Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?

1697 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 02 september 2005 - 17:29

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
019,
Din serie låter väldigt mycket som "Osynlige mannen" med Chevy Chase i huvudrollen, Darryl Hannah som tjejen och Sam Neill som killen från "företaget". Boken som var förlaga skrevs av Harry F. Saint har jag för mig.

Hellstrand,
Jag blir tokig! Jag känner igen den där scenen, men kommer inte ihåg mer. Kan inte sluta fundera på det. Aargh!

#152

Postad 02 september 2005 - 18:19

Unregistered33861
  • Unregistered33861
  • Lärjunge

  • 469 inlägg
  • 0

Jag undrar vad det här är från för för film? Eller är det bara nåt klipp som någon gjort? Vet att det finns ju en del folk som håller på och hoppas runt på tak etc.

Om det är en långfilm så köper jag den gärna  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>


Killen som blir jagad är en fransos som heter David Belle.
Sök lite på nätet så hittar du nog fler kortfilmer med honom.
Den här till exempel:

Bifogad fil(er)



#153

Postad 02 september 2005 - 21:21

Noll19
  • Noll19
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Edit: Jag har hittat serien jag letade efter. Den heter The Vanishing Man och gick bara i en säsong...Länk till IMDB.

Redigerat av Noll19, 02 september 2005 - 21:55.


#154

Postad 02 september 2005 - 22:41

Hellstrand
  • Hellstrand
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

019,
Din serie låter väldigt mycket som "Osynlige mannen" med Chevy Chase i huvudrollen, Darryl Hannah som tjejen och Sam Neill som killen från "företaget". Boken som var förlaga skrevs av Harry F. Saint har jag för mig.

Hellstrand,
Jag blir tokig! Jag känner igen den där scenen, men kommer inte ihåg mer. Kan inte sluta fundera på det. Aargh!

<{POST_SNAPBACK}>


Ja jobbigt som fan hoppas någon kan tala om vad filmen heter.

#155

Postad 07 september 2005 - 18:36

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Filmen heter Banlieue 13, gjord av Luc Besson
http://www.imdb.com/title/tt0414852/

Jag undrar vad det här är från för för film? Eller är det bara nåt klipp som någon gjort? Vet att det finns ju en del folk som håller på och hoppas runt på tak etc.

Om det är en långfilm så köper jag den gärna  :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>



#156

Postad 07 september 2005 - 19:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
tack för det bassdanne, bra imdbbetyg också för en actionfilm, ska se om jag hittar någon bra affär som säljer den.

edit: Hittade även denna, också en "hoppfilm" http://www.imdb.com/title/tt0267129/

Redigerat av Martin.M, 08 september 2005 - 14:58.


#157

Postad 14 september 2005 - 17:19

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

tack för det bassdanne, bra imdbbetyg också för en actionfilm, ska se om jag hittar någon bra affär som säljer den.

edit: Hittade även denna, också en "hoppfilm" http://www.imdb.com/title/tt0267129/

<{POST_SNAPBACK}>


Har Yamakasi och den är bra
Otroliga hopp och en hel del humor :D

#158

Postad 15 september 2005 - 17:47

EmilThaQenan
  • EmilThaQenan
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
såg den bauliner 13 för ett par dagar sen och den var fakstigt helt okej!

så till min fråga: söker en film som jag såg på tv1000 för kanske 1 år sedan
den handlar om en tjej som går på rave fester ofta och dör av en överdos, och hennes bror ska försöka ta reda på vad som hänt med henne, och blir DJ på samma ställen som hon brukade festa på...lite dålig förklaring av filmen kanske men hjälp mig plz....

// Emil

#159

Postad 15 september 2005 - 22:12

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Filmen som Flashwebb efterlyste i en separat tråd låter lite som "Styrka 10 från Navarone"...

<{POST_SNAPBACK}>



Kanske lite sent men vill bara påpeka att i den filmen så sprängs en damm men inte på det sättet som Flashwebb.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#160

Postad 25 september 2005 - 21:23

Unregistered400a7a4f
  • Unregistered400a7a4f
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Söker efter en rätt så ny film som handlar om en engelsk kille som tränar thaiboxning som åker ner till thailand å börjar fightas på gatorna för att sen bli proffs eller nått sånt det jag kommer ihåg!Den är verklighets baserad å killen som har huvudrollen i filmen är snubben filmen handlar om.

