Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 10 januari 2012 - 22:18

kastebo
  • kastebo
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Kommer alltid komma nya telefoner som är bättre än de gamla :)

Har inte sett specen eller leveransdatum för den men vad är det som är så mycket bättre med Lumia 900 jämför med 800 och när kommer man kunna köpa den?
Vet att det är större skärm men ser inte riktigt fördelen med det då upplösning är den samma i alla wp7 telefoner dvs allt blir pixligare och det är knöligare att få ner den i ficken.

Lumia 710 är en budget-wp7-mobil så den är ingen ide att jämföra med om inte pris är någon faktor.

#102

Postad 10 januari 2012 - 22:25

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Sådär, nu har jag beställt varsin Lumia 800 till mig och frun. :D

#103

Postad 10 januari 2012 - 22:51

Unregistered11dd1ec2
  • Unregistered11dd1ec2
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Jag vet väldigt lite om mobiltelefoner etc... men varför skulle någon köpa Lumia 710 eller Lumia 800 när alla vet det finns en Lumia 900 därute med bättre spec. ?


För det första så kommer förmodligen inte den komma till europa,mer avsedd för usa marknaden.Men kommer garanterat någon annan modell med större skärm,front facing camera osv..Lär nog dröja ett tag dock.Kommer alltid nya modeller som sagt.

För egen del vill jag inte ha en sån stor mobil så av den anledning kör jag mer än gärna på lumia 800 med dess 3,7" som jag tycker är perfekt.

Redigerat av Unregistered11dd1ec2, 10 januari 2012 - 22:51.


#104

Postad 11 januari 2012 - 01:25

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Hallå alla pojkar och flickor!

Sitter återigen i sitsen vi alla någon gång sitter i, det är nämligen dags att köpa mobil.

Kommer från Android men vill nu prova på något nytt och tycker att WP7 lockar en hel del och då såklart även naturligt Nokia Lumia 800. Är hyfsat imponerad av operativet och har aldrig egentligen gillat iOS statiska utseende. Användarupplevelsen i iOS är dock extremt god och därför sneglar jag även lite åt iPhone 4S-hållet.

Med Android och iOS blir man bortskämd med alla tillgängliga appar men jag vill väl ändå inte klassa mig som speciellt "appkåt". Appar gör dock saker och ting lättare, vare sig man gillar dem eller inte.

Många klankade ner och suckade åt mitt tankesätt när jag var nära att köpa Nokia N8; "Vad ska du med appar till, du kan ju göra allt via webbläsaren". Ja, det är sant, man kan göra i stort sett allt med webbläsaren, men det är ju det som är tanken med en app, att förenkla saker och ting, är det inte bland annat därför som WP7-ägare uppskattar sina "tiles"?

Klart jag kan hoppa in i webbläsaren, skriva "sf.se", bläddra runt på deras tunga sida och sen reservera ett par biljetter. Men att genom ett tryck på SF-appen, två till tryck för film och föreställning och därefter direkt kunna välja platser, det är användarvänlighet för mig.

Hur som haver, det jag är ute efter är ifall det finns en appar eller en motsvarighet till de appar som jag för närvarande frekvent använder på de andra systemen. Hittar inte mycket via Windows Marketplace, men appen kan ju ha ett alternativt namn om den inte är officiell, därför frågar jag här.

Spotify-appen ser underbar ut, hittade även en app för lokaltrafiken i Sthlm, här kommer mina övriga önskemål:

SF Bio
Hemnet
Tradera
Skype
Nordea
Blocket
TV.nu
IMDB
Prisjakt
Resrobot
Reco
Rabble
Rejta
Systembolaget
Riktiga vykort
Paypal
Avanza

Ja, det var väl de som går varmast för tillfället eller som används dagligen. Finns det några motsvarigheter till WP7 eller får man helt enkelt bege sig ut på den värdsliga vida webben?

Tack på förhand och cred till er som orkade läsa ändå ner hit :-)!

