Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rise of the Tomb Raider

523 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 17 augusti 2014 - 16:21

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Jag fattar inte vad är piskan i det hela? Du har ett fritt val att köpa konsolen eller inte. Gör du det kan du spela Rise of the Romb Raider nästa jul. Vad är piskan? Att du är tvingad att köpa en Xbox One? I så fall tycker jag Sony skall sluta med piskor och erbjuda Uncharted 4 på alla konsoler. Mer morötter färre piskor!

Uncharted-serien har mig veterligen aldrig funnits på annat än Sonys plattform, utgivet av Sony. Folk har vetat läget från första spelet i serien och jag ser definitivt nya, exklusiva IP som lockbeten för konsolköp.

Men själv spelade jag Tomb Raider-rebooten på pc. Och om jag nu skulle vilja fortsätta spela den serie jag redan påbörjat så har MS villkorat det med att jag köper deras låda. På vilket sätt är detta en morot för mig? Själv ser jag det som att MS handlingar har försämrat för mig, även om det kommer till pc senare. Ska jag tycka det är bra?

Vill MS att folk ska vilja köpa deras låda eller känna sig tvungna att göra det?

Som sagt, kommer inte ligga sömnlös över RotTR, men gillar inte taktiken att binda upp populära, befintliga IP (även om jag förstår den). Men det vore trist om de skulle göra samma sak med något spel jag är mer intresserad av.

Redigerat av jayreso, 17 augusti 2014 - 16:25.


#202

Postad 17 augusti 2014 - 16:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Piskan är att något du kunde spela på PS förut kan du nu inte spela till julen utan att behöva lägga 3-4k. Uncharted har xboxägarna aldrig kunnat spela. Det är ingen som klagar över att Halo och Gears inte finns på PS så den jämförelsen haltar ju något.

Men visst, det är ju ditt absolut helt fria val att lägga ut de pengarna så varför se den här dealen som något negativt? Hmmmm, ja varför skulle man göra det, nu får man tänka till lite.

Jag förstår varför MS gör detta, vad ska de göra? Bara luta sig tillbaka och se på när Sony drar ifrån? De har pengar, de måste försöka hitta på något med dem. Satsa på nya IP:s säger vissa. Ja, det gör de också, de kan göra både och.

Men jag förstår även varför PS/PC-ägarna är sura, det är klart som korvspad att de ser det som en piska att de skulle tvingas köpa en Xbox One när de egentligen inte skulle behöva det för detta är ett IP de förut kunde spela på sina befintliga maskiner.

I och med att så gott som alla ser den här affären ur sin egen synvinkel, hur det påverkar en själv, och inte ur allas synvinkel så får vi inlägg som kallar MS för svin och idioter för att de försöker konkurrera med Sony, och inlägg som är helt oförståendes till hur de gnälliga PS/PC-ägarna ser detta som något negativt.


MEN, eftersom detta bara är tidsexklusivt så är det inte så mycket att orda om. Eller vad tror ni, tror ni det är tidsexklusivt eller inte, vad tror ni om det??

#203

Postad 17 augusti 2014 - 16:28

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 1
Jag kan inte förstå att av 202 inlägg (exklusive detta) så handlar 191st om ms och deras deal med se... Det är fan otroligt. :)

Redigerat av walkiii, 17 augusti 2014 - 16:29.


#204

Postad 17 augusti 2014 - 16:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

MEN, eftersom detta bara är tidsexklusivt så är det inte så mycket att orda om. Eller vad tror ni, tror ni det är tidsexklusivt eller inte, vad tror ni om det??

Nu har ju både du och Aftonbladet beräftat det. Det är ju bara en bekräftelse från Se&Hör som kunde vara me trovärdig

#205

Postad 17 augusti 2014 - 16:32

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

MEN, eftersom detta bara är tidsexklusivt så är det inte så mycket att orda om. Eller vad tror ni, tror ni det är tidsexklusivt eller inte, vad tror ni om det??

Haha, blås inte på glöden! ;)

Jodå, det känns ju som att allt lutar åt tidsexklusivt, är väl bara frågan om hur länge.

