Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rengöring av Platt-Tv, LCD, TFT skärmar

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 januari 2009 - 10:15

lbl
  • lbl
  • Forumräv

  • 828 inlägg
  • 1
Nån som har hittat nåt 'vanligt' Fönsterputsmedel man törs använda på en vanlig LCD-Tv och datorskärm ??

Vilket medel i vissa Fönsterputsar är det som inte plasten i LCD tål, aceton är väl ett, men finns det några andra medel som inte är bra ??


/LbL!

(Jag vill INTE ha råd om att använda 'speciella medel/dukar' - det är ju just det - SVINDYRA - alternativet jag vill SLIPPA!)

Redigerat av lbl, 25 januari 2009 - 10:41.


#2

Postad 25 januari 2009 - 10:53

-Danne-
  • -Danne-
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
kan inte hjälpa till vidare mkt men kan iaf säga att min bättre hälft fick för sig att spruta på fönsterputs på min dataskärm...jaja kvinnor vad ska man göra. Problemet är att jag fick fläckar här och där som inte går bort. Dock syns de inte när skärmen är på förutom om har spel med mörka partier samt att solen ligger på. Så tänkt dig för innan du sprutar på ngt.

btw hon kommer inte i närheten av tvn... Jag köpte speciella dukar till den

#3

Postad 25 januari 2009 - 11:10

lbl
  • lbl
  • Forumräv

  • 828 inlägg
  • 0
Ja, man ska INTE spraya på något öht, för då rinner det ned, och orsakar vad du kan se på bilden här nedan.

Man ska fukta trasan istället.

Men jag har läst vidare efter sökningar på Göbbels, och jag tror att en blandning av 50/50 av vatten och isopropanol-/isopropyl-alkohol är vad som funkar bäst.
(Är det samma sak under olika benämningar, de två 'iso-' ??)


Frågan är var man får tag på det, för jag sökte på Apoteket, men där fick man ingen träff på vare sig 'isopropanol' eller 'isopropyl'.


/LbL!

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  CleanTv.jpg   188,37K   165 Antal nerladdningar

Redigerat av lbl, 25 januari 2009 - 11:14.


#4

Postad 25 januari 2009 - 11:18

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Skall man följa rengöringsinstruktionen som i alla fall följde med min TV så är det vanligt vatten som rengöringsduken skall fuktas med. Jag har inte ens vågat detta utan torr-dammtorkar TV-skärmen bara med trasan. Dataskärmen har jag inte varit så noga med - där fungerar det OK med vattenfuktad trasa.

#5

Postad 25 januari 2009 - 11:52

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 1
Vanlig handduk rejält fuktad (inte så det rinner) och en torr att torka efter med är enligt min erfarenhet det bästa. Funkar även jättebra för fönster. Medel lämnar bara mönster som är svårt att få bort.

#6

Postad 26 januari 2009 - 00:07

JonEng
  • JonEng
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Nån som har hittat nåt 'vanligt' Fönsterputsmedel man törs använda på en vanlig LCD-Tv och datorskärm ??

Vilket medel i vissa Fönsterputsar är det som inte plasten i LCD tål, aceton är väl ett, men finns det några andra medel som inte är bra ??


/LbL!

(Jag vill INTE ha råd om att använda 'speciella medel/dukar' - det är ju just det - SVINDYRA - alternativet jag vill SLIPPA!)


Man kan utan att tveka lägga många tusen på en ny tv/datorskärm, men inte några hundra för att få ett bra rengöringskit.

I mina ögon en jävligt konstig prioritering...

#7

Postad 26 januari 2009 - 00:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Köpte nåt rengöringskit på elgiganten för en 150.- som man sprayar LÄTT på skärmen och torkar. Fungerar fint och räcker länga, bara använt den 2ggr på 6mån.

#8

Postad 26 januari 2009 - 06:32

lbl
  • lbl
  • Forumräv

  • 828 inlägg
  • 0

Köpte nåt rengöringskit på elgiganten för en 150.- som man sprayar LÄTT på skärmen och torkar. Fungerar fint och räcker länga, bara använt den 2ggr på 6mån.


Spraya PÅ skärmen ska du ALDRIG NÅGONSIN GÖRA, SE Bilden OVAN vad som kan hända då!!!

Spraya ALLTID på putsduken!!!


/LbL!

Redigerat av lbl, 26 januari 2009 - 06:33.


