Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Bortglömda Titlar.

1359 svar i tråden

Skickat 24 februari 2013 - 01:31

Här har ni en klurig en. Tror mig minnas en film eller serie runt 80+ talet. Någon, förmodligen huvudrollsinnehavaren, hade en boll stor som en pingisboll i handlflatan som lät och bilnkade. Minns inte vad den hade för funktion men jag hade den även som en leksak när jag var liten. Två metallremsor i bollen gjorde så att det blev kontakt när den låt i handflatan. Någon som sett liknande eller har jag drömt att det hade med en film att göra?

Skickat 25 februari 2013 - 14:06

Visa inläggjourhighness 15 augusti 2012 - 12:45 skrev:

Såg en anime film när jag var ung som jag aldrig lyckades få tag på igen, kan vart första delen av en serie med. Jag minns väldigt lite, det var en sci-fi på någon planet, kanske jorden. Den manliga huvudkaraktären var någon pilot eller soldat tror jag som hjälpte en flicka (kanske prinsessa eller liknande) att fly från (diktaturen eller någon bad guy minns inte riktigt) sen minns jag att filmen eller serien slutar i på deras rymdskepp och att hon förvandlas till en Fenix (Phoenix) fågel. That's it.

Löste den själv...till slut

Det var Rymdens eldfågel eller Hi no tori 2772: Ai no kosumozon
från 1980

http://www.imdb.com/title/tt0079293/

filmtipset.se skrev:

I framtiden skapas människor i labratorium och fostras av robotar. Godo, en av dessa människor håller på att bli upplärd till stridsflygare. Då det kommer fram att han har en affär med en av de äldstas döttrar blir han ivägskickad till en fängelseplanet som straff. Där får han höra talas om Space Firebird, en varelse bestående av ren energi. Han bestämmer sig för att leta reda på den så han kan återbörda den nu torra planeten Jorden till dess forna form.

Om någon kan få tag på ett svensk-dubbat exemplar (VHS eller digitalt) så kontakta mig :)

Det här inlägget har ändrats av jourhighness 25 februari 2013 - 14:18

Skickat 10 april 2013 - 12:28

Visa inläggnelik 24 februari 2013 - 01:31 skrev:

Här har ni en klurig en. Tror mig minnas en film eller serie runt 80+ talet. Någon, förmodligen huvudrollsinnehavaren, hade en boll stor som en pingisboll i handlflatan som lät och bilnkade. Minns inte vad den hade för funktion men jag hade den även som en leksak när jag var liten. Två metallremsor i bollen gjorde så att det blev kontakt när den låt i handflatan. Någon som sett liknande eller har jag drömt att det hade med en film att göra?
Automan?

Skickat 25 april 2013 - 02:54

Det finns en film som skall heta Falk Öga eller något sådant men när jag söker på IMDB får jag ingen träff. Jag såg den på TV4Film minns jag. Den handlade om en polis som flyttade ut till ett Indian territorie i USA. Den skall utspela sig någon gång på 80 talet har jag för mig. Just den där polisen åker senare på däng av dom andra snutarna vill jag minnas. Tror att Brad Pitt spelade snuten som hade huvudrollen. Kan det stämma att den hette Falk Öga?

Tacksam för svar! :)

Skickat 25 april 2013 - 04:19

• croft
  • Användare

• 225 inlägg

Visa inläggHifi_Perka 25 april 2013 - 02:54 skrev:

Det finns en film som skall heta Falk Öga eller något sådant men när jag söker på IMDB får jag ingen träff. Jag såg den på TV4Film minns jag. Den handlade om en polis som flyttade ut till ett Indian territorie i USA. Den skall utspela sig någon gång på 80 talet har jag för mig. Just den där polisen åker senare på däng av dom andra snutarna vill jag minnas. Tror att Brad Pitt spelade snuten som hade huvudrollen. Kan det stämma att den hette Falk Öga?

Tacksam för svar! :)

Det kan inte vara Thunderheart ?
http://www.imdb.com/title/tt0105585/

Skickat 25 april 2013 - 04:44

Tackar! Den kan det mycket väl vara :D

Visa inläggcroft 25 april 2013 - 04:19 skrev:

Skickat 26 april 2013 - 21:11

Beställde den 15min efter svaret :D Fanns ett import ex på discshop. Fick den i brevlådan 32 timmar senare :D

Visa inläggcroft 25 april 2013 - 04:19 skrev:

Det här inlägget har ändrats av Hifi_Perka 26 april 2013 - 21:13

Skickat 27 april 2013 - 01:17

• croft
  • Användare

• 225 inlägg

Visa inläggHifi_Perka 26 april 2013 - 21:11 skrev:

Beställde den 15min efter svaret :D Fanns ett import ex på discshop. Fick den i brevlådan 32 timmar senare :D

Trevligt. Hoppas det var rätt film då hehe.

Skickat 01 maj 2013 - 22:02

Det var det! ;)

Visa inläggcroft 27 april 2013 - 01:17 skrev:

Trevligt. Hoppas det var rätt film då hehe.

Skickat 23 maj 2013 - 20:34

En gammal krigsfilm.. Kommer inte ihåg Mycket, lite sporadiskt av vad jag kommer ihåg:
En soldat heter cooper och är lite "cool" tar livet av sig under filmen genom att åka motorcykel oc kasta sig över en mina

En annan scen: dom sitter på en båt och åker när dom börjar sjunga en ccr sång. Proud Mary. Har för mig att det är en svart skådespelare som börjar sjunga.

Sen en till film:
Handlar om några som är på kilimanjaro . Några snubbar på en motorcykel med sidovagn förföljer dom och det blir typ inbördeskrig. Minns en man som samlar diamanter eller liknande? Minns ej så bra.

Gamla filmer som farsan hade på VHS :-D
Vore grymt om någon kan hjälpa mig trots mitt svaga minne :-)

Kom igen nu, ingen som kan?

Det här inlägget har ändrats av Hampan Igår, 20:28

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.