#206

Postad 17 augusti 2014 - 16:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jag kan inte förstå att av 202 inlägg (exklusive detta) så handlar 191st om ms och deras deal med se... Det är fan otroligt. :)

Finns ju också ytterst lite info om själva spelet än så länge, inte för att jag tror att det hade hjälpt ;)

Nu har ju både du och Aftonbladet beräftat det. Det är ju bara en bekräftelse från Se&Hör som kunde vara me trovärdig

Jämställer du mig med Aftonbladet, wtf?

Märkligt uttalande, både MS och Square Enix har bekräftat det.

Redigerat av Zoiler, 17 augusti 2014 - 16:36.


#207

Postad 17 augusti 2014 - 17:00

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Snacka om magplask, I rest My case. Phil behöver verkligen medialektioner!

Tro dock fortfarande inte spelet kommer till PS4 utan sannolikt till PC.

#208

Postad 17 augusti 2014 - 17:16

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Ja jag tror fortfarande att artikeln var tillputsad för att få så mycket genomslagskraft som möjligt.
Att man sedan lyckades pricka så rätt och vad som sedan skett tror jag inte ens Eurogamer kunde förutspå.



#209

Postad 17 augusti 2014 - 17:54

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Vill MS att folk ska vilja köpa deras låda eller känna sig tvungna att göra det?


Piskan är att något du kunde spela på PS förut kan du nu inte spela till julen utan att behöva lägga 3-4k. Uncharted har xboxägarna aldrig kunnat spela.


Var i ligger piskan? Det finns ingen piska! När min chef säger åt mig att göra klart mitt jobb annars kommer han beordra övertid, då är det en piska för att jag skall snabba på mitt jobb. Men i detta fall? Microsoft piskar knappast köparna, det är ett helt irrelevant argument. Det är ett känsloargument, jag känner mig besviken av detta och tycker att det är en piska.

#210

Postad 17 augusti 2014 - 18:29

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Var i ligger piskan? Det finns ingen piska! När min chef säger åt mig att göra klart mitt jobb annars kommer han beordra övertid, då är det en piska för att jag skall snabba på mitt jobb. Men i detta fall? Microsoft piskar knappast köparna, det är ett helt irrelevant argument. Det är ett känsloargument, jag känner mig besviken av detta och tycker att det är en piska.

Klart att det är ett känsloargument och bildligt talat, givetvis. Ville bara poängtera att det MS gör har jag svårt att se som något positivt. Men glöm piskan om det är den du hänger upp dig på.

Faktum kvarstår att MS inför restriktioner på ett befintligt IP. Något som tidigare var åtkomligt på flera plattformar kommer nu inte vara det, åtminstone inte till en början. För personer som inte har en Xbox, men hade tänkt spela uppföljaren sätter nu MS/SE upp 2-3 alternativ:

1. Köp en Xbox One (Xbox 360?)
2. Vänta och se om/när det dyker upp på en av de andra plattformarna, som IP:t tidigare fanns tillgängligt på.
3. Spela inte RotTR alls, dvs överge IP:t.

Ser inte hur något av ovanstående alternativ är positiva.

Personligen vill jag bli lockad att köpa en konsol, inte att det ställs ultimatum på mitt spelande.

#211

Postad 17 augusti 2014 - 18:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Piskan är bara semantik, det är inte poängen, men:

När min chef säger åt mig att göra klart mitt jobb annars kommer han beordra övertid, då är det en piska för att jag skall snabba på mitt jobb.

Det är ditt fria val om du vill jobba övertid eller inte. Du behöver inte göra klart ditt jobb, men det blir negativa konsekvenser om du inte gör det. Dvs. du får jobba övertid.

Det är ditt fria val om du vill lägga 3-4k på en XB1 som du inte hade tänkt för att köpa ditt favoritspel. Du behöver inte göra det, men det blir negativa konsekvenser om du inte gör det. Dvs, du får inte spela spelet.

Jämför med UC. Har man inte köpt en PS så bryr man sig uppenbarligen inte tillräckligt om den spelserien. Ingen större loss att inte få spela det. Det är ju ingen piska eller något negativt, detta är det enda fallet där man har ett riktigt fritt val.

Redigerat av Zoiler, 17 augusti 2014 - 18:50.


