Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elektrisk färgspruta ?

4 svar i tråden

Skickat 15 juli 2012 - 21:43

Hej

Är lite inne på att testa en elektrisk färgspruta.
Men hur funkar en sådan utan tryckluft / kompressor ?

Sedan...jag ska ha den till att behandla mina trä skyltar som jag gör, hade tänkt att kanske använda båtlack....funkar det tror ni ?

Blir det mycket dimma av en sådan maskin?

Den jag funderat på är Biltemas billigaste spruta för 199 kr,

Någon som har erfarenhet av en sån ?

MVH
Morgan

Skickat 19 juli 2012 - 21:05

Skulle tro att en Bosch PFS 55 fungerar utmärkt till det du ska göra. Finns på Webhallen för 695kr. Vill minnas att jag läste någon stans att dessa el-sprutor bygger på övertryck precis som sprayburkar. Fast med mycket bättre precision och lättare att använda. Sök på youtube så ser du hur den fungerar.

Skickat 20 juli 2012 - 19:30

grakka 19 juli 2012 - 21:05 skrev:

Skulle tro att en Bosch PFS 55 fungerar utmärkt till det du ska göra. Finns på Webhallen för 695kr. Vill minnas att jag läste någon stans att dessa el-sprutor bygger på övertryck precis som sprayburkar. Fast med mycket bättre precision och lättare att använda. Sök på youtube så ser du hur den fungerar.

Hej

Tackar för infon.....

Ja jag har också hört att det skall vara någon sorts övertryck, samt så finns det även sprutor med uppvärmd luft som gör en jämnare sprutbild samt minskar risken för rinningar.

Bland annat denna som jag funderar på från Biltema för 399:- :http://www.biltema.s...a-ES-600-17208/

Vad tror du / ni om denna, hade denna funkat ?

MVH

Det här inlägget har ändrats av mstoltz 20 juli 2012 - 19:31

Skickat 20 juli 2012 - 19:39

• XEP
  • Amatör

• 68 inlägg
Denna tråd på Byggahus.se talar gott om Ryobis batteridrivna variant. Jag var lite skeptisk till elektrisk spruta överhuvud taget men efter att ha läst denna tråd och sett att det verkar fungera bra så är jag lite sugen på en likadan.

http://www.byggahus....fargspruta.html

Skickat 20 juli 2012 - 20:06

XEP 20 juli 2012 - 19:39 skrev:

Denna tråd på Byggahus.se talar gott om Ryobis batteridrivna variant. Jag var lite skeptisk till elektrisk spruta överhuvud taget men efter att ha läst denna tråd och sett att det verkar fungera bra så är jag lite sugen på en likadan.

http://www.byggahus....fargspruta.html

Var av en slump inne på clas ohlsson och såg en ryobi färgspruta...inget pris, så dom fick kolla upp pris osv, och skulle få den för 495 kr......men vad som jag blev förvånad över var att normalt ingår inte batteri eller laddare med när man köper en batteridriven ryobi.

Tycker detta verkar väldigt skumt.
Sprutan skulle normalt kosta 990 kr, men eftersom denna var deras sista fick jag ett bättre pris, men när jag insåg att jag skulle behöva köpa batteri och laddare och att det inte ingick, blev jag förvånad.

Så egentligen om man skulle behöva betala full pris 990 kr+ batteri + laddare.......vet man inte vart det hade slutat.

Men ni som kört mycket med ryobi batteridrivna maskiner.........fick ni laddare och batteri med ?

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.