Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stenskivor i stockholm

8 svar i tråden

Skickat 30 juni 2004 - 10:36

Hej,

Jag skulle vilja komma över två stenskivor (av något slag) i måtten 20*25 cm (ca 2 cm hög el mer) men vet inte riktigt var jag ska vända mig.

Det är ingen här som har tips på bra ställen som kan fixa detta på spillbitar el dylikt till en rimlig peng.

Gärna något ställe som man lätt kan ta sig till kommunalt i sthlm (är ej bilburen nämligen).

Tacksam för tips
/masaba

Skickat 30 juni 2004 - 11:38

• Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 799 inlägg
Prova din lokala begravningsentreprenör, de fixar ju med stenar till begravningar och borde således ha själva eller en bra kontakt med ett stenhuggeri.
Låter kanske lite knäppt men alla medel är tillåtna mot det perfekta ljudet :)

Skickat 30 juni 2004 - 11:53

Berggren Jun 30 2004, 12:38 skrev:

Prova din lokala begravningsentreprenör, de fixar ju med stenar till begravningar och borde således ha själva eller en bra kontakt med ett stenhuggeri.
Låter kanske lite knäppt men alla medel är tillåtna mot det perfekta ljudet :)
Kan nog vara en bra idé. Får kika på det.

Funderade lite på firmor som fixar bänkskivor och dylikt. Någon sådan borde ju kunna fixa till det jag behöver kanske. Ska spana lite och se om jag hittar någonting vettigt.

En schysst lösning är ju annars om någon här på forumet jobbar med stenhuggeri el dylikt och kan fixa det som behövs för en symbolisk summa. Känns dock som chansen till detta är ganska liten, men vem vet.

M v h
/masaba

Skickat 30 juni 2004 - 21:52

• cango
  • Beroende

• 1 146 inlägg
skogskyrkogården...

Skickat 01 juli 2004 - 05:22

cango Jun 30 2004, 22:52 skrev:

skogskyrkogården...
Och med det menar du ?

Skickat 01 juli 2004 - 09:06

Har nu hittat det jag sökte.

Efter tips från min bror besökte jag stenhuggeriet på norrmälarstrand (vid preem-macken). Självklart hade man ju förträngt att det fanns där men de var väldigt trevliga och det löste sig fint.

Lösningen blev fönsterskivor i svart marmor där de kapade till 2 bitar på 20*25 cm. Till de kapade jag till träbitar med något mindre mått som laserades svarta och slutligen satte jag på självhäftande möbeltassar. Allt detta ger en konsoll som mono-blocken kan stå på samtidigt som de skonar parketten.

Hela kalaset gick på ca 500 så vet ni.

Jag var tydligen inte först att komma med sådana här behov. Killen på stenhuggeriet berättade att de hade sålt liknande till folk som ville ha under högtalarna etc.

Om någon är intresserad så heter stenhuggeriet "Stenfirma Bror Törner". Deras hemsida hittar ni på http://www.stenfirmatorner.se/.

Jaja, så är det ;)

/masaba

Skickat 01 juli 2004 - 10:34

Ja, men VART är bilderna på din konstruktion?? ;)

Skickat 01 juli 2004 - 12:41

MovieFanatic Jul 1 2004, 11:34 skrev:

Ja, men VART är bilderna på din konstruktion?? ;)
Bilderna lyser med sin frånvaro än så länge. B)

Har tänkt försöka ta lite bättre bilder på hela anläggningen någon gång närmsta veckan. Följ tråden så hojtar jag till när jag får upp det.

/masaba

Skickat 03 juli 2004 - 22:03

För de som är intresserade tänkte jag bara säga att jag nu kastat in ett par bilder där man kan skymta resultatet av min "stenskive-jakt". Ni hittar bilderna i mitt galleri.

/masaba

Det här inlägget har ändrats av masaba 03 juli 2004 - 22:04

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Airplay !
    epkjhal
    2013-05-23 12:58:54
  • Teknikhörnan inne på kontoret
    epkjhal
    2013-05-23 11:30:46
  • Högtalarmontering klar
    epkjhal
    2013-05-23 11:29:57
  • SIgnalkabel till sub
    epkjhal
    2013-05-23 11:27:49
  • Högtalarkabel som kommer uppifrån vinden
    epkjhal
    2013-05-23 11:27:04
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.