#212

Postad 17 augusti 2014 - 20:54

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Tidsexklusiva spel dyker upp helatiden, Hellblade är ju tidsexklusivt till PS4 så vitt jag vet. Inget konstigt med det, why the fuzz? Självklart kommer spelet till PS4, att låta MS betala för att blocka PS-spelarna vorre inte så smart. Jag skulle undvikit det i ren protest, sen får man också förstå att PS4 säljer mycket bättre så det hade kostat MS groteskt mycket eftersom det ska täcka upp all badwill + förlorad försäljning.

#213

Postad 17 augusti 2014 - 21:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

why the fuzz?

Mest för att alla trodde att det var helt exklusivt från början. Hellblade säger de ju "first on Playstation/console" från början.

#214

Postad 17 augusti 2014 - 21:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Mest för att alla trodde att det var helt exklusivt från början. Hellblade säger de ju "first on Playstation/console" från början.


Fast säger Sony exakt hur länge det är "first"?

Edit: addar en ;) för att inte det ska bli missförstånd

Redigerat av La Cucaracha, 17 augusti 2014 - 21:42.


#215

Postad 17 augusti 2014 - 21:45

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Det verkar som Microsoft betalat för utvecklingskostnaderna för spelet.
Och spelet publiceras i samarbete mellan Microsoft, se och CD.
Det är därför jag tror att det inte kommer till PS4.
Skulle vara dumt att betala utvecklingskostnader och sedan låta spelet komma till den konkurrerande konsolen.
Uppgifterna kommer från en intervju med Phil från Kotaku(orkar inte länka nu, sitter på telefonen).

Man har även hintat att dealen är samma som för Dead Rising 3 vilket innebär One först PC sen.


#216

Postad 17 augusti 2014 - 21:54

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
“Right now we have a relationship with Square and Crystal on publishing the game,” Spencer confirmed. “The exact details of what publishing means and when it gets done are part of that deal - I’m not trying to be opaque about it. We will clearly spend money on marketing the game, there’s no doubt about that. And we do [that] on games where we have very little to do with development, and with games that we fully develop. And we will definitely be spending money on developing the game - I want to make sure that it’s as great as it can be.”

Från intervjun.

#217

Postad 17 augusti 2014 - 22:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Fast säger Sony exakt hur länge det är "first"?

Det verkar inte som de behöver det eftersom ingen bryr sig.

Precis som massan lugnade sig när de fick reda på att TR var tidsexklusivt. Få bryr sig NÄR det kommer, bara det kommer.

#218

Postad 18 augusti 2014 - 06:20

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Efter storsuccéen med Heavenly Sword så förstår jag att ingen bryr dig ;-)

Men absolu ingen vet om ROTTR kommer till PS4 och bevisen pekar på att det inte gör det.

#219

Postad 18 augusti 2014 - 07:53

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 3
Ja den negativa konsekvensen är för att den är en personlig upplevelse av något negativt inget mer. Det känns väldigt mycket som en storm i ett vattenglas, saker som detta händer hela tiden i branschen men så fort det är Microsoft verkar hela forumet gå bärsärkagång i kommentarerna om hur fel och hemsk detta är och hur negativt det är etc.

#220

Postad 18 augusti 2014 - 11:18

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Ja den negativa konsekvensen är för att den är en personlig upplevelse av något negativt inget mer. Det känns väldigt mycket som en storm i ett vattenglas, saker som detta händer hela tiden i branschen men så fort det är Microsoft verkar hela forumet gå bärsärkagång i kommentarerna om hur fel och hemsk detta är och hur negativt det är etc.


Problemet för folk är väl att man köper ut publiken ur en serie som många förväntat sig ha möjlighet att spela på en konsoll de köpt, inte så mycket MS som beter sig illa egentligen men spelstudion och square sviker sina fans ifall det blir helt exklusivt för Xbone på konsoller.

Microsoft gör såklart detta eftersom de saknar de interna resurserna och den interna kulturen som Sony har i sina spelstudios. Jag förstår varför MS gör detta och tycker att eventuell rage borde riktas mot square och CD.

Jag tror man gjort det klart och tydligt att det var helt exklusivt om det inte ska komma på PS4 alls, finns ingen anledning att vara otydlig då nämligen.

#221

Postad 18 augusti 2014 - 12:12

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
De har sagt att det kommer publiceras likt DR3.
Alltså Xbox One först, sedan PC.

