Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Middle-Earth: Shadow of Mordor

158 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 05 oktober 2014 - 13:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tror man måste spela igenom storyn ett tag iaf innan man kan jaga massa captains. Blir svårt som fan annars.

#52

Postad 05 oktober 2014 - 14:10

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Xbox One versionen är ju också 1080p och har lika mycket detaljer vad jag förstått, däremot så har PC versionen samma. Jag kan ha fel men visst pactchades One versionen upp till 1080p?

#53

Postad 05 oktober 2014 - 14:17

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 1

Tycker det är svårt... dog nyss bara hoppade ner från tornet man spawnar
i för råkade hamna i klorna på en kapten och hans följeslagare direkt.
Hur ser man förresten vilket som är "mainstory" mission..?
Hade velat ställa ner svårhetsgraden lite faktiskt :/
Har nån tips på hur man ska spela för att uppgradera snabbare?


gör sidouppdrag som ploppa upp på kartan, leta reda på artefakter dessa ger dig massa uppgraderings poäng

Redigerat av WarpGuN, 05 oktober 2014 - 14:29.


#54

Postad 05 oktober 2014 - 15:43

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jag har bara gett mig på kaptener kaptener dom har lever 4-6 än, de har ofta någon svaghet som är lätt att utnyttja också. Sen har jag gjort sidquests. Men det gäller att hålla tungan rätt i mun och smyga samt hålla sig gömd, annars har man snart någon fet kapten efter sig och en massa fotfolk. Går det helt åt skogen så brukar jag kuta runt en bergsknalle och gömma mig i en buske tills det blåst över. Men jag håller med, det är lite svårt. Eller utmanande om man så vill :).

Redigerat av genstruktur, 05 oktober 2014 - 18:11.


#55

Postad 05 oktober 2014 - 16:05

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Xbox One versionen är ju också 1080p och har lika mycket detaljer vad jag förstått, däremot så har PC versionen samma. Jag kan ha fel men visst pactchades One versionen upp till 1080p?


Nepp inte 1080p

"With PS4 and Xbox One alike patched up to version 1.02, the differences at first glance are few owing to a heavy use of pre-rendered cut-scenes of matching compression settings. As is often the case, resolution is a divisive point on the console front. The Xbox One release is immediately on the back foot, with our pixel count tests highlighting an upscaled 1600x900 resolve for the platform. In contrast with the full native 1920x1080 output on PS4"

aftikeln är ifrån igår.

http://www.eurogamer...mordor-face-off

#56

Postad 05 oktober 2014 - 16:37

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
1080p - 900p lycka till att se skillnaden.

Enligt gamespot är det 1080p efter patchen.

http://www.gamespot....n/2300-6421635/

Redigerat av Drey123, 05 oktober 2014 - 16:39.


#57

Postad 05 oktober 2014 - 18:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Tycker det är svårt... dog nyss bara hoppade ner från tornet man spawnar
i för råkade hamna i klorna på en kapten och hans följeslagare direkt.
Hur ser man förresten vilket som är "mainstory" mission..?
Hade velat ställa ner svårhetsgraden lite faktiskt :/
Har nån tips på hur man ska spela för att uppgradera snabbare?


Spelet är väldigt svårt, speciellt i början när man inte har några bra skills osv. Jag sprang runt och dog väldigt mycket i början också. Man vill ju åt dom bättre skillsen så man måste ju gå på kaptener och göra såna där quests där man ska bryta dueller mellan kaptener osv. Ibland är det klart bättre att fly än stå kvar och bli strimlad vilket är enkelt att bli när det blir många som omringar en. Värst är det när spjutfiender, archers och sköldnissar anfaller på en gång. Dom gula uppdragen är mainstoryn.
Försökte mixa sidequests, collectibles och kaptener så mycket som möjligt. Plockade alla kaptener i bakre raden igår efter en hel del nötande och ibland tur.

Har spelat lite under 20 timmar nu tror jag och är väl drygt 55% färdig. Nu har man ju iaf vettiga skills så man kan röja grupper betydligt enklare.

#58

Postad 05 oktober 2014 - 18:08

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

. Man vill ju åt dom bättre skillsen så man måste ju gå på kaptener och göra såna där quests där man ska bryta dueller mellan kaptener osv.


