Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5101

Postad 23 april 2014 - 20:46

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Jag bävar för att installera min mors TiVo nästa vecka... :mellow:

Den som hade råd med en professionell IRD. Inget lull-lull, full kontroll (även om den skulle behöva fjärrstyras via dator). Tänk att få signalen utmatad i originalupplösning och ursprunglig färgrymd, utan den vidrigt randiga konvertering till RGB som alla konsumentboxar gör.

Det positiva med TiVo är ju att box och fjärr är utformade som en hyllning till 1997. TiVo-boxen påminner mig om mitt första modem.

#5102

Postad 28 april 2014 - 15:33

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Hej,

Ni som har Max eller TiVo Max har två nya HD-kanaler imorgon på kanalplats 26 och 100. En av kanalerna blir även tillgänglig i Plus och TiVo Plus. Trevlig kväll!

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice


OBS! Lanseringen uppskjuten av den ena kanalen, se inlägg 5116.

Redigerat av Tele2 Sverige, 29 april 2014 - 10:58.


#5103

Postad 28 april 2014 - 16:14

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Hej,

Ni som har Max eller TiVo Max har två nya HD-kanaler imorgon på kanalplats 26 och 100. En av kanalerna blir även tillgänglig i Plus och TiVo Plus. Trevlig kväll!

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Nämen så trevligt, plats 26 torde då bli TV6HD men plats 100? hmmm trevligt iaf.
Trevlig kväll själv ^_^

#5104

Postad 28 april 2014 - 16:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Nämen så trevligt, plats 26 torde då bli TV6HD men plats 100? hmmm trevligt iaf.
Trevlig kväll själv ^_^

I min tv står det Eurosport 2 HD redan...

#5105

Postad 28 april 2014 - 16:28

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

I min tv står det Eurosport 2 HD redan...

Nämen så trevligt, tänkte om det var Eurosport 2 HD men tyckte den låg fel som 100 men jag klagar inte :P får se om även jag har den när jag kommer hem, ligger inte på TivoToGo iaf.

#5106

Postad 28 april 2014 - 19:22

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Får Comhem äntligen in TV6HD (jag ser bara fotbollen där...) hoppas jag att det inte är så långt kvar innan Viasat Sport HD och Hockey HD kommer in med, eller så är detta ett tecken på det omvända. Champions League i HD imorgon kväll blir hur som helst bra invigning av den förstnämnda. :)

#5107

Postad 28 april 2014 - 19:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Får Comhem äntligen in TV6HD (jag ser bara fotbollen där...) hoppas jag att det inte är så långt kvar innan Viasat Sport HD och Hockey HD kommer in med, eller så är detta ett tecken på det omvända. Champions League i HD imorgon kväll blir hur som helst bra invigning av den förstnämnda. :)

Javisst blir det kanon med Bayern München - Real Madrid i TV6 HD!
Det har tagit alldeles för lång tid att få TV6 HD in i Com hems utbud. Eftersom kanalen används för Champions League växlande med TV3 och Viasat Sport så är det ju helt nödvändigt att ha HD-kvalitet.
När det gäller Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD är det naturligtvis också ett starkt önskemål men jag misstänker att den förhandlingen är svårare eftersom Com hem och Viasat samtidigt ska komma överens om ett avtal för Viaplay och kanske även avtal om TiVoToGo för TV3, TV6, TV8 och TV10.

#5108

Postad 28 april 2014 - 22:48

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Om de får in TV6 HD så betyder ju det att förhandlingarna är färdiga.

Jag protesterar högljutt! Vad ska kaffebrödsbagarna göra nu? Varför har ingen tänkt på deras prekära situation? Så mycket Com Hem och MTG suttit i förhandlingar måste ju mängden gifflar och småkakor som gått åt varit betydande.

Skämt åsido vore det ju trevligt om detta hål i Com Hem:s utbud täpptes igen, i synnerhet då jag nu har kapitulerat och accepterat övergång ifrån Xtra Large till Toivo Max.

#5109

Postad 29 april 2014 - 05:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Om de får in TV6 HD så betyder ju det att förhandlingarna är färdiga.
....

