Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

UPS - Ett värdelöst fraktbolag !

58 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 augusti 2008 - 10:25

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 1
Mitt paket skulle/skall leveraras till mig idag. Ringade och frågade om de kunde säga ungefär när budbilen skulle komma till mig eller om budkillen kunde ringa till mig när han började sin resa till mig svaret jag fick var att det var ej möjligt !

UPS är villiga enligt kundtjänst att åka Dag 1 för att lämna paketet, om mottagaren är ej hemma så lämnar UPS en avi och återkommer nästa dag med paketet.
Dag 2 åker UPS samma sträcka med samma paket även då om mottagaren ej är hemma så återkommer UPS.
Dag 3 så gör UPS samma sak.

Efter dessa 3 försöken så lämnar UPS paketet på närmaste UPS central och där får paketet ligga 5 dagar. Hämtas paketet inte upp efter 5 dagar så sänds paketet tillbaka till avsändaren!


Detta MÅSTE vara ett skämt !!! Är det verkligen såhär med UPS? Schenker och DHL ringer innan de kommer så att man ÄR hemma för att ta emot sitt paket som man vill ha !


UPS åker Dag 1 10 mil * 2 = 20 mil.
Dag 2 10 mil * 2 = 20 mil.
Dag 3 10 mil * 2 = 20 mil

Summa = 60 mil åker UPS i onödan om inte jag är hemma, villig att sitta hemma och passa UPS i ca 10 timmar per dag eller att jag skulle råka vara hemma när UPS kommer!

Är det inte lättare att UPS killarna får en mobil så de kan ringa till kunden och förvarna? Är inte det lättare för kunden & budkillen så han slipper att åka alla dessa onödiga mil? Är det inte bättre för miljön om den får slippa alla dessa onödiga mil?


Jag betalad lite över 200kr för frakten till UPS så hur kan det löna sig för UPS att åka 60 mil om jag inte är hemma för en summa på knappt 200kr?


Detta var sista och första gången jag använde mig utav UPS !!!


Mvh

#2

Postad 25 augusti 2008 - 14:53

heliac
  • heliac
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Har haft UPS som fraktare på ett flertal paket från USA och det har aldrig varit något strul. Minns dock inte hur rutinerna var men hade det varit något galet så hade jag ju kommit ihåg det.

#3

Postad 25 augusti 2008 - 15:57

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Har haft UPS som fraktare på ett flertal paket från USA och det har aldrig varit något strul. Minns dock inte hur rutinerna var men hade det varit något galet så hade jag ju kommit ihåg det.



Har UPS ringt till dig att sagt att Nu är vi på väg eller om 1 timme är jag hos dig?

Jobbar du hemma så att du kan ta emot paket? Eller hur har det fungerat när de har lämnat paket till dig?



Mvh

#4

Postad 25 augusti 2008 - 17:41

heliac
  • heliac
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0

Har UPS ringt till dig att sagt att Nu är vi på väg eller om 1 timme är jag hos dig?

Jobbar du hemma så att du kan ta emot paket? Eller hur har det fungerat när de har lämnat paket till dig?



Mvh


Jag jobbar inte hemma. Som jag skrev så minns jag inte rutinerna, och hade det varit något att klaga på så hade jag förmodligen kommit ihåg det.

Jag fick ett gäng flytvästar för ett tag sedan och jag tror det var UPS, då ringde nån och frågade om jag var hemma. Men som sagt jag minns inte om det var UPS.

#5

Postad 25 augusti 2008 - 19:30

Jayho
  • Jayho
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Du kan ju ringa och ändra adressen till ditt jobb...

UPS-chaufförer har ej telefon, men en del använder sin privata.
Sen kan du inte med säkerhet veta att det inte finns några paket på vägen från centret ut till dig (om du inte bor långt ut på landet och inte har några grannar vill säga). Alltså behöver det inte handla om särskilt många onödiga mil.

Redigerat av Jayho, 25 augusti 2008 - 19:45.


#6

Postad 25 augusti 2008 - 22:46

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Jag har fått samma besked från UPS men strax därefter ringde chauffören själv för att bestämma tid för avlämning.

#7

Postad 26 augusti 2008 - 05:38

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Fick info efter mycket tjata att UPS har köp den sista sträckan utav Box Delivery. Ringde till BD och berättade om läget och för honom så var det själv klart att de kunde ringa och han ville ha nr så de kunde bli av med paketet!

Sammanfattning så är UPS totaltvärdelösa på att deras egna budkillar inte har mobil och att UPS kundservice inte kan förmedla information om att de använder sig utav ett annat fraktbolag som använder mobil!!


Första och sista gången UPS !


Mvh

#8

Postad 26 augusti 2008 - 06:03

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Håller med om att UPS är ett skämt, dom kan tex inte leverera paket till Umeå varje dag eftersom Umeå ligger så avsides. Båda gångerna jag fått leveranser från UPS har försändelsen legat i Stockholm ca 5 dagar.

#9

Postad 26 augusti 2008 - 11:20

stalinn
  • stalinn
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jodå UPS är ju jätte roliga att ha att göra med.
Vi använde oss av UPS på mitt förra jobb, kom en hel del klagomål på UPS från kunderna.
Men UPS är ett av dom billigaste buden man kan anlita. Fungerar ju suveränt till företag där det är folk hela tiden, men till privat personer undviker man UPS i det längsta möjliga.

För övrigt som sagts tidigare så har inte UPS buden någon telefon från företaget, så de ringer från sin privata mobil om det nu skulle hända att dom ringer. Deras kundtjänst är också jätte rolig, iaf när man ringer till deras call center. Har man tur hamnar man på Irland, där någon först svarar, efter lite tjabb blir man kopplad till en Earl som löser det hela åt en. Har man otur så hamnar man i Indien och då är det hel omöjligt att få något vettigt svar av dom.

