Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Naim XS serien!

130 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 augusti 2009 - 09:51

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Någom som vet när handlarna kan få in NAC 152XS, NAP 155XS och CD5 XS?

#2

Postad 05 september 2009 - 08:14

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Nu kan jag svara för mig själv, var och provlyssnade för 10 dagar sedan, men ljudupplevelsen är fortfarande så jag tänker på det såfort jag hör musik.

Nu har jag lyssnat på Naims "gamla" instegs för- och slutstegs kombination, Nait5, XS, Supernait samt senast NAC 152XS och NAP 155XS.

Jag kör med AV S3 Super, som jag tidigare tyckte lät bra, men efter att ha hört dem tillsammans med naim så är det nåt helt annat. Och jag har beslutat mig för att det blir NAC 152XS & NAP 155XS, de ger otrolig dynamik, spelglädje, snärtig och då menar jag snärtig bas, men framförallt känsla, något som jag aldrig har upplevt tidigare med min Onkyoreciver.

Någon mer som har varit ock lyssnat?

#3

Postad 06 september 2009 - 20:34

O-P
  • O-P
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Berätta gärna lite mer om demonstrationen. Skiljer det mycket mellan 122x/150x och 152xs/155xs? Hur står sig xs mot supernaiten?

#4

Postad 07 september 2009 - 06:35

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Jag har inte lyssnat på några dyrare Naim-stärkare än XS, men jag kan bara säga att jag är oerhört nöjd med min. Funkade förträffligt med Audiovector Mi3 Signature SE, med Heco Celan 500 och Phonar Veritas P3. Kan man önska mer välljud än vad den kan ge? Har svårt att tro det... :lol:

#5

Postad 07 september 2009 - 17:10

Henkster
  • Henkster
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Hur skulle försteget funka med ett slutsteg av annat märke, i mitt fall Rotel Rb-1070, skulle man få "naim-ljudet" eller krävs det att man även har slutsteget i samma serie?

#6

Postad 08 september 2009 - 11:06

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Du bör ha Naim rakt igenom för att inte tappa engagemang eller timing...

#7

Postad 08 september 2009 - 13:53

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Hur skulle försteget funka med ett slutsteg av annat märke, i mitt fall Rotel Rb-1070, skulle man få "naim-ljudet" eller krävs det att man även har slutsteget i samma serie?

Tror inte ens detta är möjligt... försteget får ström från slutsteget via deras snaic kabel

#8

Postad 08 september 2009 - 22:06

O-P
  • O-P
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Tror inte ens detta är möjligt... försteget får ström från slutsteget via deras snaic kabel


Vad jag förstår du så kan du använda flatcap eller hicap för att driva försteget, men det är ingen lösning som är direkt gratis.

#9

Postad 09 september 2009 - 09:01

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlägg
  • 0

Tror inte ens detta är möjligt... försteget får ström från slutsteget via deras snaic kabel


Detta är en av anledningarna till att jag bojkottar Naim. Man måste ha deras egna strömkablar, deras egna högtalarkablar, och de gör allt för att sälja in konceptet att man måste ha Naim genom hela kedjan. Trams tycker jag.

#10

Postad 09 september 2009 - 09:42

Henkster
  • Henkster
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Ehm, det nya XS-försteget har egen strömförsörjning såvitt jag kan se, men det kan såklart "uppgraderas" :unsure:

#11

Postad 09 september 2009 - 14:17

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Berätta gärna lite mer om demonstrationen. Skiljer det mycket mellan 122x/150x och 152xs/155xs? Hur står sig xs mot supernaiten?

vill också höra lite mer :)

Ehm, det nya XS-försteget har egen strömförsörjning såvitt jag kan se, men det kan såklart "uppgraderas" ;)


Postad bild
Jag ser då ingen anslutning för stömsladden på 152an :blush:

#12

Postad 09 september 2009 - 14:38

Unregistereda0c3eb70
  • Unregistereda0c3eb70
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Berätta gärna lite mer om demonstrationen. Skiljer det mycket mellan 122x/150x och 152xs/155xs? Hur står sig xs mot supernaiten?


Jag har bara fått Nait 5i och Nait XS demade och där var det skillnad..
Fick det förklarat att XS:en mer är en strippad supernait än en uppgraderad 5i och samma har jag läst i otalet recensioner på nätet..