#161

Postad 27 september 2005 - 18:14

pride87
  • pride87
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Söker en film som handlar om Koreakriget och fanns i 2 disc version i svensk utgåva, tror de började något med Security.

#162

Postad 27 september 2005 - 18:32

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Joint Security Area måntro?

#163

Postad 27 september 2005 - 19:23

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
det kan va JSA du letar efter pride men jag skulle inte säga det är en film om korea kriget

#164

Postad 09 oktober 2005 - 12:08

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

  • 2 487 inlägg
  • 0
Hej alla :o

har en kompis som inte kommer på namnet på en film. Det ska ha gått reklam för den på tyå 3,4 eller 5:an för ett par veckor sedan. Filmen är tydligen animerad och handlar om fåglar tror hon :huh: . Kan inte själv komma på vad det här kan vara för film men det kanske är någon av er här som har bättre koll B)

#165

Postad 09 oktober 2005 - 12:22

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Det skulle kunna vara 'March of the penguins' du söker, den är visserligen inte animerad men det är den enda filmen jag kan komma på som är hyffsat ny och handlar om fåglar.

http://wip.warnerbro...hofthepenguins/

Annars är där ju också lite pingviner i den animerade filmen 'Madagaskar'.


/a

Redigerat av Unregisteredd07f8978, 09 oktober 2005 - 12:23.


#166

Postad 09 oktober 2005 - 13:23

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Nej, det är troligen Valiant hon menar. Läs mer här.

Postad bild

#167

Postad 09 oktober 2005 - 16:02

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
ahhh, just det, det måste vara valiant

/a

#168

Postad 10 oktober 2005 - 19:59

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

  • 2 487 inlägg
  • 0
Det var Valiant det var =)

Tackar så mycket för hjälpen :blink:

#169

Postad 11 oktober 2005 - 10:47

daunjuan
  • daunjuan
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag har funderat lite på en löjlig serie som jag sett någon gång när jag var yngre om en kille som blev superhjälpe när han åt en banan.
Det stör mig att jag inte kommer på vad den heter någon som vet? :blink:

#170

Postad 12 oktober 2005 - 16:14

Hellstrand
  • Hellstrand
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag har funderat lite på en löjlig serie som jag sett någon gång när jag var yngre om en kille som blev superhjälpe när han åt en banan.
Det stör mig att jag inte kommer på vad den heter någon som vet? ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Kan kanske vara Bananmannen

//M

#171

Postad 12 oktober 2005 - 16:30

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Skulle vilja få tag på filmertitlar där jaqures? el. nått sån´t ;) medverkar som jag minns är äldre franska komedier slutet på 70 till 80 talet skulle jag tippa på.

Han är ju rätt kort samt oftast varit kortklippt i de filmer ja sett honom, har även rätt lustiga grimaser? som ja tror kännetecknar vem det är jag söker:)

Lite knepigt att söka bland alla komedier utan att ha något att söka efter mer än franskt möjligtvis, vet att ja sett namnet här på forumet men minns inte vart :P

Så ett namn antingen på han ja söker el. någon film han medverkar i vore guld.


Tackar på förhand!

#172

Postad 12 oktober 2005 - 17:02

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0
Tror att det är mannen med gummiansiktet du eftersöker, dvs Louis de Funés.

#173

Postad 13 oktober 2005 - 14:57

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0
Jag hörde Ronny Svensson recensera en film i radion (en av årets bästa filmer enligt honom) den handlade om ett par och utspelade sig "baklänges", den började med skiljsmässan och slutade med att paret träffades, typ. Nån som har en aning?
Den borde vara hyffsat ny, ett eller max två år gissar jag.

#174

Postad 13 oktober 2005 - 23:06

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Kom på en kortfilm som jag inte minns namnet på.

Den utspelar sig i en fransk miljö (tror jag). Handlar om tre killar som snor bilar och muckar stryk hit och dit. Filmen utspelas i svartvitt och i slutet dör huvudpersonen (tar självmord eller om han råkar skjuta sig själv, minns ej)...

