Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rise of the Tomb Raider

523 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 augusti 2014 - 19:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=zRr8jVrMlJU

Kommer julen 2015. Fanns ingen tråd så...

Anyway, såg en intressant sak om detta idag. En ny teknik för att göra trovärdiga ansikten som ger mycket fler referenspunkter. Man målar på fluorescerande färg istället för att sticka nålar överallt. 7 000 ref vs 90 i vanliga fall.

Postad bild

Blir spännande att se hur det ser ut, men det är ju tyvärr lång tid kvar.

#2

Postad 08 augusti 2014 - 11:44

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Ett spel man ser fram emot iaf. Med denna nya (?) teknik, så satsar dom på en helt ny nivå på realism i karaktärerna. Nextgen är på gång på riktigt nu kanske.

http://youtu.be/9bdUHZpigVs

#3

Postad 08 augusti 2014 - 12:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nextgen är på gång på riktigt nu kanske.

Jag tror spelet är crossgen och i så fall har det ju ingen chans mot t.ex. UC4. Men många spel som gjorts enbart för PS4/X1 kommer nästa år så det börjar på riktigt nästa år kan man väl säga. I år har vi knappt fått en handfull sådana spel, bara massa remasters.

Tekniken är ny i spelsammanhang men har använts i en del filmer, bland annat senaste Pirates.

Redigerat av Zoiler, 08 augusti 2014 - 12:11.


#4

Postad 08 augusti 2014 - 13:07

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Ja, det är väl antagligen crossgen. Men med lite tur så gör dom det till nextgen och sen får någon porta över det till lastgen. Ja, det är mycket remasters/remakes vilket jag inte har något emot om det är bra spel. Men ska bli kul och se vad den nya tekniken har att tillföra spelvärlden.

#5

Postad 08 augusti 2014 - 13:24

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
wow! jag är peppad.

#6

Postad 08 augusti 2014 - 13:29

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0
Ett spel som släpps julen 2015 borde inte utvecklas med de gamla konsollerna som grund. Förhoppningsvis är det inte så heller. Redan i förra Tomb Raider var ju PC-versionen mycket bättre än 360/PS3-versionen, med TressFX, mycket bättre texturer, tesselation osv. Det mesta av det hängde sen med till "nextgen" versionen, och det är ju ganska logiskt att de tänkte på det redan vid utvecklingen av standardversionen (Definitive Edition är baserad på PC-versionen).

De kan porta till 360 och PS3 i efterhand...

Redigerat av Ageve, 08 augusti 2014 - 13:38.


#7

Postad 08 augusti 2014 - 13:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ett spel som släpps julen 2015 borde inte utvecklas med de gamla konsollerna som grund. Förhoppningsvis är det inte så heller. Redan i förra Tomb Raider var ju PC-versionen mycket bättre än 360/PS3-versionen, med TressFX, mycket bättre texturer, tesselation osv. Det mesta av det hängde sen med till "nextgen" versionen, och det är ju ganska logiskt att de tänkte på det redan vid utvecklingen av standardversionen (Definitive Edition är baserad på PC-versionen).

De kan porta till 360 och PS3 i efterhand...

Det är inte bara grafiken som påverkas, hela designen måste tänka på att det finns en 360/PS3-version så de kan inte ta ut svängarna som de kunde göra annars med banor, fysik, AI. Även om de utvecklar till currentgen som grund så blir det alltid sämre av att det finns en lastgenport med i bilden.

Kommer säkert bli bra ändå, men tja, man vill ju helst att crossgen ska dö ut så fort som möjligt.

Watch Dogs sålde inte ens 1/4 på lastgen jämfört med currentgen så det blir mindre och mindre nödvändigt att ha med lastgen i tankarna, och så sent som vintern 2015 förstör det nog bara mer än det hjälper när det ställs bredvid nästa Halo, UC och Mass Effect.