/ Daniel

#105

Postad 11 januari 2012 - 08:57

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Spotify-appen ser underbar ut, hittade även en app för lokaltrafiken i Sthlm, här kommer mina övriga önskemål:

SF Bio
Hemnet
Tradera
Skype
Nordea
Blocket
TV.nu
IMDB
Prisjakt
Resrobot
Reco
Rabble
Rejta
Systembolaget
Riktiga vykort
Paypal
Avanza

Ja, det var väl de som går varmast för tillfället eller som används dagligen. Finns det några motsvarigheter till WP7 eller får man helt enkelt bege sig ut på den värdsliga vida webben?

Tack på förhand och cred till er som orkade läsa ändå ner hit :-)!

/ Daniel


Om man väljer WP bör man vara medveten om att det är ett ganska ungt mobiloperativ men det tillkommer ständigt appar. Du kan själv enkelt söka på Marketplace efter de appar du önskar. I din lista finns exempelvis tv.nu och IMDB. En prisjaktsapp är på g, finns en tråd där de söker betatestare. Många av de appar du efterfrågar är dock svenska och det har ju inte skett någon kraftigare lansering av WP7 här än vilket gör att flera appar saknas. Tror det bästa man kan göra är att skriva till olika företag och fråga när de släpper sina WP-appar.

#106

Postad 11 januari 2012 - 11:43

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Om man väljer WP bör man vara medveten om att det är ett ganska ungt mobiloperativ men det tillkommer ständigt appar. Du kan själv enkelt söka på Marketplace efter de appar du önskar. I din lista finns exempelvis tv.nu och IMDB. En prisjaktsapp är på g, finns en tråd där de söker betatestare. Många av de appar du efterfrågar är dock svenska och det har ju inte skett någon kraftigare lansering av WP7 här än vilket gör att flera appar saknas. Tror det bästa man kan göra är att skriva till olika företag och fråga när de släpper sina WP-appar.


Jag har sökt en hel del i Marketplace och tv.nu samt IMDB fann jag ganska snabbt, men det är ju som du säger, att WP7 ännu inte fått fotfäste här hemma i Sverige. Men men, så är det, jag har dock inte lust att gå och vänta i åratal på att samtliga appar skall dyka upp så det får väl helt enkelt bli en iPhone i detta iPhone-täta land trots allt.

Upptäckte även att Lumia 800 saknar frontkamera vilket både är märkligt men som också gör att jag inte kan lägga mina slantar på denna om det nu hade blivit WP7.

Tack för svaret!

#107

Postad 12 januari 2012 - 00:24

Pecka5
  • Pecka5
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Det finns väl inte videosamtal i WP 7 heller ?

#108

Postad 12 januari 2012 - 08:51

Unregistered083cfc4d
  • Unregistered083cfc4d
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Alltså... klart det kommer nya och bättre telefoner hela tiden... men nu var verken 800 ell. 900 ute än. Och sen är 900 spec. ju bättre än 800 tex. 4g, större skärm, bättre batteri, bättre kamera, blåtand 3(?) etc.

Att Nokia väljer inte att släppa den i Europa men bara i USA gör dett inte bättre... man skulle nästen tro Europa bara får beta versionen av denna telefon.

#109

Postad 12 januari 2012 - 13:28

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Alltså... klart det kommer nya och bättre telefoner hela tiden... men nu var verken 800 ell. 900 ute än. Och sen är 900 spec. ju bättre än 800 tex. 4g, större skärm, bättre batteri, bättre kamera, blåtand 3(?) etc.

Att Nokia väljer inte att släppa den i Europa men bara i USA gör dett inte bättre... man skulle nästen tro Europa bara får beta versionen av denna telefon.


För mig är större skärm inte bättre då jag inte gillar "klumpiga" telefoner, så därför kommer jag köra på 800 istället för att vänta på 900. Frontkamera är heller ingenting som jag anser fyller någon funktion. 4G hade väl inte varit helt fel, men innan det är helt utbyggt i Sverige och där jag bor så är det nog dags för ny mobil igen.

Men visst, alla är olika och många kommer säkert skippa 800 och vänta på 900 istället (om den nu kommer till Sverige), men inte jag.

#110

Postad 12 januari 2012 - 13:54

Crockett
  • Crockett
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Finns det ens någon operatör i Sverige som stödjer 4G i mobilen?
Om det gör det så lär det kosta en förmögenhet att ha det, det är nog ett år kvar innan 4g blir aktuellt som något användbart i mobilen till skälig kostnad. Sen finns även problemet med utbyggnad, det är väl inte så tillgängligt just nu mer än i större städer?