Om du läser intervjun så ser du att Microsoft även betalat delar av produktionskostnaderna för spelet. Och de kommer att sampiblicera med SE precis som med DR3 fast då med Capcom.

Känns inte det som om de faktiskt säger att det inte kommer till PS4?

https://mobile.twitt...903721854484480

De har sagt att det kommer publiceras likt DR3.
Alltså Xbox One först, sedan PC.

Om du läser intervjun så ser du att Microsoft även betalat delar av produktionskostnaderna för spelet. Och de kommer att sampiblicera med SE precis som med DR3 fast då med Capcom.

Känns inte det som om de faktiskt säger att det inte kommer till PS4?

https://mobile.twitt...903721854484480

#222

Postad 18 augusti 2014 - 12:21

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Här har du MS egna spelstudios tro nog att de har både kapaciteten och möjligheterna att skapa nya bra spelserier. Som du ser ligger flera redan i pipelinen.

Likt Sony arbetar man också med andra studios och finansierar och publicerar deras spel. Sony har gjort så med From Softwares nya Bloodbourne. Att MS gör likadant med TR är inget konstigt och inte pga att de inte har kapacitet i sina egna studios.

United States

343 Industries – Halo series.
- Team A - Mainline Halo titles.

- Team B - Tertiary Halo titles.

Good Science Studio – Kinect Adventures, Kinect Fun Labs New AAA IP
Kids and Lifestyle Entertainment – Xbox Fitness
Leap Experience Pioneers – In-house Kinect development team New AAA IP
Platform Next Studios – Pioneering experiences on Kinect, New AAA IP
Microsoft Studios – Mobile Gaming – ilomilo
Team Dakota – Project Spark
Turn 10 Studios – Forza Motorsport series.
- Team A - Mainline Forza titles.

- Team B - Support for tertiary Forza titles.

Twisted Pixel Games – The Gunstringer, LocoCycle, 'Splosion Man series
Launchworks – South Park Let's Go Tower Defense Play!, South Park: Tenorman's Revenge, Avatar Kinect
United Kingdom

Lionhead Studios – Fable series, Black & White series
- Team A - Mainline Fable titles.

- Team B - New AAA IP.

Lift London – Cloud digital games for tablets, mobiles and consoles
Rare Ltd. – Banjo-Kazooie series, Viva Piñata, Kameo: Elements of Power, Conker, Kinect Sports.
- Team A - Titles in new and existing IPs.

- Team B - Titles in new and existing IPs.

Soho Productions – Kinect Sesame Street TV, Upload Studios
Europe

Press Play – Max: The Curse of Brotherhood, Project Totem[35]
Canada

BigPark – Joy Ride series, Kinect Sports: Season Two, Multiple applications for Xbox One
Black Tusk Studios – Gears of War series
Non Game Development

Microsoft Studios – EMEA Publishing – Overseeing projects in conjunction with development studios based in Europe, Middle East and Asia
Connected Experiences – Responsible for cloud service on Xbox, servers and online features
Microsoft Studios – Sentient Team Working with internal and external teams and sharing new technologies[36]
Microsoft Studios – Skype Xbox Engineering Team Bringing Skype communication software to Xbox platforms through Xbox Live[37]
Microsoft Studios – Games Testing Organization Responsible for games and entertainment testing[38]
Microsoft Studios – Technology and Incubation Group Advancing new products and technologies[39]
Microsoft Studios – Xbox Core Platform team API and SDK development[40]
Microsoft Studios – Deep Tech Team Working with developers to build applications on Microsoft platforms.[41]
Microsoft Studios – Los Angeles –Responsible for creating TV series on Xbox Live – Quantum Break TV series, Halo TV series

#223

Postad 18 augusti 2014 - 12:42

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0

Tweet


Tweet

Förresten Zoiler har bi ingen som skriver recensioner för Xbox One?

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   173,42K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Drey123, 18 augusti 2014 - 12:51.


#224

Postad 18 augusti 2014 - 12:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Tweet

Jo men... du har ju redan postat och upprepat detta ett antal gånger nu?

#225

Postad 18 augusti 2014 - 13:12

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Spelar ingen roll hur många gånger jag skriver alla som skriver i tråden verkar ignorera det.

