SATFLÄSK!
Nån som har tips på program som löser detta till E71?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Skickat 04 juli 2008 - 12:39 Skickat 04 juli 2008 - 13:08 Gadget Jul 4 2008, 08:55 skrev: Gurra, viiken telefonmodell väljer du för att skicka sms konfiguration, E71 finns ju inte med? Det irriterande flr mig är alltså att jag får systemfel när jag synkar mail, men att bara synka kontakter och kalender går bra. Via 3G eller GSM/GPRS verkar heller inte spela någon roll, samma fel. Har installerat Mail for Exchange v. 2.5.3 som jag laddat ner på minneskort och sen kört/installerat i telefonen. Väljer man E71 så heter MailForExchange(2.5.3)_S60_3_1_hs.SISX, men det finns även en annan ver 2.5.3 om man har annan Nokia, filen heter då MailForExchange(2.5.3)_S60_3_1.SISX. Har provat båda och får samma resultat.... Har läst att kopplingspunkten inte skall ha proxy definierat under avancerat, men det hjälper inte heller... Vilken kopplingspunkt har du för MfE och hur är den konfigurerad? mvh Jag tror jag valde E51 vad gäller inställningar från tele2. Har installerat filen MailForExchange(2.5.3)_S60_3_1_hs.sisx pedantic Jul 4 2008, 09:47 skrev: Lider med er som håller på att röra runt bland inställningarna på telefonen. Rätt imponerande hur kasst UI och användarovänligt Nokia fortfarande känns med tanke på att dom har gjort smartphones så pass länge. Får hoppas att iPhone+Android och en FLOSS Symbian OS resulterar ett något mer humant gränssnitt! Men tills vidare är ett QWERTY-tangentbord är värt mycket lidande! Förresten; är det någon som använder fodralet man fick med? Känns rejält, samtidigt lägger den på nästan dubbla tjockleken. Jag är så van vid S60s UI och hur allt funkar så jag tycker det är lysande... Skadad kanske Håller med om att fodralet är lite väl maffigt. Kanske tvingas använda det tills nytt displayskydd kommer iaf. Vill inte råka repa displayen. Johan140 Jul 4 2008, 12:35 skrev: SATFLÄSK! Nån som har tips på program som löser detta till E71? Har ej provat själv. Gadget Jul 4 2008, 13:06 skrev: Du får gärna ange villka inställningar du har för kopplingpunkten är du bussig. Installerade du MfE 2.5.3? Jag kör den Tele2 WAP som jag fick från tele2s automatiska inställningar via SMS. Skickat 04 juli 2008 - 13:55
Tack för svar. Jag får samma problem med WLAN så det måste vara MfE 2.5.3 på min enhet som stulat. Har provat och ominstallera hur många ggr som helst. Men så provade jag med en äldre version 2.3 som egentligen inte ska vara kompatibel med E71, och då fungerar det..!
Edit: Missade ovanstående inlägg, tack. Jag hade som tur var oxå 2.3 liggande Det här inlägget har ändrats av Gadget 04 juli 2008 - 17:31 Skickat 04 juli 2008 - 17:50 NisseGurra Jul 4 2008, 11:41 skrev: Vet inte hur man lyckas med att krångla till det: för mig funkade Exchange etc rätt av, inga inställningar etc krånglade (har tele2 ) gurra777 Jul 4 2008, 14:08 skrev: Jag är så van vid S60s UI och hur allt funkar så jag tycker det är lysande... Skadad kanske gurra777 Jul 4 2008, 14:08 skrev: Håller med om att fodralet är lite väl maffigt. Kanske tvingas använda det tills nytt displayskydd kommer iaf. Vill inte råka repa displayen. Skickat 06 juli 2008 - 06:32 Peter233 Jul 5 2008, 20:08 skrev: Någon som vet bra sidor för teman som funkar till E71:an? Googla, finns hur mycket som helst, tex N95ans teman funkar i E71 Update: hittade en genväg Om man håller in * så kan man växla blåtand av och på. Väldigt smidigt Det här inlägget har ändrats av NisseGurra 07 juli 2008 - 09:41 Skickat 07 juli 2008 - 15:12 NisseGurra Jul 6 2008, 07:32 skrev: Update: hittade en genväg Om man håller in * så kan man växla blåtand av och på. Väldigt smidigt I Stand By läget: * Håll in "#" så växlar du mellan profilerna "tyst" och "normal". * Håll in "0" (nollan) startar du Webläsaren I textfält finns dom vanligaste kommandona för text redigering: * Ctrl + a = Markera allt * Crtl + z = Ångra * Ctrl + x = Klipp ut * Ctrl + c = Kopiera * Ctrl + v = Klistra in Någon som har tips på fler? Skickat 08 juli 2008 - 16:27
jag får inte mailen att fungera någon som vill förklara lite hur man gör? man lägger in sin mail och så ska man gå in via telefonen på sin mail men då blir de bara som när man loggar in som vanligt.. förstår verkligen inte alls hur man ska göra och skulle bli glad av hjälp!
