Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Destiny - Bungies storspel efter Halo

2098 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Destiny (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 7,5 (1) Inga priser
Destiny (PS3) (PlayStation 3-spel) 7 7,5 (1) 129:-
Destiny (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 6,29 (30) 79:-
Destiny (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 5 6,6 (9) 154:-
1 relaterade trådar

#1

Postad 12 februari 2013 - 20:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Namnet är bekräftat och lite concept arts har släppt.

Nu kommer dock spelet att presenteras den 17:e Februari Konstigt nog 3 dagar innan Sony har sin stora presentation.

- Rykten har sagt att detta spel kanske för kommer till Xbox (oklart vilken) och PC först för att sen gå multi. Kan en Feb 17 presentation var en manöver för att "steal the thunder" lite?

http://www.vg247.com...contract-shows/

- Mer om spelet kommer sen visas på GDC i Mars

http://www.vg247.com...kets-and-pipes/

Se Concept Ars här:
http://www.ign.com/a...cept-art-leaked

Postad bild

#2

Postad 14 februari 2013 - 13:56

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Kan bli intressant det inte blir någon förbannande Halo klon..

#3

Postad 14 februari 2013 - 14:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nice bullshot

#4

Postad 14 februari 2013 - 14:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nice bullshot

Concept art iofs...

#5

Postad 17 februari 2013 - 18:37

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
http://www.twitch.tv/ignlive/new

Livestream, runt kl 19:00 så upphör embargot.

#6

Postad 17 februari 2013 - 19:16

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
Pathways Out of Darkness

http://www.youtube.c...player_embedded

#7

Postad 17 februari 2013 - 19:19

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att det ser skitfult ut? Det lilla in-engine de visade var ju inget vidare, detaljlöst och MMO-oversized.

#8

Postad 17 februari 2013 - 19:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att det ser skitfult ut? Det lilla in-engine de visade var ju inget vidare, detaljlöst och MMO-oversized.

Postad bild

För lite att gå på + WIP.

Blir säkert bra när det kommer ut, det är Bungie trots allt. Men "revealen" var ju inget att hänga i julgranen.

#9

Postad 17 februari 2013 - 19:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1
Ser ut som ännu ett generiskt space-fps. Tror inte Bungie kan göra några andra spel ;)

#10

Postad 17 februari 2013 - 19:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Ser ut som Halo: Death star edition.

#11

Postad 17 februari 2013 - 20:04

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 2
Wtf, är där en stargate? :P

#12

Postad 17 februari 2013 - 20:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att det ser skitfult ut? Det lilla in-engine de visade var ju inget vidare, detaljlöst och MMO-oversized.



U mad?

Vilken ribba har du lagt på förra generationen?

Får vibbar av Mass Effect möter Halo med en episkt touch, vilket är extremt bra om man gillar den typen (aka Jag). Utan tvekan en av de snyggare fps spelen jag sett på konsol om det nu kördes på en PS3/360. Ljusmotorn ser ju helt outstanding ut.

Tyvärr kommer väl spelet kännas ganska sådär efter att vi fått se Next-Gen trailers i 6 månader innan Destiny kommer ut.

Redigerat av PalmiNio, 17 februari 2013 - 20:07.


#13

Postad 17 februari 2013 - 20:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
"Over the past few years whispers heard through the Seattle rain described Destiny as "Warcraft in space"."

WarCraft in Space är väl det vi kallar StarCraft? :)

http://www.eurogamer...d-world-shooter

#14

Postad 17 februari 2013 - 20:11

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 1

U mad?

Vilken ribba har du lagt på förra generationen?

Får vibbar av Mass Effect möter Halo med en episkt touch, vilket är extremt bra om man gillar den typen (aka Jag). Utan tvekan en av de snyggare fps spelen jag sett på konsol om det nu kördes på en PS3/360. Ljusmotorn ser ju helt outstanding ut.

Tyvärr kommer väl spelet kännas ganska sådär efter att vi fått se Next-Gen trailers i 6 månader innan Destiny kommer ut.


Ribban ligger ju på de AAA-titlar som folk anser ser bäst ut. Det man ser i den där trailern är ju inte ens i närheten av Killzone eller Halo 4.

Redigerat av simulacra, 17 februari 2013 - 20:19.