Hoppas verkligen att de inte lämnar konferensrummet än utan fortsätter med manglandet. :)
Mycket återstår ju innan Com hem kan säga sig vara nöjda för vi som kunder tycker ju att utbudet från Viasat hos Com hem inte håller måttet jämfört med Sappas t ex.
När det gäller TV6 HD tror jag inte att det var så svårt för parterna att enas. TV6 är en kanal som MTG/Viasat vill ha stor spridning på - den är ju t o m fri i marknätet och finns i stort sett i varje hem.
När det gäller HD-versionerna är det särskilda avtal för rättigheter till högupplöst material vilket Com hem ofta påpekar som en stötesten bl a när det gäller TiVoToGo. Ibland verkar det gå bra att få loss dessa HD-rättigheter snabbt och ibland verkar det vara oöverstigliga hinder. Jag tror det oftast handlar om pengar eftersom rättigheters värde räknas i pengar och inte i ideella termer.
Jag gissar att när det gäller TV6 HD och Champions League så var det enklare för MTG/Viasat har de svenska sändningsrätterna för Champions League i både SD och HD och har redan gett Com hem tillstånd för vidaresändning i TV3 HD och Viasat Fotboll HD.

#5110

Postad 29 april 2014 - 07:36

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Är det bekräftat att den ena kanalen är TV6HD? :)

Edit: Någon som ser den i kanallistan alltså?

Redigerat av Kanelen, 29 april 2014 - 07:41.


#5111

Postad 29 april 2014 - 08:44

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
är en av kanalerna tv4 sport HD? jag har den i listan den fanns inte tidigare

#5112

Postad 29 april 2014 - 08:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Skitfånigt av Comhem att inte skriva vilka kanaler det gäller.

#5113

Postad 29 april 2014 - 10:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
Tror det är tv4 sport hd och eurosport hd som är nya jag kan dock ha fel då jag inte kollar sport så jag har inga aning om va för sport kanaler som fans tidigare

#5114

Postad 29 april 2014 - 10:33

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Den är inte ny. Kanalplatserna ska vara 26 och 100.

är en av kanalerna tv4 sport HD? jag har den i listan den fanns inte tidigare



#5115

Postad 29 april 2014 - 10:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Tror det är tv4 sport hd och eurosport hd som är nya jag kan dock ha fel då jag inte kollar sport så jag har inga aning om va för sport kanaler som fans tidigare

TV4 Sport HD på kanalplats 130 ersatte TV4 Sport Xtra HD 29 mars i samband med att TV4 Sport blev TV12.
TV4 Sport HD är en tillvalskanal som kostar 59 kr/mån om man inte har Max-abonnemang.
De nya kanalerna är TV6 HD och Eurosport 2 HD men i skrivande stund verkar de inte ha blivit uppdaterade på programkorten/TiVo-boxarna.
TV6 HD ska ingå i Max och Eurosport 2 HD i Max och Plus.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 29 april 2014 - 11:19.


#5116

Postad 29 april 2014 - 10:57

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Hej,

Vi hade hoppats kunna lansera två HD-kanaler idag men tekniska hinder satte tyvärr stopp för en av lanseringarna.

Lanseringen av Eurosport 2 HD på kanalplats 100 gick dock som det skulle. Eurosport 2 HD ingår i TiVo Max, TiVo Plus, Max och Plus och går att köpa som tillvalskanal för 59:-/mån.

Vi hoppas givetvis att vi kan lansera den andra kanalen så snart det bara går, men har inget datum att kommunicera i dagsläget avseende detta.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice


#5117

Postad 29 april 2014 - 11:03

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
Säg i stället direkt vilka kanaler det är ni har ju inte sagt rakt ut att det är tv6 hd varför detta hemlighetsmakeri från er comhem



#5118

Postad 29 april 2014 - 11:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Trist att TV6 HD inte kommer idag för jag hade bespetsat mig på att se kvällens retur mellan Bayern München - Real Madrid i HD. Hoppas TV6 HD kommer igång så fort det bara går för det har tagit väl lång tid att få in den kanalen i Com hems tablå.

#5119

Postad 29 april 2014 - 11:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
....

Redigerat av Leatherface, 29 april 2014 - 11:39.


