Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield TF5700PVRt

3284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3251

Postad 21 mars 2012 - 23:02

Humblebee
  • Humblebee
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej tråden.

Har sprungit på ett problem med min TF5700Pvrt HDMI som jag inte har lyckats googla fram nån lösning på. Ev. kan det lösas med att pilla med att uppdatera firmwaren.

Mitt problem, som började rätt nyligen, är att när boxen varit påslagen (standby inkluderat) några dagar så börjar alla poster i EPG'n bytas mot "Unknown". Det ser fel ut både i MyStuff och i inbyggda EPGn.

Om jag gör boxen strömlös så funkar det igen, i några dagar innan det är samma sak.

Problemet uppstod av sig själv, men jag har efter det uppdaterat MyStuff. Dock verkar det inte finnas nån uppdatering av eit2mei, jag kör BETA 7.8.m8.

Min firmware är 2.84, men osäker på vilka patchar jag har lagt på, det var några år sedan jag gjorde det.....

Ska jag försöka uppdatera min firmware, eller är det nåt annat som spökar? Jag tycker det är udda att det bara börjat av sig själv sådär, så man undrar om Boxer ändrat nåt i den EPG-data de sänder ut som orsakar buggen hos mig.

#3252

Postad 04 april 2012 - 10:11

sintran
  • sintran
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Hej tråden.

Har sprungit på ett problem med min TF5700Pvrt HDMI som jag inte har lyckats googla fram nån lösning på. Ev. kan det lösas med att pilla med att uppdatera firmwaren.

Mitt problem, som började rätt nyligen, är att när boxen varit påslagen (standby inkluderat) några dagar så börjar alla poster i EPG'n bytas mot "Unknown". Det ser fel ut både i MyStuff och i inbyggda EPGn.

Om jag gör boxen strömlös så funkar det igen, i några dagar innan det är samma sak.

Problemet uppstod av sig själv, men jag har efter det uppdaterat MyStuff. Dock verkar det inte finnas nån uppdatering av eit2mei, jag kör BETA 7.8.m8.

Min firmware är 2.84, men osäker på vilka patchar jag har lagt på, det var några år sedan jag gjorde det.....

Ska jag försöka uppdatera min firmware, eller är det nåt annat som spökar? Jag tycker det är udda att det bara börjat av sig själv sådär, så man undrar om Boxer ändrat nåt i den EPG-data de sänder ut som orsakar buggen hos mig.


Har exakt samma fel. Sjukt irriterande.

Jag tycker att det kommer och går - drar inte ut elen. (stänger dock av boxen varje natt via MyStuff-inställningen)

Oftast hinner det bli ett tajmer-entry så den spelar in rätt program men döper den till "Unknown"...

Boxer har garanterat gjort nån ändring som våra veteranboxar inte klarar av. När jag orkar skall jag ladda EPGn via Bo_B's eminenta "hack" istället.

#3253

Postad 04 april 2012 - 22:29

Humblebee
  • Humblebee
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Intressant att inte bara jag har problem, lite funderar jag på ifall det är "klassiska" problemet med kondingarna som ger nån minnesläcka, men det känns lite långsökt.

Just nu känns det som att jag ska slänga ut boxer ur huset och skaffa en parabol istället, kanske rent av skaffa en drömlåda oxo....

#3254

Postad 19 april 2012 - 10:24

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Jag startade projektet XmlTv2Mei för att få till en vettig EPG till MyStuff i januari 2008. Då hade jag haft boxen i nästan ett år och blivit mer och mer frustrerad på den inbyggda EPG-skörden. Jag hade ju bytt GUI till MyStuff långt tidigare, kanske efter att ha haft boxen i ett halvår.