#15

Postad 17 februari 2013 - 20:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ribban ligger ju på de AAA-titlar som folk anser ser bäst ut. Det man ser i den där trailern är ju inte ens i närheten av Killzone eller ens Halo 4.


Du måste gå på nostalgipiller för detta var utan tvekan i samma ribba rent grafiskt. Känner igen känslan för när jag drar igång Killzone idag är jag inte alls lika tagen som jag var när det kom. Lite som när folk gnällde på att Halo 3 var Halo 2,5 men när man väl drog screen vs screen så såg man likheterna.

Dessa 2 scener fick mig att gå igång på hur det kan komma bli. Problemet som jag såg det var AA tekniken men eftersom de gör till båda konsolerna samtidigt så kan det vara så att de lägger på det i slutet baserat på maskin. Annars såg det ut att ha väldigt hög detaljrikedom och gröna miljöer är alltid svårast.

Killzone var utan tvekan snyggt men att göra allt i industrigrått är rätt mycket enklare än att avbilda en grön natur.

Bilderna är dessutom från ett youtube klipp. Blir intressant när riktiga screens släpps

Bifogad fil  bild.png   1,1MB   36 Antal nerladdningar

Redigerat av PalmiNio, 17 februari 2013 - 20:25.


#16

Postad 17 februari 2013 - 20:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Wtf, är där en stargate? :P


Halo Sg1

#17

Postad 17 februari 2013 - 21:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Det är som sagt ett par sekunders footage...alldeles för lite att gå på, men det ser säkert bra nog ut. Kommer inte spela någon jätteroll eftersom man kommer dregla efter nextgengrafik vid det laget.

Jag är mer intresserad av hur det kommer vara rent spelmässigt. De vill att det ska bli större än Halo, då får de ha något speciellt.

#18

Postad 18 februari 2013 - 02:19

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Du måste gå på nostalgipiller för detta var utan tvekan i samma ribba rent grafiskt. Känner igen känslan för när jag drar igång Killzone idag är jag inte alls lika tagen som jag var när det kom. Lite som när folk gnällde på att Halo 3 var Halo 2,5 men när man väl drog screen vs screen så såg man likheterna. Dessa 2 scener fick mig att gå igång på hur det kan komma bli. Problemet som jag såg det var AA tekniken men eftersom de gör till båda konsolerna samtidigt så kan det vara så att de lägger på det i slutet baserat på maskin. Annars såg det ut att ha väldigt hög detaljrikedom och gröna miljöer är alltid svårast. Killzone var utan tvekan snyggt men att göra allt i industrigrått är rätt mycket enklare än att avbilda en grön natur. Bilderna är dessutom från ett youtube klipp. Blir intressant när riktiga screens släpps Bifogad fil  bild.png   1,1MB   36 Antal nerladdningar


I den scenen när de filmade från tornet så såg det INTE bra ut, texturer som var ruskigt odetaljerade på klassiskt MMO-maner, animationer som inte verkar ihopkopplade med nivåerna så allting liksom flyter, vegetation som bara består av 2D-lager, nivåer där allting är oversized på ett sätt som verkligheten aldrig varit.
Grafiken var inte av en TPS-skjutares som Uncharteds klass heller, allt såg liksom bara "WoW:igt" ut.

Jag förväntade mig att de skulle pusha hårdare på nextgen eftersom Destiny är ett 10årsprojekt för Bungie.

Redigerat av simulacra, 18 februari 2013 - 02:34.


#19

Postad 18 februari 2013 - 08:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

I den scenen när de filmade från tornet så såg det INTE bra ut, texturer som var ruskigt odetaljerade på klassiskt MMO-maner, animationer som inte verkar ihopkopplade med nivåerna så allting liksom flyter, vegetation som bara består av 2D-lager, nivåer där allting är oversized på ett sätt som verkligheten aldrig varit.
Grafiken var inte av en TPS-skjutares som Uncharteds klass heller, allt såg liksom bara "WoW:igt" ut.

Jag förväntade mig att de skulle pusha hårdare på nextgen eftersom Destiny är ett 10årsprojekt för Bungie.


Som sagt, troligen nostalgi piller. Såhär ser vegitationen ut i Uncharted om vi tar ett vanligt in-game shoot.

