Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Bilder pÄ Cobra-Ljudbygge.

165 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 maj 2009 - 21:43

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

  • 73 inlĂ€gg
  • 0
Mysig bil :)

Med tanke pÄ vilka bilstereoprylar du skall ha in gissar jag pÄ att MTX basarna Àr Black Gold?

#52

Postad 09 maj 2009 - 15:08

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Det var alldels rÀtt Nordenmark det Àr Black Gold har spelat in dom i vardagsrummet i en 23 liter sluten lÄda ca 40 timmar.
Gillar dom men jag vet att idag finns det bÀttre grejer men jag tror att det rÀcker gott med tvÄ 10" i sÄ liten sittbrunn.. :)

Mvh
Roger

#53

Postad 10 maj 2009 - 14:38

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

  • 73 inlĂ€gg
  • 0

Det var alldels rÀtt Nordenmark det Àr Black Gold har spelat in dom i vardagsrummet i en 23 liter sluten lÄda ca 40 timmar.
Gillar dom men jag vet att idag finns det bÀttre grejer men jag tror att det rÀcker gott med tvÄ 10" i sÄ liten sittbrunn.. :(

Mvh
Roger



Jag har en jag med, som bara ligger och samlar damm, men jag kan inte med att sÀlja den, gammalt godis Àr ocksÄ godis... ;)

#54

Postad 13 maj 2009 - 19:34

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
LĂ€gger upp lite gamla bygg bilder som jag har skannat av vanligt foto..... :P
Bifogad fil  Image0003.JPG   698,29K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Image0007.JPG   689,89K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Image0008.JPG   746,81K   1 Antal nerladdningar
Vilket jobb för en hardtop
Bifogad fil  Image0004.JPG   727,9K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Image0005.JPG   758,59K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Image0009.JPG   519,35K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  100_0051.JPG   257,52K   0 Antal nerladdningar

Det var ett tag sedan jag sÄg dom hÀr bilderna jag fick rysningar vilket jobb man har lagt ner..-- :unsure:

Mvh
Roger

#55

Postad 14 maj 2009 - 08:54

Mullis
  • Mullis
  • AnvĂ€ndare

  • 146 inlĂ€gg
  • 0
Trodde adtorn skulle packa ihop med sÄ stora bilder...

NÄvÀl, inge dÄligt jobb du har gjort, ser riktigt bra ut...

#56

Postad 20 maj 2009 - 08:20

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Hej Mullis..
Det Àr vÀl sÄ att mÄnga vill se pÄ bilder för att fÄ en uppfattning vad man hÄller pÄ med..
LÀget Àr att jag börjar kÀnna mig pressad för att hinna det som mÄste göras innan det gÄr att besikta.. :D
HÄller pÄ med 3 punktsbÀlte för besiktningen sedan nÀr det Àr klart sÄ ska jag anvÀnda manliga 4 punktsbÀlte..
Med 3" bÀlte och (bÀltesskydd) nÀr man sitter i bilen med dom pÄ sÄ ser det ut som pÄ en Formel 1 bil... ;)

mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 20 maj 2009 - 08:45.


#57

Postad 24 maj 2009 - 15:42

Mullis
  • Mullis
  • AnvĂ€ndare

  • 146 inlĂ€gg
  • 0
Kan dÄ allt tro det pÄ bilderna och det Àr dÄ snyggt...

En tanke Àr att man ska kunna nÄ alla knappar nÀr man sitter i sÀtet, dÀrav att det ska vara 3-punktsbÀlten vid fÀrd pÄ allmÀn vÀg. StÄr nog i SFRO-boken ocksÄ.
PÄ bana Àr det ju helt annat, dÄ vill man inte Äka fram och tillbaka i sÀtet...