#5120

Postad 29 april 2014 - 11:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Nej, Leatherface. Tvärtom, läs senaste inlägget från Comhem.

Men det är inte sagt än vilken den andra kanalen, förutom Eurosport HD, är.

#5121

Postad 29 april 2014 - 11:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Jag såg det redan då jag postade det och tog därför bort igen. Läste fel.

#5122

Postad 29 april 2014 - 11:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Nej, Leatherface. Tvärtom, läs senaste inlägget från Comhem.

Men det är inte sagt än vilken den andra kanalen, förutom Eurosport HD, är.

Finns väl ingen annan kanal som man logiskt skulle lägga på kanalplats 26?
21 = TV1 HD
22 = TV2 HD
23 = TV3 HD
24 = TV4 HD
25 = TV5 HD
26 =

#5123

Postad 29 april 2014 - 12:03

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
Jag tycker de skulle kunna ta bort alla Sd kanaler som sänder exakt samma som hd gör nästan alla boxar klarar ju hd i dag i stället för att dubbel sända onödiga kanaler ... har man en sd tv så kommer ju ändå det skala ner bilden till sd om man tex kör scart

#5124

Postad 29 april 2014 - 12:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag tycker de skulle kunna ta bort alla Sd kanaler som sänder exakt samma som hd gör nästan alla boxar klarar ju hd i dag i stället för att dubbel sända onödiga kanaler ... har man en sd tv så kommer ju ändå det skala ner bilden till sd om man tex kör scart

Fast vissa HD-kanaler ingår bara i Max- och Plus-abonnemangen eller måste köpas till. Man kan alltså inte ta bort SD-kanalerna för då försvinner vissa kanaler helt för de abonnenter som inte har HD-kanalen i sitt abonnemang.
Däremot tycker jag att Com hem ska sluta att räkna både SD- och HD-kanalen när de anger hur många kanaler man har totalt. Speglade kanaler är ju innehållsmässigt en kanal fast i två upplösningar.
Om jag inte räknat fel i hastigheten har Com hem idag 20 HD-kanaler inkl TV6 HD och Eurosport 2 HD men exkl Viasat och C More. Av dessa 20 kanaler är hela 13 speglade och endast sju sådana kanaler som bara finns i HD-upplösning.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 29 april 2014 - 14:43.


#5125

Postad 29 april 2014 - 12:14

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Fast vissa HD-kanaler ingår bara i Max- och Plus-abonnemangen eller måste köpas till. Man kan alltså inte ta bort SD-kanalerna för då försvinner vissa kanaler helt för de abonnenter som inte har HD-kanalen i sitt abonnemang.
Däremot tycker jag att Com hem ska sluta att räkna både SD- och HD-kanalen när de anger hur många kanaler man har totalt. Speglade kanaler är ju innehållsmässigt en kanal fast i två upplösningar.

de skulle kunna paketera dem som vanliga SD ligger. bara sjukt att räkna dem som skilda kanaler då det är samma... sen bara svt att de inte har lokala på hd e bara sjukt va jag förstår finns de via marknätet så comhem det är dax att börja lösa detta, detta gör ju att jag inte kan flytta bort svt SD helt från kanallistan på min tv

Redigerat av Duckface21, 29 april 2014 - 12:17.


#5126

Postad 29 april 2014 - 16:16

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Vilket antiklimax nu då!
Hade sett fram emot CL i HD - vilket borde vara självklart år 2014 - men Comhem trasslar till det. De kan inte ens säga vilken kanal det faktiskt är. Märkligt.

Hej,

Vi hade hoppats kunna lansera två HD-kanaler idag men tekniska hinder satte tyvärr stopp för en av lanseringarna.

Lanseringen av Eurosport 2 HD på kanalplats 100 gick dock som det skulle. Eurosport 2 HD ingår i TiVo Max, TiVo Plus, Max och Plus och går att köpa som tillvalskanal för 59:-/mån.

Vi hoppas givetvis att vi kan lansera den andra kanalen så snart det bara går, men har inget datum att kommunicera i dagsläget avseende detta.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice



#5127

Postad 29 april 2014 - 16:30

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

...
Lanseringen av Eurosport 2 HD på kanalplats 100 gick dock som det skulle. Eurosport 2 HD ingår i TiVo Max, TiVo Plus, Max och Plus och går att köpa som tillvalskanal för 59:-/mån.
...

