Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3 PC

1112 svar i tråden
Battlefield 3 (PC-spel) 2 7,53 (68) 152:-
Battlefield 3 - Collector's Edition (PC-spel) 0 0 (0) Inga priser
Battlefield 3 - Limited Edition (PC-spel) 2 7,59 (51) 469:-

Skickat 28 december 2012 - 00:33

Visa inläggHoliPoli 28 december 2012 - 00:20 skrev:

Mitt surround fungerar bra iaf så spelets ljud ska det inte vara något problem med. Kan inte vara nån inställning i grafikkortet som byter profil för ljud när bf3 startas eller nå liknande?

En fråga jag har är om dom fortfarandeinte fixat så man på något vettigt sätt kan gå in och redigera kit osv utan att tvingas göra det i spelet. Blir ju tokstressad. Bisarrt att man ska behöva gå in på en tom server för att göra detta i lugn och ro.
Låt oss starta spelet och ställa in det i fred för bövelen!
Du kan, vad jag vet, konfigurera dina kits i Battlelog.

Angående surroundljudet, kör du riktig 5.1 / 7.1 setup eller pratar du om ett headset nu?
Om du pratar om riktigt surround har du lust att testa vilken typ av ljud du får från din center? Jag får inga explosioner eller något därifrån. Endast tal, som t.ex när man kastar en ammo-box.

Skickat 28 december 2012 - 00:53

Kör riktigt 5.1. Kan testa nästa gång jag spelar. Har krypit till kojs nu. Men är rätt övertygad om att skottljuden från egna bössan kommer från centern iaf.

Skickat 28 december 2012 - 11:51

Visa inläggHoliPoli 28 december 2012 - 00:53 skrev:

Kör riktigt 5.1. Kan testa nästa gång jag spelar. Har krypit till kojs nu. Men är rätt övertygad om att skottljuden från egna bössan kommer från centern iaf.
Gör gärna det. Jag var också rätt säker på att mer ljud kom från centern...

Skickat 28 december 2012 - 16:23

Visa inläggFalcy 28 december 2012 - 00:33 skrev:

Du kan, vad jag vet, konfigurera dina kits i Battlelog.
^ - Fliken Loadout i battlelog. Ställ in allt du vill ha, klicka apply. starta spelet.

Dock så finns det några buggar sedan aftermath släpptes och det är att om man spelar vissa game modes såsom scavanger så kan du inte byta camo inuti, utan du är fast md senaste använda, sedan verkar även liknande saker dyka upp som nolllar alla inställningarna för fordon. Så ibland om man hoppat in på en mixed-server som kör rush / conquest / scavanger så är man plötsligt utan inställningar på fordon sen...

Skickat 28 december 2012 - 16:39

Mitt surround fungerar bra iaf så spelets ljud ska det inte vara något problem med. Kan inte vara nån inställning i grafikkortet som byter profil för ljud när bf3 startas eller nå liknande?
Borde inte vara det, inte för ljudet, och har du ställt in windows inställningar så HDMI är default och även är 5.1 så borde det fungera. Vet dock inte hur deras implementation ser ut, men vissa hdmi chipset encodar ju inte strömmen, utan är eg. bara passthrough och litar på att käll-applikationen ska enkoda strömmen till vad du behöver. Så i vissa lägen får man då ut PCM multichannel eller dylikt.

Sedan har jag för mig att det är realtek som kör hdmi ljudet för ati, så det finns troligen nyare drivare där jämnte vad som finns i catalyst.

Jag testade att köra ljudet från grafikkortet på mitt 4870 för mitt hemmabiosystem, fungerade inte alls bra då. Så fort jag försökte köra med surround blev det kasst, hade dropouts och sånt, men det var en äldre drivare dock, så slängde in ett Xonar och körde spdif istället, var mycket bättre för mig iaf. Har inte testat sedan det systemet fick ett 6970 dock, kan tänkas att det har blivit bättre. Om jag kommer ihåg rätt så var det att så länge du har något som enkodar strömmen till rätt format är det inga problem.

En fråga jag har är om dom fortfarandeinte fixat så man på något vettigt sätt kan gå in och redigera kit osv utan att tvingas göra det i spelet. Blir ju tokstressad. Bisarrt att man ska behöva gå in på en tom server för att göra detta i lugn och ro.
Fliken Loadout i battlelog - se föregående post.

Skickat 28 december 2012 - 17:05

never mind.... :)

Det här inlägget har ändrats av Bizhop 28 december 2012 - 17:06

Skickat 29 december 2012 - 14:44

• zxcv
  • Forumräv

• 640 inlägg

Går att göra i battlelog.

Skickat 31 december 2012 - 00:24

Visa inläggzxcv 29 december 2012 - 14:44 skrev:

Går att göra i battlelog.

Jupp. Hittade det. Grymt skönt. Har detta alltid varit möjligt? Googlade järnet på det tidigare utan framgång.

Falcy, nu har jag provat ljudet och det är som du säger. Kommer i stort sett inget ljud ur centern. Skumt?

Skickat 31 december 2012 - 00:35

Visa inläggHoliPoli 31 december 2012 - 00:24 skrev:

Falcy, nu har jag provat ljudet och det är som du säger. Kommer i stort sett inget ljud ur centern. Skumt?
Tackar, skönt att få det bekräftat. Enbart tal kommer därifrån alltså. Trodde det skulle komma lite mer info från den kanalen men men..

Skickat 01 januari 2013 - 11:43

Går det att skicka 5.1 digitalt via HDMI? Tiden går förbi mig... skickas det som PCM då eller? Ville få detta att funka på BC2 men det var någon Dolby-skit som var tvungen att simulera ljudet.

Skickat 01 januari 2013 - 15:01

Visa inläggKalekulan 01 januari 2013 - 11:43 skrev:

Går det att skicka 5.1 digitalt via HDMI? Tiden går förbi mig... skickas det som PCM då eller? Ville få detta att funka på BC2 men det var någon Dolby-skit som var tvungen att simulera ljudet.
Jag gör så, både via min dator och PS3. På PCn blir det PCM och på PS3 beror det på om du kan köra bitstream eller ej(beroende på vilken PS3 du har och vad din förstärkare klarar)

Skickat 05 januari 2013 - 08:54

Tack för guidningen igår Falcy. Är helt bortkommen på dom banorna.
När ja tänker efter så är jag iofs helt bortkommen på alla banor :)

Skickat 05 januari 2013 - 13:29

Visa inläggHoliPoli 05 januari 2013 - 08:54 skrev:

Tack för guidningen igår Falcy. Är helt bortkommen på dom banorna.
När ja tänker efter så är jag iofs helt bortkommen på alla banor :)
Det var kul som fan, jag fick briljera lite i helin också. Vilken adrenalin rush jag fick. Sen märkte jag att du var där och reparerade. :) Inte konstigt jag överlevde så länge. Tyckte du gjorde ett bra jobb!
SAS-killarna vi mötte på slutet var rejält sura av någon anledning :D

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.