inflammation i en sena i armbågen, typ tennisarmbåge.

 

Kan inte lyfta en mjölkliter med rak arm :(, gör ont att dricka morgonkaffet tom. 

 

Så går det när man kör 6 dagar och vilar en....


Redigerat av Unregistered710b3906, 17 december 2015 - 14:50.


#9468

Postad 18 december 2015 - 14:13

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Förkylning här... Halsen har varit lite konstig i flera dagar men det var först igår som började bli jobbigt. Trodde jag skulle vara helt däckad idag med tanke på hur det kändes igår men det är inte så farligt ändå. Avstår dock träningen både idag och imorgon och hoppas att jag kan vara tillbaka på söndag istället.



#9469

Postad 18 december 2015 - 14:43

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Samma här. Trodde det hade gått över, drog och träna, sen dagen efter tjock i halsen igen. Så nu avstår jag från träningen tills efter helgen.



#9470

Postad 18 december 2015 - 15:10

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Haft ansträngningshosta i tre veckor. Första passet i måndags. Började med ett cirkelgrispass för triceps. Ingen träningsvärk alls >_<

 

Tisdag nödvändig vila eftersom jag redan då hade problem att prata i telefon (svårt att böja armarna tillräckligt)..

 

Onsdag blev det rörlighetsträning för bröstrygg och axlar i första hand, samt promenader i brygga.

 

Torsdag marklyft. Tar det relativt lugnt eftersom det var länge sedan. Kör efter uppvärmning 3x10 på 100kg, samt 2x10 på 120 kg. Blir ju lite massa totalt ändå. Riktigt riktigt bra kontakt med lats, arsle och baksida lår. Grymt skönt pass.

 

Fredag och lördag blir vila. Jag är heeeeeeeeeeeelt körd :D Så skönt.



#9471

Postad 19 december 2015 - 01:41

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 2
Lite om min bakgrund : varit överviktig sedan väldigt unga år, är nu snart 40. Bestämde mig för 3,5 år sedan att det fick vara nog och började gå promenader varje dag där målet varje dag var att gå snabbare än föregående dag. Jag lärde mig mer om kost och ändrade min kosthållning totalt. Efter 9 månader hade jag gått ner så pass mycket att jag orkade börja springa och efter ytterligare 8 månader sprang jag runt 5 mil i veckan och hade gått ner ca 50 kg.
Nu hade självförtroendet ökat så pass att jag vågade mig på att för första gången gå på gym. Älskade det från första stund och vågade mig snart fram till de fria vikterna. Tränade kanske hellre än bra de första månaderna men började kolla mer och mer på styrkelyft och bestämde mig för att prova lite marklyft och knäböj. Ett liv av övervikt har dock satt sina spår och ryggen har varit ett problem i många år. Jag började köra kvartsböjar med tom stång där målet var att komma ner i fulldjup samt marklyft där ryggen skrek av smärta när jag lyfte 30 kg. Har nött på i snart ett år och fixar idag en femma på 175 i marklyft och 3*3 på 100 kg i knäböj helt utan smärta och en teknik som jag inte behöver skämmas för. I bänken har jag fixat 112,5 som mest.
Löpningen har blivit lidande det sista året pga tidsbrist men nu har min hund blivit gammal nog att kunna följa med så nu kan jag börja byta ut några av de dagliga promenaderna mot löpturer vilket känns kul.
Jag tränar nu enligt ett eget schema som grundar sig på tunga lågreps i en av de tre basövningarna och lättare, högre reps i en annan plus kompletteringsövningar. Kör tre olika pass enligt detta och det brukar bli ungefär 5 ggr i veckan beroende på hur jag jobbar (nattskift inom vården).
Jag har gått upp ungefär 10 kg sen jag började styrketräna men byxorna sitter marginellt hårdare och det syns att kroppen förändras på ett bra sätt. Har de sista månaderna tillåtit mig att äta lite mer och har ökat något kilo i vikt men lagt på 10 kilo i bänkpressen bla. Tyvärr har det blivit lite mycket pressar, är inne på min andra runda hirvis bänkprogram nu och har börjat känna av inpingement i axeln. Ska vila nu under helgen när jag jobbar och se hur det känns på måndag om jag ska avbryta eller köra klart de sista passen.

