Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Elden Ring

364 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Elden Ring (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 7,5 (1) 471:-
Elden Ring (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 8,33 (2) 549:-
Elden Ring (PC) (PC-spel) 6 8,33 (2) 544:-
Elden Ring (PS5) (PlayStation 5-spel) 7 7,87 (14) 429:-

#351

Postad 14 april 2024 - 16:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 766 inlĂ€gg
  • 0

Godrick? Det Àr vanligt att bossar kÀnns omöjliga först, och ju mer man spelar desto lÀttre blir det. Personligen tycker jag Godrick Àr lÀtt men det Àr för att jag kan hans moves och vet nÀr jag hinner fÄ in en charge R2 eller hoppattack.


Haha ja sÄ heter han nog :D
Hade inte klarat det utan medhjÀlparen som drog all aggro.

”fick” dom dĂ€r kulorna frĂ„n han ute i trĂ€sket, men s*tan vilken kort range. KĂ€nns svĂ„ra

#352

Postad 14 april 2024 - 18:56

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Ja dom har kort range, men sjukt med poisebreak. BÀst Àr att sÀtta pÄ Ash of war som heter "Hoarfrost stomp" dÄ gör dom frostskada ocksÄ och stagger fiender vÀldigt snabbt.

 

Men Bloodhound fang kan du anvÀnda hela spelet om du gillar den.



#353

Postad 15 april 2024 - 09:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 766 inlĂ€gg
  • 0

Ja dom har kort range, men sjukt med poisebreak. BÀst Àr att sÀtta pÄ Ash of war som heter "Hoarfrost stomp" dÄ gör dom frostskada ocksÄ och stagger fiender vÀldigt snabbt.

Men Bloodhound fang kan du anvÀnda hela spelet om du gillar den.


FÄr kanske ge dom en chans, mÄste bara se hur mycket jag kan uppgradera dom. Kör man dom som enhands eller i bÄda hÀnderna? Galen skillnad i damage nÀr man hoppar runt med BHF tvÄ vs enhandat

#354

Postad 15 april 2024 - 17:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Ja tvÄhand sÄ har du bollar pÄ bÄda hÀnder, och svÀrd gör mer skada med tvÄhÀnder ja. Men om du gillar BHF sÄ Àr det igentligen inte sÄÄÄ stor vits att anvÀnda bollarna mer Àn för skojs skull (eftersom bÄda Àr STR) och att du har ett vapen som Àr vanlig smithing och det andra somber dÄ iofs. Om du lÀgger frost pÄ dom sÄ kan det vara idÚ pÄ fiender som inte blöder kan ju ocksÄ vara en tanke. Men hela poÀngen var igentligen att börja anvÀnda ett eller annat STR-vapen för att riktigt gÄ in pÄ bossar och fÄ dom stagger och sÄ riposte, det Àr ett kul sÀtt att spela Elden Ring tycker jag.


Redigerat av Demon Slayer, 15 april 2024 - 17:01.


#355

Postad 16 april 2024 - 08:01

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 766 inlĂ€gg
  • 0
Är kass pĂ„ det dĂ€r att lĂ€gga olika spells pĂ„ vapnen. Har inte satt mig in i det alls. Enda jag testat nĂ„gra ggr Ă€r att köra en typ drawstring med eld. Jag har usel koll pĂ„ nĂ€r och hur man ska anvĂ€nda saker överlag.

#356

Postad 16 april 2024 - 11:15

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlva "Ash of war" vill bli en konstant funktion pÄ vapnet, och den fÄr du av att döda en osynlig sÄnn insekt med boll som du ser som "fotspÄr" i en bana i omrÄdet markerat pÄ kartan. Försök att placera dig sÄ att du slÄr han...lite svÄrt dÄ han Àr osynlig men det gÄr genom att se pÄ spÄren.

 

NÀr du har den sÄ gÄr du till smeden i "roundtable hold" och vÀlger "ash of war" i hans meny. SÄ lÀgger du denna pÄ bollarna och vÀljer "heavy".

DÄ fÄr bollarna frost som fungerar automatiskt och det vill byggas upp frost ju mer du slÄr för att sÄ avlösa en stor bit HP pÄ din fiende nÀr den nÄr max, ungefÀr sÄ som blod fungerar med BHF, och pÄ bossar med mycket HP kan man fÄ detta flera gÄnger under en fight.

