Heavenly Sword
Startad av
morlock, jun 29 2007 18:37
226 svar i tråden
Skickat 29 juni 2007 - 18:37
Skickat 29 juni 2007 - 18:59
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
13 699 inlägg
Snygga (ja rent ut sagt vackra) screens ja. Men hack-n-slash har aldrig varit min grej men det har så lockande utseende att man inte kan låta bli att vilja se mer..
Skickat 29 juni 2007 - 19:21
som jag väntar på detta lir alltså, blir tokig..
Skickat 29 juni 2007 - 23:20
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 047 inlägg
Det måste vara de snyggaste "closeups" i ett spel hittills. Och det är inte bara tekniskt snyggt utan har även en väldigt distinkt "art" (grym förstabild Morlock). Nariko är ju för fasen attraktiv
Sen tror jag iofs att det touchas upp lite, antingen på bilderna i efterhand, eller att det gör det just i mellansekvenserna som många bilder verkar vara ifrån. Gameplaybilderna har inte lika mycket detalj. Undrar hur kameran fungerar.
Hoppas det har ett bra gameplay också, isåfall kan det bli en riktig höjdartitel.
Skickat 30 juni 2007 - 00:02
Bilderna är ju nedskalade till hälften ungepass, så det gör ju en del. Annars tror jag inte att de gjort något med bilderna. Det finns ju fortfarande ingen bra direct-feed video egentligen som visar så mycket så det är svårt att säga hur snyggt det är i spelet, grymt snyggt är det iaf.
Gillar smådetaljer såsom regnbågen i första bilden och "godrays" i den andra.
Epic Battle:
Det här inlägget har ändrats av morlock 30 juni 2007 - 00:16
Skickat 30 juni 2007 - 07:21
mmmmmmmmm ge mig! September blir en bra månad
Skickat 30 juni 2007 - 08:13
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
Skickat 30 juni 2007 - 08:44
Haft det förbokat sen i januari. Nu får de sluta flytta fram datumet.
Skickat 30 juni 2007 - 08:53
Givet köp, hoppas det kommer ett demo innan det släpps oxå.
Skickat 30 juni 2007 - 10:11
ser nice ut, intressant att dessa lättklädda damer aldrig verkar frysa när de springer runt i bikini mitt i vintern, undrar om detta har något med könsration när det gäller gamers, typ 95% snubbar.
Får se om detta kommer inhandlas, ska ju få en till liten leksak i höst, en sådan där IRL bebis, undrar om det fungerar att mata med med Bluetooth lr om man kan köpa en multifjärr som styr dem  skulle vara skönt med en muteknapp eller en pausknapp...
Skickat 02 juli 2007 - 12:25
Anti Turmoil Jun 30 2007, 11:11 skrev:
eller varför inte en fast forward?
Skickat 02 juli 2007 - 13:41
Anti Turmoil Jun 30 2007, 11:11 skrev: Får se om detta kommer inhandlas, ska ju få en till liten leksak i höst, en sådan där IRL bebis, undrar om det fungerar att mata med med Bluetooth lr om man kan köpa en multifjärr som styr dem  skulle vara skönt med en muteknapp eller en pausknapp...
<{POST_SNAPBACK}>
Jösses.....första barnet antar jag...
kan tala om en liten hemlis för dig.... barn föds med en egen föräldrafjärrkontrol i näven med endast en knapp... GÖR SOM JAG VILL ANNARS LÅTER JAG SÅ HÄR: MUUUUUUUÄÄÄÄÄÄÄÄUUUUÄÄÄÄÄÄ!!!
Annars är barn nog bland det bästa som finns  Har en dotter som snart fyller 3....
EDIT:Ber om ursäkt för OT inlägget...
Det här inlägget har ändrats av Cragganmorax 02 juli 2007 - 13:44
Skickat 02 juli 2007 - 21:31
En bild i sin urspringliga upplösning.
Skickat 03 juli 2007 - 13:15
Lite ny info från deras blogg.
Citat Question Theme #4
· When are we getting a demo?
[mat answer]
I can confirm that we are, of course, going to be releasing a demo for Heavenly Sword…and soon! This will be downloadable via the Playstation Network…so keep an eye out for this in the very near future…and i mean very near future
Citat Question Theme #2
· How long will it take to finish the game from start to finish, for the avarage player?
