Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3401

Postad 17 februari 2015 - 08:19

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Haha börjar med 3d wörld så får vi se efter det. Ska försöka hitta ett fysiskt ex av Windwaker också



#3402

Postad 17 februari 2015 - 15:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Good choice!

3D world är suveränt! :)



#3403

Postad 17 februari 2015 - 15:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MEN NSMB är också bra :P



#3404

Postad 19 februari 2015 - 10:52

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0

Funderar på ett Wii U.

http://www.elgigante...P_PRISJAKT_EGAB

 

Här får man Wii U  + Smash Bros för 1995:-.

Vad är det som inte är med här som man får i ett premiumpaket?



#3405

Postad 19 februari 2015 - 10:55

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Är osäker men det är nog bara 8GB lagring mot massa mer i den svarta. Och fungerar det som på 360 så fyller man dessa snabbt med dlc/save filer så mer minne är att föredra. Men nån Nintendo nird vet nog mer exakt.

#3406

Postad 19 februari 2015 - 10:58

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Mindre minne och en docka till gamepaden i stort sett

Denna är ändå mer praktisk



#3407

Postad 19 februari 2015 - 11:02

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0

Är det bättre att köpa ett premiumpaket? Det är ju dock nästan 1000 kr dyrare vilket innebär två spel...



#3408

Postad 19 februari 2015 - 11:08

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Du kan koppla en extern hårddisk till Wii U för att lagra saker på så du måste inte ha en större hårddisk i själva maskinen om du inte vill. 



#3409

Postad 19 februari 2015 - 11:12

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Bättre är det men tveksamt om det är värt pengarna

En hårddisk behövs ändå då 32 gb inte är mycket heller om man laddar ner några spel från deras reor



#3410

Postad 19 februari 2015 - 11:24

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 1

Är det bättre att köpa ett premiumpaket? Det är ju dock nästan 1000 kr dyrare vilket innebär två spel...

 

Spar 1000 lappen till ett par spel är mitt förslag.

Jag satt i samma sits som dig, slog till på en basic tillslut. Minnet räcker gott och väl till saves, de fåtal patchar som behövts laddats ner, en bunt vc spel plus några indie spel. 

Väljer du att gå digitalt så kommer du ändå fylla premium minnet direkt och behöva en extern hårddisk.



#3411

Postad 19 februari 2015 - 22:12

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Är det bättre att köpa ett premiumpaket? Det är ju dock nästan 1000 kr dyrare vilket innebär två spel...

Nu ska vi se, det är följande som skiljer Premium från Basic är först och främst tre tillbehör som är ett laddningsställ för din gamepad, plus ett vanligt ställ och även ett för konsolen så att den kan vara stående istället för liggande. Därefter medföljer det Nintendo Land med Premium och även något exklusivt som heter Premium Network, som jag är osäker på om den kommer till nytta eller inte, något man kan söka på. Förutom färgen och minnet så har jag också kommit fram till att Basic versionen inte inkluderar en sensor bar (Extremt tveksam om det stämmer, vill någon Basic ägare bekräfta detta?).

Jag kan dela med mig av mina åsikter, personligen tycker jag att den vita färgen är jättesnygg men samtidigt kommer ett eller två av dessa tillbehör till användning vilket är laddningsstället för gamepaden och dess sensor bar eftersom jag även lirar Wii spel. Tänk också på att det skiljer sig mycket när det kommer till minnet, och Wii U Basic kommer inte med något spel heller, men det har tydligen förändrats eftersom jag såg nyligen att Wii U Basic är tillbaka igen fast med nya Super Smash Bros. spelet vilket är ett okej pris. Själv köpte jag mig Wind Waker Bundle, vilket är det bästa jag gjort eftersom den tillkommer med en exklusiv gamepad och även spelet som nedladdningskod, och föredrar man fysiska kopian kan man sälja koden för minst 350 på tradera eller blocket som jag gjorde och lägga till nån femtio eller sjuttio kronor. Det är helt och hållet individuellt.

OBS: Tänk också på att du inte får exakt 8gb utrymme med Basic eller 32 med Premium, efter installationen får du ungefär 3 gb över för utrymme på Basic och 27 gb över på Premium. Det tar även plats med DLC's också, som till exempel de två nya DLC paketen för Mario Kart 8 som tar ungefär 2 gig plats. Fast skulle du välja en Basic och sedan känna dig i behov av mer utrymme i framtiden, kan du alltid införskaffa dig en extern hårddisk.

