Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Popcorn Hour A-300, nytt från Syabas

160 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Popcorn Hour A-300 (Mediaspelare) 3 6,43 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 09 november 2011 - 00:29

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Kan inte svara på det. Kanske? Den har så du kan sätta "Auto" på video output mode i alla fall, där man annars kan sätta 720p, 1080i, 1080p etc.

Jag är rädd för att "Auto" bara är en
"jag popcorn, väljer vad din tv kan visa"
inställning
Men du har väl en fil av varje att prova med ?

#52

Postad 09 november 2011 - 07:57

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hann inte testa igår, ska kolla när jag kommer hem. Hinner du före får du gärna meddela resultatet. :-)

#53

Postad 09 november 2011 - 19:34

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Jag fått hem min nu och det är ju en trevlig liten låda

Har bara hunnit kolla lite på den och tittat på lite film för att se om bilden var bra

- Den var bra :)

Långt mycket bättre än allt annat jag testat när det gäller mediaspelare

Jag skall installera en intern HDD så fort jag tömt en jag har liggande
Det verkar som att man måste ha en intern HDD för att installera NMT Applications ?

En sak fattar jag inte
USB 3 är en specialare och det står PC ovanför och det är speciell kabel som har fel hane i änden för att koppla in i en extern HDD
Sedan kallas vissa slav och varför är det så ?

Jag skall pilla vidare så får vi se vad jag kan komma på själv, annars hoppas jag att de som har erfarenheter av Popcorn finns även i denna tråden

Det fanns ingen manual med i lådan och jag hittar ingen på deras hemsida heller
så det är inte konstigt om man är lite vilsen nu i början ;)

Redigerat av MalcomX, 09 november 2011 - 19:35.


#54

Postad 09 november 2011 - 23:10

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Kan ju säga er att vara försiktiga

Aset raderade en hel HDD med film som låg bakom en NAS när den skulle skanna

Har aldrig varit med om något liknande !!!

Det gick till så här

Jag satt och lade till Diskarna både som smb och nfs och skulle sedan ta bort en av dessa
Då var där en papperskort och jag tog för givet att man då tog bort själva kopplingen till disken
men istället så raderades hela disken

Helt vansinnigt :angry:

Men så går det, när det inte finns någon som helst dokumentation och man gör saker
som man brukar.

Redigerat av MalcomX, 10 november 2011 - 03:04.


#55

Postad 10 november 2011 - 09:46

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Ingen som vill vara med här :(

Nu har jag i alla fall testat av den ordentligt

Bild : Helt perfekt med alla inställningar man kan önska från en så här billig pryl
Det går till skillnad från vissa andra spelare att helt styra så att man får ut native från filmen och även om det måste göras manuellt, så är det enkelt och det fungerar.
Men för de flesta så är det bättre att sätta den i läget "auto"

Ljud : Inga problem att spela DTS HD MA och alla andra filmljuds format
Men den som får för sig att spela upp sina musikfiler får nog hitta en lösning för detta, då den skickar ut multikanal
även om det är stereo. Min receiver får problem och vill så klart spela i multikanal om jag inte manuellt ställer om.
Så skall det så klart inte vara

Inställningar : Det mesta finns att finna, men jag saknar ljudinställningar som den ovan och lite annat smått

Katalogisering : Omständigt att behöva välja vilken disk man skall hämta från istället för att man väljer video och får upp allt i samma Vy. Nu får man bläddra från disk till disk och det känns inte 2011
Man får lägga in mycket manuellt och den är lika bra/dålig som boxee på att hitta rätt filmer
Ännu jobbigare är det att man måste skifta mellan lokala diskar och nätverk.
Bäst är att antingen ha allt på nätverk eller allt lokalt. Har man allt lokalt, är det inga problem att ansluta till boxen och få tillgång till allt material i övriga huset. Jag kommer nog att göra så.