Är det bara att döda kaptener man skall göra? Har en del skillspoints men har inte låst upp något mer att lägga poängen på, står att jag skall ägna mig åt just powerstruggles för att låsa upp nästa level av skills. Behöver fler "powerpoints" tror jag det heter. Har dödat 5-6 kaptener men får inte så mycket poäng tycker jag? Har iofs inte gjort mainquest alls, kanske borde göra det ;).

Redigerat av genstruktur, 05 oktober 2014 - 18:10.


#59

Postad 05 oktober 2014 - 19:43

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

1080p - 900p lycka till att se skillnaden.

Enligt gamespot är det 1080p efter patchen.

http://www.gamespot....n/2300-6421635/


Har inte kollat skillnad eller ens sagt att alla ser skillnad, men är ju bara att inse att ps4 är lite "bättre" är ju många spel där övertaget går till ps4.
Inget illa menat emot xo, fattar inte riktigt varför du bryr dig så mycket heller, spela på den maskin du vill och var glad istället och framförallt ha kul.

Och flera andra säger emot gamespot.

#60

Postad 05 oktober 2014 - 20:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det blir såhär med alla spel som släpps multikonsol. Det blir en kamp för xbonearna stadigt försöker att visa att deras konsol är lika kraftfull och bra som ps4 och varje gång är resultatet detsamma.

Nej, xbone är inte lika kraftfull. Ja, spelen på xbone brukar ha lägre upplösning eller sämre framerate. Eller båda. Nej, vi bryr oss inte, vi säger bara som det är. Tycker du om din konsol och är nöjd med den så behöver du inte försvara den. Själv är jag nöjd med min konsol, så jag behöver inte försvara den hela tiden.

Själv har jag lirat en timme eller så. Dödat två kaptenen, varav en råkade jag ha livet av. Väldigt märkligt upplägg att man inte är trygg någonstans och fienden spawnar riktigt snabbt. Inte dåligt, märkligt.

Verkar intressant, men även jag behöver nog lite mer tid och poäng. Jag har inte dött ännu, men varit rätt duktig på att springa också :D

#61

Postad 05 oktober 2014 - 20:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Är det bara att döda kaptener man skall göra? Har en del skillspoints men har inte låst upp något mer att lägga poängen på, står att jag skall ägna mig åt just powerstruggles för att låsa upp nästa level av skills. Behöver fler "powerpoints" tror jag det heter. Har dödat 5-6 kaptener men får inte så mycket poäng tycker jag? Har iofs inte gjort mainquest alls, kanske borde göra det ;).


Du ska göra allt som ger just powerpoints för att låsa upp nästa tier av skills. Just kaptenerna ger ju bara lika många powerpoints som dom är värda vilket inte brukar vara så mycket. Har någon lirare bland mina kaptener som lyckats få 20 av någon anledning men annars är nog 15 max. Powerstruggles osv brukar ju iaf minst ge 40 poäng.
Antar att man får powerpoints från mainquest när du ska ha ihjäl någon kapten eller liknande. Annars får man inte det tror jag.

#62

Postad 05 oktober 2014 - 20:59

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Du ska göra allt som ger just powerpoints för att låsa upp nästa tier av skills. Just kaptenerna ger ju bara lika många powerpoints som dom är värda vilket inte brukar vara så mycket. Har någon lirare bland mina kaptener som lyckats få 20 av någon anledning men annars är nog 15 max. Powerstruggles osv brukar ju iaf minst ge 40 poäng.
Antar att man får powerpoints från mainquest när du ska ha ihjäl någon kapten eller liknande. Annars får man inte det tror jag.

Hmmmm...
Det där med powerstruggles har jag hört nämnas i spelet men inte hittat någon eller fått någon indikation på var det skulle utspela sig. Jag skall spela lite mer nu om en stund, får försöka se om jag kan lista ut det hela.

#63

Postad 05 oktober 2014 - 21:14

kock3n
  • kock3n
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Riktigt grymt lir.
Skön stämning att smyga runt och slakta orker, och alla sido quests :)

#64

Postad 05 oktober 2014 - 21:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Börjar komma in i det lite mer nu. Man måste vara lite försiktig. Har låst upp tear 2 abilities nu iaf så nu börjar det bli roligare. Powerstruggles är bra för att få powerpoints.