Så kort UPS funkar fint till företag där folk finns på plats, men annars ganska värdelösa.

Redigerat av stalinn, 26 augusti 2008 - 11:34.


#10

Postad 26 augusti 2008 - 18:51

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Ett tips är att undvika Apple Store om man är privatperson. De använder UPS som är helt värdelöst om man är privatperson. Köp i en svensk nätbutik istället.

#11

Postad 26 augusti 2008 - 21:57

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Intressant.
Som företagare så tycker jag att UPS funkar klockrent.

#12

Postad 26 augusti 2008 - 23:59

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0
UPS är klockrena för både privatpersoner och företag, använt dom många ggr.

Det är väl inte UPS fel att man inte är hemma heller? bara ändra leveransadress genom att ringa deras kundtjänst om det är ett problem.

#13

Postad 27 augusti 2008 - 09:41

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Intressant.
Som företagare så tycker jag att UPS funkar klockrent.



UPS fungerar kanon för företag som har en bestämd adress och det finns folk på plats mellan 07,00 - 16,00!

För privatpersoner skall man ta DHL, Schenker, Jetpack eller Box Delivery för de ringer när de är framme eller när de är på väg. Det är det som skiljer dem från UPS!

UPS lever på företagen! Det är där mängden paket finns, privatpersoner bryr de sig mindre om!


Mvh

UPS är klockrena för både privatpersoner och företag, använt dom många ggr.

Det är väl inte UPS fel att man inte är hemma heller? bara ändra leveransadress genom att ringa deras kundtjänst om det är ett problem.



Det är inte DHL, Schenker, Jetpack eller Box Delivery fel om man inte är hemma men de ringer och meddelar sig när de kommer, det gör inte UPS!

Det är en stor skillnad.


Mvh

Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 27 augusti 2008 - 09:43.


#14

Postad 27 augusti 2008 - 12:55

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0
Du verkar rätt gnällig för en liten sak.

Det är ju ditt ansvar att vara anträffbar när paketet kommer, dessutom har du ett trackingnummer som UPS skickar ut automatiskt när packet är upphämtat, då kan du se direkt vilken dag paketet kommer.

Om du inte kan vara hemma så ringer man kundtjänst och ber om leverans till sitt arbete tex...

Om alla som kör ut paket skulle ha mobil skulle det kosta enorma mängder utgifter eftersom anställda oftast inte har någon moral att skilja på arbete och privat och skulle därmed ringa på företagets bekostnad massa privatsamtal.

#15

Postad 27 augusti 2008 - 14:29

mindhunter
  • mindhunter
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Du verkar rätt gnällig för en liten sak.

Det är ju ditt ansvar att vara anträffbar när paketet kommer, dessutom har du ett trackingnummer som UPS skickar ut automatiskt när packet är upphämtat, då kan du se direkt vilken dag paketet kommer.

Om du inte kan vara hemma så ringer man kundtjänst och ber om leverans till sitt arbete tex...

Om alla som kör ut paket skulle ha mobil skulle det kosta enorma mängder utgifter eftersom anställda oftast inte har någon moral att skilja på arbete och privat och skulle därmed ringa på företagets bekostnad massa privatsamtal.




Mitt ansvar? Anlitar jag en firmar som ska levera ett paket till mig, borde jag UPS enkelt kunna medela att dom kommer dyka en en viss tid eller att ringa ett enkelt telefonsamtal.


Om UPS ringde skulle dom slippa ondödiga utgifter som bensin, som en tidigare postare 60 mil på 3 dagar. Bensinen ligger runt 14 kronor nu, 60 * 14 = 840 plus andra slitage för inte tala om miljön som är en rätt het fråga idag.

Finns många företag som har jobb mobil, inte är det problem med det? Missbrukar dom det riskar dom sitt jobb.


Nej befäng är det, trots allt så jobbar man som privatperson oftast mellan 9-16 som är deras konstiga tider, inget passar. Jetboxtror jag dom heter (Röd bil vit text) Tackar vet jag dom, Killen ringde när han var på väg till området, bad han svänga förbi hemma. Jag var då även försenad 45 min, Killen stod och väntade en fredag kväll, otrolig tacksam för det.
Fick man avnjuta projektor på en höstig kväll.

#16

Postad 27 augusti 2008 - 16:19

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Du verkar rätt gnällig för en liten sak.

Det är ju ditt ansvar att vara anträffbar när paketet kommer, dessutom har du ett trackingnummer som UPS skickar ut automatiskt när packet är upphämtat, då kan du se direkt vilken dag paketet kommer.

Om du inte kan vara hemma så ringer man kundtjänst och ber om leverans till sitt arbete tex...

Om alla som kör ut paket skulle ha mobil skulle det kosta enorma mängder utgifter eftersom anställda oftast inte har någon moral att skilja på arbete och privat och skulle därmed ringa på företagets bekostnad massa privatsamtal.

Mitt trackingnumber och leveransbesked per e-post uppdaterades EFTER tidpunkten då UPS skulle leverera. Inte mycket chans att utnyttja informationen då inte. Sedan är det sant och bevisat att UPS INTE ringer då de inte har telefon eller ens kan leveransbekräfta tidpunkt alls. Du som betalande kund skall vara tillgänglig en hel dag, går inte alls att få en viss tidpunkt eller tidsperiod definerad för att paketet skall kunna levereras. I verkliga världen är detta omöjligt att köpa för en privatperson. För att vara säker på leverans är privatkunder tvingade att antingen ta ledigt från jobbet, eller ändra privatpost till arbetet vilket inte är rätt. En arbetsplats med 2000 anställda skulle behöva ha en extra anställd bara för privatpost i så fall.

Skippa UPS, UPS är bra för UPS inte för mottagaren.

#17

Postad 27 augusti 2008 - 18:15

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Du verkar rätt gnällig för en liten sak.