Källor:  http://kotaku.com/59...st-way-possible , http://www.everybody...um-Bundles/1114 , http://nintendonews....s-require-2-gb/

Wii U Premium: Wind Waker HD

https://www.prisjakt...t.php?p=2161287

Wii U Basic: Super Smash Bros.

https://www.prisjakt...t.php?p=2998615


Redigerat av AbductedTurtle, 19 februari 2015 - 22:31.


#3412

Postad 20 februari 2015 - 11:40

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Du kan koppla en extern hårddisk till Wii U för att lagra saker på så du måste inte ha en större hårddisk i själva maskinen om du inte vill. 

Finns det några begränsningar vad gäller den externa hårddisken?

 

Börjar lite smått bli sugen på en Wii U och i sådana fall skulle det bli en basic med extra hårddisk plus extra laddställ till gamepaden som det ser ut nu iaf.

 

En annan snabb fråga gällande gamla Wiimotes, funkar det med dem eller är det plus som gäller i sådana fall? 

 

Går det att använda sensorbaren från en Wii om man skulle vilja det?


Redigerat av Crabban, 20 februari 2015 - 11:46.


#3413

Postad 20 februari 2015 - 13:19

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Finns det några begränsningar vad gäller den externa hårddisken?
 
Börjar lite smått bli sugen på en Wii U och i sådana fall skulle det bli en basic med extra hårddisk plus extra laddställ till gamepaden som det ser ut nu iaf.
 
En annan snabb fråga gällande gamla Wiimotes, funkar det med dem eller är det plus som gäller i sådana fall? 
 
Går det att använda sensorbaren från en Wii om man skulle vilja det?


Jag har för mig att maxgränsen för hur mycket utrymme Wii U stödjer hos en extern hårddisk är 2 TB vilket motsvarar 2000 GB. Det går att använda Wii motes utan Plus, men det rekommenderas inte då flesta Wii spelen kräver Plus, men något att vara medveten om är att det inte är en skillnad mellan Wii Remote Plus och Wii U Remote Plus om du skulle råka stöta på i butiken. För att svara på sista frågan, ja det går att använda sig av sensor bar från Wii då det i princip är samma sensor bar :)

#3414

Postad 20 februari 2015 - 13:25

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Jag har för mig att maxgränsen för hur mycket utrymme Wii U stödjer hos en extern hårddisk är 2 TB vilket motsvarar 2000 GB. Det går att använda Wii motes utan Plus, men det rekommenderas inte då flesta Wii spelen kräver Plus, men något att vara medveten om är att det inte är en skillnad mellan Wii Remote Plus och Wii U Remote Plus om du skulle råka stöta på i butiken. För att svara på sista frågan, ja det går att använda sig av sensor bar från Wii då det i princip är samma sensor bar :)

Ok, då har jag lite mer koll på läget.

 

Då får vi se vad som händer med eventuellt inköp- Detta då Nintendo just idag lockar med bäst exklusiva titlar tycker jag. Sitter på en PS4 idag men det är lite snålt och Mario, toad, bayonetta, super smash lockar faktiskt en hel del. Nya Zelda ska man inte glömma heller för den delen.  :D



#3415

Postad 20 februari 2015 - 14:05

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Ok, då har jag lite mer koll på läget.
 
Då får vi se vad som händer med eventuellt inköp- Detta då Nintendo just idag lockar med bäst exklusiva titlar tycker jag. Sitter på en PS4 idag men det är lite snålt och Mario, toad, bayonetta, super smash lockar faktiskt en hel del. Nya Zelda ska man inte glömma heller för den delen.  :D


Det håller jag med om, inte nog med exklusiva titlar så har man även friheten att kunna spela vart man vill i huset med gamepaden vilket är otroligt skönt, speciellt om någon annan skulle behöva tv:n :)

#3416

Postad 20 februari 2015 - 14:18

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Använder mig av det hyfsat ofta :D. Dra igång tvn och sitta och lira mk8 på gamepaden.

#3417

Postad 20 februari 2015 - 15:51

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0
För er som ska införskaffa en Wii U Basic, passa på nu då Electroworld säljer Wii U Basic Super Smash Bundle för bara 1999:- vilket är kampanjpris just nu, medan vanliga Basic bara går på mer fast utan spel. :)

#3418

Postad 21 februari 2015 - 10:27

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Tja! Någon som vet om det finns en Hdmi kabel med ljud ut, typ coax. För min förstärkare tar inte hdmi och jag vill gärna ha ljud ur högtalarna när jag kör netflix tex.