Platta 2D blad och gräs = ungefär vad PS3/360 max klarar av när man ska göra grönska.

Om du tyckte det som ut som WoW:igt ut så har du nog inte spelat WoW på ett antal år....

Lägg till att Destiny är multiplattformspel = inte optimerat för 1 typ av hårdvara.
Postad bild

Redigerat av PalmiNio, 18 februari 2013 - 08:25.


#20

Postad 18 februari 2013 - 09:09

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Men du fortsätter peka ut detaljer, jag pratar INTE om att andra spel ser bättre ut, utan om att Destiny ser DÅLIGT ut. Det är ett 10 årsprojekt för Bungie, så att de ens visar upp current gen när de lanserar spelet är idioti, Destiny har blivit så upphaussat v media och Bungie själva, det minsta man kan begära är att de visar upp ngt som är bättre än vi har idag, jag förväntade mig Watch Dogs eller Star Wars 1313-klass på ett helt nytt IP som utvecklas för att existera på nextgenkonsoler. Destiny ska helt enkelt vara betydligt bättre än alla andra existerande spel eftersom det dels är ett nytt IP och det är ett mångårigt projekt.

Bungie ska vara så jäkla bra på att utveckla spel och så visar de upp det där. Om Ubisoft och Lucasarts kan visa upp nextgen så kan väl Bungie?

Jag pratar om hur nivåerna är uppbyggda, allt är oversized på MMO-maner, animationerna får saker att flyta och det lilla man såg visade inte att de har en stor mängd animationer för att efterlikna hur människor rör sig, all currentgen grafik ser gammal ut idag, men i de spel JAG nämnt så är nivåerna iaf detaljerade och av realistisk storlek, du hittar clutter, detaljer och vettiga proportioner.

#21

Postad 18 februari 2013 - 09:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Inga av de spelen du nämner är next gen spel. De kommer släppas till 360/PS3.

Destiny är också för ps3/360 så det är inte konstigt det ser ut som det gör. Möjligtvis de portar det till de nyare konsollerna också senare.

Tycker det ser schysst ut. Förstår inte alls klagomålen. Att det sen ser ut som ett tråkigt fps är en annan femma.

#22

Postad 18 februari 2013 - 09:40

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Inga av de spelen du nämner är next gen spel. De kommer släppas till 360/PS3.

Destiny är också för ps3/360 så det är inte konstigt det ser ut som det gör. Möjligtvis de portar det till de nyare konsollerna också senare.

Tycker det ser schysst ut. Förstår inte alls klagomålen. Att det sen ser ut som ett tråkigt fps är en annan femma.


Watch Dogs som vi såg det på E3 går inte att rendera på current genkonsoler och 1313 är inte alls annonserat till PS3/360, att de släpps till PS3/360, att de släpps till de systemen handlar om att maximera vinsten. Det jag pratar om är 1313 och WD har ett utseende som SIKTAR på nextgen, och det är vad Bungie borde göra med Destiny, visa upp det bästa de kan göra, och sen får de som spelar det på current gen stå ut med att det inte ser lika fint ut som när det först visades upp.

Redigerat av simulacra, 18 februari 2013 - 09:42.


#23

Postad 18 februari 2013 - 09:44

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Luktar flopp. Det är ett solklart PC-spel, men istället släpper de till Xbox 360 och PS3 som strax går i pension. Visserligen är det större spelarbas hos de äldre konsollerna och kommer vara ett bra tag framöver, men det är inte så man ska lansera ett nytt IP.

#24

Postad 18 februari 2013 - 10:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ähh de gör helt rätt businessmässigt. Man kan inte släppa spel enbart till helt nya platformar som har extremt få användare. Gissa varför det är noll 3:e parts stöd till Wii U tex? Jo för att det är för få användare hittills.

De kommer såklart koncentrera sig på nuvarande generation och porta till de nya konsollerna. Självmord att som en egen studio tro att man får igen pengarna genom att endast släppa sitt spel till platformar som inte ens finns än.

Nya konsoller får i princip bara kärlek från de som tillverkar konsollerna. Ingen annan vågar satsa så mycket på det förän det finns en tillräckligt stor användarbas. Räkna med speltorka på bägge nya konsollerna första halvåret/året.
Så är det alltid.