Det är ju ditt ansvar att vara anträffbar när paketet kommer, dessutom har du ett trackingnummer som UPS skickar ut automatiskt när packet är upphämtat, då kan du se direkt vilken dag paketet kommer.

Om du inte kan vara hemma så ringer man kundtjänst och ber om leverans till sitt arbete tex...

Om alla som kör ut paket skulle ha mobil skulle det kosta enorma mängder utgifter eftersom anställda oftast inte har någon moral att skilja på arbete och privat och skulle därmed ringa på företagets bekostnad massa privatsamtal.




Det konstig är väl att du försvarar UPS till graven!

Hur kommer det sig att 4 (DHL, Schenker, Jetpack och Box Delivery) andra stora fraktbolag klarar utav att ha mobiltelefoner till sina budkillar?
Hur klarar dessa bolag utav att "styra" upp sina anställda så att de inte ringar privata samtal?

Förstår inte hur du kan försvara en sån här sak!


Pratade med Box Delivery och de kör åt UPS. UPS har extremt höga krav på Box Delivery att de skall lämna över paketet dag 1 till mottagaren och att Box Delivery måste ringa upp mottagaren! Men då kommer vi till det lilla problemet att UPS lämnar inte ute varken hem- eller mobilnummret till Box Delivery. Hur hänger det ihop med UPS egena höga krav?

Sedan angående mobiltaxan för stora företag som tex UPS så betalar de en fastavgift sedan får de ringa hur mycket de vill med alla företagets mobiler. Det vet jag hur det fungerar med stora företag och mobiltelefoner!


Mvh

Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 27 augusti 2008 - 18:17.


#18

Postad 27 augusti 2008 - 19:59

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0
Som sagt, privatpersoner är gnälliga och ger inga pengar, inte undra på att företag hatar privatpersoner.

Ni är beviset på detta.

#19

Postad 27 augusti 2008 - 20:08

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Bara att se till att vara hemma. För om man köpt något har man väl lite intresse av att få det så fort som möjligt. Sen att det är onödigt med mil o diesel är en annan sak. Men det har vi väl råd med snåla svenskar, halva sverige kryllar ju av utlänska bilar som kör för hälften av vad vi svenskar gör.

Vi chaufförer ska vara glada att vi har jobb :)

#20

Postad 27 augusti 2008 - 20:09

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0

Mitt trackingnumber och leveransbesked per e-post uppdaterades EFTER tidpunkten då UPS skulle leverera. Inte mycket chans att utnyttja informationen då inte.


Ditt trackingnummer går direkt in i systemet så fort fakturering är motttagen från sändaren.

Att du inte kunde se paketet förrän efter din leverans beror mer förmodligen på att du inte vet hur man trackar din sändning.

Sedan är det sant och bevisat att UPS INTE ringer då de inte har telefon eller ens kan leveransbekräfta tidpunkt alls. Du som betalande kund skall vara tillgänglig en hel dag, går inte alls att få en viss tidpunkt eller tidsperiod definerad för att paketet skall kunna levereras.


Jag har aldrig sagt dom ringer, ibland ringer chauffören men då har han sin privata mobil.

Åter igen så ringer man kundtjänst och ber om leverans till jobbet om man inte kan ta emot paketet på sin adress.

I verkliga världen är detta omöjligt att köpa för en privatperson. För att vara säker på leverans är privatkunder tvingade att antingen ta ledigt från jobbet, eller ändra privatpost till arbetet vilket inte är rätt. En arbetsplats med 2000 anställda skulle behöva ha en extra anställd bara för privatpost i så fall.


Åter igen läs ovan, du har redan godkänt transportvillkoren när du beställde att du ville ha skickat med UPS och vet därmed vad som gäller.

Skippa UPS, UPS är bra för UPS inte för mottagaren.


Moget sagt, visar väl mer på din inkompetens.

Redigerat av Packetloss, 27 augusti 2008 - 20:10.


#21

Postad 27 augusti 2008 - 20:17

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0

Mitt ansvar? Anlitar jag en firmar som ska levera ett paket till mig, borde jag UPS enkelt kunna medela att dom kommer dyka en en viss tid eller att ringa ett enkelt telefonsamtal.


Du vet tydligen inte hur speditionsbranschen fungerar, tror du att du är den enda man levererar till på hela dagen, att DU är unik eller?

I varje fall så vet du vad som gäller eftersom du har godkänt transportvillkoren när du ville ha det skickat med UPS, i villkoren står det klart och tydligt att leverans sker mellan en viss tid.

Om du inte är hemma så ber du om leverans till jobbet, då ringer man kundtjänst.

Om UPS ringde skulle dom slippa ondödiga utgifter som bensin, som en tidigare postare 60 mil på 3 dagar. Bensinen ligger runt 14 kronor nu, 60 * 14 = 840 plus andra slitage för inte tala om miljön som är en rätt het fråga idag.

Finns många företag som har jobb mobil, inte är det problem med det? Missbrukar dom det riskar dom sitt jobb.


Nja man riskerar inte sitt jobb i Sverige pga missbruk med företagets mobiler så lätt, Sverige är alldeles för tryggt för arbetstagaren, om det vore man kunde sparka på dagen som utomlands skulle vi har mer människor i arbete och dom lata skulle få sparken.

Dom har dieselbilar så det blir inte så dyrt, dessutom brukar man lämna paketet till grannen om han eller hon är hemma så kan du hämta hos grannen alternativt igen som jag sa ringa kundtjänsten innan paketet levereras att det ska skickas till jobbet.

#22

Postad 27 augusti 2008 - 22:59

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Som sagt, privatpersoner är gnälliga och ger inga pengar, inte undra på att företag hatar privatpersoner.

Ni är beviset på detta.