Jag har beställt en 800 nu, den kommer passa mig utmärkt. Att den saknar ffc känns som en bagatell då jag har provat det en enda gång och aldrig användt det sen dess. Däremot NFC hade jag gärna sett i den men även det lär dröja ett tag innan det blir funktionellt.

#111

Postad 12 januari 2012 - 14:20

Unregistered083cfc4d
  • Unregistered083cfc4d
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
http://www.tele2.se/...byggnad-4g.html

Tror jag glömmer Nokia fn.;-)

#112

Postad 13 januari 2012 - 09:34

Unregistered11dd1ec2
  • Unregistered11dd1ec2
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Jovisst är 4G på gång,men känner väl inte direkt att jag behöver den hastigheten på en mobiltelefon i mitt dagliga användande.Kanske om man sitter flera timmar om dagen på tåget/bussen..
Det är lite för ungt fortfarande i sverige för att släppa 4G mobiler,kanske framåt hösten..
Sedan så är det frågan hur mycket mer batteri den slukar,visst större batteri i 900:an men vi får se.

För egen del klarar jag mig utmärkt på 3G och kommer köra på 800 som jag beställt.

#113

Postad 13 januari 2012 - 13:33

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Har haft Lumia 800 i ungefär 1 vecka.
Håller med många här att Nokia har gjort en riktigt snygg lur med ett faktiskt riktigt fräscht WP7. Allt fungerar relativt bra och jag tror att det kommer dyka upp många svenska appar i framtiden när den väl lanseras här i Sverige.
Nu till det stora problemet.
Batteriet är en smärre katastrof. Det håller typ mellan 8-10 timmar fastän den ligger i standby-läge. Testade att sätta den i flygplansläge under natten, full laddad runt 23.00, 1/3 del kvar av batteriet runt 08.00. Jag har varit i kontakt med Nokia och dom uppger att detta är ett mjukvaru problem som ska fixas under Januari.
Riktigt jobbigt är det iaf då detta är en schysst lur. Förhoppningsvis håller Nokia det dom lovar och fixar till detta så fort som möjligt.

#114

Postad 13 januari 2012 - 13:59

Crockett
  • Crockett
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Har haft Lumia 800 i ungefär 1 vecka.
Håller med många här att Nokia har gjort en riktigt snygg lur med ett faktiskt riktigt fräscht WP7. Allt fungerar relativt bra och jag tror att det kommer dyka upp många svenska appar i framtiden när den väl lanseras här i Sverige.
Nu till det stora problemet.
Batteriet är en smärre katastrof. Det håller typ mellan 8-10 timmar fastän den ligger i standby-läge. Testade att sätta den i flygplansläge under natten, full laddad runt 23.00, 1/3 del kvar av batteriet runt 08.00. Jag har varit i kontakt med Nokia och dom uppger att detta är ett mjukvaru problem som ska fixas under Januari.
Riktigt jobbigt är det iaf då detta är en schysst lur. Förhoppningsvis håller Nokia det dom lovar och fixar till detta så fort som möjligt.


Lösningen är på G ryktas det om.
Här är en länk där du kan läsa lite om det.

http://wmpoweruser.c...-out-next-week/

#115

Postad 13 januari 2012 - 15:11

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Lösningen är på G ryktas det om.
Här är en länk där du kan läsa lite om det.

http://wmpoweruser.c...-out-next-week/


Det låter ju bra hoppas man får den nästa vecka.

#116

Postad 13 januari 2012 - 17:51

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Tror jag också hoppar på tåget. Var inne att gå från min gamla n97 till Iphone men nja inte än, ska prova den här. =)

#117

Postad 14 januari 2012 - 18:08

trollett
  • trollett
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Spel som kostar 7:- till iPhone, kostar 24:- till WP-telefoner. Hur kommer det sig?

#118

Postad 15 januari 2012 - 11:17

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Spel som kostar 7:- till iPhone, kostar 24:- till WP-telefoner. Hur kommer det sig?


Reflekterade precis över samma sak!