#9

Postad 26 januari 2009 - 06:37

lbl
  • lbl
  • Forumräv

  • 828 inlägg
  • 0

Isopropanol finns hos Kjell & Company


Ahhhhh, är det Kjell som numera säljer det! Tack!

Men vilket jäphla PRIS! 179:- spänn för en liter.
När Apoteket fortfarande sålde det, kostade en liten brun 'medicin'flaska à 100ml, bara 4 spänn ... :-)


/LbL!

#10

Postad 26 januari 2009 - 09:15

Aristotele
  • Aristotele
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
För såväl TV som dataskärmar så är den enda rengöring som jag kör 2-4 ggr per månad vanlig dammtorkning. Då används lämplige en mjuk, luddfri duk. Typ sådana enkla putsdukar som finns på tex biltema. Ingen vätska behövs. Detta är den enda regelbundna rengöring jag gör.

Något anna än dammtorkning gör jag endast om jag ser att man har fläckar på skärmen, då brukar jag i första han ta liknande mjuk trasa fuktad med vatten, räcker oftast. Här man däremot fått några väldigt konstiga fläckar av fett (tummar etc) eller liknade kan något lämpligt lösningsmedel behövas. Det är inte många ggr per år jag får fläckar, så om du köper en flaska rengöring så kommer den räcka länge såvida du inte har folk som går och tummar på skärmen stup i kvarten, så det kvittar väl om flaskan kostar 20 eller 200 den bör räcka länge och det är ändå småpengar jämfört med Tvn.

Jag har inte sett någon anledning att köra spritbaserad rengöring regelbundet i ett normalt vardagsrum där det normalt bara är mest damm eller möjligen sot från stearinljus. Min tjock TV drog åt sig sot från ljus förra julen som en magnet.

#11

Postad 26 januari 2009 - 09:23

Aristotele
  • Aristotele
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Ahhhhh, är det Kjell som numera säljer det! Tack!

Men vilket jäphla PRIS! 179:- spänn för en liter.


Hoppas du inser hur länge en hel liter ren isopropanol räcker! ;)

Annars finns såförpackning med en lite sprayflaska, samt lämplig mjuk duk och en liten borste.
Tex http://www.netonnet....x.asp?iid=78023 för 69 kr

den torde räcker ett tag också om du inte är typen som kladdar på skärmen hela tiden :lol:

eller bara en bra rengöringsduk
http://www.biltema.s...p;iItemId=78035 för 35 kr

#12

Postad 26 januari 2009 - 09:34

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Blanda ättikssprit och vatten i proportion 10:1. Använder jag alltid. Funkar kanon. Många professionella som använder det.

#13

Postad 26 januari 2009 - 20:44

JonEng
  • JonEng
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Blanda ättikssprit och vatten i proportion 10:1. Använder jag alltid. Funkar kanon. Många professionella som använder det.


10 delar ättikssprit och 1 del vatten?!?

Jag misstänker att du menar tvärt om, men rätta mig om jag har fel.

#14

Postad 28 november 2011 - 09:07

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
För att slippa Femtielva Rengöringstrådar: här är de länkar som finns om hur man gör rent Tv & Monitorer på bästa sätt:


https://www.minhembi...&st=0&p=3386257

https://www.minhembi...&st=0&p=3302915

https://www.minhembi...&st=0&p=2999270

https://www.minhembi...&st=0&p=2936141

https://www.minhembi...&st=0&p=2919737

https://www.minhembi...&st=0&p=2847538

https://www.minhembi...&st=0&p=2659552

https://www.minhembi...howtopic=291480

#15

Postad 28 november 2011 - 22:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1
För att slippa femtielva trådar där du, anderswilhelmsson, leker moderator, kan du inte helt enkelt sluta lägga såna inlägg?

#16

Postad 14 februari 2012 - 21:58

raveper
  • raveper
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag använder vanligt fönsterputs på min samsung led. Sprutar på och torkar runt lite med papper och sen eftertorkar med en putsduk. Jag var lite nervös första gången men det hände ingenting konstigt så sen dess har jag kört på. Ungarna kladdar gärna med kakor på tv.n så det behövs ibland. Luktar man på dyr skärmvätska så luktar den ju precis som fönsterputs. Och vem vill inte tjäna pengar på sånt.

#17

Postad 15 februari 2012 - 07:05

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 1

Ungarna kladdar gärna med kakor på tv.n så det behövs ibland.


Vad ska ungarna överhuvudtaget på Tv'ns skärm att göra? Och med KAKOR?