Det betyder att min box är drygt 5 år och XmlTv2Mei är 4 år vid det här laget...
Tiden rinner iväg och den box man köpte då som "top of the class" är inte längre fullt kapabel:
- Kan inte avkoda MPEG4, vilket gör att man inte kan se vissa kanaler som ingår i Boxer-abonnemanget
- Kan inte visa HD (har ingen DvBT2-mottagare)
- Firmware uppdateras inte medan Boxer/Teracom mixtrar vidare med EPG-data...
- USB-förbindelsen för up/download är patetiskt långsam, borde vara Ethernet i stället

Så det börjar närma sig End-Of-Life för Toppyn.
Problemet är att hitta ett alternativ nu när man blivit beroende av MyStuffs GUI och möjligheterna till att programmera extensions till boxen. Inte vill då jag bli inlåst i nåt system som det jag fick prova på medan min Toppy reparerades 2007 (en Sagem 80 Gb PVR). Den upplevelsen var hemsk!

Vad finns det för vettiga alternativ som klarar listan ovan?
Måste man bygga en HTPC själv, eller????

#3255

Postad 19 april 2012 - 11:04

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Jag har skaffat mig en Miraclebox 9 Twin HD PVR som ersättare till min TF5710PVRt.
Efter ett drygt år av mjukvaruuppdateringar börjar den nu bli en stabil och pålitlig produkt.

Dock är den inte riktigt hundra ännu, så min Topfield står fortfarande och spelar in som backup.

Skapa dig ett konto på miracleforum.net och bilda din egen uppfattning.

Länk till tillverkaren http://www.miraclebo...raclebox9hd.php

PS. Jag använder förresten ditt eminenta program varje söndag. Tack för det!

#3256

Postad 19 april 2012 - 16:58

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Även jag använder Miraclebox sedan 8 månader. Har flyttat till Comhem-hus så det är DVB-C nu. Saknar min gamla Toppy med din EPG hämtning något enormt. Just nu har Miracleboxen strulat i 3 veckor pga uppdatering av kanaler i Comhemnätet och ingen uppdatering ännu. Helt klart finns det en potential i Miraclebox som jag idag inte sett i någon annan box men för husfridens skull så har jag en även Humax HDPVR-1000C som bara rullar och går.

#3257

Postad 21 april 2012 - 17:46

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Har ju haft både en TF 5710 och nu 5720 men den senare börjar låta illa och så är det ofta krångel så även jag ser mig om efter annat inför denna sportsommar med EM Fotboll / OS.

En kompis som oxå har Boxer har en Humax BXR HD+ https://www.prisjakt...kt.php?o=830097 som han är nöjd med. Han får 7 dagars EPG och även om jag skulle sakna ett fungerande MyStuff ihop med Bosses suveräna hämtmöjlighet av EPG så är jag less på allt krångel o funderar på en sådan men o andra sidan trist om man där inte alls kan kika på inspelat på samma sätt med spolmöjligheter och inspelningsmöjligheterna i MyStuff.

Hoppas flera här inne skriver lite om era tankar om denna box, Miracleboxen mm. vilket kan underlätta ett svårt beslut.

#3258

Postad 21 april 2012 - 22:13

Humblebee
  • Humblebee
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Själv har jag kikat lite grand på en VU+, vill gärna ha en linux-box för att få full flexibilitet, vilket man har vant sig vid med Topfielden.

Mirakelboxen så inte dum ut heller iofs.

Dock funderar jag på att byta från Boxer till sattelit, jag bor i villa så jag har inga problem med att montera upp en liten parabol.

#3259

Postad 07 maj 2012 - 14:46

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Annard finns ju Dreambox.

#3260

Postad 30 maj 2012 - 22:33

jasell
  • jasell
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0

Jag har skaffat mig en Miraclebox 9 Twin HD PVR som ersättare till min TF5710PVRt.
Efter ett drygt år av mjukvaruuppdateringar börjar den nu bli en stabil och pålitlig produkt.

Har den Intern Hårddisk? Vad för typ? Jag har en 1 TB 3.5" Sata som ligger skräpar, skull eman kunna navända den?

Kan du sätta Control Timers som med MyStuff? Med spela in mha Sökord dvs.

Finns det en community som bygger tilläggs program/pluggins?

#3261

Postad 31 maj 2012 - 06:17

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Har den Intern Hårddisk? Vad för typ? Jag har en 1 TB 3.5" Sata som ligger skräpar, skull eman kunna navända den?

