webläsaren blir riktigt vass med android 4:

Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Skickat 07 december 2011 - 19:49
Lite prestandasiffror ute: webläsaren blir riktigt vass med android 4: det har väl inget med Nexusen att göra kollar på betygen och undrar om betygsättarna knarkar? hur kan en Nexus som är en stor kompromiss till S2an klassas som BÄST? 22 timmars batteritid som + ? det är väl för fan inte bra! det är ICS dom sätter betyg på inte på Nexusen i sig. vänta till S2an släpps med ICS så kommer den soppa mattan med Nexusen Det här inlägget har ändrats av Patrik_G 07 december 2011 - 19:50 Skickat 13 december 2011 - 22:55
Är det 16 eller 32GB i den?
det har väl inget med Nexusen att göra kollar på betygen och undrar om betygsättarna knarkar? hur kan en Nexus som är en stor kompromiss till S2an klassas som BäST? 22 timmars batteritid som + ? det är väl för fan inte bra! det är ICS dom sätter betyg på inte på Nexusen i sig. vänta till S2an släpps med ICS så kommer den soppa mattan med Nexusen Sitt du där med din lågupplösta telefon då. Skickat 14 december 2011 - 09:25
16gb, känns riktigt slim, vilket den också är jämfört med x10an. Inga dåliga batteritider som jag hade i början med x10an utan bra batteritid direkt. Skärmen är kanonbra och allt flyer på riktigt snabbt.
Nåt jag saknar är att jag inte längre kan kombinera facebook-kontakter i kontaktlistan. Skickat 16 december 2011 - 19:14
det har väl inget med Nexusen att göra kollar på betygen och undrar om betygsättarna knarkar? hur kan en Nexus som är en stor kompromiss till S2an klassas som BÄST? 22 timmars batteritid som + ? det är väl för fan inte bra! det är ICS dom sätter betyg på inte på Nexusen i sig. vänta till S2an släpps med ICS så kommer den soppa mattan med Nexusen JA och så ska man enligt förhandsbilderna behöva lida av ett urfult och helt onödigt touchwiz Skickat 24 december 2011 - 20:35
Ja, absolut. Tror inte att du kommer att ångra sig. Det är klart att det kommer nya lurar hela tiden. Men det som är bra med Nexus är att de får uppdateringar först. Skickat 28 december 2011 - 13:42 Skickat 28 december 2011 - 20:27
MM i Uppsala verkar ha den. Skickat 31 december 2011 - 16:32
Hej
Skaffade en via Phoneshous St:Eriksplan Sthlm. Suttit med den en vecka nu. Vilken mobil JÖSSES !! Helt fantastisk. Min gamla var en Samsung Galaxy (ett) det är helt otrolig prestandaskillnad. Bästa luren jag ägt till dags dao. Bara gå till butiken o skaffa tycker jag. L Skickat 02 januari 2012 - 12:20
Har beställt en genom tre. Skulle komma in idag. Hoppas på leverans snarast.
/Niklas EDIT. Någon som vet om det finns ett fint case till denna mobil? Slimmat läder case med öppning upptill letar jag efter. Det här inlägget har ändrats av evil_nike 02 januari 2012 - 12:30 Skickat 02 januari 2012 - 15:26
Har beställt en genom tre. Skulle komma in idag. Hoppas på leverans snarast. /Niklas EDIT. Någon som vet om det finns ett fint case till denna mobil? Slimmat läder case med öppning upptill letar jag efter. Får nog min inom ett par dagar också. Sena har ett snyggt slimmat läderfodral vet jag, ett sånt kommer jag skaffa. Skickat 02 januari 2012 - 15:32
Får nog min inom ett par dagar också. Sena har ett snyggt slimmat läderfodral vet jag, ett sånt kommer jag skaffa. Ok, tack det ska jag kolla upp. EDIT. Tack för tipset, precis vad jag letade efter. Beställde ett svart ultraslim case. 250 kr med frakt. Helt perfa. Har du oxå tre? Sa han/hon 2 jan. till dig. Det står 2v på hemsidan. /Niklas Det här inlägget har ändrats av evil_nike 02 januari 2012 - 16:03 Skickat 02 januari 2012 - 18:35
Ok, tack det ska jag kolla upp. EDIT. Tack för tipset, precis vad jag letade efter. Beställde ett svart ultraslim case. 250 kr med frakt. Helt perfa. Har du oxå tre? Sa han/hon 2 jan. till dig. Det står 2v på hemsidan. /Niklas Nä jag beställde från cdon.com. Står att varan håller på att packas när jag kollar orderstatus. Skickat 04 januari 2012 - 02:18
Tycker det är trist att det inte finns OEM fodral som blottar telefonens högtalare och LED. Så jag använder mitt gamla SE Arc fodral man fick med den telefonen. Den skulle varit lite större bara. ![]() ![]() http://www.senacases...exus/ultraslim/ Där finns en bra annars Förövrigt, ni som redan har en Galaxy Nexus, har ni märkt av att den tappar mottagningen helt? Och om man går in i inställningarna så är alla APN:er borta? En simpel omstart löser problemet, men... man kanske missar samtal o.s.v om man inte pillar på den 24/7 Det här inlägget har ändrats av r4venlord 04 januari 2012 - 02:18 Skickat 09 januari 2012 - 11:55
