Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2251

Postad 28 augusti 2010 - 19:06

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Vi kan väl säga att man kommer med i första inlägget på tråden istället för att blanda in pengar? :)

Vinnare i bassrace MHB edition 2010 är .....

Självklart med ETT av sina rör/lådor/moduler, och videobevis på att resterande är avstängt och inte spelar.

Sen hade det vart skoj att köra i olika klasser med, 40Hz 30Hz och 20hz
Och 1m ifrån högtalaren, eller skall vi köra valfritt ställe i rummet?

Redigerat av Evil Homer, 28 augusti 2010 - 19:12.


#2252

Postad 28 augusti 2010 - 19:08

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Vi kan väl säga att man kommer med i första inlägget på tråden istället för att blanda in pengar? :)

Vinnare i bassrace MHB edition 2010 är .....

Självklart med ETT av sina rör/lådor/moduler, och videobevis på att resterande är avstängt och inte spelar.

Sen hade det vart skoj att köra i olika klasser med, 40Hz 30Hz och 20hz

Det är som att stjäla godis från ett små barn.

#2253

Postad 28 augusti 2010 - 19:20

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Det är som att stjäla godis från ett små barn.


EN låda sa jag!!! ;)
Eller har du kvar dina monster vid sidan av fynda bygget? :)

#2254

Postad 28 augusti 2010 - 19:48

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

EN låda sa jag!!! ;)
Eller har du kvar dina monster vid sidan av fynda bygget? :)

ja

#2255

Postad 28 augusti 2010 - 21:30

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Är det efter ett helrör så ställer jag upp.


Ett helrör i din strupe eller min...?

#2256

Postad 29 augusti 2010 - 02:56

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
Låter galant, synd att alla har olika storlekar på element ;) 12 mot 15 är lite svårt ^^ Ska jag lägga upp bildbevis på 124,7db? :) Bättre än så blire inte! Skriker om grejerna B)

Näemen skippa basrace... Tkr det skulle vara roligt att få lite "humm" Om hur våra grejer spelar. Så kan man klistra in resultaten på första sidan. Vi som har tillgång till db-mätare kan ju nyttja den nu. Blir ju iof ett race i sig...

Men för övrigt folk så kan det vara roligt för framtida investeringar/byggen. Man skriver helt enkelt db resultat och hur mkt pengar man har lagt ut för EN modul.

Redigerat av hampe90, 29 augusti 2010 - 02:59.


#2257

Postad 29 augusti 2010 - 06:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Vi kan väl säga att man kommer med i första inlägget på tråden istället för att blanda in pengar? :)

Vinnare i bassrace MHB edition 2010 är .....

Självklart med ETT av sina rör/lådor/moduler, och videobevis på att resterande är avstängt och inte spelar.

Sen hade det vart skoj att köra i olika klasser med, 40Hz 30Hz och 20hz
Och 1m ifrån högtalaren, eller skall vi köra valfritt ställe i rummet?


Känns som att det är lite orättvist faktiskt...
Säj att du skulle tävla med en SVS för 20 lök, mot en av sdx fyndalådor, som kostar under en tusing, om man nu räknar element och låda 500 spänn, och drivning 500 spänn. Är det rättvist ?

Spelar inte pengarna någon roll ? Jag har ju ett par PA-12" ligger här hemma fortfarande.
30 hz är kanske lågt, men om vadet hade varit vid 35-40 hz hade jag kunnat slå ihop en låda på en kvart, tryckt i ett element, hängt på den på ett bryggat EP2500, och spelat ifrån båda dina lådor med en sinus vid 35-40...

Budget måste vara någon form av faktor. Välljud borde vara en annan, men det är ju lite svårare...