Vissa konsolägare är mer jämlika än andra, på det här forumet!
Så synd att man köpte fel konsol för att få vara med i diskussionerna!

Vad som också är tråkigt är att PS4 ägare inte kan glädjas över att en annan konsoltillverkare lyckas binda ett bra spel till sig. Men medelåldern här på forumet kanske inte är så hög och det kan ju förklara missunnsamheten.

Tack för mig!

#226

Postad 18 augusti 2014 - 13:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll hur många gånger jag skriver alla som skriver i tråden verkar ignorera det.

Vi tror helt enkelt inte på dina slutsatser, precis som du inte tror på våra.

Jag diskuterade med dig förut för övrigt men när jag såg.att du t.ex. tror att Eurogamer vinklade intervjun och sedan råkade få rätt tyckte jag inte det var någon idé. Jag hade kunnat berätta om min teori angående publiceringstweeten och varför det inte ändrar min åsikt, men det är meningslöst. Att du går till angrepp mot de du argumenterar med flertalet gånger gör inte direkt saken bättre.

Du tror säkerligen att du argumenterar detta helt objektivt, det betvivlar jag inte, men det gör du inte. Du äger en XB1 och vill att den ska få en fördel genom att det aldrig kommer till PS4 så mycket att du inte lyssnar på några argument mot det du hoppas på. För egen del kommer jag äga en Xbox nästa jul så jag kunde inte bry mig mindre.

Redigerat av Zoiler, 18 augusti 2014 - 13:29.


#227

Postad 18 augusti 2014 - 13:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Jo men... du har ju redan postat och upprepat detta ett antal gånger nu?


Precis som det postats i 5 sidor nu om att det självklart kommer släppas till PS4 senare vilket kanske inte alls är fallet.

#228

Postad 18 augusti 2014 - 13:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Precis som det postats i 5 sidor nu om att det självklart kommer släppas till PS4 senare vilket kanske inte alls är fallet.

Vi utgår från vad vi tror och han från vad han tror, det är inget problem. Att posta samma tweet/info 4-5 gånger finns det ingen annan som gör här.

Han postar en tweet 13.12 och sedan samma tweet en halvtimme senare utan att någon har sagt något, och hinner dessutom med att säga samma sak i ett inlägg mellan det. Och då har han redan postat den tweeten tidigare. Ja, vi vet, vi har sett informationen.

Menar du att alla andra också gör så?

#229

Postad 18 augusti 2014 - 13:50

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Zoiler: En journalist som vinklar det han skrivit har ju aldrig förekommit.
Jag tror fortfarande att man vinklade artikeln. Den första var mycket populär och det är klart att man då vill ha en uppföljare som ger samma genomslagskraft!

Att du sedan pga att jag tycker eller tror på ett visst sätt inte "underlåter " dig att diskutera visar ju bara hur barnslig du är som person.

Om jag gått till angrepp mot folk jag diskuterat med så ber jag om ursäkt, det var verkligen inte min mening.
Jag kan heller inte minnas att jag gått till angrepp mot någon som jag diskuterat med, men igen isåfall är jag ledsen för det.

Jag kanske inte förhållit mig objektiv i diskussionen men det tror jag bestämt inte jag är ensam om i den här tråden!

PS Och igen till alla förlåt för off topic men jag kände ett behov av att svara Zoiler. DS



#230

Postad 18 augusti 2014 - 14:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Om jag gått till angrepp mot folk jag diskuterat med så ber jag om ursäkt, det var verkligen inte min mening.
Jag kan heller inte minnas att jag gått till angrepp mot någon som jag diskuterat med, men igen isåfall är jag ledsen för det.

Du kallar ju de som inte delar din åsikt för ungar, barnsliga, låg medelålder, känns ganska onödigt.

Tyvärr verkar många bete sig som ungar som inte får det som de vill ha i affären över det här spelet.
Man verkar tro att upprepar man något tillräckligt många gånger blir det en sanning.


medelåldern här på forumet kanske inte är så hög och det kan ju förklara missunnsamheten.


Att du sedan pga att jag tycker eller tror på ett visst sätt inte "underlåter " dig att diskutera visar ju bara hur barnslig du är som person.