#65

Postad 06 oktober 2014 - 01:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

Hmmmm...
Det där med powerstruggles har jag hört nämnas i spelet men inte hittat någon eller fått någon indikation på var det skulle utspela sig. Jag skall spela lite mer nu om en stund, får försöka se om jag kan lista ut det hela.

Du måste spela mainstoryn annars kommer du aldrig någon vart, mycket är låst annars.

Jadu... fete uruk Fathand. Den j-veln dödar mig fyra gånger, trakasserar mig när jag försöker ta andra ledare. Mobbar mig när livet flyr mig. Blir lvl 15. Sen istället för en episk showdown med min största nemesis så råkar jag gå runt ett hörn och stealthdöda honom när jag trodde det var en vanlig fiende. You died as you lived. Dog på ett slag med andra ord, blev rätt paff.

Så äntligen var jag fri från honom.

Men nej, när jag ska ta den sista warchiefen så tror ni inte fanskapet kommer tillbaka? You left me for dead, shouldn'ta done dat. They call me the scarred now. Men jag skar ju halsen av dig vrålar jag samtidigt som jag försöker ta hand om en warchief, min största nemesis och en annan fjantuppkomling + deras 50 fotsoldater samtidigt.

Efter mycket om och men får jag ner warchiefen men Fathand flyr scenen och kommer undan.

Fortsättning följer antar jag <_< . Och nästa gång jag dödar honom tänker jag slita av huvudet och skända kroppen efteråt tills jag är helt säker på att han är förintad.

#66

Postad 06 oktober 2014 - 07:16

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Nu är spelet beställt känns som destiny helt tappat efter som det inte kommit något nytt.

#67

Postad 06 oktober 2014 - 07:31

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Du måste spela mainstoryn annars kommer du aldrig någon vart, mycket är låst annars.

Jadu... fete uruk Fathand. Den j-veln dödar mig fyra gånger, trakasserar mig när jag försöker ta andra ledare. Mobbar mig när livet flyr mig. Blir lvl 15. Sen istället för en episk showdown med min största nemesis så råkar jag gå runt ett hörn och stealthdöda honom när jag trodde det var en vanlig fiende. You died as you lived. Dog på ett slag med andra ord, blev rätt paff.

Så äntligen var jag fri från honom.

Men nej, när jag ska ta den sista warchiefen så tror ni inte fanskapet kommer tillbaka? You left me for dead, shouldn'ta done dat. They call me the scarred now. Men jag skar ju halsen av dig vrålar jag samtidigt som jag försöker ta hand om en warchief, min största nemesis och en annan fjantuppkomling + deras 50 fotsoldater samtidigt.

Efter mycket om och men får jag ner warchiefen men Fathand flyr scenen och kommer undan.

Fortsättning följer antar jag <_< . Och nästa gång jag dödar honom tänker jag slita av huvudet och skända kroppen efteråt tills jag är helt säker på att han är förintad.


Har också haft flertalet svin som återkommer ta mig f*n hela tiden. Det verkar som om att dom inte kan komma tillbaka om man hugger huvudet av dom, blir då en hög med pålade kranium på "armé-kartan" istället för att han bara ligger där.

#68

Postad 06 oktober 2014 - 07:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Låser man upp tier 2 genom mainstory eller via power? Visste, när kan jag börja kontrollera kaptener?

Zoiler, kommer du recensera det här?

Redigerat av Zartok, 06 oktober 2014 - 07:43.


#69

Postad 06 oktober 2014 - 07:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Låser man upp tier 2 genom mainstory eller via power? Visste, när kan jag börja kontrollera kaptener?

Zoiler, kommer du recensera det här?


Power låser upp fler färdigheter men vissa färdigheter kan man bara få genom storyn.

