Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

#51

Postad 18 mars 2012 - 15:52

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Tjena! jag har lånat en dinovo av en polare,och den funkar fint.
Det man kan sakna är just muspekare,som man ju använder när man tex surfar...

Men prova annars telefon appen,funkar helt ok åxå.

Tack för tipset micke 123!

#52

Postad 18 mars 2012 - 19:31

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Ok, skall be TizzBird kolla detta.
PS. Hur stoppade du uppspelningen av RixFM, gick du in i Android inställningar och stoppade applikationen?


Jag har stoppat spelningen i menyn android och sedan gått in i filmmappen, nu startade jag upp TizzBirden från noll och väntade till den vanliga menyn kom fram, tryckte sedan på den nedre playknappen och Rix fm startade upp fast jag inte ens varit in i androidmenyn efter uppstarten.

#53

Postad 18 mars 2012 - 21:26

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Mycket trevlig produkt!
Är supernöjd med köpet!

Har fått igång tizznfs stream från datorn men hur för man över filer till interna hårddisken?

Finns det några planer för en Apple app? Är sugen på att styra Tizz bird med ipaden!

Tack på förhand!


För att överföra filer till TizzBird finns 2 alternativ.
1. I TizzBirds Fihanterare kan du kopiera filer från tex PC till hårddisken i TizzBird via nätverk (rel. långsamt), eller mellan olika enheter som är anslutna till TB
2. Anslut TizzBird med USB (slave) till en dator och kopiera över filer till hårddisken (rel. snabbt)

TizzRemote för iPhone/iPad är under utveckling, såg en demo på Cebit för drygt en vecka sedan, har dock inget releasedatum.

#54

Postad 18 mars 2012 - 21:30

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Är Canman ute ur bilden som distributör ?

#55

Postad 18 mars 2012 - 21:53

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Nu ska det bara vara en dag kvar tills jag får hem Tizzbirden OCH som jag förväntar mig en hårddisk som passar.

Jag undrar om man kan använda DiNovo Mini Tangentbord till Tizzbirden?


Hårddisken passar garanterat, den är monterad i spelaren :)

#56

Postad 18 mars 2012 - 22:05

Webban
  • Webban
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Längtar efter F11! :-) Snälla, kom med ett leveransdatum så att man kan lägga en beställning...

#57

Postad 18 mars 2012 - 22:40

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Först, trevligt du tar dig tid att svara på frågor och feedback!


Det finns ingen möjlighet att göra om scrape-funktionen så att den läser även undermappar?

Jag rippar all media jag köper och lägger på hårddisk, och det blir väldigt rörigt om man skall slänga alla filer i samma mapp. Pratar vi sedan musik, så blir det ohållbart. Jag har inte så mycket musik (40-50 Gb flac), men att kunna sortera musikfilerna i undermappar (artist/album/låt) på hårddisken, är nödvändigt om man skall få någon överblick.


Som läget ser ut idag så funderar jag på att börja köra med en separat lösning för musik (squeezebox/sonos) pga bristande ljudkvalitet och användarvänlighet i existerande media-extenders. (och spela video direkt ifrån mappen med mpc-hc) Det känns som ett steg tillbaks! Kommer ni att ta musik-uppspelning på allvar, till skillnad ifrån många andra tillverkare?

t ex:
Lågt jitter.
Bitkorrekt avspelning.
Möjlighet att stänga av, eq, "bass boost", och andra "förbättringar" av ljudet.
(Signalen skall gå igenom opåverkad, helt enkelt!)
Enkelt att tillfälligt lägga till låtar, till spelad playlist. ("play next" och "add")
"Random all"- playlist, slumpar en playlist ifrån hela låtbiblioteket.
Scrape för musik.

Jag vet att vi som prioriterar musik före annan media, är i minoritet, men det måste finnas en lönsam marknad för en komplett spelare som klarar allt, med mycket god uppspelningskvalite på både bild och ljud.

Jag blev visst lite långrandigare än jag tänkt mig... Sorry!