#58

Postad 24 maj 2009 - 15:50

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlĂ€gg
  • 0
Riktigt fint bygge! kanske man fÄr se den pÄ Wheels hÀr i UmeÄ i sommar?
Har sjÀlv en Corvette 74 som sommarbil :P

#59

Postad 24 maj 2009 - 16:03

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag skruvat fast styrkretskortet pÄ instrumentbrÀdan frÄn Alpine 3681 Digital time/Frequency Processor.
Det var ett himla trÀnade och fixande innan man kunde frÀsa i instrumentbrÀdan det fÄr inte bli fel, ett försök Àr det som gÀller... :P
Fixa egna tryckknappar med fjÀder belastning i aluminium en tryckknapp lyser den röd nÀr man stÀller in Processor och grön nÀr det Àr klart,sÄ dÄ var det bara och göra en knapp med aluminium och genomskinlig plastkropp vilket piller... :(
Hade jag inte gjort det hÀr sÄ hade man varit tvungen att kliva ur bilen till bagaget och stÀlla in ljudet och dÄ hade tappat det man skulle stÀlla in men vilket j_vla jobb...
Nu kommer det lite bilder pÄ jobbet...

Bifogad fil  PICT0205.JPG   598,56K   0 Antal nerladdningar
Knapparna
Bifogad fil  PICT0206.JPG   872,4K   0 Antal nerladdningar
FrÀsningen
Bifogad fil  PICT0207.JPG   908,21K   0 Antal nerladdningar
Kretskortet
Bifogad fil  PICT0211.JPG   729,01K   1 Antal nerladdningar
FĂ€rdigt resultat..

Mvh
Roger

#60

Postad 26 maj 2009 - 20:05

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Trayzer det Àr trevligt nÀr man har en "typ" sommar bil som man anvÀnder nÀr vÀdret och kÀnslan finns dÀr.
Det blir en helt annan upplevelse och bilkörning, nÀr det gÀller Cobran sÄ Àr prio ett att fÄ den Besiktad i sommar.
NÀr det gÀller biltrÀffar sÄ tror jag att det blir mer av den vara till nÀsta sommar och dÄ kommer jag att skriva var och nÀr det blir.
Corvetter har alltid stÄtt mig nÀra har haft dom pÄ min lista som tilltÀnkt bil..... :D

Mvh
Roger

#61

Postad 02 juni 2009 - 22:48

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
HÄller pÄ och tok skruvar ihop Cobran har nu hÄllt igÄng 6 dagar/15 timmar per dag börjar vara less.
Jag fÄr det tufft att hinna till torsdag kvÀll och kunna fara ut pÄ en liten olaglig premiÀr tur.
Om vÀdret tillÄter sÄ ska en SFRO-besiktningsman göra buller prov och sista manöver provet Fredag 5/6 ;)

En bild dÄ sidepipes Àr fÀrdig monterad....


Bifogad fil  PICT0220.JPG   623,97K   0 Antal nerladdningar

#62

Postad 10 juni 2009 - 18:18

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • ForumrĂ€v

  • 541 inlĂ€gg
  • 0
Ser grymt ut. TÀnk om man sjÀlv hade haft möjligheten att lÀgga ens brÄkdelen av den tiden du lÀgger;)

#63

Postad 14 juni 2009 - 11:41

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Jag glömde att skriva att jag börjar en tidig semester för frugans skull.
Sen var det tidspress med Cobran men som vanligt gick det inte som jag ville.
Som jag har sagt tidigare"DET OKÄNDA"borde komma och rensa ur lite i mitt garage det Ă€r för mycket och för ofta.
Hela mitt liv har jag jobbat med mina hÀnder sÄ jag vet att det Àr tusen fel och ett rÀtt sÄ det Àr inte konstigt att det blir fel!
Men i mitt garage gÀller 10 000 fel och ett rÀtt sÄ Àr det bara,pÄ alla andra stÀllen som jag bygger eller moddar om har jag inga problem konstigt...?

#64

Postad 15 juni 2009 - 21:11

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlĂ€gg
  • 0
Sidnotis pÄ tal om sidepipes, visste du att sidepipes rÀtt moterade (utblÄsen), ger lite extra effekt nÀr det börjar gÄ fort?
Henry Yunick jÀmförde det med att överladda motorn. I alla fall sÄ funkar det sÄ att vinddraget runt hjulen hjÀlper till att dra ut avgaserna ur motor/avgassystem.

