Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5551

Postad 12 januari 2016 - 20:29

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Dj iddiotfötetag som inte har både .com o .se... eller länkar...iof inte konstigt när man pratar om GårBort...


Hur menade du inte har både .com & .se ?

https://www.comhem.s...service/kontakt


https://www.comhem.c...service/kontakt

Ett tips när man säger upp en tjänst är att logga in på " mina sidor " efter en dag eller två och kontrollera att det är uppsagt.

#5552

Postad 12 januari 2016 - 20:32

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Hur menade du inte har både .com & .se ?

https://www.comhem.s...service/kontakt


https://www.comhem.c...service/kontakt

Ett tips när man säger upp en tjänst är att logga in på " mina sidor " efter en dag eller två och kontrollera att det är uppsagt.

Verkar ju inte funkat med .se för anders enligt ovan...



#5553

Postad 12 januari 2016 - 22:28

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 2
Japp , skulle så klart gått in på mina sidor och fixat uppsägningen där. Men som sagt lätt att vara efterklok. Det ända som jag tycker CH har gjort fel i var att .se var aktiv fast .com var den rätta. Måste vara fler än jag som använt .se , därför menade jag att det var delvis CH fel. Men som jag skrev innan så är jag trots allt nöjd med hjälpen jag fick. Slapp 3 mån uppsägning , pga trogen kund. Sen tycker jag att det onödigt av vissa personer att tråka en med nötter o låg iq.

Redigerat av andersgog, 12 januari 2016 - 22:29.


#5554

Postad 12 januari 2016 - 22:36

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Återigen... på .se-domänen ligger endast kundernas epostadresser, inte Com Hem:s egna vilket är förvirrande.

Så om vi säger att chefen på Com Hem skulle heta Förnamn Efternamnsson och du mejlade [email protected], skulle du antingen skicka mejlet ut i tomma intet, eller till en Com Hem-kund som också råkar heta Förnamn Efternamnsson och har registrerat den adressen...

Detsamma gäller [email protected] - den är reserverad så att ingen kund kan ta den, men leder inte någonstans.

Lite som om man skulle behöva mejla Volvo i USA för att komma fram till deras svenska kundtjänst.

Redigerat av Zacabeb, 12 januari 2016 - 22:37.


#5555

Postad 14 januari 2016 - 16:50

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

I dagsläget har jag tv-abb utan Tivo, ville behålla min HD-PVR som jag är mycket nöjd med. Nu har jag fått en Tivo-box gratis och fungerar på om det kan vara värt att använda den i exempelvis sovrummet. Om jag "uppgraderar" mitt tv-abb till Tivo-varianten, visst kan jag fortsätta att använda HD-PVR:en i vardagsrummet och bara använda Tivo i sovrummet? 

 

Priset på abonnemanget är ju samma, så egentligen betalar jag fullpris idag utan att få Tivo-fördelarna (därför att jag valt att ha det så). Finns det några nackdelar med att "uppgradera" till Tivo-abb?

 

 

edit: Uppföljningsfråga: går det att använda Tivo-boxen utan att uppgradera abonnemanget? Dvs fungerar den utan Tivo-tjänsterna påslagna? Antagligen inte eftersom man ändå måste para abb och box, och då lär ju ComHem vilja uppgradera hur som helst?


Redigerat av distortion2, 14 januari 2016 - 16:52.


#5556

Postad 14 januari 2016 - 18:02

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
För att använda två boxar och komma åt hela utbudet man prenumererar på i båda behövs ett syskonabonnemang. Flyttar man över sitt abonnemang till TiVo:n så upphör det gamla programkortet att få berättiganden uppdaterade.

TiVo:n måste aktiveras hos Com Hem och knytas till abonnemanget för att alls kunna användas. Den använder inte heller programkort utan lagrar berättiganden till kanalerna internt.

