Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Göra Panasonic DMP-BD85EG-K Regionsfri?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 april 2011 - 17:03

Unregistered68ed1022
  • Unregistered68ed1022
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej!

Har köpt Panasonic DMP-BD85EG-K och har en stor samling DVD reg 1 filmer. Går det göra den regionsfri för DVD och går det göra den regionsfri för Blurayfilmer också om jag vill köpa reg 1 blurayfilmer?

Ringde pansasonic support men det var inget dom kunde svara på...

Någon som vet?

Tacksam för svar!

#2

Postad 18 april 2011 - 00:46

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
http://www.dvdirect....c...7&Itemid=71

Kolla med den firman!

#3

Postad 18 april 2011 - 07:41

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
http://www.videohelp...dmp-bd85k/11228

#4

Postad 28 april 2011 - 21:01

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Han lär få vända sig till nån som kan modda den. Eftersom han ville ha den regionsfri på bd delen också.

#5

Postad 20 september 2011 - 17:27

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0

Hej!

Har köpt Panasonic DMP-BD85EG-K och har en stor samling DVD reg 1 filmer. Går det göra den regionsfri för DVD och går det göra den regionsfri för Blurayfilmer också om jag vill köpa reg 1 blurayfilmer?

Ringde pansasonic support men det var inget dom kunde svara på...

Någon som vet?

Tacksam för svar!


Jag har just gjort min Panasonic DMP-BD85EG-K regionsfri på både DVD- och Blu-ray delen. :D

Kolla in den här siten:
http://www.firmwarei...c.php?f=14&t=38
Det är en något krånglig procedur för att få ett konto och tillgång till firmware.

Det är jätteviktigt att du följer anvsiningarna till punkt och pricka:
http://www.firmwarei...ic.php?f=38&t=3
Minsta lilla felskrivning och ditt konto blir raderat. Jag tror jag gjorde 3-4 försök innan det blev rätt.

Kanske jag som fattar trögt?
Se till att du har flera användbara e-postadresser för har ditt konto en gång blivit raderat är den e-postadress du uppgivit svartlistad.
Knepigt som fan tycker jag?!?

Men ge inte upp... för firmware uppdateringen funkar klockrent!
Kostade 30 Euro + Paypal avgiften, väl använda slantar om du vill kunna se film från andra regioner! :)

#6

Postad 20 september 2011 - 21:11

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0


Jag har just gjort min Panasonic DMP-BD85EG-K regionsfri på både DVD- och Blu-ray delen. :D

Kolla in den här siten:
http://www.firmwarei...c.php?f=14&t=38
Det är en något krånglig procedur för att få ett konto och tillgång till firmware.

Det är jätteviktigt att du följer anvsiningarna till punkt och pricka:
http://www.firmwarei...ic.php?f=38&t=3
Minsta lilla felskrivning och ditt konto blir raderat. Jag tror jag gjorde 3-4 försök innan det blev rätt.

Kanske jag som fattar trögt?
Se till att du har flera användbara e-postadresser för har ditt konto en gång blivit raderat är den e-postadress du uppgivit svartlistad.
Knepigt som fan tycker jag?!?

Men ge inte upp... för firmware uppdateringen funkar klockrent!
Kostade 30 Euro + Paypal avgiften, väl använda slantar om du vill kunna se film från andra regioner! :)


Tack för tipset, jag skall testa jag med.

"Trycker på gilla knappen"

#7

Postad 21 september 2011 - 19:02

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Nu har jag uppgraderat min panasonic 310:a.

Det var ju sjukt krångligt, men jag klarade det på 2 email adresser. ;)

Surt dock att jag såg efteråt att man inte kan uppdatera med senare original firmware.

Det verkar vara chippat som gäller för att man skall kunna göra det, men man får väl hoppas att det inte behövs någon update på länge.