Är det någon som har ljud och bild på kanalplats 100?
Hos mig står det bara att kanalen är Eurosport 2 HD men jag får den otrevliga skylten "Ingen åtkomst".
Jag har Max-abonnemang men ej TiVo. Har startat om mina båda boxar men får varken bild eller ljud på kanalplats 100 trots att kanalen skall vara igång nu.

#5128

Postad 29 april 2014 - 16:37

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Jag tror att separationsångesten blev för stor och de beslutade förhandla lite till.

Gällande SVT och lokala nyheter så handlar det väl om att Com Hem inte vill investera i kodare för alla lokaliserade strömmar av SVT-kanalerna, speciellt då det bara är lokalnyheterna som skiljer sig åt. SD-kanalerna plockas från marknätet lokalt medan HD-kanalerna kodas av Com Hem själva i deras egen playout när det gäller SVT.

Är det någon som har ljud och bild på kanalplats 100?
Hos mig står det bara att kanalen är Eurosport 2 HD men jag får den otrevliga skylten "Ingen åtkomst".
Jag har Max-abonnemang men ej TiVo. Har startat om mina båda boxar men får varken bild eller ljud på kanalplats 100 trots att kanalen skall vara igång nu.


De måste skicka ut nya berättiganden till programkortet. Det skulle inte förvåna mig om det också strular...

#5129

Postad 29 april 2014 - 16:46

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Hur löser Com hem problematiken med lokala sändningar i TV4 HD?
Visserligen försvinner väl dessa snart men det har ändå fungerat i nästan två år:
https://spotlight.tv...alt-nedbrytbar/


#5130

Postad 30 april 2014 - 01:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Är ju inget problem längre då lokala sändningarna läggs ner.

Redigerat av Leatherface, 30 april 2014 - 01:32.


#5131

Postad 30 april 2014 - 05:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Är ju inget problem längre då lokala sändningarna läggs ner.

Nej, det var det jag påpekade men min fråga gällde just varför Com hem lyckats förmedla de regionala sändningarna i TV4 HD men inte - trots att SVT här tidigare svarat att man erbjudit Com hem möjligheten - fått till regionala sändningar i SVT1 HD och SVT2 HD.
Någon som kanske vet om det är olika teknik bakom TV4 HD och SVT HD som gör att det är enklare/billigare att få de regionala sändningarna i TV4 HD att fungera på rätt sätt i Com hems nät?

#5132

Postad 30 april 2014 - 19:05

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 1
Med Sappa har vi haft svt regional men inte tv4...måste va väldigt svårt för dessa kabel bolag o få till bägge :)

#5133

Postad 30 april 2014 - 21:58

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

..........Jag har Max-abonnemang men ej TiVo......

Jag noerar att du bytt ditt X-large till tivo!? Jag var in på comhems hemsida idag för att se vilka skillnaderna är mellan tivo max o gamla X-large (som jag fortfarande har) är men någon jämförelse står inte att finna.

Du som har koll, vilka kanaler tappar man och vilka tillkommer vid ett byte?

Tack på förhand för feedback!

#5134

Postad 01 maj 2014 - 06:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag noerar att du bytt ditt X-large till tivo!? Jag var in på comhems hemsida idag för att se vilka skillnaderna är mellan tivo max o gamla X-large (som jag fortfarande har) är men någon jämförelse står inte att finna.
Du som har koll, vilka kanaler tappar man och vilka tillkommer vid ett byte?
Tack på förhand för feedback!

