Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vantage HD 8000S

465 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 30 januari 2009 - 20:18

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Kan rekommendera Lyngsat. Där finns alla transpondrar med alla kanaler, uppdaterat och fint:
Canal Digital
Viasat

#252

Postad 06 februari 2009 - 15:38

Douhane
  • Douhane
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Har ett problem med EPG listan. Det visas bara de 2 nästkommande programmen för vald kanal. ´Borde den inte visa iallefall hela dagens progrem??

Har jag glömt att ställa in ngt? det är en 8000s vi pratar om och CD utbud.

#253

Postad 06 februari 2009 - 17:23

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Hoppa till kanal "Discov Tra&Liv", vänta några minuter och... se, nu finns det EPG!

Ovanstående är ett trix (workaround) för att få till det på Vantage HD boxarna. Fler dagars EPG för CD kanalerna sänds på en och samma transponder (kallas barker channel). Det är transpondern som skall matcha, så det går med de andra kanalerna på den transpondern också.

//Michael

#254

Postad 14 februari 2009 - 13:18

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
Klarar denna box av nagra2 ?
Anledningen till min fråga är att min Thomson dsi51sog från canal plus Spanien verkar ha säckat ihop.
Det verkar dessutom helt omöjligt att hitta info om denna, service suport osv.
Sitter alltså med ett giltigt abb så jag letar nu efter en kompetent box som klarar nagra 2.
Då jag tror att kortet är pairat med mottagaren så kanske det inte går öht med nån box lr?

Tack på förhand / p

#255

Postad 14 februari 2009 - 17:00

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Har dykt upp några BETA FW om någon vågar testa.
http://www.forum.van...display.php?f=4

#256

Postad 14 februari 2009 - 23:08

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Jag är för feg, väntar på officiella release :)

Intressant att de i betaversionerna jobbar på att lägga till en manuell justering av ljudet mot bilden (lipsync), samt att de verkar har fått ned tiden det tar att starta timeshift; från 10s till 2s. Yay!

#257

Postad 14 februari 2009 - 23:45

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Har dykt upp några BETA FW om någon vågar testa.
http://www.forum.van...display.php?f=4

Den officiella FW och den patchade varianten kommer också dyka upp snart.

#258

Postad 19 februari 2009 - 11:29

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Är pågång att köpa en dekoder för Cd och Viasat och det lutar åt en 8000S.
Jag har dock ett par frågor ang dekodern, saker som jag inte lyckats läsa mig till i bruksanvinsningen eller här.

- Kan man ha ut ljud via HDMI OCH optiska samtidigt, vill ha 2 kanaler HDMI samtidigt dom dolby digital till färstärkare
- Kan man enbart spola i inspelningarna, det finns inget odokumenterat sätta att hoppa fram tex 1 minut åt gången eller liknande eller som i Topfields boxar trycka på play och få upp en "tidsbar" där man kan gå höger eller vänster för att gå till en viss tidpunkt. när man släpper höger eller vänsterknappen så hoppar uppspelningen dit man var i tidslinjen.

#259

Postad 19 februari 2009 - 17:51

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Är pågång att köpa en dekoder för Cd och Viasat och det lutar åt en 8000S.
Jag har dock ett par frågor ang dekodern, saker som jag inte lyckats läsa mig till i bruksanvinsningen eller här.

- Kan man ha ut ljud via HDMI OCH optiska samtidigt, vill ha 2 kanaler HDMI samtidigt dom dolby digital till färstärkare
- Kan man enbart spola i inspelningarna, det finns inget odokumenterat sätta att hoppa fram tex 1 minut åt gången eller liknande eller som i Topfields boxar trycka på play och få upp en "tidsbar" där man kan gå höger eller vänster för att gå till en viss tidpunkt. när man släpper höger eller vänsterknappen så hoppar uppspelningen dit man var i tidslinjen.


HDMI + optisk fungerar bra samtidigt.

Så vitt jag vet så finns bara traditionell snabb spolning (max 64x fram).

/ Valle

#260

Postad 19 februari 2009 - 19:42

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Hoppa både framåt och bakåt går med Page (tror dom heter så) knapparna, tyvärr i mycket stora kliv.

Hoppa går också med siffer knapparna, 1 en minut, 2 två minuter och så vidare. Tyvärr inget mindre hopp, jag skulle vilja ha 30 sec hopp.