Jag skickar önskemål om scrape funktion för undermappar vidare så får vi se om de klarar att fixa det.
När det gäller musikspelaren så får vi se hur den utvecklas framöver, men glöm inte att detta är en fullfunktions Android-spelare, finns det redan en bra App kanske som du giller. Är dåligt påläst på detta, Winamp Pro eller liknande, kan de uppfylla dina krav.


TizzBird har online scrape funktion för musik, har precis lagt upp en demovideo på vår YouTube kanal:

http://youtu.be/G2EmW0PR8wY

#58

Postad 18 mars 2012 - 23:06

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har problem med lagg i filmerna, alla filmer jag hittils spelat upp hackar nåt fruktansvärt när bilden rörs i sidled, spelar ingen roll vilka inställningar jag har , dessa problem fanns inte alls i Xtreamern som jag haft ett antal år.
Kanske spelar roll med filmformat , har endast spelat upp .iso filmer och inte någon HD film än men som sagt så här blir det inte i Xtreamern.

Redigerat av kaxe, 18 mars 2012 - 23:10.


#59

Postad 19 mars 2012 - 07:33

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Var har du filmen lagrad (USB-minne, HDD, PC,...)?
Min erfarenhet är att filmerna för det mesta flyter fint, så vi får ta reda på varför de laggar hos dig.

#60

Postad 19 mars 2012 - 08:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har problem med lagg i filmerna, alla filmer jag hittils spelat upp hackar nåt fruktansvärt när bilden rörs i sidled, spelar ingen roll vilka inställningar jag har , dessa problem fanns inte alls i Xtreamern som jag haft ett antal år.
Kanske spelar roll med filmformat , har endast spelat upp .iso filmer och inte någon HD film än men som sagt så här blir det inte i Xtreamern.


Vad har du för inställningar? Antagligen så skickar den fel frekvens.

#61

Postad 19 mars 2012 - 09:04

Unregisteredd2788f8f
  • Unregisteredd2788f8f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nu finns ny firmware version 1.23 för installation OTA. Den innehåller en del buggfixar och stöd för DLNA. DLNA aktiveras i Nätverksinställningar.


Jättebra att det dyker upp om nya firmwares, har du lust att posta ändringarna i varje uppdatering så vore det toppen. Jag antar att det gäller för de äldre modellerna som F10 och F30 också? Har inte hittat något om vad varje uppdatering gäller.

Sedan undrar jag lite vilka WiFi adapters som är testade och fungerar bra.

Ha en toppendag

#62

Postad 19 mars 2012 - 11:51

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Nu ska det bara vara en dag kvar tills jag får hem Tizzbirden OCH som jag förväntar mig en hårddisk som passar.

Dom har ju ändrat på hemsidan nu och sagt här att hårddisken ska passa så du behöver nog inte vara orolig.

#63

Postad 19 mars 2012 - 12:20

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Var har du filmen lagrad (USB-minne, HDD, PC,...)?
Min erfarenhet är att filmerna för det mesta flyter fint, så vi får ta reda på varför de laggar hos dig.


Har alla filmer på en extern hårddisk och som sagt allt flyter utan problem med Xtreamern, kanske skulle prova att sätta in en intern Hd också men det ska väl flyta på med en extern också, tror jag provat alla inställningar men hackandet kvarstår.

#64

Postad 19 mars 2012 - 14:52

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

_david_:

Har kört ett antal MKV:er. De flesta har funkat helt klanderfritt, någon har hängt sig. Men det mesta har fungerat.

Låt mig får återkomma, så kan jag köra en "side by side" test mellan Tizzbird, Dune BD-prime o Boxee Box.

Testade även Killer-sample.mkv... den gick inte så bra på Tizzbird. Funkar perfekt på Boxee Box!

Så det finns en del för dom att jobba på!

Men... jag återkommer!!


hunnit göra något jämförande test? :)
jag står i valet att köpa ny mediaspelare och funderar på Dune D1 eller Tizz F20

Redigerat av Unregistered07784c2b, 19 mars 2012 - 14:55.


#65

Postad 19 mars 2012 - 18:43

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Nu äntligen har jag fått hem maskinen och en så länge är jag nöjd. Men det är en sak som inte fungerar och det Goggle market. Jag har laddat ner uppdateringen och skaffat ett konto men sen tar det stop. Den står bara och stampar med texten LÄSER IN... och så har det varit i 15 min
Vad är felet?