Jag har bytt från digital-tv Extra Large till Max-abonnemang på programkort med syskonkort. Men jag har ingen TiVo-box utan fortsätter med Motorola VIP1963 on-demand och Humax HDPVR-1000c med 2TB hdd.
De nya abonnemangen Max, Plus, Mellan och Bas finns med eller utan TiVo. Vill man inte ha TiVo eller kan man av tekniska skäl inte få TiVo där man bor så fungerar de nya abonnemangen på programkort. Priset är samma som för TiVo med den skillnaden att aktiveringsavgiften bara gäller när man får ut en TiVo-box som man ju lånar. Självklart fungerar TiVoToGo, TiVo-tips, serieinspelning, trippelinspelning osv bara på TiVo-boxar.
Prismässigt kostar Max 439 kr/mån att jämföra med Extra Large som kostar 408 kr/mån.
När man byter från ett äldre digital-tv-abonnemang till ett nytt får man med sig återstående bindningstid men det blir ingen ytterligare bindningstid. Man använder befintlig digitalbox om man inte vill ha TiVo.
Fortsätter med kanalerna. Måste kolla.

#5135

Postad 01 maj 2014 - 07:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Kanaler i Max i förhållande till Extra Large.
Här är kanalerna i Extra Large:
https://www.comhem.s...-tv-paket-50322
och här är kanalerna i Max:
https://www.comhem.s.../tivo-max-37694
Den stora skillnaden ligger på HD där ju Extra Large inte har Kanal 5 HD och inte Eurosport 2 HD. Snart sägs även TV6 HD komma till Max.
I Max ingår även TV4 Sport HD som annars kostar 59 kr/mån. Jag sparade direkt dessa pengar när jag gick från Extra Large till Max.
Max har Nat Geo Wild HD, Travel Channel HD, Outdoor Channel HD, Silver HD, Mezzo Live HD, MTV Live HD, Animal Planet HD och Discovery HD Showcase. Dessa saknas i Extra Large.
Dessutom finns några kanaler i Max som förmodligen är av mindre intresse för de flesta som Horse & Country, Fuel TV, GINX, Extreme och CBS Reality.
Nya kanaler kommer bara in i de nya abonnemangen. Ligger man kvar på de gamla paketen blir det aldrig bättre kanalmässigt än september 2013. Finns ingen anledning att inte byta till nytt abonnemang med eller utan TiVo. Kvarvarande bindningstid flyttas bara över och man slipper krypteringsavgiften. Nya kanaler kommer in i den takt Com hem behagar lägga till kanaler.

#5136

Postad 01 maj 2014 - 12:33

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Antar att fler fått brevet om att on demand-funktioner som Play och Filmbutik kommer att finnas tillgängliga endast på TiVo-boxarna från "slutet av 2014".
Jag antar att det är så man får uppfatta brevet dvs att det inte ens räcker med ett Max, Plus, Mellan eller Bas abonnemang plus någon av boxarna Motorola VIP1903, 1920 eller 1963 för att få tillgång till on demand utan man måste ha TiVo-boxen.
En logisk utveckling eftersom Com hem vill att vi alla ska ha TiVo men samtidigt inte särskilt populärt gentemot alla oss som ganska nyligen skaffat on demand-box. Jag antar att vi är ganska många -fler än dagens TiVo-abonnenter i alla fall.
Hade on demand-funktionerna varit bättre än de faktiskt är kanske jag hade blivit ledsen men nu spelar det nog inte så stor roll att Play försvinner. Filmbutiken och övriga filmtjänster använder jag inte heller men jag tror att många kommer att sakna on demand. :(

#5137

Postad 01 maj 2014 - 14:44

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Jag har bytt från digital-tv Extra Large till Max-abonnemang på programkort med syskonkort. Men jag har ingen TiVo-box utan fortsätter med Motorola VIP1963 on-demand och Humax HDPVR-1000c med 2TB hdd.
De nya abonnemangen Max, Plus, Mellan och Bas finns med eller utan TiVo. Vill man inte ha TiVo eller kan man av tekniska skäl inte få TiVo där man bor så fungerar de nya abonnemangen på programkort. Priset är samma som för TiVo med den skillnaden att aktiveringsavgiften bara gäller när man får ut en TiVo-box som man ju lånar. Självklart fungerar TiVoToGo, TiVo-tips, serieinspelning, trippelinspelning osv bara på TiVo-boxar.
Prismässigt kostar Max 439 kr/mån att jämföra med Extra Large som kostar 408 kr/mån.
När man byter från ett äldre digital-tv-abonnemang till ett nytt får man med sig återstående bindningstid men det blir ingen ytterligare bindningstid. Man använder befintlig digitalbox om man inte vill ha TiVo.
Fortsätter med kanalerna. Måste kolla.