Ja, det var verkligen ett vettigt svar du hade på mitt inlägg! ;)



Jag har betalat till UPS för frakten. Jag gnäller inte om att det skulle vara dyrt eller att jag är snål på ngt sätt!

Sådana åsikter som du har är det inte konstigt att företag som UPS finns till !


Mvh

#23

Postad 27 augusti 2008 - 23:58

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Jag måste hålla med packetloss och har bara haft bra erfarenheter av UPS och tycker att deras system funkar bra, även om jag förstår smidigheten om alla chaufförer hade en telefon så de kunde ringa innan.

När jag beställde från Apple Store (som använder sig av UPS) fick jag en avi och ett tracking-nummer som det stod en ungefärlig tid på "runt 12.00" eftersom jag slutade skolan 11.30 ringde jag deras kundservice och frågade om de kunde lägga mig sist på utkörningslistan eftersom jag antagligen skulle vara sen till tiden som jag hade fått. Fick paketet 15.00 samma dag, och det tycker jag var riktigt bra att de kunde ändra lite snabbt så att jag kunde ta emot paketet samma dag.

#24

Postad 28 augusti 2008 - 15:36

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Jag måste hålla med packetloss och har bara haft bra erfarenheter av UPS och tycker att deras system funkar bra, även om jag förstår smidigheten om alla chaufförer hade en telefon så de kunde ringa innan.

När jag beställde från Apple Store (som använder sig av UPS) fick jag en avi och ett tracking-nummer som det stod en ungefärlig tid på "runt 12.00" eftersom jag slutade skolan 11.30 ringde jag deras kundservice och frågade om de kunde lägga mig sist på utkörningslistan eftersom jag antagligen skulle vara sen till tiden som jag hade fått. Fick paketet 15.00 samma dag, och det tycker jag var riktigt bra att de kunde ändra lite snabbt så att jag kunde ta emot paketet samma dag.

Till mig sa ups kundtjänst att de absolut inte kunde ge ett tidsfönster överhuvudtaget. Beror nog på personen som svarar på UPS då här runt skövde är det omöjligt. Sedan pratar packetloss helt i nattmössan då han inte har en aning om hur ups kundtjänst och personen i bilen behandlade mitt ärende. Apple skickade e-post bekräftelse efter ups var och ringde på dörren. UPS skickade vi kommer dag x. Jaha, ups kommer någon gång under dagen. Ringer till ups för att få ett ungefärligt fönster. Svar, går absolut inte och bilen är inte kontaktbar per telefon sms e-post etc. Leveranssystemet har ej denna möjlighet heller.

Visst i mitt fall kan det ha klickat men det ändrar inte något då ups är helt fel tjänst för oss privatkunder. UPS har världskontrakt med apple, vilket är bra för apple och ups men inte bra för oss kunder då vi inte har andra alternativ än just ups. Ge oss en alternativ leverantör och vi kunder kan välja hur och när en vara ankommer till mig som kund.

Denna påvisade stelbenthet är ett hinder för oss privatkunder vilket är solklart. Klart som sjutton att vi andra som inte är ups-talibaner reagerar på en dålig tjänst. Detta beteende att hata förändringar, förbättringar och anklaga den som utnyttjar den sålda tjänsten för gnällighet är ett typiskt tecken på ett sjukt företag.

Ett transportföretag som INTE kan planera sina leveranser 24-12-6-2 timmar innan utkörning och ge ett preliminärt besked när det handlar om privatpaket är ett företag som inte kan transporter.

Rådet för privatpersoner är skippa UPS då det finns MYCKET bättre alternativ. Har ett företag endast UPS så utnyttja möjligheten att välja annan försäljningskanal. Detta är privatpersoners enda alternativ när det kommer till apple då de har UPS som enda leverantör när det kommer till apple store. Detta är moget sagt, packetloss. Jag kan själv välja vilken leverantör jag köper min vara igenom.

Andra kan välja att lägga ner sin egen privata tid, pengar och drivmedel för att jaga runt efter ett paket. I en varas totalpris ingår leverans, då skall inte jag som kund behöva ikläda mig rollen som speditör eller vara leveransplanerare för UPS. Detta skall UPS ta ansvar för och utföra sin betalda uppgift.

Vad jag finner skrattretande är packetloss attityd och den uppenbara brist på kunskap vad/hur en transportör idag har för verktyg och arbetssätt. Idag med full internetförbindelse, gps etc som ger leveransplanering i realtid på metern i bilar och handhållna verktyg fattar inte jag var packetloss har fått sin kunskap ifrån. Kanske dags för en uppgradering av leveransplaneringssystem?

Sedan denna förvridna syn på att se leveranskontroll som privatsamtal. Anledning är att UPS har en amerikansk företagspolicy. Den skiljer sig mot svensk policy. I sverige råder mycket starka restriktioner när det kommer till privat utnyttjande av företags transport och postsystem. Kanske en nyhet för dig men väl värt att påpeka då du verkar vara totalt ovetande om denna policy. Där ingår skiljande från anställning som påföljd.

Sedan vet jag exakt hur man använder kollinummer/trackingnumber/rfid. Vet du exakt hur detta användes i mitt fall? DÅ blir jag imponerad.

Redigerat av Unregistered5a1b49f6, 28 augusti 2008 - 17:07.


#25

Postad 28 augusti 2008 - 17:09

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Det är inte alltid möjligt att ge ett tidsfönster, inte är det heller möjligt att alltid lägga en person sist i loopen.
Jag talar av egen erfarenhet, tex började min loop i stad x och slutade i byn xx, om jag skulle lägga en persons brev/paket som sist då skulle jag få köra 50-70 km tillbaks för att lämna det och sen tillbaks de 50-70 km för att åka till slutstation ytterligare 50 km bort.
Det hände oftast vid första försöket men till nästa dag hade man tat kontakt med kunden och fått annan lev adress eller mötas på vägen.