#66

Postad 19 mars 2012 - 18:59

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Och nu försvann den interna hårddisken!?!

#67

Postad 19 mars 2012 - 20:14

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Nu äntligen har jag fått hem maskinen och en så länge är jag nöjd. Men det är en sak som inte fungerar och det Goggle market. Jag har laddat ner uppdateringen och skaffat ett konto men sen tar det stop. Den står bara och stampar med texten LÄSER IN... och så har det varit i 15 min
Vad är felet?



Avsluta och gå in i Google Play. Jag har upplevt samma sak efter att Android Market ändrade namn till Google Play. Det är nog en mindre bugg, men om du avslutar och går in igen så ska det nog fungera.

#68

Postad 19 mars 2012 - 20:21

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Angående min laggande TizzBird så kollade jag nu På The Hunter och i en scen så går personer på en flygplats = ryck ryck ryck i bilden, flyttade den externa hårddisken till Xtreamern och allt går mjukt och fint utan lagg, vad finns det för inställningar jag kan ändra mer än upplösningen på filmen ?
finns ingenting vad jag kan se att ändra på...

#69

Postad 19 mars 2012 - 22:08

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Angående min laggande TizzBird så kollade jag nu På The Hunter och i en scen så går personer på en flygplats = ryck ryck ryck i bilden, flyttade den externa hårddisken till Xtreamern och allt går mjukt och fint utan lagg, vad finns det för inställningar jag kan ändra mer än upplösningen på filmen ?
finns ingenting vad jag kan se att ändra på...


Hej

Jag har kört en ISO-fil via nätverk och får ryckningar i bilden vid kamerasvepningar i sidled. Denna typ av ryckningar får jag inte med andra filformat. Körde samma film i en Xtreamer Prodigy och fick exakt samma ryckningar. Tror detta har att göra med filmformatet och den frekvens filmen kör kontra TV. Min testade ISO film har 29,97fps. Andra filmformat som är rippade med 23,976 flyter fint, speciellt om man ställer in TizzBird på Cinema i Inställningar/Video.

#70

Postad 19 mars 2012 - 22:08

micke123
  • micke123
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Angående min laggande TizzBird så kollade jag nu På The Hunter och i en scen så går personer på en flygplats = ryck ryck ryck i bilden, flyttade den externa hårddisken till Xtreamern och allt går mjukt och fint utan lagg, vad finns det för inställningar jag kan ändra mer än upplösningen på filmen ?
finns ingenting vad jag kan se att ändra på...




Hej.
Har du ändrat "native framrate" till "cinema orginal 24p" ? om inte,prova det.

/Micke

#71

Postad 19 mars 2012 - 22:11

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Native framerate cinema fungerade inte på min ISO som har 29,97. Kanske min test ISO-film är dåligt rippad?

#72

Postad 19 mars 2012 - 22:20

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Inga play kanaler går att spela upp . Jag har testat Kanal 5 play och SVTplay och tvskärmen blir svart och jag får meddelande ``tvingad stängning``
Men Youtube fungerar.

#73

Postad 20 mars 2012 - 06:06

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Hej.
Har du ändrat "native framrate" till "cinema orginal 24p" ? om inte,prova det.

/Micke


Har provat det, ingen skillnad samma ryckningar, får alltså inte dessa ryckningar i min gamla Xtreamer av första modellen, kan jag göra om ISO filerna
till något annat format som flyter på bättre? detta är ju väldigt skumt då jag inte upplevt detta tidigare förutom på någon enstaka film.

#74

Postad 20 mars 2012 - 08:15

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Inga play kanaler går att spela upp . Jag har testat Kanal 5 play och SVTplay och tvskärmen blir svart och jag får meddelande ``tvingad stängning``
Men Youtube fungerar.


Har du installerat Flash?

#75

Postad 20 mars 2012 - 08:49

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Först, trevligt du tar dig tid att svara på frågor och feedback!


Det finns ingen möjlighet att göra om scrape-funktionen så att den läser även undermappar?