#3419

Postad 23 februari 2015 - 08:23

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 1

Får tacka för alla svar, det blev en premium bundle (SuperMari/Luigi U) i helgen. Köpte även Wind Waker.

Framförallt Wind Waker imponerade. Nu blir det till att beställa lite fler spel i veckan.



#3420

Postad 23 februari 2015 - 13:47

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Får tacka för alla svar, det blev en premium bundle (SuperMari/Luigi U) i helgen. Köpte även Wind Waker.
Framförallt Wind Waker imponerade. Nu blir det till att beställa lite fler spel i veckan.

Grattis till din nya Wii U, hoppas att du blir nöjd. Jag vet att Super Mario Bros U är riktigt bra, och detsamma gäller Wind Waker, men jag måste fråga, tyckte du inte att den exklusiva gamepaden var snygg i Wind Waker Bundlen?

#3421

Postad 24 februari 2015 - 08:37

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0

Grattis till din nya Wii U, hoppas att du blir nöjd. Jag vet att Super Mario Bros U är riktigt bra, och detsamma gäller Wind Waker, men jag måste fråga, tyckte du inte att den exklusiva gamepaden var snygg i Wind Waker Bundlen?

Inte en aning, var på mediamarkt och dom hade bara bundle med Super Mario eller Mario Kart. Windwaker bundlen fanns inte.



#3422

Postad 24 februari 2015 - 10:22

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Får tacka för alla svar, det blev en premium bundle (SuperMari/Luigi U) i helgen. Köpte även Wind Waker.

Framförallt Wind Waker imponerade. Nu blir det till att beställa lite fler spel i veckan.

Missa för allt i världen inte Donkey Kong Country: Tropical Freeze nu när du köpt ett wii u och Bayonetta 1 och 2.

De är lika mycket ett måste som Mario och Zelda, riktigt bra spel 



#3423

Postad 24 februari 2015 - 18:53

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Missa för allt i världen inte Donkey Kong Country: Tropical Freeze nu när du köpt ett wii u och Bayonetta 1 och 2.
De är lika mycket ett måste som Mario och Zelda, riktigt bra spel

Nej man ska faktiskt inte missa de där, men däremot för er som inte har något emot vanlig grafik, rekommenderar jag verkligen att man börjar med Super Mario Galaxy, och Donkey Kong Country Returns innan man börjar med de nya eftersom det är många riktigt bra klassiker som man har missat om man inte har haft en Wii förut :)

#3424

Postad 24 februari 2015 - 21:04

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Dom är bättre, lite lättare.

Grafiken är också helt duglig och priset på 9,99 € var helt ok



#3425

Postad 25 februari 2015 - 00:57

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Dom är bättre, lite lättare.
Grafiken är också helt duglig och priset på 9,99 € var helt ok

Menar du att DK Country Returns är lättare än Tropical Freeze? Eftersom jag har ännu inte hunnit testa Tropical Freeze.

#3426

Postad 25 februari 2015 - 11:04

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Ja, något färre omtagningar



#3427

Postad 26 februari 2015 - 13:12

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Fått mig ett ex av Wind waker HD sen ett par dagar tillbaka.

Spelat fram till att man hittat de tre pärlorna och än så länge är det riktigt bra.

 

Swift sail är ett måste att skaffa i spelet, blev stor skillnad i seglingen. Men tycker allt i denna utgåva känns uppsnabbat såsom text när man pratar med folk, tiden det tar när man går in ett hus och man kan styra link igen osv.

 

Klarade spelet på GC men minns att jag tröttnade någonstans på vägen men inte riktigt vart. Minns bara att jag tyckte det blev tråkigt.

Hoppas det hade med all seg segling, ändra kurs på vinden och alla triforce shards bitar man skulle  åka runt att hitta som gjorde att det blev tråkigt.  Då borde jag ha skoj hela vägen in i mål denna gång.



#3428

Postad 27 februari 2015 - 10:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Varför står det i Prisjakt att Wii U använder Blu Ray som mediatyp? Det är väl dvd, för inte ser skivorna ut att vara Blu Ray?