Du vil ocksÄ fÄ en ny skill pÄ L2 som ocksÄ Àr helt ok, men det Àr frÀmst denna automatiska frost som Àr ganska grym.

Man kan ocksÄ byta Ash Of War pÄ en del vapen, och flytta vidare. En del vapen har lÄste sÄna funktioner och en del inte. Om jag inte missminner mig sÄ Àr somber vapen lÄsta.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Demon Slayer, 16 april 2024 - 11:21.


#357

Postad 26 april 2024 - 13:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 766 inlĂ€gg
  • 0
Har hÀmtat den ash of war nu dÄ jag hamnade i omrÄdet dÀr av lite slump. Har dock inte uppgraderat och testat bollarna Àn men kanske borde testa nu.

Är inne i den magiska akademin nu Äkte med en hiss och trillade ner till botten dĂ€r en sĂ„n dĂ€r Abductor tydligen stod och vĂ€ntade
sög in mig och vips hamnade jag uppe i Vulcano Manor pĂ„ ett stĂ€lle som ledde till en boss med TVÅ stora Abductors. Blev totalt överkörd konstant dĂ„ dom hade en förmĂ„ga att fĂ„nga in mig hela tiden, sjukt svĂ„rt att lyckas undvika tvĂ„ stycken som gĂ„r loss.
Först kunde jag inte ens snabb-resa dĂ€rifrĂ„n heller dĂ„ det stod att jag var ”trapped”, höll pĂ„ att fĂ„ lĂ€tt panik tills det plötligt gick igen. Var nog inne hos dom sĂ€kert 20 ggr och dog.

#358

Postad 26 april 2024 - 19:43

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Hehe ja dom Àr svÄra. Dom flesta duo/trio bossar eller bossar med ads Àr vÀldigt svÄra. Prioritera att uppgradera vapnet nÀr du kan, det gör mer skada Àn levels. Sikta pÄ sÄnn 45 i HP sÄ kan du ta nÄgra slag. AnvÀnd smarta tears i flaskan, f.eks opaline och nÄgot som gör mer skada.

 

Börjar du se systemet med charge R2, hoppattacker och staggers? Charge R2 ger snabbare stagger men tar lite tid att fÄ charga, hoppattacker kan vara strategiskt bra ibland. Poise som det heter, Àr en osynlig bar som nÀr den tömms ut ger en stagger hos en fiende. Denna vill fyllas upp igenn mellan slagen sÄ det Àr viktigt att hÄlla trycket uppe.


Redigerat av Demon Slayer, 26 april 2024 - 19:44.


#359

Postad 27 april 2024 - 12:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 766 inlĂ€gg
  • 0

Hehe ja dom Àr svÄra. Dom flesta duo/trio bossar eller bossar med ads Àr vÀldigt svÄra. Prioritera att uppgradera vapnet nÀr du kan, det gör mer skada Àn levels. Sikta pÄ sÄnn 45 i HP sÄ kan du ta nÄgra slag. AnvÀnd smarta tears i flaskan, f.eks opaline och nÄgot som gör mer skada.

Börjar du se systemet med charge R2, hoppattacker och staggers? Charge R2 ger snabbare stagger men tar lite tid att fÄ charga, hoppattacker kan vara strategiskt bra ibland. Poise som det heter, Àr en osynlig bar som nÀr den tömms ut ger en stagger hos en fiende. Denna vill fyllas upp igenn mellan slagen sÄ det Àr viktigt att hÄlla trycket uppe.


Har höjt vigor till 30 tror jag nu, nÀstan det enda jag levlat förutom ett par levels pÄ str, dex och end.
Funderar pÄ att fÄ upp ett par levels pÄ mind ocksÄ sÄ man kan anvÀnda nÄgra biffigare spirits Àn vargarna.
Testade kulorna (+10) och den dÀr frost ashen. Testade pÄ en boss inne i en Evergaol, funkade rÀtt bra Àven om det var ovant mot svÀrdet. FÄr testa lite mer vid tillfÀlle dÄ svÀrdet Àr lÀttare just nu. Riktigt bra nÀr man fÄr till bleed och man pumpar bort HP i mÀngder. Behöver nu hitta lite bÀttre somber-stenar bara, tror jag behöver en 5-sten om jag minns rÀtt.
Gjorde lite avstickare frÄn Raya Lucaria och utforskade lite snabbt i Caelid men orkade inte riktigt ta tag i det omrÄdet nu. Det Àr svÄrt och stort dÀr.