Hoppas någon orkade läsa allt det här, blev lite mycket text :-D

#9472

Postad 19 december 2015 - 06:48

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

Lite om min bakgrund : varit överviktig sedan väldigt unga år, är nu snart 40. Bestämde mig för 3,5 år sedan att det fick vara nog och började gå promenader varje dag där målet varje dag var att gå snabbare än föregående dag. Jag lärde mig mer om kost och ändrade min kosthållning totalt. Efter 9 månader hade jag gått ner så pass mycket att jag orkade börja springa och efter ytterligare 8 månader sprang jag runt 5 mil i veckan och hade gått ner ca 50 kg.
Nu hade självförtroendet ökat så pass att jag vågade mig på att för första gången gå på gym. Älskade det från första stund och vågade mig snart fram till de fria vikterna. Tränade kanske hellre än bra de första månaderna men började kolla mer och mer på styrkelyft och bestämde mig för att prova lite marklyft och knäböj. Ett liv av övervikt har dock satt sina spår och ryggen har varit ett problem i många år. Jag började köra kvartsböjar med tom stång där målet var att komma ner i fulldjup samt marklyft där ryggen skrek av smärta när jag lyfte 30 kg. Har nött på i snart ett år och fixar idag en femma på 175 i marklyft och 3*3 på 100 kg i knäböj helt utan smärta och en teknik som jag inte behöver skämmas för. I bänken har jag fixat 112,5 som mest.
Löpningen har blivit lidande det sista året pga tidsbrist men nu har min hund blivit gammal nog att kunna följa med så nu kan jag börja byta ut några av de dagliga promenaderna mot löpturer vilket känns kul.
Jag tränar nu enligt ett eget schema som grundar sig på tunga lågreps i en av de tre basövningarna och lättare, högre reps i en annan plus kompletteringsövningar. Kör tre olika pass enligt detta och det brukar bli ungefär 5 ggr i veckan beroende på hur jag jobbar (nattskift inom vården).
Jag har gått upp ungefär 10 kg sen jag började styrketräna men byxorna sitter marginellt hårdare och det syns att kroppen förändras på ett bra sätt. Har de sista månaderna tillåtit mig att äta lite mer och har ökat något kilo i vikt men lagt på 10 kilo i bänkpressen bla. Tyvärr har det blivit lite mycket pressar, är inne på min andra runda hirvis bänkprogram nu och har börjat känna av inpingement i axeln. Ska vila nu under helgen när jag jobbar och se hur det känns på måndag om jag ska avbryta eller köra klart de sista passen.
Hoppas någon orkade läsa allt det här, blev lite mycket text :-D


Jag orkade, bra jobbat måste jag säga.
Var i liknande sits, nästan.

Var ganska bitig i yngre dar, men slet av en del av muskelfästet i bröstet när jag var 22.
Efter det så vart man soffpotatis i 10 år. Sen för ett år sen så landade vågen på 99kg.

Då fick jag ett ryck, körde gym direkt, gick ner till 84kg.

Nu är man på 93-94kg men det är i stort sett bara muskler.

#9473

Postad 21 december 2015 - 23:36

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Axlar och rygg igår. Kände mig lite ur form eftersom jag var tvungen att ta några extra vilodagar pga halsont förut. Gjorde i alla fall 5x5 på 61.5kg i strikta militärpressar. Grisigt men det gick. I övrigt ett helt okej pass med tanke på omständigheterna.

 

Den långa vilan innebar dock att jag kände mig betydligt segare idag än vad jag brukar göra efter axel&rygg. Det hade negativ inverkan på bänken idag kände jag, axlarna ville inte alls bänka idag men fick tvinga dom ändå. 5x10 87.5kg stod på schemat och jag visste att det kommer börja bli jobbigt nu. Lyckades dock klara alla repen och alla seten men det var jobbigare än jag ville att det skulle vara och kunde inte heller köra lika snyggt som jag ville. Men skyller det på att jag var extra sliten idag. Jag vet att på en bra dag så fixar jag 5x10 87.5kg relativt lätt. 