· Are we gonna be getting atleast 5hrs of gameplay?
[mat answer]
Heh, this is a good question…we were a little concerned with game length around E3 last year and have worked very hard to make sure this isn’t an issue. It’s hard to estimate exactly how long it’ll take someone to run through it the first time but we believe that you can expect somewhere between 12-15 hours of play.
Står mycket annat intressant där också:
http://blogs.ign.com/Heavenly_Sword/2007/06/29/58758/p4
Skickat 03 juli 2007 - 14:18
skulle inte förvåna mig om demot inte släpps i EU storen utanbara i japan o US
Skickat 03 juli 2007 - 19:41
xxManiacxx Jul 3 2007, 15:18 skrev: skulle inte förvåna mig om demot inte släpps i EU storen utanbara i japan o US
<{POST_SNAPBACK}>
Om det finns en skilnad i releasedatum för de olika regionerna så släpps kanske demosarna vid olika tidpunkter också. Tyckte jag såg ett sånt mönster för Ninja Gaiden Sigma. Tror inte releasedatum för HS är helt spikat än, lutar åt första halvan av September.
Skickat 03 juli 2007 - 20:24
-
MTD
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Vilket ass!!!!!!
Skickat 03 juli 2007 - 20:52
I second that! Blev tvungen att ha den som ny skrivbordsbild faktiskt.
Skickat 04 juli 2007 - 09:57
Såg detta på ett annat forum precis:
As Ninja Theory polishes towards its Fall release date for Heavenly Sword, gamers are anxious for something more than editor impressions and gameplay videos. Instead, Ninja Theory's promising they'll be delivering a playable demo for their action adventure and it's coming in the "very near future."
Speaking on their newly launched IGN blog (via N4G), Ninja Theory teased what's coming:
"I can confirm that we are, of course, going to be releasing a demo for Heavenly Sword...and soon! This will be downloadable via the Playstation Network...so keep an eye out for this in the very near future...and i mean very near future!"
Hålla ögonen öppna gott folk!
Skickat 07 juli 2007 - 23:44
Featurette från Gamer TV. Innehåller säkert spoilers. (har inte sett den ännu)
http://www.mininova.org/tor/783329
EDIT: Spelet verkar riktigt trevligt och intressant. Ignorera buggarna såsom flimmrande skuggor, de är en gammal version som visas vid de tillfällena då tydligen enligt en av utvecklarna Dean Calver.
Densamme säger även detta vid frågan om allt är realtid. En av scenerna där de zoomar in i ögat på Nariko är inte realtid till exempel, nästan allt annat är det dock men inspelat.
DeanoC skrev: We have 3 types of cut-scenes in the game
1) Offline rendered FMV. Something in these scenes would cost too much (i.e. take too much development time) to develop on PS3 for a one shot effort. Think some fancy effects, eyeball reflections etc.
2) Rendered in-game real-time but captured and played back as an FMV.
We do this sometimes, for the simply reason it helps hide load times. So while we show you a cutscene, we can be loading the level your about to play in the background, instead of actually increasing the load time while we brought in the cutscene data (which itself can be huge, due to resolution of the animation and texture data for the close ups) also means of course there more memory for the actual game bits.
3) Rendered in-game.
As the only reason we do two is for memory/loading reasons, at other times we have the resources available so we just render them real-time.
BTW the choice between type 2 and 3 is a nice advantage of Bluray. Its a non obvious optimisation a big ol' disk lets you make. Were really tight on disk space at the moment mind, so in a few places we had to go with type 3 cos we didnt' have any more disk space for more HD movies.
Originally Posted by DeanoC @ PSINext: skrev: No were single layer, we came close to being the first dual layer game but for manufacturing and cost reasons we went with single layer.
Det här inlägget har ändrats av morlock 08 juli 2007 - 08:09
Skickat 08 juli 2007 - 13:18
Varför går hon runt med en golfbag?
Skickat 08 juli 2007 - 13:36
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
hassesolo Jul 8 2007, 14:18 skrev:
För att hon är golfguden, visste inte du det?
