Kan ju bli kul att se vilka guldkorn man missat.
Jag skriver 20st för då kan man peta in lite olika kategorier om man så önskar.
Återkommer med mina 20 filmer när jag tänkt klart.
Vilka 20 filmer måste man bara ha i sin samling!
Startad av
Unregisteredd27f924d
, jun 26 2013 11:58
65 svar till detta ämne
Postad 26 juni 2013 - 11:58 Kan ju bli kul att se vilka guldkorn man missat. Jag skriver 20st för då kan man peta in lite olika kategorier om man så önskar. Återkommer med mina 20 filmer när jag tänkt klart. Postad 26 juni 2013 - 13:33 Troya Gladiator Nyckeln till frihet Pulp Fiction Die Hard Scarface Casino Dum dummare Kill Bill Avatar Titanic The good the bad and the ugly Legends of the fall The deer hunter A clockwork orange Bondsamlingen The truman show Schindlers list Rambo Redigerat av Hampan, 26 juni 2013 - 13:36. Postad 26 juni 2013 - 17:23 Gangs Of New York V For Vendetta Space Jam Yamakasi Around The World In 80 Days Wanted Grandmas boy Scary Movie Journey To The Center Of The Earth Fools Gold Police Academy Zombieland Resident Evil Men In Black Kill Bill Pirates Of The Caribbean American Pie Lucky Luke (Fransk) Blade Postad 26 juni 2013 - 21:30 Blade Runner 2001 I rosens namn Big Lebowski Ghost In The Shell Heat THX 1138 Fight Club Snövit och de sju dvärgarna Trollkarlen från OZ Forbidden Planet Hajen Contact Psycho The thing 28 dagar senare Solaris PI (Darren Aranovski) S7ven Last Temptation of Christ (bonusfilm ) Postad 27 juni 2013 - 00:14 Den Gröna Milen Sagan om Ringen Trilogin. Maffiabröder The Departed Titanic Terminator The Dark Knight Star Wars (episod 4-6) Forrest Gump Die Hard Pacific Rim Up! Rocky Warrior Avengers Redigerat av Spaken_, 20 augusti 2013 - 22:20. Postad 27 juni 2013 - 15:31 Jaws Psycho To Kill a Mockingbird Ben-Hur Once Upon a Time in the West The Good, the Bad and the Ugly Rear Window The Great Escape Planet of the Apes Terminator 2: Judgment Day Rocky Forbidden Planet The Ten Commandments Unforgiven Gone with the Wind Alien Aliens Dances with Wolves The Godfather The Godfather, Part II Postad 27 juni 2013 - 21:51 Platoon The Big Lebowski Casablanca Vertigo The Killer The Graduate C’era una volta il West Apocalypse Now The Maltese Falcon Double Indemnity The Usual Suspects The Hustler Battle Royale Three Days for Condor All the President's Men Psycho Klute Blade Runner Back to the Future Postad 28 juni 2013 - 03:30
Bara 20st? Jösses, det är ju nästan som att bli tvingad att välja viken av ungarna man tycker bäst om
Men här är dom jag tänker på just nu. Nyckeln till frihet Papillion Blåsningen Midnight Express Den Gröna Milen The Usual Suspects Bron över floden Kwai När lammen tystnar The Boondock Saints Jaws The Dark Knight Runaway Train Good Will Hunting Catch me if you can Dansar med vargar The Matrix Pulp fiction Gökboet Memento Se7en Postad 28 juni 2013 - 08:40
Haha det var roligt... Det börjar dyka upp lite filmer nu som jag faktiskt missat..iaf ett par st. Så det är väl snart dax att göra en bokning på saknade filmer. Har fortfarande inte riktigt koll på vilka 20 som jag tycker är måsten.. Postad 28 juni 2013 - 08:57 The Abyss The Fountain The Princess Bride Spaceballs Starwars Trilogy True Romance Saving Private Ryan Top Gun The Man From Earth Life of Brian Good Will Hunting Tron Super 8 The Matrix Kick Ass The Rainmaker A Bridge Too Far Equilibrium St Elmos Fire The Breakfast Club ... Redigerat av Threepwood, 28 juni 2013 - 08:57. Postad 28 juni 2013 - 13:32 1. Der siebente Kontinent (1989) 2. Andrey Rublyov (1966) 3. L'eclisse (1962) 4. Tanin no kao (1966) 5. Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975) 6. Suna no onna (1964) 7. Nattvardsgästerna (1963) 8. Sátántango (1994) 9. Hiroshima mon amour (1959) 10. Le trou (1960) 11. Sanma no aji (1962) 12. Die bitteren Tränen der Petra von Kant (1972) 13. La notte (1961) 14. Smultronstället (1957) 15. Kárhozat (1988) 16. Solyaris (1972) 17. C'era una volta il West (1968) 18. Jalsaghar (1958) 19. Stalker (1979) 20. Zerkalo (1975) Postad 28 juni 2013 - 13:41
Postad 28 juni 2013 - 13:57 Star Wars (4-6) Sagan om Ringen trilogin Indiana Jones (1-3) Tillbaka till Framtiden trilogin Alien Filmerna The Matrix Saving Private Ryan Terminator (1-2) Braveheart Forrest Gump Pulp Fiction The Usual Suspects Nycklen till frihet Ghostbusters The Goonies Die Hard Schindlers List Seven Fight Club Gladiator Postad 28 juni 2013 - 16:24 Blade Runner (Scott) De sju samurajerna (Kurosawa) Den yttersta domen - livsdramat Andrej Rubljov (Tarkovskij) Diligensen (Ford) En kvinnas martyrium (Dreyer) Fogden Sansho (Mizoguchi) Guldåldern (Buñuel) Gå och se! (Klimov) Hålet (Becker) Kagemusha - spökgeneralen (Kurosawa) Kvarteret Korpen (Widerberg) Kvinnan i sanden (Teshigahara) Lat sau san taam (Woo) Mannen som köpte sitt liv (Wertmüller) Nema-ye Nazdik (Kiarostami) Om du lyssnar noga (Kondo) Sen to Chihiro no kamikakushi (Miyazaki) Sonatine (Kitano) Storm över Ryssland (Eisenstein) The Tree of Life (Malick) Detta är tjugo filmer man bör se, äga och förstå. EDIT: Bytte ut Det sjunde inseglet mot The Tree of Life. Skulle gärna vilja ha med Herr Arnes pengar också, den kanske kan ersätta Kvarteret Korpen eller Sonatine. Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 28 juli 2013 - 20:57. Postad 28 juli 2013 - 00:13 Postad 28 juli 2013 - 08:36 Postad 28 juli 2013 - 10:11 Sagan om ringen triologin Matrix triologin Requiem for a dream House of flying daggers Inland empire Independence day Forrest gump Amores perros Papillon V for vendetta Dansar med vargar Ong-bak Fight club Seven Donnie darko Batman - the dark knight rises Postad 28 juli 2013 - 15:39 The Return Of the Jedi (skulle gärna tagit med de tre första men måste väja en bara) The Return Of The King (bäst i den klassiska trilogin, men alla tre platsar på listan egentligen) Schindlers list (denna mycket gripande film som är ett facit på ondskan som finns) The dark knight (referens Blu-Ray film men också en otroligt bra film) Scarface (min favorit gangsterfilm) Apocalypse Now (fantastiskt bra på blu-ray med. Trots några år på nacken) Blade Runner (klass rakt igenom) Jurassic Park (otroligt bra ljud och bild på Blu-Ray. Effekterna fungerar än. Aliens (gillar den av alla filmer i serien) The Dark Knight Rises (grym uppföljare) Mission Impossible Ghost Protocol (enkel bra action. Referens ljud och bild) Gudfadern (given på denna lista) Gladiator (brutal film) Avatar (banbrytande snygg film) Skyfall (senaste Bond! Lysande!) Matrix (första var så bra scince fiction de andra bara konstiga) American history X (Edward Nortons i sin bästa film) Pulp Fiction (banbrytande och kultfilm nummer ett) Seven (omtumlande och skakande) Braveheart (spännande och känslosam) Skulle kunna ha minst en till lista med favoriter men nu blev det så här. Postad 28 juli 2013 - 20:58 Postad 28 juli 2013 - 21:43 Fight Club Se7en V For Vendetta Pulp Fiction Pirates of the caribbean Gladiator Braveheart The Dark Knight Dum och dummare