Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center

1515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune BD Prime (Blu-ray-spelare) 2 6 (1) Inga priser
Dune HD Center (Mediaspelare) 4 7 (1) Inga priser
Dune HD Base 3.0 (Mediaspelare) 1 8,44 (8) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 (Blu-ray-spelare) 2 7 (6) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 500GB (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
Dune HD Smart H1 (Mediaspelare) 1 7,75 (3) Inga priser
Dune HD Smart D1 (Mediaspelare) 3 9,25 (11) Inga priser
Dune HD Smart B1 (Mediaspelare) 1 7,5 (3) Inga priser
Dune HD Max (Mediaspelare) 4 8,71 (6) Inga priser
Dune HD Duo (Mediaspelare) 3 7 (1) Inga priser
Dune HD TV-303D (Mediaspelare) 4 8 (3) Inga priser
Dune HD Base 3D (Mediaspelare) 4 8,36 (27) Inga priser
8 relaterade trådar

#101

Postad 24 april 2009 - 14:27

skane
  • skane
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Nu har försändelsen med Dune spelarna äntligen dykt upp!

Vi ska precis packa upp en Dune HD center för demo, blir mycket intressant.

Hoppas du återkommer med era tankar om den

#102

Postad 27 april 2009 - 07:21

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Tjena!

Ny Beta-Firmware har släppts till både Prime och HDcenter, 090424:

HDi BD Prime Firmware 090424
HDi HDcenter Firmware 090424


Changes since 090313_1955_beta:

NOTE: This is a RELEASE CANDIDATE: a stable/recommended firmware version
will be released based on this beta version if no serious problems /
regressions found. New big features (new Sigma SDK, autoframerate etc) will
come into further beta versions.

- Includes also all changes from 081226_1216_update2, including:
- Support for emergency firmware recovery.
- Robustness improvements for Gigabit Ethernet module.
- Support for a new version of Gigabit Ethernet module.

- A solution for the problem with inability to bitstream audio when playing
certain Blu-ray disks (sending stereo-PCM to S/PDIF and multichannel PCM
to HDMI instead of bitstreaming original audiotrack).
- A new option "Blu-ray audio" introduced in Setup / Audio menu, with
possible values "Best quality" and "PiP support".
- When set to "Best quality" and "Digital audio output mode" set to
"bitstream", the primary audiotrack is sent to S/PDIF and HDMI as
bitstream not depending on the presence of secondary audiotrack;
secondary audio/video functions ("PiP") are disabled.
- When set to "PiP support", secondary audio/video functions are
enabled, and, to support these functions, the player is allowed to use
"decode" mode instead of "bitstream" mode on digital audio outputs (so
audio quality may suffer, e.g. stereo-PCM may be sent to S/PDIF
output, and S/PDIF, and multichannel-PCM may be sent to a HDMI
output).

- Various improvements/bugfixes for handling of HD audiotracks in files.
- Improved support for bitstreaming Dolby TrueHD and DD+ (EAC3)
audiotracks during file playback.
- More robust handling of DTS HD and DTS HD MA audiotracks during file
playback; some freezes fixed.
- Faster switching to DTS HD MA audiotracks during file playback.
- Bugfix: specific VBR HD audiotracks in MKV files could be handled
wrongly.
- Bugfix: specific files with HD audiotracks could cause no audio on
HDMI in bitstream mode when an external audiotrack was present.
- Some other minor bugfixes.

- Added emergency support for ejecting optical disk from the internal
optical disk drive in case when the player hangs up on an attempt to read
the disk. Instructions:
- Switch the player off (using the power button on the player).
- Switch the player on.
- Press and hold the EJECT button on the front panel of the player.
- Wait for the player to finish loading process (may take about 1
minute).
- The player should eject the disk in the end of the loading process.

- Improved firmware upgrade progress indication:
- Flash memory update phase is indicated as 0..100% (rather than 0..66%,
as previously).
- Extra applications installation phase is indicated explicitly.

- Added support for "primary" drive as a partitionsless drive (e.g. USB
flash drive formatted w/o a partition table).

- Added support for more encodings for subtitles and playlists files:
- CP1250, CP1253, CP1254, CP1256, CP1257, CP1258 (in addition to
previously supported UTF8, CP1251, CP1252, CP1255).
- (See Setup / Misc / Encodings.)

- Better support for Vietnamese language (some previously missing
characters added to fonts).

- Better support for Romanian langauge (some previously missing characters
added to fonts).

- Bugfix: certain hand-made DVD-Video disks violating DVD specifications
could cause playback crash.

#103

Postad 27 april 2009 - 14:13

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Tusen tack, det ser lovande ut :)

#104

Postad 28 april 2009 - 00:17

Lorkster
  • Lorkster
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Fick min Prime idag. Måste avråda starkt från att köpa en, om man förväntar sig en vettig BD-spelare. Av de tre första testade filmerna fungerade.... ingen. Valde sedan en äldre film (AvP Requiem) vilken spelade, trots ett felmeddelande.

När den faktiskt spelar material så fungerar det bra (även om starttiden är dödligt lång). Ljudet är schysst och likaså bilden. Regionspatch fungerar utmärkt. Problemet är just att den förefaller ha problem med nya BD-titlar och tills dess att det är åtgärdat är den inte på långa vägar värd pengarna.

Edit: Ska sägas att jag kör med senaste FW.

Redigerat av Lorkster, 28 april 2009 - 00:17.


#105

Postad 28 april 2009 - 08:35

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Fick min Prime idag. Måste avråda starkt från att köpa en, om man förväntar sig en vettig BD-spelare. Av de tre första testade filmerna fungerade.... ingen. Valde sedan en äldre film (AvP Requiem) vilken spelade, trots ett felmeddelande.

När den faktiskt spelar material så fungerar det bra (även om starttiden är dödligt lång). Ljudet är schysst och likaså bilden. Regionspatch fungerar utmärkt. Problemet är just att den förefaller ha problem med nya BD-titlar och tills dess att det är åtgärdat är den inte på långa vägar värd pengarna.