#65

Postad 18 juni 2009 - 07:16

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Ja....Professor_Kalkyl vilken lirare Smokey var, man skulle bara ha en liten del utav hans kunskaper.
Det fanns ingen bil som dom plockade ner sÄ ofta för att kolla vad han har hittat pÄ den hÀr gÄngen i NASCAR.
I ramen fanns det ett hÄlrum ja men dÀr kan man ha extra soppa... :P ..
Sedan gjorde han en otrolig spÀnnade projekt "Hot Vapor".
En test av Hot Vapor gjordes av Bostic och Bagarn i Bilsport nr. 10/86.
Dom var lyriska men man ska komma ihÄg han var en lurig Gubbe..he.he :D.
Jobbar fotfarande "HÅRT"med bilen med alla smĂ„ fel som löser av varandra...Suck trodde inte att jag skulle behöva anvĂ€nda hela min semester för det hĂ€r.
Hoppas att jag kan fÄ anvÀndning av dom hÀr dÀcken i sommar...
Bifogad fil  PICT0033.JPG   2,35MB   2 Antal nerladdningar

#66

Postad 19 juni 2009 - 15:07

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlĂ€gg
  • 0
Jo och sedan nÀr det blev restriktioner pÄ tanken sÄ kom han ju pÄ att om man anvÀnder grova rör och drar dem zick-zack under ramen sÄ rymms det ju Ànnu mer soppa och i störtbÄgen, ja men dÀr ryms ju lustgas ;)
Sen pÄ tal om Hot Vapor (hÀlften sÄ stor, dubbla effekten och styvt halva förbrukningen jÀmför med utgÄngsmotorerna, tÀnk dÄ om man byggde rakt upp och ner pÄ utgÄngsmotorn ;) ), Àn idag vet jag inte om nÄgon fler Àn Henry som vet varför motorn egentligen fungerade, för den har ett otroligt mager A/F-förhÄllande och skyhög komp bl.a. jÀmfört med en normal Ottomotor, som det i grunden Àr. Sen fÄr vi inte glömma "Vaporizern", Àven kÀnt som lilla turbon. Och de onormalt höga temperaturer motorn hade överallt, den mÄste ju nÀstan glött nÀr den fÄtt upp arbetstemp, sen fanns det om jag inte minns fel endast kring 2 liter kylarvÀtska i hela systemet.
Sen pÄ tal om testet i Bilsport, sÄ fÄr vi inte glömma att Bagaren (som för lÀnge sedan stack till Staterna) och Henry inte precis kom dÄligt överens :) . Sen Bagaren och Bostic i sin tur dÄ (var pÄ den lilla "svikaren" övergett VÀsterbotten och stuckit till nÄgonstans kring Gbg).
Sidnotis till, notera att jag bara Àr 20 Är och kan mer Àn de flesta i min generation om bl.a. Henry och en del av det han gjorde och mycket mer dÀr till som inte enbart har med han att göra, finns ju inget uppenbart intresse hÀr inte :unsure: :P

DĂ€cken = "Gatslicks"?
Vad Àr det för smÄfel du jagar?

Redigerat av Professor_Kalkyl, 19 juni 2009 - 15:11.


#67

Postad 29 juni 2009 - 13:39

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Har varit och mÄlat pÄ stugan nÄgra dagar och Àven krattat vÄr badstrand, dÀrför det sena svaret Professor_Kalkyl...
Bifogad fil  DSC00115.JPG   274,49K   1 Antal nerladdningar

Det Àr flera fel.
Bland annat sÄ mÄste jag bygga om brÀnsle systemet.
Illustrationen visade att man kunde anvÀnda Mallory brÀnslepump 110 och 140 pÄ samma sÀtt, vilket var fel..suck.
Har byggt om det tillfÀlligt för att fÄ det enkelt att fungera.
Har haft backströmmar och tÀndningen kunde kopplas pÄ flera sÀtt, har troligen haft pÄ fel sÀtt...M.M..SUCK..
Var förra veckan och lagade BMW:n och dom fick inte till allt.
DÄ ledsnade jag pÄ allt vad bilar stÄr för...och for till stugan skönt... :)

Mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 10 juli 2009 - 19:15.