Kan du sätta Control Timers som med MyStuff? Med spela in mha Sökord dvs.

Finns det en community som bygger tilläggs program/pluggins?


För box-information se: http://www.miraclebo...-c-t2-twin.html
För forum se: http://www.miracleforum.net

Hårddisk ingår ej, men har stöd för intern 2,5" SATA, e-SATA, USB2.0 och NAS

Sedan de senaste firmwaren har stöd för sk. "Serieinspelningar" införts, dock fungerar detta inte 100% ännu.

Redigerat av EdBaker, 04 juni 2012 - 11:55.


#3262

Postad 22 juli 2012 - 09:03

LarssonLarsson
  • LarssonLarsson
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Jag skänker min gamla 5720PVRt HDMI (svart)

Jag har plockat bort hårddisk, skruvarna att fästa chassit saknas, batteriluckan på fjärren saknas. Dessutom är det mjukvarufel, fel programvara installerat.

MEN, jag har bytt alla kondingar på kortet och det är förmodligen helt ok, har bara gått 10-tal timmar sedan bytet.

Helst mot avhämtning i Älvsjö, Stockholm

#3263

Postad 01 augusti 2012 - 10:14

securicor
  • securicor
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej alla experter här på forumet!
Här kommer en fråga som jag undrar om någon kan hjälpa mig med.
Jag har en Topfield 5720 Pvrt HDMI tillsammans med Boxer.
Varje gång som jag byter kanal så får jag ett felmeddelande:
Information message
Id 381 004 och att jag inte har acces till denna kanalen! Jag trycker på OK och det försvinner, och detta måste jag göra VARJE gång jag byter kanal...

Här följer info om min mottagare:
Mjukvaru Version är : TF-NPTs 3.28
Loader-version C1.15
Apparatversion v5.4.0
Senast uppdaterad Aug 06 2008

Snälla hjälp mig hur och om jag kan lösa detta....
Tack på förhand

#3264

Postad 31 augusti 2012 - 11:08

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Problem med EPG från TVSajten!
Nu har det visat sig att det fattas data på TVSajtens XML-feed, vilket innebär att SVT2, Kunskapskanalen, SVT24 och några till saknar data från 1 september, i vissa fall redan nu.
De som tagit över supporten av TVSajten efter Mattias H försöker hitta felet men det har inte lyckats ännu efter c:a 10 dagar.
Det innebär att man måste ställa om XmlTv2Mei-programmet (länk till XmlTv2Mei) så att det använder den alternativa datakällan DagensTV. Man skriver då in AltSrc=1 för varje kanal där man vill ha denna funktion:
Exempel:
[svt2.svt.se]
Name=SVT2
LCN=2
EPG=1
AltSrc=1


Men det är vissa problem när man gör så här:

1) I vissa kanaler så har DagensTV dubblerat programinfo för samma tid och det förvirrar grabbern. Finns speciellt på Kunskapskanalen.
Jag har halv-fixat detta men inte publicerat någon uppdaterad version på XmlTv2Mei-sidan eftersom det finns flera problem som jag ännu inte löst:

2) svtb och svt24 ligger som separata tablåer hos DagensTV, vilket innebär att man måste välja endera av dessa. Och detta gör man i översättningstabellen mellan LCN och DagensTV:
[LCN2DTV]
;Translation for Svt24 (101) and Barnkanalen (143)  
;98 =  101
;98 =  143
98= 101
Man måste alltså skriva in 101 om man vill ha svt24 och 143 om man vill ha barnkanalen. I exemplet har jag alltså ställt in svt24.

Uppdatering:
Jag upptäckte att det fortfarande kommer data på svtb-svt24.svt.se, dvs om man väljer att köra normalt utan AltSrc=1 och med svtb-svt24.svt.se = 98 aktiverad i sektionen [LCN] så får man kombinerade data från svtb och svt24!
Däremot är det tomt ifall man provar med bara svt24 eller svtb.

Bosse

Redigerat av Bo_B, 31 augusti 2012 - 13:28.