//Michael

#261

Postad 19 februari 2009 - 20:08

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

- Kan man enbart spola i inspelningarna, det finns inget odokumenterat sätta att hoppa fram tex 1 minut åt gången eller liknande eller som i Topfields boxar trycka på play och få upp en "tidsbar" där man kan gå höger eller vänster för att gå till en viss tidpunkt. när man släpper höger eller vänsterknappen så hoppar uppspelningen dit man var i tidslinjen.

Trycker man page up/down så hoppar man 10% av totallängden fram/bak på det man tittar på (Sedan får man spola fram/bak för att komma sista biten). Mkt användbart :)

#262

Postad 20 februari 2009 - 21:10

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Jag har provat 02.46 Beta 3 och gillar den skarpt. 2 s att få igång timeshift är stor skillnad mot förut (10). Känns som om det går snabbare att bläddra mellan kanaler också (kan vara inbillning). Vet någon om man kan justera lipsync via någon snabbknapp från fjärren? Jobbigt att gå in i menyn och ställa in, sedan gå ut och kolla med full bild. Jag behöver mest använda lipsync när jag kör avi-filer (oanvändbart nu pga lipsync problem)...

Jag saknar dock patchet för mycket så jag byter tillbaka till 2.41... :(
Hoppas de patchar nya snart.

Finns 2.44 patchat? (Hittar ej)

#263

Postad 21 februari 2009 - 17:42

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Jag har provat 02.46 Beta 3 och gillar den skarpt. 2 s att få igång timeshift är stor skillnad mot förut (10). Känns som om det går snabbare att bläddra mellan kanaler också (kan vara inbillning). Vet någon om man kan justera lipsync via någon snabbknapp från fjärren? Jobbigt att gå in i menyn och ställa in, sedan gå ut och kolla med full bild. Jag behöver mest använda lipsync när jag kör avi-filer (oanvändbart nu pga lipsync problem)...

Jag saknar dock patchet för mycket så jag byter tillbaka till 2.41... :)
Hoppas de patchar nya snart.

Finns 2.44 patchat? (Hittar ej)


http://www.sat-unive...p...1584&page=4

#264

Postad 22 februari 2009 - 16:31

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Ett stort danke schön!

#265

Postad 23 februari 2009 - 10:48

chrillex
  • chrillex
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

Äger en hederlig Force 1199 som i mitt tycke behöver bytas ut.

En Vantage HD8000S ligger helt klart mycket bra till.

Har dock upptäckt att den inte verkar vara en hyllvärmare hos det fåtal säljare som finns i Sverige.

Funderar starkt på att beställa en box direkt ifrån Tyskland. Ser att jag kan tjäna några kronor på det, få den ganska omgående samt även köpa den med en förinstallerad hårddisk.

Är det någon som vet om eventuella skillnader på en box köpt i Sverige eller i Tyskland?

#266

Postad 24 februari 2009 - 01:45

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Ny beta ute: 2.46 beta 4


- Audioschwankungen über SPDIF behoben (getestet mit: BOSE V30 , Sony STRKS1000, Onkyo TXSR606, Kenwood KRFX9060D) dadurch leider etwas längere umschaltzeiten bei Radio.
- Schriftart geändert für bessere Lesbarkeit
- Lesen und schreiben auf HDD verbessert
- Cablecom Fix für Bild/Ton aussetzer
- Im EPG durch drücken der Info Taste werden die Details der sendung angezeigt
- OSD Fehler behoben
- standbyabfrage bei beendetem Timer auf 15 Sekunden erhöht


http://forum.vantage...hread.php?t=487

#267

Postad 24 februari 2009 - 10:26

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Mina inspelningar blir inte riktigt bra. När man tittar på dom så blir det ibland hack i bild och ljud. Någon med samma problem?

Det verkar vara mindre problem med SD. Jag tror jag främst har spelat in SD program, tills för några veckor sedan då jag har spelat in en del från TV4 HD. På dessa inspelningar så blir det hack (dropouts) några gånger per timme. Härom dagen spelade jag in en film på SVT HD. Den hackar mycket och efter några minuter så stannade det helt och jag var tvungen att stänga av boxen med 230 brytaren.

