Men vilken höjd har ni hemma, varför och är det det bra?
Skickat 15 juli 2012 - 20:25
Läst mig till att duken bör placeras så att ögonhöjd hamnar ca 1/3 upp i bilden. Tror även jag läst någon sådan rekommendation här på forumet.
Skickat 16 juli 2012 - 13:50
Bästa möjliga måste vara lika minst lika individuellt som ljud. Tar man exempelvis en biograf där sitter trots allt majoriteten och tittar ner, i alla fall om det är en stor salong.
Själv bryr jag mig inte speciellt mkt, så länge det känns bra.
Som tur är det HEMbio vi pratar om. Då ska inte någon utomstående komma och säga till mig vad som är bäst för mig själv
G
Själv bryr jag mig inte speciellt mkt, så länge det känns bra.
Som tur är det HEMbio vi pratar om. Då ska inte någon utomstående komma och säga till mig vad som är bäst för mig själv
G
Skickat 16 juli 2012 - 23:18
jag var lite slö och satte min duk i dom färdigmonterade hålen. annars så skulle jag nog satt den så långt ner som är praktiskt möjligt (hade gått ca 1dm till som mest i vilket fall som helst). jag anser att det är bekvämare att titta rakt fram och inte uppåt, som det finns risk att man får göra om man sitter långt ner i vissa biografer. jag har hellre bilden i mitten av ögonen än lite högre upp faktiskt =)
Skickat 18 juli 2012 - 13:16
Smaken är som baken..... i dubbel bemärkelse dvs hur högt har du baken
själv sitter jag i reclam stolar dvs mer ligger så då kommer ögonon ännu längre ner kanske i höjd med nedre bildkanten, men eftersom jag ligger o tittar upp passar det bra .
man kan däremot fundera hur många tänkte när platt-tv kom, sen 50 talet hade man alltid tv, på ca 70 cm höjd benstatib eller i en bokhylla, när sen tv. n blev platt, då var det helt plötsligt en "bio" eller ville man visa upp den .... många har den fortfarande som en tavla 1,5 meter upp , eller kanske vill man tro att man är på hotelrum
man kan däremot fundera hur många tänkte när platt-tv kom, sen 50 talet hade man alltid tv, på ca 70 cm höjd benstatib eller i en bokhylla, när sen tv. n blev platt, då var det helt plötsligt en "bio" eller ville man visa upp den .... många har den fortfarande som en tavla 1,5 meter upp , eller kanske vill man tro att man är på hotelrum
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
20 bilder
971 filmer
7 annonser

Minhembio - Senaste nyheterna
Hembiobutiken ordnar butiksevent och tävling
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?