Om leveransen körs av underleverantör kan denne nog inte alltid få besked via leveranssystemet, beror på vad dom har för utrustning.
Men att säga att man inte kan kontakta bilen är BS, alla har mobiltelefon numera.
Det handlar bara om vilja.

Det är ju ytterst tråkigt om dom har blitt sämre på service, för under min tid försökte man alltid ge sitt bästa oavsett kund.

Realtids planering funkar utmärkt till att berätta om paketet är på flyg, lastbil, terminal eller i bilen, men att påstå att du pin pointa paketet till metern är att ta i.
När den väl är i bilen påverkas lev möjligheten av: Valt lev sätt (express, standart osv) sedan av rutten och inte allra minst trafiken.
GPS kan inte göra annat än visa var stället ligger och vilken väg är snabbast.

Hur ska man planera in 60 stop på en dag ?? (1 stop=1 kund)
Grejorna ligger inte o dräller 24 timmar på terminalen.

Det är ju därför man har olika lev erbjudanden : expess, expedited, standard osv.
Tex expess skall lev mellan 7-10 resten sen, du väljer det som passar dig.
Eller kollar på trackingen var paketet är och ringer ups för att ge en annan lev adress som passar dig bättre.

Har företaget i fråga verkligen sagt att de hatar förbättringar och förändringar.
Jag kan säga dig att hade dom inte lyssnat på sina kunder så hade dom fortfarande kört runt tomater i chicago ;)
Så kom inte här o snacka gojja bara för att ett av hundra paket inte stämmer.

Mvh föredetta förare.

Ps, Det kommer alltid att finnas kunder som är missnöjda på nåt, andra har legitima skäll och andra helt absurda krav.
Som kund bör du alltid titta på vilka leverans villkoren är för just vald tjänst, lev tid osv.
Givetvis har du också som kund skyldigheter att följa, förtulla rätt, skicka rätt saker och inte förbjudna osv.

Bara för att ett paket av hundra blir fel är mänskligt och tyvärr nog ömöjligt att undgå.
Jag kan också säga dig att DHL har precis lika många missar (insider info) ;)
Schenker vet inte alls vad serv till priv kunder är.
Och posten vet ju alla hur bra dem är :(

Redigerat av Unregistered592cec63, 28 augusti 2008 - 17:36.


#26

Postad 28 augusti 2008 - 17:27

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Visst, funkar det bra i många fall och jag snackade en del goja. Jag kan bara själv större transporter. Blev mer förbannad på packetloss attityd då alla problem tydligen var någon annans och UPS var den enda vägen. Sedan är det värt att påpeka att undanflykten att en privatperson BARA har att skicka paketet genom arbetets transportsystem är en lögn. Detta är inte tillåtet i många fall.

Redigerat av Unregistered5a1b49f6, 28 augusti 2008 - 17:30.


#27

Postad 28 augusti 2008 - 17:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Själv har jag som utgångspunkt noll och inget förtroende för något av de företag som levererar paket. Då pratar jag allt från de stora som DHL, UPS och Schenker till andra när man köpt tex en soffa, säng eller annat från större varuhus.

Vet inte hur många ggr jag fått både det ena och det andra lovat per telefon som i 100% av fallen (och dom är många genom åren) där det har nånsin blivit som utlovat av butiken, säljaren eller annan person i kedjan.

Exempel som den gången vi väntade på en bärbar dator som skulle levereras av DHL på en viss tidpunkt och man tog ledigt från jobbet för att vara hemma just då. Möttes då hemma av en lapp i brevlådan "vi ringde på men ingen svarade vid dörren och vi ringde så ni får boka ny tid" trots att dom varit där innan aviserad tid och dessutom hade mitt nummer, ingen hade ringt kan jag ju tilllägga.

Eller fallet då jag hade beställt ett nytt kylskåp där jag vis av tidigare erfarenheter var äckligt tydlig med den säljaren jag pratade sa att jag vägrar att förlora en hel dags arbetsinkomst för att sitta och vänta på min leverans. Men han sa att dom hade egna bilar och där jag skulle få kunna bestämma leverans inom 1-2 timmar när. Bestämde då en tid och var på jobbet när telefonen ringde och det var chaffisen som sotd utanför min dörr 2 timmar innan avtalad tid och sa att dom bara skulle dumpa kylskåpet på gatan om jag inte kom dit på en gång....

Dessa talande exempel har jag varit med om tjogtals ggr just där man verkligen försökt bända sig blå och förlora arbetsinkomst just för att vänta (ibland helt förgäves) hemma mellan vissa makalöst tilltagna klockslag. Kunde nog skriva en hel bok om såna tillfällen.

Så från min sida har jag av egenupplevd erfarenhet fått erfara att man som kund när man beställt hemkörning är totalt maktlös och som regel får så snällt anpassa sig lite mer än man borde kunna begära för att möta deras orimliga krav.

Och NEJ jag kan inte som privatperson tycka det är rimligt att behöva vara tillgänglig hemma mellan klockslag som överstiger inte bara nån enstaka timme utan allt som oftast en halv el tom hel arbetsdag. Då har man antingen för dålig logistik och planering eller så är man helt enkelt för bekväm från företagets sida. Några krav tycker jag man som kund bör ha.

Detta även om såna som Packetloss tycker som vanligt att vi som kunder alltid är gnälliga idioter som bara ska finna sig i allt och bli tvingade att starta företag där allt minsann funkar till 100%....

Att utgå ifrån att alla utom företagsfolk inte vet, kan eller har förstånd att förstå hur ett speditionsföretag fungerar eller hur deras anställda kan hantera sina ev. telefoner är bara fjantigt, trångsynt och bekvämt ur en debattsynpunkt.

