Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic BDT 120/220/320/500

184 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 april 2012 - 17:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Tar mig friheten starta en tråd med 2012 års panasonic bluray.

Hittade en BDT320 på rea och slog till. Haft BDT 310n en kort sejour men åkte tillbaks pga ljudnivå.

Första intryck bildmässigt så verkar de gå för samma ideal som 310n. Satsar rejält på levande färger och maximal skärpa. Blir fort för mycket med super res påslaget ex som är på som standard. Men med bildförbättrare avstängda (enbart chroma som ev ger något för min del) ger det en betydligt mer attraktiv bild med mindre störningar än vad jag får via min PS 3 och Sony BDP-S370. Tvn får äntligen det djup jag saknat. Framförallt svärtan och gråskalorna imponerar. Blåstick i 370n och urvattnad svärta. PS3n har nog sett sina bästa dagar jag har försökt kalibrera tvn efter den till förbannelse men kommer inte undan att jag har detaljer som drunknar i gråskalorna.

Med TVn kalibrerad efter S370n så får jag smått perfekt bild från 320n utan att pilla på min Samsung PS51D7005s inställningar. Även DVD ser utmärkt ut. Inte testat den särskilt hårt med uselt material ännu för att se om den har några bildförbättrare som kan rädda upp dem något på samma sett som Sony BDP-S370n kan.

Laddningstider bluray är förbluffande snabb. Vänttider existerar knappt. Får S370n att kännas sölig. Går mycket fort söka i kapitel också.

Spelaren väsnas en del när den laddar och är knappt hörbar första kapitlet för att vara i stort sett ljudlös därefter. Kraftig förbättring jämfört med 310n.
DVD väsnas lite mer men fortfarande bättre. CD ohörbart.

Fjärrkontrollen är i stort det enda som skiljer mot 220 förutom skalet och high clarity plus? Stänger av video vid musiklyssnande. Ersätter siffertangenterna mm med en touchpad. Fungerar utmärkt för det mest grundläggande men ger ibland ett extra knapptryck för att åstadkomma vissa saker. Det positiva är att den fungerar betydligt bättre i totalt mörker än 310ns fjärris. Lättare att memorera vart de få knappar som finns sitter och touchpaden behöver man inte se för att operera och är enkel att hitta.

Ska man snabbspola mycket mellan olika kapitel eller söka på bärbar hårddisk kopplad till usb så föredrar jag fortfarande fysiska knappar över gester alt virtuella knappar. Överlag inget större köpargument speciellt om du redan har en ios eller android leksak.

Designen på 320 bryr jag mig inte mycket om. tunn och smal som blurayspelare är idag. Behändigt med slotin. Saknar touch sensorn från 310 en del.

viera connect: 1/10. Inga vettiga appar som viasat, svtplay, tv4play, aftonbladet etc såsom samsung erbjuder. Ingen ork för förströelseliren. Minesweeper hackar å det grövsta. Mestadels mysko tyska och engelska appar.

.

#2

Postad 27 april 2012 - 07:07

majls
  • majls
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Hur är det med 2012 års modeller, är det någon som har dubbla hdmi? Rockar för närvarande 310:an som jag är riktigt nöjd med.

#3

Postad 27 april 2012 - 08:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
500n tror jag men svär inte på det. Med möjlighet att stänga av video och hdmi när jag lirar musik eller analogt ljud när jag ser på film så saknar jag inte den funktionen då jag har 3D klar förstärkare som jag vill dra ljudet ur :)

Har inga direkta problem med det analoga ljudet men kan givetvis inte göra någon jämförelse med 310ns. FLAC och NTFS stödet är oerhört välkommet :)

#4

Postad 27 april 2012 - 10:31

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Finns ju DMP-BBT01 också bland 2012 modellerna.

Undrar om årets modeller kommer finnas med regfri mod.

#5

Postad 27 april 2012 - 11:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hur är det med 2012 års modeller, är det någon som har dubbla hdmi? Rockar för närvarande 310:an som jag är riktigt nöjd med.


De tog bort dubbla HDMI på uppföljaren, 320.

E du nöjd med 310 så ska du titta på Pioneers kommande BDP-450 - QDEO och dubbla HDMI med mera för runt samma som gamla Pana 310 hade.

#6

Postad 27 april 2012 - 14:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Det var iof ett par år sedan nu sedan Qdeo var hett. Finns många likvärdiga chip. Implementeringen är viktigare. Har Qdeo på min receiver och imponerar inte så värst även om den gör sitt jobb naturligtvis. Inte för att jag tror den spelaren blir dålig.

