Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6551

Postad 20 mars 2015 - 13:38

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Måste bara testa...

 

 

 

 

 

 

 

 

Tillbaka ner



#6552

Postad 20 mars 2015 - 14:00

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Måste bara testa...

 

 

 

 

 

 

 

 

Tillbaka ner

 

Hmm köpte du ett 12-pack Pirate Bomb och svepte alla på en gång? :)



#6553

Postad 20 mars 2015 - 17:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Kvällens

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   139,41K   0 Antal nerladdningar


#6554

Postad 20 mars 2015 - 18:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ser ut som kattmat :)

#6555

Postad 20 mars 2015 - 18:05

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Inte smakat än men hoppas att det inte är kattpiss...

#6556

Postad 20 mars 2015 - 19:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Tjuvstartade med denna. Gillar skarpt

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   138,92K   0 Antal nerladdningar


#6557

Postad 21 mars 2015 - 15:15

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Dagens besök på järnaffären. Konstaterade att Stout inte var något för mig.


#6558

Postad 21 mars 2015 - 20:19

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Ingefära var verkligen en annorlunda upplevelse, inte direkt wow men inte heller så den åkte i vasken.



#6559

Postad 21 mars 2015 - 20:35

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Poppels ipa och electic nurse dipa diggar jag. Känns roligt som göteborgare

#6560

Postad 22 mars 2015 - 19:10

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Vad gör ni andra med era flaskor som kommer med kork? Typ sån här: korken-flaska-med-kork__0133156_PE288434

Kastar ni dem eller sparar dem till något hemmakok eller så? Känns så fel att kasta dem av någon konstig anledning, inte för att jag använder dem till något speciellt...



#6561

Postad 22 mars 2015 - 19:58

Poppler
  • Poppler
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Vad gör ni andra med era flaskor som kommer med kork? Typ sån här: 

Kastar ni dem eller sparar dem till något hemmakok eller så? Känns så fel att kasta dem av någon konstig anledning, inte för att jag använder dem till något speciellt...

Det är du och gamla tanter som sparar på patentkorkar! Nä, skämt åsido. Säljer du? Hade varit fint till hemmabryggningen i vår ^_^



#6562

Postad 22 mars 2015 - 20:18

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Om de är vita/blanka så struntar jag i dem. Men bruna flaskor med patentkork har jag ett par hundra av i olika storlekar. Perfekt när man brygger eget. Har även en jäkla massa flaskor i andra storlekar. Det är så illa att jag har ett helt garage dedikerat till tomflaskor :P



#6563

Postad 22 mars 2015 - 20:44

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Södra åkte ner i slasken, sitter nu med en Poppels American istället och kikar på Prison Break :)

#6564

Postad 22 mars 2015 - 21:14

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Det är du och gamla tanter som sparar på patentkorkar! Nä, skämt åsido. Säljer du? Hade varit fint till hemmabryggningen i vår ^_^

Nä, så många har jag inte, annars hade jag kunnat sälja.



#6565

Postad 23 mars 2015 - 22:57

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Brewdog Russian Doll paketet va lite før anonymt till att vara Brewdog, men skoj att prova det ochså...

#6566

Postad 23 mars 2015 - 23:37

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Brewdog Russian Doll paketet va lite før anonymt till att vara Brewdog, men skoj att prova det ochså...

Nu har jag inte testat Barley eller DIPA än men håller med att de andra två var väldigt intetsägande.

#6567

Postad 24 mars 2015 - 07:14

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Håller med om Russian Doll-paketet. Fast jag tycker det ligger precis i linje med vad BrewDog producerat de senaste 1-2 åren. De får inte till humlen längre. Känns som att de mer och mer går in i ett industritänk.



#6568

Postad 24 mars 2015 - 07:19

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Södra åkte ner i slasken, sitter nu med en Poppels American istället och kikar på Prison Break :)

 

asg, vad i.... Södra Maltfabriken är ju grym... Jag älskar allt de gör. De har tidigare år varit lite ojämna. Men nu är köper jag alltid hem något från dem.  :)



#6569

Postad 24 mars 2015 - 22:54

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Skattesmell på 29500....

Akkurat reddad från Kronfogden av en snell tjejkompis och egna medlar.


Finnast det några goda spesialøl som ær rimliga? Måste nog leve på budget fram till sommaren når skattepengane kommer i retur från Norge.

#6570

Postad 24 mars 2015 - 23:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

dricker en öl från mission brewery nu. den heter el conquistader session IPA.  hittar dock ingen info om den. är det samma som heter "extra pale ale" ?