sen har jag inga spel på den, inte för ja bryr mig men undrar om ngn annan har d? sen sista saken, man har kartor från början i mobilen men när man ska navigera sig gåendes eller körandes så måste man ladda ner något? får de inte till att funka iaf. tackar på förhand! Skickat 08 juli 2008 - 16:47 baoel Jul 8 2008, 17:27 skrev: jag får inte mailen att fungera någon som vill förklara lite hur man gör? man lägger in sin mail och så ska man gå in via telefonen på sin mail men då blir de bara som när man loggar in som vanligt.. förstår verkligen inte alls hur man ska göra och skulle bli glad av hjälp! sen har jag inga spel på den, inte för ja bryr mig men undrar om ngn annan har d? sen sista saken, man har kartor från början i mobilen men när man ska navigera sig gåendes eller körandes så måste man ladda ner något? får de inte till att funka iaf. tackar på förhand! Ang. Mail: Vilken lösning som är bäst för dig beror på vilken mailleverantör du har (Hotmail/Gmail/exchange server/pop3 etc). Vad har du? Ang. spel: Jag tror Global Racer och Solitaires låg med från början. Du kan alltid ladda ner de här om du inte hittar: http://www.nokia-asia.com/A41163468 Skickat 09 juli 2008 - 10:37 gurra777 Jul 8 2008, 17:47 skrev: Ang. Mail: Vilken lösning som är bäst för dig beror på vilken mailleverantör du har (Hotmail/Gmail/exchange server/pop3 etc). Vad har du? Ang. spel: Jag tror Global Racer och Solitaires låg med från början. Du kan alltid ladda ner de här om du inte hittar: http://www.nokia-asia.com/A41163468 okej, jag har hotmail. hjälper detta dig hjälpa mig? tackar på förhand Skickat 09 juli 2008 - 11:15 baoel Jul 9 2008, 11:37 skrev: okej, jag har hotmail. hjälper detta dig hjälpa mig? tackar på förhand Skickat 09 juli 2008 - 13:21 gurra777 Jul 9 2008, 12:15 skrev: Då är det kanske enklast för dig att köra din hotmail via Windows Live för symbian: http://europe.nokia.com/A4491268 det är ju en arbetsmobil så man ska ju inte behöva använda något annat program. de ska ju synas på startskärmen om man fått nytt mail osv. förlåt om ja e dålig men är inte så bra på dessa saker! hopaps ngn fattar vad jag menar! Skickat 09 juli 2008 - 13:52 baoel Jul 9 2008, 14:21 skrev: det är ju en arbetsmobil så man ska ju inte behöva använda något annat program. de ska ju synas på startskärmen om man fått nytt mail osv. förlåt om ja e dålig men är inte så bra på dessa saker! hopaps ngn fattar vad jag menar! Det kan vara så att Windows Live är förinstallerat. Minns inte... Om det är det så är det bara att konfigurera upp ditt konto. Sen är det så att Live integrerar i S60 så att du kan få upp mail på startskärmen. Detta ställs under Lägen -> Startskärmsprogram -> Aktiverade programm. Om du kryssar i "Meddelande e-post" så kan du sen backa och välja vilket mailkonto som ska visas. Skickat 09 juli 2008 - 18:53
http://www.symbian-freak.com/news/008/07/n...ort_is_back.htm
Nokia Updater stöder vista igen Finns ett alternativ till Nokia suite: http://www.symbian-guru.com/welcome/2008/0...-available.html Testat och funkar bra. Kan bli riktigt trevligt när det byggs ut med tjänster. Och gratis Det här inlägget har ändrats av NisseGurra 09 juli 2008 - 22:11 Skickat 10 juli 2008 - 08:33
Ni som äger den här.. använder ni telefonen främst till jobbet?