Edit: Ska sägas att jag kör med senaste FW.



Har samma erfarenhet som du här nyaste bluray som Quantum of Solace och Australia fungerar ej men vad jag kan förstå så jobbar dom med det till kommande uppdateringar. En sak som jag uppskattar med denna är att den är helt tyst ingen fläkt som väsnas som i tvix så även om den inte är felfri så är jag nöjd.

#106

Postad 28 april 2009 - 09:50

Lorkster
  • Lorkster
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Har samma erfarenhet som du här nyaste bluray som Quantum of Solace och Australia fungerar ej men vad jag kan förstå så jobbar dom med det till kommande uppdateringar. En sak som jag uppskattar med denna är att den är helt tyst ingen fläkt som väsnas som i tvix så även om den inte är felfri så är jag nöjd.


Jag håller helt med. Man måste bara vara väldigt medveten om vad man köper. Om jag köpt den för att kunna se mina nyinköpta BDs och inte hade någon annan maskin som fall back skulle jag varit riktigt förbannad i nuläget. Som det är är jag bara riktigt irriterad då det var avsevärt fler filmer som hade problem än vad jag räknat med.

#107

Postad 28 april 2009 - 10:29

skane
  • skane
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Jag håller helt med. Man måste bara vara väldigt medveten om vad man köper. Om jag köpt den för att kunna se mina nyinköpta BDs och inte hade någon annan maskin som fall back skulle jag varit riktigt förbannad i nuläget. Som det är är jag bara riktigt irriterad då det var avsevärt fler filmer som hade problem än vad jag räknat med.

Hmm undrar om HDI klarar att fixa problemen med BD uppspelningen inom de 3 utlovade veckorna eller kommer det att ta längre tid.
Om man nu har köpt en då har man bara 14 dagars ångerrätt, efter den tiden så kan man väl bara reklamera den?
fast då gäller väl andra villkor tex att butiken/leverantören skall få möjlighet att reparera spelaren vilket kan dra ut på tiden.
Nu blev jag väldigt osäker på vad jag skall göra, eftersom jag inte har en annan BD spelare och kommer att få liiite svårt att motivera köpet om vi inte kan använda spelaren som jag har gått och tjatat om så länge att vi behöver ;)
Vad göra? Spelaren är på väg...

Redigerat av skane, 28 april 2009 - 10:32.


#108

Postad 28 april 2009 - 10:45

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Tjena!!

Jag fick min BD Prime igår och min samling med BD filmer är för liten... Jag har bara hunnit provköra den!

Ni kan nog känna er tämligen säkra på att HDi kommer fixa uppspelningen, det vågar jag sätta ganska mycket på. Det är alltid tråkigt när det blir så, man sitter med "det bästa"... och så funkar det inte... trist!! Den stora fördelen är ändå att bland de bästa Mediaspelarna sker en mycket bra utveckling på Firmware-sidan. Kommer tex Panasonic, Sony komma med Firmware uppdateringar under lång tid... knappast... Där ser jag den största fördelen, tillika nackdel precis just nu!

Men det är ju först nu HDi kommit ut med sina spelare i volym, så det är nog blåslampa på utvecklarna!!

#109

Postad 28 april 2009 - 10:54

skane
  • skane
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Tjena!!

Jag fick min BD Prime igår och min samling med BD filmer är för liten... Jag har bara hunnit provköra den!

Ni kan nog känna er tämligen säkra på att HDi kommer fixa uppspelningen, det vågar jag sätta ganska mycket på. Det är alltid tråkigt när det blir så, man sitter med "det bästa"... och så funkar det inte... trist!! Den stora fördelen är ändå att bland de bästa Mediaspelarna sker en mycket bra utveckling på Firmware-sidan. Kommer tex Panasonic, Sony komma med Firmware uppdateringar under lång tid... knappast... Där ser jag den största fördelen, tillika nackdel precis just nu!

Men det är ju först nu HDi kommit ut med sina spelare i volym, så det är nog blåslampa på utvecklarna!!

Tjena
Min samling med BD filmer är obefintlig, därav problemet kan riktigt se framför mig när min bättre hälft kommer hem med en i hennes tycke fantastisk film som vi bara måste se nu ;)
Då om inte förr så har jag lite problem..

#110

Postad 28 april 2009 - 11:09

skane
  • skane
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Lorkster

Har du testat spelaren som nätverkspelare? osv
fungerar den ok förutom BD-spelningen?

#111

Postad 28 april 2009 - 13:02

Lorkster
  • Lorkster
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Lorkster

Har du testat spelaren som nätverkspelare? osv
fungerar den ok förutom BD-spelningen?


Utöver BD-spelningen (som är bra när den fungerar):
* Patchen till regionsfri fungerar som den ska. DVD kan man ställa till region 0 och för BD får man byta region vid behov.

* DVD funkar finemang. Den skalar upp bra till 1080p. Kanske inte lika bra som min Oppo, men inte tillräckligt med skillnad för att man skulle reagera.

* Film över nätverk funkar klockrent. Den svalde allt jag slängde på den utom .img-filer. Dessa fungerade när jag döpt om dem till .iso.

* Musik över nätverk inga problem heller. Inga visualiseringar av något slag medans låten spelar dock och jag kunde inte se något sätt att köa musik eller byta under spelning utan att först stänga av. Det ska sägas att jag inte tittat så noggrant på detta.

* I stort är jag inte så förtjust i gränssnittet. Det gör jobbet, men känns lite segt och inte så intuitivt alla gånger.

* Den kan vara långsam när den laddar fysiska skivor. Väldigt långsam.

Jag ska testa fler BDs ikväll, i mån av tid, och kommer fokusera på nyare titlar. De jag testade igår var: Quantum of Solace, The Spirit, Tropic Thunder och AvP Requiem. Av dessa fungerade bara den sista och den fick en varning om "du måste uppdatera din spelare", men gick att köra ändå.