Är hur som helst sugen på att veta dess titel för att senare få se den igen.

Någon som vet vad jag pratar om?

//Lorryquai

#175

Postad 16 oktober 2005 - 23:40

odditee
  • odditee
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Kom på en kortfilm som jag inte minns namnet på.

Den utspelar sig i en fransk miljö (tror jag). Handlar om tre killar som snor bilar och muckar stryk hit och dit. Filmen utspelas i svartvitt och i slutet dör huvudpersonen (tar självmord eller om han råkar skjuta sig själv, minns ej)...

Är hur som helst sugen på att veta dess titel för att senare få se den igen.

Någon som vet vad jag pratar om?

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>



"Medans vi faller" A.K.A "La Haine" är det första jag tänker på, det är dock ingen kortfilm utan en långfilm.

#176

Postad 19 oktober 2005 - 18:35

laggas
  • laggas
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Söker en film från 70 talet, ev slutet på 60 talet, en film som handlar om en kille som kör genom flera stater i usa för att komma till sin tjej/fru som av någon anledning ligger på sjukhuset, en hel del polisjakter och så. tror han kör en charger eller challenger, men jag är inte säker..

det är inte Vanishing point, har den hemma redan :)

tack på förhand!

#177

Postad 20 oktober 2005 - 18:52

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0

Kom på en kortfilm som jag inte minns namnet på.

Den utspelar sig i en fransk miljö (tror jag). Handlar om tre killar som snor bilar och muckar stryk hit och dit. Filmen utspelas i svartvitt och i slutet dör huvudpersonen (tar självmord eller om han råkar skjuta sig själv, minns ej)...

Är hur som helst sugen på att veta dess titel för att senare få se den igen.

Någon som vet vad jag pratar om?

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>



"Medans vi faller" A.K.A "La Haine" är det första jag tänker på, det är dock ingen kortfilm utan en långfilm.

<{POST_SNAPBACK}>


Ah, thanx. Ska kolla upp det. Tack ;)

//Lorryquai

#178

Postad 21 oktober 2005 - 22:41

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0

Söker en film från 70 talet, ev slutet på 60 talet, en film som handlar om en kille som kör genom flera stater i usa för att komma till sin tjej/fru som av någon anledning ligger på sjukhuset, en hel del polisjakter och så. tror han kör en charger eller challenger, men jag är inte säker..

det är inte Vanishing point, har den hemma redan :)

tack på förhand!

<{POST_SNAPBACK}>

Bara så vi är helt säkra: Du har sett bägge versionerna av Vanishing Point? Det låter ju ruskigt mycket som remaken från 1997.

#179

Postad 24 oktober 2005 - 08:20

na96mrt
  • na96mrt
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Tja!!!

Letar som sagt efter en film.....

Det lilla jag kommer ihåg är att det är ett ungdomsgäng som åker runt på sina "fräcka motorcyklar"  (på den tiden).. Har för mig att jag såg den under mitten på nittio talet????.. Å så självklart så skall dom ju rädda något men jag kommer fassen inte ihåg mer om filmen men bra det var den iallafall då ;)  :)  :D

Har något svagt minne utav att det var en sångare som hade huvudrollen??????!!!!!!! :D  :D

<{POST_SNAPBACK}>


"The Lost Boys"?
http://www.imdb.com/title/tt0093437/

#180

Postad 24 oktober 2005 - 08:54

na96mrt
  • na96mrt
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Inte filmen Short Cuts men ?....ja men vaddå ? Såg en liknande film strax före Short Cuts kom ut som också visade på hur olika öden korsade varandra men kan inte! komma på vad den heter och därmed inte heller hitta filmen...HELP !!!

Tror den är ganska lång och utspelar sig på västkusten i USA, bra var den iaf..

<{POST_SNAPBACK}>



Nej det är inte Magnolia jag menar....glömde skriva det...

<{POST_SNAPBACK}>


"21 Grams" kanske?
http://www.imdb.com/title/tt0315733/

eller "Crash"?
http://www.imdb.com/title/tt0375679/

Edit: Såg nu att den kom ut före short cuts", så det var knappast en av ovanstående filmer...