Jag rippar all media jag köper och lägger på hårddisk, och det blir väldigt rörigt om man skall slänga alla filer i samma mapp. Pratar vi sedan musik, så blir det ohållbart. Jag har inte så mycket musik (40-50 Gb flac), men att kunna sortera musikfilerna i undermappar (artist/album/låt) på hårddisken, är nödvändigt om man skall få någon överblick.


Som läget ser ut idag så funderar jag på att börja köra med en separat lösning för musik (squeezebox/sonos) pga bristande ljudkvalitet och användarvänlighet i existerande media-extenders. (och spela video direkt ifrån mappen med mpc-hc) Det känns som ett steg tillbaks! Kommer ni att ta musik-uppspelning på allvar, till skillnad ifrån många andra tillverkare?

t ex:
Lågt jitter.
Bitkorrekt avspelning.
Möjlighet att stänga av, eq, "bass boost", och andra "förbättringar" av ljudet.
(Signalen skall gå igenom opåverkad, helt enkelt!)
Enkelt att tillfälligt lägga till låtar, till spelad playlist. ("play next" och "add")
"Random all"- playlist, slumpar en playlist ifrån hela låtbiblioteket.
Scrape för musik.

Jag vet att vi som prioriterar musik före annan media, är i minoritet, men det måste finnas en lönsam marknad för en komplett spelare som klarar allt, med mycket god uppspelningskvalite på både bild och ljud.

Jag blev visst lite långrandigare än jag tänkt mig... Sorry!

Ang att kunna scrapa i undermappar är nog det som ligger högst i min önskelista.
Har lagt väldigt mkt jobb med dessa undermappar med omslag filminfo osv,för att passa min Dune spelare.

Det jag kommer göra nu är att scrapa 1 film i taget. blir mkt jobb första gången,men man lägger ju inte in sådär jättemånga filmer i taget framöver,å då går det ganska fort att lägga till nya omslag manuellt...


Lite goda nyheter till er som önskar sig scraping för undermappar.

När man går in i Movie-browser så kan man med den röda-knappen på fjärrkontrollen välja vilken minnesenhet man vill söka på, hårddisk, sd-kort, nätverksenhet. etc. Men det finns även ett "Databas" alternativ. Om man väljer detta så scannar TizzBird alla lokala enheter (intern disk, SD-kort, USB-disk) efter filmer. Motsvarande funktion gäller för musik och bilder.
När man kör Scrape i databasläge finns ytterligare 2 alternativ jämfört med när man kör det på en enhet i taget.

Scrape All - Tar alla filer även i undermappar (för samtliga lokala enheter)
Scrape Smart - Gör för dem som inte redan är gjorda

Jag testar just nu en beta-release av firmware för F20 där ovanstående 2 funktioner har lagts till även när man tex kör scrape för en nätverksenhet. Provkörde det på en filmmapp jag har på en NAS-enhet, där alla filmer ligger i separata undermappar. JAg kan bekräfta att scrapingen i denna version även fungerar för undermappar.

Den nya firmware släpps inom kort.

#76

Postad 20 mars 2012 - 15:09

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
TizzBird (antar att det blir F20-modellen) kommer att recenseras och testas i Hemmabiotidningen nr. 5, ska tydligen gå en "duell" mot Boxee Box! hade ju gärna sett fler mediaspelare i testet...

#77

Postad 20 mars 2012 - 18:02

micke123
  • micke123
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Lite goda nyheter till er som önskar sig scraping för undermappar.

När man går in i Movie-browser så kan man med den röda-knappen på fjärrkontrollen välja vilken minnesenhet man vill söka på, hårddisk, sd-kort, nätverksenhet. etc. Men det finns även ett "Databas" alternativ. Om man väljer detta så scannar TizzBird alla lokala enheter (intern disk, SD-kort, USB-disk) efter filmer. Motsvarande funktion gäller för musik och bilder.
När man kör Scrape i databasläge finns ytterligare 2 alternativ jämfört med när man kör det på en enhet i taget.