Personligen så är jag inte ett dugg intresserad av denna titeln. Bungie är ett mediokert företag tycker jag. Halvtaskiga fps är det enda de släppt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 februari 2013 - 10:48.


#25

Postad 18 februari 2013 - 12:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Men du fortsätter peka ut detaljer, jag pratar INTE om att andra spel ser bättre ut, utan om att Destiny ser DÅLIGT ut. Det är ett 10 årsprojekt för Bungie, så att de ens visar upp current gen när de lanserar spelet är idioti, Destiny har blivit så upphaussat v media och Bungie själva, det minsta man kan begära är att de visar upp ngt som är bättre än vi har idag, jag förväntade mig Watch Dogs eller Star Wars 1313-klass på ett helt nytt IP som utvecklas för att existera på nextgenkonsoler. Destiny ska helt enkelt vara betydligt bättre än alla andra existerande spel eftersom det dels är ett nytt IP och det är ett mångårigt projekt.

Bungie ska vara så jäkla bra på att utveckla spel och så visar de upp det där. Om Ubisoft och Lucasarts kan visa upp nextgen så kan väl Bungie?

Jag pratar om hur nivåerna är uppbyggda, allt är oversized på MMO-maner, animationerna får saker att flyta och det lilla man såg visade inte att de har en stor mängd animationer för att efterlikna hur människor rör sig, all currentgen grafik ser gammal ut idag, men i de spel JAG nämnt så är nivåerna iaf detaljerade och av realistisk storlek, du hittar clutter, detaljer och vettiga proportioner.


Eftersom du nämnde att det var sämre än nuvarande AAA-titlar på current gen som Halo och Killzone så sa du faktiskt att andra spel såg bättre ut - på denna generation.

Att de tänkt på Destiny i 10 år betyder inte direkt att de jobbat med det i 10 år. Tror nog Halo spelen har tagit upp den mesta av tiden under dessa 10 år.

Men men jag håller med dig, precis som jag skrev, att det är en märklig tid att visa upp det såhär när nästa generation står för dörren. Men det ryktas det ska komma till Next-gen. Vi får helt enkelt se hur de optimerar spelet vidare. Tror vi ska vänta med att avgöra tekniken tills screens kommer ut.

Angående Watch Dogs så om du menar denna;
http://www.youtube.c...h?v=xU7WGAJPRRw

Utan tvekan att det är 360/PS3 Doable. Ser ut som en utveckling av AC motorn. Skulle detta vara nivån för next gen skulle jag vara gravt besviken. Inte att det inte är snyggt utan att det tekniskt sett inte är ett stort kliv från vad vi vet att man kan få ut av current-gen.

#26

Postad 18 februari 2013 - 13:07

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Ser bra ut för att vara ett MMO, i klass med Halo 4 ser det ut som. Men det är VÄLDIGT märkligt att de släpper ett MMO till current-gen, kan bara betyda att next-gen kommer att ha bakåtkompatibilitet så att folk kan fortsätta spela sen också. Eller att det helt enkelt är till next-gen för att de hållt på med det så länge så det blivit rejält försenat.

#27

Postad 18 februari 2013 - 13:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Går ju att släppa till bägge generationerna också. Skulle tro att prion ligger på nuvarande generation om man ska släppa det närmaste året iaf.

#28

Postad 18 februari 2013 - 13:31

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
OT
Inte helt rättvist att ta en bild ur en random scen från ett tidigt PS3 spel och för att sedan jämföra det med en scen från en trailer på ett spel som släpps i slutet av denna generations livscykel.
Här är iaf en bild från Uncharted 2

Postad bild

#29

Postad 18 februari 2013 - 15:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

OT
Inte helt rättvist att ta en bild ur en random scen från ett tidigt PS3 spel och för att sedan jämföra det med en scen från en trailer på ett spel som släpps i slutet av denna generations livscykel.
Här är iaf en bild från Uncharted 2

Postad bild


Ändrar inte på mycket mot min bild, låg upplösning på texturer (kolla marken). Platta 2D löv som nästan helt saknat texturer. Klassisk bild över vad en PS3/360 klarar av när det gäller att göra gröna naturområden. Kan vara något av de svåraste att få snyggt.

Ser ok ut på liten skärm men när man drar upp det i 720p så blir man ledsen.