DVD : Den har stora problem med DVD ISO. stoppar efter ett par minuter och menyerna funkar inte alls

När man väl fått kontroll på lite småbuggar, så är detta helt klart den bästa lådan för att spela upp Film

Redigerat av MalcomX, 10 november 2011 - 09:55.


#56

Postad 10 november 2011 - 10:03

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att pensionera min A-100 nu.

Hur funkar BD-supporten? Enligt reklamen skall den spela BD-ISO. Går det bra med BDMV-foldrar också? Är det lite-varianten eller klarar den av menyer och java och annat krångel också?

#57

Postad 10 november 2011 - 10:53

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0

Jag är sugen på att pensionera min A-100 nu.

Hur funkar BD-supporten? Enligt reklamen skall den spela BD-ISO. Går det bra med BDMV-foldrar också? Är det lite-varianten eller klarar den av menyer och java och annat krångel också?

Undrar jag också!

Och det där med DVD-ISO låter inget vidare. Alla barnens filmer ligger som DVD-ISO på servern och de måste funka med menyer osv.

#58

Postad 10 november 2011 - 12:41

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Känns ju rätt oseriöst av Syabas/Popcorn Hour att inte lägga med någon form av manual, och att det inte heller finns någon på deras hemsida :wacko: Någon som vet om det är "äkta" Gigabit Ethernet?? enligt _Knegen 's bild på kartongen så verkar det ju bara vara "Ethernet 10/100Mbps"

#59

Postad 10 november 2011 - 16:45

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
David
Det är lite skumt med Ethernet, då det inte finns någon inställning för detta annat än10/100Mbps eller auto
Ställer man den på auto så blir det mycket sämre

Men jag skall vara lite mer positiv när det gäller katalogisering av filmerna
Det är väl bara denna och boxee som kan göra det automatiskt och som hämtar ner info
Men denna hämtar ner även fanart och om man "taggat" sina filmer dåligt och får göra det manuellt
så behöver man bara göra det en gång. Infon sparas med filmen i dess mapp
Boxee fick man göra detta varje gång man gjorde en ny skanning

#60

Postad 10 november 2011 - 17:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Är skeptisk till att den svaga processorn orkar skyffla data i 1Gbit ändå. Samma gamla visa som med C-200 mao.

#61

Postad 10 november 2011 - 17:43

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Man måste ha HDD som klarar det och sedan är usb diskar ännu en svag länk
Men det är som med kabel. En Cat6 är bättre än en Cat5 oavsett om man kör 100 eller 1000

#62

Postad 10 november 2011 - 22:01

DTL
  • DTL
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Nu har jag också skaffat mig en A-300. Den klarar att spela filmer i rätt hastighet (till skillnad från min Xtreamer MK1), men om man spelar en film med idx- och subfiler så stannar uppspelningen precis innan någon undertext ska visas och efter det kan den inte längre spela något överhuvudtaget. Man blir tvungen att starta om den helt. Tycker att det känns som en ganska grundläggande funktionalitet som borde fungera i mjukvaran den levererades med. Hoppas en lösning kommer i framtida uppdatering.

Den känns relativt snabb att bläddra mellan i olika menyer.

Omständigt att man behöver lägga upp utdelningar i förväg istället för att bara bläddra efter servrar och utdelningar. Men det kanske är jag som gör något fel.

"Auto"-läget i skärmformat och "Frame Sync" i NTSC / PAL / 24p fungerar bra på de filmfilerna jag provat (720p23.976 och 1080p23.976).

När texten fungerade (SRT) så fick man ställa om synkroniseringen, för mig verkade -3.5 bli bra. Detta är något som jag aldrig behövt på Xtreamer. I Xtreamer har man möjligheten att ställa in typsnitt, storlek och position på undertexterna, vilket verkar saknas på A-300.

Fixar de till alla "småfel" så kommer denna apparat bli riktigt bra.

Redigerat av DTL, 10 november 2011 - 22:17.


