Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Chromecast (gen 1)

1018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Chromecast (Mediaspelare) 7 7,98 (227) 79:-

#1

Postad 04 augusti 2013 - 23:34

LanceUppercut
  • LanceUppercut
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
https://www.google.c...ces/chromecast/

För någon vecka sedan släpptes Google Chromecast på den amerikanska marknaden. Enligt vad som rapporterats verkar den ha sålt väldigt bra, vilket delvis har att göra med att den är billig och att de dessutom har kört en kampanj där de som köper en Chromecast får tre månaders Netflix-abbonemang på köpet.

Recensioner som skrivits är relativt positiva, men potentialen i produkten är större än vad man får i dagsläget pga att inte så många appar har stöd för Cast-funktionaliteten. Länkar till några recensioner:

http://www.engadget....omecast-review/
http://arstechnica.c...les-chromecast/

Jag tycker det verkar vara en klart intressant produkt/teknik, främst pga:
  • Plattformsoberoende, appar kan tas fram för olika OS som alla fungerar med chromecast.
  • Streamning startas från telefon/surfplatta, men sedan går nätverkstrafiken direkt till Chromecast, vilket gör att telefonen/plattan kan användas till annat eller sättas i standby.
  • Billig: 35$
  • Cast-funktionaliteten kan även byggas in i andra produkter, tex kommer Google TV få stöd för detta vid kommande uppdateringar.
Frågetecknet är väl när/om den släpps här och de svenska apparna (SVT play etc) får stöd för Chromecast. Någon som vågar sig på en gissning?

Jag vet att det redan går att köpa importerat, men för att det ska bli en riktigt bra produkt krävs att även de svenska apparna ska ha stöd och detta kommer knappast hända innan den släppts här och användarbasen blivit tillräcklig.

#2

Postad 07 augusti 2013 - 09:54

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Swedroid har denna på sin redaktion har skrivit lite om den på deras sida. Tror att de kommer med en recension lite längre fram när de har testat färdigt den. För den som vill läsa klicka på länken står även en del info i kommentararena. http://www.swedroid....gle-chromecast/

#3

Postad 07 augusti 2013 - 10:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Blir en sån sen när stödet blivit bättre. I dagsläget är den inte speciellt kul tycker jag.

#4

Postad 07 augusti 2013 - 10:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Plex jobbar för stöd för den och bubbleupn skall visst funka på den nu http://www.youtube.c...h?v=neLkKbfl42E

#5

Postad 11 augusti 2013 - 09:28

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag kommer absolut att köpa en bara Amazon får in fler eller priset på eBay sjunker, tycker den såg otroligt intressant ut. Lättanvänd och utan bullshit. Man kan inte få allt men det är en bra bit på väg.

#6

Postad 15 augusti 2013 - 22:11

Mackan2
  • Mackan2
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Hur gör ni som köper från Amazon? De verkar inte intresserade av att skicka Chromecasts till sverige.

Får följande meddelande när jag väljer min svenska adress:



Important Message

Google Chromecast HDMI Streaming Media Player cannot be shipped to the selected address.



#7

Postad 26 augusti 2013 - 21:33

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
http://www.swedroid....chromecast-app/
Verkar som att Google börjar visa lite Applefasoner.

#8

Postad 30 augusti 2013 - 11:36

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Det där var ju dock inte helt sant även om det just för tillfället är så att det inte fungerar med att streama lokalt material.

http://www.swedroid....for-chromecast/

Chromecast verkar för övrigt dyka upp här i Sverige om 2-3 veckor. Bazula verkar få in den på lager igen om kanske längre än så. Dock ca 100:- billigare där p g a/tack vare gråimport. Men jag gissar att samtliga priser kommer sjunka med 50-100:- när den börjar trilla in på diverse lager här i Sverige.

Redigerat av BrittBastard, 30 augusti 2013 - 11:38.


#9

Postad 30 augusti 2013 - 22:46

LanceUppercut
  • LanceUppercut
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Trevligt att den verkar vara på ingång. Nu är väl inte priserna spikade ännu, men detta måste väl vara en av tidernas värsta påslag i pris från USA till Sverige.

USA: 35$ med tre månaders Netflix på köpet (visserligen tidsbegränsat)
Sverige: 599kr!