Nait XS tycker jag är ett bra steg in i Naim-världen.. är ju lätt att bygga ut senare om man vill/har råd..

btw blev jag så impad av XS:en att jag köpte den en vecka senare... :-)

#13

Postad 09 september 2009 - 19:24

Henkster
  • Henkster
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Jag ser då ingen anslutning för stömsladden på 152an :)


Oops, så går det när man bara läser den svenska naim-sidans information...

#14

Postad 12 september 2009 - 12:11

Don Micke
  • Don Micke
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Är det någon som har jämfört Naim Nait XS med NAC 152XS och NAP 155XS?
Är det värt prisskillnaden?

#15

Postad 12 september 2009 - 20:28

Tode
  • Tode
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Har inte lyssnat på nya XS serien men när jag lyssna på Supernaiten mot gamla XS
så var skillnaden väldigt stor.
När man lyssnade på SN så var det som om allt gick i gång på alla cylindrar,
bättre tryck, detaljrikedom, känsla, närvaro och en mer komplett ljudbild.

Har även hört HDX med SN och det är ytterligare ett lyft men väldigt dyr så den nya DACen (med iTunes eller nåt)
tillsammans med SN istället för en CDp tror jag är en riktigt bra lösning.

Naim Supernait
Naim CD5XS
alt
Naim Supernait
Naim DAC med t ex Minimac - iTunes . wav filer

de är grejer det....spar fortfarande....

#16

Postad 13 september 2009 - 16:29

O-P
  • O-P
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Har inte lyssnat på nya XS serien men när jag lyssna på Supernaiten mot gamla XS
så var skillnaden väldigt stor.
När man lyssnade på SN så var det som om allt gick i gång på alla cylindrar,
bättre tryck, detaljrikedom, känsla, närvaro och en mer komplett ljudbild.

Har även hört HDX med SN och det är ytterligare ett lyft men väldigt dyr så den nya DACen (med iTunes eller nåt)
tillsammans med SN istället för en CDp tror jag är en riktigt bra lösning.

Naim Supernait
Naim CD5XS
alt
Naim Supernait
Naim DAC med t ex Minimac - iTunes . wav filer

de är grejer det....spar fortfarande....


Det vore intressant att se hur bra den inbyggda DAC:en som sitter i SN står sig mot deras nya externa DAC.

#17

Postad 13 september 2009 - 20:36

Tode
  • Tode
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Det vore intressant att se hur bra den inbyggda DAC:en som sitter i SN står sig mot deras nya externa DAC.

Japp
Om jag har läst rätt så sitter det en mycket bättre krets i DACen

The Naim DAC provides eight S/PDIF inputs, two USB inputs, and is capable of handling audio data sampled at up to 768kHz and with up to 32bit resolution.

DAC Chips: Burr Brown PCM1704K. A true multi-bit digital to analogue converter chip as used in the CD555.

Supernaiten har
S/PDIF up to 24-bit/96kHz men jag tror SN räcker riktigt bra om man inte behöver fler ingånger,
så är man ute efter en SN som start så verkar det vara ett bra vägval för att sedan bygga vidare med DACen
externa power supp osv

#18

Postad 06 oktober 2009 - 16:16

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0

Är det någon som har jämfört Naim Nait XS med NAC 152XS och NAP 155XS?
Är det värt prisskillnaden?



enligt mig helt klart värt prisskillnaden, dels att för och slutsteg låter bättre (kanke till och med bättre än SN, sen att den är lättare att uppgradera om man är sugen på det.

#19

Postad 25 oktober 2009 - 18:40

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Jag skaffade mig Nac 112 och Nap 150 nu tills jag vet vad jag ska ha. Riktigt bra grejer dessa också. Helt tokigt vad Naim låter roligt :P

Men nu har jag bestämt mig för att sälja vidare dessa och köpa 152 XS och 155 XS. Så om någon är sugen på lite billigt naim elektronik är det bara att skicka ett PM.

Ingen som fortfarande har köpt nya för och slutstegskombon?

#20

Postad 27 oktober 2009 - 16:07

Don Micke
  • Don Micke
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Jag har beställt dom för snart 2 veckor sedan, har ännu inte fått dom, har hört att dom är på gång.
Har haft en Bladelius Tyr tidigare. Ska bli kul att höra om det är stor skillnad.

#21

Postad 27 oktober 2009 - 18:05

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
så lång leveranstid? jaja den som väntar på nåt gott...

vad ska u ha för högtalare till?