#63

Postad 10 november 2011 - 23:36

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
DTL

Var tvungen att testa med IDX och SUB och det stämmer
Hände samma sak för mig

Du kan bläddra i bland dina servrar om du väljer filläget och ser då bara mappar
Men varje film måste ligga i en mapp

Det är inget fel på synk audio/text
Det måste vara fel på din text
Jag har spelat flera filmer utan detta problem och du skall nog testa några filmer där du verkligen vet att texten är ok

Jag efterlyser också att kunna ställa in storlek och position och har skrivit det på deras forum

Jag skrev om idx buggen här
http://www.networked...d.php?tid=56328

Fyll gärna på och sedan är där en hel forumdel som behandlar olika buggar
Skriv gärna in allt ni har i dessa trådarna och fyll gärna på vad andra har skrivit
Jag skrev om lite andra buggar direkt till Syabas http://www.popcornho...n=aboutus&news=
Regga er på båda dessa sidor och skriv som tusan :)

Redigerat av MalcomX, 10 november 2011 - 23:43.


#64

Postad 11 november 2011 - 08:18

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Fick hem min igår.
Hann bara testa som hastigast. Verkar rätt buggig dock.
Jag har all media på en nas.

Den hängde sig rätt många gånger och jag fick dra sladden.
Spola verkar den inte vilja gör utan att låsa sig.
Undertexter (Olika format som funkar i Tvix6500) visar den inte alls.
NMJ fick jag oftast felmeddelande.
"Glömde" mina utdelningar och jag bläddra mig fram!

Går det använda typ Tvixie till filminfo?
Vilken inställning isf på tvixie?

#65

Postad 11 november 2011 - 11:52

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Fick också min igår. Man måste nästan direkt uppgradera firmware, annars är den nästan obruklig.

Dock får jag inte alls utdelningen till att funka ifrån min Win7. Box jäv-eln frågar hela tiden efter användarnamn samt lösenord. Även om jag knappar in rätt kommer detta meddelande upp. Det funkar med Boxee, men Syabas verkar totalt retarderade på att få nätverksmöget till att funka bra.

Fick hem min igår.
Hann bara testa som hastigast. Verkar rätt buggig dock.
Jag har all media på en nas.

Den hängde sig rätt många gånger och jag fick dra sladden.
Spola verkar den inte vilja gör utan att låsa sig.
Undertexter (Olika format som funkar i Tvix6500) visar den inte alls.
NMJ fick jag oftast felmeddelande.
"Glömde" mina utdelningar och jag bläddra mig fram!

Går det använda typ Tvixie till filminfo?
Vilken inställning isf på tvixie?



#66

Postad 11 november 2011 - 20:48

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Uppdatering: Har fått rätt på delningen. Nu hittar jag mapparna på min win7 dator. Använd ett Guest konto på win7 och mappa dem manuellt på A300 så funkar det fint. Bra bild på denna lilla krabat :)

#67

Postad 12 november 2011 - 09:09

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Fortsatte tester igår, varje gång jag spolar eller hoppar i mkv så låser den sig.

Åker nog tillbaka på måndag, orkar inte med massa strul

#68

Postad 12 november 2011 - 11:17

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Har du uppdaterat firmware ? Här funkar spoling etc. fint...

Fortsatte tester igår, varje gång jag spolar eller hoppar i mkv så låser den sig.

Åker nog tillbaka på måndag, orkar inte med massa strul



#69

Postad 12 november 2011 - 14:18

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Åker nog tillbaka på måndag, orkar inte med massa strul

Har aldrig haft dessa problem
Min box fungerar helt perfekt förutom de små buggarna som vi vet om och som snart är fixade

Har du uppdaterat mjukvaran ?

#70

Postad 12 november 2011 - 17:18

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Har aldrig haft dessa problem
Min box fungerar helt perfekt förutom de små buggarna som vi vet om och som snart är fixade

Har du uppdaterat mjukvaran ?