Jag undrar om de inte skjuter sig själva i foten med såpass hög prissättning. För de som är intresserade är ju inte 599 något som avskräcker, men för övriga kanske det känns lite mycket. Det är viktigt att få en kritisk användarmassa så att utvecklarna ser någon mening att lägga till stöd för Chromecast i apparna. I den prisklassen hamnar den ovanför impulsköpsklassen.

Jag har ändå förhoppningar om att detta ska bli något bra, så hoppas de sänker priset, många köper och vi får ett bra stöd från diverse mediatjänster.

#10

Postad 04 september 2013 - 13:30

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 2
Jaha, då har jag installerat min och tyvärr upptäckt att den är hårdkodad att använda Googles DNS-servrar och det gör att unblock-us inte fungerar. Jag är alltså låst till det svenska Netflix-utbudet.

Min Cisco-router stödjer tyvärr inte iptables så jag kan inte styra om DNS-anropen. :angry:

Bra att veta för den som tänkte skaffa en för att köra Netflix.

#11

Postad 05 september 2013 - 09:33

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Trevligt att den verkar vara på ingång. Nu är väl inte priserna spikade ännu, men detta måste väl vara en av tidernas värsta påslag i pris från USA till Sverige.

USA: 35$ med tre månaders Netflix på köpet (visserligen tidsbegränsat)
Sverige: 599kr!

Jag undrar om de inte skjuter sig själva i foten med såpass hög prissättning. För de som är intresserade är ju inte 599 något som avskräcker, men för övriga kanske det känns lite mycket. Det är viktigt att få en kritisk användarmassa så att utvecklarna ser någon mening att lägga till stöd för Chromecast i apparna. I den prisklassen hamnar den ovanför impulsköpsklassen.

Jag har ändå förhoppningar om att detta ska bli något bra, så hoppas de sänker priset, många köper och vi får ett bra stöd från diverse mediatjänster.


Du glömmer att den här produkten inte är lanserad utanför USA. Det betyder att de som säljer den här i Sverige sannolikt importerar den i mycket små kvantiteter från amerikanska ÅF eftersom de knappast får köpa på vanligt sätt via distribution. De måste därför betala frakt för låga volymer plus de amerikanska säljarnas påslag.

#12

Postad 05 september 2013 - 18:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Men vad jag förstod det så skulle det vara europeiska varianten som skulle kosta 599 hos bla. cdon..

#13

Postad 06 september 2013 - 09:57

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Men vad jag förstod det så skulle det vara europeiska varianten som skulle kosta 599 hos bla. cdon..


Det tvivlar jag på. Har inte hört något om europeisk lansering men jag kan förstås ha fel. Att ingen svensk butik har den tror jag helt enkelt beror på att den är slutsåld. Butiker i USA anger nu oktober som leveransdatum.

Jag har upptäckt några intressanta saker:
  • Den kopplar inte upp sig på WiFi-kanaler högre än 11 (USA-standard). Kan förstås komma att ändras på ev. EU-version.
  • Den måste vara ansluten till samma accesspunkt/router som den enhet (t ex telefon) man castar från. Annars ser de inte varandra. Jag har en accesspunkt på varje plan i mitt hus (samma SSID men olika kanaler) och en enhet ansluten till den andra accesspunkten ser inte Chromecasten.
  • Man kan inte "casta" från en dator ansluten med kabel. Det måste vara WiFi.
Det verkar alltså som om Chromecasten inte fungerar fullt ut som en riktig nätverksenhet. Den kan uppenbarligen hämta innehåll från Internet via switchar och routrar annars skulle det ju inte fungera, men kommunikationen med den styrande enheten är WiFi-only.

#14

Postad 17 september 2013 - 09:27

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Det tvivlar jag på. Har inte hört något om europeisk lansering men jag kan förstås ha fel. Att ingen svensk butik har den tror jag helt enkelt beror på att den är slutsåld. Butiker i USA anger nu oktober som leveransdatum.