Nyckeln till frihet Titanic Inception Transformers American history X Scarface Top Gun The Departed Sagan om ringen filmerna Postad 29 juli 2013 - 14:30 Natural Born Killers Nyckeln till frihet Den Gröna Milen Batman filmerna (med Bale) The Matrix Pulp fiction Saving Private Ryan Sagan om ringen Léon Gladiator Avatar Pirates of the caribbean Terminator 2 Fargo Kill Bill 1 The good the bad and the ugly Men In Black Independence day Braveheart Transformers Postad 30 juli 2013 - 00:08 2 Terminator 2 3 Gudfadern 4 fight club 5 Gladiator 6 Alien(s) 7 Avatar 8 sagan om ringen 9 Batman the dark knight 10 scarface 11 Indiana jones 12 The matrix 13 Pulp fiction 14 Leon 15 Rädda menige ryan 16 The shining 17 Taxi Driver 18 Gran torino 19 The big lebowski 20 Sin city Postad 30 juli 2013 - 00:48 Hmm... det är ju lite kult iofs.. kanske inte så konstigt. CTRL-F + Predator = 0 träffar Eh, de kanske inte är actionfans? Det är en topp 20-lista, det ska vara svårt att komma med p.... CTRL-F + Lejonkungen = 0 träffar Toy Story = 0 träffar Hitta Nemo = 0 träffar Vad i själva h-vete??? Postad 30 juli 2013 - 06:58 Police Story Sidekicks The Hitman Delta Force 2: The Colombian Connection Hero and the Terror Braddock: Missing in Action III Firewalker The Delta Force Invasion U.S.A. Code of Silence Missing in Action 2: The Beginning Missing in Action Lone Wolf McQuade Forced Vengeance Silent Rage An Eye for an Eye The Octagon A Force of One Good Guys Wear Black Breaker! Breaker! Postad 30 juli 2013 - 13:58 Dum och Dummare Boy's don't cry Gladiator L.A. Konfidentiellt True Romance Amadeus Sagan om ringen (trilogin) Fight Club Love Actually Allt eller inget Döda poeters sällskap Nyckeln till frihet När lammen tystnar Top Gun The Untouchables Seven Terminator 2 Titanic Amelie från Montmartre Walk the Line /C Postad 30 juli 2013 - 14:22 LOTR Triologin Matrix Triologin No Country for old Men Avatar American Psycho Running Scared Pearl Harbor The inglorious basterds Transformers Spider Man Hulk Iron Man Seven Walk the line Batman Django Unchained Pulp Fiction American History X Alien Finns ju många många fler, och jag har säkert glömt någon självklar... Postad 30 juli 2013 - 14:39 Trainspotting The Island Saving Private Ryan From Dusk Til Dawn Clockwork Orange Alien Pulp Fiction The Abyss Green Mile Waynes World The Shining Gladiator Terminator Cheech and Chong - Up in Smoke Back to the Future The Fifth Element Matrix Into the Wild Dazed and Confused Postad 30 juli 2013 - 14:55 Star wars 4-6 Seven American beauty Predator Forrest Gump The sum of all fears Along came a spider Wanted Wild things Blade runner Matrix Insomnia med Pacino Impostor I samlarens spår Stalingrad Basic instinct Commando Blodröd sol Entrapment Contact End of days Exorcisten Sucker punch Eraser Final destination, så många du vill The Game Highlander The invasion Jack ryan: Jakten på Röd Oktober ,Patrioter Clear and Present Danger Dödligt vapen 1-4 The librarian Memento Minority report National treasure 1-2 Nikita Leon Omen, båda 1:orna The One Outbreak Pelikanrapporten Plutonen Poltergeist The punisher Rambo, alla Resident evil, en hel del från början The ring The rock The seventh sign Stigmata Shoot to kill Speed Sphere Swordfish Taking Lives Tango&Cash Terminator 1-2 The thing Triangle Änglar och demoner inte många från 2000 och fram men det ser vi 2020 om dom håller Postad 30 juli 2013 - 19:44
Not only is my short term memory horrible, but so is my short term memory.