#112

Postad 28 april 2009 - 13:14

skane
  • skane
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Utöver BD-spelningen (som är bra när den fungerar):
* Patchen till regionsfri fungerar som den ska. DVD kan man ställa till region 0 och för BD får man byta region vid behov.

* DVD funkar finemang. Den skalar upp bra till 1080p. Kanske inte lika bra som min Oppo, men inte tillräckligt med skillnad för att man skulle reagera.

* Film över nätverk funkar klockrent. Den svalde allt jag slängde på den utom .img-filer. Dessa fungerade när jag döpt om dem till .iso.

* Musik över nätverk inga problem heller. Inga visualiseringar av något slag medans låten spelar dock och jag kunde inte se något sätt att köa musik eller byta under spelning utan att först stänga av. Det ska sägas att jag inte tittat så noggrant på detta.

* I stort är jag inte så förtjust i gränssnittet. Det gör jobbet, men känns lite segt och inte så intuitivt alla gånger.

* Den kan vara långsam när den laddar fysiska skivor. Väldigt långsam.

Jag ska testa fler BDs ikväll, i mån av tid, och kommer fokusera på nyare titlar. De jag testade igår var: Quantum of Solace, The Spirit, Tropic Thunder och AvP Requiem. Av dessa fungerade bara den sista och den fick en varning om "du måste uppdatera din spelare", men gick att köra ändå.

Ok känns lite bättre nu när de andra funktionerna verkar fungera hyfsat i alla fall.
Hoppas du får tid och testa lite fler BD och att du orkar lägga upp titlarna här ;)

#113

Postad 28 april 2009 - 20:36

maxwall
  • maxwall
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Har en liten fråga till någon som har denna spelare. då den har en webbläsare kan man köra svtplay genom denna?
/maxwall

#114

Postad 28 april 2009 - 22:30

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
maxwall:

Nix, tyvärr inte! SVTplay kör Flash-baserad video. Det stödjer inte Dune! Du kan använda Web-browsern och gå in o kolla på SVT-play:s hemsida (den blir sådär bra...). Sen ska man ha klart för sig att Sigma 8634 är ingen monsterprocessor, den kör 300MHz... så webben är lite lagom bra... Den är klart bättre än på Popcorn Hour, beroende på Webläsaren.

#115

Postad 28 april 2009 - 23:48

Lorkster
  • Lorkster
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Testat följande BDs under kvällen. Alla region A eller regionsfria. Har naturligtvis inte verifierat att hela filmerna fungerar.

Alla dessa fungerade, även om det ibland tog flera minuter innan meny kom igång:

Wanted, Hancock, I am Legend, Låt den rätte komma in, Iron Man, Wall-E, Batman Begins, The Dark Knight, The Hulk, Cloverfield och av någon anledning funkade idag The Spirit (vilken inte funkade igår).

#116

Postad 29 april 2009 - 06:33

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Jag tycker det ser rätt ok ut. Långt ifrån år 1999. :)



/C


Chuji, eller någon annan som vet, hur fixar jag det snygga utseendet med filmomslag som ikoner m.m.?
Lyckades inte få med bilden men ni vet vad jag menar va?

/V

Redigerat av Unregistered7e1dc52c, 29 april 2009 - 06:44.


#117

Postad 29 april 2009 - 08:12

Lorkster
  • Lorkster
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Chuji, eller någon annan som vet, hur fixar jag det snygga utseendet med filmomslag som ikoner m.m.?
Lyckades inte få med bilden men ni vet vad jag menar va?

/V


Jag undrar precis samma sak! :)

#118

Postad 29 april 2009 - 08:24

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Lorkster & Västman:

Har ni kollat på MPCclub.com Där finns några separata forum-delar där detta står (kräver lite läsning...). Koll in här!!

Jag kommer själv inte hinna hugga i detta förrän i början på nästa vecka!

Edit:

Verkar var Idune man ska köra, det finns en tråd på MPC om denna, kolla här!.
Idune hittar du här!

Redigerat av Kanelbulle, 29 april 2009 - 08:29.


#119

Postad 29 april 2009 - 21:45

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Lorkster & Västman:

Har ni kollat på MPCclub.com Där finns några separata forum-delar där detta står (kräver lite läsning...). Koll in här!!

Jag kommer själv inte hinna hugga i detta förrän i början på nästa vecka!

Edit:

Verkar var Idune man ska köra, det finns en tråd på MPC om denna, kolla här!.
Idune hittar du här!


Tack för det Kanelbulle!
Tyvärr har jag inga cover bilder. Finns det något smidigt sätt att hämta hem alla på en gång eller måste jag leta fram en i taget. Var finns dom? Och vad kallas info-filen med handlig och skådespelare m.m. och var hittar jag såna?
Någon som vet så Kanelbulle slipper ta reda på allt åt mig hela tiden :blink:

Fan, på min nivå det är ju ett under att jag har lyckats få filmerna på hårddisk...

/V

Redigerat av Unregistered7e1dc52c, 29 april 2009 - 21:46.


#120

Postad 04 maj 2009 - 09:38

Lorkster
  • Lorkster
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Tack för det Kanelbulle!
Tyvärr har jag inga cover bilder. Finns det något smidigt sätt att hämta hem alla på en gång eller måste jag leta fram en i taget. Var finns dom? Och vad kallas info-filen med handlig och skådespelare m.m. och var hittar jag såna?
Någon som vet så Kanelbulle slipper ta reda på allt åt mig hela tiden ;)

Fan, på min nivå det är ju ett under att jag har lyckats få filmerna på hårddisk...

/V


Igår testade jag det här programmet: My Movies. Det var väl inte helt intuitivt, men till slut fick jag till det. Jag körde enbart klientprogrammet och det kan generera alla filer som behövs för att det ska bli fina omslag osv. Lite meckigt till en början och programmet är ganska dåligt på att identifiera rätt film utifrån mappnamn, men när man väl får koll på egenheterna rullar det på och funkar smidigt.

#121

Postad 08 maj 2009 - 19:51

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som har koll på hur HDi lyckas implementera rutiner kring färghantering?