Edit: Det här spelet har säkert varit under utveckling ett tag och det bygger på en crossgenmotor förmodligen (samma som förra spelet antar jag, eller modifierad version). Jag tror inte utvecklarna räknade med att 360/PS3 skulle droppa så snabbt som de gjort i försäljning, de trodde nog att de skulle kunna sälja bra på dem ett tag till. Så detta spelet borde vara gjort med en crossgenmotor och ett hyfsat fokus på crossgen, för sent att ändra nu liksom.

Lite samma som Arkham Knight som fortfarande kör på UE3. Men det ser förstås snyggt ut ändå, det kommer detta också göra. Men säkerligen ser man skillnad jämfört med de spel som enbart är för currentgen, inte bara i grafik.

Redigerat av Zoiler, 08 augusti 2014 - 13:54.


#8

Postad 08 augusti 2014 - 14:12

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Tomb Raider definitive edition såg riktigt bra tycker jag och håller nya spelet den standarden, så är jag nöjd. Grafik är ju faktiskt inte allt i ett spel. Men eftersom dom själva säger att det ska bli en helt ny realism i spelet med nya "tekniken", så kommer det antagligen se ännu bättre ut.

#9

Postad 08 augusti 2014 - 14:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jo det är klart det kommer se bättre ut, det kommer se nog bra ut t o m.

Men det kommer inte vara det spelet som sätter standarden för den här generationen om man säger så. Och du är ju nöjd nu med den grafiken du fick i TR: DE, men spola fram ett år när du har sett massa andra titlar så kanske du tycker att de ligger efter, inte bara i grafik utan i AI och fysik.

#10

Postad 08 augusti 2014 - 14:30

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Ja så är det ju. Ska bli kul att se hur spelen är om ett par år.

#11

Postad 08 augusti 2014 - 19:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Peppad! Trist att behöva vänta så länge.

#12

Postad 12 augusti 2014 - 13:54

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
hmmm detta spel blir tydligen XBOX exklusivt.... och iom det så dog serien för mig iaf.

#13

Postad 12 augusti 2014 - 14:03

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

hmmm detta spel blir tydligen XBOX exklusivt.... och iom det så dog serien för mig iaf.


Troligtvis bara tidsexklusivt. Med tanke på att remastern av förra spelet sålde typ dubbelt så mycket på PS4 än på XBONE så fick nog Microsoft slanta upp en hel del för denna exklusivitet.

#14

Postad 12 augusti 2014 - 14:07

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Troligtvis bara tidsexklusivt. Med tanke på att remastern av förra spelet sålde typ dubbelt så mycket på PS4 än på XBONE så fick nog Microsoft slanta upp en hel del för denna exklusivitet.


jo kanske det men jag har inget sug att plocka upp ett år gammalt spel till nypris vilket lär bli fallet när det väl kommer ut på PS4. Remastrade versioner från förra generationen till den nya har jag inte problem med men exklusiva spel som släpps något år senare har jag problem med.

#15

Postad 12 augusti 2014 - 14:08

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 1
Hatar exklusiva spel varför kan dem inte bara låt oss välja vilket system vi vill spela på.... Bara för Xboxen går sämre än ps4 så måste microsoft köpa sig exklusivitet....

#16

Postad 12 augusti 2014 - 14:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hatar exklusiva spel varför kan dem inte bara låt oss välja vilket system vi vill spela på.... Bara för Xboxen går sämre än ps4 så måste microsoft köpa sig exklusivitet....


Bara för det kommer jag skita i att köpa One helt. Hade tänkt skaffa den nästa år men inte nu. De kan få behålla sin jävla konsoll. Får bli PC versionen istället.

#17

Postad 12 augusti 2014 - 14:23

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

hmmm detta spel blir tydligen XBOX exklusivt.... och iom det så dog serien för mig iaf.


Man får verkligen hoppas att det är tidsbegränsat. Annars har de effektivt dödat Tomb Raider...