#360

Postad 27 april 2024 - 15:27

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Caelid Àr frÄn lvl.70 för att det ska vara behagligt.

Det kan vara bra med 2 olika vapen ifall nÄn Àr resistant mot bleed.



#361

Postad 28 april 2024 - 16:40

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 766 inlĂ€gg
  • 0

Caelid Àr frÄn lvl.70 för att det ska vara behagligt.

Det kan vara bra med 2 olika vapen ifall nÄn Àr resistant mot bleed.


Lite oklart vad som Àr smartast att göra med rememberance. KÀnns inte som det Àr direkt ofta man anvÀnder nÄgot i dom? VÀrt att ta runorna istÀllet tro? Kommer inte ihÄg vad jag gjorde sist.

#362

Postad 29 april 2024 - 07:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 766 inlĂ€gg
  • 0
Gjorde Caria Manor igÄr lite snabbt, tur att stÀllet Àr rÀtt litet för dom stora hÀnderna Àr Àckliga om dom vÀl börjar fÄ in trÀffar pÄ en. SÄg att jag hade missat nÄgot svÀrd dÀr och nÄn mer loot, fÄr gÄ tillbaka och kolla igen.
PÄbörjat hÀx-questet och ska vÀl ner i Nokron nu efter det.

#363

Postad 29 april 2024 - 18:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Nais, ja hÀnderna Àr riktigt irriterande. Men ang. Remembrances sÄ Àr det bara att se vad du fÄr hos finger reader och om det inte verkar bra sÄ bara ta runorna. Du kan duplisera remembrance oavsett om du anvÀnt den eller inte btw.

 

Det enda S-tier vapnet i en remembrance Àr Blasphemous Blade frÄn Rykard men det krÀver FTH sÄ..., det Àr typ BHF, kulor, Starfists (STR) och sÄ Wing of astel och Dark Moon Greatsword (INT vapen) som Àr bÀsta vapnen i hela spelet och dom hittar du ute i vÀrlden. Det du fÄr av remembrance kan vara kul, men Àr absolut inte nÄgot du behöver. Jag har anvÀnt Renalas stav pÄ sorcery-build för jag tycker den Àr cool och Àr bra balanserad, och Radahns svÀrd och bÄge Àr kul att leka med men Àr inte bÀst i spelet.


Redigerat av Demon Slayer, 29 april 2024 - 19:52.


#364

Postad 30 april 2024 - 09:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 766 inlĂ€gg
  • 0

Nais, ja hÀnderna Àr riktigt irriterande. Men ang. Remembrances sÄ Àr det bara att se vad du fÄr hos finger reader och om det inte verkar bra sÄ bara ta runorna. Du kan duplisera remembrance oavsett om du anvÀnt den eller inte btw.

Det enda S-tier vapnet i en remembrance Àr Blasphemous Blade frÄn Rykard men det krÀver FTH sÄ..., det Àr typ BHF, kulor, Starfists (STR) och sÄ Wing of astel och Dark Moon Greatsword (INT vapen) som Àr bÀsta vapnen i hela spelet och dom hittar du ute i vÀrlden. Det du fÄr av remembrance kan vara kul, men Àr absolut inte nÄgot du behöver. Jag har anvÀnt Renalas stav pÄ sorcery-build för jag tycker den Àr cool och Àr bra balanserad, och Radahns svÀrd och bÄge Àr kul att leka med men Àr inte bÀst i spelet.


Har vĂ€l typ 0 pĂ„ faith och Intelligence Àn sĂ„ lĂ€nge röjer man pĂ„ rĂ€tt bra med bloodhound fang, blev förvĂ„nad hur lĂ€tt den dĂ€r röda rĂ€v-vargen var nu i Raya Lucaria. Sist höll jag pĂ„ som s*tan med den. Nu gick det enkelt pĂ„ första försöket Ă€ven om jag flummade lite.

#365

Postad Idag, 08:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 766 inlĂ€gg
  • 0
Flyter pÄ rÀtt bra i spelet, kÀnns vÀldigt stor skillnad att köra str-build mot sist. Gjorde Siofra River i underjorden igÄr utan större bekymmer, tog mig ocksÄ upp till Altus Plateau och ska börja dÀr tÀnkte jag.

Försökte ge Nephili den dĂ€r drycken jag fick av Seluvis men hon vĂ€grade ta den. Skumt




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.