#122

Postad 14 maj 2009 - 11:49

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Igår testade jag det här programmet: My Movies. Det var väl inte helt intuitivt, men till slut fick jag till det. Jag körde enbart klientprogrammet och det kan generera alla filer som behövs för att det ska bli fina omslag osv. Lite meckigt till en början och programmet är ganska dåligt på att identifiera rätt film utifrån mappnamn, men när man väl får koll på egenheterna rullar det på och funkar smidigt.


Jag fick också ordning på det med My Movies! Jäklar vad proffsigt det ser ut :P
Tack för hjälpen

/V

#123

Postad 15 maj 2009 - 15:11

Lorkster
  • Lorkster
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Ville bara ge lite cred till Tekmata här. Jag fick problem med fläkten i min Prime, men servicen jag fick från Tekmata (http://www.teki.se) är troligen den bästa jag nånsin fått överhuvud taget. Enheten lagad och tillbaka hos mig på 24 timmar! :wub:

#124

Postad 21 maj 2009 - 16:39

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ni som har haft eran maskin ett tag nu :D Kan ni inte berätta om ni är nöjda med den eller inte?
- Går det att spela upp alla BD-skivor eller är det vissa regioner/skivor som inte fungerar? Det var prat om buggfix här. Hyr eller köper man en ny BD-skiva. Kommer det fungera bra eller inte?

- Ni som spelar upp film från extern USB-hårddisk. Funkar detta klockrent eller inte?

- Vanliga CD-skivor för musik. Sväljer spelaren detta utan problem?
- Vanliga DVD-skivor. Funkar detta bra och utan problem?
Något annat som man behöver tänka på innan man köper en Prime. Eller finns det andra liknande maskiner som ni hellre rekomenderar?
Hoppas att någon tar sig att svara på mina frågor här ;)

#125

Postad 24 maj 2009 - 10:36

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Får väl svara i min egen tråd, då jag köpte en spelare i helgen...


Den sväljer ju DVD-skivor och spelar upp dessa med bra resultat. Dock behövdes det omstart av spelaren, för att den skulle svälja/spela/ känna igen vissa DVD-skivor. Men efter omstart, så funkade det bra!

Den funkar överhuvud taget inte på CD-skivor. Jag kunde inte spela några CD-skivor. Brända eller orginal :(
Nu har jag inte installerat den sista updaten som var en betaversion, så jag vet inte om detta skulle avhjälpa problemet.
Hade ingen BD skiva hemma, så jag vet inte hur detta hade fungerat. Får återkomma, när jag har köpt några BD-skivor.
Den spelade nedladdade filmner i MKV och ISO med bravur och jämnfört med min gamla mediaman så blev det bätte stuns i filmerna. :P


Sedan var fronten på min spelare ganska smårepig och hade en fet repa, direkt ur kartongen... Får se om jag rreklamerar hela spelaren för detta, som stör utseendet ordentligt.

#126

Postad 24 maj 2009 - 14:43

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Kalle_a:

Jag har en BD Prime. Den spelar såväl BD, DVD och CD, skulle tro att sista Betan kommer göra susen för dig! När du kör CD så kan du trycka på "Pop Up Menu", så kommer en lista över spåren på CD:n upp!

Din repor: Har du kollat så du inte har en "skyddsfolie" på fronten?? Det brukar det vara, då ser även maskinen lite mer matt ut, kolla det ordentligt!

Jag känner mig jättenöjd med min maskin, när det gäller BD-spelare med Mediaspelare så finns inte så mycket alternativ, det är helt enkelt den ända hittills!

Lycka till o hör av dig om det är något annat strul!!

#127

Postad 24 maj 2009 - 15:05

skane
  • skane
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Ville bara ge lite cred till Tekmata här. Jag fick problem med fläkten i min Prime, men servicen jag fick från Tekmata

hmm fläkten i min prime har börjat att tjuta men den slutar att låta om man ställer spelaren på högkant :P undrar vad det kan vara för fel på fläkten? får nog skicka in den på service.
Annars är jag supernöjd med den...

Redigerat av skane, 24 maj 2009 - 15:06.


#128

Postad 25 maj 2009 - 16:38

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Kalle_a:

Jag har en BD Prime. Den spelar såväl BD, DVD och CD, skulle tro att sista Betan kommer göra susen för dig! När du kör CD så kan du trycka på "Pop Up Menu", så kommer en lista över spåren på CD:n upp!

Din repor: Har du kollat så du inte har en "skyddsfolie" på fronten?? Det brukar det vara, då ser även maskinen lite mer matt ut, kolla det ordentligt!

Jag känner mig jättenöjd med min maskin, när det gäller BD-spelare med Mediaspelare så finns inte så mycket alternativ, det är helt enkelt den ända hittills!

Lycka till o hör av dig om det är något annat strul!!


Tackar för tipset! Det var skyddsfolie som du nämnde.. Jag hade kollat detta flera ggr innan, men den satt så jäkla fast att jag inte trodde det var folie där, innan du sade detta.

Får satsa på Betan då, för min spelare hittar inga CD-skivor alls. Det står bara No optical oavsett vad jag stoppar in :) Gjorde ditt test med "pop up menu" och inget hittades där heller.

#129

Postad 31 maj 2009 - 00:04

Lorkster
  • Lorkster
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

hmm fläkten i min prime har börjat att tjuta men den slutar att låta om man ställer spelaren på högkant :) undrar vad det kan vara för fel på fläkten? får nog skicka in den på service.
Annars är jag supernöjd med den...


Det hände mig med. Lämnade in den och fick fläkten utbytt.

I övrigt så har de inte släppt en FW än som fixar BD-uppspelningen på en del titlar. Det har inte heller sagts något om status på det hela.

#130

Postad 11 juni 2009 - 17:33

okke
  • okke
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hur informativa är BD Prime och HD center i de inbyggda teckendisplayerna när man spelar musik (från CD, webradio eller streamade MP3:or från NAS)? Kan man navigera utan att behöva ha TV'n på? Eller bör jag behålla min Squeezebox för det användningsområdet?