Redigerat av PalmiNio, 18 februari 2013 - 15:03.


#30

Postad 18 februari 2013 - 15:34

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Jag är laddad.

#31

Postad 18 februari 2013 - 16:23

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Du jämför fortfarande med en youtube scen, som dessutom är typ 2-3 sekund lång. Det är omöjligt att se om den djungel grafiken är bättre/sämre än Uncharted bilderna.

Om du kollar på scenen efter bilden du postade (3:48-3:49) så ser du att det är inte så snyggt.

Vi får helt enkelt vänta och se när de släpper mer ingame-klipp. :)

#32

Postad 18 februari 2013 - 16:34

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Oavsett så är det ett spel som inte ens är färdigt. Så vad tjafsar in om?
Det verkar finnas ambitioner med projektet helt klart, men luktar väldigt mycket halo. Vilket inte är så konstigt då det är bungie som gör det.

#33

Postad 18 februari 2013 - 16:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Du jämför fortfarande med en youtube scen, som dessutom är typ 2-3 sekund lång. Det är omöjligt att se om den djungel grafiken är bättre/sämre än Uncharted bilderna.

Om du kollar på scenen efter bilden du postade (3:48-3:49) så ser du att det är inte så snyggt.

Vi får helt enkelt vänta och se när de släpper mer ingame-klipp. :)


Inte svårt att se hur de byggt upp det gröna i båda spelen. Lågupplösta marktexturer + 2D blad/gräs.

Behövs som sagt ingen mer analys för att se likheterna. Det är helt enkelt för tungt för att göra en naturtrogen grönska man massa 3D växter med bra texturer. Vi ser hur dessa texturpaket till Skyrim t ex tuggar sönder en dator.

Det enda jag ser som en nackdel på Destiny när man jämför rakt av är att där inte verkar vara en AA-teknik igång vilket gör att det gröna ser väldigt taggigt ut men kan tänka mig att detta appliceras i slutet baserat på den AA-teknik som lämpar sig till respektive konsol.

Bifogad fil  BILD2.png   539,94K   9 Antal nerladdningar

#34

Postad 18 februari 2013 - 17:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Oavsett så är det ett spel som inte ens är färdigt. Så vad tjafsar in om?

Haha, ja det är otroligt egentligen. De har sett några sekunders footage och ett par bilder av ett ofärdigt spel och ändå ger de detaljerade tekniska beskrivningar som om de redán vet om hur hela spelet kommer att se ut när det släpps någon gång 2013.

Förstår inte ens hur ni kan jämföra med spel som Uncharted som laddar in banor och är helt linjärt. Destiny är ett open world sandbox-spel där du kan gå precis vart du vill. Du kan köra fordon, utrusta dig med helt unik armor, köpa rymdskepp och flyga till alla planeter i solsystemet. Jämför ni Skyrim och GTA på samma premisser som linjära spel? Ju mindre ett spel är, desto lättare att göra dem snygga. Bungie har gjort mer art assets till Destiny än de gjort till alla tidigare spel tillsammans. De började jobba på det 2009 och sedan kom resten av teamet 2010 efter Reach.

Det finns INGA laddningstider trots spelets storlek. Det finns inte ens en startmeny. Och ändå ska det finnas varierande saker att göra för alla. De beskriver inte det som ett MMO, de beskriver det som en konsolshooter. Visionen som Bungie har är extremt amibitiös, det låter lite för ambitiöst tbh.

Jag är osäker på om jag kommer att gilla att det inte verkar finnas någon traditionell offlinekampanj, bara ett universum där det finns asmycket att göra. Fokuset på coop är också något som skulle kunna bli både bra och dåligt men de har spenderat mycket på gränssnittet så matchmakingen verkar vara något helt nytt. Det låter roligt att man kan behöva teama upp för att ta fiender som är för bra för att klara själv.

Och tidsresande robotar, rymdzombies och pirater låter faktiskt inte helt fel.

As Guardians, players will battle alien species with exotic names like Sandeaters, War Rhinos and Spider Pirates. They'll wage war with time-traveling robots and evil space zombies.