Ja det har jag gjort.

#71

Postad 12 november 2011 - 17:54

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Ja det har jag gjort.

Är det likadant i alla mkv filer ?


Ett litet tips till er som är lika nya som mig på Popcorn

Jag satte först i en 3.5 HDD i min box, men tyckte den väsnades så
Jag har både externa diskar kopplade till min A300 och NAS och de är knäppstysta
Så jag tänkte, vad skall jag ha den interna disken till annat än NMT apparna som är små till storleken
Slängde ut disken och satte i ett USB minne i fronten och körde en ny installation
Härligt .. nu hörs inte ett ljud :)


Redit: the-guvnor
Jag har "äntligen" sett samma problem som du har. Men bara med en film av alla
Den fungerar hur bra som helst i Tvix och datorn, men inte i A300
Detta beror inte på A300 utan på att det är en delvis korrupt mkv fil
Gissar att de du har problem med, är nerladdat material eller är det dålig rippning ?

Redit: Jag skall rätta mig från tidigare post ang Subtitles
Om man har subben på Auto, så fungerar inte de andra inställningarna
Men om man tex ställer in subben på Blå (eller något annat än auto) så får man i nästa steg
inställningar både för storlek och position.
Jag kör numera "ljusblå" då den är otroligt behaglig att se på med min ljus -starka projje

Denna boxen blir bara bättre och bättre ju mer man lär sig.
Jag har funnit ut en massa olika finesser både genom att själv pilla med den och det skadar faktiskt inte att läsa på deras forum.
Det kommer en ny uppdatering i veckan och då lär de småbuggarna vara fixade och allt är frid och fröjd
Har aldrig haft en box som så snabbt efter lansering är så här bra :)

Redigerat av MalcomX, 13 november 2011 - 05:02.


#72

Postad 13 november 2011 - 15:25

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Tråkiga nyheter: Skickar tillbaks min i morgon. Efter uppgradering av firmwaren funkar inte ljud via HDMI för mig längre, och det oavsett vilka inställningar jag kör med. Testat olika sladdar och portar på TV'n. Fler som har problem med detta med vissa TV-apparater tydligen.

#73

Postad 13 november 2011 - 18:32

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Knegen

Uppdatering av FW ?

Den gjorde du väl första dagen du fick den, då sista FW är från 25 oktober

Var skriver dom om denna buggen ?

#74

Postad 13 november 2011 - 19:01

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
En total noob fråga...Hur ändrar jag färg på subbarna ?

#75

Postad 13 november 2011 - 19:27

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

En total noob fråga...Hur ändrar jag färg på subbarna ?


Använd subtitle knappen (AA) När du ser på en film

Ett tryck och du får fram alternativen

Sedan använder padden och pil upp och ner för att välja alternativ som du väljer med höger vänster pil
När du valt ett alternativ som är annat är auto så får du fler val som tex färg och storlek


#76

Postad 13 november 2011 - 20:06

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Malcom: När jag provkörde hade jag inte uppdaterat FW. Enligt Popcorn Hour så är det så med vissa TV-apparater och det har att göra med att nyare PH hämtar info från TV'n om vad som funkar, där äldre PH forcade sina settings. Ibland tolkas infon den hämtar fel eller kan inte tolkas alls och då får man visst ljudproblem. Gäller främst äldre platt-TV's som bara är HD-Ready visst. Köpte min 2007, om det har betydelse. Det kan lösas men då måste det ske en FW-uppgradering där man har fixat det för din TV.

Jag å min sida har svårt att förstå where the problem is, skickar tillbaks och använder en annan lösning där ljudet fungerar som det ska utan onödigt krångel.

#77

Postad 13 november 2011 - 20:10

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Men om du skickar ljudet till en tv, kan du väl lika bra använda de analoga ljudutgångarna
Det blir ju inte bättre ljud på en tv, för att du använder HDMI audio

Tycker det är synd om du skall skicka tillbaka en så här bra mediaspelare för att din tv
inte hanterar ljudet digitalt

Redigerat av MalcomX, 13 november 2011 - 20:19.


