Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray spelare för musik och brända DVD?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 oktober 2015 - 08:15

Terry Fox
  • Terry Fox
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Hej,

 

Besvikelsen över att PS4 inte tar musikskivor (eller brända DVD) börjar nu resultera i att jag funderar på att köpa en Blu-rayspelare som kan spela CD-skivor och gärna brända DVD.

Har ni något tips. Som inte stavas Oppo och 8000 kronor?



#2

Postad 19 oktober 2015 - 15:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

"Brända dvd" är ett väldigt vitt begrepp. +R -R +RW -RW?

En sökning kan tex ge:

https://www.prisjakt...ms=l=s241108376


Redigerat av agpath, 19 oktober 2015 - 15:20.


#3

Postad 19 oktober 2015 - 17:17

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Hej,

 

Besvikelsen över att PS4 inte tar musikskivor (eller brända DVD) börjar nu resultera i att jag funderar på att köpa en Blu-rayspelare som kan spela CD-skivor och gärna brända DVD.

Har ni något tips. Som inte stavas Oppo och 8000 kronor?

 

Ett tips: innan du far iväg och köper ny spelare. Se om du inte kan få tag på kemiskt ren alkohol. Öppna din ps4 och lägg en droppe alkohol på en tops. Försök att öppna upp spelaren så att du kan se själva glaslinsen i skivläsaren. Den är ganska bräcklig/vinglig så var lugn på handen. Torka av linsen med alkoholen försiktigt. Skruva ihop och se om det inte fungerar nu. Har haft samma problem själv. Nu läser spelaren allt från orginal till ruskigt usel kvalitet på CD-R. Lyck till...  :)



#4

Postad 19 oktober 2015 - 17:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ett tips: innan du far iväg och köper ny spelare. Se om du inte kan få tag på kemiskt ren alkohol. Öppna din ps4 och lägg en droppe alkohol på en tops. Försök att öppna upp spelaren så att du kan se själva glaslinsen i skivläsaren. Den är ganska bräcklig/vinglig så var lugn på handen. Torka av linsen med alkoholen försiktigt. Skruva ihop och se om det inte fungerar nu. Har haft samma problem själv. Nu läser spelaren allt från orginal till ruskigt usel kvalitet på CD-R. Lyck till... :)


Jag tror inte ps4an kan spela cd pga att den inte stödjer musik cd. Inte för att linsen är smuttsig.

Tror inte musik stödet kom i 3.0 updaten, dock kom media player i en tidigare update, hur det är med brända dvd vet jag inte, läser den vanliga dvd?

#5

Postad 20 oktober 2015 - 12:36

Terry Fox
  • Terry Fox
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Jag tror inte ps4an kan spela cd pga att den inte stödjer musik cd. Inte för att linsen är smuttsig.

Tror inte musik stödet kom i 3.0 updaten, dock kom media player i en tidigare update, hur det är med brända dvd vet jag inte, läser den vanliga dvd?

Japp, den läser vanliga DVD. Dock inte musik. Lite tråkigt.



#6

Postad 20 oktober 2015 - 20:23

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Jag tror inte ps4an kan spela cd pga att den inte stödjer musik cd. Inte för att linsen är smuttsig.

Tror inte musik stödet kom i 3.0 updaten, dock kom media player i en tidigare update, hur det är med brända dvd vet jag inte, läser den vanliga dvd?

 

Skratt, va? Du menar att PS4 fungerar som en Iphone? Bara eget material ur deras lager spelas alltså upp? Märkligt. Och i mina öron en stor anledning till att inte köpa PS4. Jag som just var på gång med julklappen till damen...

 

Edit:

 

OM t.s. vill ha en ny dvdspelare, köp vilken som helst och koppla digitalt till stärkaren om du har en sådan. Max 500kr.  :)


Redigerat av PML73, 20 oktober 2015 - 20:25.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.