Sen vet jag inte om vi ska köra race i så låga frekvenser som 20... Jag vinner, men det blir dyrt... ;)

#2258

Postad 29 augusti 2010 - 07:52

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Hur kan priset vara en faktor, ni har ju byggt dom mest prisvärda subbar ni har kunnat komma på antar jag?
Sen kostar dom inte 20k :)

Visst kan man bygga till sig en sub som bara spelar en viss frekvens tokhögt, men nu var det ju frågan om våra som vi redan har.

Så lågt som 20Hz??? var det inte infra lådor du har byggt?! ;)

#2259

Postad 29 augusti 2010 - 08:29

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Känns som att det är lite orättvist faktiskt...
Säj att du skulle tävla med en SVS för 20 lök, mot en av sdx fyndalådor, som kostar under en tusing, om man nu räknar element och låda 500 spänn, och drivning 500 spänn. Är det rättvist ?

Spelar inte pengarna någon roll ? Jag har ju ett par PA-12" ligger här hemma fortfarande.
30 hz är kanske lågt, men om vadet hade varit vid 35-40 hz hade jag kunnat slå ihop en låda på en kvart, tryckt i ett element, hängt på den på ett bryggat EP2500, och spelat ifrån båda dina lådor med en sinus vid 35-40...

Budget måste vara någon form av faktor. Välljud borde vara en annan, men det är ju lite svårare...

Sen vet jag inte om vi ska köra race i så låga frekvenser som 20... Jag vinner, men det blir dyrt... :)

inga problem jag kan köra med 14 fynda om så sen är det baara att räkna på känsligheten på 1m 1w då är man uppe i 105db sen om man laddar med 1200 watt kanal eller bryggat i 3kw /4= 214 watt per element vilket bör ge runt 135db sen beror det på vilken frekvens man pikar rummet till och jag har piken vid 45hz och då bör man kunna få ut runt 143db på 1 meter sen river man ut hela lägen heten och tättar alla skarvar med silver tejp så man får tätt så bör det göra nån db och helst ett ännu mindre rum ca 5kvm då kan man lira ännu högre så ponerar man att jag trycker in den i förådet så kan jag nog kräma ut några db till på dom 143 sen kan man bara köra en frekvens så då blir db jams bra då den har kalibreade frekvenser för db drag sen har jag en fördel framför er jag har hållit på med db drag så lite för del har man.

#2260

Postad 29 augusti 2010 - 15:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Hur kan priset vara en faktor, ni har ju byggt dom mest prisvärda subbar ni har kunnat komma på antar jag?
Sen kostar dom inte 20k :)

Visst kan man bygga till sig en sub som bara spelar en viss frekvens tokhögt, men nu var det ju frågan om våra som vi redan har.

Så lågt som 20Hz??? var det inte infra lådor du har byggt?! B)


Prisvärda inom en given budget ja...? Men en kille som har köpt ETT element från Fynda för 295 kronor har ju också byggt det mest prisvärda för honom, inom sin givna budget...?
Jag sprang ju på mina element på blocket. Jag satt ju inte och letade efter det bästa diy-elementet på marknaden, även om nu Exodus är ganska hyggliga grejer.

Vad kostar PB13u då ?

Jo, visst kan jag spela 20 hz och en bit till, men du vet ju också att ju längre ner i frekvens man kommer, desto större risk att spela sönder skiten... ;)
Jag är ju inte bangen så där...

#2261

Postad 29 augusti 2010 - 15:35

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

inga problem jag kan köra med 14 fynda om så sen är det baara att räkna på känsligheten på 1m 1w då är man uppe i 105db sen om man laddar med 1200 watt kanal eller bryggat i 3kw /4= 214 watt per element vilket bör ge runt 135db sen beror det på vilken frekvens man pikar rummet till och jag har piken vid 45hz och då bör man kunna få ut runt 143db på 1 meter sen river man ut hela lägen heten och tättar alla skarvar med silver tejp så man får tätt så bör det göra nån db och helst ett ännu mindre rum ca 5kvm då kan man lira ännu högre så ponerar man att jag trycker in den i förådet så kan jag nog kräma ut några db till på dom 143 sen kan man bara köra en frekvens så då blir db jams bra då den har kalibreade frekvenser för db drag sen har jag en fördel framför er jag har hållit på med db drag så lite för del har man.