Skulle jag testa igen hade jag nog vart lite sugen på en Sony 790. Har inte FLAC stöd vilket gjorde det lättare att spara 700 spänn men har bättre filstöd i övrigt och enligt många ännu bättre bild vid rak jämförelse.

#7

Postad 27 april 2012 - 18:44

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

De tog bort dubbla HDMI på uppföljaren, 320.

E du nöjd med 310 så ska du titta på Pioneers kommande BDP-450 - QDEO och dubbla HDMI med mera för runt samma som gamla Pana 310 hade.


När ungefär kommer dom nya Pio spelarna?

#8

Postad 22 maj 2012 - 20:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
En mindre uppdatering innan jag hämtar ut Asus BDS-700.

Touch pad remoten har jag vid det här laget utvecklat en stark aversion åt. Alldeles för mycket mickel med snabbspolning och menyval. Förstår inte varför Samsung och Panasonic tror att detta är användarvänligt. Som att gå från mus till touchpad helt enkelt.

Med inskaffande av SD Card för att test a BD Live så ökade laddningstiderna markant till den grad den upplevs som direkt sölig. Det jag sett av BD live hittills så är det ett virus kort och gott så ingen förlust att stänga av det. Obegripligt att filmbolagen verkligen tror att vad vi vill ha är ännu mer trailers och skit innan vi kommer åt filmen!

Gällande DLNA bara testat allshare programmet jag kör men det är inte kompatibelt med BDT320n. Verkar stämma att den inte är någon vidare stjärna på det här planet. Hade vart användbart kunna strömma ljudfiler från datorn till den för att slippa blurayspelarinterfacet, fjärrkontrollen och slippa nöta på plasman. Någon som har tips på DLNA klient för windows 7 så är jag tacksam för tips.

Ytterst nöjd med bildkvaliteten jag skulle bli förvånad om Asus BDS-700n är bättre här om jag ska vara ärlig. Ljudsidan så hoppas jag väl att den ska komma ännu lite närmare mina DACAR även om det analoga ljudet ur 320n absolut är acceptabelt.

320n väsnas fortfarande på tok för mycket i standby läge så quick start har man helt gett upp vid det här laget. Betydligt tystare under uppspelning

#9

Postad 24 maj 2012 - 14:24

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0

Finns ju DMP-BBT01 också bland 2012 modellerna.


Exakt. Undrar om den är tystare än 320?

#10

Postad 24 maj 2012 - 14:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Tror väl mer på BDT-500n om man ska få ner ljudnivån. Större och redigare chassin brukar hjälpa till :)

#11

Postad 25 maj 2012 - 13:08

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0

Tror väl mer på BDT-500n om man ska få ner ljudnivån. Större och redigare chassin brukar hjälpa till :)


Är det konfirmerat att 500 är tyst som ett asplöv?

#12

Postad 26 maj 2012 - 12:31

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0
Behöver 320n stort utrymme ovanför den? Har cirka en centimeter till godo ovanför den om jag ställer den på en receiver i tv-bänken. Den kanske behöver mera luft omkring?

#13

Postad 26 maj 2012 - 15:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Hur varm går din receiver? Har haft min ståendes på en DAC som går riktigt varmt men har inte vart några problem än i alla fall.

#14

Postad 27 maj 2012 - 13:52

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0
Vet inte eftersom jag inte har använt receivern så mycket. Men när jag läser användares recensioner på amazon så verkar 320 har kvalitets problem. Kanske lika bra att skaffa 500 då om den är bättre byggd.

#15

Postad 27 maj 2012 - 14:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Vilken typ av kvalitetsproblem? Min har tickat på klockrent i alla fall förutom oväsendet i standby som jag har svårt att tro är standard...

#16

Postad 27 maj 2012 - 21:17

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0

Vilken typ av kvalitetsproblem? Min har tickat på klockrent i alla fall förutom oväsendet i standby som jag har svårt att tro är standard...


Verkar vara skivor som inte kan ladda trots att dom är nya.

http://www.amazon.co...erBy=addOneStar

http://www.amazon.co...erBy=addTwoStar

#17

Postad 30 maj 2012 - 13:50

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0

Tror väl mer på BDT-500n om man ska få ner ljudnivån. Större och redigare chassin brukar hjälpa till :)


220 är ju både större och tjockare än 320. Någon som vet om den är tyst under laddning?