#70

Postad 06 oktober 2014 - 08:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Tackar, då ska jag börja med powerstruggles idag så att jag kan använda fler poäng. Har alla tier ett efter att bara ha gått runt och tagit vita saker. Avrättningar är rätt fräsiga :D

#71

Postad 06 oktober 2014 - 09:32

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Jisses vad mycket att hålla reda på det ni pratar om, tier, powerstruggles,powerpoints, collectibles, etc... fattar knappt hälften. :huh: :lol:
Jag kör mot symbolerna, träffar jag på motstånd, så är det hugga, hugga, föröka komma ihåg nån combo, sen vara beredd triangel som block, och kryss för att undvika slag hela tiden! :lol:

#72

Postad 06 oktober 2014 - 10:31

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Du måste spela mainstoryn annars kommer du aldrig någon vart, mycket är låst annars.



Märkte det igår :). Har inte spelat mainstory alls innan, nu när jag gjorde första uppdraget så blev powerstruggles tillgängliga och jag fick mig en liten tutorial.

Har också haft flertalet svin som återkommer ta mig f*n hela tiden. Det verkar som om att dom inte kan komma tillbaka om man hugger huvudet av dom, blir då en hög med pålade kranium på "armé-kartan" istället för att han bara ligger där.


Kan de återkomma också, va fan? :)

När jag kollade mina runor igår så hade jag iofs två olika runor för att ha dödat samma kapten, tänkte det var någon glitch eller så men då kanske det stämmer som du säger.

#73

Postad 06 oktober 2014 - 10:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Svarar på min egen fråga, man behöver göra första powerstrugglen innan man kan börja fippla med kaptenerna

Redigerat av Zartok, 06 oktober 2014 - 10:39.


#74

Postad 06 oktober 2014 - 12:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Det verkar som om att dom inte kan komma tillbaka om man hugger huvudet av dom

Jo, jag har läst om att de kommer tillbaka då också, hur f-n nu det går till.

föröka komma ihåg nån combo

Finns ju inte ens combos. Man mashar bara X-knappen och så förstås specialattacker när man fått upp sin hitstreak.

Zoiler, kommer du recensera det här?

Jao.

#75

Postad 06 oktober 2014 - 12:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Kommer innan veckan är slut?

#76

Postad 06 oktober 2014 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis, men du har väl redan köpt det?

#77

Postad 06 oktober 2014 - 13:17

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Finns ju inte ens combos. Man mashar bara X-knappen och så förstås specialattacker när man fått upp sin hitstreak.


Jao.


Va den jag menade.... men brukar trycka fel när det kommer upp, blir för stressad, he he :D

#78

Postad 06 oktober 2014 - 14:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis, men du har väl redan köpt det?

:D

#79

Postad 06 oktober 2014 - 14:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis, men du har väl redan köpt det?

Man kan väl tycka om att läsa dina recensioner även fast man köpt spelet? :)

Låst upp tier 3 saker nu. Känns fortfarande som att spelet är rätt intensivt. Ingen lugn stund. Stängde av nyss då bara två kaptener levde, dom måste få återhämta sig nu :D

#80

Postad 06 oktober 2014 - 15:48

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

1080p - 900p lycka till att se skillnaden.

Enligt gamespot är det 1080p efter patchen.

http://www.gamespot....n/2300-6421635/


Gamespot har fel.

Det handlar såklart inte om någon enorm skillnad, men spelet är 900p, 30 fps på Xbox One, och 1080p, 30 fps på PS4. Utöver det har PS4 fler detaljer (mer gräs...). Båda ligger stabilt på 30 fps.

För alla med 1080p-display så är 1080p alltid att föredra eftersom man får 1:1 pixelmapping. Det är skillnad helt enkelt, även om 900p inte ser dåligt ut.

#81

Postad 06 oktober 2014 - 17:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Man kan väl tycka om att läsa dina recensioner även fast man köpt spelet? :)

Låst upp tier 3 saker nu. Känns fortfarande som att spelet är rätt intensivt. Ingen lugn stund. Stängde av nyss då bara två kaptener levde, dom måste få återhämta sig nu :D


Vet inte om det är på tier 3 eller 4 man kan låsa upp skillen där man bara behöver 5 träffar för att kunna köra en execute samt en en annan för att tillåta en att bli träffad en gång utan att bli av med sina hits. Oerhört hjälpande iaf :)

#82

Postad 06 oktober 2014 - 17:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Låst upp tier 3 saker nu. Känns fortfarande som att spelet är rätt intensivt. Ingen lugn stund. Stängde av nyss då bara två kaptener levde, dom måste få återhämta sig nu :D


Sådär hade jag också, en stund. Sen helt plötsligt hade det avancerat en massa nya kaptener :).Men nu har jag i alla fall en massa uppdrag med warchiefs, men de känns lite svåra, eller? Har inte vågat prova än :o .