Bara dumheter att alls låta dem hålla på, se till att de lär sig att inte peta på skärmen öht, för då kan Tv'n paja, och då blir det ingen mer Tv för dem ...
DET argumentet biter alltid!

Annars blir nästa grej att de målar med - i bästa fall - vattenfärger, annars med en tuschpenna, och då är det ju kört s.a.s. ...

Säg ifrån i tid; barn är barn och det ska DE lära sig!

#18

Postad 19 mars 2012 - 13:18

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Är det nån skillnad på LCD och Plasma när det gäller rengöringen?

Har Både gammal och ny Plasma hemma, samt en liten knodd på snart 2 år. Så det blir lätt lite avtryck från fingrar/händer på. Hur rengör man det på bästa sätt? De fettfläckarna blir rätt rejäla så går inte bort med bara microfiberduk. Verkar svårt även med fuktad trasa.

kan det funka med en sån här ?

Så man inte riskerar att förstöra nånting på skärmen istället.

#19

Postad 11 april 2012 - 23:59

Unregistered726722a6
  • Unregistered726722a6
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Köpte en flaska med AM's rengöringsgel med duk inkluderat. Funkar kanon! Kostar en hundring och räcker flera år av normal smuts. Blev tipsad i begynnelsen av min platt-TV ägo att använda vanlig ajax fönsterputs. Akta er för det! (Om ni inte har en glasskiva framför skärmen förstås) Det blev ränder i panelen som syns än idag när solen ligger på från sidan. Och detta tips fick jag där jag köpte min TV... Tror ni var jag var nöjd när jag gjort detta med min nyförvärvade 435XDE för 43papp...

(Flugor har alltid älskat att skita på den till mitt förtret)

Redigerat av Unregistered726722a6, 12 april 2012 - 00:01.


#20

Postad 12 april 2012 - 04:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Är skärmen bara dammig så dammar man den med en vippa. Man kan till och med damma den med något överblivet tyg. Om skärmen dock är nerkladdad så duger säkert diskmedel och ljummet vatten. Det skulle aldrig falla mig in och köpa någon specialvätska.

#21

Postad 14 april 2012 - 08:41

Unregistered726722a6
  • Unregistered726722a6
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Är skärmen bara dammig så dammar man den med en vippa. Man kan till och med damma den med något överblivet tyg. Om skärmen dock är nerkladdad så duger säkert diskmedel och ljummet vatten. Det skulle aldrig falla mig in och köpa någon specialvätska.


Nej, det är ju dumt att använda ett medel speciellt framtaget för plattskärmar på en plattskärm... Vore väl om man inte har råd med en hundring isåfall.

#22

Postad 01 maj 2012 - 20:10

Tensu
  • Tensu
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag brukar använda Glassfoam och putsduk. Funkar alldeles utmärkt för mina lcd-skärmar till datorn och Tvn.

#23

Postad 01 maj 2012 - 20:27

MuZe
  • MuZe
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Kör med sprayvax på min plasma och lcd skärm inte märkt något konstigt för övrigt har jag även lackförseglat min iphone =)
och med 3 små barn hemma blir det en hel del fläckar dom har en viss tendens att peta på skärmen även om man säger till dom.

#24

Postad 07 maj 2012 - 11:18

Munkenpie
  • Munkenpie
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjena,

försökt att rengöra min sony bravia 720 med hjälp av mikrofiber duk och medel men det blir bara värre.

testat att spruta försiktigt direkt på skärmen och på trasan men ingen större skillnad.

bild:

http://postimage.org/image/j56afilql/

#25

Postad 07 maj 2012 - 11:56

Bronzol
  • Bronzol
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Man kan utan att tveka lägga många tusen på en ny tv/datorskärm, men inte några hundra för att få ett bra rengöringskit.

I mina ögon en jävligt konstig prioritering...


Precis så som handlarna vill att man resonerar. De har mycket små marginaler på hemelektronik och gör allt för att vi skall köpa en putsduk, vätskor och andra tillbehör där marginalen är oerhörd. I samband med ett TV-köp kan 150 kr verka futtigt, men vad kostar duken och vätskan att tillverka?