#131

Postad 11 juni 2009 - 17:56

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
okke:

Du bör defintivt behålla din Squeezebox... Den är överlägsen för musikuppspelning! Just displaystöden är väl... sådär... på HDi, annars är resten en höjdare!!

#132

Postad 20 juni 2009 - 22:22

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Börjar undra om internet spelar mig ett spratt...
Men skriver om min fråga och hoppas att det funkar bättre denna gången :D


Hur uppgraderar men firmwaren på en BD prime säkrast/lättast? Tankar man bara ner senaste versionen och lägger in denna på ett USB-minne? För man över uppgraderingen via USB-porten till primen när denna är igäng?
Skall man göra på något speciellt sätt/rutin för att det skall fungera bra. Har inte hittat någon info i manualen eller hemsidan, hur man skall göra denna uppgradering...

Har någon några bra tips till mig, så blir jag tacksam för vägledning av dem som har gjort detta förr...

#133

Postad 30 juni 2009 - 14:38

Tottesloda
  • Tottesloda
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Har fått hem min BD Prime !
Och kan inte spela någon BD skiva även de svenska...
Har hittat att det skall finnas en patch för att göra den Regionfri men hittar den inte kan någon hjälpa mig!! snälla.

#134

Postad 01 juli 2009 - 11:40

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Har fått hem min BD Prime !
Och kan inte spela någon BD skiva även de svenska...
Har hittat att det skall finnas en patch för att göra den Regionfri men hittar den inte kan någon hjälpa mig!! snälla.

http://www.mpcclub.c...o...pic&t=19872

#135

Postad 01 juli 2009 - 18:17

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Ny Firmware ute!!

090626_1828 heter den nya stabila Firmwaren som släppts precis! Detta är alltså ingen Beta utan en stabil (ordentligt testad osv). Den är baserad på Sigmas gamla SDK (Software Development Kit) med de fel o brister som finns. De jobbar på en helt ny baserad på Sigmas senaste SDK, den kommer lite längre fram. Intressant att veta att varken Popcorn eller Tvix mig veterligen släppt någon FW med Sigmas nya SDK...

Tråd på MPCclub.om nya HDI Firmwaren
HDi:s nedladdnings sida!

#136

Postad 29 juli 2009 - 00:17

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Är det någon som testat IPTV-funktionen? Det står att den stöder "free channels", men det har vi väl inte i Sverige? Multicast UDP och RTP vet jag inte heller vad det betyder. Och sedan står det att den fixar "MPEG-2 SD/HD resolutions" - jag som trodde MPEG-2 i sig betydde standardupplösning. Tror ni den skulle funka som mottagare för t.ex. Canal Digitals IPTV-tjänst?

#137

Postad 29 juli 2009 - 22:00

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Joppe Apa:

Skulle tro att det blir svårt, tyvärr! De flesta "komersiella" TV kanalers "IP-tv" är egna lösningar för att förhindra att vem som helst ska kunna se dom utan betalning, så det brukar vara special browsers osv... Jag har inte testat denna funktion jättemycket, men det är nog tveksamt! Det som kan gå är att om du kan titta på kanalen på tex en PC så kan man ibland Streama signalen vidare o då fånga upp den med sin mediaspelare (detta går tex på Popcorn Hour).

Men annars är Dune bland det bästa du kan hitta idag!

#138

Postad 30 juli 2009 - 23:26

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Någon mera som har märkt problem med att spela upp ISO-filer på sin BD Prime? Vissa ISO-filer sväljer den, medans andra ratar den direkt
Jag konverterar IMG-filer via programmer Magic ISO och det verkar som Primen inte gillar dessa filer?? Likadant så funkar inte visa Video TS filer heller så bra. Åsikter och era funderaringar angående detta?
Något annat ISO-program som gör jobbet bättre eller kan det funka med att bara byta IMG-namnet..

Alla dessa filer slukas utan problem av min 3 år gamla Mediaman mediaspelare som jag skulle ersätta med Primen :blink:
Förslag på varför dessa inte funkar. Likadant så har spelaren en tendens att frysa både på BD-skivor och via USB:en
Har tankat ner senaste stabila versionen som finns på hemsidan.

#139

Postad 02 augusti 2009 - 10:41

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0
Hejsan Hejsan.

Spelar den upp HD ljudformaten via analoga utgångar?
Saknar HDMI i recievern.

MVH nborve

#140

Postad 04 augusti 2009 - 11:29

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Någon mera som har märkt problem med att spela upp ISO-filer på sin BD Prime? Vissa ISO-filer sväljer den, medans andra ratar den direkt
Jag konverterar IMG-filer via programmer Magic ISO och det verkar som Primen inte gillar dessa filer?? Likadant så funkar inte visa Video TS filer heller så bra. Åsikter och era funderaringar angående detta?
Något annat ISO-program som gör jobbet bättre eller kan det funka med att bara byta IMG-namnet..

Alla dessa filer slukas utan problem av min 3 år gamla Mediaman mediaspelare som jag skulle ersätta med Primen :P
Förslag på varför dessa inte funkar. Likadant så har spelaren en tendens att frysa både på BD-skivor och via USB:en
Har tankat ner senaste stabila versionen som finns på hemsidan.

Bytte till Ultra ISO och dessa filer verkar Primen sluka lättare utan problem :)

#141

Postad 04 augusti 2009 - 18:27

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Yes!! Ny Firmware, 090731_1629_beta!!

HDi lovade ny Beta baserad på Sigmas nya SDK (utvecklarpaket), denna skulle innehålla en massa nya funktioner o framförallt fixa en hel del av BD problemen på HDi Dune. Nu har den kommit! Dessutom är HDi först att släppa Firmware med Sigmas nya SDK, så de jobbar på där nere!!

Changes since version 090626_1828:

--------------------------------------------------

- Integrated a new version of Sigma Blu-ray SDK:
- This solves all currently known compatibility problems with new
Blu-ray discs.