Men visst finns det väl alltid "idiotkunder" som ställer orimliga krav men de egenupplevda fall bara lilla jag har själv varit med om och jag är inte ensam är långt ifrån nån form av orimlighet.

Redigerat av masse70, 28 augusti 2008 - 17:52.


#28

Postad 28 augusti 2008 - 17:34

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Ups är bara en av några alternativ och tyvärr får jag väl säga att missar begås ibland likaså får säkert en del kunder dåligt bemötande. Men det är inget som inte strävas attförbättras.

Huruvida man får skicka paket hos andra bolag kan jag inte uttala mig om.
Jag skickade aldrig nåt hos dom då, kanske kunde man få rabatt på själva tjänsten men aldrig om tullning o div.

#29

Postad 20 april 2015 - 18:51

bo_koo
  • bo_koo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Fy fan vad jag hatar UPS!!!! De sa att de skulle komma mellan 9 och 19, vilket ju låter jävlig oprecist. När jag ringde igen så sa de förmodligen mellan 13 och 15. Jaha, bra! När jag ringde igen klockan 17 för att mer eller mindre få bekräftelse på att de inte skulle komma idag så sa de "Jooooodå, vi har utkörning fram till klockan 19, så innan dess kommer vi". "Toppen! Kan jag lita på att de kommer innan klockan 19?". "Jadå, det kan du lita på!" Väntade då till klockan 19, för att de skulle väl inte säga det om det inte stämde. Så lågstående kan ju ett företag inte vara att de lovar något två gånger och sedan inte håller vad de lovar.... Jodå, så lågstående kunde de vara. Nu är klockan snart åtta och de har ju inte kommit. Fy fan för UPS!!!!!



#30

Postad 23 juli 2015 - 22:29

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

UPS blir de första fraktbolag som jag kommer gå in till polisen och göra en bedrägeri anmälan. 

 

Betalade för express 1-3 dagar. var utlovad få den 20e sedan blev de uppdaterad till 22 juli sedan 23 juli nu 24 juli beställde den 16 skickades den 17 juli skulle ha den som express senast den 20e nu är de snart den 24 och den har inte ens kommit ännu. 

 

Fan hade kunnat betalt mindre pengar och fått normal leveranstid blir ju fan lika snabbt. De tar betalt för express men levererar mitt paket som normal leveranstid på 8-14 dagar. DHL samma leverans från samma bolag tog bara 2 dagar. 

 

Trodde aldrig man behöver knalla in på en polisstation och göra en polis anmälan mot något fraktbolag men tydligen hade man fel. 



#31

Postad 27 juli 2015 - 14:17

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

UPS blir de första fraktbolag som jag kommer gå in till polisen och göra en bedrägeri anmälan. 
 
Betalade för express 1-3 dagar. var utlovad få den 20e sedan blev de uppdaterad till 22 juli sedan 23 juli nu 24 juli beställde den 16 skickades den 17 juli skulle ha den som express senast den 20e nu är de snart den 24 och den har inte ens kommit ännu.

Tolkar det som att att det är en butik som skickat en vara till dig ?
I så fall får du anmäla butiken, du har ingen affärsrelation till UPS i detta fall (du är inte deras kund), det
har butiken som sålde varan till dig.
Om de inte vill lyssna, kan du ju alltid gå till banken där du har ditt kreditkort, och kräva en del av pengarna tillbaka.

Redigerat av frollic, 27 juli 2015 - 15:15.


#32

Postad 27 juli 2015 - 14:33

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Jag misstänker att UPS har skrivit någonstans att dom inte alltid kan garantera att det kommer fram i utsatt tid pga av det ena och det andra, så jag undrar vad en polisanmälan kan göra? Av ren nyfikenhet alltså :)



#33

Postad 28 juli 2015 - 13:14

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Tolkar det som att att det är en butik som skickat en vara till dig ?
I så fall får du anmäla butiken, du har ingen affärsrelation till UPS i detta fall (du är inte deras kund), det
har butiken som sålde varan till dig.
Om de inte vill lyssna, kan du ju alltid gå till banken där du har ditt kreditkort, och kräva en del av pengarna tillbaka.

Klart jag har, men jag kan inte kräva någon ersättning de som säljer till mig får göra reklamationen. 

Men jag kan ändå som mottagare anmäla de för bedrägeri stöld, och skit de är helt enkelt kriminella åtalspunkter. 

 

Eftersom polisen har anmälningsplikt så kan polisen inte neka mig och göra en anmälan, och de är bara kul att UPS Sweden AB får ett papper från polisen där de står att de är polisanmälda, men ärendet kommer så klart läggas ner som allt annat.

 

 

Amazon har redan betalt tillbaka $118 och $89 på 2 ordar, men jag har ändå rätt anmäla UPS för beägeri då de tar betalt för varor och tjänster som de inte levererar ett paket kom igår 10e dagen de var 7 dagar försent de andra paketet är ser ut vara förlorad. 

 

Men man betalar Amazon express, Amazon har ju reklamationsrätten, och jag har samma rättigheter anmäla de bolaget för brott de begår, som om man skulle se en misshandel ute på stan så har jag samma rättighet och anmäla de också om man ser de. 


Redigerat av umj, 28 juli 2015 - 13:18.


#34

Postad 28 juli 2015 - 13:28

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

UPS blir de första fraktbolag som jag kommer gå in till polisen och göra en bedrägeri anmälan. 
 
Betalade för express 1-3 dagar. var utlovad få den 20e sedan blev de uppdaterad till 22 juli sedan 23 juli nu 24 juli beställde den 16 skickades den 17 juli skulle ha den som express senast den 20e nu är de snart den 24 och den har inte ens kommit ännu. 
 
Fan hade kunnat betalt mindre pengar och fått normal leveranstid blir ju fan lika snabbt. De tar betalt för express men levererar mitt paket som normal leveranstid på 8-14 dagar. DHL samma leverans från samma bolag tog bara 2 dagar. 
 