Fan?? :) Det där var ett inlägg på typ 200 ord med en enda punkt.. Kan du inte försöka klämma in någon mer punkt någon gång ibland...?
Jag fick läsa om stycket ett par gånger för att fatta.

#2262

Postad 29 augusti 2010 - 16:13

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Fan?? :) Det där var ett inlägg på typ 200 ord med en enda punkt.. Kan du inte försöka klämma in någon mer punkt någon gång ibland...?
Jag fick läsa om stycket ett par gånger för att fatta.

Det blir så när man är geni förklarad?

#2263

Postad 29 augusti 2010 - 16:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Prisvärda inom en given budget ja...? Men en kille som har köpt ETT element från Fynda för 295 kronor har ju också byggt det mest prisvärda för honom, inom sin givna budget...?
Jag sprang ju på mina element på blocket. Jag satt ju inte och letade efter det bästa diy-elementet på marknaden, även om nu Exodus är ganska hyggliga grejer.

Vad kostar PB13u då ?

Jo, visst kan jag spela 20 hz och en bit till, men du vet ju också att ju längre ner i frekvens man kommer, desto större risk att spela sönder skiten... :)
Jag är ju inte bangen så där...


Men dom som bara har en burk då?
Vi kan ju kanske mäta en utav dom först, sen mäta med alla. Det låter med intressant.
Kommer åka på stordeng av dig och SDX

#2264

Postad 29 augusti 2010 - 21:06

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Okej.. Vad ska vi sätta då...? SPL-race vid 30 hz.
5000 spänn ? Winner takes it all.


Haha, Jag vinner... ;)

i snyggast moduler, (men jag ligger nog inte så illa till i SPL vid 30Hz, jag har möjlighet till att utnyttja en MEGA puckel vid 30Hz om jag vill... :D

Vi kan väl säga att man kommer med i första inlägget på tråden istället för att blanda in pengar? :)

Vinnare i bassrace MHB edition 2010 är .....

Självklart med ETT av sina rör/lådor/moduler, och videobevis på att resterande är avstängt och inte spelar.

Sen hade det vart skoj att köra i olika klasser med, 40Hz 30Hz och 20hz
Och 1m ifrån högtalaren, eller skall vi köra valfritt ställe i rummet?


låter som en bra ide, men jag har dock inte lust att köpa någon SPL mätare, men om jag kunde låna en så ;)

Edit: kopplar jag ur min ena bas och maxar den andra så rör sig min urkopplade bas faktiskt ganska ordentligt vid lådans Fb ;)

Prisvärda inom en given budget ja...? Men en kille som har köpt ETT element från Fynda för 295 kronor har ju också byggt det mest prisvärda för honom, inom sin givna budget...?
Jag sprang ju på mina element på blocket. Jag satt ju inte och letade efter det bästa diy-elementet på marknaden, även om nu Exodus är ganska hyggliga grejer.

Vad kostar PB13u då ?

Jo, visst kan jag spela 20 hz och en bit till, men du vet ju också att ju längre ner i frekvens man kommer, desto större risk att spela sönder skiten... :(
Jag är ju inte bangen så där...


Haha, jo jag har inte lust att lira ikapp med dig... B)

Det blir så när man är geni förklarad?


bästa motkommentaren !

#2265

Postad 29 augusti 2010 - 21:20

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

låter som en bra ide, men jag har dock inte lust att köpa någon SPL mätare, men om jag kunde låna en så :)


Men lille gubbe, säg inte att du med ställer in nivåerna med örat? ;)

Redigerat av Evil Homer, 29 augusti 2010 - 21:23.