Jag såg på e66:an , verkar vara riktigt snygg.. sen gillar jag slide-telefoner.. väldigt praktiskt osv... sedan har den.. en metallic shine look också. Funktions mässigt kan man inte fråga mer.. och storleks mässigt tar den n95:an utan tvekan. Till frågan.. är det lite osexig att ha den här telefonen för nöje? hehe.. det jag menar är.. typ för privat bruk, en grabb/student på 21.. går den hem i omgivningen? Eller ska man hålla sig till dom vanliga telefonerna... som t.ex c902, har inte alls lika många funktioner osv... En konstig fråga... I know Skickat 10 juli 2008 - 09:04 shan1 Jul 10 2008, 09:33 skrev: Ni som äger den här.. använder ni telefonen främst till jobbet? Jag såg på e66:an , verkar vara riktigt snygg.. sen gillar jag slide-telefoner.. väldigt praktiskt osv... sedan har den.. en metallic shine look också. Funktions mässigt kan man inte fråga mer.. och storleks mässigt tar den n95:an utan tvekan. Till frågan.. är det lite osexig att ha den här telefonen för nöje? hehe.. det jag menar är.. typ för privat bruk, en grabb/student på 21.. går den hem i omgivningen? Eller ska man hålla sig till dom vanliga telefonerna... som t.ex c902, har inte alls lika många funktioner osv... En konstig fråga... I know Funkar väldigt bra att stila med Alla som sett min E71 blir impade, till och med Iphoneägare Lägger man in senaste coreplayer så funkar filmtittande bra med. Skickat 10 juli 2008 - 11:05 shan1 Jul 10 2008, 09:33 skrev: Ni som äger den här.. använder ni telefonen främst till jobbet? Jag såg på e66:an , verkar vara riktigt snygg.. sen gillar jag slide-telefoner.. väldigt praktiskt osv... sedan har den.. en metallic shine look också. Funktions mässigt kan man inte fråga mer.. och storleks mässigt tar den n95:an utan tvekan. Till frågan.. är det lite osexig att ha den här telefonen för nöje? hehe.. det jag menar är.. typ för privat bruk, en grabb/student på 21.. går den hem i omgivningen? Eller ska man hålla sig till dom vanliga telefonerna... som t.ex c902, har inte alls lika många funktioner osv... En konstig fråga... I know Jag rekommenderar den varmt, den är tvärtom överlägsen för privat bruk. Detta då operativsystemet i den gör modellen perfekt för nöjesbruk såsom spel och film. Nu går det även att köra N-Gage på den, läs mer på IPMart forum. Jag har precis installerat N-Gage på min E90 och det fungerar. När det gäller film finns det bra mediaspelare såsom den inbyggda, CorePlayer och SmartMovie m.fl. Du kan med fördel kolla My Symbian, All About Symbian, Symbian Freak och All About N-Gage för mer information om möjligheterna. Jag kan även rekommendera att du hackar luren då det öppna för trevliga modifieringar, såsom nämnda N-Gage (som enligt Nokia kräver en Nxx men inte nu längre). Skickat 11 juli 2008 - 00:09
fan va jag har problem att hacka mobil
vad kan jag tänkas ha gjort för fel? har x-plore igång, startar hellocarbide och "yessar" allting, går tillbaka in i x-plore men ser inget c:\sys\bin... är djupt tacksamma till all hjälp Skickat 11 juli 2008 - 10:09 Peter233 Jul 11 2008, 07:47 skrev: Har du ställt in att visa dolda mappar etc i X-plore? Läser man instruktionerna noga så kan man inte göra fel. hursomhelst riktigt tilltalande lur på alla sätt, har lite problem med menyerna då jag använt ericsson sen 2002 Skickat 11 juli 2008 - 10:40 NisseGurra Jul 9 2008, 05:07 skrev: Nu version av Mail for excange ute http://www.businesssoftware.nokia.com/mail...e_downloads.php Enligt release notes "Swedish language support: If you tried to run Mail for Exchange 2.5.0 or 2.5.3 on a phone using the Swedish language the application was crashing. This language error has been corrected in Mail for Exchange 2.5.5." Hoppas felet är fixat, ska testa Skickat 11 juli 2008 - 23:34 Citat Enligt release notes "Swedish language support: If you tried to run Mail for Exchange 2.5.0 or 2.5.3 on a phone using the Swedish language the application was crashing. This language error has been corrected in Mail for Exchange 2.5.5." Hoppas felet är fixat, ska testa Blev igår uppringd av Nokia support både från en gång från Sverige samt en gång från Kanada (!) som uppgav samma sak. Nu löste det ju sig med 2.3 tillsvidare men tycker ändå supporten skött sig ganska bra. Skickat 12 juli 2008 - 10:23
Jag har också lite problem med x-plore/hellocarbide/rompatcher ...