Du är säkert medveten om frasen "let's agree to disagree"? När två parter inte ändrar ståndpunkt. Om du tycker det gör mig barnslig så by all means, men för mig är det slöseri med tid att fortsätta.

#231

Postad 18 augusti 2014 - 15:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Här är en ny lång intervju med Phil Spencer.

Det är komiskt hur han dansar runt orden :D . Det måste vara enormt svårt att vara med i sådana här intervjuer, man måste ha talang för att inte säga för mycket.

#232

Postad 18 augusti 2014 - 15:36

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Det är inte svårt, det sitter hundratals experter i riksdagen

#233

Postad 18 augusti 2014 - 16:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Vissa konsolägare är mer jämlika än andra, på det här forumet!
Så synd att man köpte fel konsol för att få vara med i diskussionerna!
Tack för mig!


Jaha, det förklarar en del.

Att du tolkar som du gör, och upprepar det gång på gång måste betyda att du verkligen inte vill att spelet släpps till någon annan konsoll/plattform än den du köpte.

Att det kommer till PC förr eller senare är det nog ingen större tvekan om. Det som talar för att det även kommer till PS4 är att det var under utveckling, till flera plattformar, innan Microsoft öppnade plånboken. Så var inte fallet med Ryse och Dead Rising 3. Lägg därtill att det förra spelet (Definitive Edition) sålde bäst på PS4. Det vore mer än lite korkat av Square Enix att inte släppa det på fler plattformar när avtalet med Microsoft går ut.

Från (den påhittade?) intervjun:

They've seen what we've done with certain games out there that aren't ours. Ryse is another IP. I don't own the Ryse IP, but I was able to invest with Crytek to turn it into a franchise, which isn't easy to do for a studio on their own. I don't own it. They just announced it for PC, and certain people throw stones at me and say, 'you shouldn't let it go out on PC.' I'm like, look, I want Crytek to make money. I want Crytek to be successful. Why would I ever block them from doing something with a game they own?

Redigerat av Ageve, 18 augusti 2014 - 16:40.


#234

Postad 18 augusti 2014 - 16:21

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Han försöker ge så klara svar som möjligt, men förstår att det inte är lätt. Men som han säger. Vi äger inte ip't så vad dom gör när dealen är över är upp till dom.

#235

Postad 18 augusti 2014 - 17:38

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 1

Vad som också är tråkigt är att PS4 ägare inte kan glädjas över att en annan konsoltillverkare lyckas binda ett bra spel till sig.

Eh, varför ska man som gamer glädjas åt att IP:n görs mindre tillgängliga än de tidigare var? Oavsett konsoltillhörighet. Det, om något, är väl barnsligt?

Redigerat av jayreso, 18 augusti 2014 - 17:41.


#236

Postad 18 augusti 2014 - 18:17

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 1
När släpps detta på PS4 då?

#237

Postad 18 augusti 2014 - 18:30

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

När släpps detta på PS4 då?

:D

https://www.youtube....h?v=9I5iugfTiIk

#238

Postad 18 augusti 2014 - 19:10

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
För att sno en bild ifrån kommentarerna ifrån zoilers artikel

Postad bild

#239

Postad 19 augusti 2014 - 06:07

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Kunde inte låta bli,tror att han i intervjun faktiskt svarar på frågan vi alla bråkat om:

"I know a lot of people won't like this but I'll say it - I think it can be good for the franchise and good for gaming all up, because it's a franchise that's meant something, and we're going to be able to work with them and invest and try to put the marketing and everything else at a level, and we're active in working with them on the development of the game as well, to try to make it one of those franchises that stands out."

"Clearly, I'm not going to invest in something to make games great on other platforms. Windows stuff I will. But not on stuff on other consoles. That's 101."

http://www.eurogamer...xclusivity-deal



#240

Postad 19 augusti 2014 - 06:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Här är en ny lång intervju med Phil Spencer.

Sidnotis: De är ganska udda att han hela tiden säger "I" istället för "we"... Ser rätt självgott ut.

#241

Postad 19 augusti 2014 - 08:25

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Om 18 månader kommer det vara underhållande att gå igenom denna tråd igen.

#242

Postad 19 augusti 2014 - 12:09

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0
Om man som PS4 ägare hade kunnat välja på Uncharted 4 och Rise of the Tomb Raider nästa Jul, vad hade man då valt?
Är det då så illa om ROTTR kommer 6 månader senare till PS4?

