Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Felmeddelande HD-E1

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 december 2007 - 15:22

furir1
  • furir1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag har tankat hem den senaste uppdateringen från toshiba för att uppdatera min HD-E1:a. Jag har bränt ner filen som prg, jag har ändrat filändelsen till iso och nrg ändå får jag felmeddelande när jag ska uppdatera. Är det någon mer än jag som får detta fel? Har även försökt med ethernet kabel men då hittar den inte någon server, det kanske beror på inställningarna jag har gjort som jag är osäker på. Hur har ni gjort för att få det att fungera?

#2

Postad 31 december 2007 - 15:26

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Jag fick error med min första skiva som jag döpt till .nrg, men skiva två döpte jag den till .iso och då gick det bra.

#3

Postad 31 december 2007 - 15:39

furir1
  • furir1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Då vet jag inte vad jag ska göra för att få det att fungera, jag har provat på alla sätt jag kan tänka mig. Jag har t.o.m dragit ur strömkabeln för att reseta spelaren men samma fel igen.

Redigerat av furir1, 31 december 2007 - 15:41.


#4

Postad 31 december 2007 - 15:50

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Jag får det inte heller att fungera.. vad har du för skivor? jag fick tipset att bränna på en cd-r, har ingen sån så jag körde en vanlig cd+r och det står att den inte lan läsa skivan, börjar bli frustrerad...

#5

Postad 31 december 2007 - 15:52

fesken
  • fesken
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Jag fick precis samma fel när jag försökte med min brännda skiva. Hade döpt om till .iso, men samma fel ändå.
Sket i skivan och uppdaterade via nätverket istället. Fungerade direkt. Har du inte möjlighet att koppla till nätverket så kan det hjälpa att bränna om skivan. Hjälpte ju för Linde att bränna en gång till. Har svårt att se att filändelsen skall spela roll sålänge man får Nero att öppna filen.
Bränn på 2 eller 4x hastighet med en skiva av bra kvalitet.

#6

Postad 31 december 2007 - 15:56

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Ni har väl inte bara tagit filen och bränt den som vanligt på en skiva?
När man ska bränna den, ska man välja att skapa en IMAGE av filen och därefter bränner man filen.

Uppdatering av E1 via ethernet:

Ingen skiva i spelaren!
DHCP och DNS ska vara på ON
Klockan och datumet ska vara inställt
Efter att ha gjort ovanstående: Starta gärna om spelaren så den kan hämta nätadressen.
Starta uppdateringen.

Redigerat av crest, 31 december 2007 - 16:04.


#7

Postad 31 december 2007 - 15:58

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0

Jag får det inte heller att fungera.. vad har du för skivor? jag fick tipset att bränna på en cd-r, har ingen sån så jag körde en vanlig cd+r och det står att den inte lan läsa skivan, börjar bli frustrerad...



cd+r?
Har du tillverkat det formatet själv?

#8

Postad 31 december 2007 - 15:58

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Jag brände i 2xhast med en verbatimskiva så det kan ju inte vara problemet. Ska försöka ge mig ut och få tag på en cd-r men det är ju nyårsafton så det läggs nog på is en dag. Lite osäker på hur jag kopplar in till nätverket.. har en nätverkskabel, som följde med xboxen, den borde ju funka. Sen comhem-modem. Men exakt hur man kopplar och så, den kursen hoppade jag nog över...

#9

Postad 31 december 2007 - 16:04

fesken
  • fesken
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Har comhem-modemet inbyggd router, alltså flera lediga portar? Då går det bra att koppla din nätverkskabel mellan en av dom lediga portarna på modemet och e1an. Borde stå 1x, 2x, 3x eller 4x på baksidan. Sen gör du bara som crest skrev här ovan.

#10

Postad 31 december 2007 - 16:21

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Har comhem-modemet inbyggd router, alltså flera lediga portar? Då går det bra att koppla din nätverkskabel mellan en av dom lediga portarna på modemet och e1an. Borde stå 1x, 2x, 3x eller 4x på baksidan. Sen gör du bara som crest skrev här ovan.



Bara 1 port, den som går till datorn. Går det inte då eller?

#11

Postad 31 december 2007 - 16:30

fesken
  • fesken
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Tar det på PM istället

#12

Postad 31 december 2007 - 17:29

furir1
  • furir1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Äntligen fick jag det att fungera. Jag stängde av modemet, tog bort nätverkskabeln från datorn och kopplade in en kabel från modemet till dvdspelaren istället, därefter slog jag på modemet igen och väntade en stund på att det skulle sluta blinka som det gör när det startar upp. När det var klart slog jag igång dvdspelaren. Gå till ethernet inställningar, sätt DHCP på 'ON' och likaså med 'DNS'. Alltså DHCP och DNS på ON. Då fungerade det för mig.

#13

Postad 01 januari 2008 - 14:31

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Äntligen fick jag det att fungera. Jag stängde av modemet, tog bort nätverkskabeln från datorn och kopplade in en kabel från modemet till dvdspelaren istället, därefter slog jag på modemet igen och väntade en stund på att det skulle sluta blinka som det gör när det startar upp. När det var klart slog jag igång dvdspelaren. Gå till ethernet inställningar, sätt DHCP på 'ON' och likaså med 'DNS'. Alltså DHCP och DNS på ON. Då fungerade det för mig.



Jag gjorde exakt som som du skrev att jag stängde av modemet, då funkade det för mig också. Tack för den!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.