#2266

Postad 29 augusti 2010 - 21:22

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Ska bli riktigt spännande ifall ni bestämmer er för att se vem som spelar mest :)

#2267

Postad 29 augusti 2010 - 21:24

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Självklart kommer SDX att vinna, och bagaren kommer ta i så det stå lågor ur hans rör :)
Kommer inte i närheten av dom siffrorna sdx nämner, 120db++ @ 20Hz kanske på sin höjd

Och DVD-ai kommer inte våga vara med :P

Redigerat av Evil Homer, 29 augusti 2010 - 21:37.


#2268

Postad 29 augusti 2010 - 21:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Men lille gubbe, säg inte att du med ställer in nivåerna med örat? :P


Jo, och med mätmik... :P
mäter först, ser hru det ser ut, stället in som det "mäter bäst", lyssnar sedan och gör små förändringar tills jag tycker at dtyet låter bäst och mäter sedan igen.

Men just nu har jag inte mätt alls.... spelar dock mycket balanserat och fint. Man får "skills" efter att man tillbringat otaliga timmar framför filer och med modulplaceringar m.m.
Man vet vad som gör vad och hur man ska få till det :P
SPL mätare är för mesar....

Självklart kommer SDX att vinna, och bagaren kommer ta i så det stå lågor ur hans rör :)
Kommer inte i närheten av dom siffrorna sdx nämner, 120db++ @ 20Hz kanske på sin höjd


Tror på samma utgång faktiskt...

#2269

Postad 29 augusti 2010 - 22:34

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Självklart kommer SDX att vinna, och bagaren kommer ta i så det stå lågor ur hans rör :)
Kommer inte i närheten av dom siffrorna sdx nämner, 120db++ @ 20Hz kanske på sin höjd

Och DVD-ai kommer inte våga vara med :P


Nio tior med bättre kvalitet, samt fyra femtontummare...? :P

Bara min känslighet på rören ihop med hur mycket effekt elementen pallar, ihop med en så hög frekvens som 45 hz som sdx räknade på... Tror jag skulle hänga på ganska bra... :P

Är det förresten någon som har sett sdx mytomspunna 14 st fyndalådor...?
Vi andra har ju bildbevis på vad vi har...

Redigerat av Bakerman, 29 augusti 2010 - 22:31.


#2270

Postad 29 augusti 2010 - 22:39

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
14 element mot 2 låter ju sportsligt :)

Misstänker att sdx har frekvenser som han kan ladda upp. Så vilka är med på lekstugan nu då ?

Bagarjäkeln
SDX
Jag
Hampe90
DVD-ai
SunfireTHX


Hojta till ni andra som vill elda lite talspolar så skriver jag upp er på listan.

Redigerat av Evil Homer, 30 augusti 2010 - 09:47.


#2271

Postad 29 augusti 2010 - 23:33

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
Med o med... Jag kan redovisa resultat i bild och video form i alla fall.

124,7db, ligger jag på just nu @31hz. db-mätaren jag lånat mäter inte djupare toner med samma exakthet och feltolerans. Kan vara roligt att ha som referens mot era lådor iaf :)

Och tror inte min peerless vill köra db-race med sina 175rms watt och 350peak watt. :P

Redigerat av hampe90, 29 augusti 2010 - 23:37.


#2272

Postad 30 augusti 2010 - 04:42

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Med o med... Jag kan redovisa resultat i bild och video form i alla fall.

124,7db, ligger jag på just nu @31hz. db-mätaren jag lånat mäter inte djupare toner med samma exakthet och feltolerans. Kan vara roligt att ha som referens mot era lådor iaf :)

Och tror inte min peerless vill köra db-race med sina 175rms watt och 350peak watt. :P

Du skall mäta på lyssnings avstånd tror att jag skall göra det med fynda 1060 basarna och se vad dom går för på 1 meter .