 

vet inte vad jag tycker om den. ganska maltig. aromen luktar skunk men smakar bättre.. dock inget jag kommer köpa igen.  funderar på vad dom använt för malt och humleprofil.



#6571

Postad 25 mars 2015 - 07:24

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Skattesmell på 29500....

Akkurat reddad från Kronfogden av en snell tjejkompis och egna medlar.


Finnast det några goda spesialøl som ær rimliga? Måste nog leve på budget fram till sommaren når skattepengane kommer i retur från Norge.

 

Ajsomfan! Jag vet inte vad du klassar som specialöl, men i du lär upp i ca 20 krför att få något vettigt att dricka. I den prisklassen finns det flera som ligger i topp i sin stil på Ratebeer.



#6572

Postad 25 mars 2015 - 07:27

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

dricker en öl från mission brewery nu. den heter el conquistader session IPA.  hittar dock ingen info om den. är det samma som heter "extra pale ale" ?

 

vet inte vad jag tycker om den. ganska maltig. aromen luktar skunk men smakar bättre.. dock inget jag kommer köpa igen.  funderar på vad dom använt för malt och humleprofil.

 

Vart letar du info? Den finns på Ratebeer. Jag hittar dock inget om Extra Pale Ale.

 

Håller med dig om att det inte var något vidare. Skunkig doft kan jag helt klart hålla med om. Min åkte i vasken. Det förvånar mig att den vann offerten och jag undrar vilka andra öl som var med i kampen. Jag antar att offerten var specificerad till en amerikansk session IPA på 33 cl flaska och för ett visst pris.



#6573

Postad 25 mars 2015 - 07:32

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Idag ska jag ut och "jobba". En aktör på marknaden som ska utvidga sin verksamhet och börja importera öl. Så jag och ett gäng andra profesionella suputer har blivit inbjudna att prova potentiella importobjekt.

 

Edit: Återkommer när jag har mer info att ge. Tror det kan innebära att en del intressant öl letar sig hit.


Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 25 mars 2015 - 07:40.


#6574

Postad 25 mars 2015 - 09:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vart letar du info? Den finns på Ratebeer. Jag hittar dock inget om Extra Pale Ale.

 

Håller med dig om att det inte var något vidare. Skunkig doft kan jag helt klart hålla med om. Min åkte i vasken. Det förvånar mig att den vann offerten och jag undrar vilka andra öl som var med i kampen. Jag antar att offerten var specificerad till en amerikansk session IPA på 33 cl flaska och för ett visst pris.

 

jag letade tydligen inte så bra för nu hittade jag den på ratebeer :)

jag vill veta vad som gör den där dåliga lukten och till viss del smaken. Exakt samma arom hade napa smith organic ila som jag drack. Är det en speciell stil, är det någon malt eller humle som gör det eller är det en dålig bryggd öl bara eller är det rent av något fel på den?



#6575

Postad 25 mars 2015 - 09:55

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

jag letade tydligen inte så bra för nu hittade jag den på ratebeer :)

jag vill veta vad som gör den där dåliga lukten och till viss del smaken. Exakt samma arom hade napa smith organic ila som jag drack. Är det en speciell stil, är det någon malt eller humle som gör det eller är det en dålig bryggd öl bara eller är det rent av något fel på den?

 

Svårt att säga utan att veta hela processen. Men skunkighet kan t.ex. komma efter kontakt med solljus. Det kan vara så att de brustit i transporten någonstans och att den smakar bra färsk och på plats i USA. Kan också vara så att ölen helt enkelt blivit gammal och inte har så mycket att stå på, så det som blir kvar blir inte så trevligt. Jag hittade kokade grönsaker (DMS) i min så gissar att de kört pilsnermalt och ett för lugnt eller kort kok. Pilsnermalt ger inte mycket att stå på och har de mest kört torrhumlingen (och lite i koket) så blir det inte mycket kvar när humlearomen försvinner. Kan också vara lite snedjäsning med för hög jästemp som tar fram en del orena aromer. Men det är bara spekulationer från min sida.



#6576

Postad 26 mars 2015 - 16:03

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Fylla framför smak alltså, men det kan vara kul också ibland :)


Ble consumerat øver to dagar. Va trevligt med pizza och øl og
Whisky.

African Pale Ale går jo før 25kr den er trevlig, fint om ni kan tipsa om andre rimliga øl ochså som er høgt ratad på Ratebeer. Blir kun två øl i heljerna framåt. Ska bli skjønt å
Få betalat skatten...