Om man inte vill eller kan koppla TiVo:n till ett nätverk (via Ethernet eller WiFi-dongel som kan köpas till från Com Hem) så kommer den behöva kommunicera med Com Hem genom sitt inbyggda kabelmodem. Den måste då kopplas till datauttaget istället för det vanliga TV-uttaget för att kunna skicka data uppströms. Det behövs dock inget internetabonnemang hos Com Hem för det.

Nedanstående stycke stämmer inte, se Com Hem:s förtydligande inlägg nedan i tråden.
Men frågan är om Com Hem vill aktivera en TiVo man har fått av någon annan. Till skillnad från de andra boxarna som betalas av och därefter tillfaller en som kund, ägs TiVo-boxarna av Com Hem och hyrs bara ut. Den som säger upp sitt abonnemang får inte ge bort eller sälja den, utan ska lämna tillbaks den till Com Hem.

Uppgraderar man till ett TiVo-abonnemang så skickar Com Hem ut en TiVo som en del av det.

Redigerat av Zacabeb, 16 januari 2016 - 02:36.


#5557

Postad 15 januari 2016 - 14:24

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 1

Men frågan är om Com Hem vill aktivera en TiVo man har fått av någon annan. Till skillnad från de andra boxarna som betalas av och därefter tillfaller en som kund, ägs TiVo-boxarna av Com Hem och hyrs bara ut. Den som säger upp sitt abonnemang får inte ge bort eller sälja den, utan ska lämna tillbaks den till Com Hem.

Fliker in ett litet tillägg här:

Det vanliga är att våra kunder väljer att låna TiVo-boxen då det både är praktiskt och förmånligt av många skäl, men man kan även välja att köpa boxen utan bindningstid till ordinarie pris om 3495:- vilket förmodligen gäller den box som diskussionen avser. Givetvis går det alltså bra att aktivera en redan befintlig TiVo-box om man som kund väljer att uppgradera till TiVo.

Trevlig helg på er.

Patrick Norberg
Kundservice


Redigerat av Tele2 Sverige, 15 januari 2016 - 14:26.


#5558

Postad 16 januari 2016 - 02:30

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Där ser man. :)

#5559

Postad 20 januari 2016 - 09:15

eddiekk
  • eddiekk
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Har precis blivit kund hos Com Hem och fått ett programkort med all kanaler gratis första veckan. Kortet sitter i en Com Hems "egna" HD modul (CI+) som i sin tur sitter i en Sony Bravia KDL-43W809C android TV (2015 års modell).

 

Jag har problem att se vissa HD kanaler. SVT1/2 HD funkar, samt ca 10% av de andra HD kanalerna funkar också. De resterande HD kanalerna visas bilden i några sekunder innan texten "The service can be shown only on a compatible CI Plus host (129)".

 

TVn är enligt Sonys specifikation CI+ kompatibel. Och eftersom vissa HD kanaler (utöver SVT1/2 HD) visas så borde väl allt vara OK (kortet pairat med TV modulen etc.)? Om så är fallet, varför kan jag då inte se alla HD kanaler?

 

Tack,

 

Eddie



#5560

Postad 20 januari 2016 - 09:53

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

 

Jag har problem att se vissa HD kanaler. SVT1/2 HD funkar, samt ca 10% av de andra HD kanalerna funkar också. De resterande HD kanalerna visas bilden i några sekunder innan texten "The service can be shown only on a compatible CI Plus host (129)".

 

TVn är enligt Sonys specifikation CI+ kompatibel. Och eftersom vissa HD kanaler (utöver SVT1/2 HD) visas så borde väl allt vara OK (kortet pairat med TV modulen etc.)? Om så är fallet, varför kan jag då inte se alla HD kanaler?

 

 

Kortet är alltså inte Parat, utan de kanaler du kan se är de man kan se med vilket Comhem-programkort som helst.

 

Ring!



#5561

Postad 20 januari 2016 - 12:44

eddiekk
  • eddiekk
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Kortet är alltså inte Parat, utan de kanaler du kan se är de man kan se med vilket Comhem-programkort som helst.