 

Efter bänken så köttade jag sönder armarna totalt i typ en och en halv timme. Kommer inte träna något förrän typ till helgen så tänkte att jag kan lika gärna bränna ut mig helt nu för jag hinner vila över juldagarna. Hatebreed på hög volym i lurarna och välj lite tyngre vikter än jag normalt brukar men kör samma repsantal ändå. Jobbigt blev det, var helt borta efter passet. Vägde mig innan jag gick hem, 86.7kg. Helt okej, borde vara kring 85 morgonvikt. Pissade tre gånger sen när jag kom hem så bara det lär väl ha varit typ ett kilo vätska.



#9474

Postad 22 december 2015 - 07:22

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Har inte blivit någon träning alls för mig. Varenda nerv i kroppen vill åka och gymma, men jag får hålla mig tills jag känner mig helt frisk, halsontet är borta, men har kvar en slemhosta, har varit med förut när jag ändå dragit och gymmat så har det blivit bättre, men har också varit med om att jag blir jättesjuk istället. Så vågar ej riskera något. Känner för vardag att mina muskler tynar bort och att jag blir klenare



#9475

Postad 22 december 2015 - 10:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Är det någon som användt kreatin och fått en förstoring på bröstkörteln, eller att vätskan verkar vilja lägga sig där?

#9476

Postad 22 december 2015 - 11:05

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Hade tänkt att testa det efter nyåret, men nu när du skrev så där Zartok så blir det nog inte av,



#9477

Postad 22 december 2015 - 11:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det är bara en fråga om någon upplevt det, inte att det definitivt händer just dig :)

#9478

Postad 22 december 2015 - 11:15

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Haha, det är sant, men om det nu skulle hända, så kanske det försvinner om man slutar med kreatin intaget, Känner du någon som har råkat ut för det Zartok eller har det hänt dig själv?



#9479

Postad 22 december 2015 - 11:38

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Haha, det är sant, men om det nu skulle hända, så kanske det försvinner om man slutar med kreatin intaget, Känner du någon som har råkat ut för det Zartok eller har det hänt dig själv?

 

Tror han VILL det ska hända... :ph34r:

 

:lol:  :P



#9480

Postad 22 december 2015 - 11:53

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Är det någon som användt kreatin och fått en förstoring på bröstkörteln, eller att vätskan verkar vilja lägga sig där?

 

Det låter konstigt... Kreatin ska så vitt jag vet inte kunna få bröstkörteln att växa. Kan ju iofs vara om man tagit kreatin från någon riktigt skum tillverkare och det råkar vara så att det inte bara är kreatin utan lite andra grejor också. En vanlig biverkning av anabola steroider är ju just att bröstkörtlarna växer pga rubbad hormonbalans (när testot ökar så ökar även östrogenet). 

 

Känner du någon knöl där i bröstet? Bröstkörteln är ju hårdare än fett och vätska så har du fått gyno (gynecomastia) så borde du kunna känna det. Men som sagt, så vitt jag vet så ska kreatin inte ha några sådana biverkningar.



#9481

Postad 22 december 2015 - 13:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Haha, det är sant, men om det nu skulle hända, så kanske det försvinner om man slutar med kreatin intaget, Känner du någon som har råkat ut för det Zartok eller har det hänt dig själv?

ja, såna effekter är reversibla tom vid viss gynokomasti från steroidbruk. kreatin lägger ju trots allt bara till vätska.

 

jag kollade mig i spegeln igår efter att ja kört på upptrappningsdosen och upplevde att brösten såg väldigt annorlunda ut. men det kanske bara var en dålig dag? :D



#9482

Postad 22 december 2015 - 14:06

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Ja det har jag läst att det lägger till vätska och finns inte några direkta negativa studier om kreatinets effekt. Jag har försökt att läsa på om det innan jag tänkte börja använda det själv. Men blir lite avskräckt när du skriver att dina bröst börjar se konstiga ut :D. Får hoppas det försvinner Zartok.

 

Inga andra som kört med kreatin som har lite bättre resultat att berätta om än konstiga former på brösten :)



#9483

Postad 22 december 2015 - 14:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

vätskan rinner ju av när man slutar med kreatin, så jag är inte speciellt orolig ^^ utifall det är det, jag kanske bara är för tjock =)



#9484

Postad 22 december 2015 - 14:33

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Det vet jag att jag redan är så det kanske inte skulle synas på mig :D. Finns lite för mycket fett här och där som jag sakta men säkert börjar bli av med, mest bukfett. Kanske ska slänga upp en bild, före och efter deffen som blir nästa år. Nu är det högreps som gäller tills slutet av Januari.