- Added autoframerate feature (an initial version):
- A new setting added: "Setup / Video / Auto framerate" with possible
values "Disabled" (default), "50/60Hz" and "24/50/60Hz".
- Autoresolution is not yet supported, only autoframerate is supported.
- Supported only for file playback; no yet support for DVD playback and
Blu-ray playback.
- Supported only for HDMI 720p/1080i/1080p video modes.
- Source framerate detection is implemented for most of the supported
container formats and videocodecs (although it is not guaranteed to
work correctly with each particular file).
- 23.976 vs 24.0, 59.94 vs 60.0 are distinguished and handled correctly.
- When playing a playlist of files with different framerates, video
output is reconfigured before playback of each file in the playlist.
- The currently used video mode and video output framerate are reported
during playback in INFO OSD.

- Completely rewritten file browser engine:
- All existing user-visible functionality of the file browser is
preserved, but the internally used engine is almost completely
reworked to make it much more flexible and powerful. This allows
to introduce various additional functionality (such as browsing lists
of SMB/NFS shares, browsing UPnP resources, browsing content of
playlist files, browsing content of Audio CD discs, browsing content
of RAR and other archives, etc). The new egnine allows to implement
all additional functionality in a way consistent with already existing
functionality, reusing all advanced features and possibilities of the
file browser, such as:
- Convenient and fast navigation through the hierarchy of
folders/objects.
- Showing the path to the current folder/object in the title bar and
allowing to quickly navigate to any element of this path.
- Convenient and fast scrolling through large lists of items.
- Ability to customize the look of lists (e.g. switch between list
view and icon view, assign custom visualization using
dune_folder.txt where appropriate, etc).
- Ability to use the general cut/copy/paste (and delete/rename)
functions where appropriate.
- Ability to use the general possibility to mark multiple items and
play the marked items or perform some other operation on the marked
items.
- Ability to use the general possibility to generate a playlist from
the marked items (including recursive scanning of folders with
subfolders), where appropriate.
- Added several new features based on the new engine:
- Browser of content of M3U/PLS playlist files.
- Press "0" on a M3U/PLS file to open the file directly in the
file browser. Then you can e.g. mark some items of the playlist,
and launch playback of the marked items.
- Browser of SMB workgroups/server/shares (see details below).
- Browser of UPnP servers (see details below).

- Added Network Browser feature with support for SMB and UPnP servers:
- There is a new "Network Browser" item on the main screen, allowing to
conveniently browse media resources available in the local network
(w/o knowing their IP addresses and other technical parameters).
- The new item can be disabled via "Setup / Applications / Network
Browser / Show in main screen" setting.
- Currently, the network browser supports SMB and UPnP servers.

- SMB browser features:
- Choose "Network Browser / SMB" to see all accessible SMB workgroups,
SMB servers, and SMB shares.
- After you open an SMB share, you can work with its content just like
as with the content of manually registered SMB network folder (play
files, copy/delete/rename files, etc).
- By default, guest access to a SMB share is performed; if guest access
fails, you can enter user name and password to be used. Besides, user
name and password if desired can also be entered/modified via "Connect
as user" context menu action.
- Entered user names/passwords are persistently remembered in flash
memory, so you do not need to renter them each time when you reenter
the SMB share (even after player power off).
- Several SMB shares can be accessed simultanously; in particular, if
you want, you can copy/move files from one SMB share to another.
- Also added a new possibility for manually configurable network
folders: now, not only IP address or DNS name of the SMB server can be
specified, but also WINS (Windows) name of the SMB server.

- UPnP browser features:
- Choose "Network Browser / UPnP" to see all accessible UPnP servers.
- After you open a UPnP server, you can browse all media content
published by this server and play it.
- The provided funcionality is similar to the functionality available
when working with SMB/NFS shares. You can select any files and play
them, play the entire folders (with automatic playlist generation from
the folder and all its subfolders), mark multiple files/folders and
play them, etc.
- The currently implemention is has the following limitations (planned
to be addressed in future firmware versions):
- Viewing photo files from UPnP servers is not supported. You can
only play video and music files.
- Playback of DVD and Blu-ray folders and ISO images from UPnP
servers is not suppoorted. You can only play regular files (e.g.
TS, MKV, etc).
- The use of external subtitles and audiotracks is not supported.
You can only use internal subtitles and audiotracks.
- Playback of very high bitrate content is supported (may depend on a
particular UPnP server and network conditions). UPnP uses HTTP for
content playback, and HTTP playback has been optimized signficantly to
allow playback of very high bitrate content, such as TS and MKV files
with 40-50+ Mbit/s bitrate (see below for more details). In some
cases, when a file server can not ensure stutter-free playback via SMB
and NFS protocols (e.g. when a NAS with a slow CPU is used), UPnP can
be tried as a potentially more performant alternative.
- National characters in file names are supported (may depend on a
particular UPnP server).
- Note: testing with different UPnP servers have been performed, but
there are no guarantees that any UPnP server will work fully correctly
or work at all. The list of at least partially tested UPnP servers
includes:
- TwonkyMedia Manager/Server (http://www.twonkymedia.com/)
- TVersity (http://tversity.com/)
- Windows Media Player 11 on Windows XP
- Windows Media Player 11 on Windows Vista
- PS3 Media Server (http://code.google.c...ps3mediaserver/)
- PlayOn (http://www.themediamall.com/playon)
- uShare (http://ushare.geexbox.org/) on Linux
- FUPPES (http://fuppes.ulrich-voelkel.de/)

- Improved HTTP client:
- Significantly optimized HTTP playback performance. With fast enough
HTTP servers, all containers (MKV, TS, AVI. WMV, MP4/MOV) now support
smooth playback of very high bitrate content (up to 40-50 Mbit/s, even
when using the standard 100Mbit Ethernet network connection).
- Improved HTTP servers compatibility; some bugs fixed.
- Note: HTTP playback can be performed in two ways:
- Play some content from UPnP server (UPnP internally uses HTTP for
content playback).
- Put direct HTTP URLs pointing to some media content into playlist
files (M3U/PLS) or into dune_folder.txt (using "media_url").