#6577

Postad 26 mars 2015 - 16:16

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Ble consumerat øver to dagar. Va trevligt med pizza och øl og
Whisky.

African Pale Ale går jo før 25kr den er trevlig, fint om ni kan tipsa om andre rimliga øl ochså som er høgt ratad på Ratebeer. Blir kun två øl i heljerna framåt. Ska bli skjønt å
Få betalat skatten...

 

Ja African Pale Ale är riktigt trevlig. Den kom purfärsk till Örebro Öl & Whisky och då var den grymt bra och vann också pris som festivalens bästa ale (dock en lite småmysko Folkets Val). Hoppas det kommer lite sydafrikansk humle till oss hembryggare snart.

 

Hmm tips kring 20 kr. Jag tror du känner till dessa men jag kör på ändå, har inte tillgång till Ratebeer just nu. Fullers London Porter och Weihenstephaner är båda högt rankade i sina stilar på Ratebeer. Schneider Tap 4 är också högt rankad men några kr dyrare än Weihenstephaner. Founders Centennial IPA är bra men jag minns inte vart den rankas. Bra pris dock 23 kr/burk.

 

Runt 25 kr finns ju även Orval som är grymt bra och den bör ligga högt i den breda belgian ale-klassen. Schlenkerla ligger i den prisklassen och är en riktigt bra rököl, vet dock inte hur den rankas. Cuvee des Jacobins är riktigt bra och kostar bara 27 kr.

 

Runt 40 kr finns både Rochefort 10 (ligger i topp oavsett stil) och Yeti. Chimay ligger väll också där någonstans.

 

Normalt hade jag tipsat om Oppigårds Amarillo som låg högt i APA-klassen tidigare. Men den senaste jag drack höll inte alls normal nivå.

 

Jag glömde nog ett gäng öl men måste dra iväg till gymmet nu.



#6578

Postad 26 mars 2015 - 20:57

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Ska till Helsingborg i helgen och tänkte bunkra upp med ett par Mango Dipa.

Är det ngåra andra från Brewski som finns på lokala bolaget där som man ska passa på och plocka hem?

 

(Eller från Helsingborgs Bryggeri)



#6579

Postad 27 mars 2015 - 08:04

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Ska till Helsingborg i helgen och tänkte bunkra upp med ett par Mango Dipa.

Är det ngåra andra från Brewski som finns på lokala bolaget där som man ska passa på och plocka hem?

 

(Eller från Helsingborgs Bryggeri)

 

Brewski har annonserat två nya öl i samma serie. En med annanas och en med passionsfrukt (den ena en APA och den andra en IPA). De verkar inte ha släppts än men kan säkert hittas på de bättre pubarna. I övrigt är det bara att söka på Brewski på systembolaget.se och se vad du inte provat än. Helsingborg Bryggeri har jag inte provat något bra från än, så kan inte rekomendera något.

 

I Helsingborg finns också Lorem Ipsum-ölen från All In Brewing samt Nakd Tonight IPA. Sök på Helsingborg så får du upp en del öl.



#6580

Postad 27 mars 2015 - 18:51

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

 

 

Hmm tips kring 20 kr. Jag tror du känner till dessa men jag kör på ändå, har inte tillgång till Ratebeer just nu. Fullers London Porter och Weihenstephaner är båda högt rankade i sina stilar på Ratebeer. Schneider Tap 4 är också högt rankad men några kr dyrare än Weihenstephaner. Founders Centennial IPA är bra men jag minns inte vart den rankas. Bra pris dock 23 kr/burk.

 

 

Mycket bra tips. Hade inte varit ledsen om jag varit på bolaget och "bara" fått med mig de där hem. :)



#6581

Postad 27 mars 2015 - 23:50

Poppler
  • Poppler
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Ikväll har jag varit på stan med svågern med samma fina smak som jag. Några jag minns nu på bussen hem är:
Jämtlands IPA. Ganska snäll. Trevlig efter maten. En trevlig allround öl.
Stigbergets Pacific Pale Ale: Något bittert, lever inte ut.
Stigbergets Double IPA: Mycket mer av bitterheten i Pacific. Inte en otrevlig bekantskap men en räcker.
Stigbergets pilsner: Mycket fin. Lätt och lite syrlig.
Idiot IPA: En imperial IPA från Kalifornien. Lätt och mycket bra allround. 8,5% som inte känns i smaken. Kvällens bästa!
Oppigårds Everyday: Kanske den öl som lämnar mest i minnet. Lukten av surt kostall, smak av citrongräs. Växer på en, men 4,6 är för lite.