När hårddisken väcks till liv (har inställt så den stannar när den inte används) så stannar också bild och ljud upp.

Jag har kört med några olika hårddiskar (p.g.a. ett annat problem), men detta problem verkar vara oberoende av disk. Har t.ex. den rekommenderade 2½ Seagate disken och en 3½ Seagate PVR special disk.

//Michael

#268

Postad 24 februari 2009 - 23:03

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Mina inspelningar blir inte riktigt bra. När man tittar på dom så blir det ibland hack i bild och ljud. Någon med samma problem?

Det verkar vara mindre problem med SD. Jag tror jag främst har spelat in SD program, tills för några veckor sedan då jag har spelat in en del från TV4 HD. På dessa inspelningar så blir det hack (dropouts) några gånger per timme. Härom dagen spelade jag in en film på SVT HD. Den hackar mycket och efter några minuter så stannade det helt och jag var tvungen att stänga av boxen med 230 brytaren.

När hårddisken väcks till liv (har inställt så den stannar när den inte används) så stannar också bild och ljud upp.

Jag har kört med några olika hårddiskar (p.g.a. ett annat problem), men detta problem verkar vara oberoende av disk. Har t.ex. den rekommenderade 2½ Seagate disken och en 3½ Seagate PVR special disk.

//Michael


Jag har nästan samma problem. Får hack ibland i inspelningar (ungefär så ofta som du). Ofta låser sig också dekodern och tar inte emot kommandon längre (sker nästan dagligen), jag måste då använda strömbrytaren bakom för att resetta den.

Vad använder du för firmware? Jag har använt den patchade. Jag bytte precis från 0241 till 0246 beta2. Inbillar mig att problemet blivit mindre, men antagligen är det lika stort. Men kan det vara så att den patchade är mer instabil än den officiella?

#269

Postad 25 februari 2009 - 11:41

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Vad använder du för firmware?

Jag kör original firmware. Just nu 2.44, men har under några veckor kört 2.41.

Vad har du för hårddisk?
Nu kör jag Seagate Momentus 5400.5 (ST9320320AS), men Seagate DB35.3 (ST3400820SCE) ger samma problem.

//Michael

#270

Postad 25 februari 2009 - 20:48

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Jag har Seagate Pipeline HD 1TB.

Skönt att höra att det inte beror på den patchade varianten...

#271

Postad 25 februari 2009 - 20:55

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Glömde skriva att Vantage skriver att de förbättrat läs/skrivning till HDD, kanske är det hackandet de menar:

- Lesen und schreiben auf HDD verbessert

Vi får väl se... ;)

#272

Postad 26 februari 2009 - 11:14

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Ang Viasat OCH CanalDigital i denna box.

Måste man göra något mer än att installera det "patchade" firmwaret för att få sitt Viasatkort att fungera out of the box?

Ang två tuners, hur blir det när man kopplar in matning från parabolen från Viasat och Canaldigital, dvs hur blir tuneruppdelningen.
Jag antar att man kan se en viasat och samtidigt spela in en CD kanal?
Eller spela in 2 CD kanaler och se en tredje? funderingen jag har är om man blir låst till en tuner med viasat och en till canaldigital? Beror det på hur man kopplar?

#273

Postad 27 februari 2009 - 16:31

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Ny mjukvara ( officiell ) finns nu ute på Vantage hemsida.

024600

Release note
English
Please also read the history note for other new funktions from previous software.
If you feal that the software works not correct after update
please make factory after update to new software
Take care make SYS backup before reset.
Manue/Channel Setup/Software Manager