 

Ring!

 

Jo det verkar vara pairat eftersom, som jag skrev, så kan jag se ca 10% av HD kanalerna (kanske 5 st). Därutöver kan jag se alla SD kanaler (ca 100 st).



#5562

Postad 20 januari 2016 - 14:53

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Jo det verkar vara pairat eftersom, som jag skrev, så kan jag se ca 10% av HD kanalerna (kanske 5 st). Därutöver kan jag se alla SD kanaler (ca 100 st).

 

Parningen gäller bara HD-kanalerna, varav de fem du kan se antagligen är de som s.a.s. är 'fria', så RING Comhem för att Para!

 

Borde väl vara värt att testa ett samtal för att få det man ska ha, eller ...


Redigerat av Kung Nu, 20 januari 2016 - 14:55.


#5563

Postad 24 januari 2016 - 23:42

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
På Netflix i Tivo försvinner textningen ibland eller kommer i osynk. Är det någon som vet om det går att åtgärda?

#5564

Postad 29 januari 2016 - 18:57

micke13
  • micke13
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Jag kommer inte precis att sakna Out TV, Ginx och FTV. Är dock inte nöjd med att kanaler tas bort utan att antingen ersättas eller att priset sänks.



#5565

Postad 30 januari 2016 - 17:16

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Någon mer som tappar frames på Eurosport HD? Hackar till ibland, störigt när man ska se tennis. Vanliga Eurosport funkar utmärkt.

Sen undrar jag också om resultat boxar och liknande flimmrar lite för er?

#5566

Postad 02 februari 2016 - 12:19

eddiekk
  • eddiekk
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Har precis blivit kund hos Com Hem och fått ett programkort med all kanaler gratis första veckan. Kortet sitter i en Com Hems "egna" HD modul (CI+) som i sin tur sitter i en Sony Bravia KDL-43W809C android TV (2015 års modell).

 

Jag har problem att se vissa HD kanaler. SVT1/2 HD funkar, samt ca 10% av de andra HD kanalerna funkar också. De resterande HD kanalerna visas bilden i några sekunder innan texten "The service can be shown only on a compatible CI Plus host (129)".

 

TVn är enligt Sonys specifikation CI+ kompatibel. Och eftersom vissa HD kanaler (utöver SVT1/2 HD) visas så borde väl allt vara OK (kortet pairat med TV modulen etc.)? Om så är fallet, varför kan jag då inte se alla HD kanaler?

 

Tack,

 

Eddie

 

 

Kortet är alltså inte Parat, utan de kanaler du kan se är de man kan se med vilket Comhem-programkort som helst.

 

Ring!

 

 

Jo det verkar vara pairat eftersom, som jag skrev, så kan jag se ca 10% av HD kanalerna (kanske 5 st). Därutöver kan jag se alla SD kanaler (ca 100 st).

 

 

Parningen gäller bara HD-kanalerna, varav de fem du kan se antagligen är de som s.a.s. är 'fria', så RING Comhem för att Para!

 

Borde väl vara värt att testa ett samtal för att få det man ska ha, eller ...

 

Har pratat med Com Hem som säger att allt är parat korrekt etc. ingenting de kan göra från sitt håll. De hänvisar till Sony.

Ringde Sony och de har aldrig hört talas om något liknande fall. De tycker att jag borde fabriksåterställa, och om inte det funkar så byta ut CI+ kortet.

Därefter så kan de inte göra något för mig.

Jag skaffade abonnemanget på prov, och eftersom det inte verkar funka, och jag inte pallar mer att fabriksåterställa, och kortet köpte jag ju beggat så det kommer att kosta om jag vill byta ut. Känner att det är för mycket krångel och inte värt det så jag ska utnyttja ångerrätten och avslutat abonnemanget (fick förlängt ångerrätt p.g.a. problemen).

 

Tack igen för hjälpen, men det verkar som mitt problem är lite för krångligt för någon att orka ta tag i ordentligt.