#22

Postad 30 oktober 2009 - 19:32

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
nu är mina beg. grejer sålda och för och slutsteg kommer beställas imorgon.

#23

Postad 31 oktober 2009 - 05:59

lekhana
  • lekhana
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
miscellaneous (comparative more miscellaneous, superlative most miscellaneous) ... Retrieved from "http://en.wiktionary.../miscellaneous" ...



broadband internet access
diesel injector

#24

Postad 31 oktober 2009 - 19:36

Don Micke
  • Don Micke
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

så lång leveranstid? jaja den som väntar på nåt gott...

vad ska u ha för högtalare till?


Har ett par Focal Profile 918.
Ska nån gång i framtiden uppgradera.
Har funderat på Audiovector eller Monitor Audio - platinum serien

#25

Postad 01 november 2009 - 19:03

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
audiovector är ju riktigt trevliga.
Min handlare har haft stängt i helgen, blir till att beställa imorgon, hoppas leveranstiden är ganska kort...B)

#26

Postad 02 november 2009 - 00:00

Don Micke
  • Don Micke
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Förförstärkaren och slutsteget har kommit men det dröjer en vecka eller mer innan jag kan hämta dom.
Är på resa.

#27

Postad 02 november 2009 - 18:04

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Jag beställde idag efter jobbet och kommer får dem på onsdag, längta längta :wub:

Ingår fjärr med försteget, någon som vet det?

#28

Postad 02 november 2009 - 21:35

O-P
  • O-P
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Jag beställde idag efter jobbet och kommer får dem på onsdag, längta längta ;)

Ingår fjärr med försteget, någon som vet det?


Kan vi förvänta oss bilder på onsdag? ;)

#29

Postad 02 november 2009 - 22:18

fritz88
  • fritz88
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Ingår fjärr med försteget, någon som vet det?


Ja du får en fin Narcom till ditt försteg.

#30

Postad 03 november 2009 - 17:35

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0

Kan vi förvänta oss bilder på onsdag? :)


det kan ni absolut göra, troligvis kommer jag nog inte få mina Naim högtalarkablar tills dess (ska byggas med triwire) men de andra grejerna har utlovats, så håll tummarna imorgon kväll att det är inkopplat o klart

fjärren tackar vi för, blir nog dock en r-com senare sen, den är mysig :o

#31

Postad 04 november 2009 - 22:55

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
ett smakprov. Endast mobilkamera till hands, mörkt som fan här så får inte till några bra bilder...


dra åt hundan va de här små söta rackarna spelar, det är helt fantastiskt. Sent nu så kan inte testa ordentligen, kommer med en liten recension om någon dag eller så.

Bifogad fil(er)



#32

Postad 07 november 2009 - 01:33

Unregistered69a7a1ce
  • Unregistered69a7a1ce
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
vad har du för källa till din kombo ?

är själv sugen på 152XS / NAP 155XS tillsammans med CD5 XS men priset på cd-spelaren är en aning saftigt.

#33

Postad 07 november 2009 - 15:51

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Just nu kör jag med en Onkyo DX-7555, en riktigt fin cdspelare.
Men nu har jag varit och provlyssnat både CD5i och CD5XS och ett byte till någon av dessa blir det. CD5i är riktigt riktigt prisvärd, CD5XS är helt klart mycket bättreän sin lillebror, frågan är om den är värd 10 lax mer än cd5i. Jag är lite kluven, krävs mer lyssning innan jag är säker, men just nu lutar det faktiskt åt en CD5XS även om cd5i är riktigt riktigt trevlig den också.

För övrigt så har jag tagit lite mer bilder som kommer upp inom kort.
Kan säga att denna uppgraderingen är den bästa jag har gjort 152XS och 155XS Är riktigt trevliga.

#34

Postad 14 november 2009 - 10:37

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Grattis till ditt naim-köp! ;)
lägg gärna upp lite mer bilder

#35

Postad 17 november 2009 - 20:20

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Bilder kommer så fort syrran har varit här med systemkameran och att jag fått cdspelaren såklart

#36

Postad 24 november 2009 - 10:33

Don Micke
  • Don Micke
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Nu har har jag lyckats ta några kort på min anläggning, finns i mitt galleri.
Är mycket nöjd med Naims XS serie, men än är inte förstärkaren inspelad.