Det finns loot som i Borderlands:

Now a fireteam of three, they survive their battle against the Sandeaters and claim their prize: exotic weapons looted from Charlemagne's chamber. Those recovered weapons, an onyx, spiked "hand cannon" named Thorn, and a sleek, angular shotgun named Invictive, are part of Destiny's narrative. They'll tell their own stories, tied to players' own unique experiences. Weapons with colorful names like Fate of All Fools, Pocket Infinity and Super Good Advice will tell tales of their own.


Seriöst, läs igenom förhandstittarna istället för att granska texturerna på lövverket i detalj. Det saknas inte ambitioner.

#35

Postad 18 februari 2013 - 17:42

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Eftersom du nämnde att det var sämre än nuvarande AAA-titlar på current gen som Halo och Killzone så sa du faktiskt att andra spel såg bättre ut - på denna generation.

Att de tänkt på Destiny i 10 år betyder inte direkt att de jobbat med det i 10 år. Tror nog Halo spelen har tagit upp den mesta av tiden under dessa 10 år.

Men men jag håller med dig, precis som jag skrev, att det är en märklig tid att visa upp det såhär när nästa generation står för dörren. Men det ryktas det ska komma till Next-gen. Vi får helt enkelt se hur de optimerar spelet vidare. Tror vi ska vänta med att avgöra tekniken tills screens kommer ut.

Angående Watch Dogs så om du menar denna;
http://www.youtube.com/watch?v=xU7WGAJPRRw

Utan tvekan att det är 360/PS3 Doable. Ser ut som en utveckling av AC motorn. Skulle detta vara nivån för next gen skulle jag vara gravt besviken. Inte att det inte är snyggt utan att det tekniskt sett inte är ett stort kliv från vad vi vet att man kan få ut av current-gen.


De har inte tänkt på Destiny i 10, de ska släppa Destinyspel över drygt 10 år, de har planer för fler än ett spel.

Och nja, den postprocessering, de partiklar och antal ljuskällor tillsammans med AA som de använder är inte möjlig på dagens konsoler, hade det varit möjligt att få ett spel att se ut så där idag så hade vi sett det nu, och hade det gått att spela på en konsol så hade de gjort det under E3, Watch Dogs är nog representativt för hur första vågen av Next genspel kommer att se ut.

Att Ubisoft planerar en currentgenversion handlar helt enkelt om att vara säker på att tjäna pengar på spelet, det finns ju en möjlighet att Ubisoft inte alls släpper sin DX11-version av spelet till next gen, men det du ser i videon spelas på en dator som klarar DX11 och spelet använder vissa av de funktionerna.

Men det jag menade med att andra spel ser bättre ut var för att jag pratade om art direction kombinerat med hur det faktiskt ser ut, jag tycker helt enkelt inte om MMO-looken i spel där allting modelleras för att få plats med många spelare utan kollisionsdetektering och begränsade synfält och man inte bemödar sig med att skapa customanimationer för att tex gå från att springa till att ta skydd bakom ett hörn.
Jag tycker att Bungie iaf borde ha visat upp en eventuell nextgenversion för att verkligen skapa ett buzz, hypen hade nått löjligt höga höjder då.

#36

Postad 18 februari 2013 - 18:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

De har inte tänkt på Destiny i 10, de ska släppa Destinyspel över drygt 10 år, de har planer för fler än ett spel.

Och nja, den postprocessering, de partiklar och antal ljuskällor tillsammans med AA som de använder är inte möjlig på dagens konsoler, hade det varit möjligt att få ett spel att se ut så där idag så hade vi sett det nu, och hade det gått att spela på en konsol så hade de gjort det under E3, Watch Dogs är nog representativt för hur första vågen av Next genspel kommer att se ut.

Att Ubisoft planerar en currentgenversion handlar helt enkelt om att vara säker på att tjäna pengar på spelet, det finns ju en möjlighet att Ubisoft inte alls släpper sin DX11-version av spelet till next gen, men det du ser i videon spelas på en dator som klarar DX11 och spelet använder vissa av de funktionerna.

Men det jag menade med att andra spel ser bättre ut var för att jag pratade om art direction kombinerat med hur det faktiskt ser ut, jag tycker helt enkelt inte om MMO-looken i spel där allting modelleras för att få plats med många spelare utan kollisionsdetektering och begränsade synfält och man inte bemödar sig med att skapa customanimationer för att tex gå från att springa till att ta skydd bakom ett hörn.
Jag tycker att Bungie iaf borde ha visat upp en eventuell nextgenversion för att verkligen skapa ett buzz, hypen hade nått löjligt höga höjder då.