Stort tack för dina svar och länken till kanalsammanställningen över x-large som jag själv inte hittade. Självklart så kan man ju stega sig igenom alla sina kanaler för att se vilka man har och inte har. Jag noterar att Playboy-TV inte finns med i Tivo max utan måste köpas till om man vill fortsätta att ha denna. I annat fall så är det som du skriver betydligt flera kanaler i tivo max till en marginell prisökning.

Skall ta mig en funderare på om jag skall byta ut mitt kanalpaket till tivo max. Dock tänker jag ha kvar min Humax HDPVR-1000. Till denna så har jag en Slingbox kopplad så jag kan se alla mina kanaler på vilken Internetuppklopplad dator/mobil/surfplatta när helst jag vill utan de begränsningar som tivo-togo har! Vad gäller play-kanalerna så är det inget som intresserar mig. De gångerna jag exempelvis vill se svt play gör jag det via en till min tv kopplad pc.

Sen är det väl som du skriver att de gamla kanalpaketen kommer att få dö svältdöden och att inga nya kanaler komemr att tillkomma. Skall bli spännande och se om det kommer några flera HD-kanaler i Viasats paket. Själv är jag ganska less på att betala fullt pris (för Viasat HD premium och Viasat Golf) utan att få alla deras HD-kanaler.

Comhem borde skämmas!

Återigen tack för att du tog dig tid att svara!

#5138

Postad 01 maj 2014 - 15:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Stort tack för dina svar och länken till kanalsammanställningen över x-large som jag själv inte hittade. Självklart så kan man ju stega sig igenom alla sina kanaler för att se vilka man har och inte har. Jag noterar att Playboy-TV inte finns med i Tivo max utan måste köpas till om man vill fortsätta att ha denna. I annat fall så är det som du skriver betydligt flera kanaler i tivo max till en marginell prisökning.

Jag missade att Playboy TV faktiskt ingår i Extra Large. Jag har inget minne av att jag hade denna kanal men det hade jag säkert. Dock brukar jag inte titta på tv efter midnatt så det är förmodligen därför jag inte saknat kanalen. :)
Å andra sidan är det förmodligen lämpligt att denna typ av kanaler inte ingår i generella kanalpaket och då kanske kommer in i hem där vuxna inte ens är medvetna om att kanaler med "erotiskt innehåll" finns tillgängliga som barn och ungdomar kan zappa in på mer eller mindre omedvetet.
I sammanhanget tycker jag det är lite lustigt att om man väljer till Viasat Premium hos Sappa så får man utöver sport och film också med Penthouse och Blue Hustler som sänder efter kl 24. Dessa ingår inte i Com hems Viasat-paket och det är väl lika bra det - skulle hellre ha Viasat Hockey HD, Viasat Sport HD, fler filmkanaler i HD och Viasat Golf HD...

Skall ta mig en funderare på om jag skall byta ut mitt kanalpaket till tivo max. Dock tänker jag ha kvar min Humax HDPVR-1000. Till denna så har jag en Slingbox kopplad så jag kan se alla mina kanaler på vilken Internetuppklopplad dator/mobil/surfplatta när helst jag vill utan de begränsningar som tivo-togo har! Vad gäller play-kanalerna så är det inget som intresserar mig. De gångerna jag exempelvis vill se svt play gör jag det via en till min tv kopplad pc.

SVTr som finns hos Com hem m fl är betydligt magrare än SVT Play. Jag struntar i att kolla om ett program finns på SVTr i boxen och går direkt till webben om jag vill se något.
Kommer knappast att sakna Play i on demand-boxen eftersom utbudet är dåligt och programmen läggs upp för sent om de överhuvud taget kommer in på Play.

Sen är det väl som du skriver att de gamla kanalpaketen kommer att få dö svältdöden och att inga nya kanaler komemr att tillkomma. Skall bli spännande och se om det kommer några flera HD-kanaler i Viasats paket. Själv är jag ganska less på att betala fullt pris (för Viasat HD premium och Viasat Golf) utan att få alla deras HD-kanaler.
Comhem borde skämmas!
Återigen tack för att du tog dig tid att svara!

