Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stabil Blu-rayspelare med regionsfrihet.

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 januari 2013 - 15:16

Marsupilami01
  • Marsupilami01
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Envis/dum som man är så är jag nu inne på min tredje ASUS BDS-700. Alla har samma problem med att Blu-rayfilmerna hänger sig efter en dryg timme. Har ju läst att vissa faktiskt inte tycks ha problem med den, men börjar tro att det är en lögn nu..

Nu har jag oavset vilket gett upp och tänker skaffa något annat. Frågan är bara vad.

Hittar inget som lockar för ett rimligt pris. Kan tänka mig något för maximalt 3000kr.

Mina krav är att den åtminstone skall svälja DVD-skivor från hela världen, ha lika fin bild och ljud som ASUSen och tillåta mig att se på .MKV-filer o.dyl. utan problem med kopieringsskydd.

Finns det något sådant på marknaden? Jag lyckas då inte hitta något passande när jag söker och börjar bli allmänt irriterad på allt vad Blu-ray heter..

Har bara en HDMI-ingång på min förstärkare, och är inte sugen på att byta ut denna pga. att jag behöver två olika mediaspelare för att fylla mina behov.

#2

Postad 23 januari 2013 - 17:26

rigm0r
  • rigm0r
  • Forumräv

  • 571 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har själv en Sony bdp-s490 som fungerar utmärkt. Dock är det lite bök att få den regionsfri, men det är möjligt!
  • Spelaren fungerar jättebra och stabilt. Den slukar .mkv och brända dvd utan problem. Cinavia-skyddet kommer först om du uppdaterar den (förutsatt att det inte är annan programvara på den nu jämfört med när jag köpte den för en månad sedan).
  • Har du den uppkopplad kommer den påminna om att uppdatera då och då när du startar upp den. Netflix fungerar inte om man inte uppdaterar = inte värt det.
  • Att göra den regionsfri kräver att du köper en fjärrkontroll av märket "One for all" som har en knapp som heter "Magic". De finns på ebay för runt 100kr ink. frakt.
  • För att göra den regionsfri följer du guiden i inlägg #7 här.

Jag har själv inte märkt några problem alls med den. Spelaren är lite plastig, men ser inte plastig ut. Mkv-texten kunde vara snyggare, men har hittills fungerat utmärkt för mig. Har lyckats få igång inbakad undertext och .srt.
En annan fråga. Har du inte HDMI 1.4 på tv och förstärkare? Isåfall kan du ju förmodligen köra ARC, dvs. att du kopplar allt genom tvn och sedan går ljudet från tvn ut ur en specifik HDMI-port på tvn.

#3

Postad 24 januari 2013 - 09:26

Marsupilami01
  • Marsupilami01
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Sonyn tycks ju fått vettiga betyg i recensioner. Lite trist att man inte kan uppdatera den utan att drabbas av Cinavia. :(
Men just nu ligger den bäst till som ersättare till buggfesten, även kallad ASUS.

Har inte HDMI 1.4 på förstärkaren då den är lite äldre, men är inte sugen på att byta ut den då den är bra i övrigt.
Saknar även TV utan kör enbart projektor.

#4

Postad 24 januari 2013 - 09:28

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Dune HD Max.

#5

Postad 24 januari 2013 - 09:40

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Jag har en Denon BDP 1611 UD ( jävla namn.. ) Som jag är helnöjd med, Den var regfri när jag köpte den på klubben.. Hur det fungerar med filerna du nämner vet jag dock inte.

#6

Postad 24 januari 2013 - 20:35

Marsupilami01
  • Marsupilami01
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Dune HD Max har ju inte fått lysande recensioner direkt när det gäller ljud och bildkvalitet, och dessa punkter är viktiga för mig,

Kikar på Denon DBT-1713 UD, vilket väl lär vara uppföljaren till ovan nämnda spelare.
Kanske får åka in och kika på en sådan, även om den ligger på 1500:- mer än den tilltänkta budgeten medger..

#7

Postad 19 februari 2013 - 09:12

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Vet inte om jag väcker en död tråd, men Pioneer BDP-150 går att göra regionsfri/byta zon via custom firmware. Det kräver dock lite meck, både med hårdvaran och mjukvaran.

Mjukvaran är inte så svår att få tag i, men för att få den regionsfri krävs en upplåsning som man måste köpa direkt från kina via en lite komplicerad procedur.

När man väl kommit så långt krävs det att man kortsluter 4 kretsar på moderkortet, för att tvinga flashningen att köras in. Detta låter värre än det är. Tre saker kan hända när du kortsluter; 1. Du lyckas och maskinen flashar om sig. 2. Du misslyckas och maskinen hänger sig. Bara att dra strömsladden och försöka igen. 3. Du misslyckas och maskinen startar som vanligt. Stäng av och försök igen.

Är du inte ett dugg hemma på elektronik bör du kanske inte försöka, men det är inte särskilt svårt.

Ibland har jag sett en enklare metod säljas på eBay. Dessa kommer från samma källa, men är lite annorlunda. Kostar ca 100 kr och är den absolut enklaste lösningen. Dock får man ha lite koll på när de dyker upp.

En sak bara om du inte lyckas med eBaylösningen; jag har lovat att inte avslöja hur/var/när man får tag i allt som behövs och det tänker jag följa. Du får googla dig fram. Det var så jag hittade detta.

Spelaren i sig är en dröm. Betydligt bättre än bl.a Asus och kostar faktiskt under 1000 kr på rätt ställe. Tyst och fin, skaplig byggkvalitét och tar bl.a .mkv. Cinavia finns i originalfirmwaren, men är borttaget i custom firmware.

#8

Postad 15 mars 2013 - 14:11

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0
Jag funderar på denna på dvdirect: http://www.dvdirect....emart&Itemid=71

Är den stabil? Jag vill nog också köra CD-skivor, det är väl inget skumt som att LG uppmixar allting?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.