Trodde aldrig man behöver knalla in på en polisstation och göra en polis anmälan mot något fraktbolag men tydligen hade man fel.

Om du valt faktura som betalning kan du ju i ett sådant här fall hålla inne del av beloppet, i detta fall torde det väl vara rimligt att i alla fall hålla inne motsvarande prisskillnaden mellan expressfrakt och vanlig frakt. Se till att kommunicera detta med säljare och eventuellt det bolag som hanterar deras fakturor så det inte uppstår missförstånd.
Har du betalt med exempelvis kort är detta naturligtvis inte möjligt.

#35

Postad 28 juli 2015 - 15:57

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Klart jag har

Tja, jag kan ju skicka en faktura till dig också ;)
 

men jag kan inte kräva någon ersättning de som säljer till mig får göra reklamationen.

Exakt, so what's the point ?
 

Men jag kan ändå som mottagare anmäla de för bedrägeri stöld, och skit de är helt enkelt kriminella åtalspunkter.

Du kan göra vad du vill, men åter igen, det är Amazon du ska anmäla inte UPS.  
 

Eftersom polisen har anmälningsplikt så kan polisen inte neka mig och göra en anmälan,
och de är bara kul att UPS Sweden AB får ett papper från polisen där de står att de är
polisanmälda, men ärendet kommer så klart läggas ner som allt annat.

Ja, det låter ju onekligen som väl utnyttjade skattepengar ....  
 

men jag har ändå rätt anmäla UPS för beägeri då de tar betalt för varor och tjänster som
de inte levererar ett paket kom igår 10e dagen de var 7 dagar försent de andra paketet är ser ut
vara förlorad.

Åter igen, UPS har inte tagit pengarna av dig, det har Amazon gjort, gå på rätt företag, om du
ändå ska slösa bort folks tid.
 

Men man betalar Amazon express, Amazon har ju reklamationsrätten, och jag har samma rättigheter
anmäla de bolaget för brott de begår, som om man skulle se en misshandel ute på stan så har jag
samma rättighet och anmäla de också om man ser de.

Jo, fast just nu håller du på att anmäla bussbolaget i vars buss misshandeln skedde, inte de som
pucklar på någon stackare ;)

anm:
Rörande just misshandel, så har du nog snarare en skyldighet, än en rättighet, men vem är jag
att klyva hår ... :)

Redigerat av frollic, 28 juli 2015 - 15:59.


#36

Postad 08 december 2015 - 20:45

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Vad har du för erfarenhet av UPS, United Parcel Service of America?

(inte strömförsörjningen alltså...)

 

Idag skulle jag ha fått ett paket.

 

De skulle leverera till dörren mellan 09:00 och 19:00.

Det fick jag veta genom deras hemsida och fina mobil-app.

 

Det var bara att hålla sig hemma hela dagen...

 

Runt 15:00 får jag ett SMS om att föraren inte kommit in i hyreshuset.

Givetvis inte, det är ju låst.

I SMSet står att de vill ha portkoden.

Det finns inget kodlås så jag messar tillbaka om det.

 

Inget svar.

 

Jag har fått paket tidigare med bland andra DHL, Schenker. Det har gått mycket bra!

Även gamla Posten, numera PostNord har fixat det galant.

De har alltså ringt eller skickat SMS och jag har gått och låst upp porten.

 

Icke UPS. De vill visst att jag ska stå vid porten mellan 09:00 och 19:00...

 

 

På hemsidan och i appen uppdateras infon med att de försökt nå mig utan att lyckas.

 

Ingen har försökt nå mig. Så en liten lögn alltså...

 

Jag mailar kundtjänst. De skriver tillbaka (snabbt) att de behöver en portkod.

Jag skriver tillbaka och förklarar läget.

De svarar med att jag kan få paketet imorgon (imorgon!) om jag är hemma mellan 09:00 och 19:00, de kommer att ringa eftersom jag inte har portkod.

 

OK.

 

Varför kunde de inte ringa idag då?

 

18:52 kommer en ny uppdatering på sajten och i min app.

De ska ha försökt kontakta mig igen, skriver de.

Ytterligare en lögn alltså, vad är det företag egentligen? Rättare sagt, vad har de för personal?

 

Jag har inte missat vare sig samtal, SMS eller mail.

 

Jag mailar kundtjänst igen, denna gång får jag inget svar.

Jag ringer istället - de har stängt för dagen.

 

Så nu får jag hoppas att paketet kommer imorgon någon gång under dagen, och att de ringer innan, och inte bara åker iväg eftersom porten är låst.

 

Vad är det för vits med fina hemsidor och appar med spårningsmöjligheter när uppgifterna ändå inte stämmer?

 

... det som förvånar mig mest, eller det som jag verkligen är besviken på, är att de ljugit vid två olika tillfällen samma dag.


Redigerat av FEA, 08 december 2015 - 20:51.


#37

Postad 08 december 2015 - 20:48

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Hade ju varit lite mer lättläst om du delat in texten i stycken istället för en ändlös punktlista...

 

Men ja UPS suger salt getballe.


Redigerat av masse70, 08 december 2015 - 20:51.


#38

Postad 08 december 2015 - 20:50

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Hade ju varit lite mer lättläst om du delat in texten i stycken...

 

Men ja UPS suger salt getballe.

 

Det har jag juh...

 

Jag kan snygga till det ytterligare kanske :)



#39

Postad 08 december 2015 - 20:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det har jag juh...

 

Jag kan snygga till det ytterligare kanske :)

Nä ett stycke består av ett flertal meningar utan radbyte...


Nu ser det klart mer lättläst ut ;)



#40

Postad 08 december 2015 - 21:04

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0
Ja UPS är den sämsta skiten som finns, nu för tiden låter jag hellre bli att handla om företaget envisas med att skicka med UPS.