Jag har upptäckt några intressanta saker:

  • Den kopplar inte upp sig på WiFi-kanaler högre än 11 (USA-standard). Kan förstås komma att ändras på ev. EU-version.
  • Den måste vara ansluten till samma accesspunkt/router som den enhet (t ex telefon) man castar från. Annars ser de inte varandra. Jag har en accesspunkt på varje plan i mitt hus (samma SSID men olika kanaler) och en enhet ansluten till den andra accesspunkten ser inte Chromecasten.
  • Man kan inte "casta" från en dator ansluten med kabel. Det måste vara WiFi.
Det verkar alltså som om Chromecasten inte fungerar fullt ut som en riktig nätverksenhet. Den kan uppenbarligen hämta innehåll från Internet via switchar och routrar annars skulle det ju inte fungera, men kommunikationen med den styrande enheten är WiFi-only.


3. Jag castar från trådbunden dator via samma router som Chromecasten är kopplad till, inga problem alls

#15

Postad 17 september 2013 - 10:41

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag upptäckte igår att det plötsligt började funka, utan synbarlig anledning, så tack för rättelsen!

Det gäller både 2 och 3.

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 17 september 2013 - 10:42.


#16

Postad 20 september 2013 - 14:24

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Någon som vet om det funkar bra med en chromecast till en yamaha rx-v671 recevier för uppspelning av spotify? och kunna koppla den antigen i tvn eller rakt in i receivern?

#17

Postad 20 september 2013 - 16:07

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Chromecast funkar bra att ansluta till en receiver. Jag har min inpluggad i en Marantz AV7005 och det funkar kanon.
Förmodar att du ska casta Spotify från en flik i Chrome?

#18

Postad 30 september 2013 - 11:33

Unregistered6c80ca2c
  • Unregistered6c80ca2c
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Nån som köra Viaplay.se och kan casta bilden? Jag får bild men den rullar inte s.a.s. Kan det vara en begränsning hos Viaplay och att de låser funktionen?

#19

Postad 01 oktober 2013 - 09:47

gatsmart
  • gatsmart
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag fick min Chromecast igår och vill använda den i Google Chrome via iPhone / iPad, problemet är att den nödvändiga appen för att få detta att fungera endast finns i den amerikanska App store.

Vet någon om det finns något sätt att komma runt detta? Kan jag casta från ipads Chrome på annat sätt?
När kommer chromecast-appen till svenska App store?

Tack på förhand!

#20

Postad 06 oktober 2013 - 11:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Skapa ett amerikansk iTunes konto och ladda ner den bara...

#21

Postad 09 oktober 2013 - 05:49

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
amazone säljer dem över hela värden nu för endast $35 dollar och ingen frakt kostnader och ingen moms.

Köp din enhet här

http://www.amazon.co...ords=chromecast

#22

Postad 09 oktober 2013 - 09:27

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
nope!!

Important Message

Google Chromecast HDMI Streaming Media Player cannot be shipped to the selected address.

#23

Postad 11 oktober 2013 - 15:20

Wide
  • Wide
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Jag letar oxå efter appen til min android!, var hittar man den? :)

#24

Postad 11 oktober 2013 - 15:33

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Den finns här men går inte att installera i ditt land?
Efter lite googlande hittade jag en guide, inte provat själv dock

Redigerat av Benkke, 11 oktober 2013 - 15:48.


#25

Postad 11 oktober 2013 - 18:37

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Som sagt det är bara att sidoladda appen (sök efter "sideload chromecast").

Nu har ju även Hulu+ Chromecast-stöd så vi är uppe i 4 appar - Netflix, Youtube, Hulu+ och Google Play Music.

#26

Postad 12 oktober 2013 - 09:43

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Finns det i nuläget stöd för spegling av tex mobiltelefoner, surfplatta eller pc til tv? Idag kör jag ipad till apple tv. Men jag önskar kunna spegla mina androidenheter till tvn också.

Fungerar speglingen enbart via chromewebläsaren?

/Magnus

#27

Postad 12 oktober 2013 - 10:59

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Ja, enbart Chrome i Windows eller MacOS. Inte telefoner eller plattor.

#28

Postad 12 oktober 2013 - 11:15

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Ja isåfall föll ju chromecasten för mig. Kommer funktionen komma framöver, så att man kan spegla telefon etc?

#29

Postad 12 oktober 2013 - 11:22

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Det tror iaf jag.
SDK:t är ju inte släppt ännu, när det kommer tror jag att dammluckorna öppnas.