#9485

Postad 24 december 2015 - 01:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Testade smalbänk för första gången i år ikväll. Körde 10x10 i bänkpress igår så var lite mör. Första setet på 50 gjorde lite ont, andra setet med. Tänkte ändå testa och gick upp på 80. Kändes mindre så jag ökade till 90 och sen 100 och körde med stopp. Kändes rätt lätt, måste ha en fallenhet för övningen eller något.

Jag fick passa en kille som skulle maxa. Han luktade fan ruttet, typ mögel ut munnen. Jag kunde inte andas med näsan när han lagt sig. Knappt med munnen heller, stank förjävligt. Passa ingen med dålig andedräkt igen!

Btw så verkar det som att dom riktigt stora killarna tränar på kvällen. 22 kom det in en kille som jag kände igen. Utan att säga vem det var så ligger han nog på runt 130 kilo och bänkar 200 raw :D

Jepp. Han var rätt vansinnigt stor :o

#9486

Postad 28 december 2015 - 08:11

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Var på Gymmet både igår och idag. Fortfarande helt slut efter alla små sjukdomar som har kommit de senaste veckorna. Körde 10x10 på 90kg i knäböj sen lite stående vadpress och avsluta med lite frontböj på 60kg, körde några set tills jag inte orka mer.

 

I morse blev det bröst. Börja med bänken. Känns som jag tappat massor i bänken eller så är kroppen helt återställd ännu. Började med uppvärmning med 10 med stopp på 60kg, sen 20 snabba på 60kg. Körde 5x10 på 85kg efter det, kändes ovanligt tung. Nästan så jag faila första setet. Får hoppas det släpper hade tänkt att 5x10 på 90kg skulle köras detta pass men fanns inte kraft till det.


Redigerat av Unregistered1470cd9f, 28 december 2015 - 11:32.


#9487

Postad 28 december 2015 - 20:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag har landat i någon slags träningsrytm där jag kör ca 20 timmar i månaden (loggar alla pass på funbeat så jag har koll). Varannat pass löpning och varannat styrketräning. Inget man blir biffig på men mitt mål är att orka hålla igång kontinuerligt. Försöker ligga i på passen. Brukar springa 12 km på en timme så att det känns men jag inte blir utmattad. Jag kanske kommer öka träningen och bättra kosten lite inför badsäsongen så småningom, he, he.

Redigerat av hassesolo, 28 december 2015 - 20:42.


#9488

Postad 28 december 2015 - 21:46

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Grismåndag efter all julegris...

 

30 sekunder arbete per punkt, 6s vila för att byta grepp på eventuella vikter.

 

* Utfallshopp med vikt, 16kg KB

* Kettlebellrodd + varannan axeldrag

* Utfallshopp med vikt, 16kg KB

* Frontböj "med gung" - bra för knäna :ph34r:, 16kg KB

* Armhävningar "med gung"

* Frontböj igen

* Utfall åt sidan samtidigt som 16kg KB trycks rakt ut över knät i brösthöjd

* Utfallshopp utan vikt

* Utfall åt sidan igen

12s vila, sedan började vi varv två; samma sak, 6s vila.

* Utfallshopp med vikt, 16kg KB

* Kettlebellrodd + varannan axeldrag

* Utfallshopp med vikt, 16kg KB

* Frontböj "med gung" - bra för knäna  :ph34r:, 16kg KB

* Armhävningar "med gung"

* Frontböj igen

* Utfall åt sidan samtidigt som 16kg; KB trycks rakt ut över knät i brösthöjd.. 

* Utfallshopp utan vikt

* Utfall åt sidan igen

 

vila. vatten. vrak. vafan

 

30s arbete, 6s vila av

 

* Clean and press med KB (16kg)

* Cleans med KB

* Militärpress med KB

 

Tror det blev två varv. Minns fan inte. Här började det bli halvsegt på riktigt.

 

Sedan 40s av vardera fällkniv, russian twist med 16kg KB, vindrutetorkare, benlyft från marken. "Utan vila".