#18

Postad 30 maj 2012 - 14:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

220 är ju både större och tjockare än 320. Någon som vet om den är tyst under laddning?


Någon på avforum hade bägge fann 220n mer högljudd

Redigerat av oqvist, 30 maj 2012 - 14:35.


#19

Postad 30 maj 2012 - 20:16

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0

Någon på avforum hade bägge fann 220n mer högljudd


Aja, jag handlade 220:n tidigare idag och har nu sett Inception och tycker spelaren är tyst. Ska prova Tintin 3D och se om den funkar lika bra. Läste om en på AV som tyckte att Tintin 3D lät dom fyra första kapitlen.
Men hittills är jag nöjd.

#20

Postad 09 juli 2012 - 11:09

MoeGreene
  • MoeGreene
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Någon som kan säga hur mycket plats en BDT-220 tar upp, alltså inklusive kablar som sticker ut på baksidan och utmatad skivsläde?

#21

Postad 31 juli 2012 - 09:28

goldwin
  • goldwin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Jag funderar kring en ny Blu-Ray. Efter att kollat spec mellan 220 och 320 hittade jag två fördelar för 320:
- HDMI 1.4. Eftersom jag funderar på att uppgradera förstärkaren är det inte fel att satsa på senaste standardarens alla fördelar.
- Stöder fler vido/musikformat. Bl.a. FLAC.

Är det någon som testat att spela upp MKV och FLAC?

Jag har ett stort bibliotek med FLAC och MKV filer. Spelar upp dessa från dator. Vore smidigt om man slapp datorn och hade enbart Blu-Ray som mediaspelare.

#22

Postad 31 juli 2012 - 11:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
? HDMI standarden är densamma ingen skillnad. Nog stödjer 220n FLAC/MKV också. Med det sagt så fungerar den riktigt uselt via DLNA åtminstone så skulle inte rekommendera panasonicen som mediaspelare. Gillar skarpt hur den spelar upp dvd och bluray dock.

Gå in på panasonics hemsida så kan du jämföra de två spelarna mer korrekt :)

#23

Postad 01 augusti 2012 - 09:33

goldwin
  • goldwin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Tackar oqvist. Lite skillnad i produktbeskrivning. Jag gjorde första jämförelsen i Prisjakts jämföra. Stämde inte alls. På Panasonics hemsida är det i stort fjärren, Eco quick start och 2 punkter med High quality sound som skiljer.

#24

Postad 01 augusti 2012 - 12:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Prisjakt ska du ALDRIG gå efter när det gäller jämförelser. Allt som oftast fel. Gå direkt till tillverkarnas hemsida. 320n har någon sensor som slår igång spelaren när någon befinner sig framför. Det är eco quick start. high clarity sound plus plus har den men det är tokbökigt att aktivera pga uruselt interface. Panasonic spelarna kräver närmast en programmerbar fjärrkontroll för att få tillgång till allt med ett knapptryck.

Gällande fjärr så tror jag nog 220n är mer lättarbetad. 320ns är riktigt elegant men touch pads är alltid sämre än fysiska knappar så länge du inte ska surfa på nätet eller något :)

#25

Postad 05 augusti 2012 - 19:52

Urlot
  • Urlot
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
DMP-BDT220EG Supportar inte MKV 720P eller 1080I/P över DNLA.
Däremot fungerar det från USB och då även med .srt undertexter.

#26

Postad 07 september 2012 - 19:04

Boombuster
  • Boombuster
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som äger en Panasonic BDT220 och vet något smidigt sätt att göra denna regionsfri?

Tacksam för all hjälp.

/Boombuster

#27

Postad 28 september 2012 - 22:12

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Märkligt om det inte skulle fungera med MKV filer om det fungerar via USB

Hur är det med smb stöd ?

Jag söker en BD spelare för sovrummet och denna verkar vara god nog för det
Men jag vill även kunna se de filmer jag har på min NAS och framför allt gäller det då barnfilmer som är på svenska
Men om jag vill ha text till så måste det fungera med SRT
Fungerar detta eller inte?
Om inte, vilken bd spelare rekommenderar ni annars ?

