HoliPoli 28 december 2012 - 00:20 skrev:
Mitt surround fungerar bra iaf så spelets ljud ska det inte vara något problem med. Kan inte vara nån inställning i grafikkortet som byter profil för ljud när bf3 startas eller nå liknande?
Borde inte vara det, inte för ljudet, och har du ställt in windows inställningar så HDMI är default och även är 5.1 så borde det fungera. Vet dock inte hur deras implementation ser ut, men vissa hdmi chipset encodar ju inte strömmen, utan är eg. bara passthrough och litar på att käll-applikationen ska enkoda strömmen till vad du behöver. Så i vissa lägen får man då ut PCM multichannel eller dylikt.
Sedan har jag för mig att det är realtek som kör hdmi ljudet för ati, så det finns troligen nyare drivare där jämnte vad som finns i catalyst.
Jag testade att köra ljudet från grafikkortet på mitt 4870 för mitt hemmabiosystem, fungerade inte alls bra då. Så fort jag försökte köra med surround blev det kasst, hade dropouts och sånt, men det var en äldre drivare dock, så slängde in ett Xonar och körde spdif istället, var mycket bättre för mig iaf. Har inte testat sedan det systemet fick ett 6970 dock, kan tänkas att det har blivit bättre. Om jag kommer ihåg rätt så var det att så länge du har något som enkodar strömmen till rätt format är det inga problem.
HoliPoli 28 december 2012 - 00:20 skrev:
En fråga jag har är om dom fortfarandeinte fixat så man på något vettigt sätt kan gå in och redigera kit osv utan att tvingas göra det i spelet. Blir ju tokstressad. Bisarrt att man ska behöva gå in på en tom server för att göra detta i lugn och ro.
Låt oss starta spelet och ställa in det i fred för bövelen!
Fliken Loadout i battlelog - se föregående post.