Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Marantz ARC problem

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 april 2016 - 22:55

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Hej,

 

Fram tills idag har min nyinköpta SR5010 fungerat felfritt men helt plötsligt har ARC slutat att fungera. 

Märkte det först då jag startade min TV (LG 55EC930V) att förstärkaren inte sattes på samtidigt vilket den har gjort tidigare eftersom jag kör smartlink.

När jag väl startat upp förstärkaren så får jag inget ljud på TVn via ARC, höjer volymen men fortfarande ingenting.

Testar andra saker såsom spotify connect samt webradio och det är helt dött där också.

Efter att pillat med diverse inställningar utan framgång så gör jag en fabriksåterställning och får äntligen ljud igen MEN arc fungerar fortfarande inte.

 

När jag försöker aktivera ARC under inställningarna på min förstärkare likt detta: inställningsguide --> Anslutning av TV-Ljud så hänger den sig, kan varken trycka på Tillbaka eller Nästa. Det ända sättet att komma vidare är att trycka på "BACK" på fjärrkontrollen och först då när en popup som frågar om man vill lämna inställningsguiden så släpper fryset och man kan trycka på Nästa.

På nästa sida kan jag enbart välja Digital Optisk, HDMI-ARC är alltså inte ens en valmöjlighet helt plötsligt längre!

 

Någon som en aning vad detta kan bero på?

 



#2

Postad 16 april 2016 - 10:33

Unregisteredbb823404
  • Unregisteredbb823404
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Har med diverse olika bekymmer med min Marantz SR7009, bland annat ARC ihop med min LG 55UB850V,

Serviceverkstaden ville jag skulle testa med annan HDMI-kabel än den jag köpte ny från Supra som funkat bra i flera månader. Bara drygt att jag måste flytta receivern fram till tvn för det ska räcka till med de andra kablar jag har. 

Spotify connect har varit problem med förut men numera funkar det fint, samma med trådlöst nätverk i förstärkaren. Filmade en snutt en annan gång den j*vlades som min säljare vidarebefodrat till serviceverkstaden. 

https://www.youtube.com/watch?v=sR9RT-x8Xh0



#3

Postad 18 april 2016 - 07:19

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Har med diverse olika bekymmer med min Marantz SR7009, bland annat ARC ihop med min LG 55UB850V,

Serviceverkstaden ville jag skulle testa med annan HDMI-kabel än den jag köpte ny från Supra som funkat bra i flera månader. Bara drygt att jag måste flytta receivern fram till tvn för det ska räcka till med de andra kablar jag har. 

Spotify connect har varit problem med förut men numera funkar det fint, samma med trådlöst nätverk i förstärkaren. Filmade en snutt en annan gång den j*vlades som min säljare vidarebefodrat till serviceverkstaden. 

https://www.youtube.com/watch?v=sR9RT-x8Xh0

 

Ifrån ingenstans fungerar allt som det ska igen utan att jag gjort någonting egentligen, väldigt märkligt.



#4

Postad 18 april 2016 - 10:57

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Det kan bero i vilken ordning apparaterna sätts igång för HDMI kan i sällsynta fall inte koppla upp sig ordentligt om apparater slås på i olycklig ordning.

Kopieringsskyddet HDCP är det som spökar men de flesta av dagens förstärkare kan hantera att detta.

 

Ok tack för svaret.

Lite jobbigt då när man kopllar ihop via smartlink och grejerna startas samtidigt när man sätter på TV:n.



#5

Postad 20 april 2016 - 07:12

Unregistered71a682bb
  • Unregistered71a682bb
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0
När inställningarna och menyerna krånglar kanske du kan testa att installera om den senaste firmware som finns för tv och förstärkaren.

Det kan också bero på glapp trots att man tycker kabeln är felfri. Helt plötsligt började det gå troll i ARC med en kabel som tidigare inte krånglat. Allt annat fungerade fortfarande felfritt med den. En annan kabel löste problemet med ARC:n och den defekta kabeln funkar felfritt med en annan komponent som inte använder just ARC.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.