#8

Postad 21 september 2011 - 19:08

Randinho
  • Randinho
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej jag är ny på denna sida...så jag vet inte riktigt hur den funkar..försöker hitta hur man går inlägg..=) vill gärna ha hjälp med att hitta rätt projektor..har kollat in en sanyo plv-z800 och en benq w1000+ vilken är bäst av de 2..vore tacksam om man får lite hjälp och tips..

#9

Postad 22 september 2011 - 09:10

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0

Nu har jag uppgraderat min panasonic 310:a.

Det var ju sjukt krångligt, men jag klarade det på 2 email adresser. ;)

Surt dock att jag såg efteråt att man inte kan uppdatera med senare original firmware.

Det verkar vara chippat som gäller för att man skall kunna göra det, men man får väl hoppas att det inte behövs någon update på länge.


Bra gjort på 2 försök! :D

Om Panasonic släpper en nyare FW så om den bara har ett högre versionsnummer så funkar det att installera den.

Saxat från siten:
You have installed enhanced Blu-ray firmware 6.50A and you want to replace it with original firmware:
You will need original firmware with at least version 6.51 to replace the existing enhanced Blu-ray firmware 6.50A on your device.

Senaste orginal versionen för din spelare är 1.68 och enchanced är 1.68A så rimligtvis borde nästa officiella Panasonic FW version ha ett högre nummer.

Sen kommer det förmodligen en ny enchanced version... ;)

Hej jag är ny på denna sida...så jag vet inte riktigt hur den funkar..försöker hitta hur man går inlägg..=) vill gärna ha hjälp med att hitta rätt projektor..har kollat in en sanyo plv-z800 och en benq w1000+ vilken är bäst av de 2..vore tacksam om man får lite hjälp och tips..


Kolla in här där man pratar om projektorer: https://www.minhembi...hp?showforum=24

#10

Postad 22 september 2011 - 18:59

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0


Bra gjort på 2 försök! :D

Om Panasonic släpper en nyare FW så om den bara har ett högre versionsnummer så funkar det att installera den.

Saxat från siten:
You have installed enhanced Blu-ray firmware 6.50A and you want to replace it with original firmware:
You will need original firmware with at least version 6.51 to replace the existing enhanced Blu-ray firmware 6.50A on your device.

Senaste orginal versionen för din spelare är 1.68 och enchanced är 1.68A så rimligtvis borde nästa officiella Panasonic FW version ha ett högre nummer.

Sen kommer det förmodligen en ny enchanced version... ;)


Ja det var nog tack vare dina varningar som det gick på 2 försök. :D

Men tror du nästa uppdatering som behövs kommer vara gratis??? Det är ju det som är frågan, inte så kul att betala för varje enhanced firmware...

#11

Postad 23 september 2011 - 07:31

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0


Men tror du nästa uppdatering som behövs kommer vara gratis??? Det är ju det som är frågan, inte så kul att betala för varje enhanced firmware...


I mejlet från firmwareinfo står det:
"Note: If you want to replace your installed enhanced firmware with a later enhanced firmware revision, for whatever reason, you are required to make an additional donation of €10,- (Euro) to our development project."

Så inte gratis... men hundra pix är ju rätt OK tycker jag.

Redigerat av Unregisteredc3031afe, 23 september 2011 - 07:33.


#12

Postad 23 september 2011 - 07:51

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0


I mejlet från firmwareinfo står det:
"Note: If you want to replace your installed enhanced firmware with a later enhanced firmware revision, for whatever reason, you are required to make an additional donation of €10,- (Euro) to our development project."

Så inte gratis... men hundra pix är ju rätt OK tycker jag.


Ja det kan man stå ut med, kommer ändå inte uppdatera förrän jag märker att det blir problem att spela upp någon bluray skiva.

#13

Postad 07 maj 2012 - 15:50

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 1
Ny Panasonic DMP-BD85EG-K firmware 1.76

Ville uppmärksamma att Panasonic släppte en ny firmware 16/4 till DMP-BD85EG-K
http://panasonic.jp/...65_85_euro.html

Redigerat av Unregisteredc3031afe, 21 maj 2012 - 15:12.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.