Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förstärkare: Akai AA-1135, ljudet försvann vänster kanal plötsligt?! la

2 svar i tråden
Akai AA-1135 (Stereoförstärkare) 6 10 (1) Inga priser

Skickat 15 juli 2012 - 12:24

Tja satt nyss och lyssna musik som jag brukar göra dagligen via min gamla Akai AA-1135 förstärkare, under dagen så har ljudet blivit lägre och högre av och till, som att elen håller på att gå sen får den kraft igen ett tag sen lägger blir de lägre etc.

jag trodde självklart glapp i sladden, testar en annan sladd, samma sak fortfarande, sen tänker jag om datorns ljudport glappar, men vrickade och inget hände så jag sätter på FM Radion via förtstärkaren, FAN, ljudet funkar bara på höger sida... så AUX ingången är det inte heller

jag har 2x Sony (Några som följde med en stereo för länge sedan) och 2x Yamaha NS-30X högtalare, och ljudet är densamma på båda... Yamahan är på Speakes B och sony på Speakers A, även om jag har bara A, B eller AB så är det densamma.

går detta laga på något sätt och hur ska man börja felsöka? jag sänkte ljudet till lägsta på datorn och drog förstärkaren upp till Ljudnivå "5" (krävs bara nivå 1-2 vid normal lyssning å de är redan högt) och Poff där försvann ljudet ännu mer så jag gissar att något brann där inne Postad bild

hur ska jag felsöka och hur vet jag vad som ska bytas om något behövs bytas DVS, eller är det bara att köpa en ny förstärkare direkt?

Mvh\\

edit: säger såhär att jag satte på förstärkaren, de fungerar ett tag och på låg volym, drar jag upp så den måste arbeta lite mer då blir ljudet lägre och högre sen tillslut dör vänstersida...

Det här inlägget har ändrats av nicoz 15 juli 2012 - 13:06

Skickat 19 juli 2012 - 11:00

Kan säga att problemet löses med att jag trycker på Stereo knappen så de blir Mono, då fungerar allt igen :S hmm... vad har hänt egentligen, inte öppnat den ännu men på Stereo mode funkar inte vänstra högtalaren som sagt :S

Skickat 20 juli 2012 - 18:02

Har du flera stereoingångar att prova med? Om de låter i båda högtalarna vid mono är slutsteget helt men allt före det kan vara trasigt som stereo/mono omkopplaren, volymkontrollen eller något i försteget.

Du kan öppna den och kolla att allt sitter fast.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Nya högtalarstativ ska inhandlas
    flinken
    2013-05-21 19:42:22
  • Otroligt välbyggda
    flinken
    2013-05-21 19:35:49
  • Storleksskillnad
    flinken
    2013-05-21 19:34:15
  • Nya högtalare :)
    flinken
    2013-05-21 19:28:23
  • Volbeat vinyl
    JonasLindström
    2013-05-21 17:27:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.