#3265

Postad 31 augusti 2012 - 22:45

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Nu har de fixat problemet så att data är kompletta igen!

#3266

Postad 09 oktober 2012 - 09:38

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Jag startade projektet XmlTv2Mei för att få till en vettig EPG till MyStuff i januari 2008. Då hade jag haft boxen i nästan ett år och blivit mer och mer frustrerad på den inbyggda EPG-skörden. Jag hade ju bytt GUI till MyStuff långt tidigare, kanske efter att ha haft boxen i ett halvår.

Det betyder att min box är drygt 5 år och XmlTv2Mei är 4 år vid det här laget...
Tiden rinner iväg och den box man köpte då som "top of the class" är inte längre fullt kapabel:
- Kan inte avkoda MPEG4, vilket gör att man inte kan se vissa kanaler som ingår i Boxer-abonnemanget
- Kan inte visa HD (har ingen DvBT2-mottagare)
- Firmware uppdateras inte medan Boxer/Teracom mixtrar vidare med EPG-data...
- USB-förbindelsen för up/download är patetiskt långsam, borde vara Ethernet i stället

Så det börjar närma sig End-Of-Life för Toppyn.
Problemet är att hitta ett alternativ nu när man blivit beroende av MyStuffs GUI och möjligheterna till att programmera extensions till boxen. Inte vill då jag bli inlåst i nåt system som det jag fick prova på medan min Toppy reparerades 2007 (en Sagem 80 Gb PVR). Den upplevelsen var hemsk!

Vad finns det för vettiga alternativ som klarar listan ovan?
Måste man bygga en HTPC själv, eller????


Ja jag har precis samma funderingar och frågeställning.
Jag körde XmlTV för drygt 1.5 år sedan, men så gick datorn jag använde i sönder och sedan har jag inte orkat.
Men funderar att dra igång detta igen. Var hittar man det man behöver för XmlTv2Mei ?

#3267

Postad 09 oktober 2012 - 23:00

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Nu har de fixat problemet så att data är kompletta igen!

Hej hur får man tag i Testversion av Xmltv2Mei ver 1.0.2.54 ?

Det var ett bra tag sedan man körde Xmltv2Mei nu. Hoppas att det fungerar bättre. Kastade in MS 6.4 också, Nu har jag bara svt1.. Hehe. det går säkert att lösa.

#3268

Postad 23 november 2012 - 12:44

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Hej hur får man tag i Testversion av Xmltv2Mei ver 1.0.2.54 ?

Det var ett bra tag sedan man körde Xmltv2Mei nu. Hoppas att det fungerar bättre. Kastade in MS 6.4 också, Nu har jag bara svt1.. Hehe. det går säkert att lösa.

Och det var länge sedan jag besökte detta forum också....
Men ang uppdatering så har jag lagt upp den senaste nu, det är 1.0.2.60 och länken borde fungera.
Prova att gå in på XMLTv2Mei-sidan nu så skall det vara uppdaterat.
Direktlänk till zipfilen går också.

Bosse

#3269

Postad 29 december 2012 - 19:06

wolf
  • wolf
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
OBS!!! Boxarna har hittat ett bra hem nu...

Pga av byte till Miraclebox 9 HD så skänker jag härmed bort följande:

1 st TF5700PVRt HDMI
1 st TF5000PVRt
1 st originalfjärr

Båda har osäker funktion, båda saknar hårddisk, den ena har en monterad PATA-SATA adapter (så att man kan använda moderna SATA hårddiskar), den ena har bytta kondingar på nätdelen.

Om man gillar att mecka kan man säkert fixa funktion i båda, i annat fall är det reservdelar.

Burkarna finns i norra Stockholm, endast avhämtning, först till kvarn...

Ring eller messa 0707-66 66 66.



OBS!!! Boxarna har hittat ett bra hem nu...

Redigerat av wolf, 11 april 2013 - 11:09.


#3270

Postad 26 december 2013 - 12:19

andcar
  • andcar
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Någon som vet vad som hänt med XMLTV2MEI för Windows? försökte ladda ner men sidan verkar död. Någon som har filerna så man kan ta del av dem?