 

Eddie



#5567

Postad 02 februari 2016 - 19:10

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Ovanstående problem existerar och är inte alls ovanligt. Iaf inte så ovanligt att personal som arbetar på comhem/sony inte vet vad det handlar om.

 

Fick du någon support alls utav Sony?

Gjorde dom en felsökning med dig?

 

Man kan se om tvn läser av CI+ modulen.

Man kan göra en feldiagnostik utav den interna digitalboxen i tvn.

 

Göra fabriksåterställning, strömreset och återanslutna modulen är basic att göra vid detta fel.

 

Sa personalen på Sony att de inte hört talas om felet så var det enbart utav okunskap.

 

Tråkigt att du inte fick korrekt hjälp utav företagens support.

 

 

MVH



#5568

Postad 02 februari 2016 - 19:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Pallar att fabriksåterställa...

Du kan inte ha det lätt när du försöker felsöka samt lösa fel. Måste ta stopp ganska snabbt :-P

Är ju bland det första man gör med "alla" produkter för att utesluta random fel.

Redigerat av SKIBBE, 02 februari 2016 - 19:29.


#5569

Postad 02 februari 2016 - 21:45

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Då har man äntligen tagit sig i kragen och lämnat Comhems miserabla tv-tjänst....
Sista året har varit under all kritik, ljud, bild och framförallt textningen totalt ur synk, ibland 2-3 sekunder på ena eller andra hållet.
En Tivobox som hamnade till extratvn pga. usel bildkvalite' och ständiga hängningar. den gamla Humax pvr:n är betydligt bättre.
Och en kundtjänst som fortfarande tjatar om att man ska byta antennsladden.......
Nu blir det parabol och 1080 bild, och inte bara uppskalad 720......

#5570

Postad 10 februari 2016 - 13:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 1

Fick brev i dag att  GINX, FTV och OutTV utgår själv kollar jag aldrig på nån av dem men Grabben min med autism är Förtjust i  Ginx med sina spel program han kommer ta hårt på detta och nu finns ju inga spel kanaler alls  hos comhem...

 

detta gör dom för att satsa mer på Play tjänster...  Nä tack  comhem  de  tas bort massor med kanaler men  de sänks inte priset och de satsas bara på play nu !!



#5571

Postad 19 februari 2016 - 11:36

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Jag har som comhem kund nu problem att komma åt cmore via smarttv, smartphone och dator. 

Via TV (humax box) funkar cmore som vanligt.

Samsung smarttv problemet verkar verkar vara känt hos cmore men inte smartphone/dator accessen.

Är det isolerat till comhem kunder måntro?

 

Edit: nu funkar det via dator / smartphone men via snarttv...


Redigerat av rickardl, 19 februari 2016 - 12:03.


#5572

Postad 25 februari 2016 - 09:09

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Så har jag fått nya mjukvaran till min Tivo box, frågan är varför???
Ingen skillnad samma brister och massor som saknas, jag hade lite naivt hoppas att Comhem skulle bry sig om kunderna och förbättra användandet av plattformen.

#5573

Postad 25 februari 2016 - 09:25

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Så har jag fått nya mjukvaran till min Tivo box, frågan är varför???
Ingen skillnad samma brister och massor som saknas, jag hade lite naivt hoppas att Comhem skulle bry sig om kunderna och förbättra användandet av plattformen.


Haha....dagens asgarv när det gäller det där skitföretaget..den dagen dom lyckas skapa något som fungerar utan strul ar lika troligt som att det råder fred på jorden och alla människor är lyckliga, mätta och belåtna...

#5574

Postad 25 februari 2016 - 13:13

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 1
Men de har ju bytt typsnitt från Neue Helvetica Bold Condensed till Neue Helvetica Regular, samt att det nu står TiVO istället för T¡^°). Den förändringen har säkert tagit ett par års planering... :P

Redigerat av Zacabeb, 25 februari 2016 - 13:14.


#5575

Postad 25 februari 2016 - 23:35

mjp
  • mjp
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som har problem med DD ljud efter senaste uppdateringen?

Tex tittar på SVT1HD på ett program som har DD ljud, väljer att hoppa tillbaka tex 1min i programmet då försvinner ljudet och kommer bara tillbaka om jag byter kanal och tillbaka.

Samma problem på mtrl som är inspelat innan uppdateringen har det DD ljud blir det inget ljud alls.

Byta till PCM/Stereo ljud hjälper då kommer ljudet på inspelat mtrl och försvinner inte vid timeshift.

 

Jag har kopplat så här:

HDMI direkt till TVn

Optiskt från box till förstärkare tar ljudet bara denna vägen

 

Någon annan som har kopplat på samma sätt och som har samma problem?


Redigerat av mjp, 25 februari 2016 - 23:36.


#5576

Postad 26 februari 2016 - 20:52

NiclasGu
  • NiclasGu
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har samma problem med DD-ljud i Netflix-appen. Måste varje gång byta ljud från Engelska (5.1) till Engelska annars är det bara tyst. Har kopplat boxen via HDMI till förstärkare. Detta kom efter senaste uppdateringen. Anmält till Comhem som svarat att fler har samma problem.

Redigerat av NiclasGu, 26 februari 2016 - 20:56.


#5577

Postad 27 februari 2016 - 15:09

Unregistered2413ad54
  • Unregistered2413ad54
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0

Varför är det bara PCM 2.0 på Kanal5 och FOX HD? SVT 1 & 2 HD, samt 3:an, 4:an och 6:an HD har alla DD-kodade program vare sig det är 2.0 eller 5.1!



#5578

Postad 27 februari 2016 - 16:20

mjp
  • mjp
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Har samma problem med DD-ljud i Netflix-appen. Måste varje gång byta ljud från Engelska (5.1) till Engelska annars är det bara tyst. Har kopplat boxen via HDMI till förstärkare. Detta kom efter senaste uppdateringen. Anmält till Comhem som svarat att fler har samma problem.

 

Har och felanmält och fått samma info, men tycker ändå det är fantstiskt att CH vill att jag ska skicka in min vox så dom kan åtgärda felet för det är min box det är fel på fast dom själv säger att det är flera som har problemet :)

Bara att avvakta och hoppas dom fixar detta snabbt.



#5579

Postad 27 februari 2016 - 16:50

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Varför är det bara PCM 2.0 på Kanal5 och FOX HD? SVT 1 & 2 HD, samt 3:an, 4:an och 6:an HD har alla DD-kodade program vare sig det är 2.0 eller 5.1!


Jag vet inte varför Kanal 5 HD inte sänder i Dolby Digital, men det är samma sak i marknätet och alltså inte något beslut av Com Hem. Hur det är gällande Fox HD på andra plattformar vet jag inte.

#5580

Postad 28 februari 2016 - 22:18

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Jag blev lycklig när Comhem äntligen släppte stöd för Apple TV, och det är bra...men jag trodde att man i och med det naturligtvis även skulle tillåta att man tar bild och ljud via lightning/HDMI adapter men det går inte.

Det skulle vara räddning när man bor på hotell, Svenska hotell har nog i de flesta fall anlitat någon som ska se till att bilden är analog, fel format 16:9 letterbox i 4:3 som zoomas mm mm.

Det brukar finnas en HDMI på de flesta TV, men en Egan Apple TV i bagaget är inte så enkelt om man vill köra på hotellets WIFI nät för streaming.

Vore bra om någon från Comhem kunde kommentera, det lär ju inte vara upphovsrätten.

#5581

Postad 01 mars 2016 - 13:55

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag blev lycklig när Comhem äntligen släppte stöd för Apple TV, och det är bra...men jag trodde att man i och med det naturligtvis även skulle tillåta att man tar bild och ljud via lightning/HDMI adapter men det går inte.

Det skulle vara räddning när man bor på hotell, Svenska hotell har nog i de flesta fall anlitat någon som ska se till att bilden är analog, fel format 16:9 letterbox i 4:3 som zoomas mm mm.

Det brukar finnas en HDMI på de flesta TV, men en Egan Apple TV i bagaget är inte så enkelt om man vill köra på hotellets WIFI nät för streaming.

Vore bra om någon från Comhem kunde kommentera, det lär ju inte vara upphovsrätten.

I dagsläget ligger inte detta i vår utvecklingsplan för Com Hem Play. Men jag tar önskemålet vidare så får vi se vad framtiden har att bjuda på.

Jag kan också tillägga att vi arbetar för att lansera stöd för Chromecast så snart som möjligt.

Per Hedman
Kundservice

 



#5582

Postad 01 mars 2016 - 15:53

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

I dagsläget ligger inte detta i vår utvecklingsplan för Com Hem Play. Men jag tar önskemålet vidare så får vi se vad framtiden har att bjuda på.
Jag kan också tillägga att vi arbetar för att lansera stöd för Chromecast så snart som möjligt.
Per Hedman
Kundservice


Tack för snabbt svar.

#5583

Postad 03 mars 2016 - 18:54

Nojan
  • Nojan
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Antar att detta problem varit uppe på tapeten tidigare.
Jag har magiska problem med läppsynken när jag kör min tivo box, vissa HD kanaler är det ok, om än inte bra, men vissa kanaler som t.ex. Barnkanalen (kidsen kollar varje dag) är helt bedrövlig.
Vad finns att göra mot detta?

#5584

Postad 03 mars 2016 - 19:15

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Antar att detta problem varit uppe på tapeten tidigare.
Jag har magiska problem med läppsynken när jag kör min tivo box, vissa HD kanaler är det ok, om än inte bra, men vissa kanaler som t.ex. Barnkanalen (kidsen kollar varje dag) är helt bedrövlig.
Vad finns att göra mot detta?

 

En enkel regel när det kommer till sådana här typ av frågor är att nämna vilken utrustning man har, hur allt är kopplat osv. 

 

Ibland är det Com Hems fel men ibland beror sådana här "fel" på den egna utrustningen.

 

Så börja där.

 

/Fredrik



#5585

Postad 03 mars 2016 - 19:29

Nojan
  • Nojan
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Sorry, jag som är rookie i sammanhanget.
Har en tivobox som är kopplad med hdmi till min harman kardon sb26 (soundbar), sedan upp till tv.n med hdmi.
Har samma koppling från min blu-ray samt Apple tv, dessa har dock perfekt läppsynk. Så känns som det är någonting med tivoboxen som inte stämmer. Som jag skrev tidigare så skiljer det även mkt mellan olika kanaler.

#5586

Postad 03 mars 2016 - 20:00

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Prova att koppla TIvo direkt till tvn och testa. Men har en TIvo Box själv och vet av egen erfarenhet att det kan skilja i läppsynk mellan vissa kanaler. För ett tag sen så fick jag byta från TV3 HD till vanliga TV3 för att det fungerade urdåligt med HD kanalen. Andra gånger har det fungerat bra och andra sidan.

Så Com Hem ska nog läsa och ta till sig detta med läppsynk mellan kanalerna.

/Fredrik

#5587

Postad 03 mars 2016 - 21:48

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Synken är katastrof i Tivoboxen, och tyvärr skiljer det mellan olika kanaler så man kan inte synka i ex reciever.

Redigerat av OMD28, 03 mars 2016 - 21:48.


#5588

Postad 03 mars 2016 - 22:13

Nojan
  • Nojan
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Då kommer en dum fråga, om jag kopplar tivo direkt till tv.n hur kopplar isf in soundbaren? Optisk? Förlorar jag inte en hel del ljudkvalité isf?

Det blir lite bättre i läppsynken att köra direkt till tv men alldelens för dåligt för att inte störa sig när jag kollar en film.
Fattar inte heller varför det skiljer så mkt mellan olika kanaler!?

#5589

Postad 03 mars 2016 - 22:45

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 1

Går bra att köra optiskt, inget HD ljud som levereras på tvkanaler utan vanlig dolby 5.1, som funkar fint via optisk mig veterligen. 



#5590

Postad 04 mars 2016 - 21:34

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 1

Synken är katastrof i Tivoboxen, och tyvärr skiljer det mellan olika kanaler så man kan inte synka i ex reciever.

Därför lämnar man det sjunkande skeppet.....
Har äntligen fått upp och injusterat min nya parabol.
Har stått ut med Comhem alldeles för länge, senaste året har varit fullständig katastrof.
Bild, ljud och text totalt ur synk emellanåt. Och random mellan kanalerna.
Skillnaden är ju grotesk, klockren bild utan synliga komprimeringar nånstans, och allt i synk.

#5591

Postad 12 mars 2016 - 16:46

Peckham
  • Peckham
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Som Comhem-kund funderar jag på hur jag ska göra.......Jag har vanliga grundutbudet för 179kr därför att den vanliga antennen blir för kass på en bra tv...

 

Har comhem något bra erbjudande just nu?

Eller vilken operatör kan ni rekommendera.....Bor i comhem-hus så kanske inte finns så stora möjligheter!



#5592

Postad 18 mars 2016 - 18:07

micke13
  • micke13
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Vad händer med TV3sport? Startar 8/4 men verkar inte komma till Comhem! Står så här på Viasats hemsida.

 

"TV3Sport HD kommer till en början att ingå för Viasats Parabol- och FiberTV-kunder med kanalpaketen Viasat Guld eller Viasat Silver Sport. Kanalen kommer även att ingå för kunder med sportpaket hos Kalejdo, Serverado och Connect TV. Men förhoppningen är att den ska finnas tillgänglig hos alla operatörer framöver." 



#5593

Postad 18 mars 2016 - 18:45

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Kommer nog vara klart innan OS.

 

Skulle vara en smärre katastrof annars.



#5594

Postad 29 mars 2016 - 09:50

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Vilka programpaket får den nya kanalen TV3 Sport/TV3 Sport HD?

http://www.viasatspo...alen-tv3-sport/

 

Det måste väl ingå i Viasat Sport HD-paketet som jag har?

Ingår det i Max-paketet också?

 

Någon som vet?

 

Edit: micke13 hade visst frågat ungefär samma sak redan. Låter dock frågan stå kvar eftersom ComHem inte har svarat...


Redigerat av distortion2, 29 mars 2016 - 09:52.


#5595

Postad 09 april 2016 - 11:46

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Nu måste väl comhem snart ta in kanaler som H2 och CI, ser ju reklam för dessa hela tiden i History HD och blir så extremt sugen på dessa kanaler.

SNÄLLA COMHEM TA IN DESSA KANALER NU. TACK. :)

#5596

Postad 11 april 2016 - 12:50

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Vilka programpaket får den nya kanalen TV3 Sport/TV3 Sport HD?

http://www.viasatspo...alen-tv3-sport/

 

Det måste väl ingå i Viasat Sport HD-paketet som jag har?

Ingår det i Max-paketet också?

 

Någon som vet?

 

Edit: micke13 hade visst frågat ungefär samma sak redan. Låter dock frågan stå kvar eftersom ComHem inte har svarat...

Hej,

Gällande TV3 Sport HD kommer kanalen främst att ingå för Viasats egna parabol- och IPTV-kunder. De hoppas att erbjuda kanalen till fler leverantörer i framtiden. Tillkommer kanalen till vårt utbud så är vi såklart glada.


 

Nu måste väl comhem snart ta in kanaler som H2 och CI, ser ju reklam för dessa hela tiden i History HD och blir så extremt sugen på dessa kanaler.

SNÄLLA COMHEM TA IN DESSA KANALER NU. TACK. :)



Jag registerera önskemålen beträffande H2 och Crime and Investigations. Jag kan i dagsläget inte kommentera om dessa kan tänkas tillkomma i utbudet eller inte. Vi får hålla tummarna!

Glada hälsningar
Per Hedman
Kundservice
 



#5597

Postad 15 april 2016 - 10:29

Totisarna
  • Totisarna
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Hej!

Detta kanske alla vet. C-More film och series kostar numera 99 kr i månaden

i stället för 219 kr, men man måste ringa dom för att få ändringen. Detta borde ju ske

automatiskt kan man tycka. Förklaringen jag fick var att de inte kunde ändra avtalet utan

kundens medgivande. Jag tror att alla bara bli glada när räkningen blir lägre, löjligt tycker

jag, så om ni fortfarande betalar 219 kr så ring!!

Ha det bästast!



#5598

Postad 15 april 2016 - 12:21

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Kör com hems vanliga utbud direkt från väggen utan någon box etc.. hur som är det en ganska lång sladd då uttaget sitter i fel sida om rummet (ej så stort rum dock). Jag har minst sagt jävligt dålig mottagning på vissa kanaler. Är det något man får leva med om man inte tar com hems basutbud eller borde jag få bättre bild? Är det någon som har något förslag på hur jag kan förstärka signalen om det nu är det som är problemet? 



#5599

Postad 15 april 2016 - 14:42

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Kör com hems vanliga utbud direkt från väggen utan någon box etc.. hur som är det en ganska lång sladd då uttaget sitter i fel sida om rummet (ej så stort rum dock). Jag har minst sagt jävligt dålig mottagning på vissa kanaler. Är det något man får leva med om man inte tar com hems basutbud eller borde jag få bättre bild? Är det någon som har något förslag på hur jag kan förstärka signalen om det nu är det som är problemet?

Jag ringde dem och fick lägga till typ 99 sek för att få dem att sända ut signalen digitalt. Blev ett lyft iaf.

Hade en lång diskussion med dem om varför man skall betala extra för något som inte kostar dem en spänn. Dj sk...it utsugarföretag som tar betalt för något som borde vara gratis. Den stackars saten i kundtjänst försökte desperst sälja på mig Tivo. Tog 20 min att förklara att jag inte var intresserad av den Comhem-skiten. Då ville han ge mig det gratis i 3 mån. Då sa jag att jag kunde få digital signal gratis istället i ett år.

Då sade han att han inte fick det till kunder i Comhemhus utan att det var en "extrarjänst" i form av ett tillägg. Man sänder tydligen ut analogt som grund för att tillgodose sina 0,01% kunder som har tjock-tv. Vilket kvalificerat skitsnack för att kunna tjäna extra pengar på resten.

Nej ett skitföretag är det med en undermåliga tjänster som man tyvärr inte blir av med.

Redigerat av Hoggeman, 15 april 2016 - 14:45.


#5600

Postad 15 april 2016 - 14:59

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Jag ringde dem och fick lägga till typ 99 sek för att få dem att sända ut signalen digitalt. Blev ett lyft iaf.

Hade en lång diskussion med dem om varför man skall betala extra för något som inte kostar dem en spänn. Dj sk...it utsugarföretag som tar betalt för något som borde vara gratis. Den stackars saten i kundtjänst försökte desperst sälja på mig Tivo. Tog 20 min att förklara att jag inte var intresserad av den Comhem-skiten. Då ville han ge mig det gratis i 3 mån. Då sa jag att jag kunde få digital signal gratis istället i ett år.

Då sade han att han inte fick det till kunder i Comhemhus utan att det var en "extrarjänst" i form av ett tillägg. Man sänder tydligen ut analogt som grund för att tillgodose sina 0,01% kunder som har tjock-tv. Vilket kvalificerat skitsnack för att kunna tjäna extra pengar på resten.

Nej ett skitföretag är det med en undermåliga tjänster som man tyvärr inte blir av med.

snackar vi 99kr i månaden eller en engångssumma?

J





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.