07.02.2009 Version 02.46T-O

- S-Video problem fixed
- EPG Informationen der aktuellen Sendung und der folge sendung werden aufgezeichent. Hintergrunder der Option ist.
Wenn Sie z.B. eine Sendung Aufzeichnen aber der EPG Text der vorherigen Sendung in der Übersicht angezeigt wird
können Sie das ändern indem Sie den VANTAGE Player öffnen, auf die Sendung gehen und mit der EPG Taste den Text ändern. - Timeshift
- MP3 header Informationen
- Timeshift recording possible. When you have timeshift active then you can rewind and press the Record button Recoring starts.
- Timer improved
- Timeshift starttime reduced from 10 to 8sec
- Hangup when renamed with space fixed
- Czech language fixed
- Auto delete fixed
- Teletext pages over 800 fixed
- Stopping mp3 back to folder problem fixed
- mp3 hangup after remove usb device fixed
- Timeshift with USB stick 16GB possible (Free size must be 1GB!!)
- AUTO TV mode problem fixed
- Videofreezes when switing fchannels fixed
- Teletext problem fixed (Page 111, 222, 333)
- Subtitle at BBC HD fixed
- Timeshift stability improved
- Audio Sync (Lipsync) implemented Menue/system setup/ Audio Setting
- Timeshift start when you press >/II Button (Timeshift Manuel)
- Timeshift after 2 seconds working (old version 8 Seconds)
- Audiowobbing overr SPDIF fixed (tested with: BOSE V30 , Sony STRKS1000, Onkyo TXSR606, Kenwood KRFX9060D)
switchning time in radio little slower.
- Fontstyle changed for better reading
- Reading and writing on HDD improved
- Cablecom fixed for audio/video freezing
- In EPG now its possible to get information press guide button
- OSD error correction
- Standby question increased to 15 sec
- HDMI Audio problem fixed.
- Timer can be saved now. Menue/Channel Setup/Software Manager.
- Information in VFD comeing when you switch to standby


Mit freundlichen Grüßen / Best Regards

VANTAGE Support Team

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 27 februari 2009 - 17:04.


#274

Postad 28 februari 2009 - 02:29

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Version 2.46 rekommenderas inte då DVB Subs på HD kanalerna (VOOM, HISTORY, NAT GEO mfl) inte fungerar !

För att inte snacka om att det fortfarande (så vitt jag vet) inte finns en firmware där det går att spela in DVB-subs.... nåja, spela in går men inte att visa korrekt.

#275

Postad 28 februari 2009 - 19:28

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Den väljer inte DVBsubs språk per automatik. Gå in på varje kanal och välj swe, så kommer texten fram (lika bra/dåligt som förut). Voom HD funkar det dock inte så bra på, den texten blinkar bara till en väldigt liten bråkdel av sekund. Om den funkat förut vet jag inte.

BBC HD verkar funka lika bra/dåligt som förut. De skrev att de har gjort något, undra vad.

PS. Spela in har jag inte provat.

//Michael

#276

Postad 28 februari 2009 - 21:34

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Den väljer inte DVBsubs språk per automatik. Gå in på varje kanal och välj swe, så kommer texten fram (lika bra/dåligt som förut). Voom HD funkar det dock inte så bra på, den texten blinkar bara till en väldigt liten bråkdel av sekund. Om den funkat förut vet jag inte.

BBC HD verkar funka lika bra/dåligt som förut. De skrev att de har gjort något, undra vad.

PS. Spela in har jag inte provat.

//Michael


Tja, den väljer den text man ställer i inställningarna automatiskt.
Problemet med denna firmware är att dom flesta HD kanalerna visar texten i en bråkdels sekund, precis som du skrev.
Det gör det inte i v2.44, det var det jag menade.

#277

Postad 01 mars 2009 - 11:37

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Hej Tiny Wiz, våra boxar beteer sig tydligen lite olika.
Jag har gjort Factory Defaults, ställt in inställningarna och gjort manuell kanal sökning (på CD transpondrar). Har inte läst in några sparade inställningar eller kanallistor. Även formaterat om hårddisken. Ville ha en helt 'ren' box med senaste firmware. För mig så väljer den inte automatiskt det språk jag valt, den visar inget.

Varning för timeshift!
Missade en kvart av melodifestivalen p.g.a. att timeshift ballade ur. Den visade några sekunder från start, men sedan så hoppade den till live (eller straxt innan live). Progressbaren visade bara en kort tid. Medan (efter stop) så visade inforutan uppe till höger den tid som det borde vara, men det fanns inte med.

PS. Två transpondrar har en liten avikelse i frekvens (11261 - 11260 och 12130 - 12128). Vet inte om detta påverkar något, jag ändrade värderna.

//Michael

Redigerat av Mich, 01 mars 2009 - 11:40.


#278

Postad 01 mars 2009 - 22:07

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Finns en patchad FW 024601 ute nu.