#3271

Postad 26 december 2013 - 15:47

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Här är den senaste jag hade...

Bifogad fil(er)



#3272

Postad 06 januari 2014 - 20:19

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Någon som vet vad som hänt med XMLTV2MEI för Windows? försökte ladda ner men sidan verkar död. Någon som har filerna så man kan ta del av dem?

Jo, jag fick fiber hem till mig i somras och sade då upp mitt abonnemang hos Bredbandsbolaget (ADSL) för de sa att de inte skulle erbjuda någon internetservice på den fiber vi fick. Så nu har jag 100/10 Mbit/s fast hos en annan operatör.
Men eftersom mitt abonnemang hos BB lades ned så försvann också den webbhostning som jag hade via det abonnemanget.
Och jag har ingen motsvarande service hos den nuvarande leverantören så jag har ingenstans att lägga dessa sidor f.n.
Nån som har något förslag om vad jag kan göra?
Jag antar att mängden som använder Topfield-boxar är på nedgång eftersom inga boxar säljs längre sedan flera år tillbaka...

#3273

Postad 06 januari 2014 - 20:26

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Här är den senaste jag hade...

Det är den version jag gjorde i februari 2010.
Det har kommit flera senare versioner sen dess. Jag såg att den fil du länkat till ligger på minhembio, hur gör man för att lägga upp en fil här? Jag skulle kunna lägga uppdateringen till 1.0.2.60 där då (den är från augusti 2012) eller också den jag själv kör med nu (1.0.2.62 från mars 2013)

#3274

Postad 07 januari 2014 - 14:50

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Finns en knapp nedanför som heter "Fler alternativ" - då kan man bifoga filer...

#3275

Postad 08 januari 2014 - 14:52

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
XMLTV2Mei programfiler

Här är de senaste filerna från min numera försvunna website:

Setupfil för version 1.0.2.50 (från feb 2010): Bifogad fil  Xmltv2Mei-1.0.2.50_setup.zip   763,3K   6 Antal nerladdningar

Uppdaterad exefil 1.0.2.62 (den som jag använder nu): Bifogad fil  Xmltv2Mei-1.0.2.62.zip   444,24K   10 Antal nerladdningar

Att notera är att vissa kanaler har stuvats om så man måste fixa med ini-filen för att hitta dem.
Så här är min LCN-lista i inifilen idag (inte säker på att den är heltäckande):

[LCN]
;This is a translation table used to simplify the conversion between
;XMLTV identifiers (left side) and LCN numbers used in mei files
;Notice that only channels listed here will be available in the EPG,
;but it also depends on the individual channel switch 'EPG' further down in the ini file
svt1.svt.se = 1
svt2.svt.se = 2
tv3.viasat.se = 3
tv4.se = 4
kanal5.se = 5
tv6.viasat.se = 6
;tvsajten:
sjuan.tv4.se = 7
;xmltv.se:
;sjuan.se = 7
tv8.se = 8
kanal9.se = 9
nordic.mtve.com = 10
;tvsajten:
se.comedycentral.tv = 11
;xmltv.se:
;comedycentral.tv = 11
vh1.com = 12
tv11.tv4.se = 14
tnt-tv.se = 15
star.nonstop.tv = 16
canal7.se=17
nordic.animalplanet.discovery.com = 20
nordic.discovery.com = 21
tlc.com = 23
fakta.tv4.se = 24
axess.se=25
cnn.com = 26
nickelodeon.se = 30
disneychannel.se = 31
film.tv4.se = 34
silver.se=35
tcm.se = 36
eurosport.com = 40
sport.tv4.se = 41
tv10.se = 42
first.canalplus.se = 45
hits-sport-weekend.canalplus.se=46
sport1sf.canalplus.se = 47
stockholm.kanallokal.se = 82
yle.fi = 84
svtb.svt.se = 98
;svt24.svt.se = 98
;svtb-svt24.svt.se = 98
kunskapskanalen.svt.se = 99