#37

Postad 24 november 2009 - 18:33

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
mycket vackert!
jag kommer köpa CD5 XS också, kommer dock inte bli förens innan jul, har lite annat som måste prioriteras före.
Kommer vara spännande att ha det paketet under granen. ;)

#38

Postad 24 november 2009 - 21:23

Don Micke
  • Don Micke
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Jag kan verkligen rekommendera CD5 XS, den är fruktansvärt bra.
Jag ska även uppgradera nätdelen till en Flatcap XS, men det får bli efter nyår.
Dom säger att det blir en enorm skillnad med den.

#39

Postad 29 november 2009 - 17:26

mnbs
  • mnbs
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Jag kan verkligen rekommendera CD5 XS, den är fruktansvärt bra.
Jag ska även uppgradera nätdelen till en Flatcap XS, men det får bli efter nyår.
Dom säger att det blir en enorm skillnad med den.


Jag har testat med både flatcap xs och hicap i affären några gånger (3-4 timmar totalt), hicap höjer cd-ljudet mer än vad flatcap xs gör. Men en flatcap förbättrar andrasidan också försteget. Ljudet i min Nait XS blev bättre med flatcap, det ska dock poängteras att ljudförbättringen var större på CD5 XS än på Nait XS. Men även Nait XS lät "mycket" bättre med hicap än flatcap... vilket gör att jag står i valet och kvalet...

Förra helgen hörde jag CD5 XS med Naim DAC, det lät riktigt ###### bra...

/Martin

#40

Postad 30 november 2009 - 21:37

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Jag har inte testat Hicap, men eftersom inte CDn kommer vara den enda källan jag kommer använda kommer det helt klart bli en flatcap XS då jag även får en förbättring på försteget, dessutom är det ju rätt mycket billigare än hicap.
Innan jul kommer jag ha min cd5xs om allt går som beräknat, nätdel ska också provlyssnas ordentligt, eventuellt kommer det inhandlas samtidigt

#41

Postad 01 december 2009 - 20:48

Domnerus
  • Domnerus
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Tycker ni att Naims egna nätdelar är dyra så finns alternativ: http://www.teddypardo.com/
Hur dessa nätdelar låter jämfört med Naim har jag ingen aning om. Antagligen bättre än utan nätdelsuppgradering, men om det blir bättre på samma sätt som med Naims prylar.. ingen aning där heller! ;)

Redigerat av Domnerus, 01 december 2009 - 20:49.


#42

Postad 01 december 2009 - 21:26

mnbs
  • mnbs
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Jag har inte testat Hicap, men eftersom inte CDn kommer vara den enda källan jag kommer använda kommer det helt klart bli en flatcap XS då jag även får en förbättring på försteget, dessutom är det ju rätt mycket billigare än hicap.
Innan jul kommer jag ha min cd5xs om allt går som beräknat, nätdel ska också provlyssnas ordentligt, eventuellt kommer det inhandlas samtidigt


Ja det är surt att hicap inte kan användas till två enheter när den kostar 4500 kr mer. Själv hade jag bestämt mig för en flatcap men ville ändå lyssna på hicap innan köp, vilket bara ställde till det ;)

Jag testade med både flatcap och hicap på min Nait XS och CD5 XS, ljudförbättringen var större på spelaren, därför ska jag testa med hicap på CD5 XS vs flatcap på både Nait XS och CD5 XS samtidigt, skulle dock inte bli förvånad om hicap på endast CD5 XS låter bättre.

Jag pratade med en kille som jobbar med naim produkter, han hade då: Nap 150x, Nac 112x och CD5i (kursiv). Han lånade hem Nac 202, Nap 200 och CD5x för att se vilken enskild uppgradering (1st naim låda) som skulle ge mest. Enligt han + polare var den enskilt största förbättringen när han bytte CD-spelare. Kombinationen Nap 150x, Nac 112x och CD5x lät till och med bättre än kombinationen Nac 202, Nap 200 och CD5i (kursiv). Jag vet av egen erfarenhet att CD5 XS är bättre än CD5x... ljudkällan tycks onekligen vara mycket viktig i ett naim system... vilket jag ska ha i tankarna när jag ska uppgradera med PS.

För övrigt skulle det vara intresant att testa vilken av kombinationerna Nait XS, CD5 XS och flatcap XS (~49000 kr) vs Nac 152 XS, Nap 155 XS och CD5 XS (~48000kr) som ger mest ljud för pengarna. Är det någon som testat?