Ah du menar att projektet ska vara i 10 år? Aja då är grafiken ingen viktig faktor, den kan de ju biffa upp med tiden baserat på hårdvaran som utvecklar sig. Då är vikten mer att där finns något hållbart.

Vi får väl helt enkelt anse att vi ser olika. Watch Dog videon är för dålig för att avgöra AA nivån och de screenshots som har släppts efter visar defintivt inte på någon uberteknik av AA, gissar MLAA.

Men vi får se när lite mer screens kommer. Oavsett vad ett väldigt snyggt spel.

Redigerat av PalmiNio, 18 februari 2013 - 18:41.


#37

Postad 18 februari 2013 - 18:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Haha, ja det är otroligt egentligen. De har sett några sekunders footage och ett par bilder av ett ofärdigt spel och ändå ger de detaljerade tekniska beskrivningar som om de redán vet om hur hela spelet kommer att se ut när det släpps någon gång 2013.

2014 menar jag givetvis.

#38

Postad 18 februari 2013 - 19:36

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Kommer 2014 till Xbox 360/PS3 OCH next-gen... jaha. Luktar flopp lång väg.

#39

Postad 18 februari 2013 - 22:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kommer säkert sälja bra sålänge de inte outsourcar delar till Gearbox...

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 februari 2013 - 22:39.


#40

Postad 18 februari 2013 - 23:47

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Tror hårt på detta! Och då är det egentligen bara Halo och Reach som jag varit riktigt imponerad av i Halo-serien...

#41

Postad 23 maj 2013 - 18:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Liveaction-trailer

http://www.youtube.c...h?v=ChicpIzV5vM

#42

Postad 23 maj 2013 - 20:20

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Vad alla envisas med live action nu för tiden. Gameplay på Sonys E3-presser alltså.

#43

Postad 23 maj 2013 - 20:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hoppas det är bättre än Defiance.

#44

Postad 12 juni 2013 - 21:48

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Kommer bli så jäkla mäktigt!
http://www.youtube.c...h?v=8DFuPZmbZag

Redigerat av Zerox_no1, 12 juni 2013 - 22:06.


#45

Postad 14 juni 2013 - 16:20

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Behind Closed Door Demo
http://www.ign.com/v...rs-demo-e3-2013

#46

Postad 14 juni 2013 - 19:00

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Behind Closed Door Demo
http://www.ign.com/v...rs-demo-e3-2013


Var ju nästan exakt samma sak som demot de visade innan! :/

#47

Postad 22 juni 2013 - 00:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Postad bild
En av planeterna.


“The potential is huge,” Hirshberg told IGN. “It’s a sizeable investment. It’s probably one of the biggest investments in a new IP that’s ever been made in this industry. We wouldn’t be making that investment if we didn’t believe in the potential.

“There are certain mechanics in this industry that people want to be able to pick up and play and immediately be having fun with,” Hirshberg continued. “At the end of the day, it’s a first-person shooter by Bungie. Everyone who loved Halo is going to love Destiny.

“They’re very different games made by very different creative visionaries,” Hirshberg said. “I think that they can peacefully coexist with one another. I think that what Call of Duty has done, it’s done better than anybody. The multiplayer is a visceral, impactful, white-knuckle-ride experience. What Bungie has done, they have done better than anyone as well. The first-person shooter genre has shown tremendous staying power, as well as tremendous capacity in terms of the appetite people have for it. I think what we’ve seen is that if there are good games in this genre, people will show up to play them. But if you have to compete, it’s nice to compete with yourself.”

http://www.neogaf.co...ad.php?t=599591

#48

Postad 22 juni 2013 - 14:35

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=ryhU1Oe1lv4

#49

Postad 22 juni 2013 - 15:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det här tillsammans med the division lär bli episkt. Men då jag älskar lootlir och coop så tror jag mest på det här. Måste bli epicawesome. Fasen vad man längtar. Kan dom inte bara säga januari 2014? :)

#50

Postad 22 juni 2013 - 16:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Tror det kommer sälja jäkligt bra iaf. Tycker också det ser bra och seriöst ambitiöst ut.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.