Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lösenordsskydd Spotify connect Denon AVR X1100W

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 november 2014 - 01:22

Nalarc
  • Nalarc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt ett litet bekymmer när jag nyss skaffat en Denon AVR X1100W. Vem som helst kan ansluta till min receiver och spela musik - även om de inte är inom mitt nätverk. Jag utgår ifrån att det är just Spotify Connect som orsakar detta. För det går inte att se den som Airplayenhet om man inte är ansluten till mitt trådlösa nätverk.

Kan man på något sätt sätta ett lösenord som hindrar åtkomsten för obehöriga? Eller kan man på något sätt stänga av Spotify connect för att komma från problemet?

Känns inte alls bra att vem som helst även utanför mitt trådlösa nätverk kan gå in och ansluta upp sig mot min receiver och därmed avbryta min egen musik.

#2

Postad 01 november 2014 - 01:35

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Låter märkligt, isf borde min spotify app i mobilen se alla denon förstärkare med connect.

Jag har en separat streamer för connect och den kan jag styra via 3g om jag en gång lagt till den vi mitt wifi. Det är inte de du upplever då? Eller går grannarna in och sänker när du spelar för högt?

#3

Postad 01 november 2014 - 01:47

Nalarc
  • Nalarc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Låter märkligt, isf borde min spotify app i mobilen se alla denon förstärkare med connect.

Jag har en separat streamer för connect och den kan jag styra via 3g om jag en gång lagt till den vi mitt wifi. Det är inte de du upplever då? Eller går grannarna in och sänker när du spelar för högt?


Just hittills är det ingen annan som har försökt att nå den. Men så här..

Installerade nyss Spotify i min arbetstelefon för att verifiera detta. När jag gör det så kommer min Denon-receiver upp som en Spotify Connect-enhet. Jag testade ansluta och det gick hur bra som helst. Arbetstelefonen är inte ansluten till mitt wifi-nätverk. Och det är lite det som stör mig. Det BORDE inte ska gå att göra så - för det är ju heldumt.

#4

Postad 01 november 2014 - 01:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Just hittills är det ingen annan som har försökt att nå den. Men så här..

Installerade nyss Spotify i min arbetstelefon för att verifiera detta. När jag gör det så kommer min Denon-receiver upp som en Spotify Connect-enhet. Jag testade ansluta och det gick hur bra som helst. Arbetstelefonen är inte ansluten till mitt wifi-nätverk. Och det är lite det som stör mig. Det BORDE inte ska gå att göra så - för det är ju heldumt.


Loggar man in med sitt spotify konto på förstärkaren? Där har du svaret isf.

#5

Postad 01 november 2014 - 01:51

Nalarc
  • Nalarc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Loggar man in med sitt spotify konto på förstärkaren? Där har du svaret isf.


Nej, jag har aldrig behövt logga in med ett Spotifykonto på min Denon-receiver.

#6

Postad 01 november 2014 - 01:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Nej, jag har aldrig behövt logga in med ett Spotifykonto på min Denon-receiver.


Har du möjlighet att logga in med en anna användare. Kan ju vara så att informationen om att du har parat med en connect enhet sparas på kontot och då finns tillgängligt på alla ens enheter (kan tyvärr ej pröva det själv nu då tjejen sover och jag kan inte hennes lösen)

#7

Postad 01 november 2014 - 10:27

Nalarc
  • Nalarc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Har du möjlighet att logga in med en anna användare. Kan ju vara så att informationen om att du har parat med en connect enhet sparas på kontot och då finns tillgängligt på alla ens enheter (kan tyvärr ej pröva det själv nu då tjejen sover och jag kan inte hennes lösen)


Jag vet inte exakt vad som är fel, men efter att jag gjorde en återställning av min Denon-receiver så fungerar det utmärkt. Nu kan man bara ansluta upp sig via Spotify Connect om man en gång varit inne i mitt Wi-Fi-nätverk och anslutit mot den. Annars syns den inte för utomstående.

Dock har jag nu istället bekymret att inte subwoofern verkar fungera om man är ansluten via Airplay. Däremot fungerar den vid uppspelning genom Spotify Connect och när man spelar upp vad som helst annars så som FM-radio, Bluray, tv-spel osv.

#8

Postad 01 november 2014 - 10:39

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Använder du samma, jag vet ej vad det heter eg, men min onkyo har olika profiler för att påverka ljudet, som pure/direct/stereo/all chanel stereo osv.. det är inte så att när du kör airplay så är det en annorlunda inställning emot vad du har annars.

#9

Postad 01 november 2014 - 11:39

Nalarc
  • Nalarc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Använder du samma, jag vet ej vad det heter eg, men min onkyo har olika profiler för att påverka ljudet, som pure/direct/stereo/all chanel stereo osv.. det är inte så att när du kör airplay så är det en annorlunda inställning emot vad du har annars.


Jag har försökt att dubbelkolla det och det ser likadant ut som inställningarna när jag kör via Spotify connect och övriga funktioner. Men jag kanske missar något - någonstans. Men kan inte hitta andra ställen att göra inställningar på.
Det jag gör är att jag trycker på Setup-knappen och där kan jag gå på att ställa in Speakers. Där ser inställningarna likadana ut i Airplayläget precis som de gör när jag kör de andra delarna av hemmabion.
Hittar ingenting om olika profiler.

#10

Postad 01 november 2014 - 11:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
You can make the subwoofer always output sound by setting the “Subwoofer Mode” to “LFE+Main”.

http://manuals.denon...FSYaxhqtbzr.php

Detta var de jag fann i manualen om inget ljud via subwoofern.

#11

Postad 01 november 2014 - 22:23

Nalarc
  • Nalarc
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

You can make the subwoofer always output sound by setting the "Subwoofer Mode" to "LFE+Main".

http://manuals.denon...FSYaxhqtbzr.php

Detta var de jag fann i manualen om inget ljud via subwoofern.


Yes, och det är aktiverat efter samtal med Hifiklubbens kundtjänst. Men just vid Airplay vill det sig inte.

#12

Postad 02 november 2014 - 00:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Yes, och det är aktiverat efter samtal med Hifiklubbens kundtjänst. Men just vid Airplay vill det sig inte.


Fan vad drygt då :-\



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.