Scrape All - Tar alla filer även i undermappar (för samtliga lokala enheter)
Scrape Smart - Gör för dem som inte redan är gjorda

Jag testar just nu en beta-release av firmware för F20 där ovanstående 2 funktioner har lagts till även när man tex kör scrape för en nätverksenhet. Provkörde det på en filmmapp jag har på en NAS-enhet, där alla filmer ligger i separata undermappar. JAg kan bekräfta att scrapingen i denna version även fungerar för undermappar.

Den nya firmware släpps inom kort.


Härliga nyheter! sparar mkt jobb nu:)

#78

Postad 20 mars 2012 - 19:33

TurboZozo
  • TurboZozo
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,
fick hem min Tizzbird 20 i dag.
Kanon tänkte jag!!!!
Packar upp kartongen och ser ingen manual...hmmmm.....jag som inte är super teknikfreak. Men det ska vell gå ändå tänkte jag.
Slog på Tizzbirden och den hoppade igång direkt. Gick sedan in i setting och uppdaterade firmeware 1.23.120314.03.
Gick bra burken gjorde en omstart.
Gick in fliken Applikattioner i menyn men hittade inte Android Market där ????? Endast mail och sök appen??
Vart är den och vad gör jag för fel?
Nästa problem.....laddade ner TizzNFS på min dator med Windows 7. När jag trycker på TizzNFS iconen så händer inget??? Har provat på en annan dator här hemma inget händer där heller! Vad gör jag för fel???
Har ett nätverk hemma med lan anslutning.

Skulle behöva en manual helt säkert.
Tips och Råd Tack!

TurboZozo

#79

Postad 20 mars 2012 - 20:03

Unregistered24b04795
  • Unregistered24b04795
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Hej,
fick hem min Tizzbird 20 i dag.
Kanon tänkte jag!!!!
Packar upp kartongen och ser ingen manual...hmmmm.....jag som inte är super teknikfreak. Men det ska vell gå ändå tänkte jag.
Slog på Tizzbirden och den hoppade igång direkt. Gick sedan in i setting och uppdaterade firmeware 1.23.120314.03.
Gick bra burken gjorde en omstart.
Gick in fliken Applikattioner i menyn men hittade inte Android Market där ????? Endast mail och sök appen??
Vart är den och vad gör jag för fel?
Nästa problem.....laddade ner TizzNFS på min dator med Windows 7. När jag trycker på TizzNFS iconen så händer inget??? Har provat på en annan dator här hemma inget händer där heller! Vad gör jag för fel???
Har ett nätverk hemma med lan anslutning.

Skulle behöva en manual helt säkert.
Tips och Råd Tack!

TurboZozo


testa derasa hemsida och forum, finns massa manualer där :)

#80

Postad 20 mars 2012 - 20:10

TurboZozo
  • TurboZozo
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Var???
hittar det inte här http://www.tizzbird.se/

#81

Postad 20 mars 2012 - 20:23

micke123
  • micke123
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Hej,
fick hem min Tizzbird 20 i dag.
Kanon tänkte jag!!!!
Packar upp kartongen och ser ingen manual...hmmmm.....jag som inte är super teknikfreak. Men det ska vell gå ändå tänkte jag.
Slog på Tizzbirden och den hoppade igång direkt. Gick sedan in i setting och uppdaterade firmeware 1.23.120314.03.
Gick bra burken gjorde en omstart.
Gick in fliken Applikattioner i menyn men hittade inte Android Market där ????? Endast mail och sök appen??
Vart är den och vad gör jag för fel?
Nästa problem.....laddade ner TizzNFS på min dator med Windows 7. När jag trycker på TizzNFS iconen så händer inget??? Har provat på en annan dator här hemma inget händer där heller! Vad gör jag för fel???
Har ett nätverk hemma med lan anslutning.

Skulle behöva en manual helt säkert.
Tips och Råd Tack!

TurboZozo


hej prova detta. För att installera Google Play går du till Inställningar->System och markerar Firmware upgrade.
Slå in kombinationen 900912 och därefter OK
Sen stegar du dig vidare, TizzBird kommer att installera en GSM firmware som innehåller Google Play.

ang manual har inte jag heller hittat någon på hemsidan. Kommer förhoppningsvis snart...