#279

Postad 03 mars 2009 - 18:23

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Det finns även nya beta versioner ute nu.
024700 Beta 1
024700 Beta 2

Ifall man är duktig på tyska så kan man skriva på Vantage forum sida vad som behöver åtgärdas, då deras support är uppkopplad där. Det hjälper inte med mail ( tyvärr ). Någon som är bra på tyska och kan föra fram våra åsikter här från Sverige ?

Vantage forum

#280

Postad 04 mars 2009 - 10:02

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Ifall man är duktig på tyska så kan man skriva på Vantage forum sida vad som behöver åtgärdas, då deras support är uppkopplad där. Det hjälper inte med mail ( tyvärr ). Någon som är bra på tyska och kan föra fram våra åsikter här från Sverige ?

Vantage forum


Jag kan ein bisschen Deutch. Annars är min fru tyska och kan hjälpa till vid behov. Har dåligt med tid ibland (=ofta) bara.

Mitt problem med ryckiga uppspelningar har blivit bättre med 0246. Vet inte om det är helt åtgärdat, men på mina 30-minutersinspelningar blir det inga ryck i alla fall som jag upptäckt än.

Däremot har jag en enormt störig bugg. Min Vantage stänger ej av sig ordentligt efter en timer-inspelning många gånger. Jag kan hitta den dagen efter, hårddisken har gått till standby/off, men displayen lyser och jag kan inte ge den några kommandon. Det enda som funkar är att stänga av den med huvudströmbrytaren bakom.
Någon annan med detta problem?
Enormt störande. Ska prova en factory reset och se om det blir bättre.

#281

Postad 04 mars 2009 - 11:53

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Däremot har jag en enormt störig bugg. Min Vantage stänger ej av sig ordentligt efter en timer-inspelning många gånger. Jag kan hitta den dagen efter, hårddisken har gått till standby/off, men displayen lyser och jag kan inte ge den några kommandon. Det enda som funkar är att stänga av den med huvudströmbrytaren bakom.

1) När den står i detta konstiga läge. Om du trycker på info knappen (fjärren), blinkar det till i displayen?
2) Om du väntar efter att tryckt på info, kommer info rutan att börja ritas på TVn (efter några minuter)?
3) Efter omstart (med brytaren på baksidan), utför boxen en HDD check (verifing files...)?
4) Har hela inspelningen lyckats (finns filerna)?
5) Kan du titta på hela inspelningen?

//Michael

#282

Postad 06 mars 2009 - 09:17

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
VARNING!

Har upplevt något som för tillfället drar fokus från alla andra problem med denna box:

ALLA mina inspelningar har försvunnit när jag skulle uppdatera min box igår. Jag upptäckte det när jag kopierade över firmwarefilen till HDD och körde kanalbackups. Plötsligt var det enda som fanns på HDD denna firmwarefil och kanal och systembackup-filerna?!

Så varning varning! Hade version 0246 (opatchad). Dagen innan hade jag tagit bort EPG saving i menyn, vet inte om det triggat någon bugg. Men hur som helst - inte roligt!!! Ska man behöva köra HDD-spegling för att slippa detta? B)

Verkar som om ver 0247 fokuserar på detta problem, så förhoppningsvis ska man inte behöva uppleva detta i framtiden igen.

;)

#283

Postad 06 mars 2009 - 17:09

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
FW 02.47T-O


English
Please also read the history note for other new funktions from previous software.
If you feal that the software works not correct after update
please make factory after update to new software
Take care make SYS backup before reset.
Manue/Channel Setup/Software Manager

06.03.2009 Version 02.47T-O
- Support HDMI RBG/YPbPr mode change in menue/System Setup/ Video settings.
- In timer menu, bug fix.
- If there is only teletexton channel, it is going to teletext directly after pressing text button.
- increase bootmark from 8 to 20.
- Fix SRG-DRS1 channel problem.
- Fix hungary special character in teletext.
- Improve dvb subtitle for BBC.

Mit freundlichen Grüßen / Best Regards

#284

Postad 06 mars 2009 - 20:05

Per S
  • Per S
  • Forumräv

  • 560 inlägg
  • 0

06.03.2009 Version 02.47T-O

- Support HDMI RBG/YPbPr mode change in menue/System Setup/ Video settings.


Bättre tryck i bilden efter att man valt YPbPr mode!!!