Com hem kommer att göra vad de kan och vågar för att fösa över kunder till TiVo. Att man släcker ned on demand i andra boxar än TiVo är naturligtvis ett steg i den riktningen liksom att alla nya kanaler kommer in enbart i de nya abonnemangen. TiVo måste dock bevisa att det fungerar bättre än idag innan det blir något som jag känner att jag vill byta till. Kommer i alla händelser att behålla min Humax-box så länge som den snurrar för det är den bästa box som Com hem haft, alla kategorier.
Ja, Viasat och Viaplay är en sorglig historia hos Com hem. Får se om det kommer att bli någon förbättring i relationerna mellan Com hem och MTG/Viasat.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 02 maj 2014 - 11:58.


#5139

Postad 02 maj 2014 - 11:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Com hem publicerade idag siffrorna för första kvartalet 2014.
https://www.comhem.s...2-2014-data.pdf
Under sista kvartalet 2013 tecknades 38 000 TiVo-abonnemang, under första kvartalet 2014 ytterligare 36 000.
Men fortfarande har alltså bara var åttonde digital-tv-abonnent TiVo och eftersom Com hem har 1,83 milj anslutna hushåll så finns det en TiVo-box i endast ett hushåll av 25!
Visst är det märkligt att så mycket ändå handlar om TiVo i Com hems kommunikation?

#5140

Postad 02 maj 2014 - 15:50

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Com hem publicerade idag siffrorna för första kvartalet 2014.
https://www.comhem.s...2-2014-data.pdf
Under sista kvartalet 2013 tecknades 38 000 TiVo-abonnemang, under första kvartalet 2014 ytterligare 36 000.
Men fortfarande har alltså bara var åttonde digital-tv-abonnent TiVo och eftersom Com hem har 1,83 milj anslutna hushåll så finns det en TiVo-box i endast ett hushåll av 25!
Visst är det märkligt att så mycket ändå handlar om TiVo i Com hems kommunikation?

Att comhem väljer att kommunicera/marknadföra tivo tycker inte jag är speciellt konstigt, det är ju trots allt deras enda tv-produkt som går att nyteckna numera och (rätta mig om jag har fel) det är väl bara typ 6-8 månader sedan den lanserandes på bred front?

Så att dom faktiskt lyckats prångla ut ca 74.000 abonemang får väl betecknas som en lyckad lansering med tanke på den konkurrens som nu råder?!

Sedan kan man ha åsikter om deras tivo-box. Var in hos en granne som var nästintill gråtfärdig över vilket skit han blivit påsåld!!

Kan bara lugnt konstatera att någon tivo-box kommer inte in över min tröskel på överskådlig tid. Det krävs ett otal uppdateringar/förbättringar innan det är ett alternativ för min del.

Återigen comhem borde skämmas!

#5141

Postad 02 maj 2014 - 16:25

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Intressant att se att comhem stadigt tappar digital tv kunder varje kvartal senaste åren,som jag förutsa för något år sedan är dom numera under 600 000 kunder...får väl se vart det slutar.

#5142

Postad 02 maj 2014 - 17:11

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Jag har idag försökt installera min mors TiVo.

FFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...

#5143

Postad 02 maj 2014 - 17:12

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Intressant att se att comhem stadigt tappar digital tv kunder varje kvartal senaste åren,som jag förutsa för något år sedan är dom numera under 600 000 kunder...får väl se vart det slutar.

Com hems digital-tv-abonnemang peakade vid utgången av 2011 - antalet var då 658 400.
Uppenbarligen lyckas inte Com hem kompensera förlusten av de FiberKoax-nät som man haft i fastigheter som inte förlänger avtalen med Com hem utan väljer en lösning med öppet nät typ Stadsnät.
Com hem försöker genom iTUX skaffa sig en fördel som innehållsleverantör i öppna nät men det verkar inte fungera så bra överallt. I samband med att Framtidens bredband drog igång i Göteborgs allmännyttiga bostadsbolag har Com hem haft - och har - stora tekniska bekymmer. Dessutom har många boende i Göteborgs allmännytta valt att inte teckna eget abonnemang eftersom beslut fattats om att de ska få tillgång till ett kostnadsfritt grundutbud av digital-tv med bl a Kanal 5 och TV3.