 

Sedan på detta kom 100-sekundersutmaningen; vilket bestod av någon hemmagjord "squat-burpees" i 100s... Alltså en vanlig burpee, men efter upphoppet går man snabbt ner i squat-bottenläge (eller, i teorin; egentligen gick man till knät var böjt 90 grader).

Dessutom skulle upphoppet vara ett spänsthopp med höga knän och armar sträckta framåt för att forcera upphoppshöjden. Jag var mer död än levande efter 3 squatburpees.. då hade det gått typ 14 sekunder.

 

Grismåndag är härligt. Var halvjobbigt att gå utför trapporna någon timme senare. Fasar för morgondagen. Eller ännu värre: onsdagen...


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 28 december 2015 - 21:47.


#9489

Postad 28 december 2015 - 22:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
När bjuder du in till basgung tro? :D

#9490

Postad 28 december 2015 - 23:11

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Det dröjer nog tills jag är någorlunda nöjd här hemma :}

#9491

Postad 28 december 2015 - 23:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Mähh :D

#9492

Postad 28 december 2015 - 23:34

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
En fråga om bänkpress; Hörde häromdagen att en PT rekommenderat att stången inte skall ner mot bröstet, utan armarna skall vara typ 90 grader. Det blir alltså en bit ovanför bröstet, ja om man inte har en sjujäkla bröstkorg då. Någon ide om detta?

#9493

Postad 29 december 2015 - 01:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Beskriv närmare, låter märkligt och felaktigt.

#9494

Postad 29 december 2015 - 07:39

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

En fråga om bänkpress; Hörde häromdagen att en PT rekommenderat att stången inte skall ner mot bröstet, utan armarna skall vara typ 90 grader. Det blir alltså en bit ovanför bröstet, ja om man inte har en sjujäkla bröstkorg då. Någon ide om detta?

Fick också höra något liknande när jag började träna för massa år sedan. Så jag körde på det i ca 1år. Men den rörelsen blir ju inte komplett. Så när man väl börja köra ända ner på bröstet så får man börja om från början med vikter, då styrkan i den rörelsen inte blivit uppbyggd.



#9495

Postad 29 december 2015 - 07:39

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Beskriv närmare, låter märkligt och felaktigt.

Ja typ att över och underarm alltid skall vara i 90 graders vinkel. Läste något liknande på någon bänkpressida också. Men att man skulle uppnå detta genom att skjuta upp bröstet.
Nåväl, har alltid sänkt stången mot bröstet och kan väl nog fortsätta med det då?

#9496

Postad 29 december 2015 - 07:48

Unregistereda0290b7c
  • Unregistereda0290b7c
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

variera tror jag. köra djupa vissa dagar o korta ibland. annars blir det ju samma mönster igen. musklerna vänjer sig så snabbt vid en monotån rörelse. så tror jag.



#9497

Postad 29 december 2015 - 07:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det måste väl vara bäst att ta ut rörelsen helt? Jag tycker man ser många som lägger på för mycket vikt och sen gör de korta och ryckiga rörelser för att orka fler repetitioner. Samma med pull ups, vissa hänger inte ut helt och missar halva rörelsen...

#9498

Postad 29 december 2015 - 09:11

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Jag testade bänkpress igår för första eller andra gången i år, blev en strikt och fin 2à på 150kg  :)



#9499

Postad 29 december 2015 - 09:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jag testade bänkpress igår för första eller andra gången i år, blev en strikt och fin 2à på 150kg  :)

 

 

Vad kör du för bröstövningar annars, du som har såna jäkla muskler?!  :blink:  :o



#9500

Postad 29 december 2015 - 09:33

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Har stor respekt för axlarna nu för tiden efter 2 längre bröstupphåll pga segdragna inflammationer men ett typiskt bröstpass brukar inledas med svagt lutande hantelpress, börjar med 12kilos hantlarna och arbetar mig upp till 62.5kg i sista setet sen går jag över till sittande press i maskin mkt känsla och kontakt där med fokus på squeeze, sen kör jag snedbänk i smithmaskinen med rätt kraftig lutning och ca 70-100kg beroende på dagsformen, och sen avslutar jag med kabelflyes, repsantalet är alltid 10-12  +/- 2 reps i första och sista setet. Jag byter sällan övningar men brukar variera ordningen på dem





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.