Det är mer regel än undantag att dom ljuger om att dom försökt nå dig.

#41

Postad 08 december 2015 - 21:09

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Ja UPS är den sämsta skiten som finns, nu för tiden låter jag hellre bli att handla om företaget envisas med att skicka med UPS.
Det är mer regel än undantag att dom ljuger om att dom försökt nå dig.


Detta gäller även DHL kan jag meddela, helt hopplösa.

#42

Postad 08 december 2015 - 21:21

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Just det!

 

Jag glömde ju det allra roligaste (eller ja...)

 

Jag fick en uppdatering till på sajten och i appen.

De menar att de inte kunnat leverera paketet eftersom jag angivit en felaktig adress!

Det är ju lustigt att de tydligen varit och ryckt i den låsta dörren på en adress som inte finns...

 

På sajten skriver de också att jag ska ange korrekt adress genom att klicka på knappen "Korrigera min adress".

... det är bara det att det inte finns någon sådan knapp...!

 

Jag  får ställa mig på balkongen mellan 09:00 och 19:00 för att kolla när UPS-bilen kommer för att kunna springa ner till porten, låsa upp den och vinka till mig bilen...

 


P.S. Först trodde jag att jag kanske hade angivit fel adress (för ett så stort, seriöst företag kan ju inte ha fel), men den stämde förstås, liksom mailadressen och telefonnumret.


Redigerat av FEA, 08 december 2015 - 21:31.


#43

Postad 09 december 2015 - 05:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Ring deras kundtjänst och be att få prata med någon ansvarig och gör en anmälan av ditt missnöje och avkräv en förklaring på allt.

#44

Postad 09 december 2015 - 07:24

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Inte för att det kanske hjälper, men ett tips är att få leveranser till arbetsplatsen,
om det funkar med jobbet/arbetsgivaren.

De stora bolagen brukar låta en ändra leveransadressen utan att gnälla.

Redigerat av frollic, 09 december 2015 - 07:25.


#45

Postad 09 december 2015 - 08:00

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Skriv gärna när ni flyttar inlägg, kära moderatorer, jag höll inte på att hitta min :)

 

--------------------------

 

Nu på morgonen har infot på sajten ändrats igen,

 

 

De skriver att jag har begärt en leveransändring - vilket jag inte gjort.

 

 

Leverans ska ske idag.

 

 

Jag har även fått ett mail.

 

Där står det att en leveransändring är begärd till imorgon!

 

Hur ska de ha det?

 

Nu ringer jag, de öppnar 08:00



#46

Postad 09 december 2015 - 08:16

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Kundtjänst svarade i telefon snabbt i alla fall och jag fick tala med en trevlig, tillmötesgående person. Alltid ett plus i kanten :)

 

Anledningen till att jag fick ett SMS om att föraren inte kom in genom dörren var att deras komm-system bara är internt, SMSet hade jag fått från UPS.

Föraren kan inte skicka ett SMS till kunden direkt om att öppna dörren om man inte begärt den tjänsten i förväg (!)

 

Jag tipsade om att konkurrenterna klara det fint och hon skulle föra det önskemålet vidare.

Jag är ju inte ensam om att bo i ett hyreshus som har låsta portar utan portkod.

 

Hon lovade att leveransen skulle komma idag, varför jag fått ett mail med andra uppgifter förstod hon inte.

 

... hmmm ... vi får väl se...



#47

Postad 09 december 2015 - 08:30

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Ja UPS är den sämsta skiten som finns, nu för tiden låter jag hellre bli att handla om företaget envisas med att skicka med UPS.

Det är mer regel än undantag att dom ljuger om att dom försökt nå dig.

 

Jag väljer företag efter deras tjänster, i detta fall bra pris på en filmbox, jag som kund kan inte välja vilket fraktsätt företaget väljer. Tyvärr.


Inte för att det kanske hjälper, men ett tips är att få leveranser till arbetsplatsen,
om det funkar med jobbet/arbetsgivaren.

De stora bolagen brukar låta en ändra leveransadressen utan att gnälla.

 

UPS har också den tjänsten, men det passar inte mig för tillfället, annars hade jag valt det sättet.



#48

Postad 09 december 2015 - 08:34

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Skriv gärna när ni flyttar inlägg, kära moderatorer, jag höll inte på att hitta min :)

 

--------------------------


 

 

 ... och NU såg jag det privata meddelandet :blush:



#49

Postad 09 december 2015 - 16:44

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Paketet har kommit. Yay.

 

(halventusiastiskt yay...)

 

Givetvis måste jag skicka med en skärmdump, stackars paket, den har varit med om en del.

 

Törs jag öppna det?

 

UPSlev20151209.jpg

 

Adressen har hela tiden varit korrekt på UPS hemsida, men nu står det plötsligt VÄLLINGBY (UPS kan inte stava) istället för HÄSSELBY där jag bor, och postnumret är ändrat till 16260 från det korrekta 16560... kommer paketet fram minsann. Skumt.

 

Ja ja... nu ska jag slita upp kartongen!



#50

Postad 13 december 2015 - 11:19

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Får UPS på jobbet varje dag. Alltid lika stressade och smågriniga. Frågade en gång varför dom har så bråttom (ska ta sig före alla andra i kön och måste få lossa sin last med en gång osv) och hon som körde då sa att dom har 4 minuter på sig att bli av med paketet innan dom ska vara iväg. Det är ju rätt svårt på  stora företag som där jag jobbar och vi tar emot lastbilar och andra budbilar hela tiden..

Men det kanske förklarar varför dom hittar på att dom försökt få tag i personen fast man inte fått något samtal osv. Riktigt dåligt är det ändå, för andra företag som DHL osv har inga bekymmer enligt min erfarenhet med detta :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.