#18

Postad 12 augusti 2014 - 14:25

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Man får verkligen hoppas att det är tidsbegränsat. Annars har de effektivt dödat Tomb Raider...


ja verkligen. men för mig personligen dog all pepp.

#19

Postad 12 augusti 2014 - 14:30

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Vafan säger ni! Det va ju ett av spelen man såg mest fram emot! Nu kanske några kommer bli "sura", men det är så jävla typiskt Microsoft det här! Ska alltid betala och "förstöra"

#20

Postad 12 augusti 2014 - 14:31

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 1
Garanterat tidsexklusivt. Uncharted och TR släpps väl ungefär samtidigt, julen 2015. Så i mina ögon är det ingen större förlust om det är tidsexklusivt.

#21

Postad 12 augusti 2014 - 14:50

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Bara för det kommer jag skita i att köpa One helt. Hade tänkt skaffa den nästa år men inte nu. De kan få behålla sin jävla konsoll. Får bli PC versionen istället.


PC-versionen? Om det blir exklusivt till xbox, så blir det ingen pc-version heller. Men du kanske menar om det är tidsexklusivt såklart. :)

#22

Postad 12 augusti 2014 - 14:53

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 5
De borde även passa på och byta titel till:
Fall of the Tomb Raider.

#23

Postad 12 augusti 2014 - 15:10

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Inte en chans att detta blir Xbox exklusivt, det är lika sannolikt som att Battlefield 5 enbart kommer till GAMEBOY.

#24

Postad 12 augusti 2014 - 15:23

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Dom har ju just gått ut och sagt att det blir exklusivt till krysslådan. :)


Dear Tomb Raider Community,

As you may have seen, we’ve just announced that Rise of the Tomb Raider, coming Holiday 2015, is exclusively on Xbox. We consider all of you to be the lifeblood of Tomb Raider and the work we do at Crystal. I’d like to give you some insight into this decision, and why we feel this is the very best thing for the Tomb Raider sequel we’re creating at the studio.

Tomb Raider in 2013 was a success due in large part to your continued support. Our goal has always been to deliver something truly special with Rise of the Tomb Raider. Today’s announcement with Microsoft is one step to help us put Tomb Raider on top of action adventure gaming. Our friends at Microsoft have always seen huge potential in Tomb Raider and have believed in our vision since our first unveil with them on their stage at E3 2011. We know they will get behind this game more than any support we have had from them in the past - we believe this will be a step to really forging the Tomb Raider brand as one of the biggest in gaming, with the help, belief and backing of a major partner like Microsoft.

This doesn’t mean that we’re walking away from our fans who only play on PlayStation or on PC. Those are great systems, with great partners, and amazing communities. We have Lara Croft and the Temple of Osiris coming to those platforms this December, and Tomb Raider: The Definitive Edition is available on PS4.

We know that there are probably many more questions and concerns. Please do send them to us, and we’ll answer to the best of our ability. Meanwhile we’re going all out to try and make something truly special - the most ambitious Tomb Raider game ever built.

Thanks,

Darrell Gallagher
Crystal Dynamics Head of Studios

Redigerat av walkiii, 12 augusti 2014 - 15:25.


#25

Postad 12 augusti 2014 - 15:31

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Najs! Gillar exlusiva spel, iaf när det gynnar mig :-P detta kommer säkert att spelas i framtiden då jag uppskattade det förra.

#26

Postad 12 augusti 2014 - 15:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1
Battlefield 5 gameboy exclusive confirmed!

#27

Postad 12 augusti 2014 - 15:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 2
De vill rendera spelet i 720p 30fps så då fanns det bara en optimal konsol att köra på. :P ;)

#28

Postad 12 augusti 2014 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Battlefield 5 gameboy exclusive confirmed!

Haha.