#82

Postad 20 mars 2012 - 20:34

micke123
  • micke123
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Lite bugg report :)

1.På svenska undertexter får jag inte åäö att funka. Blir något tecken i stället.
2.Framförallt på serier har jag svårt att ladda extern text.
Det som får det att hoppa igång,kan vara, att spola framåt eller bakåt en bit. Ladda texten igen. Pausa ,å sen play igen.
3. Att spola i film kan få spelaren att hoppa ut till "movie mappen" (detta var ganska vanligt med min förra Tvix åxå)

Så en Firmware för lite stabilare maskin hade varit önskvärt ;)

#83

Postad 20 mars 2012 - 21:29

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Mina första intryck på Tizzbirden är väl ok Jag håller på att föra över alla filmer och musik från Xstreamen. Filmerna är i foldrar med videofil och undertextfil i typ srt och även omslagsbild döpt till folder. Jag har försökt med scraping och som jag ser det så händer inget. Uppspelning av en filmmap ser bra ut men väldigt irriterande med textningen som micke123 skrev tidigare ,det måste åtgärdas pronto!. Men användandet av play kanalerna är en stor besvikelse. Jag har hämtat Adobe flashplayer men kanal5 play fungerar fortfarande inte. Och kvaliteten på SVT play är ju dålig tycker jag. Och till sist användandet av Web browsern tycker jag inte håller måttet.

#84

Postad 20 mars 2012 - 22:22

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Hej

Beklagar att vi inte fått färdigt manual ännu. Den ska vara på G.

På följande länk hittar du instruktion för hur du installerar Google Play/Android Market på din TizzBird: http://www.tizzbird....support-GMS.htm

Och här hittar du instruktioner för installation och igånkörning av TizzNFS: http://www.tizzbird....-tizzNFS-W7.htm

Di kan skicka supportfrågor till [email protected]

#85

Postad 20 mars 2012 - 22:24

TurboZozo
  • TurboZozo
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,
Har gjort tidigare som du sa Micke 123 (Inställningar->System och markerar Firmware upgrade.)
Den har laddat ner ny firmware men det kom aldrig upp en ruta där jag skulle fylla i 900912.

Har försökt att göra om det igen men burken säger bara att befintlig Firmware är den senaste 1.23.120314.03

Står som ett frågetecken fortfarande ingen Android Market. endast mail och någon sök funktion

#86

Postad 20 mars 2012 - 22:27

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Lite bugg report :)

1.På svenska undertexter får jag inte åäö att funka. Blir något tecken i stället.
2.Framförallt på serier har jag svårt att ladda extern text.
Det som får det att hoppa igång,kan vara, att spola framåt eller bakåt en bit. Ladda texten igen. Pausa ,å sen play igen.
3. Att spola i film kan få spelaren att hoppa ut till "movie mappen" (detta var ganska vanligt med min förra Tvix åxå)

Så en Firmware för lite stabilare maskin hade varit önskvärt ;)


När inte svenska tecken fungerar i undertexter, gör följande;
1. Tryck på Menyknappen, på fjärren
2, Välj inställning av undertexter (Ikonen med Aa)
3. Ändra Encoding till exempelvis Western Eu

#87

Postad 20 mars 2012 - 23:03

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Mina första intryck på Tizzbirden är väl ok Jag håller på att föra över alla filmer och musik från Xstreamen. Filmerna är i foldrar med videofil och undertextfil i typ srt och även omslagsbild döpt till folder. Jag har försökt med scraping och som jag ser det så händer inget. Uppspelning av en filmmap ser bra ut men väldigt irriterande med textningen som micke123 skrev tidigare ,det måste åtgärdas pronto!. Men användandet av play kanalerna är en stor besvikelse. Jag har hämtat Adobe flashplayer men kanal5 play fungerar fortfarande inte. Och kvaliteten på SVT play är ju dålig tycker jag. Och till sist användandet av Web browsern tycker jag inte håller måttet.