#119

Postad 17 januari 2012 - 11:26

Crockett
  • Crockett
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Någon som hört något om leveranser?
Jag beställde tidigt från Dustin och nu hade dem ändrat sin status till 1-2 dagar innan leverans. Ringde dem för att se om det stämde och fick beskedet att den kommer i mars som det ser ut nu???

Levererar Nokia bara till operatörer i början eller finns det någon annan förklaring?

#120

Postad 17 januari 2012 - 11:45

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Någon som hört något om leveranser?
Jag beställde tidigt från Dustin och nu hade dem ändrat sin status till 1-2 dagar innan leverans. Ringde dem för att se om det stämde och fick beskedet att den kommer i mars som det ser ut nu???

Levererar Nokia bara till operatörer i början eller finns det någon annan förklaring?


Köp från Expansys istället, billigare samt leverans redan i veckan!

#121

Postad 18 januari 2012 - 18:11

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Min åker på reparation nu. Har haft stora problem med batteriet då det tar slut efter ca 8-10 timmar oavsett om mobilen används eller inte. Nokia bad mig att ta ut sim kortet samt ladda batteriet fullt. Från att batteriet var full-laddat så tog batteriet slut efter 10 timmars, utan sim kort i. En standby tid på 10 timmar är ju nästan skrattretande. Förmodligen är min telefon ett måndags-ex och inte en mjukvaru bugg. Hoppas på att Anovo är snabba och skickar en ny lur till mig, orkar ej använda min jobbiga backup lur från 2009 :(.
Jag vet att Nokia Lumia 800 har batteri problem men är det någon annan härinne som har stött på samma problem som mig?

Redigerat av 10cent, 18 januari 2012 - 18:22.


#122

Postad 18 januari 2012 - 20:59

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Alltså... klart det kommer nya och bättre telefoner hela tiden... men nu var verken 800 ell. 900 ute än. Och sen är 900 spec. ju bättre än 800 tex. 4g, större skärm, bättre batteri, bättre kamera, blåtand 3(?) etc.

Att Nokia väljer inte att släppa den i Europa men bara i USA gör dett inte bättre... man skulle nästen tro Europa bara får beta versionen av denna telefon.

Sant eller inte, men saxat från internet.

The Nokia Lumia 900 will launch across Europe including Ireland in Q.2 of 2012. We cannot confirm whether Vodafone will stock it or not at this point. Hope that answers your questions guys?! – Nokia Ireland

#123

Postad 18 januari 2012 - 23:10

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Jag vet att Nokia Lumia 800 har batteri problem


Batteriuppdateringen verkar vara på väg ut nu:
http://discussions.n...06/td-p/1277517

#124

Postad 19 januari 2012 - 09:42

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Batteriuppdateringen verkar vara på väg ut nu:
http://discussions.n...06/td-p/1277517


Har ju ännu inte skickat den till anvovo.. Men när jag kopplar luren till datorn så står det att jag har senaste mjukvaran.

#125

Postad 19 januari 2012 - 10:26

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Har ju ännu inte skickat den till anvovo.. Men när jag kopplar luren till datorn så står det att jag har senaste mjukvaran.


Som det står i länken, uppdateringen har skickats ut idag, men kan ta upp till 2 veckor innan alla fått uppgraderingen.

"Please note that the update is released gradually, which means that not everybody will get the Zune update at the same time or on the same day, but the rollout is planned to be completed within approximately two weeks ."

#126

Postad 19 januari 2012 - 13:54

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Som det står i länken, uppdateringen har skickats ut idag, men kan ta upp till 2 veckor innan alla fått uppgraderingen.

"Please note that the update is released gradually, which means that not everybody will get the Zune update at the same time or on the same day, but the rollout is planned to be completed within approximately two weeks ."


Japp såg det... Nu är jag i valet o kvalet... Nokia har ordnat ett reparations ärende det ända jag väntar på är anovos fraktsedel och sen skickas luren till Anvovo för rep.
Känns lite delat när man googlar vissa uppger att batteriet blir bättre andra uppger att det fortfarande är problem.
Två saker jag undrar över:
1. Fixar denna update batteri problemet helt och hållet?
2. Är batteri problemet verkligen enbart ett mjukvaru problem eller kan det vara ett hårdvaru problem också?