#68

Postad 30 juni 2009 - 20:21

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlĂ€gg
  • 0
BrÀnslesystem och elfel som Àr sÄ mysiga...
Hoppas det reder upp sig snart :)

#69

Postad 02 juli 2009 - 22:41

Josasp
  • Josasp
  • AnvĂ€ndare

  • 206 inlĂ€gg
  • 0

mÄlat o kratta vÄran badstrand dÀrför det sena svaret

Du fÄr gÀrna upplysa mig om varför man mÄlar en badstrand :)

FörstÄr vad du menade men lÀt ganksa kul :)

#70

Postad 10 juli 2009 - 19:15

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
En liten lÀgesrapport.
Det gick dÄligt att mÄla stranden...... :(
Backströmmarna verkar vara fixade men tÀndningen Àr Àndrad pÄ men jag har ej hunnit testa.
Nya problem nÀr bromsarna skulle luftas sÄ fick jag inte till bromsarna bak...suck.
En bild pÄ elÀndet..
Bifogad fil  bromsservo_009.jpg   376,56K   1 Antal nerladdningar.
Jag trodde att man kunde köpa en renoveringssats tji fick jag.
DÄ ingick inte den hÀrdade hylsan som sitter framför packningarna som Àr sönder tryckt.
Försökte laga men det gick inte.... :(
Det Àr bara att inhandla en ny komplett.
Sen mÄste jag ta isÀr den och flytta innehÄllet till min.
För pÄ min Àr all grovt gjutgods bort slipat och polerat viket jobb för en bromsservo.... :P
Bifogad fil  bromsservo_003.jpg   612,14K   0 Antal nerladdningar

mvh
Roger

#71

Postad 10 juli 2009 - 20:42

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlĂ€gg
  • 0
Ett steg i rÀtt riktning i alla fall.

Bromsfördelaren sÄg rÀtt mysig ut, men som du sa, vilket arbete för en sÄdan liten detalj.

#72

Postad 20 juli 2009 - 08:33

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
VÀntar fortfarande pÄ bromsfördelaren,men jag lÀgger upp en bild nÀr störtbÄgen Àr klar.... :P
Bifogad fil  PICT0008.JPG   1,9MB   0 Antal nerladdningar
PÄ tisdag ska jag hÀnga upp dörrarna och installera Slim Line Design Macrom 6" 59.18.
Kommer bilder pÄ installationen...

mvh
Roger

#73

Postad 22 juli 2009 - 21:53

Fujitsu
  • Fujitsu
  • Amatör

  • 50 inlĂ€gg
  • 0
Imponerande bygge det dĂ€r! Lite annat Ă€n mitt nuvarande projekt att starta upp en Volvo 740 som stĂ„tt still i 2Âœ Ă„r, det vĂ€xer till och med mossa pĂ„ mitt projekt :)

#74

Postad 25 juli 2009 - 17:17

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag monterat förardörren och skinnklÀdseln med Slim Line Design Macrom 6" 59.18.
Kolla lÄset frÄn 60-talet grymt snygg i dess enkelhet.... :)
Bifogad fil  PICT0300.JPG   221,24K   0 Antal nerladdningar
Allt upplagt för montering.
Bifogad fil  PICT0295.JPG   225,28K   0 Antal nerladdningar
Monterat och klart!
Bifogad fil  PICT0302.JPG   233,31K   0 Antal nerladdningar

mvh
Roger

#75

Postad 25 juli 2009 - 17:42

Fujitsu
  • Fujitsu
  • Amatör

  • 50 inlĂ€gg
  • 0
NÀr tror du att du Àr fÀrdig med din Cobra Roger?
Har du nÄgon idé mellan tummen o pekfingret

#76

Postad 25 juli 2009 - 20:21

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlĂ€gg
  • 0
SÄg bra ut, men hur skulle det se ut med svarta skruvar som hÄller fast dörren?

#77

Postad 25 juli 2009 - 21:31

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Fujitsu. Jag mÄste fÄ den besiktad i sommar för att det kanske kommer nya regler nÀsta Är.. :)
Men stereoanlÀggnigen i bagaget blir klart under vintern/vÄren...sÄ den blir helt klar först nÀsta Är.
Jag förstÄr vad du menar Professor_Kalkyl,men jag har prövat med vanliga clips bakom som inte syns men dörrsidan blev sÄ tam.
Sen har jag Àven prövat bruna skruvar men det blev inte bra.
Men sargerna till handbromsen och vÀxelspaken Àr gjord i Mahogny och skruvarna ser likt ut som dörrsidan.
Det ser bÀttre ut i verkligheten Àn pÄ bild,det ger ett mer race intryck som det ser ut nu.... :P
Men som sagt smaken Àr som baken delad.... :D

mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 25 juli 2009 - 21:37.