Redigerat av na96mrt, 24 oktober 2005 - 08:59.


#181

Postad 24 oktober 2005 - 08:56

na96mrt
  • na96mrt
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Jag hörde Ronny Svensson recensera en film i radion (en av årets bästa filmer enligt honom) den handlade om ett par och utspelade sig "baklänges", den började med skiljsmässan och slutade med att paret träffades, typ. Nån som har en aning?
Den borde vara hyffsat ny, ett eller max två år gissar jag.

<{POST_SNAPBACK}>


5x2 (svenska titeln är "Kärlek tur och retur")
http://www.imdb.com/title/tt0354356/
http://www.franskfil...page=Film&f=215

#182

Postad 25 oktober 2005 - 11:06

laggas
  • laggas
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Söker en film från 70 talet, ev slutet på 60 talet, en film som handlar om en kille som kör genom flera stater i usa för att komma till sin tjej/fru som av någon anledning ligger på sjukhuset, en hel del polisjakter och så. tror han kör en charger eller challenger, men jag är inte säker..

det är inte Vanishing point, har den hemma redan :)

tack på förhand!

<{POST_SNAPBACK}>

Bara så vi är helt säkra: Du har sett bägge versionerna av Vanishing Point? Det låter ju ruskigt mycket som remaken från 1997.

<{POST_SNAPBACK}>



har ju bara sett den versionen jag har, och den är inte gjord 87 kan jag lova, men däremot kanske den film som jag letar efter är gjord 87..?
när jag kollade på den för ett par år sen så kändes det inte som den heller vad gjord då, men det låter som du säger, väldigt snarlikt.. (iaf slutet).. får leta vidare :/

#183

Postad 28 oktober 2005 - 19:03

Punk
  • Punk
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Jag söker en animerad musikfilm/demo, där det är bla en kula som studsar runt på en xylofon och spelar.

Kanonsköna pianoslingor typ.

Vet att jag fick en demoskiva med en snutt av denna dvd med i någon tidning för något år sedan.
Har helt glömt bort namnet på denna, kan någon vara barmhärtig och hjälpa mig.

Edit:
Det var AniMusic jag sökte.
http://www.animusic.com/index.shtml

Redigerat av Punk, 28 oktober 2005 - 19:37.


#184

Postad 28 oktober 2005 - 20:45

pralina
  • pralina
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
vilken bra tråd!
Hoppas ni kan hjälpa mig med en film jag såg när jag var liten (mitten på 80-talet). Har för mig att filmen utspelar sig nångång på 1800 talet och att huvudpersonen (HP)har rött hår.
Det är en western komedi som börjar med att en familj firar en judisk(??) högtid, HP åker av ngn anledning till USA där han begår ett bankrån tillsammans med en mörk kille. De blir jagade av sheriffen och hans män men lyckas skaka av sig dem tillfälligt och stannar. Efter ett tag upptäcker den mörka killen att sheriffens män har upptäckt dem och säger till HP att de måste rida vidare varpå HP svarar - I don't ride on saturdays (eller nått liknande). Kommer inte ihåg mer, bara att jag tyckte filmen var väldigt rolig när jag var liten.
Vill gärna se den igen så jag håller tummarna för att någon sett den och kan hjälpa mig!

Mvh Pralina

Redigerat av pralina, 28 oktober 2005 - 20:46.


#185

Postad 28 oktober 2005 - 20:54

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

vilken bra tråd!
Hoppas ni kan hjälpa mig med en film jag såg när jag var liten (mitten på 80-talet). Har för mig att filmen utspelar sig nångång på 1800 talet och att huvudpersonen (HP)har rött hår.
Det är en western komedi som börjar med att en familj firar en judisk(??) högtid, HP åker av ngn anledning till USA där han begår ett bankrån tillsammans med en mörk kille. De blir jagade av sheriffen och hans män men lyckas skaka av sig dem tillfälligt och stannar. Efter ett tag upptäcker den mörka killen att sheriffens män har upptäckt  dem och säger till HP att de måste rida vidare varpå HP svarar - I don't ride on saturdays (eller nått liknande). Kommer inte ihåg mer, bara att jag tyckte filmen var väldigt rolig när jag var liten.
Vill gärna se den igen så jag håller tummarna för att någon sett den och kan hjälpa mig!