#6582

Postad 28 mars 2015 - 13:19

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Ja African Pale Ale är riktigt trevlig. Den kom purfärsk till Örebro Öl & Whisky och då var den grymt bra och vann också pris som festivalens bästa ale (dock en lite småmysko Folkets Val). Hoppas det kommer lite sydafrikansk humle till oss hembryggare snart.

Hmm tips kring 20 kr. Jag tror du känner till dessa men jag kör på ändå, har inte tillgång till Ratebeer just nu. Fullers London Porter och Weihenstephaner är båda högt rankade i sina stilar på Ratebeer. Schneider Tap 4 är också högt rankad men några kr dyrare än Weihenstephaner. Founders Centennial IPA är bra men jag minns inte vart den rankas. Bra pris dock 23 kr/burk.

Runt 25 kr finns ju även Orval som är grymt bra och den bör ligga högt i den breda belgian ale-klassen. Schlenkerla ligger i den prisklassen och är en riktigt bra rököl, vet dock inte hur den rankas. Cuvee des Jacobins är riktigt bra och kostar bara 27 kr.

Runt 40 kr finns både Rochefort 10 (ligger i topp oavsett stil) och Yeti. Chimay ligger väll också där någonstans.

Normalt hade jag tipsat om Oppigårds Amarillo som låg högt i APA-klassen tidigare. Men den senaste jag drack höll inte alls normal nivå.

Jag glömde nog ett gäng öl men måste dra iväg till gymmet nu.


Takkar før tipsen, i kveld blir det en 60kr Ægir India Red Ale. Før jag er i Norge. Kvalitet framfør kvantitet. Har fått lånad pengar til skatt, lycklig før at vi slepper å havna hos kronofogden huff..

#6583

Postad 28 mars 2015 - 22:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ölpaket på Lammet & Grisen i Sälen.

Trappers var riktigt god!



#6584

Postad 28 mars 2015 - 22:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Vargavintern måste vara filtrerad i mina gamla sura strumpor efter en varm arbetsdag...

Amarillo var det inget fel på, men trappers var min favorit av de tre.

#6585

Postad 30 mars 2015 - 10:13

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Någon som provat något från Tempel Brygghus? Jag har nu provat tre olika och måste säga att de börjat starkt för att vara ett helt nytt bryggeri. Sur-stouten med hallon var häftig även om de har lite små skavanker att fixa till. Gehenna var också bra med drag åt krusbär. Sen drack jag en berliner weisse tror jag som var riktigt frisk och syrlig. Både Bishops Arms och Ölcafét har fått in flaskor (på tips från mig), ett par pubar i Stockholm har också flaskor, t.ex. Katarina Ölcafé.

 

Jag tänkte ha med sur-stouten på surölsprovningen den 16:e april förresten så om någon ska vara med härifrån kan ni avvakta med den.



#6586

Postad 30 mars 2015 - 14:04

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Var det i detta forum någon fråga om en öl med träetikett? Jag hittade en sådan precis. Det är Braukunstkeller Imperial Stout. De sätter visst träetikett på sina ekfatslagrade varianter.



#6587

Postad 30 mars 2015 - 15:04

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Var det i detta forum någon fråga om en öl med träetikett? Jag hittade en sådan precis. Det är Braukunstkeller Imperial Stout. De sätter visst träetikett på sina ekfatslagrade varianter.

Det var jag! Och ja, du har hittat rätt :) Minns dock inte vilken av dem jag smakade, men den var väldigt mörk och smakade rätt likt portvin. Betalade typ 300kr för den i baren också...träetiketten lockade ju...



#6588

Postad 08 april 2015 - 15:05

Hulkar
  • Hulkar
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Som jag har sagt innan så är Morbergs bira den enda som går att dricka året om :) 



#6589

Postad 08 april 2015 - 15:07

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Som jag har sagt innan så är Morbergs bira den enda som går att dricka året om :)

Skulle kunna dricka Lagunitas IPA året om också ;)



#6590

Postad 08 april 2015 - 15:16

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Jag har ingen sån favoritöl längre. Punk IPA:n var det närmaste när de ändrade receptet. Men sen sabbade BrewDog den totalt så den dricker jag inte längre. Annars har jag har ett 10-tal jag skulle kunna rulla på under ett år.