#3429

Postad 27 februari 2015 - 10:51

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Varför står det i Prisjakt att Wii U använder Blu Ray som mediatyp? Det är väl dvd, för inte ser skivorna ut att vara Blu Ray?

The Wii U Optical Disc (WUP-006) is the physical game medium for the Wii U, with a capacity of 25 GB per layer. The Wii U system is backward compatible with Wii Optical Discs, but not backward compatible with Nintendo GameCube game discs

 

The format was developed and supplied by Panasonic, which is one of the major patent holders in Blu-ray technology.[citation needed] It is not clear whether the Wii U Optical Disc is similar in physical design to the Blu-ray physical disc specification.


Redigerat av SKIBBE, 27 februari 2015 - 10:52.


#3430

Postad 27 februari 2015 - 10:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

The Wii U Optical Disc (WUP-006) is the physical game medium for the Wii U, with a capacity of 25 GB per layer. The Wii U system is backward compatible with Wii Optical Discs, but not backward compatible with Nintendo GameCube game discs

 

The format was developed and supplied by Panasonic, which is one of the major patent holders in Blu-ray technology.[citation needed] It is not clear whether the Wii U Optical Disc is similar in physical design to the Blu-ray physical disc specification.

Jag tycker att skivorna saknar den lite blåaktiga tonen i ytan så jag tror inte att det fysiskt är samma skivor. I vilket fall är det fel av Prisjakt att kalla det för Blu Ray.


Redigerat av agpath, 27 februari 2015 - 10:57.


#3431

Postad 27 februari 2015 - 11:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag tycker att skivorna saknar den lite blåaktiga tonen i ytan så jag tror inte att det fysiskt är samma skivor. I vilket fall är det fel av Prisjakt att kalla det för Blu Ray.

Det är nog möjligt, Nintendo vill nog minska risken för piratkopiering genom att ha ett eget format. men om man enkelt ser till att en DVD  i DL format ca 8GB och en BD DL är närmare 50GB så rent storleks mässigt kan man ju säga att det är en BD. Men det skiljer nog endel. och färgen är väl upp till "pressaren" ? menar finns ju svarta/röda cd/dvd skivor?


Redigerat av SKIBBE, 27 februari 2015 - 11:00.


#3432

Postad 27 februari 2015 - 11:11

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

nintendo har väl alltid kört någon egen standard men denna bygger ju på bd åtminstone.



#3433

Postad 27 februari 2015 - 11:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det är nog möjligt, Nintendo vill nog minska risken för piratkopiering genom att ha ett eget format. men om man enkelt ser till att en DVD  i DL format ca 8GB och en BD DL är närmare 50GB så rent storleks mässigt kan man ju säga att det är en BD. Men det skiljer nog endel. och färgen är väl upp till "pressaren" ? menar finns ju svarta/röda cd/dvd skivor?

Färgskillnaden har väl att göra med att en BD-skiva har datat lagrat i ytan av plasten medan dvd har datat lagrat under plasten. BD har därför en skyddande film på ytan, vilket dvd inte behöver. Det är den skyddsytan som gör att BD
-skivor har en annan färgnyans än en cd eller dvd.


Redigerat av agpath, 27 februari 2015 - 11:34.


#3434

Postad 03 mars 2015 - 06:56

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Är det bara jag som undrar vart Waverace,1080 snowboarding och F-Zero håller hus?

#3435

Postad 03 mars 2015 - 17:49

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Är det bara jag som undrar vart Waverace,1080 snowboarding och F-Zero håller hus?

Jag vet inte om de andra, men definitivt F-zero ser jag fram emot! Är säker på att F-Zero är en hög prioritering hos Nintendo då det är stor efterfrågan.



#3436

Postad 04 mars 2015 - 16:36

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Jag vet inte om de andra, men definitivt F-zero ser jag fram emot! Är säker på att F-Zero är en hög prioritering hos Nintendo då det är stor efterfrågan.

Gamla klassiker som jag gärna hade sett en uppdatering av :-) 

8860_front.jpg

 

1080_Snowboarding_N64_Jaquette001.jpg

 

Finns även versioner till Gamecube :-)


Redigerat av wictor, 04 mars 2015 - 16:37.