#285

Postad 08 mars 2009 - 17:11

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Problemen med att den inte stänger av sig ordentligt efter timer-inspelningar är som bortblåsta med 02.47. Hoppas de patchar den snart! :)

#286

Postad 09 mars 2009 - 00:55

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Bättre tryck i bilden efter att man valt YPbPr mode!!!


+1

#287

Postad 12 mars 2009 - 08:20

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Patchade FW har dykt upp 024701.

Emu version of software Vantage_024700


- Support HDMI RBG/YPbPr mode change in menue/System Setup/ Video settings.
- In timer menu, bug fix.
- If there is only teletexton channel, it is going to teletext directly after pressing text button.
- increase bookmark from 8 to 20.
- Fix SRG-DRS1 channel problem.
- Fix hungary special character in teletext.
- Improve dvb subtitle for BBC.

#288

Postad 12 mars 2009 - 11:40

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Patchade FW har dykt upp 024701.

Emu version of software Vantage_024700


- Support HDMI RBG/YPbPr mode change in menue/System Setup/ Video settings.
- In timer menu, bug fix.
- If there is only teletexton channel, it is going to teletext directly after pressing text button.
- increase bookmark from 8 to 20.
- Fix SRG-DRS1 channel problem.
- Fix hungary special character in teletext.
- Improve dvb subtitle for BBC.

Det var på tiden att den kom ut, har väntat att få testa denna och se ifall den är så bra alla säger.

#289

Postad 12 mars 2009 - 20:40

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Officiella 0248 beta har släppts. En ny motor till Vantage player - verkar som om man försöker förbättra uppspelningen. Folk som testat säger att det är en tydlig förbättring.

#290

Postad 13 mars 2009 - 06:57

Per S
  • Per S
  • Forumräv

  • 560 inlägg
  • 0
Någon som behöver en 8000ts - kontakta mig. Behöver dubbla dvb-t.

#291

Postad 13 mars 2009 - 08:42

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Officiella 0248 beta har släppts. En ny motor till Vantage player - verkar som om man försöker förbättra uppspelningen. Folk som testat säger att det är en tydlig förbättring.

De jobbar ganska hårt just nu mycket pga deras nya forum där användare kan tala om vad som behöver ändras och vilka buggar som fortfarande finns. Dock är kravet att man skriver på tyska.

#292

Postad 13 mars 2009 - 12:05

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

De jobbar ganska hårt just nu mycket pga deras nya forum där användare kan tala om vad som behöver ändras och vilka buggar som fortfarande finns. Dock är kravet att man skriver på tyska.

men idag så hände något, Vantage Support gjorde ett inlägg i den Engelska delen av forumet!
Om detta skedde p.g.a. påtryckningar via email eller om dom faktiskt läser den engelska delen, vet jag inte.

VANTAGE Digital Forum - International - English

//Michael

#293

Postad 14 mars 2009 - 00:41

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Fick min nya fina.. :-) 8000s idag..
Kopplade precis in den för att bara ta en titt på Guit etc..
Ingen reaktion, helt död, switchen fram och tillbaka, testa annan kabel.. fortfarande död..
Suck, jag som hade tänkt använda den i helgen...
Så jäkla surt när det blir strul och man beställt på nätet (Satpro), hålla på och skicka och greja..
Den är ju död direkt vid leverans, bör man inte kunna få en ny direkt? hmm, står inte utmed att vara utan dekoder om den skall repareras... Typiskt är det...

Ingen som har ett tips på vad man skulle kunna göra för att "skaka" liv i den ...

Redigerat av wiped, 14 mars 2009 - 00:56.


#294

Postad 14 mars 2009 - 02:58

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Så jäkla surt när det blir strul och man beställt på nätet (Satpro), hålla på och skicka och greja..

Gratulerar

Köpte min Vantage av denna firma och det tog fem veckor innan jag fick returfraktsedel i postlådan.
Pratade med fyra personer och kanske tio samtal, den sista var tydligen ägaren som skickade retursedel.

Burken vägrad starta efter ha satts i standbye, blev tokvarm och suddig bild mm. Nödgades skicka bla foto på displayen som visade "Loading R13" i evinnerlig tid för att övertyga personal om problemet. Bifogade även inlägg från detta forum som andra Vantageägare med samma problem redogjordes för att påvisa att problemet inte var nytt.