#127

Postad 19 januari 2012 - 14:24

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Japp såg det... Nu är jag i valet o kvalet... Nokia har ordnat ett reparations ärende det ända jag väntar på är anovos fraktsedel och sen skickas luren till Anvovo för rep.
Känns lite delat när man googlar vissa uppger att batteriet blir bättre andra uppger att det fortfarande är problem.
Två saker jag undrar över:
1. Fixar denna update batteri problemet helt och hållet?
2. Är batteri problemet verkligen enbart ett mjukvaru problem eller kan det vara ett hårdvaru problem också?


Jag skulle vänta

#128

Postad 20 januari 2012 - 23:07

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Finns det någon som vet om Lumia har börjat skickas ut från de stora operatörerna?
Blir lite orolig när man ser att vissa butiker sjkutit upp leveransdatumen till februari.

#129

Postad 21 januari 2012 - 09:29

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Prata med tre igår och dom hade sina i lager och den skulle skickas på måndag.

#130

Postad 21 januari 2012 - 18:01

Moleskin
  • Moleskin
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Nyss hämtat min lumia 800. De hade några inne på tre i Lund. Grymt bra första intryck! Kan man tvinga den att söka efter batteri-fixen eller man får vänta tills den plingar till och säger att den hittat den själv?

#131

Postad 21 januari 2012 - 19:00

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Grattis till en plats på förstasidan på Prisjakt, måste ha varit med Nokia N8 som Nokia fanns representerad där tidigare. WP7 + Nokia kanske blir lyckosamt ändå. Nokia har en länk över 800 Lumias lansering i världen: http://events.nokia....miamomentummap/

#132

Postad 21 januari 2012 - 23:24

gosh
  • gosh
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Grattis till en plats på förstasidan på Prisjakt, måste ha varit med Nokia N8 som Nokia fanns representerad där tidigare. WP7 + Nokia kanske blir lyckosamt ändå. Nokia har en länk över 800 Lumias lansering i världen: http://events.nokia....miamomentummap/


Med tanke på rapporten från Microsoft verkar det senaste versionen av Windows Phone inte vara någon hitt, Microsoft drar in bra mycket mer pengar på licenspengar från Android jämfört med vad de tjänar på sitt eget mobiloperativ

Redigerat av gosh, 21 januari 2012 - 23:24.


#133

Postad 21 januari 2012 - 23:58

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Med tanke på rapporten från Microsoft verkar det senaste versionen av Windows Phone inte vara någon hitt, Microsoft drar in bra mycket mer pengar på licenspengar från Android jämfört med vad de tjänar på sitt eget mobiloperativ


Vänta och se...

#134

Postad 22 januari 2012 - 00:30

gosh
  • gosh
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Vänta och se...

Microsoft har inte kompetensen för att komma ikapp de andra, windows phone kan inte bli något annat än något på marginalen

#135

Postad 22 januari 2012 - 01:15

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Microsoft har inte kompetensen för att komma ikapp de andra, windows phone kan inte bli något annat än något på marginalen

Det vore intressant att få veta vad du läser in i ordet kompetens?

#136

Postad 22 januari 2012 - 11:37

gosh
  • gosh
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Det vore intressant att få veta vad du läser in i ordet kompetens?


Skicklighet, typ att man är duktig på sitt arbete. De saknar tillräckligt många och duktiga programmerare för att kunna utveckla ett konkurrenskraftigt operativ till smartphones.
Tror det är därför de skall byta kerneln till samma som i windows 8. Först då kan de möjligen bli konkurrenskraftiga igen, windows phone blir det inte

Redigerat av gosh, 22 januari 2012 - 11:37.


#137

Postad 22 januari 2012 - 12:44

Zymme
  • Zymme
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan hitta en i lager på nätet (ingen import från Tyskland)?
Eller i butik i Malmö/Lund trakterna?