#78

Postad 26 juli 2009 - 00:34

frippe999
  • frippe999
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0
StenhÄrd, grattis till en blivande prisvinnare, om du ids stÀlla ut!
(nÀstan lite overkill att ha nÄgot billjud - v8 muller nedcabbet pÄ en fin landsvÀg... :) )

#79

Postad 26 juli 2009 - 14:46

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Tack frippe999...
Har byggt bilen ganska tyst,sen tycker jag om att lyssna pÄ musik i bilen nÄgon favvis sÄ man kommer i god stÀmning.
Och vill man höra V8-muller sÄ stÀnger man bara av,tycker om den valmöjligheten.... :P
Sen blev den som en typ av show stopper med billjud,efter som ett vanligt bagageutrymme Àr oftast inte sÄ kul att titta i...
Jag kÀnner mig Àrad att du gick med 2004-10-08 och ditt första inlÀgg blev pÄ min sida ... :)

mvh
Roger

#80

Postad 26 juli 2009 - 18:08

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • LĂ€rjunge

  • 432 inlĂ€gg
  • 0
AlltsÄ........

Jag....finner inga ord.

Jag Àr mÄllös.....

:)

#81

Postad 26 juli 2009 - 23:19

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • ForumrĂ€v

  • 541 inlĂ€gg
  • 0
Helt otroligt fint. Du har verkligen kÀnsla för detaljer ;)

#82

Postad 29 juli 2009 - 19:53

Naughty Tee
  • Naughty Tee
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0
Kan bara instÀmma att detta bygge tar luften ur en!!! Hoppas att man fÄr tillfÀlle att se bilen i verkligheten.

Redigerat av Naughty Tee, 29 juli 2009 - 19:54.


#83

Postad 29 juli 2009 - 21:35

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • LĂ€rjunge

  • 432 inlĂ€gg
  • 0

Kan bara instÀmma att detta bygge tar luften ur en!!! Hoppas att man fÄr tillfÀlle att se bilen i verkligheten.


Hoppas pÄ detsamma.

Btw........vÀlkommen (dÄ jag inte sett dig skriva ngt innan :) )

#84

Postad 30 juli 2009 - 12:42

Naughty Tee
  • Naughty Tee
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0

Hoppas pÄ detsamma.

Btw........vÀlkommen (dÄ jag inte sett dig skriva ngt innan :) )


Tackar för det mannen, jag har ju fÄtt lite mer fritid pÄ sistone och hittat hit med efter ett antal timmar framför datorn. Mustang freak som man Àr( har 2 st 66or stÄende i garaget) sÄ har man ju fastnat för Shelbys olika skapelser och detta 427 replika bygge Àr mycket intressant att följa och helt klart en av mina största drömbilar :)

#85

Postad 30 juli 2009 - 20:50

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Tackar! Lonefox,andreas_gbg_,Naughty Tee...m.m
Ni ska bara veta att det vÀrmer nÀr ni och andra ger komplimanger för det man kÀmpar för att uppnÄ.
Det Àr verkligen min sjÀl som jag har lagt ner pÄ den hÀr bilen, att fÄ till en Cobra med ett gyllene snitt.
Jag tar upp nÄgra exempel som mÄnga inte tÀnker pÄ:Hardtopen hur hög o lÄng vilken radien ska rutan ha för att det ska se rÀtt ut pÄ den storlek som hela hardtopen har.
Vi Àr otroligt kÀnsliga för att en sak ska ha rÀtt proportioner det handlar mÄnga gÄnger endast om nÄgra mm.
StörtbÄgen och scoopet har varit otroligt mÄnga timmar bara för att fÄ till dom, till rÀtta proportionerna.
Ska till veckan sÀtta in stolarna som Àr gjort i det finaste finska anilinskinnet,tog skinnet och skickade det till england, dÀr dom sytt upp dom som orginal stolarna.
Det Àr ett av det snyggaste skinn jag nÄgonsin sett jag Àr otroligt nöjd.... det bara 5% av alla skinn som duger till anilinskinn.
Det lÄter spÀnnande Naughty Tee att du har tvÄ 66or i garaget Àr det projekt eller klara bilar?
Ni ska fÄ tips pÄ en sida som det Àr otroligt mÄnga Cobror och andra bilar:Club Cobra

mvh
Roger och Tack...