#78

Postad 14 november 2011 - 10:54

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
En annan störig sak är att A300 skickar ut RGB även om man väljer YUV....verkar inte som deepcolor funkar iheller (bara 24bit)

#79

Postad 14 november 2011 - 15:55

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Yuv (YCbCr) funkar inte av någon anledning, men det är ganska enkelt att fixa till
Men var hittar du inställningar för Deepcolor ?

Redigerat av MalcomX, 14 november 2011 - 16:08.


#80

Postad 14 november 2011 - 19:45

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Ganska enkelt verkar det inte vara. Fick info av Syabas att det "kan vara" en bug och att det isf kommer att ta tid att kirra till. Deepcolor implementeringen kommer också senare.



Yuv (YCbCr) funkar inte av någon anledning, men det är ganska enkelt att fixa till
Men var hittar du inställningar för Deepcolor ?



#81

Postad 14 november 2011 - 20:46

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Kanske inte för Syabas

Men enkelt är det, den som kan ;)

Redigerat av MalcomX, 14 november 2011 - 22:36.


#82

Postad 15 november 2011 - 22:27

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Hej
Funderar på denna efter allt stryl med min HTPC bygge som inte vill fungera.
Problemet var att få stereo ljud till tv o HD-ljud till Projen detta var i xbmc !

Hur fungerar det med windows home server 2011 ? vet inte om det behöver installeras något på popcorn hour ? läste någonstans att uppgraderingen till whs behövdes det köras något på datorerna som är anslutna till whs ? skulle detta gälla popcorn ochså.

Om man har allt på nätverket så räcker det att ha en usb sticka till annat ?, räcker 100 nät eller måste man ha 1gb för att Full HD bild o DTS MA ljud över nätverk ?

MrDTS

#83

Postad 16 november 2011 - 18:00

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
MrDTS
Det är inga problem alls när det gäller nätverksåtkomst men om WHS har egna problem kanske det måste lösas först

Du klarar dig bra med ditt nätverk utan problem

Läget just nu gällande buggar

Jag har nog retat upp folket på NMT forumet med mitt tjat om en Manual
Men tacka f*n för det, då jag aldrig någonsin köpt en teknisk produkt som inte har en manual
Det kostade mig dessutom 1TB sparad film

Allt vad gäller 1080/24p mkv RGB fungera kanon och bilden är superb för att vara en medispelare

Men det återstår ganska många småbuggar som kan reta en del som har vissa behov

Tex fungerar inte DVD ISO som det skall

Man kan inte spela ALAC med tillskillnad från tex Dune så spelar denna upp 2 kanal i rätta 44.1 khz
från AAC och Mp3. Dock så får man ut 7:1 multichannel från 2.0 FLAC och det är ju inte så bra

Man har lite kvar att jobba på när det gäller Jukeboxen och det märks att det är en box som kräver mycket
jobb av amatörer på forum. Popcorn själva, verkar vara lite efter när det gäller utvecklingsarbetet.

Man kan ju fråga sig varför de lägger tid på en massa appar som ingen utanför ryssland och tyskland har någon nytta av
när man inte fixar ens en manual och de viktigaste buggarna. Detta har jag ifrågasatt och då får man så klart ta lite stryk
av de som lever med sin box 24 timmar om dygnet ;)

Annars får man ganska mycket för pengarna och framför allt med tanke på vad Tvix boxarna kostade för ett par år sedan

#84

Postad 16 november 2011 - 19:42

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Hej

Tack för svaren.
Det lutar åt denna spelare, har ångrat mig ska inte köra WHS utan det blir xp 32bit eller win 7 64bit som jag har licenser på, till servern.

Hur är det med film info är den på svenska ? läser man på deras hemsida så fattar jag det som.
Hur är det med Bly-ray ISO ?

MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 16 november 2011 - 19:43.


#85

Postad 16 november 2011 - 20:01

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej

Tack för svaren.
Det lutar åt denna spelare, har ångrat mig ska inte köra WHS utan det blir xp 32bit eller win 7 64bit som jag har licenser på, till servern.

Hur är det med film info är den på svenska ? läser man på deras hemsida så fattar jag det som.
Hur är det med Bly-ray ISO ?

MrDTS


BD ISO skall funka
Har inte själv provat ännu

#86

Postad 16 november 2011 - 20:16

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Det funkar fint med menyer om man så vill också....

BD ISO skall funka
Har inte själv provat ännu



#87

Postad 17 november 2011 - 01:43

k0ngan
  • k0ngan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Fick hem min idag. Jäkligt nöjd än så länge :D
Det enda som jag har att klaga på hitills är att det blir vibrationer från hdd...så har fått fixa åh trixa lite.

Ni som har en och har en hdd installerad vad kör ni med? Själv slängde jag i en gammal seagate 7200rpm som jag hade liggandes.
Blir att köpa en ny när priserna går ner lite

#88

Postad 17 november 2011 - 04:03

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
KONGAN
Släng ut den interna HDD så slipper du ha en disk som startar lite då och då
Använd ett USBminne i fronten

Jag köpte ett par externa diskar som du kan se i inlägg #45
Snorbilliga och knäpptysta
Jag skall faktiskt köra in på EG och köpa 2-3 st till då de är riktigt bra för det priset

#89

Postad 17 november 2011 - 08:47

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får ****sboxen (A300 då alltså) att spela nästa låt när man kört igång en. Den går liksom inte vidare till nästa i katalogerna.

#90

Postad 17 november 2011 - 10:09

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
SweElite:

Detta är en klassisk Popcorn Hour "feature" o inget fel. Trycker du på OK, då spelas den valda låten, trycker du Play så spelas alla låtarna i katalogen. Så har det i alla fall alltid varit!

:D

#91

Postad 17 november 2011 - 11:02

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Tack, du har försvarat min heder inför min oförstående sambo :)

Det där med en manual, eller åtminstone en quick brief skulle kännas välkommet...

SweElite:

Detta är en klassisk Popcorn Hour "feature" o inget fel. Trycker du på OK, då spelas den valda låten, trycker du Play så spelas alla låtarna i katalogen. Så har det i alla fall alltid varit!

:D



#92

Postad 17 november 2011 - 11:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Har testat en full BD i form av BDMV och det fungerar perfekt över nätverket där källan är en USB HDD bakom en NAS

Det fungerar utan några som helst problem

Men tänk bara på att först gå in i inställningarna för BD/DVD/CD och ställa om till Full BD Meny
Annars funkar det inte ( tog mig en stund att fatta det )

Som sagt SweElite så hade en Manual inte varit helt fel
Försvaret det har för för att de inte har någon manual, är att deras firmware förändras hela tiden
och att de därför inte har tagit fram någon ännu. Det är nog en av de dummaste förklaringarna jag hört och den fick
jag via mail direkt ifrån Popcorn

#93

Postad 17 november 2011 - 12:29

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
MalcolmX:

Säger väl lite om strukturen bakom fasaden! Ett gäng glada tekniker... Missuppfatta mig rätt, jag gillar Popcorn Hour, men manualer har aldrig varit deras starka sida! Snabbmanualerna man fick med till A-100 serien ledde nog till mer frustration...

#94

Postad 17 november 2011 - 13:00

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Jag måste också säga att jag tycker att de borde släppa firmwars oftare och jag vill gärna inte se en massa totalt onödiga appgrejs där :)

Jag programmerar själv en hel del och förstår inte varför det ibland tar så lång tid att få ut fixarna...