Om du kollar på bilderna ovanför så ser du alla figurer som slåss mot henne på en stor golfbana från förr i tiden.Dom var starkt emot sporten golf.Hon var den som slog ut alla som var emot golfen.
Skickat 09 juli 2007 - 20:28
Skickat 09 juli 2007 - 20:37
Kolla in Gamer Tv - 08-Jul-07 om ni har tillgång till den, behind the scenes på HS med massor av gameplay som jag då åtminstonde inte sett förr, t.ex. gameplay med Narikos armborstviftande syrra (?) och en massa coola FMV sekvenser där man får se lite skådespelartalang i från "gollum" och resten av crewet, riktigt RIKTIGT intressant.!
Skickat 09 juli 2007 - 20:58
ordeith Jul 9 2007, 21:37 skrev: Kolla in Gamer Tv - 08-Jul-07 om ni har tillgång till den, behind the scenes på HS med massor av gameplay som jag då åtminstonde inte sett förr, t.ex. gameplay med Narikos armborstviftande syrra (?) och en massa coola FMV sekvenser där man får se lite skådespelartalang i från "gollum" och resten av crewet, riktigt RIKTIGT intressant.!
<{POST_SNAPBACK}>
Postade den tidigare i HD-version, som torrent.
Finns även på gametrailers i lite lägre kvalité.
Det här inlägget har ändrats av morlock 09 juli 2007 - 20:59
Skickat 12 juli 2007 - 21:05
Skickat 12 juli 2007 - 21:32
Ganska!!? Ett av E3s vackraste spel Imo!
Skickat 12 juli 2007 - 23:30
wickerman Jul 12 2007, 22:32 skrev:
Visserligen, men man börjar bli lite blasé.
Jag hoppas vi snart får se en demo av Heavenly Sword på PSN, Ninja Theorys E3-blog lovade ju det.
Skickat 23 juli 2007 - 14:35
Demo på torsdag verkar det som
"UK, July 23, 2007: Ninja Theory's long-awaited Heavenly Sword demo is set to arrive for download via PlayStation Network on Thursday, July 26."
Skickat 23 juli 2007 - 14:41
Låter bra, undra om det toppar The Darkness-demot som var på 1.44GB.
Skickat 26 juli 2007 - 18:05
Kika under "Demos" på PS Store...
Skickat 26 juli 2007 - 18:28
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
bättre än väntat eller en dissapointment?
Skickat 26 juli 2007 - 18:47
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 047 inlägg
Svensk text och röster??
Citat swedish voice.s hahahah
lol.. swedish menus
Skickat 26 juli 2007 - 18:49
Har ingen hunnit lira än?  Komingen nu grabbar, dela med er! Jag lär inte kunna spela förrän 21.30.
Skickat 26 juli 2007 - 18:51
Aj,aj min tumme,hackn'slash. Jag klarar inte dessa spel,det är för rörigt och jag är för långsam.
Rätt vackert dock men jag fick lite mysko tearings på min tv i början. Kan vara min PS3:a, den har uppfört sig lite konstigt senaste tiden.
Det här inlägget har ändrats av sodnik 26 juli 2007 - 18:52
Skickat 26 juli 2007 - 18:53
Tycker det var riktigt skoj, fast demot var lite kort för min smak
Skickat 26 juli 2007 - 19:01
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
är det den snyggaste grafiken ni någonsin sett eller ?
Skickat 26 juli 2007 - 19:04
Älskar svenska rösterna
Skickat 26 juli 2007 - 19:08
Snyggaste spelet jag spelat iaf.
Vet inte om speltypen är något för mig, men demot var väldigt kort.
Skickat 26 juli 2007 - 19:17
hur kort är ett kort demo? värt att testa eller?
Skickat 26 juli 2007 - 19:25
-
pele
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Demot är klart värt att testa. Mycket trevligt. Men det tog slut väldigt snabbt. Hade ju knappt hunnit börja spela.
Skickat 26 juli 2007 - 19:25
Det var riktigt kort, två st scener med motståndare + en scen där du får springa på rep, men värt att testa tycker jag allt att det var.