Redigerat av cobra-427, 30 juli 2009 - 21:18.


#86

Postad 31 juli 2009 - 14:03

Naughty Tee
  • Naughty Tee
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0

Det lÄter spÀnnande Naughty Tee att du har tvÄ 66or i garaget Àr det projekt eller klara bilar?
Ni ska fÄ tips pÄ en sida som det Àr otroligt mÄnga Cobror och andra bilar


Jo mussarna Àr 2st projekt av ett antal bilar i olika stadier som jag har stÄende i Garaget, jag hoppas kunna jobba mer pÄ dessa nÀr mitt stora projekt att fÄ snurr pÄ mitt skötebarn Digital Designs i Sverige :blink:

Den ena mussen en röd Àrrig sak har varit i famljen sedan ny och gÄtt som bruksbil fram till 2004 dÄ jag tog över den, den kommer att bibehÄllas sÄ orginal det gÄr för all framtid dÄ bilens orginalhistoria Àr overdeleig för oss. Den andra ponnyn en Shelby blÄ sak som kommer att förpuppas till en GT350 klon fast med mer modern drivlina samt hjuluphÀngning. Denna kommer att fÄ smaka pÄ lite skojig banÄka nÀr den blir klar Àr det tÀnkt.

Dock har jag en del jobb kvar att fÀrdigstÀlla det "lilla" garaget innan bilarna fÄr all uppmÀrksamhet ;) En Cobra fÄr man drömma om att kunna inhandla om 10-15Är :wub:

Redigerat av Naughty Tee, 31 juli 2009 - 14:08.


#87

Postad 31 juli 2009 - 14:41

Timpolanen
  • Timpolanen
  • MĂ€stare

  • 2 834 inlĂ€gg
  • 0
Detta gĂ„r helt klart frammĂ„t! Å det det sparas inte nĂ„n krut nĂ„nstans heller ;) VĂ€ldigt kul att se!!Keep it up!!!
Fan va sugen man blir pÄ att gÄ ut till garaget Ä börja med Firbriden nÀr man lÀser en sÄdan hÀr trÄd :blink:

#88

Postad 09 augusti 2009 - 21:24

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Hej pÄ er!
HÀr kommer en lÀgesrapport,har jobbat stenhÄrt i tre dagar i den hÀr vÀrmen mÄtt lite illa pÄ kvÀllarna.
Troligtvis bÄde av avgaser och vÀrmen.... :(
Men det hÀr har hÀnt: fixat lÀckage pÄ en del vattenkopplingar och oljetrÄg,byggt besiktnings avgaspipor.
För att fÄ ner dB pÄ bilen jag hoppas att det rÀcker... :P
Startat bilen sÀkert minst 20 gÄnger och testat ut vilken termostat kontakt jag ska ha, det blev varmt i garaget... :blush:
Ville inte ta ut den för att det gick snabbare att komma Ät kontakterna plus att fixa lÀckaget.
Prövat vÀxla och se om vÀxellÄdan o kopplingen fungerade och det gjorde dom...
Men bara med drivaxlarna i luften.... :)
Men jag körde 100 km/tim pÄ hastighetsmÀtaren ...... ;)
Nu kommer en bild pÄ instrumentbrÀdan nÀr den Àr klar utom ratten,jag ska sÀtta in stolarna först.
Bifogad fil  PICT0314.JPG   255,32K   0 Antal nerladdningar

Naughty Tee
Du mÄste bara ta lite bilder i ditt garaget och dina projekt det skulle vara kul att se.
Och ditt skötebarn: Digital Designs vilka produkter du sÀljer...WOW vilka Basar svag för sÄnt titta bara in pÄ min Gallriesidan mot taket sÄ ser du vad som stÄr dÀr:...DD-18..... :lol:
Hmm undra om jag ska byta basare mellan stolarna.... :)
mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 10 augusti 2009 - 23:36.


#89

Postad 09 augusti 2009 - 22:25

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlĂ€gg
  • 0
******** vad snyggt!