 

Hifimarcus:  Skulle hellre ta Founders Centennial eller Modus Hoperandi över Lagunitas IPA om jag ska begränsa mig till Systembolaget. Fast Lagunitas IPA är också trevlig, hade den faktiskt till varmrätten på mitt bröllop. Hur upplever du dem hifimarcus? 

 

Hulkar: Kul att du hittat din favoritöl. Då jag tycker det här är intressant måste jag fråga. Vad gillar du för öl förrutom Moberg (antar att det är den ljusa lagern du menar)?



#6591

Postad 08 april 2015 - 15:32

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Hifimarcus:  Skulle hellre ta Founders Centennial eller Modus Hoperandi över Lagunitas IPA om jag ska begränsa mig till Systembolaget. Fast Lagunitas IPA är också trevlig, hade den faktiskt till varmrätten på mitt bröllop. Hur upplever du dem hifimarcus? 

Modus Hoperandi är helt klart högt upp på min lista, Founders Centennial har jag inte smakat...får ta och göra det :)

Lagunitas funkar alltid. Som "kvantitetsöl" så hyllar jag också den billiga Pistonhead Flat Tire.



#6592

Postad 09 april 2015 - 20:23

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Vet inte om man ska skratta eller gråta år det -->> här <<-- :ph34r:



#6593

Postad 10 april 2015 - 07:00

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Vet inte om man ska skratta eller gråta år det -->> här <<-- :ph34r:

 

Jag har sett liknande grejer tidigare även om denna verkar mest seriös. För ett par år sen läste jag om en amerikansk bryggare som brukade ha med en liten behållare med humleextrakt på krogen. För att kunna bättra på fulölen. :P 

 

Det är nyhetssläpp idag förresten. Ett jäkligt stort sådant med många bra öl.



#6594

Postad 10 april 2015 - 09:21

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
På budget nu, så har valgt kun två øl før heljen, och det er Nebuchadnessar Omnipollo och Oppigårds Thurbo Dipa.

Jag skal idag kanksje møta min biologiska far for første gång på 38 år, Skilsmisse....

Men talade med norsk skatteverk, och dom menade att jag får igjen omlag 50000 på skatten. Huff så nervøst att venta att se..

#6595

Postad 10 april 2015 - 11:50

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Det blev en flaska vardera av de öl jag inte provat tidigare. Skippade dock Liqourice Confidence då jag inte gillar lakrits, grundölen var dock bra (Liquid Confidence). Skippade även den japanska lambicen. Måste dra ner kostnaden nånstans och den kändes överprissatt. Byggde också vidare på min vertikalare av Ichtegems Grand Cru.

 

Alltså detta inköp. Gemensamt med farsan:

Enbart till mig själv:

Funderar på att prova de fyra första egna köpen på bloggen ikväll. Eller någon av dem iallafall. Som ni ser skippade jag många riktigt bra öl. Men jag prioriterar att prova nya öl över att dricka sånt jag redan druckit förrut. "Nästa öl kanske är ännu bättre..." ;)



#6596

Postad 11 april 2015 - 11:00

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Jag har sett liknande grejer tidigare även om denna verkar mest seriös. För ett par år sen läste jag om en amerikansk bryggare som brukade ha med en liten behållare med humleextrakt på krogen. För att kunna bättra på fulölen. :P

Det borde ju vara enklare att köpa god öl direkt :rolleyes:



#6597

Postad 11 april 2015 - 11:36

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Det borde ju vara enklare att köpa god öl direkt :rolleyes:

Jo, han hade det bara ifall att det inte skulle finnas något bra att dricka. 



#6598

Postad 15 april 2015 - 21:45

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Nån som vet om någon goda ølbryggarbutikker altså før hemmabrygging i Sverige?

#6599

Postad 16 april 2015 - 06:56

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Nån som vet om någon goda ølbryggarbutikker altså før hemmabrygging i Sverige?

 

Jag använder Malt Magnus och Humlegården till alla mina inköp. Köper det mesta från Malt Magnus, framförallt malten så jag slipper krossa den själv och kompletterar med framförallt humle från Humlegården. Men du bor i Göteborg va? Där finns ju Potbelly Brewshop.

 

Finns ett par webb-butiker till men jag har inte använt dem.



#6600

Postad 29 april 2015 - 14:23

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Den 9:e maj är det SM i hembrygd öl i Solnahallen i Stockholm. Någon mer än jag som ska dit? Jag ställer ut med två öl så det är full rulle med förberedelserna. Räknar med att lägga hela helgen på att både sy, snickra och tappa om öl.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.