#26

Postad 07 maj 2012 - 21:38

MuZe
  • MuZe
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Tjena,

försökt att rengöra min sony bravia 720 med hjälp av mikrofiber duk och medel men det blir bara värre.

testat att spruta försiktigt direkt på skärmen och på trasan men ingen större skillnad.

bild:

http://postimage.org/image/j56afilql/


ojj va den såg ut.. för starkt blandat medel eller något liknande blir min första tanke. prova att enbart fukta microfibern lite gran om möjligt tvätta duken innan för att få en såöpas ren duk som möjligt och torka så borde resultatet bli bättre. och passa dig för att spruta direkt på skärmen då vattnet/medlet kan rinna in till elektroniken och skada skärmen

#27

Postad 26 augusti 2012 - 11:56

Unregistered2137d7b1
  • Unregistered2137d7b1
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Inte för att jag vet om detta är bra men jag rengör först skärmen med vanligt diskmedel, tvättar efter med vatten o torkar torrt med supersoft microfiberduk avsedd för kameraoptik. Hitintills har inte skärmarna tagit någon skada o är superfina.

OBS att jag använder "grönt" naturvänligt diskmedel eftersom jag bor på landet o allt avlopp går ut i min egen mark. :)

#28

Postad 09 december 2012 - 14:39

CGD
  • CGD
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Jag har alltid använt Ajax fönstersprej på min datorskärm. Nu åtta år gammal. Först hade jag Ajax Antistatic men den tror jag inte finns längre så nu sprejar på lite Axax Triple Action. Jag sprejar inte mycket och är noga med att det inte rinner ända ner. Jag torkar sedan av hela skärmen med en mikrofiberduk. När själva bildytan är avtorkad fortsätter jag med ramen. Eftersom detta har fungerat helt utan problem gör jag nu lika dant på min nyköpta Sony TV.
Jag vill dock poängtera att jag sprutar inte på mycket utan det är bättre att använda små lätta sprutningar flera gånger.

#29

Postad 21 januari 2013 - 12:36

Sinclair1
  • Sinclair1
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Går det bra att använda fuktat papper och sedan torka torrt med mikrofiberduk om man vill få bort fläkar på LED-TV:n?

#30

Postad 05 februari 2013 - 21:10

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Hur är det med olika microfiberdukar? Det finns ju olika, en del är till för kök,badrum,möbler,glas osv. Spelar det egentligen någon roll vilken man använder till sin TV?

Har nyss beställt Spectral spray . Ska bli intressant att se hur det fungerar. Problem med en hel del fläckar på min plasma efter att barnen har varit där med sina kladdiga fingrar. Har inte gått så bra att ta bort det tidigare.....

#31

Postad 06 februari 2013 - 15:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Går det bra att använda fuktat papper och sedan torka torrt med mikrofiberduk om man vill få bort fläkar på LED-TV:n?

Jag skulle vara dj-t försiktig med att använda papper, pga risk för smårepor.

#32

Postad 06 februari 2013 - 22:54

Sinclair1
  • Sinclair1
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Jag skulle vara dj-t försiktig med att använda papper, pga risk för smårepor.


Så vad borde jag använda istället? En till mikrofiberduk?

#33

Postad 07 februari 2013 - 00:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja microfiber eller en mjuk tygtrasa. Jag undviker röra mina displayer helt. Kanske dammar av dem en gång om året om ens det.

#34

Postad 07 februari 2013 - 12:40

Sinclair1
  • Sinclair1
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Ja microfiber eller en mjuk tygtrasa. Jag undviker röra mina displayer helt. Kanske dammar av dem en gång om året om ens det.

Så du får aldrig några fläckar på dina displayer, eller?

#35

Postad 07 februari 2013 - 13:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Så du får aldrig några fläckar på dina displayer, eller?


Det får man bara om man petar på dem så nej jag får inte fläckar.

#36

Postad 07 februari 2013 - 13:19

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Jag har aldrig förstått det där med att få fläckar på sin tv.

Jag har aldig behövt putsa någon av mina paneler under alla år, bortsett från de fingeravtryck som skapades när man skulle hänga upp dom på väggen.

Använder folk sina tvs som en pekskärm eller?

#37

Postad 07 februari 2013 - 14:27

Sinclair1
  • Sinclair1
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag har aldrig petat på min TV, men jag har på något konstigt sätt ändå fått någon typ av fläkar på den.

#38

Postad 07 februari 2013 - 18:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Ja microfiber eller en mjuk tygtrasa. Jag undviker röra mina displayer helt. Kanske dammar av dem en gång om året om ens det.

Just det. Om man måste, en microfiberduk till.

Så du får aldrig några fläckar på dina displayer, eller?

Inte jag heller. Har inte barn, inga husdjur. Fläckar får man om man vidrör fronten, inte annars.