#90

Postad 17 augusti 2009 - 22:21

Naughty Tee
  • Naughty Tee
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0

Naughty Tee
Du mÄste bara ta lite bilder i ditt garaget och dina projekt det skulle vara kul att se.
Och ditt skötebarn: Digital Designs vilka produkter du sÀljer...WOW vilka Basar svag för sÄnt titta bara in pÄ min Gallriesidan mot taket sÄ ser du vad som stÄr dÀr:...DD-18..... :)
Hmm undra om jag ska byta basare mellan stolarna.... :lol:
mvh
Roger


cobra jag lÀngtar mer och mer att fÄ se din bil live för varje uppdatering du gör. Mums sÀger jag bara vÀntar pÄ mer bilder att njuta av..

Jag kommer att lÀgga upp egna projektbilder vid tillfÀlle (men ha inte för stora förvÀntningar) ;)

DD-18 Àr en grym pjÀs och som kuriosa kan jag nÀmna att Digital Designs ( DD ) jobbar med mÄnga mer kÀnda varumÀrken som OEM leverantör, speciellt Amerkanska mer kÀnda högtalarföretag som vill ha en lite xtra rejÀl sub i sitt sortimentet hint, hint :D

Givetvis skall det vÀl sitta en lika grymt presterande bas i cobran som cobran sjÀlv presterar :)
Digital Designs sitter för övrigt standard i vÀrldens snabbaste serietillverkade bil SSC Shelby Super Cars
Klicka hÀr!


Hur DD presterer i billjudskretsar fÄr vi ta i en egen trÄd om intresse finns :lol:

Redigerat av Naughty Tee, 17 augusti 2009 - 22:45.


#91

Postad 17 augusti 2009 - 23:41

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0
Cobra

Du fÄr nog skaffa kyl och micro i bilen för den förarplatsen skulle man ju aldrig vilja lÀmna och bilen Àr vÀl för lÄg för mcdrive ;) :lol:

Grymt snyggt bygge som bara blir finare för varje gÄng man kollar, sÀrskilt detaljerna.

#92

Postad 22 augusti 2009 - 18:56

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Tack för alla fina omdömen jag fÄr och jag behöver dom. ;)
Nu tog det emot som vanligt,det ingick glasfiber innerskÀrmar som jag har jobbat med att klÀ tunn högglanspolerad aluminiumplÄt.
Otroligt mÄnga timmar pÄ dom och det Àr bara att kasta skiten..... :P
Som dom var gjuten fÄr jag för liten svÀngradie och dessutom sÄ nÀr jag köpte en större bromsfördelare sÄ rymdes den inte, innanför innerskÀrmen.... :)
Jag tÀnker besikta utan innerskÀrmarna hoppas att dom inte gnÀller över det.
Jag fÄr göra nya till hösten/vintern.
Försöker att skruva ihop bilen till söndag kvÀll,för att kunna köra olovlig körning vid mörkrets inbrott... :P
Det skulle bli min första tur efter......20 ÅRS....byggande.....envis.....jaaaaaa :lol:
Naughty Tee.. jag undrar lite grann över vad för 10tums bas som skulle passa i en 23 liters sluten baslÄda.
MvH
Roger

#93

Postad 22 augusti 2009 - 19:09

Unregistered623ccef8
  • Unregistered623ccef8
  • AnvĂ€ndare

  • 107 inlĂ€gg
  • 0
JÀklar vilket mÀktigt bygge!!
Lycka till!

#94

Postad 22 augusti 2009 - 22:04

Timpolanen
  • Timpolanen
  • MĂ€stare

  • 2 834 inlĂ€gg
  • 0

Tack för alla fina omdömen jag fÄr och jag behöver dom. ;)
Nu tog det emot som vanligt,det ingick glasfiber innerskÀrmar som jag har jobbat med att klÀ tunn högglanspolerad aluminiumplÄt.
Otroligt mÄnga timmar pÄ dom och det Àr bara att kasta skiten..... :)
Som dom var gjuten fÄr jag för liten svÀngradie och dessutom sÄ nÀr jag köpte en större bromsfördelare sÄ rymdes den inte, innanför innerskÀrmen.... :wacko:
Jag tÀnker besikta utan innerskÀrmarna hoppas att dom inte gnÀller över det.
Jag fÄr göra nya till hösten/vintern.
Försöker att skruva ihop bilen till söndag kvÀll,för att kunna köra olovlig körning vid mörkrets inbrott... :unsure:
Det skulle bli min första tur efter......20 ÅRS....byggande.....envis.....jaaaaaa :lol:
Naughty Tee.. jag undrar lite grann över vad för 10tums bas som skulle passa i en 23 liters sluten baslÄda.
MvH
Roger