Postad 31 juli 2013 - 06:12 Postad 31 juli 2013 - 06:47 Wyatt Earp med Kevin Costner Drömkåken Dansar med Vargar The Bodyguard Drömmarnas Horisont Falling Down Robin Hood med Kevin Costner Sista Kontraktet Thunder Heart Equilibrium Titanic Shoot Em Up Sin City Rädda Menige Ryan Skönheten och Odjuret den tecknade Pinnochio också. " Hej didelidi - En skådis ska du bli! " Ja, dom sjöng så Nä. Nu kommer jag inte på fler Tack och Hej! Redigerat av Unregistered2222, 31 juli 2013 - 07:01. Postad 12 augusti 2013 - 14:18 Postad 12 augusti 2013 - 17:03 Hahaha Du har nog rätt.... Ska försöka komma med den "rätta" listan Rädda Menige Ryan Titanic Leon Rambo Die Hard The Rock The Prestige Terminator 2 Pearl Harbor LOTR (Del 1) Avatar Greven av monte cristo (2002) The Game Den Gröna Milen Nyckeln till frihet Gudfadern Stjärnornas krig Forrest Gump The dark night Gladiator Det var inte lätt med bara 20st.... Man får nog justera listan lite till och från när man inser vilka man missat! Men väldigt kul att så många tar sig tid att skriva ned listan. Då hittar man ju alltid någon som man missat att köpa eller till och med inte sett. Passar på att tacka för "tipsen" man fått.. Redigerat av Unregisteredd27f924d, 19 augusti 2013 - 17:43. Postad 15 augusti 2013 - 06:39 2. Matrix 3. Svart Katt Vit Katt 4. Iron Man 5. Konungens Återkomst 6. Pirates Of The Caribian (2:a & 3:e filmen) 7. Big Lebowski 8. Falling Down 9. Terminator 2 10. Die Hard: Die With A Vengeance 11. Cidade de Deus (stavning? Guds Stad) 12. Tropa de Police 13. Batman: The Dark Knight 14. Avatar 15. Wonder Boys 16. Inception 17. Winters Bone 18. Leon 19. Watchmen 20. Atonement (Försoningen) Inte de filmer jag tycket är bäst per definition men de hör hemma i en bio. Action, komedi, romantik, drama, matiné, storslaget och lättsamt. De har alla en given plats i min bio därför att de är vad de är och det fullt ut. Postad 16 augusti 2013 - 20:49 Jaws The fountain Magnolia Casablanca Life of Pi Lord of the rings Star wars Un long dimanche de fiancailles Breakfast club Stand by me Blade runner Titanic Crouching tiger, hidden dragon Its a wonderful life 2001 a space odyssé The crow Toy story The godfather En kärlekshistoria (Roy Andersson är kung) Postad 16 augusti 2013 - 22:18
Top Dog för ****! Postad 18 augusti 2013 - 11:05 Braveheart Die Hard (endast första) Equilibrium Felon Finding Forrester Intouchables Lethal Weapon -filmerna Pay it forward Saving private Ryan Shawshank Redemption The fifth element The green mile The illusionist The patriot The Prestige The untouchables The Rock Tomten är far till alla barnen Unforgiven Wyatt Earp Edit: Och självfallet LOTR Redigerat av Unregistereda299ec85, 18 augusti 2013 - 11:08. Postad 19 augusti 2013 - 01:17 Jag hade en stund över så jag pillade ihop omslagen på mina tjugo eftersom det ger så sköna associationer att se dem. Postad 19 augusti 2013 - 02:33 1. Happiness 2. Infernal Affairs 3. Judgement at Nuremburg 4. Akira 5. Die Hard 6. Devils on the Doorstep 7. Battle Royale 8. In the Mood for Love 9. Unfaithfully Yours 10. The Big Lebowski 11. Fargo 12. Pulp Fiction 13. Das Boot 14. Oldboy 15. Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring 16. It's Not Me, I Swear! 17. Wages of fear 18. Irreversible 19. Being John Malkovich 20. A Clockwork Orange Postad 20 augusti 2013 - 22:19 2. Star Wars the empire strikes back 3. Den gode den onde och den fule 4. Terminator 2 5. Sierra madres skatt 6. North by northwest 7. Flåklypa grand prix !!!!! Tror inte att det finns en blu-ray utgåva för världens mest visade biofilm 8. The dark knight 9, Jakten på röd oktober 10. Godfellas 11. Gudfadern 12. LA konfidentiellt 13. No country for old man 14. Braveheart 15. Rio bravo 16. There will be blood 17. Mad Max 18. För en handfull dollar 19. The hobbit an unexpected journey 20. Lejonkungen Redigerat av uefacupen, 21 augusti 2013 - 19:47. Postad 21 augusti 2013 - 14:52
Bilbo? Postad 21 augusti 2013 - 19:50
Såg den med sonen i vintras och berättarröstens underfundigheter, dockorna och miljöernas konstruktion är tidlös inom sin genre. Postad 21 augusti 2013 - 19:58 Indiana Jones Den gröna milen Braveheart Gladiator Nyckeln till friheten Rainman När lammen tystnar Patrioten E:T Pulp Fiction Terminator The Shining Jaws Avatar (3d) Sagan om ringen Berättelsen om pi (3d) Dirty Harry Pirates of caribbean 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |