Kommentarer till Biorummet Cinematica, byggbilder av Schonning
Startad av
Schonning, jan 12 2011 12:56
43 svar i tråden
Skickat 18 januari 2012 - 11:30
Hoppas du tänker utnyttja framväggens med träbitarna som diffusor? Annars bör du fundera på det, vore väldigt dumt att inte utnyttja dom till det. Se bara till att du får lite skillnad i djup på bitarna isf, en 10 cm kanske, ju mer ju bättre. Sök på "qrd diffusor" så ser du hur du ska ordna bitarna och deras längd. men det kanske va det du tänkte?
Skickat 31 januari 2012 - 23:05
Tack alla som skriver! Jag har jobbar med rummet i fyra dagar och nu är renoveringsfasen klar. nu skall allt kopplas in. Idén med träväggen var att få in något unikt, inte bara en svart vägg. Sedan började idén födas att göra olika djup för att ta bort och döda ekon och annat som förstör. Ju mer jag tänkte på det desto mer kändes det rätt... nu när det är klart så, ja, jag är mycket nöjd med resultatet. bitarna är 95x95mm och är mellan 0,9 och 3,5 cm tjocka
Skickat 01 februari 2012 - 09:57
Jag tänkte först måla dem svarta, men jag tror inte att jag gör det. Jag skall testa först att se på film om de skulle störa, men jag har svårt att se att de skall reflektera nå ljus... Sedan ger det en skön kontrast mellan livet i träet och de strikta i de raka linjerna...
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
134 bilder
3 annonser
186 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?