#2273

Postad 30 augusti 2010 - 07:11

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Självklart kommer SDX att vinna, och bagaren kommer ta i så det stå lågor ur hans rör :)
Kommer inte i närheten av dom siffrorna sdx nämner, 120db++ @ 20Hz kanske på sin höjd

Och DVD-ai kommer inte våga vara med :P


Mnnehhh, Halå där...
passa dig, du åker på pisk! Postad bild

Jag har mitt hemliga vapen, ställer jag subben på "rätt ställe" och micken på "rätt ställe" så har jag ca 10dB "boost" vid 30Hz, SMAKA PÅ DEN DU !... :P

#2274

Postad 30 augusti 2010 - 07:28

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Man kanske skulle ställa upp då om det
gäller db vid runt 30 hz ...

Har ju själv en "fin" puckel vid
34 hz så .... :P typ på +20 dB

Men näe tror inte jag har nåt att hämta ....

Tror det kommer bli en hård kamp mellan bagarn
som bara SKA vinna och SDX som uppfinner
en kärnkraftsdriven SUB som spränger bort halva Gotland ...
:)

Förresten kolla i mitt galleri jag körde några
mätningar i helgen . . . .

#2275

Postad 30 augusti 2010 - 07:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Jag ställer upp med en ensam låda. Vid 35 hz. :)

#2276

Postad 30 augusti 2010 - 08:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Man kanske skulle ställa upp då om det
gäller db vid runt 30 hz ...

Har ju själv en "fin" puckel vid
34 hz så .... :P typ på +20 dB

Men näe tror inte jag har nåt att hämta ....

Tror det kommer bli en hård kamp mellan bagarn
som bara SKA vinna och SDX som uppfinner
en kärnkraftsdriven SUB som spränger bort halva Gotland ...
:)

Förresten kolla i mitt galleri jag körde några
mätningar i helgen . . . .


du får låna mitt behringer bryggat... :P

#2277

Postad 30 augusti 2010 - 09:45

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Man kanske skulle ställa upp då om det
gäller db vid runt 30 hz ...

Har ju själv en "fin" puckel vid
34 hz så .... :P typ på +20 dB

Men näe tror inte jag har nåt att hämta ....

Tror det kommer bli en hård kamp mellan bagarn
som bara SKA vinna och SDX som uppfinner
en kärnkraftsdriven SUB som spränger bort halva Gotland ...
:)

Förresten kolla i mitt galleri jag körde några
mätningar i helgen . . . .



Då skriver jag upp dig med, ditt galleri har aldrig funkat för mig. Någon annan som har samma problemas?

#2278

Postad 30 augusti 2010 - 09:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Gjort en liten uppdate på vilka som kommer med i racet, fy fan. Är vi 13år hela bunten eller :)

Vi måste ju enas om lite regler osv, jag röstar för att dom som har mer än 1 sub mäter först på EN subb.
Sen kan dom som har mer än en hysta på resten så man får se skillnaden.

Och mätningarna skulle kunna göras sånt här

*Mäts vid 1m
*Mäts vid lyssningsposition
*Mäts på valfritt ställe

Självklart skall allt videofilmas ( shit nu kan ju inte bagaren vara med längre, hur skall han lyckas få över något filmat till din dator??! ) :P

#2279

Postad 30 augusti 2010 - 10:10

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Gjort en liten uppdate på vilka som kommer med i racet, fy fan. Är vi 13år hela bunten eller :)

Vi måste ju enas om lite regler osv, jag röstar för att dom som har mer än 1 sub mäter först på EN subb.
Sen kan dom som har mer än en hysta på resten så man får se skillnaden.

Och mätningarna skulle kunna göras sånt här

*Mäts vid 1m
*Mäts vid lyssningsposition
*Mäts på valfritt ställe

Självklart skall allt videofilmas ( shit nu kan ju inte bagaren vara med längre, hur skall han lyckas få över något filmat till din dator??! ) :P



AHAHA :P

#2280

Postad 30 augusti 2010 - 10:42

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0

Du skall mäta på lyssnings avstånd tror att jag skall göra det med fynda 1060 basarna och se vad dom går för på 1 meter .