Dock, om det nu skulle bli en tidsexklusiv titel, så är det ju inget de går och säger direkt om målet för MS är att sälja konsoler ;)

Men det är MS som distribuerar det så det kan mycket väl bli exklusivt helt och hållet, beror på vem som har rättigheterna till andra spelet.

#29

Postad 12 augusti 2014 - 15:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Kommer julen 2015. Fanns ingen tråd så...

Anyway, såg en intressant sak om detta idag. En ny teknik för att göra trovärdiga ansikten som ger mycket fler referenspunkter. Man målar på fluorescerande färg istället för att sticka nålar överallt. 7 000 ref vs 90 i vanliga fall.



Blir spännande att se hur det ser ut, men det är ju tyvärr lång tid kvar.

Desto smutsigare desto bättre/fler referenspunkter? Hur styr dom hur många referenspunkter, och kanske främst hur stora det blir?

#30

Postad 12 augusti 2014 - 15:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Bra fråga. Tror inte de kontrollerar det, tror bara de målar på så det täcker och så blir det som det blir. Kanske målar extra mycket där de behöver mer detalj.

#31

Postad 12 augusti 2014 - 15:57

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

De vill rendera spelet i 720p 30fps så då fanns det bara en optimal konsol att köra på. :P ;)


Jag tror att de vill använda Kinect till att sikta (och missa) med pilbågen. Därför släpps det bara till Xbox One och 360 ;)

This doesn’t mean that we’re walking away from our fans who only play on PlayStation or on PC.


Hur skulle det kunna betyda något annat?

Redigerat av Ageve, 12 augusti 2014 - 16:03.


#32

Postad 12 augusti 2014 - 16:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 2

Inte en chans att detta blir Xbox exklusivt, det är lika sannolikt som att Battlefield 5 enbart kommer till GAMEBOY.

Med tanke på din historik gällande såna här tvärsäkra uttalanden så skulle det inte förvåna mig om det verkligen blir helt exklusivt, inte bara tidsexklusivt.

#33

Postad 12 augusti 2014 - 16:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Petition! Skriv på!

https://www.change.o...y-on-xbox-one-2

#34

Postad 12 augusti 2014 - 16:35

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
haha, in your face suckers :P

#35

Postad 12 augusti 2014 - 16:51

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
"This doesn’t mean that we’re walking away from our fans who only play on PlayStation or on PC. Those are great systems, with great partners, and amazing communities. We have Lara Croft and the Temple of Osiris coming to those platforms this December, and Tomb Raider: The Definitive Edition is available on PS4."

hahaha vilken tröst! Fy vad dryga dem är. Jag kommer inte stödja denna studio något mer.

#36

Postad 12 augusti 2014 - 16:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 2
MS blev så sura över att TR:DE underpresterade på XBO så att de gav sig f-n på att nästa TR skulle bli bäst på XBO,och detta var enda möjligheten till det....

#37

Postad 12 augusti 2014 - 16:53

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

"This doesn’t mean that we’re walking away from our fans who only play on PlayStation or on PC. Those are great systems, with great partners, and amazing communities. We have Lara Croft and the Temple of Osiris coming to those platforms this December, and Tomb Raider: The Definitive Edition is available on PS4."

hahaha vilken tröst! Fy vad dryga dem är. Jag kommer inte stödja denna studio något mer.

Håller med, bojkott på TR hädanefter

#38

Postad 12 augusti 2014 - 16:54

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 1

MS blev så sura över att TR:DE underpresterade på XBO så att de gav sig f-n på att nästa TR skulle bli bäst på XBO,och detta var enda möjligheten till det....


hahaha ;)

#39

Postad 12 augusti 2014 - 16:54

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 2
Eller så kände de väl ett behov i att ha en titel som kan slåss mot Uncharted 4 på PS4.

Redigerat av Zerox_no1, 12 augusti 2014 - 16:55.


#40

Postad 12 augusti 2014 - 16:56

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Eller så kände de väl ett behov i att ha en titel som kan slåss mot Uncharted 4 på PS4.