Sen har jag dödat Amug the fuckin` Crippler typ sex gånger nu :D. Dödade honom och gick runt i 5 min, när jag gick runt en krök så stod han där igen den djäveln ;). Snacka om att han hauntar en från döden.

Redigerat av genstruktur, 06 oktober 2014 - 17:31.


#83

Postad 06 oktober 2014 - 21:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Sådär hade jag också, en stund. Sen helt plötsligt hade det avancerat en massa nya kaptener :).Men nu har jag i alla fall en massa uppdrag med warchiefs, men de känns lite svåra, eller? Har inte vågat prova än :o


Gissa vem som dödat samtliga warchiefs nu? :D jag tycker inte dom var så mycket svårare än alla andra. Ett tips är att döda dom som är sårbara för lönnmord med just den taktiken. Två dog så hos mig och fick en trophy på köpet. Dök mot en från en stenpelare som var typ 100 meter hög :D

Fler tips finns. Utan tier 3 så lär en kille som heter The unkillable vara just unkillable! Det blir nog svårt utan tier 4 också. När jag spelade så skulle jag först döda 35 st, sen kom han. Och en annan kapten. Och en lika stor hord fiender :D

Nu är det kanske olika för alla som spelar, men jag tror ändå att tier 3 är ett minimum.

Redigerat av Zartok, 06 oktober 2014 - 21:19.


#84

Postad 07 oktober 2014 - 07:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Stun är din vän. Använd det massor. Man dödar kaptener och warchiefs rätt lätt genom att stunna dem å sen basha på med x och sen finisher på dem när man når 8 hits.

#85

Postad 07 oktober 2014 - 07:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Du menar stunna med x? Ja, alternativt med o, fungerar det med. Men just tier 3 voltstun är värd mest i världen!

#86

Postad 07 oktober 2014 - 07:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nej stun med b. Iofs spelar jag på PC med xbox 360 kontroller ;) Vault stun är grym ja :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 07 oktober 2014 - 07:16.


#87

Postad 07 oktober 2014 - 07:34

simpinator
  • simpinator
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Har en tendens att vandra iväg och hamna i nya områden hela tiden, igår var jag i ett stronghold ridandes på min tiger då jag blev skjuten av giftpilar i ryggen och slaktad som ett litet lamm. Synd fienden spawnar så snabbt att det räcker att titta runt ett varv så är dom tillbaka i princip. Glöm inte låsa upp Runes på era vapen med, gör mycket. Man får nya när man slaktat kaptener ibland har jag sett.

#88

Postad 07 oktober 2014 - 07:58

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Jag har haft noll koll på hur långt jag har avancerat i main mission. Döm av min förvåning när jag trodde att spelet började närma sitt slut och man istället låser upp en lite "vackrare" sida av spelet. Bra spel!

#89

Postad 07 oktober 2014 - 08:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag vill börja branda fiender så att dom blir ens egna minions. Måste man komma långt i main eller behöver man låsa upp något?

#90

Postad 07 oktober 2014 - 08:27

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Jag vill börja branda fiender så att dom blir ens egna minions. Måste man komma långt i main eller behöver man låsa upp något?


Du lär det dig i main mission uppdragen och måste låsa upp karta två.

#91

Postad 07 oktober 2014 - 10:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Bara börja köra main då :) är snart på tier fem...

#92

Postad 07 oktober 2014 - 10:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Gissa vem som dödat samtliga warchiefs nu? :D jag tycker inte dom var så mycket svårare än alla andra. Ett tips är att döda dom som är sårbara för lönnmord med just den taktiken. Två dog så hos mig och fick en trophy på köpet. Dök mot en från en stenpelare som var typ 100 meter hög :D

Fler tips finns. Utan tier 3 så lär en kille som heter The unkillable vara just unkillable! Det blir nog svårt utan tier 4 också. När jag spelade så skulle jag först döda 35 st, sen kom han. Och en annan kapten. Och en lika stor hord fiender :D

Nu är det kanske olika för alla som spelar, men jag tror ändå att tier 3 är ett minimum.