#30

Postad 12 oktober 2013 - 12:43

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0
Skall funka med android telefoner och plattor. om jag fattar det rätt.
finns på många ställen nu, skall fixa och prova.
Använd dina befintliga enheter – på enklast möjliga sätt

Chromecast fungerar med dina befintliga enheter inklusive Android-plattor* och Android-telefoner*, Chrome för Mac* och Chrome för Windows*. När du hittat vad du vill titta eller lyssna på kan du styra allt via din befintliga enhet inklusive ljudvolymen. Glöm krångliga grafiska gränssnitt och mängder med fjärrkontroller. Har du en smart enhet hemma redan har du alltd du behöver.
Anslut och börja njutPostad bild

Med Chromecast är installationen så enkel att alla klarar av det. Anslut din nya Google Chromecast till din TV, ansluta till ett befintligt trådlöst nätverk (WiFi) och sen är du redo att börja skicka filmer, TV och musik från din smartphone, surfplatta eller dator till TV:n.


Kompabilitet: Google Chromecast kan användas ihop med WiFi-kompatibla telefoner och surfplattor med Android 2.3 eller senare, Chrome för Mac och Windows-datorer samt Chromebook Pixel.
* För att komma igång med din nya Chromecast och Chrome via Mac/PC vänligen följ instruktionerna här: https://cast.google....hromecast/setup (länken öppnas i ett nytt fönster)
För att använda din Google Chromecast på en Android-enhet behöver man installera en app från Google Play för Android-enheter. I dagsläget är denna app ej tillgängliga för nedladdning utanför USA.
Android-ägare kan följa instruktionerna i den efterföljande länken (instruktionerna är på engelsk): How to Setup Chromecast Outside of the U.S (öppnas i ett nytt fönster)

#31

Postad 12 oktober 2013 - 14:11

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Det är den länken jag googlade och har nu laddat ner appen, och själva appen fungerar iaf. Dock har jag ännu ingen sticka och kan säga om det fungerar
Filen är 2 månader gammal så man undrar hur det är med uppdateringar

Redigerat av Benkke, 12 oktober 2013 - 14:15.


#32

Postad 13 oktober 2013 - 14:01

Humanimal
  • Humanimal
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag skaffade Chromecast igår och laddade då ned den äldre apk-filen. Installerade och sedan uppdaterade Chromecast sig själv efter att ha fått kontakt med nätet. Funkar ypperligt och som någon skrev tidigare kommer det trolige flöda med appar till den när väl SDK-paketet släpps.

#33

Postad 15 oktober 2013 - 19:44

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Min CC fungerar inte alls bra med mina androider. Strul med Netflix-appen på både Sonys tablet och en Nexus-sjua (äldre modellen). Det toklång tid för appen att ladda och sedan fladdrar cast-ikonen fram och tillbaks hela tiden. Ibland finns den, oftast inte. Det händer även att appen crashar och slutar svara.

Någon som har nåt tips innan Netonnet får tillbaks den?

/r

#34

Postad 15 oktober 2013 - 20:07

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag har bara testat Netflix ett par gånger men den fungerade som vanligt.

Den där https://cast.google....hromecast/setup ska man inte vara nervös lagt för att utföra. Tre felmeddelanden att setup avslutats men setup fortsatte ändå

#35

Postad 27 oktober 2013 - 17:57

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
En liten utvärdering så här långt

Chrome fungerar till 100% och ger hyfsad bild, Hulu ger ungefär samma bild som Netflix med Silverlight

Youtubeappen klockren på allt

Netflixappen spöar bilden på PS3. Problem att ändra ljud och text om det skulle behövas
Amerikanska går ej att spela upp, bläddringen fungerar

Huluplus samma, säger fel Geozon när filmen ska börja, prövat med Tunlr och Hola

#36

Postad 27 oktober 2013 - 18:22

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Chromecasten har Googles DNS-servrar hårdkodade i sig. Det gör att man måste ställa in sin router att dirigera om alla DNS-anrop från Chromecastens ip-adress till unblock-US DNS-servrar (eller vilken DNS-spoofing man nu använder).
Annars blir det bara svenska Netflix.

Detta kräver att man har en router som stödjer detta, t ex en som kör DD-WRT.

http://adminsway.blo...ocking.html?m=1

#37

Postad 29 oktober 2013 - 11:16

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

  • 952 inlägg
  • 0

Chromecasten har Googles DNS-servrar hårdkodade i sig. Det gör att man måste ställa in sin router att dirigera om alla DNS-anrop från Chromecastens ip-adress till unblock-US DNS-servrar (eller vilken DNS-spoofing man nu använder).
Annars blir det bara svenska Netflix.