#95

Postad 17 november 2011 - 15:14

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
SweElite:

Det som ibland gör att fixarna tar tid är att buggarna inte ligger i Syabas kod... utan många gånger i SDK (Software Developement Kit) alltså Utvecklingsmiljön. Alldeles för många gånger har vissa saker legat på Sigma Designs att lösa... då måste emellanåt företagen avvakta tills nya versioner av SDK kommer. Detta händer oftast första perioden av en ny processor.

Detta håller på just nu med Realteks nya...

Problemet då är att släpper bolagen för många Firmware blir det rena snurren, kolla in AC Ryan, ett typexempel. Dom har haft skitmycket strul med detta. Det känns som de resonerar "När Realtek släpper ny Firmware, då släpper vi den direkt". Har du då inte kvalitetssäkrat går det fullständigt fel!...

#96

Postad 17 november 2011 - 20:17

k0ngan
  • k0ngan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Har lite problem med text till en film. När jag spelar den på datorn i vlc funkar den klockrent men i PH synkar den inte alls och hoppar över text. Fungerar inte heller att lägga in en SRT heller... den hittar inte popcornen alls utan bara texten som redan är inbränd i filmen.

Någon som har någon idé på hur man kan lösa detta?

#97

Postad 17 november 2011 - 20:55

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
När jag stänger av A300, då ser jag att det trådlösa kortet + den externa usb disken fortfarande är igång. Skall det vara så, eller går det att stänga ner ?

#98

Postad 17 november 2011 - 21:12

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Har lite problem med text till en film. När jag spelar den på datorn i vlc funkar den klockrent men i PH synkar den inte alls och hoppar över text. Fungerar inte heller att lägga in en SRT heller... den hittar inte popcornen alls utan bara texten som redan är inbränd i filmen.

Någon som har någon idé på hur man kan lösa detta?

Inbränd text, menar du då text som är så kallat fast i bilden eller embedded
om du döper srt filen till filmensnamn.srt så skall det fungera
Du kanske måste uppdatera mappen också, det händer att man måste göra det för att få igång
ny till lagda subbar

När jag stänger av A300, då ser jag att det trådlösa kortet + den externa usb disken fortfarande är igång. Skall det vara så, eller går det att stänga ner ?

Allt mitt stängs ner, dock vet jag inte om trådlösa kort stängs ner då jag kör trådat
Men usb disk stängs av

#99

Postad 17 november 2011 - 21:23

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Behöver själv lite hjälp

Det är verkligen svårt att finna info om vissa saker även på deras forum

External Sub till BDMV

Jag har löst det så att det funkar men vill ändå reda ut vad som är rätt och riktigt

Jag lägger en en srt -fil i samma mapp som allt annat ligger och döper srt filen till "samma_som_mappen.srt"
Dvs först har jag en mapp som heter
"ABC Bluray 2011"
I denna ligger sedan min srt -fil tillsammans med mappen med allt innehåll
Filmen.srt - fil
Filmen - mapp

Men så har jag läst en massa andra förslag
Tex att man skall lägga den i samma mapp som index -filen och döpa srt - filen till index.srt

Och hur gör ni och hur gör ni med BD.ISO ?

#100

Postad 17 november 2011 - 22:03

k0ngan
  • k0ngan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag löste problemet. Texten som var embedded i filmen var .pgu så ladda ner ett program så jag kunde lyfta ur texter från filmen. Sedan var det bara lägga.srt i mappen med filmen så funka det :) Pgu stöds inte som jag förstått det som läste runt lite på forumet.

Funderade lite på det där med avstängningen med. När jag haft den avstäng och startar den igen så börjar den det stället jag var när jag stängde av den senast. Alltså den verkar redan vara igång och inte boota upp.

Allt mitt stängs ner, dock vet jag inte om trådlösa kort stängs ner då jag kör trådat
Men usb disk stängs av


Hur är det när du startar den igen malcom står det loading med popcornloggan oxå? För det får jag bara om jag drar kabeln...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.