Efter 20Är helt otroligt! Det mÄste kÀnnas helt underbart att köra sen! :D Jag har inte kört min Firebird sen jag köpte den (3Är sen) dock kommer körkortet innan oktober! Fast dÄ mÄste man besikta, stÀlla pÄ mm, det kommer jag nog inta att ha rÄd med... :lol:
Sedan har nÄgra ungjÀlvar hoppat pÄ taket sÄ nu Àr det bulor i det!!! :P :P Har bara garage försÀkring sÄ jag lÀr vÀl inte fÄ ut nÄt heller...

#95

Postad 22 augusti 2009 - 22:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Tack för alla fina omdömen jag fÄr och jag behöver dom. ;)
Nu tog det emot som vanligt,det ingick glasfiber innerskÀrmar som jag har jobbat med att klÀ tunn högglanspolerad aluminiumplÄt.
Otroligt mÄnga timmar pÄ dom och det Àr bara att kasta skiten..... :P
Som dom var gjuten fÄr jag för liten svÀngradie och dessutom sÄ nÀr jag köpte en större bromsfördelare sÄ rymdes den inte, innanför innerskÀrmen.... :lol:
Jag tÀnker besikta utan innerskÀrmarna hoppas att dom inte gnÀller över det.
Jag fÄr göra nya till hösten/vintern.
Försöker att skruva ihop bilen till söndag kvÀll,för att kunna köra olovlig körning vid mörkrets inbrott... :)
Det skulle bli min första tur efter......20 ÅRS....byggande.....envis.....jaaaaaa :unsure:
Naughty Tee.. jag undrar lite grann över vad för 10tums bas som skulle passa i en 23 liters sluten baslÄda.
MvH
Roger


Synd att du bor sÄ lÄngt upp i landet, skulle varit coolt om du premiÀrvisat den pÄ Power end of summermeet nÀsta helg. Men det Àr ju genom hela sverige nÀstsn sÄ det kanske inte Àr realistiskt :P

#96

Postad 22 augusti 2009 - 22:59

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlĂ€gg
  • 0

Men jag körde 100 km/tim pÄ hastighetsmÀtaren ...... :P


Det kan du ju stolt skryta med framför polarna, jag kan köra i 100km/h sÄ stort Àr mitt garage ;)

#97

Postad 26 augusti 2009 - 11:55

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Kommer lite bilder pÄ ena stolen hann inte fÄ till bilen för körning.
Men jobbar pÄ det.
Bifogad fil  PICT0342.JPG   2,05MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT0330.JPG   2,04MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT0339.JPG   2,03MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT0336.JPG   2,42MB   0 Antal nerladdningar

Är nöjd...

MvH
Roger

#98

Postad 02 september 2009 - 21:01

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Ett bakslag som vanligt.... :huh: ....
StÀllde in stötdÀmparna i det hÄrdaste lÀge men bilen blev alldeles för lÄg...
Endast 40 mm mellan karossen vid oljekylaren och golvet,fjÀdrarna Àr för mjuka.... :o ....f_n
Har tagit kontakt med KH-Motorsport för förslag till andra fjÀdrar, det Àr en hel vetenskap det hÀr med fjÀdrar.
Ca 100 mm frÄn backen Àr ett mÄtt som Àr praktiskt lÀge efter vÄra vÀgar,sÄ man inte slÄr sönder bilen.
Men som vanligt sÄ jobbar jag pÄ alla nya fel som dyker upp... <_<

MvH
Roger

#99

Postad 02 september 2009 - 22:40

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlĂ€gg
  • 0
inredningen; brethless

#100

Postad 04 september 2009 - 11:35

carlr
  • carlr
  • AnvĂ€ndare

  • 184 inlĂ€gg
  • 0
Otroligt vackert, alla tummar upp!



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.