Har dem glömt Gears? För enligt alla xbox fans så är ju Uncharted en kopia på Gears :)

#41

Postad 12 augusti 2014 - 16:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Eller så kände Crystal Dynamics att de inte kunde gå upp mot Uncharted till julen, och släpper istället på PS4 nästa år. Möjligheterna är oändliga :)

Har dem glömt Gears? För enligt alla xbox fans så är ju Uncharted en kopia på Gears :)

Första gången jag hör det.

Kommer inte släppas då heller såvida du inte tror de släpper Halo 5 och Gears samtidigt.



Edit:

Eller så kände Crystal Dynamics att de inte kunde gå upp mot Uncharted till julen, och släpper istället på PS4 nästa år. Möjligheterna är oändliga :)


Tja, jag ska ju inte säga att jag var rätt ute men...

Postad bild

Det är tydligen inte MS som distribuerar, det är Square Enix. Så därmed lär det bara bli tidsexklusivt. Se fram emot complete edition 2016 PS-boys.

Redigerat av Zoiler, 12 augusti 2014 - 17:06.


#42

Postad 12 augusti 2014 - 17:23

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Postad bild

#43

Postad 12 augusti 2014 - 17:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 3

Har dem glömt Gears? För enligt alla xbox fans så är ju Uncharted en kopia på Gears :)

Nu får du väl lugna dig lite? Det där har jag aldrig läst eller hört, förrän nu.

Jisses, hur f-n kan man "hålla på" en konsol på det sätt du gör? Om man är vuxen, vill säga.

#44

Postad 12 augusti 2014 - 17:46

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Nu såg inte jag Microsoft pressen. Men enligt IGN, så snackade dom om tidsexklusiva saker till xbox. Men när det kom till tomb raider så hette det helt enkelt exklusivt.

#45

Postad 12 augusti 2014 - 17:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jo, men det har hänt flera gånger förut att de sagt exklusivt och att det ändå sedan var tidsexklusivt.

Behöver inte vara så men det är inte så smart att säga att det är tidsexklusivt som sagt för då väntar ju folk bara.

#46

Postad 12 augusti 2014 - 18:00

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Ja, det är sant. För i slutändan så vill dom ju att folk ska köpa deras konsol för att få spela.

#47

Postad 12 augusti 2014 - 18:04

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Ja, det är sant. För i slutändan så vill dom ju att folk ska köpa deras konsol för att få spela.


Som sagt, Uncharted 4 säljer PS4:or så MS behöver en exklusiv titel som kan sälja deras konsol. Är relasedatumen i samma tidsram så är det extra viktigt för MS att göra så här.

#48

Postad 12 augusti 2014 - 18:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 5

Har dem glömt Gears? För enligt alla xbox fans så är ju Uncharted en kopia på Gears :)


Mycket sjukt har man läst men detta tar priset.

Var har du läst någon säga något så dumt?

Möjligen att Uncharted är en kopia på Tomb Raider, men gears?

#49

Postad 12 augusti 2014 - 20:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 1
Dead Rising 3 "definitely isn't a timed exclusive" for Xbox One, says Capcom

"We see a lot of this online. It's not coming to PS4 or PC."

http://www.totalxbox...ne-says-capcom/


Om 3 veckor släpps det till PC.

Förhoppningsvis är det samma sak med Tomb Raider...

#50

Postad 12 augusti 2014 - 21:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 1

Dead Rising 3 "definitely isn't a timed exclusive" for Xbox One, says Capcom

"We see a lot of this online. It's not coming to PS4 or PC."

http://www.totalxbox...ne-says-capcom/


Om 3 veckor släpps det till PC.

Förhoppningsvis är det samma sak med Tomb Raider...


Fast till PC är ju ok för Microsoft då de är stora på den plattformen.

Samma med Ryse.

Så PC är inte samma som PS4.....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.