#5144

Postad 02 maj 2014 - 17:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Jag har idag försökt installera min mors TiVo.

FFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...

Försökt?

Tyckte den installationen var en av de enklare jag någonsin gjort, av någon hårdvara.

#5145

Postad 02 maj 2014 - 18:46

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Försökt?

Tyckte den installationen var en av de enklare jag någonsin gjort, av någon hårdvara.


:o Vilken gud tillber du? Behövs det någon speciell ritual?

Det hade nog varit enkelt om inte Com Hem hade lyckats miffa upp allt så att boxen inte ens får åtkomst till nätet vid installation. Det går heller inte att skippa wizard:en och ställa in/felsöka saker manuellt. Felmeddelandena är felaktiga och för mer information hänvisas man till en icke existerande sida (det ska uppenbarligen läggas in en URL där, men det finns inte). Deras kundtjänst är också lite bakom flötet, om jag ska vara snäll.

Efter att ha försökt åtgärda felet så har de lyckats göra allting ännu värre, så att boxen kanske inte registreras förräns om en vecka. Dessutom har de lyckats ta bort de erbjudanden vi blivit lovade vid tecknandet (exempelvis Viasat Premium HD fritt i 3 månader + reducerat pris på bredband i 3 månader). <_<

Deras hemsida innehåller ju inte heller mer information än sedvanliga Kalle Anka-svar av typen "byt antennkabel", vilket fritt översatt till svenska betyder "byt leverantör".

Med andra ord: Boxen har inte åtkomst till Com Hem:s nät eftersom den inte är registrerad där och får det tro att försöket till anslutning kommer ifrån en icke autentiserad enhet. Det är min beskrivning, inte Com Hem:s. Deras egna feltolkning bestod av ungefär lika stora delar "öööhh..." och "okeej...".

Redigerat av Zacabeb, 02 maj 2014 - 18:47.


#5146

Postad 02 maj 2014 - 18:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1
Kan ju ha varit ren tur också. :-)

#5147

Postad 02 maj 2014 - 19:32

Unregistered7a7cefc3
  • Unregistered7a7cefc3
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Från Comhems sida: Pågående inspelningar
En av de smarta funktionerna med din TiVo-box är att den spelar in program/filmer åt dig baserat på dina rekommendationer. Du kan lätt se hur många inspelningar som pågår genom att kolla på boxen framsida och observera hur många lampor som är tända.

Min TiVo lirar in hej vilt, utan att jag initierat någon/några inspelningar. Hur stoppar jag detta ?

#5148

Postad 02 maj 2014 - 20:19

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Från Comhems sida: Pågående inspelningar
En av de smarta funktionerna med din TiVo-box är att den spelar in program/filmer åt dig baserat på dina rekommendationer. Du kan lätt se hur många inspelningar som pågår genom att kolla på boxen framsida och observera hur många lampor som är tända.

Min TiVo lirar in hej vilt, utan att jag initierat någon/några inspelningar. Hur stoppar jag detta ?

Ha ha ha
Dra ut spänningskabeln....
:D
Skämt åsido. Låter som en lurigt problem.

#5149

Postad 02 maj 2014 - 21:14

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Jag har idag försökt installera min mors TiVo.

FFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...

Ajdå, själv hade jag inga problem men det tog tid, det var det enda.

Från Comhems sida: Pågående inspelningar
En av de smarta funktionerna med din TiVo-box är att den spelar in program/filmer åt dig baserat på dina rekommendationer. Du kan lätt se hur många inspelningar som pågår genom att kolla på boxen framsida och observera hur många lampor som är tända.

Min TiVo lirar in hej vilt, utan att jag initierat någon/några inspelningar. Hur stoppar jag detta ?

ha ha stäng av TiVo-tips bara så spelar den inte in hej vilt ;)

#5150

Postad 02 maj 2014 - 21:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Precis. Men vad är problemet, å andra sidan, så länge inte hårddisken är full (och då börjar den ju ta bort det du inte bett om att bli inspelat).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.