Skulle vilja handla den på Dustin eller Komplett men dom verkar ju inte ha den i lager förom en vecka tidigast.
Alldeles för lång väntan :-)

#138

Postad 22 januari 2012 - 12:47

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Skicklighet, typ att man är duktig på sitt arbete. De saknar tillräckligt många och duktiga programmerare för att kunna utveckla ett konkurrenskraftigt operativ till smartphones.
Tror det är därför de skall byta kerneln till samma som i windows 8. Först då kan de möjligen bli konkurrenskraftiga igen, windows phone blir det inte


Som användare av både iOS och den senare tiden Android så går jag nu över till wp7. Finner det överlägset båda de andra alternativen. Android har bra mycket mer frihet det gillar jag men wp7 känns modernt och användarvänligt i sitt gränssnitt. Dessutom är jag så sjukt jävla trött på androids micro laggande som man inte kan komma ifrån vilken kraft man än har i luren. iOS är som Android fast mycket mer begränsat. Som sagt wp7 är också begränsat men det kompenseras med ett modernt gränssnitt som är kul att använda till skillnad från de andra två.

Känns som Lumia 800 blir en hit. Tycker både iOS och Android känns stenålder i jämförelse när det gäller uppbyggnad av gränssnittet.

Redigerat av deeyay, 22 januari 2012 - 12:53.


#139

Postad 22 januari 2012 - 12:53

Moleskin
  • Moleskin
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Någon som vet var man kan hitta en i lager på nätet (ingen import från Tyskland)?
Eller i butik i Malmö/Lund trakterna?

Skulle vilja handla den på Dustin eller Komplett men dom verkar ju inte ha den i lager förom en vecka tidigast.
Alldeles för lång väntan :-)


Som sagt så fick jag tag på en från tre-butiken i Lund igår. Tror det var tänkt att de skulle börja säljas först på måndag egentligen men de var schysta och kollade om det fanns några på lagret och det gjorde det :)

#140

Postad 22 januari 2012 - 12:53

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Funderar själv på att byta ut Iphone4 mot en Nokia Lumia 800, finns säkert massor med appar som man kommer sakna men just nu är det väl bara Sonos appen som jag inte kan vara utan. Iphonen kan man så klart använda som fjärr till det systemet i väntan på en WP7 app.

#141

Postad 22 januari 2012 - 12:53

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Skicklighet, typ att man är duktig på sitt arbete. De saknar tillräckligt många och duktiga programmerare för att kunna utveckla ett konkurrenskraftigt operativ till smartphones.
Tror det är därför de skall byta kerneln till samma som i windows 8. Först då kan de möjligen bli konkurrenskraftiga igen, windows phone blir det inte

Måste ju säga att det isf är lite märkligt att WP7 får så fin kritik i media... ;) Nokia med WP7 ser i mina ögon ut som något extremt lovande.

Kul läsning för oss som uppskattar kombon Nokia/MS.

#142

Postad 22 januari 2012 - 12:57

gosh
  • gosh
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Måste ju säga att det isf är lite märkligt att WP7 får så fin kritik i media... ;) Nokia med WP7 ser i mina ögon ut som något extremt lovande.

Kul läsning för oss som uppskattar kombon Nokia/MS.


Njae, de finns ljuspunkter men nog har den fått sämre betyg än exempelvis N9'an som man inte alls satsat på och inte har fått i närheten av så stor reklambudget.
När Android gänget kommer ut med alla sina multicores mobiler och skärmarna ligger på 720p, vem köper då en windows phone för nästan samma pris?

Enda möjligheten för windows phone är att dra ner priset ordentligt

#143

Postad 22 januari 2012 - 13:08

Zymme
  • Zymme
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Som sagt så fick jag tag på en från tre-butiken i Lund igår. Tror det var tänkt att de skulle börja säljas först på måndag egentligen men de var schysta och kollade om det fanns några på lagret och det gjorde det :)


Tack för snabbt svar :-) Synd dom har stängt idag. Försöker hitta nrt till Tele 2 på Nova men det verkar ju omöjligt :(
Vad fick du ge för den i butiken? Eller du förlängde abonomanget?

En dag till release ju, men det är ju kämpig väntan (speciellt en söndag) :-)

#144

Postad 22 januari 2012 - 13:29

Moleskin
  • Moleskin
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag förlängde abonnemanget. Pott 399:- i 18 månadet så fick jag den "gratis" till det. Var inne i tele2-butiken också men de hade inte den då.