Åh fifan, har du kommit så långt! Jag bara antog att chiefs var svåra, men låter lovandet. Jag fastnar alldeles för ofta på att leta engrams eller göra något sidemission. Får köra mer mainquest låter det som :).

#93

Postad 07 oktober 2014 - 11:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Åh fifan, har du kommit så långt! Jag bara antog att chiefs var svåra, men låter lovandet. Jag fastnar alldeles för ofta på att leta engrams eller göra något sidemission. Får köra mer mainquest låter det som :).

Använder man deras svagheter så blir det lättare. Gör man det inte får man ett ****. Jag fick problem med en lägre kapten som hade sköld och som inte gick att volta över. Jag hade skitsvåra problem med honom. Mina pilar tog bara halva hälsan på honom. Då drog jag en laddad pil från en gömma och kaptenen som jag fick fly från tre gånger nitade jag på ett skott :)

#94

Postad 07 oktober 2014 - 11:28

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Ps4, ground execute, hur göööör man? :) sedan execute efter hit streak, står triangel plus cirkel, men tycker jag sällan lyckas me det.. börjar känna mig pantad.. :)

#95

Postad 07 oktober 2014 - 11:35

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ps4, ground execute, hur göööör man? :) sedan execute efter hit streak, står triangel plus cirkel, men tycker jag sällan lyckas me det.. börjar känna mig pantad.. :)

R2 + fyrkant när de ligger på marken. Och lyssna efter ett ljud ifrån din handkontroll, när du hör det har du gjort en hit streak och kan göra en execute.

#96

Postad 07 oktober 2014 - 12:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

R2 + fyrkant när de ligger på marken. Och lyssna efter ett ljud ifrån din handkontroll, när du hör det har du gjort en hit streak och kan göra en execute.

Ja handkontrollen låter som s*tan. Spelade utan vanligt ljud lite igår och upptäckte massa ljud jag inte hört innan från handkontrollen.

Slutet i spelet var en besvikelse som många andra påpekat.

#97

Postad 07 oktober 2014 - 17:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Använder man deras svagheter så blir det lättare. Gör man det inte får man ett ****. Jag fick problem med en lägre kapten som hade sköld och som inte gick att volta över. Jag hade skitsvåra problem med honom. Mina pilar tog bara halva hälsan på honom. Då drog jag en laddad pil från en gömma och kaptenen som jag fick fly från tre gånger nitade jag på ett skott :)


Jo svagheterna gör att man kan döda kaptenen ganska lätt. Oftast verkar det som de får mindre svagheter dock desto längre upp i herarkin de kommer? Så warchiefs brukar inte ha så många?

Tror jag är på tier 3, skall kolla upp det först.

Skall se om jag inte kan ge mig på någon ikväll. Det är så mycket annat att göra i spelet bara :).

Redigerat av genstruktur, 07 oktober 2014 - 17:26.


#98

Postad 07 oktober 2014 - 19:26

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
https://www.youtube....h?v=6AV9W2ZdmjU

Spelat det ett tag och känner att detta stämmer in ganska bra :D
Det värsta med spelet just nu är att man känner av Assassin's Creed-kontroller alldeles för mycket, blir helt galen på hur oresponsivt och klassiskt trögt det är.

#99

Postad 07 oktober 2014 - 20:14

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

https://www.youtube....h?v=6AV9W2ZdmjU

Spelat det ett tag och känner att detta stämmer in ganska bra :D


Haha, skillat värre att spela med skärmen avstängd, och leta efter webkameran samtidigt. Eller så är det bara ett dåligt spel ;)

#100

Postad 07 oktober 2014 - 21:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Äntligen fått brandingskillen! Nu ska jag göra hela världen till mina slavar! Synd bara att det är max 10 uruks.

Just ja, jag har även samlat power. Nu är det bara 54 poäng kvar till level 5 och jag har tre sparade poäng. Sweet!

Redigerat av Zartok, 07 oktober 2014 - 21:19.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.