Hade förväntat mig snabbt byte men se det blev högt blodtryck i stället. Under tjabblet frågade jag rakt ut om jag måste behålla burken, det uppgavs att det sällan var fel på mottagarna....

Så återkom gärna med en redogörelse efter kontakt med firman. För min del så var det första och sista gången ett köp gjordes av denna firma.

Redigerat av Latman, 14 mars 2009 - 03:07.


#295

Postad 14 mars 2009 - 03:16

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Ajdå... Men du fick iallfall returseden tillslut, men 5 veckor.. Fan jag räknade med att få en nästa vecka...
Fick du en utbytesbox efter att boxen returnerats eller var det en väntan på reparation också?
Tack för infon, bra att veta. Återkommer när jag får något svar.

#296

Postad 14 mars 2009 - 04:13

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Ajdå... Men du fick iallfall returseden tillslut, men 5 veckor.. Fan jag räknade med att få en nästa vecka...
Fick du en utbytesbox efter att boxen returnerats eller var det en väntan på reparation också?
Tack för infon, bra att veta. Återkommer när jag får något svar.


Jag krävde att få en annan box, en ny fungerande. Det dök upp en ny i samma kartong, alltså byttes endast mottagaren i förpackningen och skickades åter till mig. Jo jag hade förväntat mig samma burk i retur faktist..

Jo, nämn inte mina turer vid kontakt med firman förrän eventuellt problem uppstår. Kan vara intressant om det inträffade är satt i system. Ja herregud vad förbannad historien gjorde mig..ARG.

#297

Postad 14 mars 2009 - 13:39

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Fick min nya fina.. :-) 8000s idag..
Kopplade precis in den för att bara ta en titt på Guit etc..
Ingen reaktion, helt död, switchen fram och tillbaka, testa annan kabel.. fortfarande död..
Suck, jag som hade tänkt använda den i helgen...
Så jäkla surt när det blir strul och man beställt på nätet (Satpro), hålla på och skicka och greja..
Den är ju död direkt vid leverans, bör man inte kunna få en ny direkt? hmm, står inte utmed att vara utan dekoder om den skall repareras... Typiskt är det...

Ingen som har ett tips på vad man skulle kunna göra för att "skaka" liv i den ...

Hej
Du ska kräva en ny mottagare eftersom den inte fungerade från start.
Be att få tala med chefen ifall de säger något annat.

#298

Postad 16 mars 2009 - 11:10

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men undra: På TS versionen kan man spela in på t.ex. marknätet samtidigt som jag tittar på sattelit och tvärtom?

#299

Postad 17 mars 2009 - 20:43

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men undra: På TS versionen kan man spela in på t.ex. marknätet samtidigt som jag tittar på sattelit och tvärtom?


Spelade nyss in från marknätet ( SVT2 ) samtidigt som jag spelade in Phoenix från Astra, och tittade på Festival från Astra.

Eller via marknätet titta på SVT24 samtidigt som spela in från SVT1 och SVT2 eller annan ordning/ kanaler beroende på vilken mux ( eller transponder ).

Vid inspelning från marknätet är endast ett fåtal satellitkanaler i min favoritlista valbara.

Ovanstående gäller 7100TS med Buffalo HDD på 1TB.

#300

Postad 22 mars 2009 - 20:52

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Har nu fått min box utbytt och den fungerar! Snabb och bra service från Satpro.

Jag är nybörjare på detta med Satellit tv, har haft Comhem tidigare.

Setupen jag har är:

2 2-1 Diseq Switchar.
1 ingång från sirius på varje och en ingång från thor på varje.
'Från dessa går två kablar till vantagen och är anslutna till satellit 1 och satellit 2.
Tanken med detta var att kunna använda båda tuners till CD eller båda till Viasat eller en till varje... Är detta rätt tänkt?

Ett par saker...
Hur skall jag stäla in "Tuner" på Tuner två inställningarna, Separete, same signal?
Har mixtrat runt lite och får ju två kanaler med samma namn överallt... På comhem verkade det lite enklare.... :-)
Någon som har något bra tips till en nybörjare på hur jag med min konfig skall ställa in det hela.
Jag antog att boxen själv skulle ta hand om att använda tuner ett eller tuner två beroende på?, Hur fungerar det egentligen?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.