Körde hellocarbide, fick upp c:\sys\bin, kopierade dit installserver.exe och startade om telefonen. Men nu kommer jag inte in i c:\sys\bin längre. Att köra rompatcher hjälper inte heller. Den hör typen av program vill man ju ska fungera klockrent annars vet man fan inte vad de trashat för något... Skickat 14 juli 2008 - 16:03 maccis Jul 14 2008, 15:55 skrev: Hur får man bort enhetslåset som har dykt upp på min E71 nu av nån anledning, väljer jag Ingen i inställningarna står det bara att det inte går att låsa upp telefonen just nu. Jävligt irriterande faktiskt att få upp frågan om koden var 60e minut. Skickat 14 juli 2008 - 22:50
Jag läste någonstans att man kunde ställa in telefonen i "privat" läge.. ungefär som att växla profiler??
Hur funkar det med mail då... kan jag lägga in två mailkonton? Ett privat och ett jobb så att den byter till den privata mailen när jag sätter telefonen på privatläget? Skickat 15 juli 2008 - 09:02 bobo_m Jul 14 2008, 22:50 skrev: Jag läste någonstans att man kunde ställa in telefonen i "privat" läge.. ungefär som att växla profiler?? Hur funkar det med mail då... kan jag lägga in två mailkonton? Ett privat och ett jobb så att den byter till den privata mailen när jag sätter telefonen på privatläget? Ja under Lägesinställningar kan du välja vilket konto på startskärmen som skall visas. Skickat 15 juli 2008 - 09:37 NisseGurra Jul 1 2008, 17:55 skrev: Moddade N95ans headset: bytte kabel mot den som satt på E71ans lurar: 2,5mm anslutning till mobil och 3,5 mm uttag på fjärren Alla knappar funkar, framåt, bakåt, play, pause, volym upp/ned, och svarsknapp NisseGurra, skulle du kunna lägga in en beskrivning på hur du gjorde när du moddade N95ans headset? Har också ett headset till en n95:a som jag skulle vilja modifiera... Skickat 17 juli 2008 - 01:56
Jag har ett litet problem med min E71. När jag sätter i mitt 8gb minneskort som jag har fyllt med musik så försvinner möjligheten att ändra ringsingnal, sms-signal och så vidare. Tar jag ur kortet så finns alla originalljud att välja på men när jag sätter i kortet så får jag bara alternativen "Ladda ned ljud" och "Av". Jag kan ta ur minneskortet och ställa in den signal jag vill ha och sedan sätta in kortet igen, men det känns lite drygt.
Är det någon fler som har detta problem? Skickat 18 juli 2008 - 12:45
Så nu var den beställd i vit hoppas jag får den till den 1 aug
jag har haft alla comunicatorer från nokia utan den sista e 90 då den kom så sent att jag bytte till htc skönt at nokia är med på banan igen känns så iallafall ! ifåne får en macth iallafall sony e räknar jag inte ens in Love qwerty yepp allt annat sucks till tal-tangentbord kommer på riktigt ! Skickat 18 juli 2008 - 12:57
Någon som vet om det går att synca kalender, kontakter etc utan att installera Outlook? Nya pc suite 7 tar hela syncningen finns för mac nu med du svarar i telefonen på din dator eller svarar med sms grym detta är nokia the rulling master på men det är klart skall du ha avacerade funktioner så är det outlokk som gäller ! men jag har själv outlook men använder bara nokias egna sync nummera den som funderar på en ifåne har nog missat denna delen som gör allt väldigt enkelt men mitt råd är skaffa denna dongle 3 mb/s överföring och 150 meter hehe http://www.prisjakt....kt.php?p=173106 Skickat 19 juli 2008 - 23:37
Hej, nu har jag lyckats att göra så att inte Kartor fungerar i min e71:a, jag gjorde nån installation av nån sis-fil med kartor och efter det kan jag inte starta Kartor som syns när man går in i Meny - Gps (händer ingenting när man klickar på kartor-ikonen).
Jag har provat att följa dessa steg på Nokias hemsida angående att ladda in kartor: http://europe.nokia.com/A4984199 men efter steg 2 som verkar fungera, (det körs en installation på telefonen) så hittar jag inte var man ska köra igång Nokia maps på telefonen som det står i steg 3. Vad göra? Skickat 20 juli 2008 - 11:16
http://www.mediamarkt.se/
Dom hade ett riktigt ex i Göteborg så troligen har stockholm det med jag lovar det är värt det den e så snabb grym o knapparna är lättare än man tror ha det J 1 användare läser den här trådenMedlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0 |
Detta forum sponsras av
|