#28

Postad 29 september 2012 - 10:39

Boombuster
  • Boombuster
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Någon som vet ett smidigt sätt att få denna spelare (dvd delen) regionsfri ?=)

#29

Postad 29 september 2012 - 10:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Köpte en BDT320! Bildmässigt ett lyft från ps3, men får fortfarande spökbilder i 3D från undertexter både på VT50 och projjen tyvärr. Kanske jag som är för kräsen..Någon som har tips? Annars lämnas den tillbaka och Oppo köp väntar :)

#30

Postad 29 september 2012 - 12:46

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0

Någon som vet ett smidigt sätt att få denna spelare (dvd delen) regionsfri ?=)

Inte så smidigt men det funkar: http://www.firmwarei....php?f=66&t=221

#31

Postad 30 september 2012 - 06:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Köpte en BDT320! Bildmässigt ett lyft från ps3, men får fortfarande spökbilder i 3D från undertexter både på VT50 och projjen tyvärr. Kanske jag som är för kräsen..Någon som har tips? Annars lämnas den tillbaka och Oppo köp väntar :)


Det där är ofta konvergensfel som ger det. Får hitta en annan ursäkt för att köpa en Oppo lol. Har inte märkt av några större problem med min BDT320 jämfört med andra bluray 3D läsare. Måste du ha undertexter för övrigt. Även när de fungerar tycker jag det är distraherande när de ligger på sitt eget plan.

#32

Postad 30 september 2012 - 12:53

Boombuster
  • Boombuster
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0

Inte så smidigt men det funkar: http://www.firmwarei....php?f=66&t=221


Tackar för tipset! Vilen "del" av mjukvaran laddade du ned och hur install du den?

#33

Postad 30 september 2012 - 20:49

neverwhere
  • neverwhere
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Vad är fördelarna med att ha dubbla hdmi på en bluray? Som på BDT-500.

#34

Postad 01 oktober 2012 - 04:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Främst om du har en äldre receiver som inte har 3D stöd

#35

Postad 01 oktober 2012 - 11:15

neverwhere
  • neverwhere
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Främst om du har en äldre receiver som inte har 3D stöd


Något mer? Har ingen 3Dtv (än) så jag kommer ändå inte se på någon 3D-film. Går det att koppla en dvd "genom" bluray-spelaren? Har så få hdmi-kontakter på tvn så om jag kan koppla dvdn via bluray-spelaren så slipper jag använda hdmi-kontakten på framsidan av tvn.

#36

Postad 01 oktober 2012 - 13:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Nej det är bara hdmi utgångar. Ser du inte vitsen så har du nog inget behov helt enkelt. Är väl receiver eller hdmi-switch du kan tänkas behöva.

#37

Postad 03 oktober 2012 - 08:30

Videofilur
  • Videofilur
  • Forumräv

  • 512 inlägg
  • 0
Några tips på inställningar på en BDT-320 för att få fram en naturtrogen bild, i synnerhet färger? Jag kör genom en projektor Sharp XV-Z201E.

http://cinecracy.wor...s.com/hemmabio/

Redigerat av Videofilur, 03 oktober 2012 - 08:51.


#38

Postad 04 oktober 2012 - 10:22

Videofilur
  • Videofilur
  • Forumräv

  • 512 inlägg
  • 1
En fråga till: Någon som vet om firmware 1.41 är att lita på? På amazon har någon rapporterat så sent som i oktober att de fått problem med Netflix efter en firmware-uppgradering (vet dock inte vilken version). Dock har jag läst både på Amazon och annanstans att många har haft goda erfarenheter av denna uppgradering, avseende internetuppkoppling, vilket just vänder sig till och har förbättrad uppkoppling till Netflix. Min maskin påminner mig hela tiden om att jag bör uppgradera, men jag känner mig lite tveksam. Är det någon här som har erfarenhet av denna firmware?

I övrigt måste jag säga att jag är mycket nöjd med mitt inköp. Jag har tidigare endast kört med komponent-kabel från min Marantz-DVD och BDT320 gör underverk med mina gamla DVD-filmer. Eftersom min projektor Sharp XV-Z201 inte är kompatibel med 1080p och då tolkar denna signal som 1080i (och liksom de flesta gamla digitala projjar skalar ner en 1080i till 540p) har jag ställt in utsignalen till 720p, vilket förbättrade bilden något jämfört med om jag ställde in HDMI-utgången på 1080p. I eftertexten på min Blu-ray version av Disctrict 9 så flimrade den lilla eftertexten när jag hade 320:an inställd på 1080p ut; när jag ställde om till 720p försvann flimret helt och bilden blev dessutom något mer detaljrik. Det tråkiga är att jag nu måste kalibrera om min projektor då bilden är helt annorlunda mellan min gamla DVD-spelare och Panasonic BDT320 ^_^

Redigerat av Videofilur, 04 oktober 2012 - 11:58.