Hur funkar det hade du tänkt? Du skriver ju själv att du ska testa på en meter :)

Pelle har 20m fram till sin sub, Medan Sven sitter i en garderob med sin sub på 50cm avstånd.
Vi måste ju enas om ett avstånd...

Brukar dom inte mäta på 1m? kör två annars då? Allra seriösast skulle man mäta utomhus.

Redigerat av hampe90, 30 augusti 2010 - 10:45.


#2281

Postad 30 augusti 2010 - 18:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Självklart skall allt videofilmas ( shit nu kan ju inte bagaren vara med längre, hur skall han lyckas få över något filmat till din dator??! ) :)


Skit på dej bonnläpp !

#2282

Postad 30 augusti 2010 - 18:20

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Hur funkar det hade du tänkt? Du skriver ju själv att du ska testa på en meter :)

Pelle har 20m fram till sin sub, Medan Sven sitter i en garderob med sin sub på 50cm avstånd.
Vi måste ju enas om ett avstånd...

Brukar dom inte mäta på 1m? kör två annars då? Allra seriösast skulle man mäta utomhus.

lysnings avstånd är väl bäst ca 3meter

#2283

Postad 30 augusti 2010 - 18:47

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

  • 1 085 inlägg
  • 0
Men är de bara ett rör som gäller kan ja också ställa upp med mitt megarör med Maelstrom X2 18" basen i och avstämd till 14.6 hz och xmax på 32 mm linjärt och 1500 watt effekt.

Borde kunna spela på ganska skapligt med mitt T.Amp TSA2200 bryggat .

Men då måste man ha en db mätare också eller kan man hitta nått program till datorn som är gratis som man kan ställa på 30 hz och sedan gå ur rummet eller fixa hörselskydd.

Har testat lite olika placeringar nu bakermann......främre hörnet stryptes den för mkt då den ej fick andas och kändes tråkig så idag köpte ja mer högtalarkabel och placera den bak i vänstra hörnet och vilken enorm skillnad när den fick mer plats att trycka undan luften och har hela väggar på båda sidorna av hörnet......så nu har den hittat hem till rätt plats och får hela soffan att vibrera och enorm känsla.

hur mkt ska den vara från väggen på båda sidor för att få optimal prestanda med rumsstöd och ändå kunna andas ???

När man matar på film i höga volymer känns de som att de är pa steget kommer till rött ganska enkelt och känns som att elementet skulle kunna tåla lite mer effekt.

så kanske blir att uppgradera till värre senare......men i musik så har ja aldrig varit i närheten av rött och känner mig nöjd tidigare.

#2284

Postad 30 augusti 2010 - 18:56

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0

lysnings avstånd är väl bäst ca 3meter


http://www.hometheat...-explained.html


Något säger mig att detta db-test kommer bli kaos :P Blir nog svårt att få spel regler som passar alla. Kommer ju gynna och missgynna någon i vilket fall.

Äh på med basarna, och sätt er i favorit fåtöljen o ös på! Och upp med resultat ikv :) Vill se vad ni spelar! :P

Redigerat av hampe90, 30 augusti 2010 - 19:00.


#2285

Postad 30 augusti 2010 - 19:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

hur mkt ska den vara från väggen på båda sidor för att få optimal prestanda med rumsstöd och ändå kunna andas ???


Där det låter bäst.

#2286

Postad 30 augusti 2010 - 19:15

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

http://www.hometheat...-explained.html


Något säger mig att detta db-test kommer bli kaos :P Blir nog svårt att få spel regler som passar alla. Kommer ju gynna och missgynna någon i vilket fall.

Äh på med basarna, och sätt er i favorit fåtöljen o ös på! Och upp med resultat ikv :) Vill se vad ni spelar! :P

Testa en modifierad snoddas det är ett jäkla drag i den när han öser på med dragspelet men akta så det inte brinner i spolarna på basarna

#2287

Postad 30 augusti 2010 - 20:22

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Bestämde mej för att koppla in routern till den stationära som jag har formaterat om...
Efter en halvtimme fick jag ta fram sopkvast och skyffel och sopa upp routern...