16gb, känns riktigt slim, vilket den också är jämfört med x10an. Inga dåliga batteritider som jag hade i början med x10an utan bra batteritid direkt. Skärmen är kanonbra och allt flyer på riktigt snabbt. Nåt jag saknar är att jag inte längre kan kombinera facebook-kontakter i kontaktlistan. Det finns sätt att komma runt det. Tror att problemet med kontaktlistan är att google kräver tvåvägskommunikation på alla appar som syncar kontakterna, vilket facebook inte tillåter. Men exempelvis HaxSync på market https://market.andro...mhheHN5bmMiXQ.. ska komma runt detta. Funderar på att tanka ner den för att få till bilderna i min kontaktlista igen.. Skickat 09 januari 2012 - 18:14
Såhär har jag valt att ha min homescreen på Galaxy Nexusen:
http://www.minhembio.com/Nahaz/321354/ Det är en hel del som man saknar när man kör vanilla android jämfört med helhetslösningar från Sony Ericsson och HTC, men hittills har jag lyckats fixa allt jag saknat utom facebook events syncning direkt in i kalendern. Om någon har några frågor om appar/widgets så hör av er. Skickat 10 januari 2012 - 11:06
Nu har jag fått min nexus. Det första jag reagerade på var hur grynig displayen var. Måste dra på full ljusstyrka för att de ska se cleent ut. Trodde det skulle vara mycket bättre.
Och batteriet hoppad jag verkligen bättrar sig med tiden. Annars är den grym. /niklas Skickat 10 januari 2012 - 13:37
Nu har jag fått min nexus. Det första jag reagerade på var hur grynig displayen var. Måste dra på full ljusstyrka för att de ska se cleent ut. Trodde det skulle vara mycket bättre. Och batteriet hoppad jag verkligen bättrar sig med tiden. Annars är den grym. /niklas Grynig display i låg ljusstyrka? Jag har då ingen gryning display å jag kör typ på lägsta. Beror väl på hur nära man tittar på skärmen men absolut inte grynig. Skickat 10 januari 2012 - 13:51
Grynig display i låg ljusstyrka? Jag har då ingen gryning display å jag kör typ på lägsta. Beror väl på hur nära man tittar på skärmen men absolut inte grynig. Ja, det blir värre vid lägre ljusstyrka. Det syns bäst på gråa bakgrunder. Kolla i medelanden så får du se. Samma när jag startade upp den första gången och trodde att displayen skulle vara HD like hell, men färgerna som flyger runt der ut som Nintendo 64. Ska tydligen vara ett problem med denna lur. Men jag hoppas att jag har fått en defekt telefon. Skickat 11 januari 2012 - 11:47
Nu har jag fått min nexus. Det första jag reagerade på var hur grynig displayen var. Måste dra på full ljusstyrka för att de ska se cleent ut. Trodde det skulle vara mycket bättre. Och batteriet hoppad jag verkligen bättrar sig med tiden. Annars är den grym. /niklas Jag är lite kluven. Antingen har jag vant mig eller så har displayen "satt" sig. Jag tycker inte att den är lika "grynig". Men den är inte perfekt. Ser fortfarande mitt problem när man öppnar tex. market. Bakgrunden, innan alla bilder kommer, är typ randig "grynig". Det beskrivs tydligen som "bakplåtspapper innanför displayen". Har med tekniken att göra. Men en annan sak jag kommit fram till har med ljussyrkan att göra. Innan körde jag på automat, och det var ju inte bra. Alldeles för mörkt och dassigt, även i ljusa rum. Labbat lite fram och tillbaka och allt under 50% ser inte bra ut. Google är inte vitt utan grått och iconerna poppar ingenting. Gör inte heller displayen rättvisa. Men med ljusstyrkan inställd på minst 50% blir det rena drömmen. Som sagt ser jag fortfarande lite brister men det kan jag ta. Kan alla som har denna telefon snälla bara starta om den och titta på färgmönstret som flyger runt och lägga märke till vad ni ser. Är era telefoner helt skarpa och HD:iga så är det garanterat fel på min enhet. /Niklas EDIT. Angående batteriet. Jag kom 12h på batteriet igår innan jag laddade. Hade då 14% kvar. Tycker jag faktiskt är bra med tanke på att telefonen är ny. Det här inlägget har ändrats av evil_nike 11 januari 2012 - 11:52 Skickat 12 januari 2012 - 11:44
Ingen som har lust/vågar starta om den för att ge mig lite klartecken i det hela?