#145

Postad 22 januari 2012 - 14:08

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar :-) Synd dom har stängt idag. Försöker hitta nrt till Tele 2 på Nova men det verkar ju omöjligt :(
Vad fick du ge för den i butiken? Eller du förlängde abonomanget?

En dag till release ju, men det är ju kämpig väntan (speciellt en söndag) :-)

Kolla denna på Blocket i Lund: http://www.blocket.s...tm?ca=23_10&w=1

#146

Postad 22 januari 2012 - 14:38

Zymme
  • Zymme
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag förlängde abonnemanget. Pott 399:- i 18 månadet så fick jag den "gratis" till det. Var inne i tele2-butiken också men de hade inte den då.


Då är det inte lönt o jaga Tele2 på nova då :) Dom sa inte när dom skulle få in den?
Tele 2 i malmö har ju tyvärr stängt idag:(

Någon som vet om Tre:s och Telias kontantkort är låsta till dom eller man kan sätta i ett Tele 2 simkort i dom?

Kolla denna på Blocket i Lund: http://www.blocket.s...tm?ca=23_10&w=1


Tack för tips, men är ute efter den svarte :)

#147

Postad 22 januari 2012 - 15:03

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Skicklighet, typ att man är duktig på sitt arbete. De saknar tillräckligt många och duktiga programmerare för att kunna utveckla ett konkurrenskraftigt operativ till smartphones.
Tror det är därför de skall byta kerneln till samma som i windows 8. Först då kan de möjligen bli konkurrenskraftiga igen, windows phone blir det inte


Finns det någon som har möjlighet att utmana Google och Apple, så är det just MS. De har kunnandet, resurserna, pengarna, kontakterna.. osv. När många andra skulle ge upp kan MS köra igenom sitt "med våld" om de så vill. Som de t.ex. gjorde med Xboxen. När de sade att de kommer att utmana Playstation var det många som skrattade och trodde de aldrig skulle klara det. Det tog många år, och första versionen var en stor förlust. Men idag, 10 år senare, är det ingen som skrattar..

Jag tror samma kommer att hända med WP. WP kommer inte snabbt att slå igenom.. utan sakta men säkert. Om 3, 4, 5 år så är WP något att räkna med..

#148

Postad 22 januari 2012 - 16:19

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Fördelen med att köpa på netonnet och få en tysk import är väl att man då får möjlighet att välja grått tema för tiles. Vill själv ha det så drog en beställning igår från dem.

#149

Postad 22 januari 2012 - 18:59

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Fördelen med att köpa på netonnet och få en tysk import är väl att man då får möjlighet att välja grått tema för tiles. Vill själv ha det så drog en beställning igår från dem.


Vilken färg på temat kommer de svenska ha?
Har de lagt till ett extra tema på den tyska modellen eller har de ersatt det?
Det tema som syns på blocket annonsen ovan finns det med i den tyska?

Några nackdelar med att köpa ett tyskt exemplar, fungerar alla tjänster osv i Sverige?
Är det bara start loggan som är annars men resten lika?

Den som Expansys säljer, är det samma som den Netonnet har?

Säljs den svenska modellen endast låst till en operatör? Blir man kanske tvungen att köpa en tysk om man inte vill skaffa ett abonnemang

Mycket frågor hoppas få svar på någon av de . Tack

Redigerat av Andreas951, 22 januari 2012 - 19:07.


#150

Postad 22 januari 2012 - 19:28

Moleskin
  • Moleskin
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Vilken färg på temat kommer de svenska ha?
Har de lagt till ett extra tema på den tyska modellen eller har de ersatt det?
Det tema som syns på blocket annonsen ovan finns det med i den tyska?

Några nackdelar med att köpa ett tyskt exemplar, fungerar alla tjänster osv i Sverige?
Är det bara start loggan som är annars men resten lika?

Den som Expansys säljer, är det samma som den Netonnet har?

Säljs den svenska modellen endast låst till en operatör? Blir man kanske tvungen att köpa en tysk om man inte vill skaffa ett abonnemang

Mycket frågor hoppas få svar på någon av de . Tack


på den svenska finns magenta, lila, blågrön, limegrön, brun, rosa, mango, blå, röd, grön och nokia blue. iaf på min från tre



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.