1. Undertexter, Pronto är bara förnamnet, det fungerar redan. Välj rätt teckenkodning med menyknappen
2. På vilken enhet är det du försöker göra scraping? Är det en Samba-ansluten enhet?
3. Vad har du för problem medKanal5play? Det fungerar här hos mig. Men upplösningen är inte så bra, samma sak gäller SVTPlay om man vill att det skall flyta får man gå ner i upplösning.
4. Om du inte gillar standard-webbläsaren som finns i Android, så kan du installera någon annan du gillar bättre, det finns nog åtminstone 3-4 stycka bra att välja på i Android Market.

Hej,
Har gjort tidigare som du sa Micke 123 (Inställningar->System och markerar Firmware upgrade.)
Den har laddat ner ny firmware men det kom aldrig upp en ruta där jag skulle fylla i 900912.

Har försökt att göra om det igen men burken säger bara att befintlig Firmware är den senaste 1.23.120314.03

Står som ett frågetecken fortfarande ingen Android Market. endast mail och någon sök funktion


Har du tittat på instruktionerna; http://www.tizzbird....support-GMS.htm
Följ dem steg-för-steg, det är ingen ruta som skall komma upp för att fylla i sifferkombinationen.

#88

Postad 20 mars 2012 - 23:22

TurboZozo
  • TurboZozo
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Yes
har gjort steg för steg enligt instruktionen!!!!!!
Även utan ruta har jag slagit in koden men den säger att den är uppdaterad med senaste firmware bara

#89

Postad 20 mars 2012 - 23:39

TurboZozo
  • TurboZozo
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Bara för ingen ska missförstå mig. så har jag gjort följande!

1) Gått in Inställningar->System
2) markerar Firmware upgrade.
3) Slagit in kombinationen 900912 med fjärrkontrollen (även om jag trodde det skulle komma upp en tom ruta)
4) Slagit OK
Kommer upp en ruta som säger att burken är uppdaterad med senaste firmware. (1.23.120314.03)

Sjukt irriterande!!!!

#90

Postad 21 mars 2012 - 09:51

TurboZozo
  • TurboZozo
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,
har löst sig nu med hjälp av supporten!

#91

Postad 21 mars 2012 - 10:32

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0

Hej,
har löst sig nu med hjälp av supporten!


Va vad det som inte va rätt. Kul att veta. Är på G att köpa denna krabat när räkningarna o lönen stämmer bättre. :D

#92

Postad 21 mars 2012 - 11:41

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Nu finns användarmanual för TizzBird F20 för nedladdning från vår hemsida: http://www.tizzbird....bird-manual.htm
Vi skall göra översättningen till svenska så fort vi hinner.

#93

Postad 21 mars 2012 - 11:54

TurboZozo
  • TurboZozo
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Fick aldrig klarhet vad som var fel.

Fick en firmware av supporten la den på ett SD kort och laddade in i burken.

Efter den uppdateringen så fungerade allt på Google Play/Android Market

#94

Postad 21 mars 2012 - 11:57

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Vi har gjort lite förtydligande i instruktionen hur man laddar in firmware med Google Market Support [GMS]. Efter man tryckt in den speciella sifferkoden och OK, skall man få ett fönster som bekräftar att spelaren söker GMS-version ( [GMS] System ), se mer info här; http://www.tizzbird....support-GMS.htm

#95

Postad 21 mars 2012 - 12:07

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

......
3. Vad har du för problem medKanal5play? Det fungerar här hos mig. Men upplösningen är inte så bra, samma sak gäller SVTPlay om man vill att det skall flyta får man gå ner i upplösning.



nyfiken, vad är det som gör att det inte flyter bättre? för klent minne i F20 eller ligger felet hos Playtjänsterna?

#96

Postad 21 mars 2012 - 12:58

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Jag tror helt enkelt att Flash kräver väldigt mycket cpu-kraft. Det är väl anledningen till att det inte fungerar överhuvudtaget på Realtek och Sigma processorer. Och även en anledning till varför Flash är portförbjudet på Apples mobila enheter.

På TizzBird F20 (ej F10 & F30) fungerar Flash, men det finns ett pedagogiskt dilemma pga av att många vet hur det fungerar på en PC, med 2-3GHz processor och förväntar sig att det skall gå lika bra på en mediaspelare. TizzBird är den första seriösa leverantören med 1GHz processor i mediaspelare, men det är en bra bit kvar till den prestanda som finns i en standard PC.