#43

Postad 20 december 2009 - 19:53

el julio
  • el julio
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

mycket vackert!
jag kommer köpa CD5 XS också, kommer dock inte bli förens innan jul, har lite annat som måste prioriteras före.
Kommer vara spännande att ha det paketet under granen. :)



Hej!

Har själv Naim nait xs2 och Naim CD 5i. Jag spelar denna kombo via Monitor Audio RS8 Silver och är på intet sätt missnöjd med ljudet. Speciellt inte med bytet av elektroniken från billigare HK till Naim som spelar skjortan av HK på alla punkter.. (speciellt spelgläldjen känns unik...) Hur som helst så funderar jag på att uppgradera högtalarnna inom ngt halvår (har inte bråttom). Tipps på bra högtalare till Naim mottages tacksamt, bra beggade eller nya sökes. Jag kan tänka mig ett pris på mellan 30-40 k.

mvh

el julio

#44

Postad 21 december 2009 - 19:31

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
jag kan ju inget annat än rekomendera Audiovector S3 och i din prisklass super/signature. Spelar riktigt riktigt bra tillsammans med naim. Självklart ska du även lyssna på andra med dessa måste vara en av kandidaterna iaf.

#45

Postad 21 december 2009 - 19:43

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

  • 1 949 inlägg
  • 0

jag kan ju inget annat än rekomendera Audiovector S3 och i din prisklass super/signature. Spelar riktigt riktigt bra tillsammans med naim. Självklart ska du även lyssna på andra med dessa måste vara en av kandidaterna iaf.

Håller med! Man kan hitta beggade S3 Avantgarde i angivet prisspann.

#46

Postad 23 december 2009 - 22:29

el julio
  • el julio
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Hej!

Intressant att ni båda rekommenderar audiovector. Är det ngt särskilt skäl till att Audiovector passar särskilt bra till Naim? Jag har sett dessa rekommendationer tidigare också. Jag får gå och lyssna själv helt enkelt. "Min" handlare demar främst audiovector och dynaudio... Kanske är även dynaudio ett alternativ?

mvh

el julio

#47

Postad 26 december 2009 - 18:19

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Hej!

Intressant att ni båda rekommenderar audiovector. Är det ngt särskilt skäl till att Audiovector passar särskilt bra till Naim? Jag har sett dessa rekommendationer tidigare också. Jag får gå och lyssna själv helt enkelt. "Min" handlare demar främst audiovector och dynaudio... Kanske är även dynaudio ett alternativ?

mvh

el julio


Jag tycker det känns som jäkligt många i sverige rekommenderar den kombon, men går du till tex naims forum nämner dom knappt den kombon...
Kan ju ha att göra med att dom har samma agent i sverige och dom demas ofta tillsammans....
dynaudio tycker jag absolut du ska prova :D
bli inte rädd för alla som säger att dynaudio måste ha 2x150w MINST.... eller liknande.....

#48

Postad 26 december 2009 - 21:32

el julio
  • el julio
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Jag tycker det känns som jäkligt många i sverige rekommenderar den kombon, men går du till tex naims forum nämner dom knappt den kombon...
Kan ju ha att göra med att dom har samma agent i sverige och dom demas ofta tillsammans....
dynaudio tycker jag absolut du ska prova :D
bli inte rädd för alla som säger att dynaudio måste ha 2x150w MINST.... eller liknande.....



Tack för tipset.

Dynaudio är ett givet alternativ för mig då min handlare säljer detta märket och audiovector... Contur är jag lite sugen på :P

mvh

el julio

#49

Postad 01 februari 2010 - 15:00

Unregistered4303fcea
  • Unregistered4303fcea
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hur går det med bliderna då? ; )

#50

Postad 16 mars 2010 - 18:08

Unregistereda28a93fc
  • Unregistereda28a93fc
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Hej Naimkamrater!

För en månad sedan sålde jag min Nait5i och cd5i. Det var nog bland det dummaste jag gjort. Men nu har jag fått hem min helt nya Nait XS så inget ont som inte har något gott med sig! Om ett par dagar kommer också min cd5XS. Det blev en dyr historia men ******** vad det låter fint här hemma!

Lyssna på det här innan du köper något! Gärna tillsammans med någon fin Audiovector.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.