#39

Postad 04 oktober 2012 - 19:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Det där är ofta konvergensfel som ger det. Får hitta en annan ursäkt för att köpa en Oppo lol. Har inte märkt av några större problem med min BDT320 jämfört med andra bluray 3D läsare. Måste du ha undertexter för övrigt. Även när de fungerar tycker jag det är distraherande när de ligger på sitt eget plan.


Hittade ingen ursäkt, behöll 320:n :) Går ju faktiskt att flytta texten om man vill eller som du påpekade, ej på ;)

#40

Postad 04 oktober 2012 - 22:26

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Hej har nu en Panasonic X10Y plasma, och använder en Philips BDP3000 till den som har några år på nacken. Skulle jag märka något lyft vid ett byte till en BDT500? Tänker främst bildkvalite och snabbhet vid uppstart? Även att min tv och spelare pratar lättare med varandra då jag upplever vissa störiga moment med nuvarande spelare.
Eller har det inte hänt så mycket med spelarna på den fronten?




Mvh Victor

Redigerat av wictor, 04 oktober 2012 - 22:27.


#41

Postad 14 oktober 2012 - 00:49

Videofilur
  • Videofilur
  • Forumräv

  • 512 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör en BDT320 regionsfri genom den medföljande fjärrkontrollen?

#42

Postad 14 oktober 2012 - 00:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Vad jag vet ska det va omöjligt om du inte skaffat någon mod.

#43

Postad 14 oktober 2012 - 09:36

Videofilur
  • Videofilur
  • Forumräv

  • 512 inlägg
  • 1
@Oqvist: Du kanske syftade på Blu-ray. Jag ber om ursäkt för att jag var otydlig: jag syftade på DVD.

Jag har sett på e-bay att man kan köpa förprogrammerade fjärrkontroller som gör en mängd Panasonic-modeller, bl.a. BDT320, regionsfri på DVD. Se här:

http://www.ebay.co.u...=item19c06e0f09

Jag har också stött på trådar där man har givit tips hur man skall programmera en färrkontroll som heter "One for all". Se här:

http://www.videohelp...mp-bdt320/11800

Så jag har utgått från att det finns en "remote hack" på BDT320. Därför undrar jag om någon har hört talas om hur man kan "hacka" sin BDT320 med hjälp av den bifogade touch-pad fjärrisen.

En snabb kommentar angående den medföjande fjärrkontrollen: Jag förstår inte all kritik som har riktats mot den; har tidigare haft en "backlit" förprogrammerad fjärrkontroll med joystick, vilket jag nu har ratat för touchpaden. Jag gillar den skarpt. Jag är van att sitta i ett mörkt biorum (kör genom en projektor) och det är väligt skönt att behöva slippa leta efter knappar; man behöver inte ens släppa blicken från duken utan det är lätt att hitta med tummen över touchpaden. Paus, play, snabbspolning och kapitelbyte görs lätt genom att dra tummen över valda delar av touchpaden. Mycket bra och praktiskt. Okey, för att komma åt mer avancerade funktioner behöver man trycka fram en on-screen keypad; men det görs relativt enkelt med en knapptryckning och lite träning. Sedan sitter det ganska så bra.

Jag har skrivit några omdömen om spelaren på min blogg. Skrolla ner lite längre än halvvägs tills du kommer till rubriken "Blu-ray spelare":

http://cinecracy.wor...s.com/hemmabio/

Redigerat av Videofilur, 14 oktober 2012 - 09:38.


#44

Postad 17 oktober 2012 - 15:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Kul att touchpaden glädjer någon. Vid det här laget kan jag bara konstatera att interfacet och hela grundfilosofin gällande användarvänlighet är ett totalhaveri på den här spelaren.

Om vi börjar med själva enheten. Du har en display men den visar i stort sett ingen information alls av värde. Hade lika gärna kunnat skippa den som med 220n. Slot in drive var ett köpargument för min del när jag köpte den men har upptäckt att det är långt ifrån optimalt i biomörker. Jag har släckt ner ljuset för att inte sabba mörkerseendet vilket inte hjälper med guidningen. Mycket lättare hitta rätt med skivan med en hederlig vagga. Dessutom så måste man tima insättningen av skivan rätt så inte spelaren får för sig att spotta ut den en och två gånger vid uppstart. Jag kan inte ha quickstart aktiverat då spelaren ger ifrån sig ett brummande oljud i det läget. Rörelsesensorn är en annan idé som var bra på pappret men inte fungerade således.