- More convenient handling of audiotracks and subtitles:
- Added a new OSD GUI for audiotracks/subtitles selection during file
playback and DVD playback.
- Now, when pressing SUBTITLE or AUDIO button, OSD listing all
available audiotracks/subtitles is shown. You can quickly and
conveniently choose any desired audiotrack/subtitle (using UP and
DOWN buttons), w/o the need to toggle through all available
audiotracks/subtitles one-by-one. This is especially convenient
when a fnle has a large number of audiotracks/subtitles.
- Improved handling of external audiotracks.
- Now, when external audiotracks are present, the internal
audiotracks still remain available for choosing. All available
audiotracks, both internal and external, are now listed in the OSD
menu, and you can easily switch between all available internal and
external audiotracks; no more need to delete/rename files with
external audiotracks to enable the use of internal subtitles.
- Subtitles are not enabled by default for file playback any more.
- Now, as was requested by many users, if a file has internal or
external subtitles, they are not enabled by default. You can easily
enable them by pressing SUBTITLE button.

- Additional adjustments for text subtitles during file playback:
- Besides of adjusting vertical position of text subtitles, it is now
also possible to adjust the following parameters:
- Subtitles font color.
- Subtitles font size (choose between normal or smaller font).
- Subtitles delay (synchronization correction).
- All text subtitles adjustments are now available via a special "Setup"
item in the subtitles menu. You can also quickly show the subtitles
setup menu by pressing SUBTITLE, then SETUP. In the subtitles
adjustment menu, you can use the following RC buttons:
- UP / DOWN: Move subtitles up/down.
- LEFT / RIGHT: Change subtitles synchronization correction.
- P+ / P-: Increase/descrease subtitles font size.
- 1..6: Choose subtitles font color.
- Note: these new possibilities are provided only for text subtitles,
and only for file playback.

- File playback improvements:
- Added support for TrueHD audiotracks in MKV files.
- Added support for 120FPS AVI files.
- Improved handling of VobSub subtitles in MP4 files.
- Improved audio output through HDMI. Now, when playing stereo audio
files (or video files with stereo audiotracks), and PCM output through
HDMI is used, the player reports the proper number of PCM channels to
HDMI receiver (instead of always sending multichannel PCM). This
allows HDMI receiver to better handle stereo sound.
- Faster switching between audiotracks in WMV files.
- Bugfix: PCM audiotrack in MKV could start stuttering in specific rare
cases.
- Bugfix: Switching to FLAC audiostram in MKV could lead to no audio in
specific rare cases.
- Bugfix: Seek in MKV files could lead to no audio in specific rare
cases.
- Bugfix: WMAPro audio could be handled wrongly in some cases.
- Bugfix: External EAC3 audiotracks could be handled wrognly in some
cases when HDMI bitstreaming was performed.

- Bluray playback improvements:
- "P+" RC button allows to show/hide secondary video (PIP), when
supported by a Blu-ray disk (while "SELECT" RC button allows to do the
same for secondary audio).

- File browser improvements:
- Improved speed of opening folders with huge number of subfolders;
"dune_folder.txt" files for subfolders are checked/loaded only when
needed.
- Improved speed of launching playback and returning to file browser for
folders with huge number of files/subfolders.
- Added progress indication (right bottom corner of the screen) on
lengthy operations (such as opening a folder with huge number of
files).
- Playlist generation improvements:
- Support for very big generated playlists (10000+ items should be OK
now).
- Better detection of cyclic references between multiple playlist
files.
- Better reporting names of playlist items in case of errors.
- Bugfix: long path to the current folder (wrapped to several lines in
the title bar) could lead to wrong picture on the screen when "icon
view" mode was used.

- Added possibilities to access all locally attached drives from network:
- Previously, only a single locally attached drive (such as internal HDD
or USB HDD) could be accessed from network via SMB and FTP protocols.
- Now, all locally attached drives are accessible (including all
USB-attached drives, and also optical discs in all attached optical
drives).
- For each attached drive, there is a dedicated SMB share with a certain
name. The fixed "internal_hard_disk" SMB share does not exist any
more.
- When connecting via FTP, each attached drive is represented as a
top-level FTP-folder with a certain name.
- SMB shares and FTP folders corresponding to attached drives have the
following names:
- If the drive has volume label: {volume label}_{uuid}.
- If the drive does not have volume label: {default name}_{uuid},
where default name is something like "hard_disk", "usb_storage",
"usb_storage_2", etc.
- Volume label and UUID of each drive can be seen in "Information"
dialog for the drive (e.g. press "INFO" RC button on the drive item
in file browser).
- The user can manually assign any name to any drive by using
"storage_name = ..." syntax in "dune_folder.txt" file in the root
folder of the drive.

- Added new "dune_folder.txt" features:
- "media_url" can now contain not just relative paths, but also absolute
paths point to files on the same drive or other locally attached
drives (helpful for working with media collections stored on several
drives). Syntax:
- "media_url = /path/file". Refers to the file with absolute path
/path/file on the same drive.
- "media_url = storage_name://name/path/file". Refers to the file
with absolute path "/path/file" on the drive with the given storage
name; here, storage name is the same as used for FTP/SMB access
from network (automatically generated default name such as
"usb_storage_UUID", or explicitly assigned custom name -- see
below).
- "media_url = storage_label://label/path/file". Refers to the file
with absolute path "/path/file" on the drive with given volume
label. (Volume label can seen in Information dialog for the drive.)
- "media_url = storage_uuid://uuid/path/file". Refers to the file
with absolute path /path/file on the drive with with given UUID.
(UUID can seen in Information dialog for the drive.)
- Note: referencing files on other network drives is not yet
supported.
- "dune_folder.txt" in the root folder of a drive can be used to assign
a custom name/caption to the drive. Syntax:
- "storage_name = ...". Assigns a custom storage name to the drive.
This name is used for FTP and SMB access from network and for
referencing the files on the drive using "media_url". Unless
"storage_caption" is also explicitly set (see below), the custom
storage name is also used as the storage caption shown in the file
browser.
- "storage_caption = ...". Assigns a custom storage caption to the
drive, to show in file browser.