#3437

Postad 04 mars 2015 - 18:48

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Gamla klassiker som jag gärna hade sett en uppdatering av :-) 

8860_front.jpg

 

1080_Snowboarding_N64_Jaquette001.jpg

 

Finns även versioner till Gamecube :-)

Vet du vilka spel jag vill se? En remake av Super Castlevania IV, Battletoads och till sist men inte minst, Megaman. :)



#3438

Postad 11 mars 2015 - 14:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Händer mycket här nu =P



#3439

Postad 11 mars 2015 - 15:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Kirby fick ju datum idag för Europa! 



#3440

Postad 11 mars 2015 - 15:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

OJ! 8 Maj alltså! Nu väller spelen in, hur ska man få tid med allt!? :)



#3441

Postad 12 mars 2015 - 16:21

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Vet någon när Mario Maker kommer ut?



#3442

Postad 16 mars 2015 - 10:44

Unregistered71a682bb
  • Unregistered71a682bb
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0

Tja! Någon som vet om det finns en Hdmi kabel med ljud ut, typ coax. För min förstärkare tar inte hdmi och jag vill gärna ha ljud ur högtalarna när jag kör netflix tex.

 

Hur har du kopplat ljudet från din TV till din förstärkare idag? Det borde väl också ge ljud från ditt Wii U? Det finns fyra sätt att lösa ditt problem, även om bara 1. ger digitalt ljud:

1. Wii U HDMI->TV->optisk/coax->förstärkare.

2. Wii U HDMI->TV->Analog RCA->förstärkare 

3. Nintendos komponentvideokabel för Wii, endera deras egen eller en kinavariant för några tio på eBay. Koppla sedan in den i Wii U och de rödvita RCA som analoga ingångar på din förstärkare. Gå sedan in i inställningarna på ditt Wii U->TV-TV Sound Output Type och tryck på X (uppe i övre högra hörnet). Välj Both och du får ljud både via HDMI och den analoga utgången. (Wii U visar inte bild via båda utgångarna.)

4. Nödlösningen med en 3,5 mm ljudkabel i hörlursuttaget på TV:n och ett rödvitt RCA-par som analog ingång på förstärkaren.

 

Har du inte alternativet Output Cable Settings synligt behöver du uppdatera din Wii U.



#3443

Postad 17 mars 2015 - 10:37

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Vad är det som händer? Vad är nx för något?

#3444

Postad 17 mars 2015 - 11:46

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Vad är det som händer? Vad är nx för något?

Deras nästa konsoll, mer än så vet vi nog inte. 



#3445

Postad 17 mars 2015 - 12:13

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Ok, bara såg att det brann på neogaf men orkade inte läsa trådarna.

#3446

Postad 17 mars 2015 - 13:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

OK, så den stora nyheten här är att Nintendo expanderar till att släppa spel även på mobiler, genom ett samarbete med en annan part som är van på marknaden. Så alla deras IP kan komma på mobiler och utvecklas tillsammans med den nya parten.

 

NX är deras nya konsol (handhållen eller stationär, eller både och?) som vi inte vet mycket mer om än namnet och att uppföljaren till Club Nintendo kommer vara tungt integrerad i den. Och han hoppas prata mer om den nästa år.



#3447

Postad 17 mars 2015 - 13:47

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Undra vad det är för spel? Är ingen fan av att spela typ super Mario med touchskärm, föredrar knappar alla dagar i veckan men i sann nintendoanda kanske det kommer något tillbehör som fixar biffen.

#3448

Postad 17 mars 2015 - 14:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

28lrsudw.jpg

http://www.nintendo....0317/index.html

 

 

tl;dr Nintendo kommer släppa "Mario OS". NX har, i stationära läget, prestanda i nivå med i7/TitanX och i mobila läget ungefär som Tegra X1. $299 baby. Fem helt nya IP förutom launchspelen Mario NX, Pilotwings NX och Waverace NX. Totalt världsherravälde. Allt blir ett Mushroom Kingdom som ska hålla i 1000 år. Och alla är ok med det.


Redigerat av pacman, 17 mars 2015 - 14:15.


#3449

Postad 17 mars 2015 - 14:53

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Tycker Nintendo nx rimmar bra i munnen. De kan köra på det namnet tycker jag.

#3450

Postad 17 mars 2015 - 15:43

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Najs! Men tåget har gått Nintendo. Jag har svårt att se denna som en konkurrent till PS4/Xbox One. Kanske ett komplement för spelare som gillar Nintendos titlar men inget mer. Tyvärr jag känner mig pessimistisk. 





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.