#243

Postad 19 augusti 2014 - 12:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
När det kommer till IP så är det ju inget tjaffs,men när det kommer till multiplatform och tidihare spel ej haft fördröjning så förstår man besvikelsen. Men detta sysslar/kommer ju alla parter använda sig a för att sälja enheter.

#244

Postad 19 augusti 2014 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 2

Om man som PS4 ägare hade kunnat välja på Uncharted 4 och Rise of the Tomb Raider nästa Jul, vad hade man då valt?

Båda :P

#245

Postad 19 augusti 2014 - 14:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Kan vi inte göra en "när kommer RotTB till PS4"-poll? :)

- FÖRE "x-mas 2015"
- Max 3 månader efter "x-mas 2015"
- Max 12 månader efter "x-mas 2015"
- Mer än 12 månader efter "x-mas 2015"
- When hell freezes over, och då i 240p.
- Dagen efter Drey123 köpt en PS4 (så att han kan ansluta den den glada skaran av gamers som ev går miste om ett kul spel)

Redigerat av pacman, 19 augusti 2014 - 14:10.


#246

Postad 19 augusti 2014 - 14:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Kan vi inte göra en "när kommer RotTB till PS4"-poll? :)

- FÖRE "x-mas 2015"
- Max 3 månader efter "x-mas 2015"
- Max 12 månader efter "x-mas 2015"
- Mer än 12 månader efter "x-mas 2015"
- When hell freezes over, och då i 240p.
- Dagen efter Drey123 köpt en PS4 (så att han kan ansluta den den glada skaran av gamers som ev går miste om ett kul spel)


Lägger mina slantar på FÖRE x-mas 2015

#247

Postad 19 augusti 2014 - 14:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 3
Ja, Sony har köpt rättigheterna för perioden augusti 2015-oktober 2015 sen plockas det ner från hyllorna.

#248

Postad 19 augusti 2014 - 15:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

- FÖRE "x-mas 2015"
- Max 3 månader efter "x-mas 2015"
- Max 12 månader efter "x-mas 2015"
- Mer än 12 månader efter "x-mas 2015"
- When hell freezes over, och då i 240p.
- Dagen efter Drey123 köpt en PS4 (så att han kan ansluta den den glada skaran av gamers som ev går miste om ett kul spel)


Röstar på det tredje alternativet.

Men de två sista är ju samma svar...

Redigerat av Ageve, 19 augusti 2014 - 15:45.


#249

Postad 20 augusti 2014 - 11:55

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
"pacman 19 augusti 2014 - 15:09 skrev:
- FÖRE "x-mas 2015"
- Max 3 månader efter "x-mas 2015"
- Max 12 månader efter "x-mas 2015"
- Mer än 12 månader efter "x-mas 2015"
- When hell freezes over, och då i 240p.
- Dagen efter Drey123 köpt en PS4 (så att han kan ansluta den den glada skaran av gamers som ev går miste om ett kul spel)

Röstar på det tredje alternativet.

Men de två sista är ju samma svar... "

Jag skulle säga att svar ett och sista är samma.
Mitt val av One före PS4 har inget med att jag inte kommer skaffa PS4 utan att för tillfället när jag köpte så hade One titlar på väg som för mig var måstespel(titanfall, sunset,dead rising)medan exklusiva PS4spel som för mig var intressanta först började släppas 2015. Tyckte därför att det blev för dyrt med två konsoler samtidigt. Därför fick den med "sämst" exklusiva spel vänta, men PS4 har redan en reserverad plats i min TV-hylla!

#250

Postad 21 augusti 2014 - 14:38

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Yoshida hoppas att spelet kommer till PS4

This came as a surprise to President of Sony Worldwide Studios Shuhei Yoshida, he said in an interview withEurogamer.

"It's very interesting the way Phil Spencer said, what we are saying is, in holiday 2015 Tomb Raider is exclusive to Xbox," he said. "So it's open to interpretation. But still, we didn't anticipate something like this would happen."


Yoshida said he didn't know if Rise of the Tomb Raider would launch on Sony platforms: "I hope the game will come out eventually on PS4. But how can I tell? Other than that cryptic message by Phil Spencer."





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.