/Niklas
Jag hämtar ut min på fredag, den ligger och väntar på mitt uthämtningsställe. Kan skriva lite om skärmen på kvällen sen ifall jag kommer ihåg:) Tack btw. Gör gärna det. /Niklas Skickat 12 januari 2012 - 12:04
@evil_nike Jag kör med ICS på min Desire och reagerade också på dessa tråkiga färger vid uppstart. Men det är bara gjort så. Det var tydligen meningen att det skall se ut lite som 90-tall. Det låter fett skumt att göra det skabbit medvetet på första luren som har HD-upplösning. Man borde vilja flasha, och visa upp vad den klarar av, men vad vet jag. /Niklas Skickat 13 januari 2012 - 15:29
Hej
Är mycket nöjd med min nya Google Nexus. Helt fantastisk lur, kan inte hitta något fel på den alls. Dock är ju Android 4 fortsatt lite buggigt.. Dock kunde mina hörlurar som medföljde från Samsung som var med i kartong, ha väsentligt mer att önska. Så nu letar jag efter ett par riktigt bra lurar som matchar de ljudfiler (FLAC baserade) som Google Nexus faktiskt hanterar mycket bra, samt som fungerar rent hårdvarumässigt med Google Nexus, vilket vanliga iFån lurar inte gör.. Hittade dessa DUAL DRIVER, dvs två högtalare en diskant och en bas, i varje lur. Såg riktigt koola ut. Nån som hunnit testa dem ? http://www.pauseljud...bs-dual-driver/ L Det här inlägget har ändrats av itdamen 14 mars 2012 - 11:49 Skickat 13 januari 2012 - 19:54
Hämtade ut min lur idag, såg att förpackningen var bruten?!?! Dock låg alla tillbehör inplastade i sina respektive påsar och mobilen såg hel+ren ut så tänkte "skitsamma". Dessutom tror jag inte Dustin försöker lura en.. Dock har jag också beställt ett Invisible Shield skärmskydd som jag misslyckades lite med att applicera, blev massa luftbubblor som hur hårt jag än gnor inte får bort. Någon annan som vet om dessa försvinner av sig själva eller om jag ska ta bort skärmskyddet och försöka med ett nytt?
Sen får man ju med en vätska som man ska spruta på när man applicerar, är inte detta skadlig för skärmen om det finns flytande vatten kvar i de små luftbubblorna? Det här inlägget har ändrats av TinyCarpenter 13 januari 2012 - 19:55 Skickat 14 januari 2012 - 00:04
Eh, så mycket behöver man inte nojja när de handlar om en såpass seriös säljare som dustin:) är mer orolig ifall denna vätska ska lämna permanenta märken på skärmen. Dock så ser jag ingen dassighet än sålänge men detta är ju.min första smartphone så kanske har ett otränat öga:p
Skickat 14 januari 2012 - 23:39
Eh, så mycket behöver man inte nojja när de handlar om en såpass seriös säljare som dustin:) är mer orolig ifall denna vätska ska lämna permanenta märken på skärmen. Dock så ser jag ingen dassighet än sålänge men detta är ju.min första smartphone så kanske har ett otränat öga:p Inte för att vara sån, men dustin har inte haft bästa kundsevice genom tiderna. Skulle iaf aldrig beställa något genom dom. Kanske har ändrats. Angående värskan är det nog ingen fara. Se till bara att du får till en slät yta och inte en vågig sådan som det lätt blir med dom skydden. Ledsen om jag låter negativ. /Niklas EDIT. Glöm inte att du behöver låta dom skydden torka något dygn. Så bli inte förvånad om det inte blir bra på en gång. Men jag vill gärna höra om du fick till det. Det här inlägget har ändrats av evil_nike 14 januari 2012 - 23:56 Skickat 15 januari 2012 - 15:22
Jodå, nu har alla bubblor och liknande lagt sig, tror det är endast 1 som finns kvar som jag får leva med men den syns ändå bara på kolsvart skärm, typ när den är av. Annars hände det en sak som skrämde sk*ten ur mig, efter endast 4 timmars användande slocknade mobilen och jag var tvungen att ta ur och sätta tillbaka batteriet innan den ville starta igen. Googlade detta och såg att många råkat ut för såna här plötsliga "dödsfall". Konstigt att inte media uppmärksammat detta:S
Dock är detta min första smartphone och kunde inte vara mer än nöjd:D 1 användare läser den här trådenMedlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0 |
Detta forum sponsras av
|