Webben är på väg att ersätta Flash med HTML5, men det tar tid innan det är på plats. SVTPlay håller på att göra om hela sin Play-tjänst och den nya skall lanseras snart. Den kommer att vara mer enhets-oberoende än den gamla tjänsten.

#97

Postad 21 mars 2012 - 13:15

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Nej du har faktiskt fel, det är företagspolitisk agenda som gör att du inte ser flash på ios. Faktum är att adobe gjort flash media server och flash access kompatibetl med ios.
Sigma och realtek är kapabla att spela flash men det krävs speciella linuxportningar för varje soc vilket säkerligen är anledningen till att dessa inte är prioriterade alls att hamna i deras sdk. Kan inte uttala mig om F20 men den bör ha tillräcklig kapacitet för att hantera flash, så det är säkert dålig kodning andriod eller tizzbird som är problemet.

#98

Postad 21 mars 2012 - 13:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
SVTplay kör redan html5. Det har de gjort länge.


Nej du har faktiskt fel, det är företagspolitisk agenda som gör att du inte ser flash på ios. Faktum är att adobe gjort flash media server och flash access kompatibetl med ios.
Sigma och realtek är kapabla att spela flash men det krävs speciella linuxportningar för varje soc vilket säkerligen är anledningen till att dessa inte är prioriterade alls att hamna i deras sdk. Kan inte uttala mig om F20 men den bör ha tillräcklig kapacitet för att hantera flash, så det är säkert dålig kodning andriod eller tizzbird som är problemet.


Det är nog lite av varje. Den största anledningen till att Apple bojkottade flash är för att flash är vansinnigt resurskrävande i mac os samt har så mycket säkerhetshål så det är löjligt. Batteritiden halveras på min macbook pro så fort man kör igång en flashvideo och fläktarna går i gång för fullt.
Tom Adobe har insett att flash inte är vägen att gå utan har lagt ner det för mobila enheter. Det lär försvinna på datorer också om ett par år.

#99

Postad 21 mars 2012 - 13:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Ja alltså skillnaden mellan era poster är att jag inte lägger någon värdering i hur bra eller dåligt flash är. Jag konstaterar bara att det går och sedan är det upp tilll varje mjukvaruutvecklare om man vill se till att koden ska fungera smidigt på plattformen. Apple själva stoltserar inte precis med att ta säkerhetshål i osx på allvar så jag tror vi kan lägga ned the blame game.

#100

Postad 21 mars 2012 - 13:55

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Nej du har faktiskt fel, det är företagspolitisk agenda som gör att du inte ser flash på ios. Faktum är att adobe gjort flash media server och flash access kompatibetl med ios.
Sigma och realtek är kapabla att spela flash men det krävs speciella linuxportningar för varje soc vilket säkerligen är anledningen till att dessa inte är prioriterade alls att hamna i deras sdk. Kan inte uttala mig om F20 men den bör ha tillräcklig kapacitet för att hantera flash, så det är säkert dålig kodning andriod eller tizzbird som är problemet.


Så kanske det är.

Min erfarenheterna från Xtreamer, som jag arbetat med sedan de startade, är att den app för SVTPlay som deras forummedlemmar utvecklat och som man kan ladda ner och köra i Xtreamering fungerar bra. Men webbläsarna i de nya spelarna fungerar mycket dåligt och definitivt inte med flash. Din beskrivning är nog mer korrekt än den förenklade som jag gjorde. Vad som är problemet med Realtek och Sigma vet jag inte, men har hört från fler oberoende källor att de inte klarar att implementera stöd för Flash. Eller så vill de inte göra det (tillräckligt mycket). Kontentan är att användarna blir utan det.

Att ha stöd för Flash i webbläsaren ger direkt en PC liknande möjlighet för mediaspelaren och man kommer åt Playkanaler och mycket annat som man gör med en PC. Man behöver då inte skriva speciella appar och underhålla dem för varje playkanal. Det är denna möjlighet jag menar när jag säger att det inte fungerar varken på Realtek eller Sigma. Hårdvarumässigt finns säkert tillräcklig prestanda.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.