Jag har också lagt till en möjlighet att hämta data från siten DagensTV, beroende på att TVSajten periodvis har problem med att inte ha data för vissa kanaler...
Att programmet skall göra detta markeras i inifilen med flaggan AltSrc=1 för den individuella kanalen, tex:

[svt2.svt.se]
Name=SVT2
LCN=2
EPG=1
AltSrc=1

Notera att för att detta skall fungera måste inifilen också innehålla en översättninstabell mellan LCN och de nummer som DagensTV använder sig av.
Denna tabell ser ut så här i min inifil:

[LCN2DTV]
;This is a translation between LCN numbers and the codes used by DagensTV
;Note that there are at least two channels that are mixes of two TV channels
;These should be merged but it is not currently done, so one has to select
; one or the other!
1  =  21
2  =  22
3  =  26
4  =  27
5  =  10
6  =  42
7  =  142
8  =  43
9  =  246
10 =  14
11 =  334
12 =  342
14 =  199
15 =  248
16 =  114
17 =  80
20 =  54
21 =  7
23 = 120
24 =  230
25 =  247
26 =  5
30 =  45
31 =  147
34 =  176
35 =  241
36 =  24
40 =  9
41 =  275
42 =  370
45 =  256
46 =  261
;47 =  140  348
47 =  140
;Translation for Svt24 (101) and Barnkanalen (143)  
;98 =  143  101
98 =  143
99 =  213

Ett problem med DagensTV är att de inte har en kombinationstablå för Barnkanalen/SVT24 utan man måste välja endera av de två tablåer som de har. Det görs i översättningstabellen så att det bara står ett värde för en viss LCN.

Jag har testat att helt enkelt byta datakälla från xmltv.tvsajten.com/xmltv/ till xmltv.xmltv.se/ eftersom den senare verkar vara bättre uppdaterad och ha mer data. Men det fungerade inte direkt så jag måste i så fall ge mig in och koda igen för att se efter vad det är som hänger upp sig.
Det har jag inte haft tid med så därför fungerar detta trick inte.

Hoppas att detta hjälper dem som fortfarande använder Topfield-boxar!

#3276

Postad 08 februari 2014 - 22:08

svegust
  • svegust
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Hej

Jag använder fortfarande Xmltv2Mei till min Topfield...
Dock märkte jag idag att det saknades massa i EPG'n på boxen.
Vid en kontroll så innehåller .mei filen endast data för tv11. I xml-filen finns dock data för alla mina kanaler.

Hur skall jag felsöka detta?
Har inte gjort något med inställningarna för programmet på ett tag så det borde rulla!

#3277

Postad 09 februari 2014 - 19:58

strax
  • strax
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej

Jag använder fortfarande Xmltv2Mei till min Topfield...
Dock märkte jag idag att det saknades massa i EPG'n på boxen.
Vid en kontroll så innehåller .mei filen endast data för tv11. I xml-filen finns dock data för alla mina kanaler.

Hur skall jag felsöka detta?
Har inte gjort något med inställningarna för programmet på ett tag så det borde rulla!


Hade samma problem som du och löste det genom att döpa om kanal-namnen i Xmltv2Mei.ini filen.
Bifogar min Xmltv2Mei.ini fil Bifogad fil  Xmltv2Mei.zip   7,02K   19 Antal nerladdningar (Som är en rar-fil)
Lycka till :)

Stefan

Redigerat av strax, 09 februari 2014 - 20:06.


#3278

Postad 10 februari 2014 - 12:30

svegust
  • svegust
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Tack Stefan.

Testade att byta namn på kanalerna och det fungerade!
Har också märkt att dagenstv.com (alternativ source) fungerar mycket bättre än xmltv.tvsajten.com

Nu kan boxen leva en stund till!

#3279

Postad 17 februari 2014 - 21:11

svegust
  • svegust
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Lyckan var visst kortvarig Xmltv2Mei har havererat fullständigt för mig.
Någon som det fungerar för?

Får inte ut någon .mei-fil ur programmet längre...