Fjärrkontrollen är fortfarande en katastrof och känns inte genomarbetad alls. Du måste gräva djupt djupt i menyer för att hitta enkla funktioner som subtitles, val av kapitel, bildinställningar etc etc. Informationsskärmen om vad du spelar upp är ytterst bristfällig Det enda touch paden ger direkt tillgång till är skype och internetportalen vilket jag inte använder. Internetportalen har tyvärr inte utvecklats något sedan jag införskaffade denna spelare och är fortfarande mer än lovligt laggig och nerlusad med menlösa tyska appar. Inget svtplay, viaplay, netflix eller något jag kan tänka mig ha nytta av.

För play/pause så drar du vilket är långsammare än att trycka på en knapp. Detta är i regel endast ett problem när du vill spola till en viss sekund annars fungerar det ju. Spolning är mer än lovligt bökigt att få till rätt dock. Dra för fort och den registrerar kanske inte andra rörelsen. Dra till max hastighet är bara onödigt bökigt helt enkelt. Att ta fram keypaden är en tidsförstörare av rang men löser problemet med att måste dra snabbare än lucky lukes skugga för att hoppa kapitel. Finns inget smidigt sätt att hoppa flera kapitel då måste man som med i stort sett allting gå djupt in i menyerna. Finns dessutom ingen eject knapp utan du måste fram till blurayspelaren och leta reda på ejectknappen på den för att byta skivor. Tanken verkar va att de vill ha en så snygg och flashig spelare/fjärrkontroll som möjligt allt annat sekundärt.

Fjärrkontroller med individuella knappar som ex den på oppo/Asus BDS-700 (samma fjärrkontroll) behöver jag aldrig använda bakbelysning för att hitta på och de har alla funktioner tillgängligt med så få knapptryck som det bara går. Sony BDS-370ns eller Panasonic BDT-310ns är lite klurigare men dessa lär man sig rätt fort ändå.

BDT320n är med hästlängder den minst användarvänliga blurayspelare jag testat. Men jag är fortsatt imponerad över bildkvaliten för både DVD/Bluray så är mer nöjd med den än vad det kanske låter som. Streaming har jag gett upp den verkar helt enkelt inte vara byggd för det ändamålet.

Jagar en logitech harmony one vilket borde fixa det mesta förutom eject problemet får jag hoppas. De kunde väl åtminstone ha dolt även denna djupt i någon meny...

#45

Postad 17 oktober 2012 - 19:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Någon som har netflix appen i BDT320?

#46

Postad 17 oktober 2012 - 19:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Har den släppts? Jag kollade igår då hittade jag inget.

#47

Postad 17 oktober 2012 - 19:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Har den släppts? Jag kollade igår då hittade jag inget.


Det var det jag undrade hittade den inte heller. Märkligt att den inte ingår i hela viera cast, kommer väl? Finns i VT50 iaf...

#48

Postad 17 oktober 2012 - 21:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Ingen aning men med tanke på att inte ett skit kommit på typ 9 månader så är det inget jag räknar med.... Har inte kommit på min Samsung tv heller tyvärr.

#49

Postad 18 oktober 2012 - 20:34

neverwhere
  • neverwhere
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Har köpt en BDT-500 nu och trots några dagars testande så blir jag inte vän med fjärrkontrollen. Ffa touchkontrollen som jag bara upplever som väldigt onödig, hade varit så mycket enklare att bara ha vanliga knappar som alla andra.

Men även avsaknaden av knapp för att enkelt och snabbt byta ljudkanal och textning. Knappen AUDIO öppnar endast upp en ny meny där jag får klicka mig vidare till textning o/e ljud. Finns det inget bättre sätt? Alternativet är ju att gå in i menyn och ändra där men det är ju inte snabbare. Kommer ersätta kontrollen med en Harmony multifjärr så snart jag orkar lägga in kommandona i den men om det inte finns något annat sätt att byta text så löser ändå inte multifjärren det problemet.

#50

Postad 18 oktober 2012 - 21:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Nope finns inget annat sätt. Visst är det smart.
Min harmony fjärr skeppas förhoppningsvis idag. Den kan bara emulera knapptryckningar du kan inte emulera menynavigeringar så att säga?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.