#2288

Postad 30 augusti 2010 - 20:27

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Bestämde mej för att koppla in routern till den stationära som jag har formaterat om...
Efter en halvtimme fick jag ta fram sopkvast och skyffel och sopa upp routern...

Hahaha, fan du är för###### skön :)

#2289

Postad 30 augusti 2010 - 20:29

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Har du nåt tips på någon bra och LÄTTANVÄND router ? Måste åka och köpa en ny imorrn...

#2290

Postad 30 augusti 2010 - 20:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0


#2291

Postad 30 augusti 2010 - 20:33

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Tyvär är jag lite för dålig på det här med routers själv för att vara kvalifiserad nog att rekomendera dig en.

Pröva att slänga ut en tråd i datordelen av forumet?

Edit: Martin hann före

Redigerat av -Palle-, 30 augusti 2010 - 20:34.


#2292

Postad 30 augusti 2010 - 20:37

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0


Nja... D-link har jag bara hört negativt om.. Känner ingen som har varit nojd med en sån...
Philips lär det inte bli heller kan jag lova... Vilken skit...

Funderar på en Belkin...

#2293

Postad 30 augusti 2010 - 20:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Nja... D-link har jag bara hört negativt om.. Känner ingen som har varit nojd med en sån...
Philips lär det inte bli heller kan jag lova... Vilken skit...

Funderar på en Belkin...


Min D-Link går finfint. Har en DIR-635.
Gått stabilt i... 3-4 år ungefär.

#2294

Postad 30 augusti 2010 - 20:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Min har rullat ungefär lika länge. Dlinks 6** serie är hur bra som helst.

Belkin däremot är inget att hänga i granen.

#2295

Postad 30 augusti 2010 - 20:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Min har rullat ungefär lika länge. Dlinks 6** serie är hur bra som helst.

Belkin däremot är inget att hänga i granen.


Startade en tråd i dataforumet.. Vill ju inte gå för mycket OT i den här... :) :P :P :P :P

Okej.. Om vi väljer bort D-link, Belkin och Philips då ? Vad har vi för fint då ?

#2296

Postad 30 augusti 2010 - 20:48

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Hatar också Dlinks grejor ..

Men tydligen så skall 6 serien vara helt okej
enligt fler så . . . .

#2297

Postad 30 augusti 2010 - 20:50

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Startade en tråd i dataforumet.. Vill ju inte gå för mycket OT i den här... :) :P :P :P :P

Okej.. Om vi väljer bort D-link, Belkin och Philips då ? Vad har vi för fint då ?

Netger den klarar till och med du av

#2298

Postad 30 augusti 2010 - 21:21

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Bestämde mej för att koppla in routern till den stationära som jag har formaterat om...
Efter en halvtimme fick jag ta fram sopkvast och skyffel och sopa upp routern...


Någon som blev överaskad? :)

Nerå, endel av dom kan allt vara bråkiga, men när jag installerade bredband i norge så gav vi kunderna D-link 635.
Bör ju tyda på att dom är enkla när dom ger agda 72år en sådan.

#2299

Postad 30 augusti 2010 - 21:27

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Netger den klarar till och med du av


Är inte det också lite b-märke...?

Någon som blev överaskad? :P

Nerå, endel av dom kan allt vara bråkiga, men när jag installerade bredband i norge så gav vi kunderna D-link 635.
Bör ju tyda på att dom är enkla när dom ger agda 72år en sådan.


Fast även om Agda 72 grejar det, är det inte säkert att Tommy 30 gör det... :)

#2300

Postad 30 augusti 2010 - 23:10

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
Vilken skit remix! Är det sånt där, ni på ön lyssnar på?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.