#39

Postad 07 februari 2013 - 22:55

Sinclair1
  • Sinclair1
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Det var kanske överdraget som jag trädde över TV:n under flytten, det där man får med i förpackningen vid köpet, som bildade fläkarna.

#40

Postad 08 februari 2013 - 17:54

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Jag har aldrig förstått det där med att få fläckar på sin tv.


Du har inte barn va? Då kommer du få en ny förståelse för fingeravtryck, salivstänk och kanske märken efter wii-kontroller :o

#41

Postad 15 februari 2013 - 20:22

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0

Hur är det med olika microfiberdukar? Det finns ju olika, en del är till för kök,badrum,möbler,glas osv. Spelar det egentligen någon roll vilken man använder till sin TV?

Har nyss beställt Spectral spray . Ska bli intressant att se hur det fungerar. Problem med en hel del fläckar på min plasma efter att barnen har varit där med sina kladdiga fingrar. Har inte gått så bra att ta bort det tidigare.....


Ja nu har jag fått hem och testat denna Spectral spray, och resultatet är fantastiskt! Så rekommenderas varmt till er som får fläckar på tv:n(ja det drabbar nog en hel del som har småbarn hemma)
Har testat med ett par olika rengöringsvätskor för skärmar, men det blir bara flammigt och grisigt. Testat en lätt fuktad trasa men då får jag inte bort fläckarna, måste gnugga så ser det ännu värre ut. Men med detta medel som ser ut som raklödder var det bara att spraya en boll i putsduken sen arbeta in det på skärmen. Kändes inte helt rätt när man smetade ut ett vitt skum över skärmen.....
Men var väldigt lättarbetet och fettiga fingeravtryck som jag aldrig trodde skulle försvinna försvann på en gång. Skärmen ser som ny ut.

#42

Postad 03 mars 2014 - 12:53

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

  • 1 421 inlägg
  • 0
Hade också problem med kladdiga barnavtryck som var svåra att få bort och mest smetades runt.

1. Ha en REN trasa. (så det inte finns smuts, kemikalier osv som du för över till TV´n)
2. Ha en trasa som är TILLRÄCKLIGT blöt (vid endast fuktig smetar man bara runt. OBS skall dock ej rinna ner på ramen.) Ha småvarmt vatten.
3. Eftertorka med en torr och ren trasa.

Problem löst. (endast vatten)

#43

Postad 18 mars 2014 - 09:31

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Använder en sån här till mina datorskärmar o tv-utrustning
http://www.netonnet....er/181882.2029/

#44

Postad 20 augusti 2014 - 16:17

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Har hittat min frälsare
Spectral Spray!

rätt dyrt men tar bort fettfläckar som ingen annan.

#45

Postad 20 augusti 2014 - 16:36

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Lått fuktad mikrofiberduk, nåt annat tjats behövs inte.

#46

Postad 20 augusti 2014 - 16:42

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Lått fuktad mikrofiberduk, nåt annat tjats behövs inte.


Kan man få tag i modell större nånstans? har en som är liten... är sådär roligt att torka rent en 60 tummare med den. :P

#47

Postad 21 augusti 2014 - 10:41

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Lått fuktad mikrofiberduk, nåt annat tjats behövs inte.


hjälper fan inte mot smör/fett annat sånt skit...det blir bara utkletat med ränder på tvn
min erfarenhet :P

#48

Postad 22 augusti 2014 - 20:24

Snokia
  • Snokia
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Mikrofiber och ljummet vatten sen rentorkade jag med en torr mikrofibertrasa. Tog bort allt! Hade handavtryck på min led tv bland annat.

Kör med bra trasor från Meguiar's som egentligen är till för bilvård. Finns att köpa på Mekonomen bla.

Rekommenderas starkt!

Redigerat av Snokia, 22 augusti 2014 - 21:59.


#49

Postad 25 september 2014 - 17:59

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Har sen nittiotalet använt SE fönsterputs och microfiberduk. Skaka flaskan, spruta lätt på skärmen (ja ni hörde rätt) och jobba med cirkulära rörelser utan tryck.

Ibland kan det bli någon liten flamma och då putsar man bort den med en torr del av microfiberduken.

/#LOUDmouth#

#50

Postad 22 januari 2016 - 09:40

spectrevs007
  • spectrevs007
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Efter att ha testat en mängd andra alternativ så har jag kommit fram till att denna gör jobbet riktigt bra, rekommenderas: http://www.mediamark...uk-1102282.html





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.