Mvh Pralina

<{POST_SNAPBACK}>


Jag gissar på Mel Brooks' "Det våras för sheriffen" med Gene Wilder bl a.

#186

Postad 28 oktober 2005 - 21:31

pralina
  • pralina
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

vilken bra tråd!
Hoppas ni kan hjälpa mig med en film jag såg när jag var liten (mitten på 80-talet). Har för mig att filmen utspelar sig nångång på 1800 talet och att huvudpersonen (HP)har rött hår.
Det är en western komedi som börjar med att en familj firar en judisk(??) högtid, HP åker av ngn anledning till USA där han begår ett bankrån tillsammans med en mörk kille. De blir jagade av sheriffen och hans män men lyckas skaka av sig dem tillfälligt och stannar. Efter ett tag upptäcker den mörka killen att sheriffens män har upptäckt  dem och säger till HP att de måste rida vidare varpå HP svarar - I don't ride on saturdays (eller nått liknande). Kommer inte ihåg mer, bara att jag tyckte filmen var väldigt rolig när jag var liten.
Vill gärna se den igen så jag håller tummarna för att någon sett den och kan hjälpa mig!

Mvh Pralina

<{POST_SNAPBACK}>


Jag gissar på Mel Brooks' "Det våras för sheriffen" med Gene Wilder bl a.

<{POST_SNAPBACK}>


Tack!!!!! Är på G att beställa lite filmer så då köper jag den också, kostar bara 49 spänn. Har nästan alla de andra de våras för filmerna, dumt att jag inte tänkte på den.
Mvh Pralina

#187

Postad 28 oktober 2005 - 21:59

pralina
  • pralina
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
sökte på Gene Wilder och hittade rätt film, det var the frisco kid jag var ute efter, jag blandade nog ihop handlingen med det våras för sheriffen. Inte lätt att komma ihåg när man var 4 år...
Köper det våras för sheriffen ändå , the frisco kid går inte att få tag på såvida man inte vill lägga bud på sunkig vhs på ebay :rolleyes:
mvh Pralina

#188

Postad 31 oktober 2005 - 11:45

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Jag hörde Ronny Svensson recensera en film i radion (en av årets bästa filmer enligt honom) den handlade om ett par och utspelade sig "baklänges", den började med skiljsmässan och slutade med att paret träffades, typ. Nån som har en aning?
Den borde vara hyffsat ny, ett eller max två år gissar jag.

<{POST_SNAPBACK}>


5x2 (svenska titeln är "Kärlek tur och retur")
http://www.imdb.com/title/tt0354356/
http://www.franskfil...page=Film&f=215

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, tackar så mycket! :D

#189

Postad 03 november 2005 - 09:55

dali01
  • dali01
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Jag söker en B-action från 80-talet (tror jag såg den på Beta, långt innan vi skaffade vår första VHS).
Det enda jag kommer ihåg av filmen är en sen då huvudpersonen och hans tjej åker i en risig lastbil eller pickup, då de plötsligt blir jagade av ett gäng mörka sportbilar (ev svarta Porsche 911).
Killen trycker då på nån knapp i sin lastbil, och stolarna sjunker ner, karosseriet flyger av, och de sitter plötsligt i en häftig sportbil.
De mörka sportbilarna jagar honom, han fäller då upp nåt slags vapen baktill på sin bil för att skjuta sina förföljare, som då lägger sig på två led i ytterkant av vägen, varpå han missar.

Det är det enda jag kommer ihåg av filmen, men jag skulle hemskt gärna vilja se den igen.
Kan någon hjälpa mig?

#190

Postad 03 november 2005 - 23:46

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Den vill jag också se!

#191

Postad 05 november 2005 - 17:52

Unregisteredaa798029
  • Unregisteredaa798029
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
lite udda film (väldigt känd)

börjar med att ägaren av ett megaföretag hoppar genom fönstret... så ska huvudrollsinnehavaren leverera ett brev till ledningen... slutar med att han blir vd har jag för mig... etc etc

lite 30tal mixat med nutid/framtid på nåt sjukt sätt

konstigt namn på filmen... men helt stopp i huvet vad den heter... sett den 5ggr... så sugen å hyra den ikväll

#192

Postad 05 november 2005 - 22:21

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0
Låter som The Hudsucker Proxy.