Neddladning på HDi:s hemsida!

#142

Postad 05 augusti 2009 - 18:56

Xenu
  • Xenu
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Japp, enligt mpcclub-forumet verkar blueray-stödet mycket bättre nu. Jag har kikat på denna ett tag nu och det blir ett köp!

#143

Postad 06 augusti 2009 - 17:42

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0

Japp, enligt mpcclub-forumet verkar blueray-stödet mycket bättre nu. Jag har kikat på denna ett tag nu och det blir ett köp!


Skriv gärna en liten review om du orkar :) Funderar på att köpa denna eller bygga en htpc med de nya ljudformaten.

#144

Postad 11 augusti 2009 - 08:32

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Kan man synka undertextrna, om nu de inte är helt synkade? Kan man lägga in textfiler som inte har samma namn. Jag har en tvix idag, men är lite sugen på en Dune. Ska jag slå till, kommer jag sakna något från tvixen?

#145

Postad 13 augusti 2009 - 11:22

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Jag har hört att de senaste Dune-spelarna ska ha några brister på bildbehandlingsfronten beroende på valet av chip. Är det någon här som möjligen vet om det är så, vad det rör sig om och hur pass allvarliga dessa briser i så fall är?

#146

Postad 13 augusti 2009 - 14:46

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Jag har hört att de senaste Dune-spelarna ska ha några brister på bildbehandlingsfronten beroende på valet av chip. Är det någon här som möjligen vet om det är så, vad det rör sig om och hur pass allvarliga dessa briser i så fall är?



Var har du sett detta? Jag har en Prime sedan ett halvår och jag kan inte klaga på varken bild eller ljud, finns säkert alltid spelare som är bättre men efter senaste mjukvaruuppgraderingen börjar den bli snart perfekt för mina behov, jag streemar nästan allt jag använder den till , visserligen bara 100mb/s nät men jag har bara någon enstaka skiva som det hackar lite på. Går jag till m2ts filen flyter det på utan problem, denna filen ligger på en 45-48 mb/s. Jag har Tvix 6500 kvar som backup men den har varit oanvänd.

#147

Postad 13 augusti 2009 - 15:36

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Sage:

Det låter bara som snack! HDi Dune har hittills endast släppt en typ av spelare, baserad på Sigma 8634, detta är samma processor som finns i Mediaspelare som: Tvix 6500/7000, Popcorn Hour A-100/110/B-110 och i princip alla andra... När det gäller BluRay spelare så finns 8634 bla i vissa Samsung modeller osv osv...

Sigma 8634/5 är inget "high-end" chip, men gör sitt jobb överlag väldigt bra, ska du ha något som presterar mycket bättre får du antingen gå upp i pris och välja något annat än en Mediaspelare. Alternativt kan du välja en separat Scaler som matchar dina krav, detta kräver att din Mediaspelare kan släppa ut "origiansignalen" jag är lite osäker på om HDi Dune klarar detta idag, men det kan vara så! Det är snack om att detta ska komma på Popcorn Hour!

#148

Postad 14 augusti 2009 - 06:32

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Det finns ju en hel del bildnördar här i världen och jag själv tror mig vara kaske något i stil med en bildnörd light. Jag brukar ofta se och störa mig på brister som de flesta inte ser eller helt enkelt inte bryr sig om. Jag hoppas att de som påstår sig ha sett brister på denna spelare är så pass kinkiga att jag inte kommer att bry mig, för denna spelare verkar ruggigt komplett.

@ PEH61: Jag har inte sett det själv utan bara hört om det via en god vän som i sin tur hört det från någon o.s.v. Jag ser det dock som inte osannolikt att det ligger något i det för multifunktionselektronik brukar inte kunna göra allt den kan göra lika bra som mer specifiserade produkter. Jag hoppas dock att denna är ett undantag givetvis.

Vet ni om det går att få den rackarn att skicka ut 720p 24fps? För det står nämligen inte att den kan det i specen. Verkar nästan lite underligt om den inte skulle kunna göra det eller?

För DVD har jag idag en lösning som enligt mina referenser är rätt svårslagen där jag skickar signalen från DVD-spelaren obehandlad via SDI till min lumagen-scaler och får en ruggigt bra bild på DVD.
Frågan är om jag skulle kunna lämna min SDI-lösning på DVD-sidan för att gå över till denna, den kan ju skicka ut 576i via HDMI men det garanterar ju inte att den inte gör några tokigheter med signalen på vägen ut.

Alltså jag har inte sett vad denna spelare går för med egna ögon och jag är till naturen en skeptisk och rätt krävande konsument, det är därför att frågar runt en massa. Är det denna spelare som jag väntat på tro? :)

#149

Postad 14 augusti 2009 - 09:30

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Sage:

Då kvalar du defintivt in i "High end" ligan, känns det som!

Var inne och kollade i min BD Prime, det finns inget "fast läge" 720p 24fps. Vad som finns är Autoläge som switchar o kombinerar du detta med 720p så borde resultatet bli som du vill...

Men jag känner mig ändå lite tveksam till om du kommer bli nöjd, Sigmas chip är en billig en-chips lösning med väldigt brett videostöd.

Jag tycker du ska testa maskinen, den är oerhört duktig. Men för High-end krav på bild vette sjutton! Som jag nämnde ovan så har Popcorn Hour pratat om att släppa Firmware som stödjer Native video, dvs opåverkad videosignal, vet inte riktigt hur HDi har sagt om detta!

#150

Postad 19 augusti 2009 - 20:16

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Jag fick min Dune HD Center idag. Och nu skulle jag upgradera firmware till den som slutar på 28.
Det vill inte och jag hittar ingen info någonstans? Jag får meddelandet "System storage has not enough free space".

Vad ska jag göra, lite små panik nu.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.