Detta kräver att man har en router som stödjer detta, t ex en som kör DD-WRT.

http://adminsway.blo...ocking.html?m=1


Mer info i ämnet.
http://help.unotelly...s-dd-wrt-router-

UnoTelly kan för övrigt rekomenderas varmt. Hur enkelt som helst att växla mellan svensk, US, UK netflix. (etc)
För mig är det en showstopper för Chromecast, fortsätter med PS3 för Netflix i väntan på bättre alternativ.

#38

Postad 29 oktober 2013 - 12:44

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
När kan det tänkas att denna "ersätter" apple tv/samsung allshare? Så fort det går att casta från alla enheter finns ju inte marknaden kvar för typ apple tv??

#39

Postad 29 oktober 2013 - 18:01

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Såg att appen chromecast fanns på googleplay. Innebär det att man nu kan spegla sin android/ios till tvn? Om det går, gör man det via appen eller i chromewebläsaren?

/Magnus

#40

Postad 29 oktober 2013 - 18:06

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Chrome från datorn, inte android
Netflix, huluplus och Youtube-apparna är det som fungerar i dag
Edit och musikappen google-play med innehåll köpt från google

Redigerat av Benkke, 29 oktober 2013 - 18:10.


#41

Postad 29 oktober 2013 - 18:28

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Ok, synd. Trodde det hade släppt nu. Inväntar med köp tiils man kan spegla allt.

#42

Postad 29 oktober 2013 - 18:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Den verkar att släppas i europa nu då appen finns att ladda ner
Tålamod kan vara bra då stödet för de flesta appar saknas ännu

#43

Postad 29 oktober 2013 - 21:27

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Hur fungerar det att streama från chrome på pc till cc? Klarar den hd utan lagg?

#44

Postad 29 oktober 2013 - 21:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Den ligger cirka en sekund efter när jag streamar Hulu
Spela på tvn och styra med plattan blir då ingen hit

#45

Postad 29 oktober 2013 - 21:35

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Den säljs ju inte på så många svenska ställen ännu. De kanske väntar på att den ska bli "klar"? Vet inte om det är nån mening på att betala ca 600 kr för en produkt som i mitt tyckte inte ännu har något att tillföra...

När man kan spegla alla devices, ja då blir det en annan sak. Får köra vidare på atv ett tag till.

#46

Postad 29 oktober 2013 - 21:37

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Med HD och lagg menar du ryckig bild så fungerar det klockrent. Bilden är bättre än på PS3

#47

Postad 29 oktober 2013 - 21:38

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Man kan inte köra med chromewebläsaren på en ipad och casta? Enbart på pc än sålånge?

#48

Postad 29 oktober 2013 - 21:39

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag har ingen padda men om inte android fungerar...

#49

Postad 29 oktober 2013 - 21:45

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Kollade nyss chrome på ipaden, hittade inget som hade med cc att göra. Men vad använder cc till i nuläget i sverige? Känns faktiskt tråkigare än en atv, och det är ju en inlåst äppelprodukt.

Hmm, kanske köper en ändå, har ju öppet köp i några veckor. Skulle vara skönt att slippa koppla in den långa hdmi sladden hela tiden.

#50

Postad 29 oktober 2013 - 22:00

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Den säljs ju inte på så många svenska ställen ännu. De kanske väntar på att den ska bli "klar"? Vet inte om det är nån mening på att betala ca 600 kr för en produkt som i mitt tyckte inte ännu har något att tillföra...

När man kan spegla alla devices, ja då blir det en annan sak. Får köra vidare på atv ett tag till.


Vadå klar?

Google har aldrig påstått att man ska kunna casta "allt". Den gör exakt det som står på kartongen och den gör det med bravur. Att kunna sitta med telefonen och välja innehåll från t ex Netflix i HD och Dolby Digital+ och skicka det direkt till hemmabion, för några hundralappar i investering, är inget annat än briljant.

Om detta inte duger för dig, köp något annat i stället för att göra inlägg här som gnäller över att CC saknar funktioner som aldrig förespeglats. Det tillför absolut ingenting.

CC är avsedd att strömma innehåll från betaltjänster, inte piratkopierat material lagrat lokalt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.