Skickat 26 juli 2007 - 19:29
GRYMT!! Detta är anledningen till att jag köpte ps3 from the first place. Grafiken var fin å allting men som de andra säger så va d jädrans kort, lääääääängtar till September
Skickat 26 juli 2007 - 19:30
jaja, får dra ner den ner man får tillgång till TVn, börjar längta efter en till TV här hemma
Skickat 26 juli 2007 - 19:30
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
är det snyggare än gears of war?
Skickat 26 juli 2007 - 20:03
Gillade demot som fan, var lite orolig för jag hade ganska höga förväntningar men som nån sa innan så var det ganska kort men kommer nog köra igenom det flera gånger. Spelet är oerhört vackert kan man ju säga iaf
Skickat 26 juli 2007 - 20:08
Har själv inte haft möjlighet att testa det ännu. Men här har ni lite tips från Ninja Theory.
So, things to try out are:
Citat - Experiment with stance switching. Nariko can instantly switch between stances using the shoulder buttons. Your standard stance is the Speed Stance, L1 pressed and held is the Ranged Stance and R1 pressed and held is the Power Stance. You’ll find the various enemies react differently to each stance, meaning you’ll need to find different tactics to defeat them with style.
- Once you’ve mastered the basic attacks, it's time to try some advanced stuff. Wait for an enemy to attack and hit TRIANGLE to counter their strike. This relies on careful timing but, if you get it just right, you’ll deliver a killing blow to your attacker.
- By this time, you should have some Superstyle built up. Look at the HUD element in the top left: the inner dial is your Superstyle bar. Whenever one or more of the gems light up, you have access to a variety of Superstyles that can wipe out dozens (and in later levels, literally hundreds) of opponents in one devastating blow. These moves are stance specific so, at each level, you have a Speed, Power and Ranged Superstyle. Activate these using CIRCLE while in the stance of your choice. Obviously the more gems highlighted, the bigger and more devastating the Superstyle!
- Got that nailed? Sweet! Now try using L1+TRIANGLE on someone who's staggered - they'll fly up into the air. If you’re quick enough, jerk the pad up and Nariko will launch into an aerial combo. Try SQUARE + SQUARE + SQUARE to start with but don’t forget that other combos are shown in the pause menu.
- On that note, Nariko only has a handful of moves available in the demo, with tonnes more to unlock during the full game. Some of these moves have a little broken shield icon which signifies that this is a Block Breaker move - use these to break down enemy defenses.
Hopefully, this’ll give you a good place to start for now. Let me know how you get on - I’d love to hear what you find cool! Over the next few weeks, I’ll try and reveal more of the techniques and tactics you can use in the demo and final game.
One final sneaky tip: » Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... « don’t kill the axeman during the opening hero sequence (i.e. miss the final SQUARE press) as you slide down the ropes. This’ll give you a chance to see what it’s like fighting a tougher character!
Skickat 26 juli 2007 - 20:08
5 minuters demo. Verkar lovande dock. Man fick iaf en liten känsla över hur det kommer se ut.
Skickat 26 juli 2007 - 20:40
-
Zoiler
-
Transform
-
-
23 047 inlägg
sodnik Jul 26 2007, 18:51 skrev: Aj,aj min tumme,hackn'slash. Jag klarar inte dessa spel,det är för rörigt och jag är för långsam.
Rätt vackert dock men jag fick lite mysko tearings på min tv i början. Kan vara min PS3:a, den har uppfört sig lite konstigt senaste tiden.
<{POST_SNAPBACK}>
Näe, har läst flera som råkat ut för det.
Men det är en "very old build" enligt en av utvecklarna.
Skickat 26 juli 2007 - 20:48
Helt klart ett köp, fast jag undrar om det här var "normal" eller "easy"? Jag klarade knappt demot
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Svara på citerade inlägg Rensa
-
- Minhembio forum
- → Bild
- → Spelkonsoler & PC-spel
- → Sony Playstation 3
-
Forumets regler (klicka här)
|
-
Uppdaterad
Benkke
2013-05-22 18:36:22
-
Nytt liv
Benkke
2013-05-22 16:41:16
-
-
LS50 Uni-Q element i närbild
beat_strandh
2013-05-22 16:26:41
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|