Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Då va jag igång med mitt bygge. av Robbans77

30 svar i tråden

Skickat 16 oktober 2011 - 13:10

Kommentarer till Då va jag igång med mitt bygge, efter må av Robbans77

Skickat 16 oktober 2011 - 13:10

Ska bli kul å följa ditt bygge =)
ge oss mycket bilder , lycka till

Skickat 16 oktober 2011 - 19:47

• RobNB
  • Beroende

• 1 208 inlägg
Här kommer ded ske magi känns de som ;))) Kämpa på. Fotta mycket...

Skickat 20 oktober 2011 - 22:16

Tackar, bilder kommer eftersom bygger framskrider.

Skickat 28 oktober 2011 - 13:31

Har du satt någon form av skydd under varje regel mot golvet för att inte få upp fukt i dem eller luras bara bilden?
Det kommer bli kanon detta!

Skickat 31 oktober 2011 - 20:02

hoolabandoola.
Jag har en gummi duk, samma typ som man lägger längs taknock för att sluta tätt. Så visst finns det skydd, likaså reglarna mot väggarna.

Skickat 01 november 2011 - 15:23

Robbans77: ok då känner jag mig lugn haha! ser fram mot att följa detta bygge.

Skickat 19 november 2011 - 17:20

Då har man kommit igång igen efter en tid med mycket annat att göra, men nu börjar rulla på fint, fått lite hjälp av en vän att sätta in skivorna till facken och regla upp fram till dörren, för tillfället är det en paus från allt slipdamm.. lite frisk luft skadar inte ibland.

Skickat 20 november 2011 - 07:56

Spännande bygge , jag älskar att följa sådana här album.
Lycka till.

Skickat 20 november 2011 - 15:49

Tackar Perssa, kan säga att det är ett sant nöje att göra detta också, har väntat länge på att få bygga ett dedikerat biorum/spelrum.

Skickat 29 november 2011 - 20:18

Lite stilla på byggfronten nu, mycke annat som händer, men vill inte vänta för länge för nu kommer soffan snart...

Skickat 18 december 2011 - 22:57

trevligt bygge, håller på själv med ett liknande...
Synd bara att allt ska ta sån lång tid
en fråga bara, var hittade du soffan, såg riktigt fin ut, är själv ute efter nåt liknande...

Skickat 19 december 2011 - 20:16

Tackar, jo, jag håller med om att det tar lång tid, men i mitt fall så gör det inte så mycke. Soffan köpte jag hos det lokala möbelhuset, kommer inte ihåg vad soffan hette, ska kolla upp det när jag kommer hem så kan du få namnet också.

Skickat 22 december 2011 - 18:46

Paltslakt, soffan heter Eliza, separat recliner i varje del.

Skickat 26 december 2011 - 19:31

Tack för det! ska kolla upp..

Skickat 09 januari 2012 - 21:14

Har kommit ännu en bit på väg, men jag har lite överföringsproblem från kameran, jobbar på det.

Skickat 29 mars 2012 - 16:24

Då har jag kommit igång igen efter att segat mig långsamt framåt, tv:n är på ingång, projektorn åxå, och duken ni ser på bilden kommer bytas ut mot en Kingpin som jag fick med när jag beställde projektorn.

Skickat 29 mars 2012 - 19:38

Ser bra ut!!! Keep up!!

Skickat 01 april 2012 - 13:08

Tackar Softishman.
Ska snart dra igång med golvet, kommer bli en utmaning, men det är ju halva nöjet=)

Skickat 02 april 2012 - 09:02

Ser riktigt lovande ut!

Skickat 11 maj 2012 - 07:12

Ser ut att bli riktigt trevligt, håll oss uppdaterade med bilder

Skickat 03 juni 2012 - 12:28

Kommer att bli riktigt bra.
Ska bli spännande att få se färdigt resultat!

Skickat 03 juni 2012 - 14:09

Tack Jeisus, jo jag hoppas det blir så bra som jag har föreställt mig. För det tog lång tid att bestämma sig för vad jag skulle göra med golvet.

Skickat 04 juni 2012 - 20:10

Ser som sagt mycket lovande ut! Kommer följa detta :)

Skickat 06 juni 2012 - 20:05

Tackar Marto_ det ska bli intressant att se hur det blir när jag har lagt golvet, och det kommer förhoppningsvis ligga till helgen, kommer åtminstonde börja med det på fredag.

Skickat 27 juni 2012 - 19:44

Blev inte klar med golvet som planerat eftersom den "hjälp" jag fick på butiken va tydligen inte så noga med att se till att tjockleken på de olika plattorna va samma... så nu får jag skaffa fler av den sort ni ser på bilden, hoppar över den plan jag hade från början och lägger rutmönster.

Skickat 08 juli 2012 - 20:17

Tjena Robban .. Riktigt trevlig bio rum du bygger .. ser fram emot att se mera .. Har några frågor .. Har nyligen själv köpt kåk med källar plan som ska inredas med bio rum :) Såg på dina foton en blå rulle ..är det Platon system som du använt på golvet ? om det är så hur har det fungerat för dig ? blir golven varmare ? eller ? Är det lägg att lägga in ? Läst att det finn en paton system även för källar väggar .. Har du använt dig av sådan ?
mvh Putte

Skickat 15 juli 2012 - 09:54

Tackar Putte, Jag har själv inte lagt in det platon golv som finns i källaren, utan det låg redan när jag köpte huset. Min erfarenhet är minimal när det kommer till det systemet, men vad jag kan säga är att hos mig var det fel lagt och det resulterade i att jag hade en vattensamlig mitt på golvet i biorummet när jag tog bort parketten och platonmattan. Detta torkade upp ordentiligt efter några veckor, så istället för att riskera nått så valde jag att lägga kakel med bred fog för att ventilera golver ordentligt. När det gäller platon system för väggar så har jag noll kännedom. Men vad jag har lärt mig när det gäller att bygga i källare är att ha ordentligt med information innan lägger golv eller sätter väggar, inget organiskt matrial mot golv och väggar, själv la jag en gummiduk som distans/skydd för mina reglar.
Får önska dig lycka till med ditt projekt.
/Robban

Skickat 05 augusti 2012 - 16:48

• RobNB
  • Beroende

• 1 208 inlägg
Kanon jobb du utfört. Smart sak med golvet men de trista är att man bör ha matta på golvet annars studsar ljudet som galet. Hur upplever du ljudet, ska du skaffa nån typ av dämpning?

Skickat 07 augusti 2012 - 19:05

Tack RobNB, kul att höra sånt och alla inlägg är välkomna, Är ingen snickare eller målare, så jag är nöjd. Kan säga att det är ett litet missljud, planen är att få några tjocka mattor på golvet och sen äver sätta ljudabsorberade plattor i taket, en vän till mig sänkte taket med sånna och ljudet blev genast mycke bättre.

Skickat 14 juni 2013 - 23:29

Fint biobygge.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.