#193

Postad 06 november 2005 - 07:47

Novve
  • Novve
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Såg en komedifilm många gånger som ung om ett gäng högstadie elever som åker på klassresa till washington, som verkligen var skitkul, har dock aldrig hittat den igen, tros div sökningar på nätet, snälla hjälp.

Det finns bla en kille i felmen som är datanördkallas "virus", två påtända pundare, en skolbusschufför som heter "Red" och en knubbis som letar efter sin drömtjej (en blon japan från kina)

har för mig att den svenska titeln är full speed igen, men vad heter den på engelska, har som sakt inte hittat den genom googlingar :wub:

#194

Postad 06 november 2005 - 08:41

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0
Inte hundra på det, men det skulle kunna vara Senior Trip. Går att köpa från Axelmusic.

Redigerat av AgentFlynt, 06 november 2005 - 08:46.


#195

Postad 09 november 2005 - 22:26

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

  • 1 133 inlägg
  • 0
Tjenare Hejsan.

Nån som sett en film (äldre?) där en del utspelar sig i ett mörkt sovrum.En brud o 2 st killar som har satt på varsin självlysande kådis på ....

Tror att tjejen skulle ha sex med en av dom när en annan kille kommer dit,det slutar med att man bara ser 2st lysande "pinnar" som fladdrar i mörkret när den ena jagar den andra.

//Janne


Då jag startade denna fråna på fel ställe så blev tråden låst Men jag han få ett svar som löd:

Kribban /
Har sett den men kommer inte ihåg vad den heter. Kan det vara en av Nakna pistolen filmerna?

#196

Postad 09 november 2005 - 23:40

Mephisto
  • Mephisto
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Filmen heter Skin Deep.
Kommer dock ej ihåg den svenska titeln, om det nu fanns en sådan.

Redigerat av Mephisto, 09 november 2005 - 23:41.


#197

Postad 10 november 2005 - 01:51

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Svenska titeln var "Lösa Förbindelser"

#198

Postad 20 november 2005 - 00:01

Unregistered45a06858
  • Unregistered45a06858
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
hejsan hejsan!

Jag har sedan jag såg filmen The Pianist [Pianisten] för en knapp månad sen kommit att minnas en film jag såg i åttan eller nian på grundskolan (DUH!) alltså typ 4-5 år sedan, filmen bygger på samma tema som The pianist, Andra Världskriget, men olikt Pianisten så handlar denna om en italiensk familj, inte polsk alltså, har jag för mig, kan ha varit grekisk också, men iaf, filmen börjar med att mannen som jobbar på ett företag, det går bra för företaget, de har någon sorts fest, han träffar kvinnan i sitt liv, de flyttar ihop, köper sig ett idylliskt litet hus, skaffar barn, en pojke, han hinner bli typ 7 år gammal. Så kommer ett bud om att någon (eller alla i familjen, lite luddigt minne där) ska infinna sig på tågstationen, i egenskap av judar. sen är minnet från filmen väldigt luddigt, men de hamnar på koncentrationsläger, det minns jag.

Känner någon igen historien? Vad är det för film? vad jag minns så innehöll den svenska filmens titel någon blomma, ros eller liknande?! men jag är inte alls säker på det, bara en svag aning


Tacksam för all hjälp, vill se den igen, jag minns även att den var bra :rolleyes:

#199

Postad 20 november 2005 - 00:40

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag tror att det är denna italienska film du menar. Den heter "Livet Är Underbart" (La Vita é Bella/Life Is Beautiful).

#200

Postad 20 november 2005 - 01:38

Unregisteredde0753f4
  • Unregisteredde0753f4
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag söker en film som handlade om en mördare som ägde ett lägenhetshus (tror jag) och det skedde mord där. Det slutade iaf med att han satte upp kameror och såg sig själv mörda folk.
Kan någon hjälpa mej med det?

Fanns även en annan film om en kille som uppfann ett vapen som kunde skjuta genom tv:en om jag inte minns fel. :rolleyes:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.