#3280

Postad 09 maj 2014 - 21:01

tomba
  • tomba
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har samma problem.
Jag har visserligen inte tittat på hur "strax" löst det, men min felsökning och lösning begränsade sig till att det är channel-taggarna i början av epg.xml som saknas. som tur är hade jag kvar en gammal epg.xml fil som jag kopierar allt fram till första <programme start ****>.
Annars hade det visserligen inte varit så svårt att skriva ihop rader för de kanaler som jag vill ha EPG till.

-Hur som helst så kör jag alltså en Xmltv2Mei med den "vanliga" konfigfilen.
-Editerar epg.xml
-Kör en omdöpt binär (heter bara 2Xmltv2Mei) som kör en egen konfigfil (programmet letar efter en configfil som heter samma som binären, tack för det Bo_B) där jag ändrat till att programmet inte ska hämta ny xml-data utan bara bygga mei-filen från redan befinligt data.
- Viola så har jag en komplett mei-fil, men tyvärr med det lilla ändringen att den inte har den sammanslagna EPG-infon för SVT24/SVT-B längre eftersom tvsajten inte levererar den längre.

Problemet med SVT-B/SVT24 löser jag i den RPi som mei.filen mellanlandar i innan den skickas upp till Topfielden.
i RPi'n så separerar jag SVT24 och SVT-B.datat från övrigt samt ändrar till det gemensamma LCN'et och skriver tillbaka i MyStuff.mei och skickar upp den via en tredje burk med ToppyDSL
Det är lite mickel och inte alls så enkelt och självspelande som innan, men det fungerar i alla fall och jag misstänker att jag snart kommer ge upp och köpa en annan Boxer så småningom jag med... det är ju lite beige att inte se alla kanaler som man betalar för p.g.a. att boxern endast klarar MPEG-2.

#3281

Postad 03 juni 2014 - 23:45

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Oj, oj, oj....
Det var ju en del micklande du fick göra. Själv har jag ju trixat med själva xmltv2mei.exe för att justera när de ändrar i kanallistorna mm.
Dessutom var det ju stora problem på TVSajten ett tag när de inte längre kunde hämta SVT-data.
Men nu har jag ju skaffat en HUMAX-box i stället för att kunna se allt jag betalar för, tex HD-kanaler. Stor skillnad mellan SD och HD, vill inte gå tillbaka.
Men GUI:t i HUMAX är hemskt dåligt tycker jag och att man inte kommer åt inspelningarna är också oacceptabelt dåligt.
Har kvar mina två Topfield men har fått backa tillbaka MyStuff till 6.4 för med 6.5 så blev det otroligt mycket problem.

#3282

Postad 04 juni 2014 - 06:42

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Problemet med SVT-B/SVT24 löser jag i den RPi som mei.filen mellanlandar i innan den skickas upp till Topfielden.
i RPi'n så separerar jag SVT24 och SVT-B.datat från övrigt samt ändrar till det gemensamma LCN'et och skriver tillbaka i MyStuff.mei och skickar upp den via en tredje burk med ToppyDSL

Så du använder en RPi som "mellanlager"...
Hur kopplar den till Topfield?
Och vad är ToppyDSL? Jag får inga hits med Google (utom denna tråd).
Själv har jag ASUS routers med moddad firmware som anslutning till mina Topfield med WiFi.

#3283

Postad 06 juni 2014 - 22:20

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Backup av XmlTV2Mei-siten skapad.
Jag förlorade min webhosting hos Breadbandsbolaget när jag fick fiber indraget för ett år sedan och då försvann denna site också.
Men nu har jag lagt upp den igen på en ny adress.
Detta som en service ifall någon skulle känna för att testa eller behöva reparera sin Topfield.

#3284

Postad 31 juli 2014 - 19:30

rosentorp
  • rosentorp
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hej! Någon som har en fjärrkontroll till en 5720 att sälja?

Eller tips på var jag kan köpa en?

/Anders

#3285

Postad 24 september 2014 - 17:41

TheBoss67
  • TheBoss67
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej! Någon som har en fjärrkontroll till en 5720 att sälja?

Eller tips på var jag kan köpa en?

/Anders

Hej, jag har en om du är intresserad. /Bo



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.